'quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dat kunnen ze bij de GTW in het scherm wel aflezen. Daar staat een regel waarin het aantal bakken staan
Mja, als je bij het instappen als mcn niet oplet dan kun je het over het hoofd zienquote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
hoe kun je serieus niet weten hoeveel bakken je bij je hebt in een GTW? die zijn sowieso niet zoo variable
Ik ben benieuwd wat er dan aan verschraling plaatsvindt. Station Deventer vind ik een van de beste stations. Twee verwarmde wachtruimtes, een (eenvoudige) restauratie, kiosk en toilet op het eilandperron. Fatsoenlijke verwarmde wachtruimtes en restauraties zijn met bosjes door de NS gesaneerd, Deventer heeft ze nog.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:51 schreef Zug-Chef het volgende:
In 2011 ondergaat station Deventer een grootschalige modernisering.
Eens. Die roestvrijstalen toiletten zijn een schande. In elk ander land waar ik ben geweest was dit beter geregeld, zelfs op kleine stations.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was er vanmiddag nog. Dat toilet is nou niet bepaald iets om trots op te zijn Verder is het stationsgebouw eigenlijk nogal oubollig. Op het schattige af. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken, en wat voor gevolgen dat voor mijn uitzicht gaat hebben
Soms. Vanaf Zwolle kun je rechtstreeks naar Enschede met een boemeltje, maar ook met intercity's icm. overstap in Deventer. Zodoende dus.quote:
ik ben ook eens met de trein naar Kopenhagen geweest, volgens mij ging de hele trein toen op de veerboot mee.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Zoiets doe ik ieder jaar wel een keer eigenlijk Vorig jaar ben ik naar Warszawa geweest, in 2008 naar Kopenhagen, in 2007 naar Marseille (okee, dat was vanaf Luxemburg).
Als je nu boekt kan je voor 58 euro in een slaapstoel op en neer En ik ga niet in Praag rondkijken, heb daar andere plannen Maar het zou inderdaad kunnen jaquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ben ook eens met de trein naar Kopenhagen geweest, volgens mij ging de hele trein toen op de veerboot mee.
Je hebt nog ruim de tijd om wat in Praag rond te kijken...leuk idee eigenlijk
Ik ben tijdens m'n interrail vakantie ook in Tsjechië geweest. Niet in Praag, ik vind de kleine dorpjes veel interessanter. Wat mij opviel is dat ik geen mens heb aangetroffen die Engels of Duits spreekt, ook geen spoorwegpersoneel op de stations.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je nu boekt kan je voor 58 euro in een slaapstoel op en neer En ik ga niet in Praag rondkijken, heb daar andere plannen Maar het zou inderdaad kunnen ja
Flash gaat naar de hoertjesquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je nu boekt kan je voor 58 euro in een slaapstoel op en neer En ik ga niet in Praag rondkijken, heb daar andere plannen Maar het zou inderdaad kunnen ja
Homoseksuele machinisten zijn uit de kast gekomen, wat een kleur. Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:21 schreef Zug-Chef het volgende:
OV Chip VIRM
[ link | afbeelding ]
Ter promotie van de steeds meer landelijk geldige OV Chipkaart, heeft NSR VIRM treinstel 9524 in de wit-roze huiskleuren van de OV-chipkaart bestickerd. Als trein 2051 arriveert dit opvallend uitgedoste Intercitytreinstel vanuit Den Haag het Centraal Station van Utrecht Centraal. Vrijdag 19 maart 2010
Ja, machinisten gaan over de kleur van een trein, nou goed? Einstein.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Homoseksuele machinisten zijn uit de kast gekomen, wat een kleur. Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.
Je komt volgens mij niet vaak ergens ander of wel ? 'k Mag dagelijks tweemaal een kwartier wachten om over te stappen en voor zover ik weet, is het aantal stations waar de perrons of wachtruimtes fatsoenlijk verwarmd zijn, op één hand te tellen..quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:24 schreef SvMp het volgende:
[..]
Soms. Vanaf Zwolle kun je rechtstreeks naar Enschede met een boemeltje, maar ook met intercity's icm. overstap in Deventer. Zodoende dus.
In Zwolle wordt veel meer overgestapt. Bij harde wind en/of temperaturen onder 0 moet je een pool-outfit meenemen, aangezien daar totaal geen verwarmde wachtgelegenheid is. Dan staat men collectief te blauwbekken op de perrons. En dan is 10 minuutjes vertraging wel heel lang. Station Zwolle is een voorbeeld van hoe het niet moet.
JA !quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, machinisten gaan over de kleur van een trein, nou goed? Einstein.
Het zijn er inderdaad niet veel, maar veel stations worden ook niet gebruikt voor een overstap. Toch zijn er wel positieve voorbeelden: Eindhoven, Tilburg, Amersfoort, Roosendaal.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je komt volgens mij niet vaak ergens ander of wel ? 'k Mag dagelijks tweemaal een kwartier wachten om over te stappen en voor zover ik weet, is het aantal stations waar de perrons of wachtruimtes fatsoenlijk verwarmd zijn, op één hand te tellen..
Waaat rozendaal heeft een stationshal?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:52 schreef SvMp het volgende:
[..]
Het zijn er inderdaad niet veel, maar veel stations worden ook niet gebruikt voor een overstap. Toch zijn er wel positieve voorbeelden: Eindhoven, Tilburg, Amersfoort, Roosendaal.
Ik reis niet dagelijks met de trein, alleen recreatief. Maar ik heb genoeg stations gezien.
in leiden staan die krengen helemaal bij het einde van het peronquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:01 schreef SvMp het volgende:
Misschien al eens voorbij gekomen in dit topic, maar op enkele stations heeft de NS van die warmtezuilen neergezet. I.i.g. in Amersfoort en Nijmegen. Warmte komt er wel van af, maar er kunnen maar weinig mensen om heen staan. Op dit moment dat de zuil gebruikt wordt - en die is best populair op koude dagen - staan er voortdurend mensen om heen, volgens mij kost dat ook de nodige energie. Ze kunnen beter die glazen wachthokken verwarmen.
Ten eerste heet het Roosendaal, en ten tweede kan je best eens wat beter om je heen kijken de volgende keerquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waaat rozendaal heeft een stationshal?
Nou ben ik daar maar 1x geweest met marko-almelo, maar dat was toch wel een droevig stationnetje
Sorry hoorquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ten eerste heet het Roosendaal, en ten tweede kan je best eens wat beter om je heen kijken de volgende keer
Daar noem je 3 stations waar ik dagelijks een aantal minuten op het perron te vinden ben, maar de wachtruimtes zijn gewoon simpele tochtige hokjes. Alleen in Eindhoven is het binnen wel uit te houden, maar daar heb je niks aan als je in de spits een zitplaats wilt en dus nog een paar honderd meter naar het eind van het perron moet lopen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:52 schreef SvMp het volgende:
[..]
Het zijn er inderdaad niet veel, maar veel stations worden ook niet gebruikt voor een overstap. Toch zijn er wel positieve voorbeelden: Eindhoven, Tilburg, Amersfoort, Roosendaal.
Ik reis niet dagelijks met de trein, alleen recreatief. Maar ik heb genoeg stations gezien.
Je kan 't hem niet kwalijk nemen hoor.. Stationshal is nogal overdreven voor die anderhalve vierkante meter.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ten eerste heet het Roosendaal, en ten tweede kan je best eens wat beter om je heen kijken de volgende keer
Dan gaat het IVW zeuren... alle spoorvoertuigen moeten een wit of geel vlak op de voorzijde hebben, t.b.v. zichtbaarheid. Alleen de Thalys is een uitzondering omdat die rood was voordat de regel inging... maar iedere trein die nieuw of gemoderniseerd wordt, moet dit hebben.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.
Dat is NS beleid. De (eenvoudige) restauraties trekken genoeg publiek, toch sluit NS ze. Ze hebben liever AH-to-go's en Burger Kings.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:25 schreef Ireyon het volgende:
Hoewel ik over het algemeen toch vrij chauvinistisch ben als het om Roosendaal gaat, vind ik het station echt ontzettend pauper. De Brasserie is al jaren aan het aftakelen..
Ik zou het fijn vinden als er wat lokale ondernemers iets konden doen. Ruimte zat, volgens mij staat de helft van dat gebouw leeg. In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.quote:'t Is een leuk station om te zien, maar verder zou het toch fijn zijn als hier ook een Broodzaak, DönnerCompany of AH to Go te vinden waren.
Dat vind ik ook. En helaas is er geen enkel land waar dit op elk station goed geregeld is. Wel is het in bijv. België en Luxemburg op een klein deel van de stations zeer goed geregeld (dat is beter dan niets).quote:En fatsoenlijke verwarmde wachtruimtes en toiletten, maar dat geldt in mijn ogen dus nog steeds voor elk station.
Jaaaaa, ik was een paar weken geleden in Hannover op het station, wist niet wat me overkwam. 3 supermarkten (waaronder een LIDL) onderin het station . 1 euro voor een anderhalve liter cola op het stationquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:46 schreef SvMp het volgende:
In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.
jajaja dat is zo heerlijk . In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen . In londen had je ook bij alles dat m,aar enigzins in de buurt kwam van een station een supermarkt..quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
Jaaaaa, ik was een paar weken geleden in Hannover op het station, wist niet wat me overkwam. 3 supermarkten (waaronder een LIDL) onderin het station . 1 euro voor een anderhalve liter cola op het station
Heerlijk beleid van de NS: overal geld op willen verdienen maar weinig service geven aan de reiziger.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:46 schreef SvMp het volgende:
Ik zou het fijn vinden als er wat lokale ondernemers iets konden doen. Ruimte zat, volgens mij staat de helft van dat gebouw leeg. In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.
Vergeet Vlaardingen Centrum niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:29 schreef Yreal het volgende:
In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen
Waar dan precies in Den Haag?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
jajaja dat is zo heerlijk . In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen . In londen had je ook bij alles dat m,aar enigzins in de buurt kwam van een station een supermarkt..
Betaalbare treinsnacks
SBB is toch Zwitsers? ÖBB is Oostenrijksquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef SvMp het volgende:
[..]
Zoals bekend is Liechtenstein een zeer klein land. De spoorlijn door Liechteinstein, van Buchs (Zwitserland) naar Feldkirch (Oostenrijk) is nog geen 10 km lang. Liechtenstein heeft geen spoorbedrijf. Er wordt gereden door de SBB, de Oostenrijkse spoorwegen. Er zijn 4 stations. Ik heb het traject afgelegd per fiets.
[..]
Ge-edit.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:34 schreef brandsrus het volgende:
[..]
SBB is toch Zwitsers? ÖBB is Oostenrijks
Wow, errug leuke post SvMp! Die moeten we eigenlijk toevoegen aan de openingspost.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef SvMp het volgende:
De spoorlijn door Liechtenstein
Niet alle voertuigen. Doorgaans, voor de normale reizigersdienst, is dit wel verplicht.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan gaat het IVW zeuren... alle spoorvoertuigen moeten een wit of geel vlak op de voorzijde hebben, t.b.v. zichtbaarheid. Alleen de Thalys is een uitzondering omdat die rood was voordat de regel inging... maar iedere trein die nieuw of gemoderniseerd wordt, moet dit hebben.
Alleen de Thalys dus niet... ik vraag me af hoe ze dat doen? Simpelweg de voorkant niet verfen?
Leuke foto's! Is wel even wat anders dan de andere Europese dwergstaat met een station: Monaco. Ben daar deze zomer geweest.quote:
Wat voor treinen komen daar? Doorgaande internationale Intercity´s? Alleen stoptreintjes?quote:Op zondag 21 maart 2010 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Liechtenstein moet ik ook maar eens af maken deze zomervakantie. Ben sinds 2007 halverwege
Dit soort railbusjes:quote:Op zondag 21 maart 2010 11:12 schreef Socios het volgende:
Wat voor treinen komen daar? Doorgaande internationale Intercity´s? Alleen stoptreintjes?
Twee. Op de foto staat is eentje te zien die tegen de helling staat. Alleen leesbaar als je op de foto klikt voor een grotere versie. De drie andere stations hebben geen naamborden, de naam staat op het gebouw.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Liechtenstein moet ik ook maar eens af maken deze zomervakantie. Ben sinds 2007 halverwege Die kuttrein stopt alleen als je eruit wilt, en als de haltes zo weinig voorstellen heb je ze gemist voordat je er erg in hebt Staat er op Forst-Hilti wel een naambord SvMp?
Oh ja, ik zie het Ik ga een ritje plannenquote:Op zondag 21 maart 2010 11:26 schreef SvMp het volgende:
Twee. Op de foto staat is eentje te zien die tegen de helling staat. Alleen leesbaar als je op de foto klikt voor een grotere versie. De drie andere stations hebben geen naamborden, de naam staat op het gebouw.
Dankje! Ik ben deze zomer van Marseille tot Rome gegaan langs de Middellandse Zee. Het stuk tussen Marseille en de Italliaanse grens is het mooist. Over het hele stuk rijden flink wat treinen en ook de kleine stations zijn goed bereikbaar.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:26 schreef SvMp het volgende:
Mooie foto's van Monaco! Station Monte-Carlo doet mij denken aan station Best
Komende zomer wordt dit ook een van mijn bestemmingen. Mooi dat het spoor langs de Middellandse zee loopt. Ik hoop trouwens dat er ook kleine stationnetjes tussen zitten en dat het niet allemaal zo massaal is.
Voorbij de trams lopen op CS, en dan die straat waar de gall en gall en multivlaai zitten 5 minutjes lopenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar dan precies in Den Haag?
En vergeet Utrecht centraal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |