abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:29:58 #201
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79339244
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je komt er ook zeker wel pas na een maand of 4 achter
Het zou me niets verbazen als ze er 'achter zijn gekomen' toen er plots een mooie kras op de trein zat na de eerste rit door Belgie.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_79339893
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, want daar had je net een jaartrajectabo voor gekocht. Om dan met papieren kaartjes te kunnen reizen
Als in: Je jaartrajectabo voor het traject waarop je gratis kan reizen, en vanaf dat station een kaartje tot je bestemming
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:51:59 #204
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79340123
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:46 schreef RubenK het volgende:

[..]

Als in: Je jaartrajectabo voor het traject waarop je gratis kan reizen, en vanaf dat station een kaartje tot je bestemming
Zoals het eigenlijk altijd al moest voor de ov-chipkaart bedoel je?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:52:32 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79340142
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:46 schreef RubenK het volgende:

[..]

Als in: Je jaartrajectabo voor het traject waarop je gratis kan reizen, en vanaf dat station een kaartje tot je bestemming
Ja okee, maar nu de situatie waarin je een deel bereist van het traject waarop je een jaartrajectabo hebt Dat je zegmaar eerder uitstapt of zo. Iets wat mij geregeld gebeurt. Kan dat buttsysteem vast ook niet mee omgaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:53:46 #206
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_79340179
quote:
Sorry, maar als ik voetganger of fietser was, was ik ook overgestoken.
Het zou toch niet nodig moeten zijn om voor 6 treinen de slagbomen 20 minuten gesloten te houden.
3! minuten voordat de eerste trein komt gaan de bomen al omlaag.
  Redactie Sport vrijdag 19 maart 2010 @ 16:09:27 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79340803
Hoe krijg je het nu in godsnaam weer voor elkaar om de intercity in Enschede bij vertrek al +10 te laten hebben
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:10:47 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79340869
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:53 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Sorry, maar als ik voetganger of fietser was, was ik ook overgestoken.
Het zou toch niet nodig moeten zijn om voor 6 treinen de slagbomen 20 minuten gesloten te houden.
3! minuten voordat de eerste trein komt gaan de bomen al omlaag.
Ja, dit accepteert geen mens natuurlijk. Een overweg die 20 minuten non-stop dicht is Zal best gevaarlijk zijn en zo allemaal, maar hier moet echt wat aan gedaan worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:36:32 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79342085
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:58 schreef James1988 het volgende:
Ach, bij Ansaldo kijk ik nergens meer van op. Ze hebben zich ook in de boogstraal vergist, tenslotte
Ja, dat is ook een gerucht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:40:40 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79342292
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat is ook een gerucht.
Berichten van OHIH met als toevoeging "dit is een gerucht". Sorry hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79342368
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dit accepteert geen mens natuurlijk. Een overweg die 20 minuten non-stop dicht is Zal best gevaarlijk zijn en zo allemaal, maar hier moet echt wat aan gedaan worden.
En dan te bedenken dat het spoor rondom Helmond niet eens zo druk bereden wordt...
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:45:08 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79342482
Je zou voor de gein eens een webcam op die overweg bij Maarsbergen moeten zetten ja. Dat stroopt bij een beetje drukte op tot op de A12. En daar komen tenminste 4 IC's en 4 sprinters per uur per richting langs, plus ICE, plus CNL, plus cargo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79342969
Vandaag een klein rondje gedaan met., omdat ik toch eens over de valleilijn wilde reizen.
De bedoeling was om vervolgens naar Arnhem te gaan en vervolgens via Tiel naar Gorinchem.
Alleen synthus had een ander plan met mij. Hoewel de trein naar Arnhem slechts 2 minuten vertraging had, besloot Synthus voor op schema te gaan rijden en terwijl we Arnhem naderden zag ik de trein naar Tiel langsrijden. 2 minuten te vroeg vertrokken. Best kut als je precies op tijd bent. Dat ding rijdt al maar 1x per uur.

Ik had geen camera bij me, maar ik heb toch 2 plaatjes geschoten met mijn mobiel.

De stoptrein naar Tiel via Utrecht Zuilen en Maarssen. Wat een zegen zal het zijn als alles digitaal wordt.

En even later kwam ik op Amersfoort deze schoonheid tegen.

Ik dacht eerst dat het een blauwe engel was, maar dat is het niet. Toch? Wat is het wel?
En wat deed ie daar? Hij ging volgens mij een dinerrit maken ofzoiets, want het was netjes gedekt en dergelijke. De machinist keek echter wat verveeld, daar in zijn eentje in die trein.

Ik wilde meer foto's maken, maar mijn valleilijntrein vertok bijna.
Utrecht centraal is wel mooi deze dagen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 19 maart 2010 @ 17:03:29 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79343312
Kameel. Oud-inspectievoertuig, oud-directievoertuig van NS.

http://www.nicospilt.com/Kameel.htm voor meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79343982
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Kameel. Oud-inspectievoertuig, oud-directievoertuig van NS.

http://www.nicospilt.com/Kameel.htm voor meer
Ah, dankjewel.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport vrijdag 19 maart 2010 @ 18:18:52 #216
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79345958
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Kameel. Oud-inspectievoertuig, oud-directievoertuig van NS.

http://www.nicospilt.com/Kameel.htm voor meer
Inmiddels is het wel weer het directievoertuig trouwens
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79347446
Van de site van Nico Spilt:
quote:
Essen (B), 27 augustus 2007. Graffiti zie je in België wat minder dan in Nederland, maar als het gebeurt wordt het meteen goed aangepakt. Dit is de pendeltrein naar Antwerpen.
Minder graffiti in België dan in Nederland? Dat is nieuw...
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:03:58 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79347557
Dat is niet waar idd. Nico komt zeker nooit in Wallonië
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 maart 2010 @ 19:16:39 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79348075
quote:
Netjes hoe de mensen zo gepest worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79350935
OV Chip VIRM


Ter promotie van de steeds meer landelijk geldige OV Chipkaart, heeft NSR VIRM treinstel 9524 in de wit-roze huiskleuren van de OV-chipkaart bestickerd. Als trein 2051 arriveert dit opvallend uitgedoste Intercitytreinstel vanuit Den Haag het Centraal Station van Utrecht Centraal. Vrijdag 19 maart 2010
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 maart 2010 @ 20:41:13 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79351751
Mooie plaat Zug-Chef.

Alleen jammer dat het treinstel op zich zo'n pijn aan je ogen doet.

----------------------------------
Ik hoop niet dat Ziggy vanmiddag in het Groningse achter de knoppen zat. Ging niet helemaal lekker op spoor 2a namelijk. Stonden al 5 bakken GTW gereed voor trein van 15.06 naar Roodeschool, maar er werden nog even vier andere bakken GTW vanuit de richting Groningen Noord binnengenomen. Het paste gelukkig op het spoor, maar het betekende wel dat de passagiers die al ingestapt waren over moesten stappen naar de net binnengekomen stellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:44:43 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79351907
Altijd nog slimmer dan 15 bakken ICM binnen nemen op de buurtsporen in Utrecht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 maart 2010 @ 21:39:47 #223
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79354849
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
Mooie plaat Zug-Chef.

Alleen jammer dat het treinstel op zich zo'n pijn aan je ogen doet.

----------------------------------
Ik hoop niet dat Ziggy vanmiddag in het Groningse achter de knoppen zat. Ging niet helemaal lekker op spoor 2a namelijk. Stonden al 5 bakken GTW gereed voor trein van 15.06 naar Roodeschool, maar er werden nog even vier andere bakken GTW vanuit de richting Groningen Noord binnengenomen. Het paste gelukkig op het spoor, maar het betekende wel dat de passagiers die al ingestapt waren over moesten stappen naar de net binnengekomen stellen.
Nee, ik zat in Utrecht voor de opleiding.

Maar in principe bepaalt de vervoerder wat waarheen gaat, niet de treindienstleiding. Als zij negen bakken op 2A/2C willen hebben, doen we dat gewoon.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport vrijdag 19 maart 2010 @ 22:20:23 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79356634
quote:
De beperkingen tussen R'dam Stadion en A'werp Luchtbal als gevolg van een stroomstoring zijn voorbij.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 maart 2010 @ 22:21:13 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79356660
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 21:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee, ik zat in Utrecht voor de opleiding.

Maar in principe bepaalt de vervoerder wat waarheen gaat, niet de treindienstleiding. Als zij negen bakken op 2A/2C willen hebben, doen we dat gewoon.
Het logisch denken wordt bij jullie uitgeschakeld?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79356977
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:28 schreef James1988 het volgende:
Wellicht over 3 jaar, mocht de Maastricht-Brussel Express niet voortgezet worden, en het oude stoptreintje weer terugkeren. Dan zal Eijsden vast ook wel weer bediend worden.
Ik hoop van niet. Ben vandaag voor het eerst met die trein (of überhaupt met een Belgische trein) geweest. Wat een comfort!
Een boemeltje met een klassiek motorstel is misschien leuk voor Eijsden, maar voor de doorgaande reiziger lijkt mij de huidige trein toch echt honderd keer beter.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2010 22:31:45 ]
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:33:02 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79357066
quote:
Reisgegevens

* van UTRECHT CS naar PRAHA HLAVNI NADRAZI op 18/06/2010 met CityNightLine
Treinnummer 457 vertrek om 19:29 en aankomst om 09:27

1 persoon met tarief Ligplaats 4 pers. - Sparnight
Rijtuig X, ligplaats Y (Niet rokers)

* van PRAHA HLAVNI NADRAZI naar UTRECHT CS op 19/06/2010 met CityNightLine
Treinnummer 456 vertrek om 18:31 en aankomst om 10:10

1 persoon met tarief Ligplaats 4 pers. - Sparnight
Rijtuig X, ligplaats Y (Niet rokers)


Met vriendelijke groet,

NS Hispeed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 19 maart 2010 @ 22:49:59 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79357700
Even een retourtje Praag voor een dag?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:54:45 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79357866
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:49 schreef dennistd het volgende:
Even een retourtje Praag voor een dag?
Precies. Zoiets doe ik ieder jaar wel een keer eigenlijk Vorig jaar ben ik naar Warszawa geweest, in 2008 naar Kopenhagen, in 2007 naar Marseille (okee, dat was vanaf Luxemburg).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:06:03 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79358311
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

Rotterdam Stadion en Antwerpen-Luchtbal... stroomstoring op de HSL?
  Redactie Sport vrijdag 19 maart 2010 @ 23:07:08 #231
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79358354
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Rotterdam Stadion en Antwerpen-Luchtbal... stroomstoring op de HSL?
Denk ik wel ja, maar zet er dan neer 'HSL Rotterdam-Antwerpen'. De gemiddelde reiziger heeft hier weinig tot niks aan..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:30:12 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79359131
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:56 schreef Ascendancy het volgende:
[...]

[ afbeelding ]
De stoptrein naar Tiel via Utrecht Zuilen en Maarssen. Wat een zegen zal het zijn als alles digitaal wordt.

[...]
Digitaal is kut Liever de oude, vertrouwde flapjes, waar je tenminste nog eens goed om kan lachen, zoals de Sneltrein naar Antwerpen en Brussel (CTA in Dordrecht), of een trein die via Vlissingen of dergelijke naar Praag of Warschau gaat en vervolgens aangekondigd word als Stoptrein, of de IC richting Almere die aangegeven werd dat ie via Praag ging, en op alle tussengelegen stations stopt..En zo kan je nog wel even doorgaan .
Geef me maar liever de oude, vertrouwde, flapjes maar terug.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:51:49 #233
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79359921
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het logisch denken wordt bij jullie uitgeschakeld?
Ha, nee toch niet.

Probleem is alleen dat we vaak niet weten hoeveel bakken er in een bepaalde trein- of rangeerbeweging zitten, zeker bij Arriva. Dan houdt het logisch denken al snel op natuurlijk. En nee, ik ga niet iedere machinist die binnenkomt bellen om te vragen hoe lang zijn trein is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 00:04:38 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79360322
Oja, Plan T stel 526 gaat zeer binnenkort al terzijde: Sinds gisteren is deze niet meer ingezet, nadat hij gestrand was in Rotterdam. zijn termijn zit er ook al bijna op, namelijk 27 Maart 2010
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 maart 2010 @ 00:13:49 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79360664
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ha, nee toch niet.

Probleem is alleen dat we vaak niet weten hoeveel bakken er in een bepaalde trein- of rangeerbeweging zitten, zeker bij Arriva. Dan houdt het logisch denken al snel op natuurlijk. En nee, ik ga niet iedere machinist die binnenkomt bellen om te vragen hoe lang zijn trein is.
Zo kennen we Arriva weer. Probleem is deels op te lossen door uit het raam te kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79361723
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Digitaal is kut Liever de oude, vertrouwde flapjes, waar je tenminste nog eens goed om kan lachen, zoals de Sneltrein naar Antwerpen en Brussel (CTA in Dordrecht), of een trein die via Vlissingen of dergelijke naar Praag of Warschau gaat en vervolgens aangekondigd word als Stoptrein, of de IC richting Almere die aangegeven werd dat ie via Praag ging, en op alle tussengelegen stations stopt..En zo kan je nog wel even doorgaan .
Geef me maar liever de oude, vertrouwde, flapjes maar terug.
Dus vanwege de fouten wil je de oude CTA's houden? Bijzonder... Ik vind de nieuwe CTA's erg mooi en duidelijk. Bovendien reis ik elke dag via Schiphol en daar kan flink wat verwarring ontstaan door fouten op de CTA's.

Bovendien, als je wilt lachen kijk je gewoon bij storingen op NS.nl, staan ook genoeg fouten.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 09:49:11 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79365692
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En nee, ik ga niet iedere machinist die binnenkomt bellen om te vragen hoe lang zijn trein is.
Oh, dat weten ze vaak zelf ook niet eens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 maart 2010 @ 10:24:46 #238
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79366147
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, dat weten ze vaak zelf ook niet eens
Officieel moeten ze het weten voor ze mogen vertrekken. Deel van het vertrekgereed zijn van een trein.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_79369521
In de Klokhuis aflevering over machinisten gingen ze inderdaad bakken tellen.
pi_79370053
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Officieel moeten ze het weten voor ze mogen vertrekken. Deel van het vertrekgereed zijn van een trein.
'

lijkt me wel toch, hoe weten ze anders bij welk boord ze moeten stoppen
pi_79370401
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

'

lijkt me wel toch, hoe weten ze anders bij welk boord ze moeten stoppen
'k Maak wel regelmatig mee dat de machinist van een 7-bakken ICRm stam in Tilburg of Breda vrolijk bij het bordje 10/12 stopt Maar wel alleen als Intercity Venlo-Den Haag, dan kan je het ze niet echt kwalijk nemen aangezien die vooral met 10 bakken wordt gereden..
pi_79370434
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

'

lijkt me wel toch, hoe weten ze anders bij welk boord ze moeten stoppen
Ze houden zich vaak niet aan die borden. Althans, op Hoofddorp. Ik moet altijd naar mijn bus rennen, dus probeer ik tactisch in te stappen, maar ze parkeren hem weer elke keer anders.
pi_79371603
In hilversum en breda zijn ze vrij goed. Alleen is het vaak opletten of de lok voor of achteraan zit, dat scheelt een 15 meter.

Al was er laatst een machinist die in Den Bosch niet ver genoeg doorreed met zijn 3x4 virm. Laatste deur stond voor maar driekwart aan het perron.
pi_79372015
i9k had een keer dat de machinist in gouda zijn laatste ICM-3 voor het peron had staan. Toen moest het bejaarde convooi dat daarin zat springen
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:14:48 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79373737
Net gezien: rode Traxx met Prio's erachter rijdt Breda binnen, voorzien van Fyra-stickers. Komende vanaf de Roosendaal/Rotterdam-kant. Wat doet die hier?
pi_79375523
Kunnen die deuren bij de koppeling van een V250 eigenlijk dicht?
Of zitten daar helemaal geen deuren?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:21:55 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79375794
Daar zitten geen deuren.
pi_79376476
quote:
Erg treffend.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 maart 2010 @ 16:53:29 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79376735
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Officieel moeten ze het weten voor ze mogen vertrekken. Deel van het vertrekgereed zijn van een trein.
Mja, dat kunnen ze bij de GTW in het scherm wel aflezen. Daar staat een regel waarin het aantal bakken staan
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')