Het zou me niets verbazen als ze er 'achter zijn gekomen' toen er plots een mooie kras op de trein zat na de eerste rit door Belgie.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je komt er ook zeker wel pas na een maand of 4 achter
Als in: Je jaartrajectabo voor het traject waarop je gratis kan reizen, en vanaf dat station een kaartje tot je bestemmingquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, want daar had je net een jaartrajectabo voor gekocht. Om dan met papieren kaartjes te kunnen reizen![]()
Zoals het eigenlijk altijd al moest voor de ov-chipkaart bedoel je?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:46 schreef RubenK het volgende:
[..]
Als in: Je jaartrajectabo voor het traject waarop je gratis kan reizen, en vanaf dat station een kaartje tot je bestemming
Ja okee, maar nu de situatie waarin je een deel bereist van het traject waarop je een jaartrajectabo hebtquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:46 schreef RubenK het volgende:
[..]
Als in: Je jaartrajectabo voor het traject waarop je gratis kan reizen, en vanaf dat station een kaartje tot je bestemming
Sorry, maar als ik voetganger of fietser was, was ik ook overgestoken.quote:
Ja, dit accepteert geen mens natuurlijk. Een overweg die 20 minuten non-stop dicht isquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:53 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Sorry, maar als ik voetganger of fietser was, was ik ook overgestoken.
Het zou toch niet nodig moeten zijn om voor 6 treinen de slagbomen 20 minuten gesloten te houden.
3! minuten voordat de eerste trein komt gaan de bomen al omlaag.
Ja, dat is ook een gerucht.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:58 schreef James1988 het volgende:
Ach, bij Ansaldo kijk ik nergens meer van op. Ze hebben zich ook in de boogstraal vergist, tenslotte
Berichten van OHIH met als toevoeging "dit is een gerucht".quote:
En dan te bedenken dat het spoor rondom Helmond niet eens zo druk bereden wordt...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dit accepteert geen mens natuurlijk. Een overweg die 20 minuten non-stop dicht isZal best gevaarlijk zijn en zo allemaal, maar hier moet echt wat aan gedaan worden.
Ah, dankjewel.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Kameel. Oud-inspectievoertuig, oud-directievoertuig van NS.
http://www.nicospilt.com/Kameel.htm voor meer![]()
Inmiddels is het wel weer het directievoertuig trouwensquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Kameel. Oud-inspectievoertuig, oud-directievoertuig van NS.
http://www.nicospilt.com/Kameel.htm voor meer![]()
Minder graffiti in België dan in Nederland? Dat is nieuw...quote:Essen (B), 27 augustus 2007. Graffiti zie je in België wat minder dan in Nederland, maar als het gebeurt wordt het meteen goed aangepakt. Dit is de pendeltrein naar Antwerpen.
Netjes hoe de mensen zo gepest wordenquote:
Nee, ik zat in Utrecht voor de opleiding.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
Mooie plaat Zug-Chef.
Alleen jammer dat het treinstel op zich zo'n pijn aan je ogen doet.
----------------------------------
Ik hoop niet dat Ziggy vanmiddag in het Groningse achter de knoppen zat. Ging niet helemaal lekker op spoor 2a namelijk. Stonden al 5 bakken GTW gereed voor trein van 15.06 naar Roodeschool, maar er werden nog even vier andere bakken GTW vanuit de richting Groningen Noord binnengenomen. Het paste gelukkig op het spoor, maar het betekende wel dat de passagiers die al ingestapt waren over moesten stappen naar de net binnengekomen stellen.
quote:De beperkingen tussen R'dam Stadion en A'werp Luchtbal als gevolg van een stroomstoring zijn voorbij.
Het logisch denken wordt bij jullie uitgeschakeld?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, ik zat in Utrecht voor de opleiding.
Maar in principe bepaalt de vervoerder wat waarheen gaat, niet de treindienstleiding. Als zij negen bakken op 2A/2C willen hebben, doen we dat gewoon.
Ik hoop van niet. Ben vandaag voor het eerst met die trein (of überhaupt met een Belgische trein) geweest. Wat een comfort!quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:28 schreef James1988 het volgende:
Wellicht over 3 jaar, mocht de Maastricht-Brussel Express niet voortgezet worden, en het oude stoptreintje weer terugkeren. Dan zal Eijsden vast ook wel weer bediend worden.
quote:Reisgegevens
* van UTRECHT CS naar PRAHA HLAVNI NADRAZI op 18/06/2010 met CityNightLine
Treinnummer 457 vertrek om 19:29 en aankomst om 09:27
1 persoon met tarief Ligplaats 4 pers. - Sparnight
Rijtuig X, ligplaats Y (Niet rokers)
* van PRAHA HLAVNI NADRAZI naar UTRECHT CS op 19/06/2010 met CityNightLine
Treinnummer 456 vertrek om 18:31 en aankomst om 10:10
1 persoon met tarief Ligplaats 4 pers. - Sparnight
Rijtuig X, ligplaats Y (Niet rokers)
Met vriendelijke groet,
NS Hispeed
Precies. Zoiets doe ik ieder jaar wel een keer eigenlijkquote:
Denk ik wel ja, maar zet er dan neer 'HSL Rotterdam-Antwerpen'. De gemiddelde reiziger heeft hier weinig tot niks aan..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Rotterdam Stadion en Antwerpen-Luchtbal... stroomstoring op de HSL?
Digitaal is kutquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:56 schreef Ascendancy het volgende:
[...]
[ afbeelding ]
De stoptrein naar Tiel via Utrecht Zuilen en Maarssen. Wat een zegen zal het zijn als alles digitaal wordt.
[...]
Ha, nee toch niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het logisch denken wordt bij jullie uitgeschakeld?
Zo kennen we Arriva weer. Probleem is deels op te lossen door uit het raam te kijkenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ha, nee toch niet.
Probleem is alleen dat we vaak niet weten hoeveel bakken er in een bepaalde trein- of rangeerbeweging zitten, zeker bij Arriva. Dan houdt het logisch denken al snel op natuurlijk. En nee, ik ga niet iedere machinist die binnenkomt bellen om te vragen hoe lang zijn trein is.
Dus vanwege de fouten wil je de oude CTA's houden? Bijzonder... Ik vind de nieuwe CTA's erg mooi en duidelijk. Bovendien reis ik elke dag via Schiphol en daar kan flink wat verwarring ontstaan door fouten op de CTA's.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Digitaal is kutLiever de oude, vertrouwde flapjes, waar je tenminste nog eens goed om kan lachen, zoals de Sneltrein naar Antwerpen en Brussel (CTA in Dordrecht), of een trein die via Vlissingen of dergelijke naar Praag of Warschau gaat en vervolgens aangekondigd word als Stoptrein, of de IC richting Almere die aangegeven werd dat ie via Praag ging, en op alle tussengelegen stations stopt..En zo kan je nog wel even doorgaan
.
Geef me maar liever de oude, vertrouwde, flapjes maar terug.
Oh, dat weten ze vaak zelf ook niet eensquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En nee, ik ga niet iedere machinist die binnenkomt bellen om te vragen hoe lang zijn trein is.
Officieel moeten ze het weten voor ze mogen vertrekken. Deel van het vertrekgereed zijn van een trein.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, dat weten ze vaak zelf ook niet eens![]()
'quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Officieel moeten ze het weten voor ze mogen vertrekken. Deel van het vertrekgereed zijn van een trein.
'k Maak wel regelmatig mee dat de machinist van een 7-bakken ICRm stam in Tilburg of Breda vrolijk bij het bordje 10/12 stoptquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
lijkt me wel toch, hoe weten ze anders bij welk boord ze moeten stoppen
Ze houden zich vaak niet aan die borden. Althans, op Hoofddorp. Ik moet altijd naar mijn bus rennen, dus probeer ik tactisch in te stappen, maar ze parkeren hem weer elke keer anders.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
lijkt me wel toch, hoe weten ze anders bij welk boord ze moeten stoppen
Erg treffend.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:22 schreef Quyxz_ het volgende:
[ afbeelding ]
Via: OV-chipkaart werkt ook in het buitenland
Mja, dat kunnen ze bij de GTW in het scherm wel aflezen. Daar staat een regel waarin het aantal bakken staanquote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Officieel moeten ze het weten voor ze mogen vertrekken. Deel van het vertrekgereed zijn van een trein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |