abonnement Unibet Coolblue
pi_79356977
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:28 schreef James1988 het volgende:
Wellicht over 3 jaar, mocht de Maastricht-Brussel Express niet voortgezet worden, en het oude stoptreintje weer terugkeren. Dan zal Eijsden vast ook wel weer bediend worden.
Ik hoop van niet. Ben vandaag voor het eerst met die trein (of überhaupt met een Belgische trein) geweest. Wat een comfort!
Een boemeltje met een klassiek motorstel is misschien leuk voor Eijsden, maar voor de doorgaande reiziger lijkt mij de huidige trein toch echt honderd keer beter.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2010 22:31:45 ]
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 19 maart 2010 @ 22:33:02 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79357066
quote:
Reisgegevens

* van UTRECHT CS naar PRAHA HLAVNI NADRAZI op 18/06/2010 met CityNightLine
Treinnummer 457 vertrek om 19:29 en aankomst om 09:27

1 persoon met tarief Ligplaats 4 pers. - Sparnight
Rijtuig X, ligplaats Y (Niet rokers)

* van PRAHA HLAVNI NADRAZI naar UTRECHT CS op 19/06/2010 met CityNightLine
Treinnummer 456 vertrek om 18:31 en aankomst om 10:10

1 persoon met tarief Ligplaats 4 pers. - Sparnight
Rijtuig X, ligplaats Y (Niet rokers)


Met vriendelijke groet,

NS Hispeed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 19 maart 2010 @ 22:49:59 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79357700
Even een retourtje Praag voor een dag?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 19 maart 2010 @ 22:54:45 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79357866
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:49 schreef dennistd het volgende:
Even een retourtje Praag voor een dag?
Precies. Zoiets doe ik ieder jaar wel een keer eigenlijk Vorig jaar ben ik naar Warszawa geweest, in 2008 naar Kopenhagen, in 2007 naar Marseille (okee, dat was vanaf Luxemburg).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:06:03 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79358311
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

Rotterdam Stadion en Antwerpen-Luchtbal... stroomstoring op de HSL?
  Redactie Sport vrijdag 19 maart 2010 @ 23:07:08 #231
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79358354
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Rotterdam Stadion en Antwerpen-Luchtbal... stroomstoring op de HSL?
Denk ik wel ja, maar zet er dan neer 'HSL Rotterdam-Antwerpen'. De gemiddelde reiziger heeft hier weinig tot niks aan..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:30:12 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79359131
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:56 schreef Ascendancy het volgende:
[...]

[ afbeelding ]
De stoptrein naar Tiel via Utrecht Zuilen en Maarssen. Wat een zegen zal het zijn als alles digitaal wordt.

[...]
Digitaal is kut Liever de oude, vertrouwde flapjes, waar je tenminste nog eens goed om kan lachen, zoals de Sneltrein naar Antwerpen en Brussel (CTA in Dordrecht), of een trein die via Vlissingen of dergelijke naar Praag of Warschau gaat en vervolgens aangekondigd word als Stoptrein, of de IC richting Almere die aangegeven werd dat ie via Praag ging, en op alle tussengelegen stations stopt..En zo kan je nog wel even doorgaan .
Geef me maar liever de oude, vertrouwde, flapjes maar terug.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:51:49 #233
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79359921
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het logisch denken wordt bij jullie uitgeschakeld?
Ha, nee toch niet.

Probleem is alleen dat we vaak niet weten hoeveel bakken er in een bepaalde trein- of rangeerbeweging zitten, zeker bij Arriva. Dan houdt het logisch denken al snel op natuurlijk. En nee, ik ga niet iedere machinist die binnenkomt bellen om te vragen hoe lang zijn trein is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zaterdag 20 maart 2010 @ 00:04:38 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79360322
Oja, Plan T stel 526 gaat zeer binnenkort al terzijde: Sinds gisteren is deze niet meer ingezet, nadat hij gestrand was in Rotterdam. zijn termijn zit er ook al bijna op, namelijk 27 Maart 2010
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 maart 2010 @ 00:13:49 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79360664
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ha, nee toch niet.

Probleem is alleen dat we vaak niet weten hoeveel bakken er in een bepaalde trein- of rangeerbeweging zitten, zeker bij Arriva. Dan houdt het logisch denken al snel op natuurlijk. En nee, ik ga niet iedere machinist die binnenkomt bellen om te vragen hoe lang zijn trein is.
Zo kennen we Arriva weer. Probleem is deels op te lossen door uit het raam te kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79361723
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Digitaal is kut Liever de oude, vertrouwde flapjes, waar je tenminste nog eens goed om kan lachen, zoals de Sneltrein naar Antwerpen en Brussel (CTA in Dordrecht), of een trein die via Vlissingen of dergelijke naar Praag of Warschau gaat en vervolgens aangekondigd word als Stoptrein, of de IC richting Almere die aangegeven werd dat ie via Praag ging, en op alle tussengelegen stations stopt..En zo kan je nog wel even doorgaan .
Geef me maar liever de oude, vertrouwde, flapjes maar terug.
Dus vanwege de fouten wil je de oude CTA's houden? Bijzonder... Ik vind de nieuwe CTA's erg mooi en duidelijk. Bovendien reis ik elke dag via Schiphol en daar kan flink wat verwarring ontstaan door fouten op de CTA's.

Bovendien, als je wilt lachen kijk je gewoon bij storingen op NS.nl, staan ook genoeg fouten.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 20 maart 2010 @ 09:49:11 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79365692
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En nee, ik ga niet iedere machinist die binnenkomt bellen om te vragen hoe lang zijn trein is.
Oh, dat weten ze vaak zelf ook niet eens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 maart 2010 @ 10:24:46 #238
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79366147
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, dat weten ze vaak zelf ook niet eens
Officieel moeten ze het weten voor ze mogen vertrekken. Deel van het vertrekgereed zijn van een trein.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_79369521
In de Klokhuis aflevering over machinisten gingen ze inderdaad bakken tellen.
pi_79370053
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Officieel moeten ze het weten voor ze mogen vertrekken. Deel van het vertrekgereed zijn van een trein.
'

lijkt me wel toch, hoe weten ze anders bij welk boord ze moeten stoppen
pi_79370401
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

'

lijkt me wel toch, hoe weten ze anders bij welk boord ze moeten stoppen
'k Maak wel regelmatig mee dat de machinist van een 7-bakken ICRm stam in Tilburg of Breda vrolijk bij het bordje 10/12 stopt Maar wel alleen als Intercity Venlo-Den Haag, dan kan je het ze niet echt kwalijk nemen aangezien die vooral met 10 bakken wordt gereden..
pi_79370434
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

'

lijkt me wel toch, hoe weten ze anders bij welk boord ze moeten stoppen
Ze houden zich vaak niet aan die borden. Althans, op Hoofddorp. Ik moet altijd naar mijn bus rennen, dus probeer ik tactisch in te stappen, maar ze parkeren hem weer elke keer anders.
pi_79371603
In hilversum en breda zijn ze vrij goed. Alleen is het vaak opletten of de lok voor of achteraan zit, dat scheelt een 15 meter.

Al was er laatst een machinist die in Den Bosch niet ver genoeg doorreed met zijn 3x4 virm. Laatste deur stond voor maar driekwart aan het perron.
pi_79372015
i9k had een keer dat de machinist in gouda zijn laatste ICM-3 voor het peron had staan. Toen moest het bejaarde convooi dat daarin zat springen
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:14:48 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79373737
Net gezien: rode Traxx met Prio's erachter rijdt Breda binnen, voorzien van Fyra-stickers. Komende vanaf de Roosendaal/Rotterdam-kant. Wat doet die hier?
pi_79375523
Kunnen die deuren bij de koppeling van een V250 eigenlijk dicht?
Of zitten daar helemaal geen deuren?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:21:55 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79375794
Daar zitten geen deuren.
pi_79376476
quote:
Erg treffend.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 maart 2010 @ 16:53:29 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79376735
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Officieel moeten ze het weten voor ze mogen vertrekken. Deel van het vertrekgereed zijn van een trein.
Mja, dat kunnen ze bij de GTW in het scherm wel aflezen. Daar staat een regel waarin het aantal bakken staan
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')