abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:32:36 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79387164
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:40 schreef Brembo het volgende:

[..]

Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.
Dan gaat het IVW zeuren... alle spoorvoertuigen moeten een wit of geel vlak op de voorzijde hebben, t.b.v. zichtbaarheid. Alleen de Thalys is een uitzondering omdat die rood was voordat de regel inging... maar iedere trein die nieuw of gemoderniseerd wordt, moet dit hebben.

Alleen de Thalys dus niet... ik vraag me af hoe ze dat doen? Simpelweg de voorkant niet verfen?
pi_79387552
Onverwarmde wachtruimtes.
Zelfs Gorinchem heeft een goed verwarmde wachtruimte
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_79387712
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:25 schreef Ireyon het volgende:

Hoewel ik over het algemeen toch vrij chauvinistisch ben als het om Roosendaal gaat, vind ik het station echt ontzettend pauper. De Brasserie is al jaren aan het aftakelen..
Dat is NS beleid. De (eenvoudige) restauraties trekken genoeg publiek, toch sluit NS ze. Ze hebben liever AH-to-go's en Burger Kings.
quote:
't Is een leuk station om te zien, maar verder zou het toch fijn zijn als hier ook een Broodzaak, DönnerCompany of AH to Go te vinden waren.
Ik zou het fijn vinden als er wat lokale ondernemers iets konden doen. Ruimte zat, volgens mij staat de helft van dat gebouw leeg. In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.
quote:
En fatsoenlijke verwarmde wachtruimtes en toiletten, maar dat geldt in mijn ogen dus nog steeds voor elk station.
Dat vind ik ook. En helaas is er geen enkel land waar dit op elk station goed geregeld is. Wel is het in bijv. België en Luxemburg op een klein deel van de stations zeer goed geregeld (dat is beter dan niets).
pi_79388149
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:46 schreef SvMp het volgende:
In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.
Jaaaaa, ik was een paar weken geleden in Hannover op het station, wist niet wat me overkwam. 3 supermarkten (waaronder een LIDL) onderin het station . 1 euro voor een anderhalve liter cola op het station
pi_79389320
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:56 schreef CrashO het volgende:

[..]

Jaaaaa, ik was een paar weken geleden in Hannover op het station, wist niet wat me overkwam. 3 supermarkten (waaronder een LIDL) onderin het station . 1 euro voor een anderhalve liter cola op het station
jajaja dat is zo heerlijk . In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen . In londen had je ook bij alles dat m,aar enigzins in de buurt kwam van een station een supermarkt..

Betaalbare treinsnacks
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:36:56 #281
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79389577
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:46 schreef SvMp het volgende:
Ik zou het fijn vinden als er wat lokale ondernemers iets konden doen. Ruimte zat, volgens mij staat de helft van dat gebouw leeg. In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.
Heerlijk beleid van de NS: overal geld op willen verdienen maar weinig service geven aan de reiziger.

De grotere stations worden straks ook het domein van de yuppies, getuige de gevaarlijke opkomst van Starbucks.
pi_79389594
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:29 schreef Yreal het volgende:
In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen
Vergeet Vlaardingen Centrum niet.
pi_79389766
De spoorlijn door Liechtenstein

Deze topic-reeks bevat een aantal reportages, vermeld in de openingspost. Mijn eerste bijdrage daar aan is een reeks foto's + commentaar over de spoorlijn door Liechtenstein.

Zoals bekend is Liechtenstein een zeer klein land. De spoorlijn door Liechteinstein, van Buchs (Zwitserland) naar Feldkirch (Oostenrijk) is nog geen 10 km lang. Liechtenstein heeft geen spoorbedrijf. Er wordt gereden door de ÖBB, de Oostenrijkse spoorwegen. Er zijn 4 stations. Ik heb het traject afgelegd per fiets.


Het begint in Zwitserland, station Buchs SG.

Op korte afstand ligt het eerste station dat je vanuit Zwitserland tegen komt, Schaan-Vaduz.





Het gebouw wordt niet meer als station gebruikt. Waarvoor het station wel wordt gebruikt, is mij niet duidelijk.



Het volgende station is Forst-Hilti. Het is gelegen op een bedrijventerrein en bestaat uitsluitend uit een perron en een abri.



Station Nendeln.
Helaas werd het weer steeds regenachtiger, wat de kwaliteit van de foto's niet ten goede komt.
Er was een stationschef op dit station, het loket is gesloten maar het gebouw was open.





Naast de ingang hangen twee informatieborden over de geschiedenis van dit station en station Schaanwald. Station Schaanwald is bijzonder. Het is (volgens de informatieborden) sinds 1988 niet meer bemand, maar het gebouwtje uit 1922 is in tact gelaten. Het doet denken aan een openlucht museum..









Het gebouwtje is zo klein dat een foto maken van het interieur lastig is met een simpele camera.



Deze tekst staat op de muur. Ik heb nergens kunnen achterhalen waarom het er staat en waar de tekst vandaan komt.



Het eerste Oostenrijkse station vanuit Liechtenstein. Tijdens de rit geen treinen gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door SvMp op 21-03-2010 13:41:37 (typfouten ) ]
pi_79389768
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

jajaja dat is zo heerlijk . In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen . In londen had je ook bij alles dat m,aar enigzins in de buurt kwam van een station een supermarkt..

Betaalbare treinsnacks
Waar dan precies in Den Haag?
En vergeet Utrecht centraal niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_79391614
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef SvMp het volgende:
[..]
Zoals bekend is Liechtenstein een zeer klein land. De spoorlijn door Liechteinstein, van Buchs (Zwitserland) naar Feldkirch (Oostenrijk) is nog geen 10 km lang. Liechtenstein heeft geen spoorbedrijf. Er wordt gereden door de SBB, de Oostenrijkse spoorwegen. Er zijn 4 stations. Ik heb het traject afgelegd per fiets.
[..]
SBB is toch Zwitsers? ÖBB is Oostenrijks
pi_79391706
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:34 schreef brandsrus het volgende:

[..]

SBB is toch Zwitsers? ÖBB is Oostenrijks
Ge-edit.
  zondag 21 maart 2010 @ 00:09:00 #287
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_79392607
Zeg, heeft de 1e klas ICE internationaal nu wel of geen Wifi?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_79392645
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef SvMp het volgende:
De spoorlijn door Liechtenstein
Wow, errug leuke post SvMp! Die moeten we eigenlijk toevoegen aan de openingspost.
  zondag 21 maart 2010 @ 00:26:05 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79393051
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan gaat het IVW zeuren... alle spoorvoertuigen moeten een wit of geel vlak op de voorzijde hebben, t.b.v. zichtbaarheid. Alleen de Thalys is een uitzondering omdat die rood was voordat de regel inging... maar iedere trein die nieuw of gemoderniseerd wordt, moet dit hebben.

Alleen de Thalys dus niet... ik vraag me af hoe ze dat doen? Simpelweg de voorkant niet verfen?
Niet alle voertuigen. Doorgaans, voor de normale reizigersdienst, is dit wel verplicht.
Zo heeft het materieel van de museum organisaties hier vrijlating door, omdat deze regelgeving vroeger niet van kracht was. Deze regel geld dus ook alleen voor treinen die na ingang van deze regelgeving zijn gemoderniseerd, buiten het museummaterieel. Treinen die nu gebouwd worden, moeten hieraan voldoen.

Een aantal uitzonderingen op deze regel zijn de Vrijheidstrein.
Deze gaat kort hierna ook terzijde. Dat is ook één van de belangrijkste redenen dat ze een Plan T hebben gekozen met revisie of verlengingstermijn die bijna over is.

De OV-Chipkaart VIRM heeft een groot wit vlak op de voorkant, wat ook toegestaan is. Dit hebben de Olympische VIRM/ICM stellen ook.

Om een uitzondering te krijgen, moet een trein alsnog een kleur krijgen, die met slecht weer ook 'opvalt', waarbij een (te) groot vlak grijs of zwart ook weer niet mag.
  zondag 21 maart 2010 @ 00:50:26 #290
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79393696
Vandaag weer (grove) problemen op(of bij) de HSL te Barendrecht:

Een Thalys uit Paris Nord heeft vanaf de HSL de verbindingsboog bij Breda genomen, om vanaf hier naar Den Bosch te gaan en zo verder (?). Verder zijn er een aantal Thalyssen via de oude route gereden, wegens deze verstoring.
pi_79393836
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef SvMp het volgende:
De spoorlijn door Liechtenstein

foto's
Leuke foto's! Is wel even wat anders dan de andere Europese dwergstaat met een station: Monaco. Ben daar deze zomer geweest.



Dit station ligt aan de spoorlijn van Nice naar Ventimiglia (Italië), een hele mooie lijn met uitzicht op de Middelandse Zee.



Het station van Monte Carlo is echter helemaal uitgegraven in de rotsen. Ik heb helaas geen foto van het station zelf, dus ik heb er even één van internet geleend:


Het station is geheel ingebouwd tussen de dure appartementen, waardoor het nogal goed verborgen ligt:


En dat is niet doordat het een klein station is...


Tussen Nice en Ventimigilia rijden (in tegenstelling tot de rest van Frankrijk) flink wat stoptreinen. Minstens 2 per uur, maar volgens mij wel meer (de dienstregeling was niet geheel duidelijk). Allemaal gereden door de NSCF. Daarnaast stoppen er ook nog TGV's en nachttreinen op het station.
pi_79396384
Nice pic´s.
  zondag 21 maart 2010 @ 11:10:31 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79398178
Liechtenstein moet ik ook maar eens af maken deze zomervakantie. Ben sinds 2007 halverwege Die kuttrein stopt alleen als je eruit wilt, en als de haltes zo weinig voorstellen heb je ze gemist voordat je er erg in hebt Staat er op Forst-Hilti wel een naambord SvMp?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79398212
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Liechtenstein moet ik ook maar eens af maken deze zomervakantie. Ben sinds 2007 halverwege
Wat voor treinen komen daar? Doorgaande internationale Intercity´s? Alleen stoptreintjes?
  zondag 21 maart 2010 @ 11:18:22 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79398346
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:12 schreef Socios het volgende:
Wat voor treinen komen daar? Doorgaande internationale Intercity´s? Alleen stoptreintjes?
Dit soort railbusjes:



En heel af en toe een doorgaande IC uit Zürich. Verder vooral veel bussen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79398558
Mooie foto's van Monaco! Station Monte-Carlo doet mij denken aan station Best
Komende zomer wordt dit ook een van mijn bestemmingen. Mooi dat het spoor langs de Middellandse zee loopt. Ik hoop trouwens dat er ook kleine stationnetjes tussen zitten en dat het niet allemaal zo massaal is.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Liechtenstein moet ik ook maar eens af maken deze zomervakantie. Ben sinds 2007 halverwege Die kuttrein stopt alleen als je eruit wilt, en als de haltes zo weinig voorstellen heb je ze gemist voordat je er erg in hebt Staat er op Forst-Hilti wel een naambord SvMp?
Twee. Op de foto staat is eentje te zien die tegen de helling staat. Alleen leesbaar als je op de foto klikt voor een grotere versie. De drie andere stations hebben geen naamborden, de naam staat op het gebouw.
  zondag 21 maart 2010 @ 11:32:58 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79398715
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:26 schreef SvMp het volgende:
Twee. Op de foto staat is eentje te zien die tegen de helling staat. Alleen leesbaar als je op de foto klikt voor een grotere versie. De drie andere stations hebben geen naamborden, de naam staat op het gebouw.
Oh ja, ik zie het Ik ga een ritje plannen

Nendeln en Schaan-Vaduz had ik al, die andere 2 moet ik nog even gaan ophalen dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79399469
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:26 schreef SvMp het volgende:
Mooie foto's van Monaco! Station Monte-Carlo doet mij denken aan station Best
Komende zomer wordt dit ook een van mijn bestemmingen. Mooi dat het spoor langs de Middellandse zee loopt. Ik hoop trouwens dat er ook kleine stationnetjes tussen zitten en dat het niet allemaal zo massaal is.
Dankje! Ik ben deze zomer van Marseille tot Rome gegaan langs de Middellandse Zee. Het stuk tussen Marseille en de Italliaanse grens is het mooist. Over het hele stuk rijden flink wat treinen en ook de kleine stations zijn goed bereikbaar.
  zondag 21 maart 2010 @ 13:03:52 #299
258802 Yreal
henk..!
pi_79401792
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waar dan precies in Den Haag?
En vergeet Utrecht centraal niet.
Voorbij de trams lopen op CS, en dan die straat waar de gall en gall en multivlaai zitten 5 minutjes lopen

Erg mooie pics allemaal
  zondag 21 maart 2010 @ 13:27:31 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79402561
Reisje aanstaande zaterdag, 27 Maart 2010

Tijd Station Spoor Treinnr. Aantal kilometers
Aantal kilometers op een bepaald traject zijn schuingedrukt

6:20 Zwijndrecht 3 5119
6:25 Dordrecht 3a 2
Overstappen

6:31 Dordrecht 5 1919
8:13 Venlo 3a 139,7
Overstappen

8:30 Venlo 3 32224
9:22 Nijmegen 1b 61,1
Overstappen

9:39 Nijmegen 4a 7629
9:54 Arnhem 3b 18,6
Overstappen

10:32 Arnhem 3b 31136
11:11 Tiel 2 42,9
Overstappen

11:22 Tiel 3 6036
12:02 Utrecht Centraal 19b 37,6
Overstappen

12:28 Utrecht Centraal 3 4940
13:07 Almere Centrum 1 44,6
Overstappen

13:11 Almere Centrum 3 3745
13:26 Lelystad Centrum 1 25
Overstappen

13:46 Lelystad Centrum 1 3944
14:26 Amsterdam Centraal 15a 54,5
Overstappen

14:39 Amsterdam Centraal 14b 4546
15:36 Enkhuizen 1 63,5
Overstappen

15:54 Enkhuizen 1 4561
16:16 Hoorn 1 17,5
Overstappen

16:20 Hoorn 3 3467
16:44 Alkmaar 4 23,7
Overstappen

16:56 Alkmaar 5 865
17:20 Zaandam 4 29,1
Overstappen

17:26 Zaandam 2 3365
17:52 Hoofddorp 5 25,2
Overstappen

18:03 Hoofddorp 3 3967
18:08 Schiphol 3 4,6
Overstappen

18:49 Schiphol 3 243
19:35 Amersfoort 1 47,9
Overstappen

19:41 Amersfoort 6a 2868
19:58 Utrecht Centraal 8b 21,4
Overstappen

20:14 Utrecht Centraal 8 1768
20:52 Den Haag Centraal 5 60,9
Overstappen

20:58 Den Haag Centraal 1 5181
21:50 Zwijndrecht 3 41,9

Totaal aantal Kilometer: 761,7

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 21-03-2010 13:33:30 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')