Dan gaat het IVW zeuren... alle spoorvoertuigen moeten een wit of geel vlak op de voorzijde hebben, t.b.v. zichtbaarheid. Alleen de Thalys is een uitzondering omdat die rood was voordat de regel inging... maar iedere trein die nieuw of gemoderniseerd wordt, moet dit hebben.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.
Dat is NS beleid. De (eenvoudige) restauraties trekken genoeg publiek, toch sluit NS ze. Ze hebben liever AH-to-go's en Burger Kings.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:25 schreef Ireyon het volgende:
Hoewel ik over het algemeen toch vrij chauvinistisch ben als het om Roosendaal gaat, vind ik het station echt ontzettend pauper. De Brasserie is al jaren aan het aftakelen..
Ik zou het fijn vinden als er wat lokale ondernemers iets konden doen. Ruimte zat, volgens mij staat de helft van dat gebouw leeg. In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.quote:'t Is een leuk station om te zien, maar verder zou het toch fijn zijn als hier ook een Broodzaak, DönnerCompany of AH to Go te vinden waren.
Dat vind ik ook. En helaas is er geen enkel land waar dit op elk station goed geregeld is. Wel is het in bijv. België en Luxemburg op een klein deel van de stations zeer goed geregeld (dat is beter dan niets).quote:En fatsoenlijke verwarmde wachtruimtes en toiletten, maar dat geldt in mijn ogen dus nog steeds voor elk station.
Jaaaaa, ik was een paar weken geleden in Hannover op het station, wist niet wat me overkwam. 3 supermarkten (waaronder een LIDL) onderin het station . 1 euro voor een anderhalve liter cola op het stationquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:46 schreef SvMp het volgende:
In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.
jajaja dat is zo heerlijk . In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen . In londen had je ook bij alles dat m,aar enigzins in de buurt kwam van een station een supermarkt..quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
Jaaaaa, ik was een paar weken geleden in Hannover op het station, wist niet wat me overkwam. 3 supermarkten (waaronder een LIDL) onderin het station . 1 euro voor een anderhalve liter cola op het station
Heerlijk beleid van de NS: overal geld op willen verdienen maar weinig service geven aan de reiziger.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:46 schreef SvMp het volgende:
Ik zou het fijn vinden als er wat lokale ondernemers iets konden doen. Ruimte zat, volgens mij staat de helft van dat gebouw leeg. In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.
Vergeet Vlaardingen Centrum niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:29 schreef Yreal het volgende:
In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen
Waar dan precies in Den Haag?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
jajaja dat is zo heerlijk . In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen . In londen had je ook bij alles dat m,aar enigzins in de buurt kwam van een station een supermarkt..
Betaalbare treinsnacks
SBB is toch Zwitsers? ÖBB is Oostenrijksquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef SvMp het volgende:
[..]
Zoals bekend is Liechtenstein een zeer klein land. De spoorlijn door Liechteinstein, van Buchs (Zwitserland) naar Feldkirch (Oostenrijk) is nog geen 10 km lang. Liechtenstein heeft geen spoorbedrijf. Er wordt gereden door de SBB, de Oostenrijkse spoorwegen. Er zijn 4 stations. Ik heb het traject afgelegd per fiets.
[..]
Ge-edit.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:34 schreef brandsrus het volgende:
[..]
SBB is toch Zwitsers? ÖBB is Oostenrijks
Wow, errug leuke post SvMp! Die moeten we eigenlijk toevoegen aan de openingspost.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef SvMp het volgende:
De spoorlijn door Liechtenstein
Niet alle voertuigen. Doorgaans, voor de normale reizigersdienst, is dit wel verplicht.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan gaat het IVW zeuren... alle spoorvoertuigen moeten een wit of geel vlak op de voorzijde hebben, t.b.v. zichtbaarheid. Alleen de Thalys is een uitzondering omdat die rood was voordat de regel inging... maar iedere trein die nieuw of gemoderniseerd wordt, moet dit hebben.
Alleen de Thalys dus niet... ik vraag me af hoe ze dat doen? Simpelweg de voorkant niet verfen?
Leuke foto's! Is wel even wat anders dan de andere Europese dwergstaat met een station: Monaco. Ben daar deze zomer geweest.quote:
Wat voor treinen komen daar? Doorgaande internationale Intercity´s? Alleen stoptreintjes?quote:Op zondag 21 maart 2010 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Liechtenstein moet ik ook maar eens af maken deze zomervakantie. Ben sinds 2007 halverwege
Dit soort railbusjes:quote:Op zondag 21 maart 2010 11:12 schreef Socios het volgende:
Wat voor treinen komen daar? Doorgaande internationale Intercity´s? Alleen stoptreintjes?
Twee. Op de foto staat is eentje te zien die tegen de helling staat. Alleen leesbaar als je op de foto klikt voor een grotere versie. De drie andere stations hebben geen naamborden, de naam staat op het gebouw.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Liechtenstein moet ik ook maar eens af maken deze zomervakantie. Ben sinds 2007 halverwege Die kuttrein stopt alleen als je eruit wilt, en als de haltes zo weinig voorstellen heb je ze gemist voordat je er erg in hebt Staat er op Forst-Hilti wel een naambord SvMp?
Oh ja, ik zie het Ik ga een ritje plannenquote:Op zondag 21 maart 2010 11:26 schreef SvMp het volgende:
Twee. Op de foto staat is eentje te zien die tegen de helling staat. Alleen leesbaar als je op de foto klikt voor een grotere versie. De drie andere stations hebben geen naamborden, de naam staat op het gebouw.
Dankje! Ik ben deze zomer van Marseille tot Rome gegaan langs de Middellandse Zee. Het stuk tussen Marseille en de Italliaanse grens is het mooist. Over het hele stuk rijden flink wat treinen en ook de kleine stations zijn goed bereikbaar.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:26 schreef SvMp het volgende:
Mooie foto's van Monaco! Station Monte-Carlo doet mij denken aan station Best
Komende zomer wordt dit ook een van mijn bestemmingen. Mooi dat het spoor langs de Middellandse zee loopt. Ik hoop trouwens dat er ook kleine stationnetjes tussen zitten en dat het niet allemaal zo massaal is.
Voorbij de trams lopen op CS, en dan die straat waar de gall en gall en multivlaai zitten 5 minutjes lopenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar dan precies in Den Haag?
En vergeet Utrecht centraal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |