Als Zoetermeerder noem ik dat geen trein meer maar een tramquote:Op zondag 18 november 2012 15:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En Zoetermeer dan? Of telt de stadslijn niet meer mee nu er alleen maar lightrail troep rijdt?
Is Arnhem Berg Opstel (Ahbo)quote:Op zondag 18 november 2012 22:05 schreef Monopoly het volgende:
Er staan er al wel een paar op Arnhem Tractie zag ik vrijdagavond tijdens rangeerdienst.
Netjes dat ze zorgen voor vervangend materieel en niet beginnen met uitval van ritten. Voor Hermes wel vervelend vermoed ik, het zou zo maar eens kunnen dat ze nu een bonus mislopen voor het voorhanden hebben van een volledige nieuwe vloot bussen en treinen bij het ingaan van de concessie. Zo'n bonus kan zo maar eens een miljoen euro zijnquote:Op zondag 18 november 2012 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
Breng/Hermes kan vanaf 9 december nog niet over alle negen GTW's voor Doetinchem - Arnhem beschikken. Daarom worden er tijdelijk twee Linten gehuurd om de omlopen rond te kunnen maken. Waarschijnlijk zal Stadler de twee ontbrekende stellen wel voor de kerst gaan leveren.
Bron: https://twitter.com/BrengOV/status/269865257122541568
mja, als het buiten de macht van Hermes ligt dan zou hier misschien een mouw aan gepast kunnen worden.quote:Op zondag 18 november 2012 22:20 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Netjes dat ze zorgen voor vervangend materieel en niet beginnen met uitval van ritten. Voor Hermes wel vervelend vermoed ik, het zou zo maar eens kunnen dat ze nu een bonus mislopen voor het voorhanden hebben van een volledige nieuwe vloot bussen en treinen bij het ingaan van de concessie. Zo'n bonus kan zo maar eens een miljoen euro zijn
Spoor was verdomde glad gisteren, de hele ICB ging glijden bij Apeldoorn, daarna maakte de 1730 nog wat extra herrie door de vlakke plaatsen op de wielenquote:Op zondag 18 november 2012 22:15 schreef twiFight het volgende:
De NS oefenen alvast voor de Winterperiode denk ik.
Amersfoort - Zwolle was +10. Best knap voor een traject van een dikke 40 minuten, dat is gewoon 25% vertraging.
Daarna de machinist "ik ga mijn best doen de vertraging in te lopen" waardoor hij uiteindelijk in Heerenveen kwam met nog eens 5 minuten MEER vertraging. Godverdomme.
Nee. Hermes is verantwoordelijk voor het wel of niet voldoen aan het bestek en de voorwaardeen voor bonus/malus.quote:Op zondag 18 november 2012 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, als het buiten de macht van Hermes ligt dan zou hier misschien een mouw aan gepast kunnen worden.
Dat Stadler moet dokken was me wel duidelijk, want er is al vervangend materieel geregeld. Misschien dat er ook achter de schermen met de regio iets geregeld isquote:Op zondag 18 november 2012 22:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee. Hermes is verantwoordelijk voor het wel of niet voldoen aan het bestek en de voorwaardeen voor bonus/malus.
Als Hermes een goede overeenkomst met Meneer Treinfabriek heeft, is Meneer Treinfabriek verantwoordelijk voor de schades wegens niet tijdig leveren van rijvaardige treinen.
Nu schat ik in dat de boete wel zal meevallen, maar dat doet niets af aan Hermes' verantwoordelijkheid.
Maar ja... Ik ben gek.
Goed gesprokenquote:Op zondag 18 november 2012 22:24 schreef DriekOplopers het volgende:
And now...
For something completely different...
Ik ben een zwetser, een roeper, de nieuwe Fortuijn, een gek. Dat u dat even weet.
http://www.voorbeterov.nl/121119.php
Kwalijke zaak. Om te beginnen, als er IETS een notoire "zeiken-om-het-zeiken-club" is, is het Rover.quote:Op zondag 18 november 2012 22:24 schreef DriekOplopers het volgende:
And now...
For something completely different...
Ik ben een zwetser, een roeper, de nieuwe Fortuijn, een gek. Dat u dat even weet.
http://www.voorbeterov.nl/121119.php
Mag het hopen ja. Naar de letter van de aanbesteding is de vloot niet compleet nieuw, maar naar de geest erachter kun je vaststellen dat dit wel het doel is geweest van Hermes. Het valt buiten dit topic, maar in Vianen, Nieuwegein en Nijmegen staan inmiddels meer dan 100 gloednieuwe bussen te wachten op de nieuwe concessie.quote:Op zondag 18 november 2012 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat Stadler moet dokken was me wel duidelijk, want er is al vervangend materieel geregeld. Misschien dat er ook achter de schermen met de regio iets geregeld is
Mijn favoriete mat (naast mat 64) zo jammer dat dat spul ook alweer moet wijken voor van die computerkasten op wielen. Ik hoop dat ze tussen Apeldoorn en Zutphen nog een aantal jaren mee kunnen draaien, in de hoop dat ik er zelf misschien nog een keer mee kan rijden...quote:
daar rijden over een maand GTW's van Arrivaquote:Op zondag 18 november 2012 23:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mijn favoriete mat (naast mat 64) zo jammer dat dat spul ook alweer moet wijken voor van die computerkasten op wielen. Ik hoop dat ze tussen Apeldoorn en Zutphen nog een aantal jaren mee kunnen draaien, in de hoop dat ik er zelf misschien nog een keer mee kan rijden...
De enige trajecten waar ze nog een tijdje rijden zijn Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede. Die eerste lijn totdat er een besluit is genomen over eventuele vertramming, en dat tweede traject tot een aanbesteding (die er zo goed als zeker komt binnen een paar jaar). Daarna is het echt over en uit voor een serie van op dit moment pas zo'n 15 jaar oud..quote:Op zondag 18 november 2012 23:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mijn favoriete mat (naast mat 64) zo jammer dat dat spul ook alweer moet wijken voor van die computerkasten op wielen. Ik hoop dat ze tussen Apeldoorn en Zutphen nog een aantal jaren mee kunnen draaien, in de hoop dat ik er zelf misschien nog een keer mee kan rijden...
Das toch andere koekquote:Op zondag 18 november 2012 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar rijden over een maand GTW's van Arriva
klopt, want er gaat daar dieselelektrisch materieel rijden in plaats van dieselhydraulisch nuquote:
Zonde, prachtig materieel.quote:Op zondag 18 november 2012 23:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
De enige trajecten waar ze nog een tijdje rijden zijn Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede. Die eerste lijn totdat er een besluit is genomen over eventuele vertramming, en dat tweede traject tot een aanbesteding (die er zo goed als zeker komt binnen een paar jaar). Daarna is het echt over en uit voor een serie van op dit moment pas zo'n 15 jaar oud..
Ja..quote:Op zondag 18 november 2012 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, want er gaat daar dieselelektrisch materieel rijden in plaats van dieselhydraulisch nu
not ligt in Duivendrecht op het randje maar er in. Sorry spuit 11 zie ik nu maar ik was daar gebleven.quote:Op zondag 18 november 2012 19:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Duivendrecht ligt op amsterdams grondgebied.
Modern comfortabel stil spul met een leuk smoeltje.quote:
comfortabel? :wquote:Op zondag 18 november 2012 23:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Modern comfortabel stil spul met een leuk smoeltje.
geen reizigersmaterieel meer nee. Maar bij de locomotieven nog wel. wat te denken van bijvoorbeeld de MaK G 1206 of de Voith Maximaquote:Op zondag 18 november 2012 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Ja..
naast de DM90 is er ook geen ander DH materieel meer op de baan ?
Kut GTW'squote:Op zondag 18 november 2012 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar rijden over een maand GTW's van Arriva
Ja hoor... diverse keren gebruikt op Leeuwarden - Groningen v.v. en op Groningen - Leer, en ik vind het prima spul voor de afstanden die ze rijdenquote:
Nee.quote:Op zondag 18 november 2012 23:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Modern comfortabel stil spul met een leuk smoeltje.
Dat is een beetje hetzelfde als tegen iemand die zich kut voelt "want geen enkele vrouw houdt van me" zeggen "en je moeder dan? "quote:Op zondag 18 november 2012 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen reizigersmaterieel meer nee. Maar bij de locomotieven nog wel. wat te denken van bijvoorbeeld de MaK G 1206 of de Voith Maxima
quote:Op zondag 18 november 2012 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een beetje hetzelfde als tegen iemand die zich kut voelt "want geen enkele vrouw houdt van me" zeggen "en je moeder dan? "
die vergelijking slaat als een lul op een drumstel en dat weet je ook welquote:Op zondag 18 november 2012 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een beetje hetzelfde als tegen iemand die zich kut voelt "want geen enkele vrouw houdt van me" zeggen "en je moeder dan? "
Eh, nee. Die vergelijking is behoorlijk raakquote:Op zondag 18 november 2012 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die vergelijking slaat als een lul op een drumstel en dat weet je ook wel
Geen idee waar je het over hebt. Vage afkortingen en treinnummers laten we in dit topic graag achterwege om begrijpbaar te zijn...quote:Op zondag 18 november 2012 22:25 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Spoor was verdomde glad gisteren, de hele ICB ging glijden bij Apeldoorn, daarna maakte de 1730 nog wat extra herrie door de vlakke plaatsen op de wielen
quote:Op maandag 19 november 2012 01:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Vage afkortingen en treinnummers laten we in dit topic graag achterwege om begrijpbaar te zijn...
Ja hoor, maar als ie het de pimpel had genoemd dan was het ineens wel goed geweest. Dat betweterige gedoe...quote:Op maandag 19 november 2012 01:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Vage afkortingen en treinnummers laten we in dit topic graag achterwege om begrijpbaar te zijn...
Zonde dit. Alsof je wat hebt aan die snurkers van Rover.quote:Op zondag 18 november 2012 22:24 schreef DriekOplopers het volgende:
And now...
For something completely different...
Ik ben een zwetser, een roeper, de nieuwe Fortuijn, een gek. Dat u dat even weet.
http://www.voorbeterov.nl/121119.php
quote:Arriën Kruyt; geboren in Utrecht 1946; voorzitter van de gezamenlijke Griekenlandwerkgroepen in België en Nederland 1967-1974; hoofd afdeling Organisatieontwikkeling en juridisch medewerker Nederlands Centrum Buitenlanders 1976-1985; coördinator minderhedenbeleid gemeente Amersfoort 1982-1985; oprichter en eerste directeur Landelijk Bureau Racismebestrijding 1985-1992; vanaf 1992 werkzaam voor W&S Transition en Interimmanagement als interimmanager bij o.a. de Raad voor Rechtsbijstand, het Politie Studie Centrum, het Schadefonds Geweldsmisdrijven en diverse NGO's; namens de PvdA wethouder Sociale Zaken en Werkgelegenheid in de gemeente Amersfoort 2006-2010.
Wat een rat als hij dan zulke opmerkingen maaktquote:Op maandag 19 november 2012 03:50 schreef Duvel het volgende:
Als het trouwens gaat over het leven van gemeenschapsgeld:
Arriën Kruyt; geboren in Utrecht 1946; voorzitter van de gezamenlijke Griekenlandwerkgroepen in België en Nederland 1967-1974; hoofd afdeling Organisatieontwikkeling en juridisch medewerker Nederlands Centrum Buitenlanders 1976-1985; coördinator minderhedenbeleid gemeente Amersfoort 1982-1985; oprichter en eerste directeur Landelijk Bureau Racismebestrijding 1985-1992; vanaf 1992 werkzaam voor W&S Transition en Interimmanagement als interimmanager bij o.a. de Raad voor Rechtsbijstand, het Politie Studie Centrum, het Schadefonds Geweldsmisdrijven en diverse NGO's; namens de PvdA wethouder Sociale Zaken en Werkgelegenheid in de gemeente Amersfoort 2006-2010.
de FLIRT lijkt mij ook fijnerquote:Op zondag 18 november 2012 23:36 schreef James1988 het volgende:
FLIRT is beter dan GTW, maar GTW is niet slecht. Vind ik.
Ik zit liever in een GTW dan in een SLT.
Excuus, ik had het idee dat dat hier gemeengoed wasquote:Op maandag 19 november 2012 01:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Vage afkortingen en treinnummers laten we in dit topic graag achterwege om begrijpbaar te zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |