abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 november 2012 @ 10:11:25 #1
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_119267809

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, wil graag uit dit lijstje.
geouwehoer.jpg Anno1982, die ook.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons aller treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien _O-

- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden :(
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen -O- )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren _O-
Zo, dat was mijn dagje gister wel -O- Eigen schuld gelukkig :P
  vrijdag 16 november 2012 @ 10:17:06 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119267942
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:42 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat is dus gerust 5 a 10 minuten lopen heh :') Er vanuit gaande dat je geen moeite hebt met traplopen, anders is het uberhaupt niet te belopen.
Hangt er vanaf waar je heen moet. Als je aankomt op spoor 1 kun je zonder traplopen naar halte "Station Delft voorzijde"... het is alleen wel een pleuriseind lopen. Als je trein aankomt om 8:45 en je bus gaat om 8:49 kun je dat eigenlijk niet halen. De bussen die daar stoppen komen vanaf het busplein aan de andere kant, en tijdens de spits is er in Delft zoveel verkeer dat het wellicht nog net wel haalbaar is. :s)

Spoor 2 is een ander verhaal, dan mag je wel van die fijne Arnhem-style trappen over. Een lift had geen overbodige luxe geweest.
  vrijdag 16 november 2012 @ 10:24:16 #3
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_119268118
Nog even over die vernieuwde kaartautomaten, die proberen je nu - indien mogelijk - een anonieme chipkaart aan te smeren op een extra tussenscherm. Dus kies voortaan voor een automaat die niet van die dingen verkoopt dan kan je die tussenstap tenminste overslaan.

Blijft wel een stomme keuze die knop "ik heb geen chipkaart", want ik heb wél zo'n ding maar kan er niet mee inchecken bij NS.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 10:41:15 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119268566
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW

http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 november 2012 @ 10:44:12 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119268636
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW

http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
:D _O_ :D
  vrijdag 16 november 2012 @ 10:54:03 #6
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119268910
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:24 schreef ReisT het volgende:
Blijft wel een stomme keuze die knop "ik heb geen chipkaart", want ik heb wél zo'n ding maar kan wil er niet mee inchecken bij NS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2012 @ 10:58:01 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119269015
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW

http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
En nog een: http://www.flickr.com/photos/cees_1251/8188203639/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 11:00:53 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119269099
gehehe
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 11:30:35 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119269912
De namen op de treinen voor de Achterhoek/Rivierenland zijn bekend.

http://www.arriva.nl/nieu(...)p-de-nieuwe-treinen/

De Gelderlander doet ook mee met berichten, maar plaatst bij hun artikel een foto van een GTW die bij Visvliet rijdt _O-
http://www.gelderlander.n(...)e-op-Arrivatrein.ece
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119269927
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:24 schreef ReisT het volgende:
Blijft wel een stomme keuze die knop "ik heb geen chipkaart", want ik heb wél zo'n ding maar kan er niet mee inchecken bij NS.
De nieuwe kaartautomaat geeft vast automatisch aan dat je 'm nog moet activeren ;)

quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW

http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
_O-
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:32:56 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119269993


AnsaldoBreda's V250 4809 (bestemd voor Fyra-diensten) op het in verbouwing zijnde Rotterdam Centraal. Deze trein was niet toegankelijk voor reizigers, de displays toonden "Testrit" en op de deuren hingen briefjes "Niet instappen, testtrein"
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:41:54 #12
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_119270348
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:30 schreef HeavenSmiles het volgende:

De nieuwe kaartautomaat geeft vast automatisch aan dat je 'm nog moet activeren ;)
Dat lijkt me sterk, mijn trajectkaart kan helemaal niet 'geactiveerd' worden want dan is het een "ongeldig productcombinatie".

Dat hele idee dat je de basisfunctie van een chipkaart eerst apart moet activeren blijft natuurlijk ook belachelijk.
pi_119270424
Ik las bij een YouTube-video iets over de "stofzuigerbak" in de ICMm's onder 4051. Iemand enig idee wat daarmee wordt bedoeld?

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:41 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, mijn trajectkaart kan helemaal niet 'geactiveerd' worden want dan is het een "ongeldig productcombinatie".

Dat hele idee dat je de basisfunctie van een chipkaart eerst apart moet activeren blijft natuurlijk ook belachelijk.
Ah, dan zul je 'm inderdaad nog niet kunnen activeren.

Wat betreft activeren: de kaart moet weten of je tweede of eerste klas reist. Dat is de enige reden ervoor voor zover ik weet.
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:47:36 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119270558
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:43 schreef HeavenSmiles het volgende:
Ik las bij een YouTube-video iets over de "stofzuigerbak" in de ICMm's onder 4051. Iemand enig idee wat daarmee wordt bedoeld?

[..]

Ah, dan zul je 'm inderdaad nog niet kunnen activeren.

Wat betreft activeren: de kaart moet weten of je tweede of eerste klas reist. Dat is de enige reden ervoor voor zover ik weet.
Weerstandbanken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119270733
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Weerstandbanken?
Met een tactische Google-zoekopdracht heb ik deze link weten te vinden, destijds gepost door Peterselieman: http://z9.invisionfree.com/Boemeltje/ar/t484.htm

Nu rest mij de vraag: welke bak is de motorbak in de ICMm?
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2012 @ 11:57:31 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119270941
Dat is heel makkelijk: een ICMm-III bestaat uit mBFk+AB+sBk, waarbij de m staat voor motor, en de F voor fietsruimte. Daar waar het fietslogo op de deur staat dus.

In een ICMm-IV worden drie draaistellen aangedreven: ook één onder de tweede klas-bak. Da samenstelling daarvan is mBFk+mB+A+sBk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 november 2012 @ 11:59:35 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119271022
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW

http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
Hijsfijn ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119271088
Zo weer lekker rijden _O_
Stamplaats Winterswijk vandaag, ben benieuwd.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 12:03:52 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119271177
suc7 met het rijden op de (rail)bussen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119271248
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
suc7 met het rijden op de (rail)bussen
Ja, het is wat anders dan een Class'66 met 3,6 miljoen kilo achter je aan lading en wagens :D
Maar goed, ook dit hoort bij het vak :)
pi_119271250
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:57 schreef dennistd het volgende:
Dat is heel makkelijk: een ICMm-III bestaat uit mBFk+AB+sBk, waarbij de m staat voor motor, en de F voor fietsruimte. Daar waar het fietslogo op de deur staat dus.

In een ICMm-IV worden drie draaistellen aangedreven: ook één onder de tweede klas-bak. Da samenstelling daarvan is mBFk+mB+A+sBk.
Dus in de eerste klas zit je altijd in een motorbak?
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2012 @ 12:09:15 #22
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119271336
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:06 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Dus in de eerste klas zit je altijd in een motorbak?
Nee, juist niet: de eerste klas zit in de AB (eerste+tweede klas) en de A (alleen eerste klas)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2012 @ 12:10:01 #23
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119271366
Je kunt trouwens beter niet in India met de trein gaan als toerist: http://www.nu.nl/binnenla(...)roofd-in-india-.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_119271392
Maar waarom staat bij een ICMm-III er in 1 bak wél een s en de andere niet. Er zijn toch twee kopbakken mét stuurstand?

mBFk+AB+sBk,
pi_119271393
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, juist niet: de eerste klas zit in de AB (eerste+tweede klas) en de A (alleen eerste klas)
Ah oké, verkeerd gezien :) Bedankt!
pi_119271493
Ik zal eens kijken of ik de komende 2 diensten nog wat cabine foto's kan schieten.
pi_119271639
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW

http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
Inb4 DROPLUL
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 12:17:48 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119271651
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:10 schreef jappas het volgende:
Maar waarom staat bij een ICMm-III er in 1 bak wél een s en de andere niet. Er zijn toch twee kopbakken mét stuurstand?

mBFk+AB+sBk,
mja, het zal zijn omdat in de ene kopbak de motoren van de trein zitten en in de andere niet. de k staat immers voor kopbak
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 12:18:13 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119271663
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:17 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Inb4 DROPLUL
daarvoor moet je een paar topics terugbladeren :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 12:18:47 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119271678
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:05 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja, het is wat anders dan een Class'66 met 3,6 miljoen kilo achter je aan lading en wagens :D
Maar goed, ook dit hoort bij het vak :)
uhuh. Kun je uitvinden wat je het mooiste vindt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 12:19:43 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119271716
even naar een ander topic linken. Hoe toepasselijk:
PTA / Bussentopic #43 - Bazenbussen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119271747
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:19 schreef Peterselieman het volgende:
even naar een ander topic linken. Hoe toepasselijk:
PTA / Bussentopic #43 - Bazenbussen
Het is wachten op de eerste GTW of lijnbus met "YOLO"
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2012 @ 12:22:01 #33
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119271791
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:10 schreef jappas het volgende:
Maar waarom staat bij een ICMm-III er in 1 bak wél een s en de andere niet. Er zijn toch twee kopbakken mét stuurstand?

mBFk+AB+sBk,
Ik gok omdat het logisch is dat in een kopbak met motor ook een stuurstand aanwezig is o.i.d...
Ik weet wel dat de compressen in de sBK zit, maar die s kan daar niet voor staan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2012 @ 12:24:14 #34
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119271859
Overigens werd er vorige week consequent over A, B, C en D bakken gesproken bij de Arriva werkplaats, terwijl dat normaal toch de aanduiding is voor de bakken van een tram.. De kopbakken zijn A en B, het powerpack is C en de D bak is alleen aanwezig bij een 2/8 als tussenbak.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 13:11:05 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119273282
tsja, Stadler gebruikt die aanduiding nu eenmaal :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 november 2012 @ 13:18:10 #36
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119273467
Tsja. Iets als "2/8" hebben we ook niet om gevraagd idd :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:18:28 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119273479
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:52 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Met een tactische Google-zoekopdracht heb ik deze link weten te vinden, destijds gepost door Peterselieman: http://z9.invisionfree.com/Boemeltje/ar/t484.htm

Nu rest mij de vraag: welke bak is de motorbak in de ICMm?
Gooi die link weg. Er klopt technisch gezien echt niks van.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:19:38 #38
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_119273524
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:43 schreef HeavenSmiles het volgende:
Wat betreft activeren: de kaart moet weten of je tweede of eerste klas reist. Dat is de enige reden ervoor voor zover ik weet.
Dat is dus een domme reden. Dat moet je gewoon kunnen kiezen op het moment dat je zo'n kaart koopt/aanvraagt. Niet achteraf pas. Of gewoon altijd standaard 2e klas er op zetten.
Het is nu gewoon echt veel te ingewikkeld gemaakt als je op saldo zou willen reizen. Je kan nog altijd sneller een papieren kaartje kopen dan een gebruiksklare chipkaart.
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:20:07 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119273537
De motorbak van een ICMm-III is die met de stroomafnemer op het dak. Bij een ICMm-IV die met de stroomafnemer op het dak en de bak daarnaast (draaistel aan de kant van de andere motorbak).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 13:22:19 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119273609
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja. Iets als "2/8" hebben we ook niet om gevraagd idd :P
mja, het is wel duidelijk. Acht assen, waarvan twee aangedreven.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:28:43 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119273835
quote:
Het exploitatietekort voor Antwerpen-Breda wordt door de NMBS geschat op minimum 11,4 miljoen euro per jaar.
Bron: De kamer, pagina 24.
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2012 @ 13:28:53 #42
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119273842
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja. Iets als "2/8" hebben we ook niet om gevraagd idd :P
Dat is gewoon de Zwitserse aanduiding van wat we hier 2'2'B'2' of zo zouden noemen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2012 @ 13:29:31 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119273859
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: De kamer, pagina 24.
Die 11,4 miljoen vallen niet eens op bij de andere tekorten bij de NMBS :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 november 2012 @ 13:36:58 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119274116
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat is gewoon de Zwitserse aanduiding van wat we hier 2'2'B'2' of zo zouden noemen
Nee. Want de zwitserse aanduiding geeft niet aan WELKE 2 assen aangedreven zijn :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119274264
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:19 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat is dus een domme reden. Dat moet je gewoon kunnen kiezen op het moment dat je zo'n kaart koopt/aanvraagt. Niet achteraf pas. Of gewoon altijd standaard 2e klas er op zetten.
Het is nu gewoon echt veel te ingewikkeld gemaakt als je op saldo zou willen reizen. Je kan nog altijd sneller een papieren kaartje kopen dan een gebruiksklare chipkaart.
Als je tegenwoordig bij NS een kaart koopt staat het er standaard op (afhankelijk van je abonnementskeuze 1e of 2e klas).

Maar je hebt gelijk: bij andere verkooppunten kan dat nog niet. Zou op OV-chipkaart.nl voor persoonlijke kaarten bv. wel een goede zijn.

quote:
3s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:20 schreef Duvel het volgende:
De motorbak van een ICMm-III is die met de stroomafnemer op het dak. Bij een ICMm-IV die met de stroomafnemer op het dak en de bak daarnaast (draaistel aan de kant van de andere motorbak).
Dank!
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2012 @ 13:43:05 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119274289
Klopt, het kan dus net zo goed B'2'2'2' zijn, maar het eerste GTW'tje dat op de assen van de kopbak aangedreven wordt moet ik nog zien
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2012 @ 13:47:15 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119274432
In het kader van bakkilometers besparen deze quote van somda over wat V'tjes:
quote:
Stel 450 kwam gisteren met de 956 vanuit Maastricht naar Zwolle, heeft hier overnacht en werd vanmorgen met de 965 weer retour afzender en dus naar Maastricht gestuurd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:01:10 #48
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119274810
Wat is er eigenlijk met de Turbo V's gebeurt?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 14:02:28 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119274855
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is er eigenlijk met de Turbo V's gebeurt?
die rijden nog gewoon rond. Tot december horen ze officieel tussen Zwolle en Emmen te rijden. Daarna rijden ze verspreid door het land
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 november 2012 @ 15:28:42 #50
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119277689
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: De kamer, pagina 24.
Maar de bal ligt nu bij Melanie, hun dossier is afgesloten, wat een vreselijke lay-out btw.
Ze moeten trouwens het gewoon doen als ik het goed begrijp anders wordt er vanuit NL 20 miljoen euro vergoeding/jaar gevraagd.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_119283117
Nou James, ik denk dat die kleerhanger ook wel uit de thalys komt ;).
pi_119283202
Gaat nog vervelend worden als de werkzaamheden bij gouda vanavond uitlopen..
pi_119283931
Komt wel goed, vertrouwen in de spoormannen die vannacht in die barre kou dat puntstuk gaan vervangen. ;)
  vrijdag 16 november 2012 @ 18:22:37 #54
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119283960
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 18:21 schreef b2py het volgende:
Komt wel goed, vertrouwen in de spoormannen die vannacht in die barre kou dat puntstuk gaan vervangen. ;)
en tot hun enkels in de uitwerpselen...
pi_119284561
Nog ff wat herfstkleurtjes voordat de bomen kaal zijn..,

Op de ochtend van zondag 11 november 2012 brak de zon voorzichtig door de laaghangende bewolking door. In uiterst fraai ochtendlicht zijn de Syntus-treinstellen 50 en 60 met ruim een kwartier vertraging onderweg als trein 30925 van Arnhem naar Doetinchem. Over ruim 3 weken nemen Arriva en Hermes de treindienst over op dit traject.

Terwijl het in nagenoeg het hele land verder opklaarde bleef de bewolking hardnekkig hangen rond de grensovergang tussen Zevenaar en Emmerich. Omdat de zon dus niet scheen werd het mogelijk nog enkele plaatjes te schieten vanaf de bult bij Elten, alwaar de herfstkleuren in een paar dagen tijd flink zijn toegenomen. De immer nog bestickerde "Intermodal Quirinus Express" van Husa Transportation is op zondagochtend 11 november 2012 onderweg met een extra/vertraagde (tank)containertrein van de Rotterdamse Waalhaven Zuid naar het Italiaanse Mortara. De 189 092 zal de trein slechts tot Rheydt Güterbahnhof rijden, Crossrail neemt de trein vanaf daar over. Normaliter wordt via Venlo gereden, maar die grensovergang was deze zondag dicht als gevolg van werkzaamheden aan het spoor.

De normaliter alleen voor de ertstreinen ingezette DBS 189 037, te herkennen aan de gele automatische koppeling voorop de lok, was op zondag 11 november 2012 in heerlijk namiddag licht onderweg bij de enige zonstek tussen Zevenaar grens en Elten met aan de haak 20 ketelwagens met methanol, die als trein 47765 vanaf de Rotterdamse Botlek onderweg zijn naar het Duitse Wackerwerk.
  vrijdag 16 november 2012 @ 18:41:47 #56
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119284702
Nutteloos feitje van de dag, Frankrijk heeft 4 treinstationnamen bestaande uit 2 letters: namelijk de plaatsen Eu, Ay, Wé en Us. (en op die laatste hoop ik nooit dat je je trein mist weet ik uit eigen ervaring ;( )
pi_119284764
Wel makkelijk omroepen :D
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 16 november 2012 @ 18:49:40 #58
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119285047
Ik ben ook nog even op zoek ge gaan naar de langste stationsnaam, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je met *Saint-Nom-la-Bretèche - Forêt de Marly*, aardig in de buurt komt...
pi_119285153
Of dat ene station in Wales?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119285188
quote:
4s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gooi die link weg. Er klopt technisch gezien echt niks van.
Ik vroeg me al af of ik iets gemist had met betrekking tot de ontwikkelingen rondom de wet van Ohm.
  vrijdag 16 november 2012 @ 18:56:09 #61
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119285358
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 18:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Of dat ene station in Wales?
Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch
  vrijdag 16 november 2012 @ 18:57:10 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119285390
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: De kamer, pagina 24.
Zo weinig? Valt niet op bij de Belgen.
pi_119285904
Weet iemand wat er met de NS / RegioNS DM 90 treinstellen gaat gebeuren welke nu nog op de lijn Apeldoorn - Zutphen rijden? Met ingang van 9 december komt hier een Spurt te rijden.
pi_119285949
Voorlopig weinig, wellicht verkocht danwel gesloopt.
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:14:16 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119286081
Ze gaan straks aan de kant. Worden geconserveerd in de hoop er een koper voor te krijgen.
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:21:06 #66
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119286360
Zelfde scenario als de Maaslopers dus... :{
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2012 @ 19:24:27 #67
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119286494
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:10 schreef AverageJoe het volgende:
Weet iemand wat er met de NS / RegioNS DM 90 treinstellen gaat gebeuren welke nu nog op de lijn Apeldoorn - Zutphen rijden? Met ingang van 9 december komt hier een Spurt te rijden.
Die komen ongetwijfeld in Hengelo bij de rest te staan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_119286530
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 18:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch
Precies, dat lijkt me langer.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:29:57 #69
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119286678
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Precies, dat lijkt me langer.
IK bedoelde eigenlijk de langste stationsnaam van Frankrijk :@
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 november 2012 @ 19:35:06 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119286894
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 18:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben ook nog even op zoek ge gaan naar de langste stationsnaam, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je met *Saint-Nom-la-Bretèche - Forêt de Marly*, aardig in de buurt komt...
Villiers sur Marne le Plessis Trévise is langer. Dichterbij ook voor jou :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:36:09 #71
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119286932
Wat zouden jullie er van vinden om een TRAXX aan een stammetje van 10 rijtuigen ICR te knopen in een trek-duwformatie?
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:37:11 #72
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119286982
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Villiers sur Marne le Plessis Trévise
Ja, daar kan ik heel snel komen met een bus -O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 19:37:34 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119286999
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden om een TRAXX aan een stammetje van 10 rijtuigen ICR te knopen in een trek-duwformatie?
Klinkt goed, maar dan moeten ze wel de juiste stekkerdoos erbij leveren
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:42:11 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119287204
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden om een TRAXX aan een stammetje van 10 rijtuigen ICR te knopen in een trek-duwformatie?
Tsja, dat kan, maar dan moeten de rijtuigen aangepast worden. De ICR-rijtuigen die niet in de BNL of Fyra zitten kunnen niet overweg met een Traxx ivm andere aansluitingen dan een 1700
pi_119287259
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden om een TRAXX aan een stammetje van 10 rijtuigen ICR te knopen in een trek-duwformatie?
Is het ideetje voor vervanging Den Haag - Venlo toch?
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2012 @ 19:43:29 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119287263
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden om een TRAXX aan een stammetje van 10 rijtuigen ICR te knopen in een trek-duwformatie?
Goed idee, maar dan wel even de BDs ombouwen zodat die ook met een Traxx overweg kan. En dan lekker gassen over de HSL. Een verbinding Den Haag-Rotterdam-HSL-Breda-Eindhoven-Venlo er mee rijden, lijkt me een prima plan. En dan 1x per uur door naar Köln.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_119287472
Hoe gaat NSR aan die traxxen komen trouwens?
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2012 @ 19:49:49 #78
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119287535
Leasen van Angel Trains, die schijnt er binnenkort een aantal terug te krijgen van een bedrijf met HiSpeed in de naam of zo :P

Of een extra wagon achter een 1700 loc hangen met een stroomafnemer, transformator en gelijkrichter aan boord, dan kan het gewoon met 1700-locs *O*
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 19:53:37 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119287694
ideale lijnvoering op de HSL in Nederland zou imo zijn:

2x uur: Amsterdam CS - Schiphol - Rotterdam CS - Antwerpen Centraal - Brussel Zuid/Midi
2x uur: Amsterdam CS - Schiphol - Rotterdam CS
2x uur: Den Haag CS - Den Haag HS - Rotterdam CS - Breda (en verder)
1x uur: Antwerpen - Noorderkempen - Breda

Aangevuld met eventueel spitstreinen:
Rotterdam CS - Schiphol - Amsterdam Zuid - Duivendrecht (en dan de Meer op)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119287725
2 keer per uur naar brussel? Zoveel aanbod is er toch niet voor die lijn?
pi_119287740
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:54 schreef b2py het volgende:
2 keer per uur naar brussel? Zoveel aanbod is er toch niet voor die lijn?
De BeNeLux is toch wel aardig gevuld?
dag
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 19:54:45 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119287744
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:54 schreef b2py het volgende:
2 keer per uur naar brussel? Zoveel aanbod is er toch niet voor die lijn?
waarom puilde de Benelux dan altijd uit?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119287760
Ja voor 1 keer per uur en telkens reizigers die een uur moeten wachten maar verder valt het wel mee toch?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 19:55:53 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119287799
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:55 schreef b2py het volgende:
Ja voor 1 keer per uur en telkens reizigers die een uur moeten wachten maar verder valt het wel mee toch?
mja, met gunstige tarieven zie ik niet in waarom je niet meer reizigers zou kunnen trekken om een halfuursdienst rendabel te krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119287803
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waarom puilde de Benelux dan altijd uit?
Vergeet niet dat je in v250 meer plaatsen hebt he ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 19:56:40 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119287835
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Vergeet niet dat je in v250 meer plaatsen hebt he ;)
Mja, je hebt er geen staanplaatsen, dus dat heft elkaar wel op
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2012 @ 19:56:59 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119287848
Ik weet niet hoe de reizigersaantallen van Noorderkempen zijn, maar anders zou je daar ook nog 1x per uur de Benelux kunnen laten stoppen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 19:59:01 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119287926
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:56 schreef dennistd het volgende:
Ik weet niet hoe de reizigersaantallen van Noorderkempen zijn, maar anders zou je daar ook nog 1x per uur de Benelux kunnen laten stoppen
mja, dan heeft die Bredashuttle vanuit Antwerpen helemaal geen nut meer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119287931
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:56 schreef dennistd het volgende:
Ik weet niet hoe de reizigersaantallen van Noorderkempen zijn, maar anders zou je daar ook nog 1x per uur de Benelux kunnen laten stoppen
Dat is een soort P&R terrein. Maar ik had even dat stuk van die kamer.be doorgenomen. Daar staat een optie in tot het laten stoppen van de Fyra Breda - Antwerpen op Noorderkempen ;)
pi_119288509


Raad het station. Hint: 't is in een zogenaamd ontwikkeld westers land.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 november 2012 @ 20:16:19 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119288729
Het is zeker niet het meest schaverottige station van heel België. Daar hebben ze nog wel erger :Y

Maar dit lijkt me Harelbeke.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119289167
't land is in ieder geval goed. Station Vilvoorde is het, waar ik afgelopen woensdag lekker strandde toen die Kutbelgen in Brussel gingen staken :N . Vanaf daar met de bus naar Brussel-Noord en tenslotte te voet 3 uur te laat toch nog bij het EP aangekomen. Nu nog uit zien te zoeken bij wie ik moet zeiken om m'n geld voor 't treinkaartje terug te krijgen..
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 november 2012 @ 20:26:55 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119289250
oh okee. Dat lijkt toch ernstig veel op elkaar dan :D Qua dat bakstenen gebouw erachter, ook aan spoor 1 :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 november 2012 @ 20:30:58 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119289458
Voor nog meer "Industrieel erfgoed" moet je even naar Binche O+

















Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119289541
De stijl past in ieder geval goed bij het materieel..
  vrijdag 16 november 2012 @ 21:02:35 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119291211
Tijdens het achtuurjournaal heeft de NOS aandacht besteed aan het aanstaande verdwijnen van de Beneluxtrein. Dat is hier terug te kijken.

Lang verhaal kort: geen enkele reiziger zit op de Fyra te wachten en de woordvoerder van NS Hispeed zit op een roze wolk in lalaland.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 november 2012 @ 21:03:52 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119291275
Sacha de Boer kan de messen vast gaan slijpen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119292068
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 21:02 schreef James1988 het volgende:
Tijdens het achtuurjournaal heeft de NOS aandacht besteed aan het aanstaande verdwijnen van de Beneluxtrein. Dat is hier terug te kijken.

Lang verhaal kort: geen enkele reiziger zit op de Fyra te wachten en de woordvoerder van NS Hispeed zit op een roze wolk in lalaland.
Dat is geen woordvoerder, dat is de directeur van Hispeed.
  vrijdag 16 november 2012 @ 21:19:13 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119292156
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 21:17 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Dat is geen woordvoerder, dat is de directeur van Hispeed.
Ze babbelt, ze voert het woord... en ze is volkomen van de pot gerukt en staat met een grote grijns te vertellen dat veel reizigers in de stront kunnen zakken.

Ik moet zeggen dat ik het fragment dat NOS tijdens primetime heeft uitgezonden behoorlijk kritisch is. Dat zal niet het soort reclame zijn waarop NS Hispeed hoopt. :s)
  vrijdag 16 november 2012 @ 21:21:46 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119292284
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor nog meer "Industrieel erfgoed" moet je even naar Binche O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Daar wil ik nog steeds een keer heen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 16 november 2012 @ 21:23:33 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119292393
Treinhumor:

  vrijdag 16 november 2012 @ 21:30:28 #103
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119292806
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 21:19 schreef James1988 het volgende:
Ze babbelt, ze voert het woord... en ze is volkomen van de pot gerukt en staat met een grote grijns te vertellen dat veel reizigers in de stront kunnen zakken.
Ik moest lachen :')
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 november 2012 @ 22:14:22 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119295272
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 21:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar wil ik nog steeds een keer heen.
Wat let je? Ik hoop dat het nu nog zo is trouwens, maar ze zijn door heel belgië heen druk met nieuwbouw... :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 23:04:57 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119297934
Welkom op de Wiederline. Deze trein zal stoppen te Groningen Europapark, etc :P


Met eigen website: http://www.wiederline.com/
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:09:00 #106
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119298151
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
Welkom op de Wiederline. Deze trein zal stoppen te Groningen Europapark, etc :P


Met eigen website: http://www.wiederline.com/
Als de wiederweerga oprotten met die kutnaam :N
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2012 @ 23:11:50 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119298306
je lijkt Fles wel met zo'n commentaar :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119298332
Het is ook net Fles :P
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:13:00 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119298361
Ik vind het wel leuk dat de provincie Groningen en LNVG Niedersaksen proberen op zo'n manier de banden aan te halen en de verbinding wat meer in de markt te zetten. Het geven van een naam aan een verbinding is meer een Duitse traditie* en ik vind het leuk om dat nu ook een beetje in Nederland te zien.

Een geniale naam is het niet, zeker omdat ik niet weet wat nou de bedoeling is met line. Hoe moet ik het uitspreken? Wat betekent het? Waarom niet "Wiederlijn", "Wiederlinien" of desnoods "de Opnieuwlijn"? :+

* Denk aan Dortmund-Sauerland-Express, Oberpfalzbahn, enzovoorts
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:13:41 #110
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119298402
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
je lijkt Fles wel met zo'n commentaar :P
Mwah, ik zocht gewoon een woordgrap, dus moest er een draai aan geven. Ik snap de keuze, maar hard er toch iets meer van verwacht

Ik wal voortaan niet meer zo hard van Leer trekken ;)
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 november 2012 @ 23:15:39 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119298517
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:12 schreef b2py het volgende:
Het is ook net Fles :P
Nie kutte met mijn broertje he. Of moet je pomper op je neus?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:16:17 #112
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119298557
Ach, zolang de dienstregeling maar goed is en de treinen altijd op Scheemda liggen is er niks aan de hand... *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 november 2012 @ 23:18:39 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119298690
flauwigheid :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:20:36 #114
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119298777
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nie kutte met mijn broertje he. Of moet je pomper op je neus?
Oh? Moet je me iets vertellen?
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:24:22 #115
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119298952
Morgen een splinternieuw stukke spoor doen met dit materieel
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 november 2012 @ 23:26:40 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119299061
Veel plezier. Ik ga morgen de bijna laatste bordjes rondom Dortmund opvegen. Dan is NRW bijna klaar, en moet er alleen langs de uiterste oostrand nog wat gedaan worden, maar het lijkt allemaal nog dit jaar te gaan lukken :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:28:06 #117
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119299115
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Veel plezier. Ik ga morgen de bijna laatste bordjes rondom Dortmund opvegen. Dan is NRW bijna klaar, en moet er alleen langs de uiterste oostrand nog wat gedaan worden, maar het lijkt allemaal nog dit jaar te gaan lukken :Y
Oh, tof dus je gaat het laatste schraapwerk doen vanuit Bestwig? vandaar die extra dag? Is het bijboeken nog gelukt in Ferienpark Hollandia?
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 november 2012 @ 23:34:30 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119299414
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Oh, tof dus je gaat het laatste schraapwerk doen vanuit Bestwig?
Jep
quote:
vandaar die extra dag?
Neuh, gewoon omdat ik na 2e kerstdag van alle verplichtingen ontheven ben en dus vrij voor dit soort dingen.
quote:
Is het bijboeken nog gelukt in Ferienpark Hollandia?
Ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 00:00:53 #119
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119300433
Deze zomer nog bij Warmond:

NSR SLT


NSR VIRM


NSR DDZ


Benelux


NSR DDAR

Ik moet zeggen als ik dit terug kijk: Mijn foto-kwaliteiten zijn sterk gegroeid...
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 00:09:01 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119300719
Beetje raar om zoiets van jezelf te zeggen natuurlijk, maar goed, als jij er blij mee bent ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 00:12:48 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119300828
Ik zie zelf mijn vorderingen in ieder geval
  zaterdag 17 november 2012 @ 00:53:12 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119301929
Whehehe, het is gewoon hilarisch om op de Facebookpagina van NS Hispeed de "recent posts by others" te bekijken. Alleen maar klagende, boze en gefrustreerde reizigers. Over niet-werkende boekingsmodules, over verkeerde kaartjes, over prijzen die ineens veranderen, over onbeschoft gedrag van treinpersoneel en klantenservice, over slechte informatie, en de laatste tijd vrij veel over de Fyra naar Brussel.

Ik heb vrijwel geen positieve wallposts gezien die niet van NS Hispeed zelf kwamen. _O-
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 00:55:53 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119301979
je vraagt je af wanneer ze daar iets van gaan opsteken.

If at all -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 00:58:20 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119302019
quote:
Registreer je vandaag nog bij Facebook zodat je contact kunt maken met NS Hispeed.
Word vandaag nog een achterlijke mongool zodat je je in je blote poepertje kan laten naaien door NS HiSpeed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 01:02:02 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119302086
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
je vraagt je af wanneer ze daar iets van gaan opsteken.

If at all -O-
Zolang je een commercieel directeur hebt die als een blije gup staat te vertellen over hoe zeer de reizigers "tariefflexibiliteit", "yield management" en "reservering" waarderen, en reizigers beschouwt als self-loading cargo, gaat er niks veranderen.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 01:04:47 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119302130
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zolang je een commercieel directeur hebt die als een blije gup staat te vertellen over hoe zeer de reizigers "tariefflexibiliteit", "yield management" en "reservering" waarderen, en reizigers beschouwt als self-loading cargo, gaat er niks veranderen.
Waarom slaan we die commercieel directeur niet een keer in elkaar dan? Eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 01:08:42 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119302224
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom slaan we die commercieel directeur niet een keer in elkaar dan? Eigenlijk? :?
In elkaar slaan gaat me wel een beetje ver... maar iets als een reizigersprotest voor het HQ van NS Hispeed in Amsterdam lijkt me nog best wel een grappige actie. Een plein dat zwart ziet van gefrustreerde reizigers, daar haal je geheid het journaal mee. :s)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 01:11:34 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119302296
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

In elkaar slaan gaat me wel een beetje ver... maar iets als een reizigersprotest voor het HQ van NS Hispeed in Amsterdam lijkt me nog best wel een grappige actie. Een plein dat zwart ziet van gefrustreerde reizigers, daar haal je geheid het journaal mee. :s)
En dan nog iets ludieks. Allemaal moonen of zo. Anders "haal je het journaal" punt.

NS kan het gewoon geen ene donder schelen hoe de reiziger zich behandeld voelt, of hij überhaupt vervoerd wordt, het belangrijkste is ijzer schuiven en lief lachen voor de camera.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 01:24:07 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119302577
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dan nog iets ludieks. Allemaal moonen of zo. Anders "haal je het journaal" punt.
Whehehehehehehe _O-
quote:
NS kan het gewoon geen ene donder schelen hoe de reiziger zich behandeld voelt, of hij überhaupt vervoerd wordt, het belangrijkste is ijzer schuiven en lief lachen voor de camera.
Er zijn een paar dingen die de reiziger kan doen: stemmen met z'n portemonnee, en de lokale volksvertegenwoordiger aanschrijven.

Stemmen met de portemonnee (niet met de trein reizen) is voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan, bijvoorbeeld omdat ze geen alternatief hebben. Je volksvertegenwoordiger aanspreken is het alternatief dat je hebt, maar dat lijkt in Nederland een stuk minder gebruikelijk te zijn dan in bijvoorbeeld Engeland.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 01:28:31 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119302664
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Whehehehehehehe _O-

[..]

Er zijn een paar dingen die de reiziger kan doen: stemmen met z'n portemonnee, en de lokale volksvertegenwoordiger aanschrijven.

Stemmen met de portemonnee (niet met de trein reizen) is voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan, bijvoorbeeld omdat ze geen alternatief hebben. Je volksvertegenwoordiger aanspreken is het alternatief dat je hebt, maar dat lijkt in Nederland een stuk minder gebruikelijk te zijn dan in bijvoorbeeld Engeland.
Nee man kap toch eens met dat fatsoen. Je wordt door NS ( en prorail) al jaren kompleet in je hemd gezet alsof het maar de normaalste zaak van de wereld is.

Ophouden daarmee. Betaalstakingen, massaal zwartrijden, en als dat niet overkomt gewoon agressie tegen personeel. Wel betalen en geen product leveren, dan zul je er van lusten, klaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 01:31:40 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119302733
quote:
8s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee man kap toch eens met dat fatsoen. Je wordt door NS ( en prorail) al jaren kompleet in je hemd gezet alsof het maar de normaalste zaak van de wereld is.

Ophouden daarmee. Betaalstakingen, massaal zwartrijden, en als dat niet overkomt gewoon agressie tegen personeel. Wel betalen en geen product leveren, dan zul je er van lusten, klaar.
Ik ben fatsoenlijk opgevoed ;)

Betaalstakingen, zwartrijden, het blokkeren van loketten als protestactie, zulke acties steun ik van harte. Maar fysiek geweld gaat mij een stapje te ver. Het rijdend personeel kan niks doen aan beslissingen die van hogerhand worden genomen, net zo min als een lokettist dat kan. En zelfs die commercieel directeur doet alleen wat haar wordt opgedragen - handelen in het bedrijfsbelang.

En daarnaast: als ik agressie vertoon tegenover een personeelslid krijg ík problemen. Ik heb geen zin in gedonder met justitie en rechters. ;)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 01:33:14 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119302757
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ben fatsoenlijk opgevoed ;)

Betaalstakingen, zwartrijden, het blokkeren van loketten als protestactie, zulke acties steun ik van harte. Maar fysiek geweld gaat mij een stapje te ver. Het rijdend personeel kan niks doen aan beslissingen die van hogerhand worden genomen, net zo min als een lokettist dat kan. En zelfs die commercieel directeur doet alleen wat haar wordt opgedragen - handelen in het bedrijfsbelang.

En daarnaast: als ik agressie vertoon tegenover een personeelslid krijg ík problemen. Ik heb geen zin in gedonder met justitie en rechters. ;)


Bla bla bla
Rukt mij niks, ik word jaar in jaar uit geconfronteerd met stijgende tarieven en dalende dienstverlening. Ergens moet iemand beginnen te voelen dat het zo niet werkt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 01:36:37 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119302835
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Rukt mij niks, ik word jaar in jaar uit geconfronteerd met stijgende tarieven en dalende dienstverlening. Ergens moet iemand beginnen te voelen dat het zo niet werkt.
Ik snap je gevoel wel, maar ik vind niet dat agressie een oplossing is.

Het staat je vrij om je volksvertegenwoordiger aan te schrijven, om een protestactie te organiseren of om zelfs het hoofdkantoor te bezetten (Greenpeace-style). Zwartrijden, grijsrijden, doe wat je niet laten kunt.

Maar ga geen geweld gebruiken tegen mensen die dat niet verdienen, uiteindelijk zijn het ook allemaal maar mensen. Ik denk ook niet dat jij het zou waarderen als een klant jou in elkaar trimt omdat je werkgever de uurtarieven heeft verhoogd ;)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 01:37:45 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119302862
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik snap je gevoel wel, maar ik vind niet dat agressie een oplossing is.

Het staat je vrij om je volksvertegenwoordiger aan te schrijven, om een protestactie te organiseren of om zelfs het hoofdkantoor te bezetten (Greenpeace-style). Zwartrijden, grijsrijden, doe wat je niet laten kunt.

Maar ga geen geweld gebruiken tegen mensen die dat niet verdienen, uiteindelijk zijn het ook allemaal maar mensen. Ik denk ook niet dat jij het zou waarderen als een klant jou in elkaar trimt omdat je werkgever de uurtarieven heeft verhoogd ;)
Als geen enkel ander signaal "doorkomt" dan is het helaas niet anders.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 01:48:49 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119303056
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als geen enkel ander signaal "doorkomt" dan is het helaas niet anders.
Ik begrijp je gevoelens.

Het probleem is een beetje dat NS in een ivoren toren leeft. Bert Meerstadt (de CEO) zie en hoor je voornamelijk op de tv en radio bij een juichbericht of als de poep serieus de ventilator heeft geraakt zoals vorige winter. Sacha de Boer's optreden vond ik toen ook geheel terecht.

Ingrid Thijssen is net zo'n éénrichtingsverkeer: je hoort 'r als er wat te juichen valt, of zoals onlangs: de anti-agressie-oproep. Maar het is voornamelijk éénrichtingsverkeer.

Wat er voor mijn gevoel ontbreekt is directe communicatie met de klant. Natuurlijk, er zijn "NS-panels", er is het "NS social media team" (die lang niet altijd reageren), er is de klantenservice (tegenwoordig digitaal alleen bereikbaar nadat je een bot hebt gesproken die nog te dom is om aan z'n virtuele aars te krabben) en er zijn zo nu en dan wel wat speledingetjes... de directe lijnen ontbreken.

SNCF heeft dat volgens mij ietsjes beter geregeld: iedere week is er op SNCF La Radio een vragenuurtje waarin reizigers direct vragen kunnen stellen aan de president-directeur van SNCF, Guillaume Pépy. De vragen van de laatste uitzending worden ook online gepubliceerd.

Eigenlijk vind ik het best wel een geinig idee... misschien zou NS ook eens zoiets kunnen proberen.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 01:51:12 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119303081
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:48 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk vind ik het best wel een geinig idee... misschien zou NS ook eens zoiets kunnen proberen.
Ja, maar dat doen ze niet omdat ze WETEN dat ze dan compleet vermoord worden.
Zo is het ook wel weer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 01:54:01 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119303109
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dat doen ze niet omdat ze WETEN dat ze dan compleet vermoord worden.
Zo is het ook wel weer.
Ja, da's waar. :')

Het social media-team heeft een paar keer wat mensen uitgenodigd voor een tweetup op het hoofdkantoor, maar de mensen die werden uitgenodigd waren over het algemeen wel vrij positief over NS, afgezien van een enkele positieve maar zeer kritische reiziger. Volgens mij is daar verder ook nooit iets uitgekomen behalve een titeltje "NS Ambassadeur" wat echt helemaal niks voorstelt. :s)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 01:59:05 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119303193
doodzonde.

Ten eerste omdat ze JUIST van die enorm kritische reiziger veel kunnen leren

Ten tweede omdat ze dus aangeven niets te WILLEN leren aangezien het "iedereen vindt alles geweldig" signaal de van tevoren bedachte uitslag moet zijn.

Ten derde omdat je als NS daarmee een van de laatste kansen hebt laten liggen om nog serieus genomen te worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 02:10:04 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119303354
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:59 schreef Dr_Flash het volgende:
doodzonde.

Ten eerste omdat ze JUIST van die enorm kritische reiziger veel kunnen leren

Ten tweede omdat ze dus aangeven niets te WILLEN leren aangezien het "iedereen vindt alles geweldig" signaal de van tevoren bedachte uitslag moet zijn.

Ten derde omdat je als NS daarmee een van de laatste kansen hebt laten liggen om nog serieus genomen te worden.
Jep, je hebt helemaal gelijk.

Zo zijn er honderden reizigers die iedere dag weer aangeven dat er dingen niet kloppen. Trein weer te vol (achterblijvers), verkeerde stopplek, noem maar op. Maar veel van die opmerkingen worden genegeerd of beantwoord met "Sorry dat het zo druk is, maar we hebben last van <lulsmoes hier>"

Als je als bedrijf op managementniveau niet bereid bent om te luisteren naar je klanten kan het rijdend personeel nog zo hard hun best doen (want velen van hen doen dat, echt!) maar dan zal er structureel niks veranderen.

Als alle communicatie in een hosannah-kijk-ons-toch-eens-geweldig-revolutionair-bezig-zijn-stijl verloopt, ga je als bedrijf vanzelf in je droomwereldje geloven. Dat reizigers je product haten (zie Fyra, 99% hate) is dan maar een bijverschijnsel want het is toch zo geweldig.

Reken er maar op dat er op 10 december een ronkend persbericht op de website van NS staat over hoe geweldig de eerste dag van Fyra Brussel is verlopen, dat er nu eindelijk meer snelle comfortabele treinen naar Brussel rijden, en dat de NS heel revolutionair bezig is. Want zo werkt het wel...
pi_119303617
Iemand enig idee waar ik de nieuwe dienstregeling van Fyra Amsterdam - Brussel kan vinden?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  zaterdag 17 november 2012 @ 02:44:25 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119303725
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 02:30 schreef Nafi het volgende:
Iemand enig idee waar ik de nieuwe dienstregeling van Fyra Amsterdam - Brussel kan vinden?
Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.

De dienstregeling is onder voorbehoud, want het is nog niet zeker dat de Fyra Brussel ook daadwerkelijk rijdt per 9-12...
  zaterdag 17 november 2012 @ 03:32:43 #142
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_119304028
Hmmm, die NS-app loopt geloof ik ook een beetje achter..

Moest vanavond van Groningen naar Rotterdam. De NS-app vond dat ik de trein naar Amersfoort moest nemen (IC Schiphol van 22.07) en daar moest overstappen naar Rotterdam, ondanks de wisselstoring bij Utrecht.
In de trein zelf adviseerden ze vanwege die werkzaamheden echter te blijven zitten tot Schiphol (en zelfs 9292 gaf dit aan, waar de NS-app stug aan Amf-Rtd bleef vasthouden). Uiteindelijk dus blijven zitten.
Vervolgens geeft de NS-app aan dat ik in Schiphol de IC naar Rtd van 1.03 moet nemen. Alleen wegens werkzaamheden tussen Schiphol en Leiden reed die via Haarlem zo vertelde een conducteur in de eerste trein me... Dus uiteindelijk de bus van de NS naar Leiden genomen en daar alsnog de IC.

Toch apart, vond die app altijd erg fijn werken, maar dit is toch een beetje jammer...
  zaterdag 17 november 2012 @ 04:14:07 #143
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119304214
James heeft gelijk Fles, agressie is geen oplossing...

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 02:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.

De dienstregeling is onder voorbehoud, want het is nog niet zeker dat de Fyra Brussel ook daadwerkelijk rijdt per 9-12...
Wat? Is het nog geeneens zeker? :')
  zaterdag 17 november 2012 @ 08:20:30 #144
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119304895
Zo heftig avondje hier geweest lees ik wel. In het kader van boter op je hoofd en onaangepast gedrag kun je er nog een bedrijf aan toevoegen.
Gisteren een brief in de bus gericht aan jr (7 jaar) van ov-chip. Hij wordt gesommeerd om onmiddellijk 12,50 over te maken aan het eerder genoemde bedrijf vanwege een mislukte incasso. Dat bedrag is de 10 die ze niet konden incasseren plus 2,50 boete. Op een eerdere brief of e-mail is door de eerdere genoemde niet gereageerd. Indien er niet binnen 14 dagen wordt betaald komen er 40 euro incassokosten bij etc... :o :'(
Nu heeft ov-chip daadwerkelijk een mail aan hem gestuurd, een box die we niet vaak bekijken, ik heb zijn e-mail toen aan zijn eigen ov-chipkaart gekoppeld en nooit kunnen vermoeden dat ze die gebruiken voor dit soort doeleinden.
Ik stond perplex, kan dit zomaar?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 17 november 2012 @ 08:34:44 #145
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119304963
Een goede vraag en reactie op ns hispeed


I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 17 november 2012 @ 09:18:46 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119305228
De Brabantroute krijgt per DRGL2013 veel minder goederentreinen te verwerken...
Van Husa blijven enkel de HTRS Busto-shuttle (van- en naar Busto), de Safenwil (autotrein Safenwil-Botlek) en de Blerick-shuttle over. ERS blijft ook nog deels daar rijden. Verder verdwijnt bijna alles naar de Betuweroute. Zou gaan om 20 tot 30 treinen per dag extra via de BR.
pi_119305252
Waar zit dat gebouw van NSH eigenlijk? Zit het bij NSR? Lijkt me wel geinig, Facebook actie opzetten en gewoon met spandoeken daar gaan staan :p
  zaterdag 17 november 2012 @ 09:22:37 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119305263
NSH-kantoor zit toch in het station van Amsterdam bij spoor 2 ergens?
  zaterdag 17 november 2012 @ 09:42:23 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119305508
Strukton bouwt zijperron van station Deventer
Gepubliceerd op 16-11-2012 om 12:01

Strukton heeft de opdracht gekregen om een zijperron bij het station in Deventer te bouwen. De opdracht met een aanneemsom van 5,9 miljoen euro is onderdeel van het project Spoorzone Deventer. De werkzaamheden beginnen op 1 januari 2013 en duren tot en met april 2014.

De huidige twee perrons van het station Deventer kunnen het groeiende aantal reizigers niet opvangen. Het derde zijperron dat Strukton Rail en Strukton Bouw zorgt er voor dat er straks wel voldoende capaciteit is voor de reizigers.

Restaureren

Het station in Deventer is een monument. Dat betekent dat een deel van de werkzaamheden uit restaureren bestaat. Strukton heeft ervaring op het gebied van restaureren.

De werkzaamheden bestaan onder andere uit de realisatie van een zijperron met perronkap, tijdelijke voorzieningen, een nieuwe fietsenstalling en een entreegebouw. Daarnaast gaat de aannemer het nieuwe zijperron op de bestaande stationstunnel aansluiten en en diverse specialistische installatiewerkzaamheden uitvoeren. Dit gebeurt in de binnenstad van Deventer waar de beschikbare ruimte beperkt is en de logistiek complex.

Spoorzone Deventer

Dagelijks stappen ruim 18.000 mensen in en uit de trein in Deventer. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren met dertig procent gaat toenemen. Onderdeel van project Spoorzone Deventer zijn de aanleg van het derde perron, de verbetering met de aansluiting van de binnenstad en de uitbreiding van de ondergrondse fietsenstalling. Verder wordt het busperron gebruikersvriendelijker en veiliger gemaakt en komen er diverse horecagelegenheden aan het stationsplein.

http://www.spoorpro.nl/sp(...)an-station-deventer/
  zaterdag 17 november 2012 @ 10:25:29 #150
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_119306052
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 09:18 schreef greavy het volgende:
De Brabantroute krijgt per DRGL2013 veel minder goederentreinen te verwerken...
Van Husa blijven enkel de HTRS Busto-shuttle (van- en naar Busto), de Safenwil (autotrein Safenwil-Botlek) en de Blerick-shuttle over. ERS blijft ook nog deels daar rijden. Verder verdwijnt bijna alles naar de Betuweroute. Zou gaan om 20 tot 30 treinen per dag extra via de BR.
Komt er nog extra reizigersvervoer voor terug? Of komt er nu plek vrij om station Breda-Oost te realiseren? 8-)
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Sport zaterdag 17 november 2012 @ 10:28:21 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119306095
Ik geloof dat in 2015 wel de sprinter Weert-Tilburg Universiteit doorgetrokken zou gaan worden naar Breda.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')