en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren
Zo, dat was mijn dagje gister wel Eigen schuld gelukkig
Hangt er vanaf waar je heen moet. Als je aankomt op spoor 1 kun je zonder traplopen naar halte "Station Delft voorzijde"... het is alleen wel een pleuriseind lopen. Als je trein aankomt om 8:45 en je bus gaat om 8:49 kun je dat eigenlijk niet halen. De bussen die daar stoppen komen vanaf het busplein aan de andere kant, en tijdens de spits is er in Delft zoveel verkeer dat het wellicht nog net wel haalbaar is.quote:Op vrijdag 16 november 2012 09:42 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat is dus gerust 5 a 10 minuten lopen heh Er vanuit gaande dat je geen moeite hebt met traplopen, anders is het uberhaupt niet te belopen.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:24 schreef ReisT het volgende:
Blijft wel een stomme keuze die knop "ik heb geen chipkaart", want ik heb wél zo'n ding maar kan wil er niet mee inchecken bij NS.
En nog een: http://www.flickr.com/photos/cees_1251/8188203639/quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
De nieuwe kaartautomaat geeft vast automatisch aan dat je 'm nog moet activerenquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:24 schreef ReisT het volgende:
Blijft wel een stomme keuze die knop "ik heb geen chipkaart", want ik heb wél zo'n ding maar kan er niet mee inchecken bij NS.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
Dat lijkt me sterk, mijn trajectkaart kan helemaal niet 'geactiveerd' worden want dan is het een "ongeldig productcombinatie".quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:30 schreef HeavenSmiles het volgende:
De nieuwe kaartautomaat geeft vast automatisch aan dat je 'm nog moet activeren
Ah, dan zul je 'm inderdaad nog niet kunnen activeren.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:41 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, mijn trajectkaart kan helemaal niet 'geactiveerd' worden want dan is het een "ongeldig productcombinatie".
Dat hele idee dat je de basisfunctie van een chipkaart eerst apart moet activeren blijft natuurlijk ook belachelijk.
Weerstandbanken?quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:43 schreef HeavenSmiles het volgende:
Ik las bij een YouTube-video iets over de "stofzuigerbak" in de ICMm's onder 4051. Iemand enig idee wat daarmee wordt bedoeld?
[..]
Ah, dan zul je 'm inderdaad nog niet kunnen activeren.
Wat betreft activeren: de kaart moet weten of je tweede of eerste klas reist. Dat is de enige reden ervoor voor zover ik weet.
Met een tactische Google-zoekopdracht heb ik deze link weten te vinden, destijds gepost door Peterselieman: http://z9.invisionfree.com/Boemeltje/ar/t484.htmquote:
Hijsfijnquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
Ja, het is wat anders dan een Class'66 met 3,6 miljoen kilo achter je aan lading en wagensquote:Op vrijdag 16 november 2012 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
suc7 met het rijden op de (rail)bussen
Dus in de eerste klas zit je altijd in een motorbak?quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:57 schreef dennistd het volgende:
Dat is heel makkelijk: een ICMm-III bestaat uit mBFk+AB+sBk, waarbij de m staat voor motor, en de F voor fietsruimte. Daar waar het fietslogo op de deur staat dus.
In een ICMm-IV worden drie draaistellen aangedreven: ook één onder de tweede klas-bak. Da samenstelling daarvan is mBFk+mB+A+sBk.
Nee, juist niet: de eerste klas zit in de AB (eerste+tweede klas) en de A (alleen eerste klas)quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:06 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dus in de eerste klas zit je altijd in een motorbak?
Ah oké, verkeerd gezien Bedankt!quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, juist niet: de eerste klas zit in de AB (eerste+tweede klas) en de A (alleen eerste klas)
Inb4 DROPLULquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
mja, het zal zijn omdat in de ene kopbak de motoren van de trein zitten en in de andere niet. de k staat immers voor kopbakquote:Op vrijdag 16 november 2012 12:10 schreef jappas het volgende:
Maar waarom staat bij een ICMm-III er in 1 bak wél een s en de andere niet. Er zijn toch twee kopbakken mét stuurstand?
mBFk+AB+sBk,
daarvoor moet je een paar topics terugbladerenquote:
uhuh. Kun je uitvinden wat je het mooiste vindt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja, het is wat anders dan een Class'66 met 3,6 miljoen kilo achter je aan lading en wagens
Maar goed, ook dit hoort bij het vak
Het is wachten op de eerste GTW of lijnbus met "YOLO"quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:19 schreef Peterselieman het volgende:
even naar een ander topic linken. Hoe toepasselijk:
PTA / Bussentopic #43 - Bazenbussen
Ik gok omdat het logisch is dat in een kopbak met motor ook een stuurstand aanwezig is o.i.d...quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:10 schreef jappas het volgende:
Maar waarom staat bij een ICMm-III er in 1 bak wél een s en de andere niet. Er zijn toch twee kopbakken mét stuurstand?
mBFk+AB+sBk,
Gooi die link weg. Er klopt technisch gezien echt niks van.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:52 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Met een tactische Google-zoekopdracht heb ik deze link weten te vinden, destijds gepost door Peterselieman: http://z9.invisionfree.com/Boemeltje/ar/t484.htm
Nu rest mij de vraag: welke bak is de motorbak in de ICMm?
Dat is dus een domme reden. Dat moet je gewoon kunnen kiezen op het moment dat je zo'n kaart koopt/aanvraagt. Niet achteraf pas. Of gewoon altijd standaard 2e klas er op zetten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:43 schreef HeavenSmiles het volgende:
Wat betreft activeren: de kaart moet weten of je tweede of eerste klas reist. Dat is de enige reden ervoor voor zover ik weet.
mja, het is wel duidelijk. Acht assen, waarvan twee aangedreven.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja. Iets als "2/8" hebben we ook niet om gevraagd idd
Bron: De kamer, pagina 24.quote:Het exploitatietekort voor Antwerpen-Breda wordt door de NMBS geschat op minimum 11,4 miljoen euro per jaar.
Dat is gewoon de Zwitserse aanduiding van wat we hier 2'2'B'2' of zo zouden noemenquote:Op vrijdag 16 november 2012 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja. Iets als "2/8" hebben we ook niet om gevraagd idd
Die 11,4 miljoen vallen niet eens op bij de andere tekorten bij de NMBSquote:
Nee. Want de zwitserse aanduiding geeft niet aan WELKE 2 assen aangedreven zijnquote:Op vrijdag 16 november 2012 13:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is gewoon de Zwitserse aanduiding van wat we hier 2'2'B'2' of zo zouden noemen
Als je tegenwoordig bij NS een kaart koopt staat het er standaard op (afhankelijk van je abonnementskeuze 1e of 2e klas).quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is dus een domme reden. Dat moet je gewoon kunnen kiezen op het moment dat je zo'n kaart koopt/aanvraagt. Niet achteraf pas. Of gewoon altijd standaard 2e klas er op zetten.
Het is nu gewoon echt veel te ingewikkeld gemaakt als je op saldo zou willen reizen. Je kan nog altijd sneller een papieren kaartje kopen dan een gebruiksklare chipkaart.
Dank!quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:20 schreef Duvel het volgende:
De motorbak van een ICMm-III is die met de stroomafnemer op het dak. Bij een ICMm-IV die met de stroomafnemer op het dak en de bak daarnaast (draaistel aan de kant van de andere motorbak).
quote:Stel 450 kwam gisteren met de 956 vanuit Maastricht naar Zwolle, heeft hier overnacht en werd vanmorgen met de 965 weer retour afzender en dus naar Maastricht gestuurd.
die rijden nog gewoon rond. Tot december horen ze officieel tussen Zwolle en Emmen te rijden. Daarna rijden ze verspreid door het landquote:Op vrijdag 16 november 2012 14:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is er eigenlijk met de Turbo V's gebeurt?
Maar de bal ligt nu bij Melanie, hun dossier is afgesloten, wat een vreselijke lay-out btw.quote:
en tot hun enkels in de uitwerpselen...quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:21 schreef b2py het volgende:
Komt wel goed, vertrouwen in de spoormannen die vannacht in die barre kou dat puntstuk gaan vervangen.
Ik vroeg me al af of ik iets gemist had met betrekking tot de ontwikkelingen rondom de wet van Ohm.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gooi die link weg. Er klopt technisch gezien echt niks van.
Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogochquote:
Die komen ongetwijfeld in Hengelo bij de rest te staan...quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:10 schreef AverageJoe het volgende:
Weet iemand wat er met de NS / RegioNS DM 90 treinstellen gaat gebeuren welke nu nog op de lijn Apeldoorn - Zutphen rijden? Met ingang van 9 december komt hier een Spurt te rijden.
Precies, dat lijkt me langer.quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch
IK bedoelde eigenlijk de langste stationsnaam van Frankrijkquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Precies, dat lijkt me langer.
Villiers sur Marne le Plessis Trévise is langer. Dichterbij ook voor jouquote:Op vrijdag 16 november 2012 18:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben ook nog even op zoek ge gaan naar de langste stationsnaam, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je met *Saint-Nom-la-Bretèche - Forêt de Marly*, aardig in de buurt komt...
Ja, daar kan ik heel snel komen met een busquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Villiers sur Marne le Plessis Trévise
Klinkt goed, maar dan moeten ze wel de juiste stekkerdoos erbij leverenquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden om een TRAXX aan een stammetje van 10 rijtuigen ICR te knopen in een trek-duwformatie?
Tsja, dat kan, maar dan moeten de rijtuigen aangepast worden. De ICR-rijtuigen die niet in de BNL of Fyra zitten kunnen niet overweg met een Traxx ivm andere aansluitingen dan een 1700quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden om een TRAXX aan een stammetje van 10 rijtuigen ICR te knopen in een trek-duwformatie?
Is het ideetje voor vervanging Den Haag - Venlo toch?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden om een TRAXX aan een stammetje van 10 rijtuigen ICR te knopen in een trek-duwformatie?
Goed idee, maar dan wel even de BDs ombouwen zodat die ook met een Traxx overweg kan. En dan lekker gassen over de HSL. Een verbinding Den Haag-Rotterdam-HSL-Breda-Eindhoven-Venlo er mee rijden, lijkt me een prima plan. En dan 1x per uur door naar Köln.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden om een TRAXX aan een stammetje van 10 rijtuigen ICR te knopen in een trek-duwformatie?
De BeNeLux is toch wel aardig gevuld?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:54 schreef b2py het volgende:
2 keer per uur naar brussel? Zoveel aanbod is er toch niet voor die lijn?
waarom puilde de Benelux dan altijd uit?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:54 schreef b2py het volgende:
2 keer per uur naar brussel? Zoveel aanbod is er toch niet voor die lijn?
mja, met gunstige tarieven zie ik niet in waarom je niet meer reizigers zou kunnen trekken om een halfuursdienst rendabel te krijgenquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:55 schreef b2py het volgende:
Ja voor 1 keer per uur en telkens reizigers die een uur moeten wachten maar verder valt het wel mee toch?
Vergeet niet dat je in v250 meer plaatsen hebt hequote:Op vrijdag 16 november 2012 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom puilde de Benelux dan altijd uit?
Mja, je hebt er geen staanplaatsen, dus dat heft elkaar wel opquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je in v250 meer plaatsen hebt he
mja, dan heeft die Bredashuttle vanuit Antwerpen helemaal geen nut meerquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:56 schreef dennistd het volgende:
Ik weet niet hoe de reizigersaantallen van Noorderkempen zijn, maar anders zou je daar ook nog 1x per uur de Benelux kunnen laten stoppen
Dat is een soort P&R terrein. Maar ik had even dat stuk van die kamer.be doorgenomen. Daar staat een optie in tot het laten stoppen van de Fyra Breda - Antwerpen op Noorderkempenquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:56 schreef dennistd het volgende:
Ik weet niet hoe de reizigersaantallen van Noorderkempen zijn, maar anders zou je daar ook nog 1x per uur de Benelux kunnen laten stoppen
Dat is geen woordvoerder, dat is de directeur van Hispeed.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:02 schreef James1988 het volgende:
Tijdens het achtuurjournaal heeft de NOS aandacht besteed aan het aanstaande verdwijnen van de Beneluxtrein. Dat is hier terug te kijken.
Lang verhaal kort: geen enkele reiziger zit op de Fyra te wachten en de woordvoerder van NS Hispeed zit op een roze wolk in lalaland.
Ze babbelt, ze voert het woord... en ze is volkomen van de pot gerukt en staat met een grote grijns te vertellen dat veel reizigers in de stront kunnen zakken.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:17 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dat is geen woordvoerder, dat is de directeur van Hispeed.
Daar wil ik nog steeds een keer heen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor nog meer "Industrieel erfgoed" moet je even naar Binche
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 16 november 2012 21:19 schreef James1988 het volgende:
Ze babbelt, ze voert het woord... en ze is volkomen van de pot gerukt en staat met een grote grijns te vertellen dat veel reizigers in de stront kunnen zakken.
Wat let je? Ik hoop dat het nu nog zo is trouwens, maar ze zijn door heel belgië heen druk met nieuwbouw...quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar wil ik nog steeds een keer heen.
Als de wiederweerga oprotten met die kutnaamquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
Welkom op de Wiederline. Deze trein zal stoppen te Groningen Europapark, etc
Met eigen website: http://www.wiederline.com/
Mwah, ik zocht gewoon een woordgrap, dus moest er een draai aan geven. Ik snap de keuze, maar hard er toch iets meer van verwachtquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
je lijkt Fles wel met zo'n commentaar
Nie kutte met mijn broertje he. Of moet je pomper op je neus?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh? Moet je me iets vertellen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nie kutte met mijn broertje he. Of moet je pomper op je neus?
Oh, tof dus je gaat het laatste schraapwerk doen vanuit Bestwig? vandaar die extra dag? Is het bijboeken nog gelukt in Ferienpark Hollandia?quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Veel plezier. Ik ga morgen de bijna laatste bordjes rondom Dortmund opvegen. Dan is NRW bijna klaar, en moet er alleen langs de uiterste oostrand nog wat gedaan worden, maar het lijkt allemaal nog dit jaar te gaan lukken
Jepquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh, tof dus je gaat het laatste schraapwerk doen vanuit Bestwig?
Neuh, gewoon omdat ik na 2e kerstdag van alle verplichtingen ontheven ben en dus vrij voor dit soort dingen.quote:vandaar die extra dag?
Jaquote:Is het bijboeken nog gelukt in Ferienpark Hollandia?
Word vandaag nog een achterlijke mongool zodat je je in je blote poepertje kan laten naaien door NS HiSpeed.quote:Registreer je vandaag nog bij Facebook zodat je contact kunt maken met NS Hispeed.
Zolang je een commercieel directeur hebt die als een blije gup staat te vertellen over hoe zeer de reizigers "tariefflexibiliteit", "yield management" en "reservering" waarderen, en reizigers beschouwt als self-loading cargo, gaat er niks veranderen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
je vraagt je af wanneer ze daar iets van gaan opsteken.
If at all
Waarom slaan we die commercieel directeur niet een keer in elkaar dan? Eigenlijk?quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zolang je een commercieel directeur hebt die als een blije gup staat te vertellen over hoe zeer de reizigers "tariefflexibiliteit", "yield management" en "reservering" waarderen, en reizigers beschouwt als self-loading cargo, gaat er niks veranderen.
In elkaar slaan gaat me wel een beetje ver... maar iets als een reizigersprotest voor het HQ van NS Hispeed in Amsterdam lijkt me nog best wel een grappige actie. Een plein dat zwart ziet van gefrustreerde reizigers, daar haal je geheid het journaal mee.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom slaan we die commercieel directeur niet een keer in elkaar dan? Eigenlijk?
En dan nog iets ludieks. Allemaal moonen of zo. Anders "haal je het journaal" punt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
In elkaar slaan gaat me wel een beetje ver... maar iets als een reizigersprotest voor het HQ van NS Hispeed in Amsterdam lijkt me nog best wel een grappige actie. Een plein dat zwart ziet van gefrustreerde reizigers, daar haal je geheid het journaal mee.
Whehehehehehehequote:Op zaterdag 17 november 2012 01:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan nog iets ludieks. Allemaal moonen of zo. Anders "haal je het journaal" punt.
Er zijn een paar dingen die de reiziger kan doen: stemmen met z'n portemonnee, en de lokale volksvertegenwoordiger aanschrijven.quote:NS kan het gewoon geen ene donder schelen hoe de reiziger zich behandeld voelt, of hij überhaupt vervoerd wordt, het belangrijkste is ijzer schuiven en lief lachen voor de camera.
Nee man kap toch eens met dat fatsoen. Je wordt door NS ( en prorail) al jaren kompleet in je hemd gezet alsof het maar de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Whehehehehehehe
[..]
Er zijn een paar dingen die de reiziger kan doen: stemmen met z'n portemonnee, en de lokale volksvertegenwoordiger aanschrijven.
Stemmen met de portemonnee (niet met de trein reizen) is voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan, bijvoorbeeld omdat ze geen alternatief hebben. Je volksvertegenwoordiger aanspreken is het alternatief dat je hebt, maar dat lijkt in Nederland een stuk minder gebruikelijk te zijn dan in bijvoorbeeld Engeland.
Ik ben fatsoenlijk opgevoedquote:Op zaterdag 17 november 2012 01:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man kap toch eens met dat fatsoen. Je wordt door NS ( en prorail) al jaren kompleet in je hemd gezet alsof het maar de normaalste zaak van de wereld is.
Ophouden daarmee. Betaalstakingen, massaal zwartrijden, en als dat niet overkomt gewoon agressie tegen personeel. Wel betalen en geen product leveren, dan zul je er van lusten, klaar.
Rukt mij niks, ik word jaar in jaar uit geconfronteerd met stijgende tarieven en dalende dienstverlening. Ergens moet iemand beginnen te voelen dat het zo niet werkt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben fatsoenlijk opgevoed
Betaalstakingen, zwartrijden, het blokkeren van loketten als protestactie, zulke acties steun ik van harte. Maar fysiek geweld gaat mij een stapje te ver. Het rijdend personeel kan niks doen aan beslissingen die van hogerhand worden genomen, net zo min als een lokettist dat kan. En zelfs die commercieel directeur doet alleen wat haar wordt opgedragen - handelen in het bedrijfsbelang.
En daarnaast: als ik agressie vertoon tegenover een personeelslid krijg ík problemen. Ik heb geen zin in gedonder met justitie en rechters.
Bla bla bla
Ik snap je gevoel wel, maar ik vind niet dat agressie een oplossing is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rukt mij niks, ik word jaar in jaar uit geconfronteerd met stijgende tarieven en dalende dienstverlening. Ergens moet iemand beginnen te voelen dat het zo niet werkt.
Als geen enkel ander signaal "doorkomt" dan is het helaas niet anders.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel wel, maar ik vind niet dat agressie een oplossing is.
Het staat je vrij om je volksvertegenwoordiger aan te schrijven, om een protestactie te organiseren of om zelfs het hoofdkantoor te bezetten (Greenpeace-style). Zwartrijden, grijsrijden, doe wat je niet laten kunt.
Maar ga geen geweld gebruiken tegen mensen die dat niet verdienen, uiteindelijk zijn het ook allemaal maar mensen. Ik denk ook niet dat jij het zou waarderen als een klant jou in elkaar trimt omdat je werkgever de uurtarieven heeft verhoogd
Ik begrijp je gevoelens.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als geen enkel ander signaal "doorkomt" dan is het helaas niet anders.
Ja, maar dat doen ze niet omdat ze WETEN dat ze dan compleet vermoord worden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:48 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk vind ik het best wel een geinig idee... misschien zou NS ook eens zoiets kunnen proberen.
Ja, da's waar.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat doen ze niet omdat ze WETEN dat ze dan compleet vermoord worden.
Zo is het ook wel weer.
Jep, je hebt helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:59 schreef Dr_Flash het volgende:
doodzonde.
Ten eerste omdat ze JUIST van die enorm kritische reiziger veel kunnen leren
Ten tweede omdat ze dus aangeven niets te WILLEN leren aangezien het "iedereen vindt alles geweldig" signaal de van tevoren bedachte uitslag moet zijn.
Ten derde omdat je als NS daarmee een van de laatste kansen hebt laten liggen om nog serieus genomen te worden.
Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:30 schreef Nafi het volgende:
Iemand enig idee waar ik de nieuwe dienstregeling van Fyra Amsterdam - Brussel kan vinden?
Wat? Is het nog geeneens zeker?quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.
De dienstregeling is onder voorbehoud, want het is nog niet zeker dat de Fyra Brussel ook daadwerkelijk rijdt per 9-12...
Komt er nog extra reizigersvervoer voor terug? Of komt er nu plek vrij om station Breda-Oost te realiseren?quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:18 schreef greavy het volgende:
De Brabantroute krijgt per DRGL2013 veel minder goederentreinen te verwerken...
Van Husa blijven enkel de HTRS Busto-shuttle (van- en naar Busto), de Safenwil (autotrein Safenwil-Botlek) en de Blerick-shuttle over. ERS blijft ook nog deels daar rijden. Verder verdwijnt bijna alles naar de Betuweroute. Zou gaan om 20 tot 30 treinen per dag extra via de BR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |