Daar is hij inderdaad makkelijk in! Ook weleens gedaan als ik iets had waar ik even niet uitkwam.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:23 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja precies, die deuren en treeplanken komt wel goed
Een keertje dood gooien lukt ook wel. Maar ik zei al tegen hem: 'straks rij ik, en kom ik in maanden geen enkele storing tegen, en dan ineens een mega storing'.
Oh zegt ie, gewoon bellen joh. Als je het niet weet, mij bellen of een collega. Komt altijd wel goed
Ja idd. Echt een voorbeeldquote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:38 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Daar is hij inderdaad makkelijk in! Ook weleens gedaan als ik iets had waar ik even niet uitkwam.
HELDquote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed. Het Verhaal. Het begon allemaal nog geen 72 uur geleden, naar aanleiding van deze post van James.
[ afbeelding ]
Ik had al wat biertjes op natuurlijk, maar hey, ik had al zo lang thuis gezeten, het leek me wel weer eens tijd om een aardig staaltje Power Play neer te zetten. Enfin, uurtje later had ik 2 vluchten en 2 hotelletjes bijeen geklikt, en diep in de nacht ben ik gaan slapen. Ik werd woensdag rond een uur of 11 wakker en dacht "What have I done?"Maar toen was het al te laat: Geen woorden maar daden. Kwart voor vier in Deventer de trein naar Den Bosch genomen, waar het lastig genoeg bleek om naar Eindhoven te komen.
[ afbeelding ]
Uiteindelijk werd met 20 minuten vertraging station Eindhoven bereikt, waarna een flinke taxirit me bij het hotel bracht. Aangekomen bij het hotel: Bier in het rotstuintje en een woest grote schnitzel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ondanks alle goede bedoelingen om vroeg te gaan slapen werd het nog een lange avond met 2 nogal aantrekkelijke serveerdames en wat stamgasten. Uiteindelijk lag ik om half één in bed. Niet veel later, om tien over 6, stond de taxi voor.
[ afbeelding ]
Op het vliegveld stond onze Transavia Boeing 737-700 al klaar.
[ afbeelding ]
Slashme enigszins verknetterd in het vliegtuig (hierna gelukkig nog 2 uur kunnen pitten).
[ afbeelding ]
Nog meer mooie blonde dames: "Mijn collega demonstreert u nu de werking van het zwemvest".
[ afbeelding ]
Uiteindelijk, na 2 uur slapen, wordt de daling ingezet boven Napoli. Hier zien we de schaduw van het vliegtuig in het Zuid-Italiaanse platteland.
[ afbeelding ]
Precies een half uurtje later reed ik ineens in een taxi door Napels, op weg naar mijn hotelletje.
[ afbeelding ]
Ik sliep in het magere 2-sterren-onderkomen "Albergo Vittorio Veneto". Met 2-sterren uitzicht dus ook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na het inchecken liep ik even de stad in. Hier zien we het Piazza Garibaldi, een groot plein vlak achter het Centraal Station. Helaas overal schermen omheen vanwege bouw-activiteiten.
[ afbeelding ]
Dus doorlopen maar naar het Centraal Station. In Italië is fotograferen op stations streng verboden, maar ik heb stiekem toch wat plaatjes kunnen maken. Die komen later nog.
[ afbeelding ]
Ondertussen was het bijna 2 uur geworden, tijd om naar het kantoor van AnsaldoBreda te verkassen. Uiteraard is ook de taxibranche voorzien van maffia-sausje, dus een ritje kost 25 euro (op de terugweg had ik een taxi met een meter, daar stond 12,65 op) Anyway: tegen een schraal muurtje hangen de bedrijfsnaamborden.
[ afbeelding ]
Eerst nog even gedoe omdat ik geen uitnodiging had en mijn naam niet op de lijst stond etc. Gelukkig kwam ik ook wat mensen van de NOS en BNR Nieuwsradio tegen, die hebben een goed woordje voor me gedaan en ik mocht erinAllereerst mochten we een kijkje nemen in een werkplaats. Hier staat de verzamelde pers wat beelden te maken van stellen voor de metro van Milaan.
[ afbeelding ]
Ook hoog op de bokken: Een stel voor de metro van het Braziliaanse Fortaleza.
[ afbeelding ]
Een goed kwartiertje later: tijd voor het hoofdgerecht. De persconferentie begon een ruim kwartier later dan gepland, er was blijkbaar nog iets met de webserverHier zit ik aandachtig te luisteren met een Nederlandse vertaalster op mijn hoofd. Haar stem dan.
[ afbeelding ]
Baas Manfellotto en zijn secondanten testen de microfoon.
[ afbeelding ]
Even lekker amateuristisch rondklikken in Adobe Reader op een XP bakkie![]()
[ afbeelding ]
Eén van de sheets uit de presentatie: De line-up van geweldige AnsaldoBreda Hogesnelheidstreinen.
[ afbeelding ]
Overzichtsplaatje van het geheel.
[ afbeelding ]
Na afloop ging ik met een iets betaalbaardere taxi terug naar het Piazza Garibaldi. Een van de zijstraatjes is de Via Milano waar mijn hotelletje aan ligt (rechts verstopt onder die bouwsteiger)
[ afbeelding ]
Daarna maar eens eten. Aan de overkant van de straat was een goed restaurant volgens de hotelbaas. Dus daar ben ik maar gaan zitten. Het was er buitengewoon gezellig zoals u ziet.
[ afbeelding ]
Ach, wat kon mij het ook schelen. Een mooie handgemaakte pizza met mozzarella, salsicchia (verse worst) en spinazie (of iets wat erop leek). En een koel glas Italiaans bier.
[ afbeelding ]
Hoe dan ook, voordat ik het bier op had lag de rekening al op tafel. Ik voelde me niet echt welkom, en ben dus maar weggegaan op zoek naar een ander barretje of kroegje of iets dergelijks. Dat bleek er niet te zijn. Ik maakte nog wel een aardige foto van de Vesuvius, gezien vanaf het Piazza Garibaldi.
[ afbeelding ]
Daarna ben ik nog een uurtje gaan internetten in het hotelletje. En een keertje op tijd naar bed kon ook geen kwaad, ik moest er vanochtend immers ook om half zeven weer uit. Nog even een laatste blik in mijn hotelkamer.
[ afbeelding ]
Na het uitchecken ben ik via het plein naar het Centraal Station gelopen voor een taxi naar het vliegveld. Hier nog een laatste blik op het plein en op de Vesuvius.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ruim op tijd stond ik op het vliegveld. Dus nog maar even gaan zitten. Het optreden van Legofles is een beetje in het water gevallen deze keer. Helaas.
[ afbeelding ]
Tijd om het vliegtuig in te gaan dus.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het vliegtuig was een Boeing 737-800, iets groter en moderner dan op de heenweg. Deze keer waren er in totaal 22 infoschermen beschikbaar, waarop behalve eoa gare film ook flight info te zien was. Altijd erg leuk natuurlijk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe het ook zij, ik had best goed geslapen, dus in het vliegtuig had ik mooi tijd voor een ontbijtje.
[ afbeelding ]
Keurig op tijd op Schiphol geland. Eerst even zitten met een bakkie koffie. Oh ja, de persmap die ik meekreeg.
[ afbeelding ]
Dan nog het rollend materieel, ook wel leuk om even te zien. Hier een Frecciarossa en een e-loc, een treinstel en een AGV of iets wat er op lijkt. Maar het mocht dus niet dus ik ben er snel mee gestopt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook leuk: In Napoli rijden trolleybussen (van AnsaldoBreda) en trams (van AnsaldoBreda) op dezelfde lijn. Ze hebben wel aparte bovenleidingssystemen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot slot nog dit apparaat. Een Cobus 3000 (details moet ik nog opzoeken) die op het vliegveld (trouwens op veel meer vliegvelden) gebruikt wordt om mensen van de gate naar het toestel te brengen. 6 stoelen breed, en deuren aan beide kanten.
[ afbeelding ]
Het was weer eens een wat andere manier om van woensdagmiddag naar vrijdagmiddag te komen, zullen we maar zeggen
quote:AnsaldoBreda on the pronouncement of the Dutch government: we stand firm on our position.
In relation to the pronouncement of the Dutch Council of Ministers on the high-speed train V250-Fyra event, AnsaldoBreda reiterates its firm position.
The trains are safe and the reasons for the cancellation of the order are not technical.
AnsaldoBreda will protect its rights and its image in all national and international occasions.
Oh ja jij krijgt nog een scannetje van me, momentquote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:51 schreef Bitlord het volgende:
Leuk verslag Fles! Af en toe leuk dit soort adhoc-uitspattingen. Jammer dat er van die persconferentie geen Nederlandse of engelse vertaling beschikbaar is op het web.
Maar indien er snel extra materieel nodig is zullen ze het toch ergens vandaan moeten halen? Desnoods laten ze ICK weer binnenlands rijden zodat er extra ICR naar internationale verbindingen kan. Wat lijkt jou dan een logische optie? Wederom ICL leasen van DB?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:23 schreef greavy het volgende:
ICK oplappen is te kostbaar en tijdrovend. Want ook de binnenkant moet grondig gerenoveerd worden.
En de smalle in- en uitstapdeuren zijn ook niet wenselijk op de internationale verbindingen ...
moet kunnen en het zou hier en daar iig veel gedoe schelenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
Stuurstand moet dan omgebouwd worden, want de huidige locs die in NL+BE mogen, kunnen daar niet mee overweg.
Jij weet dat je schuldig bent hequote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:21 schreef James1988 het volgende:
Jezus Fles, lulhannes die je d'r bent. Gaaf
quote:Op woensdag 5 juni 2013 00:47 schreef James1988 het volgende:
Wil je erbij zijn, dan moet je opschieten
Whehehehe xDquote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij weet dat je schuldig bent he
[..]
Dat ik voor een internetmedium werk en dat er niet voor iedereen perskaarten zijn en zoquote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Whehehehe xD
Wat zeiden die lui van NOS die je naar binnen hebben gepraat?
dat heeft iig gewerktquote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ik voor een internetmedium werk en dat er niet voor iedereen perskaarten zijn en zo
Fok natuurlijk. Begrepen ze niet zo goed.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat heeft iig gewerkt
Welk medium heb je genoemd?
kan ik me goed voorstellenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fok natuurlijk. Begrepen ze niet zo goed.
Terug naar de goede, oude tijd! Wat dat doorrijden betreft.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:24 schreef KomtTijd... het volgende:
* KomtTijd... rijdt zojuist zoals inmiddels 6x aangekondigd, gouda op het verkeerde spoor voorbij om zodadelijk bij Goverwelle te stoppen.
Dat is dat die mongool struikeltquote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb even een samenvatting gemonteerd van de Persco...![]()
Ja nouja, hij ging wel even stil staan, maar dus niet langs een perron.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Terug naar de goede, oude tijd! Wat dat doorrijden betreft.
Ik heb het eigenlijk nog niet meegemaakt in deze italianenenclave hiero, ja grietjes die net van de Fac afkomen...quote:
Ja, dat klopt, geen idee dat dat op band stondquote:
Ik heb 1 hotelbaas (van 2) en 1 taxichauf (van 4) gezien die Engels "spraken". Op een niveau waar elke Nederlander zich voor zou schamen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb het eigenlijk nog niet meegemaakt in deze italianenenclave hiero, ja grietjes die net van de Fac afkomen...
Ik ken er hier een die zich best verstaanbaar kan maken maar t weigert...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb 1 hotelbaas (van 2) en 1 taxichauf (van 4) gezien die Engels "spraken". Op een niveau waar elke Nederlander zich voor zou schamen.
Laat eens zien?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, geen idee dat dat op band stond, ik dacht dat het ervoor was
, en dat ie daarom te laat begon, ik heb m ook als animated gif, iemand?
Die moet ik eens uploaden, die is 12,8 mb , of wil je m looped?dan issie het dubbele en moet ik m nog even in elkaar zettenquote:
Magasin du Cafe!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:29 schreef arkkey het volgende:
Ach ja ze proberen het tenminste. Als ik in Nederland een fransman tegenkom die een koffieshop zoekt wil ie het daarvoor zelfs niet eens proberen.
Ik moet wel zeggen die ene taxichauf die half engels sprak dat was die met die meter terug vanaf AB, die vond het wel echt leuk dat ie eens Engels mocht sprekenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:29 schreef arkkey het volgende:
Ach ja ze proberen het tenminste. Als ik in Nederland een fransman tegenkom die een koffieshop zoekt wil ie het daarvoor zelfs niet eens proberen. Ik ga toch hier geen routebeschrijving in het Frans uitkramen, kom op zeg
Een gif? maar je hebt t filmpje al op youtube, is dat niet beter?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Animated gifs zijn altijd looped. Flikker lekker op Youtube dat ding man
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |