abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:18:36 #201
256146 b2py
Beton!
pi_127526527
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:17 schreef James1988 het volgende:
Als je een snellere verbinding met Berlijn wilt realiseren mag je eerst flink wat aan de infra gaan knutselen, denk ik.
Op Hannover - Berlijn ligt een stuk voor 250 km/h, haal je niet met de pimpel. Nu weet ik dat er ICx komt maar ik vind het toch een beetje karig zo, 1x per 2 uur een verbinding.
pi_127526552
Deze moesten nog even aan dit fyravrije topic worden toegevoegd.










  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:20:02 #203
256146 b2py
Beton!
pi_127526588
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je bent niet wijs.

Trouwens de RE5 Koblenz - Emmerich wordt over een paar jaar doorgetrokken naar Arnhem, dan heb je alles wat je hartje begeert.
Zeven (!) keer per dag kan je vanuit onze hoofdstad naar het industrie achterland van ons land reizen en naar het financiëel zakelijke centrum van Europa.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:20:07 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127526594
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Op Hannover - Berlijn ligt een stuk voor 250 km/h, haal je niet met de pimpel. Nu weet ik dat er ICx komt maar ik vind het toch een beetje karig zo, 1x per 2 uur een verbinding.
Je kunt in Hannover nu al overstappen op een ICE. Ben je een kwartiertje eerder in Berlijn. Gesleep, gesjouw, extra puntje wat mis kan gaan in je reis, en het kost duurderder. Maar het kan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:21:56 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127526682
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Zeven (!) keer per dag kan je vanuit onze hoofdstad naar het industrie achterland van ons land reizen en naar het financiëel zakelijke centrum van Europa.
Nee veel vaker natuurlijk, alleen niet hypersnel en direct. Nou wat weer een drama. Toen de IC Zandvoort - Limburg omgebogen werd naar Alkmaar was er ook zoeen hotemetoot die kwam snoeven van "Welke zwaarwegende redenen heeft u om een randstedelijke provinciehoofdstad los te knippen van HET vergadercentrum van Nederland??!!"

Dan denk ik: Mens hou je bek, ga lekker met de auto.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:23:52 #206
256146 b2py
Beton!
pi_127526743
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee veel vaker natuurlijk, alleen niet hypersnel en direct. Nou wat weer een drama. Toen de IC Zandvoort - Limburg omgebogen werd naar Alkmaar was er ook zoeen hotemetoot die kwam snoeven van "Welke zwaarwegende redenen heeft u om een randstedelijke provinciehoofdstad los te knippen van HET vergadercentrum van Nederland??!!"

Dan denk ik: Mens hou je bek, ga lekker met de auto.
Lijkt mij wel handig, directe verbindingen en vooral erg snel. Waarom denk je dat een Eurostar wil gaan concurreren met een vliegtuig die 24 keer per dag gaat? Puur vanwege de zakelijke reizigers, die leveren het meeste op in de HST's.
Ik denk echt dat de verbinding Amsterdam - Ruhrgebied - Frankfurt ernstig onderschat wordt.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:25:45 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127526805
Nou die treinen zitten best goed vol ja. Maar meer dan dat ook niet. Ik denk dat telewerken en videoconferencing onderschat wordt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Forum Admin vrijdag 7 juni 2013 @ 17:25:57 #208
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_127526819
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Lijkt mij wel handig, directe verbindingen en vooral erg snel. Waarom denk je dat een Eurostar wil gaan concurreren met een vliegtuig die 24 keer per dag gaat? Puur vanwege de zakelijke reizigers, die leveren het meeste op in de HST's.
Ik denk echt dat de verbinding Amsterdam - Ruhrgebied - Frankfurt ernstig onderschat wordt.
Dat laatste ben ik met je eens. Erg triest gezicht om die ICE elke keer met vertraging (en slakkengang) Arnhem in te zien hobbelen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:31:44 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127527042
Mooi. En nou ga ik even een verslagje in elkaar klussen. :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127527739
Ben benieuwd Fles! ^O^
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:53:26 #211
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_127527805
Kan de IC naar Venlo of de IC naar Heerlen niet gewoon doorgetrokken worden naar Mönchengladbach respectievelijk Aken. Vanuit het zuiden zijn de enige makkelijke verbindingen met Duitsland stoptreintjes }:|
Je hebt natuurlijk wel concessies op die lijntjes, maar daar moet toch wel wat aan te doen zijn
pi_127527888
...Eigenlijk slaat heel die Thalys naar Lille inderdaad nergens op. Je kunt nu al een paar keer per dag in 2h30 van Amsterdam naar Lille met overstap in Brussel (cross-over nota bene).
pi_127527975
Wat lees ik nu?
"Het kabinet is van mening dat het hogesnelheidsvervoer tussen Nederland en België zo snel mogelijk in lijn met de oorspronkelijke afspraken wordt hersteld, en dat daarbij de kwaliteit voor de reiziger en ook de betrouwbaarheid van groot belang is."

De oorspronkelijke afspraken? Dus toch de verbinding vanaf Den Haag uitvoeren zoals in de eerste concessie is afgesproken *O*.
dag
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 17:58:59 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127527990
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:56 schreef Sandrvich het volgende:
...Eigenlijk slaat heel die Thalys naar Lille inderdaad nergens op. Je kunt nu al een paar keer per dag in 2h30 van Amsterdam naar Lille met overstap in Brussel (cross-over nota bene).
Toch mooi voor de mensen die in Rijsel moeten zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:06:30 #215
256146 b2py
Beton!
pi_127528211
NS mag belang nemen in HTM

De Nederlandse Spoorwegen (NS) mogen 49 procent van de aandelen van de Haagse stadsvervoerder HTM overnemen. Dit heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vrijdag bekendgemaakt. Alle aandelen van HTM zijn nu nog in handen van de gemeente Den Haag. HTM verzorgt in Den Haag het tram- en stadsbusvervoer.

NS en HTM concurreren op dit moment niet met elkaar om het tramvervoer in Den Haag te mogen verzorgen. Het huidige tramvervoer is namelijk zonder aanbesteding aan HTM gegund door het Stadsgewest Haaglanden. De overname van de HTM-aandelen verandert niets aan deze situatie.
Stadsbus. Voor het stadsbusvervoer werkte HTM al samen met NS in de joint venture HTM Buzz. Voor deze samenwerking heeft toezichthouder ACM in 2011 toestemming gegeven.

Sinds begin dit jaar kunnen de stadsregio's van de drie grote steden zelf bepalen of zij het openbaar vervoer in hun regio wel of niet aanbesteden. Voor Den Haag geldt dat het Stadsgewest deze beslissing voor 2017 moet nemen.

Bron
pi_127528213
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:09 schreef b2py het volgende:

[..]

In Hamm (DE) staan tientallen duitse rijtuigen geschikt voor 200 km/h in een tuin te rusten. Loc's kunnen geleased worden bij diverse aanbieders, bijvoorbeeld Alpha Trains.
Zijn die oude krengen die in Nijmegen staan weg te roesten ook niet ooit gebouwd voor 200 km/h? Zouden ze die niet als kortetermijnoplossing kunnen inzetten?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:08:54 #217
256146 b2py
Beton!
pi_127528279
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:06 schreef J.B. het volgende:

[..]

Zijn die oude krengen die in Nijmegen staan weg te roesten ook niet ooit gebouwd voor 200 km/h? Zouden ze die niet als kortetermijnoplossing kunnen inzetten?
Klopt, die moeten dan nieuw remsysteem krijgen en draaistelonderhoud/revisie.
pi_127528292
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:06 schreef J.B. het volgende:

[..]

Zijn die oude krengen die in Nijmegen staan weg te roesten ook niet ooit gebouwd voor 200 km/h? Zouden ze die niet als kortetermijnoplossing kunnen inzetten?
Die dingen (ICK) hebben eerst een hele grote beurt nodig, en volgens mij zijn ze ook verkocht las ik hier? Ze zijn wel gebouwd voor 200kmh inderdaad, en toen ze naar Nederland kwamen volgens mij omlaaggesteld naar 160kmh.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:11:49 #219
256146 b2py
Beton!
pi_127528370
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:09 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Die dingen (ICK) hebben eerst een hele grote beurt nodig, en volgens mij zijn ze ook verkocht las ik hier? Ze zijn wel gebouwd voor 200kmh inderdaad, en toen ze naar Nederland kwamen volgens mij omlaaggesteld naar 160kmh.
Het gedeelte wat verkocht is, is al weg. Wat er nu nog aan rijtuigen staat is nog steeds van NSFSC.
pi_127528396
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Het gedeelte wat verkocht is, is al weg. Wat er nu nog aan rijtuigen staat is nog steeds van NSFSC.
Er staat hier nog steeds een sleep van 21 ^O^ . 'k Zal ze vannacht wel ff veiligstellen.
pi_127528588
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Klopt, die moeten dan nieuw remsysteem krijgen en draaistelonderhoud/revisie.
Zou dat niet de goedkoopste/snelste oplossing zijn? Ik heb eerlijk gezegd geen idee van de kosten daarvan. Hebben die stellen toelating in België?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:21:24 #222
256146 b2py
Beton!
pi_127528651
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:19 schreef J.B. het volgende:

[..]

Zou dat niet de goedkoopste/snelste oplossing zijn? Ik heb eerlijk gezegd geen idee van de kosten daarvan. Hebben die stellen toelating in België?
Draaistelrevisie is niet gratis, en ik weet ook niet hoeveel draaistellen Nedtrain heeft liggen.
Verder moet een locomotief om kunnen gaan met de rijtuigen zelf, moeten de belgen treinstelmodus accepteren en kan de binnenkant waarschijnlijk niet voldoen aan de comfort eisen. Maar in theorie is het wel een poging waard ;)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:23:15 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127528706
ICK oplappen is te kostbaar en tijdrovend. Want ook de binnenkant moet grondig gerenoveerd worden.

En de smalle in- en uitstapdeuren zijn ook niet wenselijk op de internationale verbindingen ...
pi_127528834
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:23 schreef greavy het volgende:
ICK oplappen is te kostbaar en tijdrovend. Want ook de binnenkant moet grondig gerenoveerd worden.

En de smalle in- en uitstapdeuren zijn ook niet wenselijk op de internationale verbindingen ...
Dat zou echt het domste excuus zijn want ICRm is ook zo krap als de pest. Zijn het niet de buitendeuren dan de coupédeuren wel.
  Redactie Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 18:39:05 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127529206
Het is breder dan ICK in elk geval
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')