Metroverbinding Brusselquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat wordt dan de meest bereden lijn van de Benelux met 16 treinen per uur.
In Hamm (DE) staan tientallen duitse rijtuigen geschikt voor 200 km/h in een tuin te rusten. Loc's kunnen geleased worden bij diverse aanbieders, bijvoorbeeld Alpha Trains.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Overigens wordt gesproken over locs + rijtuigen die relatief snel verkregen kunnen worden. Ik weet niet of daarmee altijd gewoon ICRm-materieel wordt bedoeld.
Dat we dit zelfs maar aan het bespreken zijn geeft eigenlijk al wel aan hoe bespottelijk de situatie is...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:09 schreef b2py het volgende:
[..]
In Hamm (DE) staan tientallen duitse rijtuigen geschikt voor 200 km/h in een tuin te rusten. Loc's kunnen geleased worden bij diverse aanbieders, bijvoorbeeld Alpha Trains.
Hoe bedoel je? Dat we bij de concurrent rijtuigen moeten gaan huren?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat we dit zelfs maar aan het bespreken zijn geeft eigenlijk al wel aan hoe bespottelijk de situatie is...
Wellicht komt een andere vervoerder met een alternatief plan, inclusief eerdere instroom van HST-materieel.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat we dit zelfs maar aan het bespreken zijn geeft eigenlijk al wel aan hoe bespottelijk de situatie is...
Ja. Vooral omdat het een lapmiddel is. Als de Beneluxtrein echt permanent terugkeert is het verstandig om te kijken naar nieuw materieel voor die lijn. Je kunt niet eeuwig blijven rondsjorren met geleaste Traxxen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat we bij de concurrent rijtuigen moeten gaan huren?
Ik reageerde op het relatief korte tijdsbestek waarin loc + rijtuigen verkregen kan worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja. Vooral omdat het een lapmiddel is. Als de Beneluxtrein echt permanent terugkeert is het verstandig om te kijken naar nieuw materieel voor die lijn. Je kunt niet eeuwig blijven rondsjorren met geleaste Traxxen.
Oh, in dat geval is daar nog wel in te komen. Er is meer materieel nodig dan er beschikbaar is, dus NS zal wel moeten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik reageerde op het relatief korte tijdsbestek waarin loc + rijtuigen verkregen kan worden.
Op termijn sowieso.quote:Dat er nieuw materieel moet komen lijkt mij wel duidelijk ja.
Nee, ICM ombouwen en daarmee volgas over die HSLZ. Beetje doorgassen, Breda overslaan en je komt mooi in de buurt van die 102 minuten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:16 schreef arkkey het volgende:
HSL afsluiten en je verlies nemen. Kan je een mooie knikker/schaats/speel/fietsbaan van maken
Wat een vertekende kutkaarten zeg. Rotterdam, Roosendaal en Antwerpen liggen op één perfect rechte lijn, het is de HSL die een achterlijke omweg maakt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
Samenvatting uit brief NS:
- Thalys uitbreiden van 9 naar 11 ritten per dag
- Permantente (!) terugkeer van benelux met direct na zomer 10 slagen per dag en daarna z.s.m. samen met NMBS naar 16 keer per dag.
Verder diverse toekomstvarianten, hieronder de afbeeldingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen reden genoemd? Heb eigenlijk nooit meegemaakt dat er in Eindhoven in die trein gesplitsts werd.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:07 schreef MPG het volgende:
NS logica. Midden in de spits in eindhoven ff 4 van de 7 bakken ICM aftrappen in de ic naar venlo![]()
Karig kaartje dat de Hanzelijn daarop ontbreektquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:47 schreef dennistd het volgende:
Arriva heeft zijn capaciteitsaanvraag voor een sneltrein Groningen-Leer teruggetrokken: http://www.prorail.nl/Ver(...)n_-_Nieuweschans.pdf
Ook vooral hoe ze nu al zoveel moeite hebben om vaker dan 8x Den Haag - Brussel te doen maar over een jaartje genoeg materieel hebben om 64x Amsterdam - Rotterdam ( - Breda) te rijdenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:49 schreef DriekOplopers het volgende:
Aanbod NS is armoedig en opportunistisch.
De politiek en de reiziger worden door ze in de maling genomen en aan het lijntje gehouden.
Misschien scheelt dat een omloop. En er wordt meteen voldaan aan een wens van de regio Noord-Frankrijk. Vanuit Lille kun je weer verder met TGV's naar bestemmingen anders dan Parijs.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:51 schreef Bitlord het volgende:
Die twee extra Thalyssen rijden trouwens niet tot Parijs, maar tot aan Lille. Ik vraag me af welke overweging daaraan ten grondslag ligt.
Onderhoudsrooster LGV nord? En vanuit Lille kan je inderdaad nog meer bestemmingen bereiken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien scheelt dat een omloop. En er wordt meteen voldaan aan een wens van de regio Noord-Frankrijk. Vanuit Lille kun je weer verder met TGV's naar bestemmingen anders dan Parijs.
Doet het niet..quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:53 schreef dennistd het volgende:
Nog iets duidelijker plaatjes van de verbindingen in deze pdf: http://content1d.omroep.n(...)nnederlandbelgie.pdf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |