abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:09:01 #151
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127523894
Overigens wordt gesproken over locs + rijtuigen die relatief snel verkregen kunnen worden. Ik weet niet of daarmee altijd gewoon ICRm-materieel wordt bedoeld.
pi_127523900
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat wordt dan de meest bereden lijn van de Benelux met 16 treinen per uur. :P
Metroverbinding Brussel _O_
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:09:56 #153
256146 b2py
Beton!
pi_127523930
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Overigens wordt gesproken over locs + rijtuigen die relatief snel verkregen kunnen worden. Ik weet niet of daarmee altijd gewoon ICRm-materieel wordt bedoeld.
In Hamm (DE) staan tientallen duitse rijtuigen geschikt voor 200 km/h in een tuin te rusten. Loc's kunnen geleased worden bij diverse aanbieders, bijvoorbeeld Alpha Trains.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:12:05 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127524015
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:09 schreef b2py het volgende:

[..]

In Hamm (DE) staan tientallen duitse rijtuigen geschikt voor 200 km/h in een tuin te rusten. Loc's kunnen geleased worden bij diverse aanbieders, bijvoorbeeld Alpha Trains.
Dat we dit zelfs maar aan het bespreken zijn geeft eigenlijk al wel aan hoe bespottelijk de situatie is...
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:12:33 #155
256146 b2py
Beton!
pi_127524031
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat we dit zelfs maar aan het bespreken zijn geeft eigenlijk al wel aan hoe bespottelijk de situatie is...
Hoe bedoel je? Dat we bij de concurrent rijtuigen moeten gaan huren?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:12:43 #156
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127524041
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat we dit zelfs maar aan het bespreken zijn geeft eigenlijk al wel aan hoe bespottelijk de situatie is...
Wellicht komt een andere vervoerder met een alternatief plan, inclusief eerdere instroom van HST-materieel.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:14:10 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127524091
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Dat we bij de concurrent rijtuigen moeten gaan huren?
Ja. Vooral omdat het een lapmiddel is. Als de Beneluxtrein echt permanent terugkeert is het verstandig om te kijken naar nieuw materieel voor die lijn. Je kunt niet eeuwig blijven rondsjorren met geleaste Traxxen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:15:52 #158
256146 b2py
Beton!
pi_127524160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja. Vooral omdat het een lapmiddel is. Als de Beneluxtrein echt permanent terugkeert is het verstandig om te kijken naar nieuw materieel voor die lijn. Je kunt niet eeuwig blijven rondsjorren met geleaste Traxxen.
Ik reageerde op het relatief korte tijdsbestek waarin loc + rijtuigen verkregen kan worden.

Dat er nieuw materieel moet komen lijkt mij wel duidelijk ja. ;)
pi_127524172
HSL afsluiten en je verlies nemen. Kan je een mooie knikker/schaats/speel/fietsbaan van maken *O*
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:19:38 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127524302
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik reageerde op het relatief korte tijdsbestek waarin loc + rijtuigen verkregen kan worden.
Oh, in dat geval is daar nog wel in te komen. Er is meer materieel nodig dan er beschikbaar is, dus NS zal wel moeten.
quote:
Dat er nieuw materieel moet komen lijkt mij wel duidelijk ja. ;)
Op termijn sowieso.
pi_127524456
Astra Vagoane Călători kan nog wel wat rijtuigen in elkaar flanzen voor een leuk prijsje: http://www.astra-passengers.ro/ Voor locomotieven kunnen we nog bij ¦koda shoppen.
pi_127524516
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:16 schreef arkkey het volgende:
HSL afsluiten en je verlies nemen. Kan je een mooie knikker/schaats/speel/fietsbaan van maken *O*
Nee, ICM ombouwen en daarmee volgas over die HSLZ. Beetje doorgassen, Breda overslaan en je komt mooi in de buurt van die 102 minuten. :P
pi_127524776
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
Samenvatting uit brief NS:
- Thalys uitbreiden van 9 naar 11 ritten per dag
- Permantente (!) terugkeer van benelux met direct na zomer 10 slagen per dag en daarna z.s.m. samen met NMBS naar 16 keer per dag.

Verder diverse toekomstvarianten, hieronder de afbeeldingen:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een vertekende kutkaarten zeg. Rotterdam, Roosendaal en Antwerpen liggen op één perfect rechte lijn, het is de HSL die een achterlijke omweg maakt.
  Redactie Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 16:47:02 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127525297
Arriva heeft zijn capaciteitsaanvraag voor een sneltrein Groningen-Leer teruggetrokken: http://www.prorail.nl/Ver(...)n_-_Nieuweschans.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_127525370
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:07 schreef MPG het volgende:
NS logica. Midden in de spits in eindhoven ff 4 van de 7 bakken ICM aftrappen in de ic naar venlo 8)7 :')
Geen reden genoemd? Heb eigenlijk nooit meegemaakt dat er in Eindhoven in die trein gesplitsts werd.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:49:18 #166
256146 b2py
Beton!
pi_127525376
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:47 schreef dennistd het volgende:
Arriva heeft zijn capaciteitsaanvraag voor een sneltrein Groningen-Leer teruggetrokken: http://www.prorail.nl/Ver(...)n_-_Nieuweschans.pdf
Karig kaartje dat de Hanzelijn daarop ontbreekt :')
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:49:55 #167
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127525401
Reactie MVBOV:

Aanbod NS is armoedig en opportunistisch.

De politiek en de reiziger worden door ze in de maling genomen en aan het lijntje gehouden.

http://www.voorbeterov.nl/
pi_127525439
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:49 schreef DriekOplopers het volgende:

Aanbod NS is armoedig en opportunistisch.

De politiek en de reiziger worden door ze in de maling genomen en aan het lijntje gehouden.

Ook vooral hoe ze nu al zoveel moeite hebben om vaker dan 8x Den Haag - Brussel te doen maar over een jaartje genoeg materieel hebben om 64x Amsterdam - Rotterdam ( - Breda) te rijden :')
pi_127525443
Die twee extra Thalyssen rijden trouwens niet tot Parijs, maar tot aan Lille. Ik vraag me af welke overweging daaraan ten grondslag ligt.
pi_127525454
Sein/overwegstoring Rotterdam-Den Haag, nu al 30 min langer onderweg, dat wordt wel minimaal 45 ... Ik wil bier...
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:52:18 #171
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127525490
In het aanbod van NS wordt de term 'Fyra' overigens niet meer gebezigd. Ben benieuwd of ze dat nu definitief achterlaten of niet.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:52:35 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127525500
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:51 schreef Bitlord het volgende:
Die twee extra Thalyssen rijden trouwens niet tot Parijs, maar tot aan Lille. Ik vraag me af welke overweging daaraan ten grondslag ligt.
Misschien scheelt dat een omloop. En er wordt meteen voldaan aan een wens van de regio Noord-Frankrijk. Vanuit Lille kun je weer verder met TGV's naar bestemmingen anders dan Parijs.
  Redactie Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 16:53:14 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127525528
Nog iets duidelijker plaatjes van de verbindingen in deze pdf: http://content1d.omroep.n(...)nnederlandbelgie.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:53:32 #174
256146 b2py
Beton!
pi_127525539
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Misschien scheelt dat een omloop. En er wordt meteen voldaan aan een wens van de regio Noord-Frankrijk. Vanuit Lille kun je weer verder met TGV's naar bestemmingen anders dan Parijs.
Onderhoudsrooster LGV nord? En vanuit Lille kan je inderdaad nog meer bestemmingen bereiken.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:54:01 #175
256146 b2py
Beton!
pi_127525574
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:53 schreef dennistd het volgende:
Nog iets duidelijker plaatjes van de verbindingen in deze pdf: http://content1d.omroep.n(...)nnederlandbelgie.pdf
Doet het niet.. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')