abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127521629
Heb je een goede link naar wat de concessie inhoudt? Ik vind alleen documenten uit 2008 waar gesproken wordt over 17x namelijk.

Voorbeeld:
http://www.locov.nl/Image(...)id_tcm311-274062.pdf
pi_127521644
Als ik bij minder dan 16 treinen een boete zou krijgen en mijn punctualiteit was van het niveau NS, dan zou ik er sowieso minstens 17 inplannen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:24:14 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127521734
Zo hehe. Weer thuis. Precies 48 uur nadat ik de deur uit ging :D Zo eens naar de foto's kijken allemaal :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:24:33 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127521749
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:21 schreef arkkey het volgende:
Heb je een goede link naar wat de concessie inhoudt? Ik vind alleen documenten uit 2008 waar gesproken wordt over 17x namelijk.

Voorbeeld:
http://www.locov.nl/Image(...)id_tcm311-274062.pdf
Dit zou de concessie moeten zijn: http://www.rijksoverheid.(...)ogesnelheidsnet.html
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:24:40 #130
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127521759
Zo te zien is er nog geen Kamerbrief:

http://www.rijksoverheid.(...)rm-information-type=
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:35:10 #131
256146 b2py
Beton!
pi_127522329
Als ik de berichten trouwens zo lees is er een alternatief door NS neergelegd bij het kabinet, en heeft het kabinet tot 1 oktober de tijd om dat alternatief te toetsen. Als je zo kijkt in een tijdlijn:
20 januari: NS start een aparte stuurgroep op om de problemen V250 op te lossen
31 Mei: NMBS stapt uit het project V250
7 Juni: NS stapt ook uit V250 en heeft alternatief aangeboden aan minister.
1 Oktober: Uiterlijke datum feedback op het geboden alternatief.
Ruim 3,5 maand om het alternatief te toetsen,
Er is 8 weken reces voor de kamerleden in de zomer (Geldt dat ook voor ambtenaren op de departementen?) dus er blijft 1,5 maand voor toetsen over.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:43:29 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127522719
Dat kan de staatssecretaris echt wel in een dag bekeken hebben hoor, of het voldoet of niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:44:27 #133
256146 b2py
Beton!
pi_127522756
Rendabiliteit lijkt mij wel wat meer werk, maar 1,5 maand is imo ook wat lang ja..
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:48:58 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127522999
Hier is de kamerbrief, en nog meer leesvoer: http://www.rijksoverheid.(...)ingen-fyra-v250.html
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:49:10 #135
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127523013
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat kan de staatssecretaris echt wel in een dag bekeken hebben hoor, of het voldoet of niet.
Dat dus.

Hoevaak rijdt u vanaf 1 juli heen en weer? Tegen welk tarief?

Antwoorden even naast de concessie leggen. Klaar.

Kwartiertje werk, meer niet. Letterlijk.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:50:57 #136
256146 b2py
Beton!
pi_127523114
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:48 schreef James1988 het volgende:
Hier is de kamerbrief, en nog meer leesvoer: http://www.rijksoverheid.(...)ingen-fyra-v250.html
Sporno! <3
  Redactie Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 15:51:57 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127523157
Volgens mij is het meer een plan met integratie van binnenlandse IC's erbij.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:58:18 #138
256146 b2py
Beton!
pi_127523441
Samenvatting uit brief NS:
- Thalys uitbreiden van 9 naar 11 ritten per dag
- Permantente (!) terugkeer van benelux met direct na zomer 10 slagen per dag en daarna z.s.m. samen met NMBS naar 16 keer per dag.

Verder diverse toekomstvarianten, hieronder de afbeeldingen:








[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 07-06-2013 16:04:00 ]
pi_127523631
...Zou het dan toch nog allemaal goed gaan komen? Ik zie het wel weer gebeuren dat er allerlei exotische rijtuigstammen op de renaissance Benelux gaan komen, omdat ze nu toch niet genoeg materieel hebben voor 16x per dag. :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:02:53 #140
256146 b2py
Beton!
pi_127523645
Ze hebben in ieder geval niet stilgezeten afgelopen maanden daar bij NS, jammer dat het zo moet maar het verbindingen palet stap 3 bevalt me wel :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:03:04 #141
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127523657
Oké, dus in 2022 stroomt nieuw intercitymaterieel in waarmee inderdaad meer binnenlandse diensten op de HSL worden aangesloten met een snelheid van >160. Tot die tijd zal binnenlands worden gereden met locs + rijtuigen. Dat duurt wel erg lang, niet?

Ander interessant nieuws: NS is in gesprek om een aantal tweedehands HST's ergens vandaan te halen die dan voor de dienst Amsterdam - Brussel gebruikt zouden moeten worden. Als dat niet lukt wordt ingezet op locs + rijtuigen en zal vanaf 2020 nieuw HST-materieel instromen.
pi_127523659
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
- Permantente (!) terugkeer van benelux met direct na zomer 10 slagen per dag en daarna z.s.m. samen met NMBS naar 16 keer per uur

Dat wordt dan de meest bereden lijn van de Benelux met 16 treinen per uur. :P
pi_127523668
Zit het uittreksel van het materieelrapport te bekijken. Kabels kunnen tegen de wielflens komen, magneet van de toiletpapierhouder zit gespiegeld ( :') ), extra gaten geboord omdat bouten niet in het bestaande gat passen...


  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:04:15 #144
256146 b2py
Beton!
pi_127523707
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef KnightSolaire het volgende:
Oké, dus in 2022 stroomt nieuw intercitymaterieel in waarmee inderdaad meer binnenlandse diensten op de HSL worden aangesloten met een snelheid van >160. Tot die tijd zal binnenlands worden gereden met locs + rijtuigen. Dat duurt wel erg lang, niet?

Ander interessant nieuws: NS is in gesprek om een aantal tweedehands HST's ergens vandaan te halen die dan voor de dienst Amsterdam - Brussel gebruikt zouden moeten worden. Als dat niet lukt wordt ingezet op locs + rijtuigen.
Houdt wel in je achterhoofd, 2025 aanbesting HRN+HSL he ;)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:04:25 #145
256146 b2py
Beton!
pi_127523715
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat wordt dan de meest bereden lijn van de Benelux met 16 treinen per uur. :P
:@
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:04:54 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127523744
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:02 schreef Sandrvich het volgende:
...Zou het dan toch nog allemaal goed gaan komen? Ik zie het wel weer gebeuren dat er allerlei exotische rijtuigstammen op de renaissance Benelux gaan komen, omdat ze nu toch niet genoeg materieel hebben voor 16x per dag. :)
Een permanente terugkeer betekent dus ook dat er geīnvesteerd zal moeten worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef KnightSolaire het volgende:
Oké, dus in 2022 stroomt nieuw intercitymaterieel in waarmee inderdaad meer binnenlandse diensten op de HSL worden aangesloten met een snelheid van >160. Tot die tijd zal binnenlands worden gereden met locs + rijtuigen. Dat duurt wel erg lang, niet?
2022? Pardon? Dus men wil 13 jaar rond blijven rijden met troep die nu al bijna van ellende uit elkaar valt?
quote:
Ander interessant nieuws: NS is in gesprek om een aantal tweedehands HST's ergens vandaan te halen die dan voor de dienst Amsterdam - Brussel gebruikt zouden moeten worden. Als dat niet lukt wordt ingezet op locs + rijtuigen.
Ze gaan met de Spanjaarden babbelen?
pi_127523755
O wat is NS aardig om ons zoet te maken met een oude Benelux. Ze zijn gewoon alsnog bang dat er een andere vervoerder op de HSL mag rijden.

Iets heel belangrijks om rekening mee te houden als NS na hun faalacties tussen 2000 en 2005 toch weer beloond worden met onderhandse gunning.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:06:13 #148
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127523799
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:04 schreef James1988 het volgende:
2022? Pardon? Dus men wil 13 jaar rond blijven rijden met troep die nu al bijna van ellende uit elkaar valt?
Kennelijk verwachten ze niet genoeg tweedehandsjes te scoren om Amsterdam - Breda ook te kunnen doen. Amsterdam - Brussel heeft de prioriteit. En inderdaad: 2022...

overigens spreek ik over die eerste variant tot dusver, ben nog aan het lezen :P
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:06:45 #149
256146 b2py
Beton!
pi_127523816
Ander feitje in de brief van Merel, pagina 9:
Per oktober gaan er extra slagen Fyra rijden in de spits tussen Rotterdam en Amsterdam. Ding zit dus vol in de spits.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:07:17 #150
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_127523832
NS logica. Midden in de spits in eindhoven ff 4 van de 7 bakken ICM aftrappen in de ic naar venlo 8)7 :')
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')