Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Engineering, aanbesteding, bouwen. Heeft ingrijpende wijzigingen op het tracé Utrecht - Woerden ter hoogte van Cartesiusweg.
Aan de overkant ligt alles al klaar, er is ook ruimte om de brug te bouwen en in te schuiven. Het stuk Utrecht C tot de brug is deels soort van viersporig, alleen het stukje tussen opstelterrein Cartesiusweg en de brug moet e.e.a. gebeuren. Met de bouw van de nieuwe verkeersbrug is ook al rekening gehouden met de viersporigheid.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.
En zo ingrijpend wordt het ook weer niet, vlakbij de nieuwe brug is het passen en meten maar verder is er ruimte zat voor die extra sporen.
OTB heb ik gemist, heb je een linkje?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.
En zo ingrijpend wordt het ook weer niet, vlakbij de nieuwe brug is het passen en meten maar verder is er ruimte zat voor die extra sporen.
twitter:DominiqueHeyde twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:42:52Stekker definitief uit #Fyra #Mansveld reageer retweet
twitter:DominiqueHeyde twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:43:49NS mag voor okt met een alternatief voorstel konen reageer retweet
twitter:NOS twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:44:22RT @XandervdWulp: Mansveld: NS krijgt binnen concessie kans een alternatief te organiseren. reageer retweet
Omdat in de zomervakantie er geen mankracht is om wat te bedenken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:48 schreef Ireyon het volgende:
Waarom krijgen ze nog tot oktober de tijd voor iets waar ze al maanden over na hadden kunnen denken? Zucht..
Mja je zou toch denken dat er sinds januari al een "wat nou als .." team bezig is geweest. Maar ze hebben dus gewoon maandenlang een beetje nutteloos afgewachtquote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat in de zomervakantie er geen mankracht is om wat te bedenken.
Is maar een gokje hoor, maar mankracht is minder dus minder productie.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mja je zou toch denken dat er sinds januari al een "wat nou als .." team bezig is geweest. Maar ze hebben dus gewoon maandenlang een beetje nutteloos afgewacht
Bronquote:De NS heeft een eerste alternatief naar het kabinet gestuurd. Volgens Mansveld krijgt de NS nu de kans dat plan uit te werken. Het kabinet neemt daarover voor 1 oktober een besluit. De staatssecretaris herhaalde wat ze al eerder zei: ze hoopt dat er snel 16 treinen per uur naar Brussel gaan rijden.
Volgens de staatssecretaris wordt het alternatief op drie aspecten getoetst: de reiziger, financiën en de juridische kanten.
Jammer dat de concessie bij de NS blijft...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:10 schreef KnightSolaire het volgende:
Eerste berichtgeving klopte niet helemaal kennelijk:
[..]
Bron
Het eerste alternatieve plan is er dus al; het kabinet neemt tot uiterlijk 1 oktober de tijd daarover te beslissen.
Mansveld zet wel in op 16x per dag, terwijl NMBS/NS tot nu toe spreken over 12.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:12 schreef James1988 het volgende:
Hoe ik het begrijp: NS heeft iets gezegd als "we zouden wel meer excuus-expressen kunnen laten rijden" en Mansveld zegt "prima, laat maar weten hoeveel en welke stations worden aangedaan"
het ministerie moet gewoon NS en NMBS dwingen 16x per dag te rijden. De bedrijven zouden op dit moment niet meer zoveel te willen moeten hebben.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:13 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mansveld zet wel in op 16x per dag, terwijl NMBS/NS tot nu toe spreken over 12.
Dit was een deeltraject van het OTB 'sporen in utrecht'uit 2008. Dit plan is daarna in twee stukken genkipt, o.a. omdat er niet genoeg budget was om alles in een keer uit te voeren.quote:
Tip, lees de afgelopen 4-5 topics even doorquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:13 schreef the-it het volgende:
[..]
Jammer dat de concessie bij de NS blijft...
En wat voor alternatief, een HS alternatief of een trage trein. Trek dan gewoon die eurostar door naar Amsterdam!
Ik snap ook niet waarom Mansveld "hoopt".. Ik dacht dat ze als staatssecretaris macht had. Kan ze niet een boete van 10k uitdelen voor elke week dat er niet 16 treinen per dag Amsterdam - Brussel rijden. 20k boete vanaf 1 september. Eens kijken hoe snel NS het dan voor elkaar weet te krijgen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het ministerie moet gewoon NS en NMBS dwingen 16x per dag te rijden. De bedrijven zouden op dit moment niet meer zoveel te willen moeten hebben.
In de concessie staat 16x Amsterdam - Brussel per dag in maximaal 102 minuten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:20 schreef arkkey het volgende:
Hoezo trouwens 16? In de concessie staat toch 17 treinen per richting per dag? Tenminste ik ga uit van wat ik op google vind. Dan zou bij 16 treinen toch ook al niet voldaan worden aan de concessie...
MVBOV gaat vandaag en dit weekend aan de slag om de brief aan de Europese Commissie te schrijven.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:49 schreef arkkey het volgende:
Mansveld voldoet wel precies aan de verwachting. Mn hoop is op Driek gevestigd
Dit zou de concessie moeten zijn: http://www.rijksoverheid.(...)ogesnelheidsnet.htmlquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:21 schreef arkkey het volgende:
Heb je een goede link naar wat de concessie inhoudt? Ik vind alleen documenten uit 2008 waar gesproken wordt over 17x namelijk.
Voorbeeld:
http://www.locov.nl/Image(...)id_tcm311-274062.pdf
Dat dus.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat kan de staatssecretaris echt wel in een dag bekeken hebben hoor, of het voldoet of niet.
Sporno! <3quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:48 schreef James1988 het volgende:
Hier is de kamerbrief, en nog meer leesvoer: http://www.rijksoverheid.(...)ingen-fyra-v250.html
Dat wordt dan de meest bereden lijn van de Benelux met 16 treinen per uur.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
- Permantente (!) terugkeer van benelux met direct na zomer 10 slagen per dag en daarna z.s.m. samen met NMBS naar 16 keer per uur
Houdt wel in je achterhoofd, 2025 aanbesting HRN+HSL hequote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef KnightSolaire het volgende:
Oké, dus in 2022 stroomt nieuw intercitymaterieel in waarmee inderdaad meer binnenlandse diensten op de HSL worden aangesloten met een snelheid van >160. Tot die tijd zal binnenlands worden gereden met locs + rijtuigen. Dat duurt wel erg lang, niet?
Ander interessant nieuws: NS is in gesprek om een aantal tweedehands HST's ergens vandaan te halen die dan voor de dienst Amsterdam - Brussel gebruikt zouden moeten worden. Als dat niet lukt wordt ingezet op locs + rijtuigen.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat wordt dan de meest bereden lijn van de Benelux met 16 treinen per uur.
Een permanente terugkeer betekent dus ook dat er geïnvesteerd zal moeten worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:02 schreef Sandrvich het volgende:
...Zou het dan toch nog allemaal goed gaan komen? Ik zie het wel weer gebeuren dat er allerlei exotische rijtuigstammen op de renaissance Benelux gaan komen, omdat ze nu toch niet genoeg materieel hebben voor 16x per dag.
2022? Pardon? Dus men wil 13 jaar rond blijven rijden met troep die nu al bijna van ellende uit elkaar valt?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef KnightSolaire het volgende:
Oké, dus in 2022 stroomt nieuw intercitymaterieel in waarmee inderdaad meer binnenlandse diensten op de HSL worden aangesloten met een snelheid van >160. Tot die tijd zal binnenlands worden gereden met locs + rijtuigen. Dat duurt wel erg lang, niet?
Ze gaan met de Spanjaarden babbelen?quote:Ander interessant nieuws: NS is in gesprek om een aantal tweedehands HST's ergens vandaan te halen die dan voor de dienst Amsterdam - Brussel gebruikt zouden moeten worden. Als dat niet lukt wordt ingezet op locs + rijtuigen.
Kennelijk verwachten ze niet genoeg tweedehandsjes te scoren om Amsterdam - Breda ook te kunnen doen. Amsterdam - Brussel heeft de prioriteit. En inderdaad: 2022...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:04 schreef James1988 het volgende:
2022? Pardon? Dus men wil 13 jaar rond blijven rijden met troep die nu al bijna van ellende uit elkaar valt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |