Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Engineering, aanbesteding, bouwen. Heeft ingrijpende wijzigingen op het tracé Utrecht - Woerden ter hoogte van Cartesiusweg.
Aan de overkant ligt alles al klaar, er is ook ruimte om de brug te bouwen en in te schuiven. Het stuk Utrecht C tot de brug is deels soort van viersporig, alleen het stukje tussen opstelterrein Cartesiusweg en de brug moet e.e.a. gebeuren. Met de bouw van de nieuwe verkeersbrug is ook al rekening gehouden met de viersporigheid.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.
En zo ingrijpend wordt het ook weer niet, vlakbij de nieuwe brug is het passen en meten maar verder is er ruimte zat voor die extra sporen.
OTB heb ik gemist, heb je een linkje?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.
En zo ingrijpend wordt het ook weer niet, vlakbij de nieuwe brug is het passen en meten maar verder is er ruimte zat voor die extra sporen.
twitter:DominiqueHeyde twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:42:52Stekker definitief uit #Fyra #Mansveld reageer retweet
twitter:DominiqueHeyde twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:43:49NS mag voor okt met een alternatief voorstel konen reageer retweet
twitter:NOS twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:44:22RT @XandervdWulp: Mansveld: NS krijgt binnen concessie kans een alternatief te organiseren. reageer retweet
Omdat in de zomervakantie er geen mankracht is om wat te bedenken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:48 schreef Ireyon het volgende:
Waarom krijgen ze nog tot oktober de tijd voor iets waar ze al maanden over na hadden kunnen denken? Zucht..
Mja je zou toch denken dat er sinds januari al een "wat nou als .." team bezig is geweest. Maar ze hebben dus gewoon maandenlang een beetje nutteloos afgewachtquote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat in de zomervakantie er geen mankracht is om wat te bedenken.
Is maar een gokje hoor, maar mankracht is minder dus minder productie.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mja je zou toch denken dat er sinds januari al een "wat nou als .." team bezig is geweest. Maar ze hebben dus gewoon maandenlang een beetje nutteloos afgewacht
Bronquote:De NS heeft een eerste alternatief naar het kabinet gestuurd. Volgens Mansveld krijgt de NS nu de kans dat plan uit te werken. Het kabinet neemt daarover voor 1 oktober een besluit. De staatssecretaris herhaalde wat ze al eerder zei: ze hoopt dat er snel 16 treinen per uur naar Brussel gaan rijden.
Volgens de staatssecretaris wordt het alternatief op drie aspecten getoetst: de reiziger, financiën en de juridische kanten.
Jammer dat de concessie bij de NS blijft...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:10 schreef KnightSolaire het volgende:
Eerste berichtgeving klopte niet helemaal kennelijk:
[..]
Bron
Het eerste alternatieve plan is er dus al; het kabinet neemt tot uiterlijk 1 oktober de tijd daarover te beslissen.
Mansveld zet wel in op 16x per dag, terwijl NMBS/NS tot nu toe spreken over 12.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:12 schreef James1988 het volgende:
Hoe ik het begrijp: NS heeft iets gezegd als "we zouden wel meer excuus-expressen kunnen laten rijden" en Mansveld zegt "prima, laat maar weten hoeveel en welke stations worden aangedaan"
het ministerie moet gewoon NS en NMBS dwingen 16x per dag te rijden. De bedrijven zouden op dit moment niet meer zoveel te willen moeten hebben.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:13 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mansveld zet wel in op 16x per dag, terwijl NMBS/NS tot nu toe spreken over 12.
Dit was een deeltraject van het OTB 'sporen in utrecht'uit 2008. Dit plan is daarna in twee stukken genkipt, o.a. omdat er niet genoeg budget was om alles in een keer uit te voeren.quote:
Tip, lees de afgelopen 4-5 topics even doorquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:13 schreef the-it het volgende:
[..]
Jammer dat de concessie bij de NS blijft...
En wat voor alternatief, een HS alternatief of een trage trein. Trek dan gewoon die eurostar door naar Amsterdam!
Ik snap ook niet waarom Mansveld "hoopt".. Ik dacht dat ze als staatssecretaris macht had. Kan ze niet een boete van 10k uitdelen voor elke week dat er niet 16 treinen per dag Amsterdam - Brussel rijden. 20k boete vanaf 1 september. Eens kijken hoe snel NS het dan voor elkaar weet te krijgen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het ministerie moet gewoon NS en NMBS dwingen 16x per dag te rijden. De bedrijven zouden op dit moment niet meer zoveel te willen moeten hebben.
In de concessie staat 16x Amsterdam - Brussel per dag in maximaal 102 minuten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:20 schreef arkkey het volgende:
Hoezo trouwens 16? In de concessie staat toch 17 treinen per richting per dag? Tenminste ik ga uit van wat ik op google vind. Dan zou bij 16 treinen toch ook al niet voldaan worden aan de concessie...
MVBOV gaat vandaag en dit weekend aan de slag om de brief aan de Europese Commissie te schrijven.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:49 schreef arkkey het volgende:
Mansveld voldoet wel precies aan de verwachting. Mn hoop is op Driek gevestigd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |