abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:50:54 #101
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_127518313
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Engineering, aanbesteding, bouwen. Heeft ingrijpende wijzigingen op het tracé Utrecht - Woerden ter hoogte van Cartesiusweg.
Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.

En zo ingrijpend wordt het ook weer niet, vlakbij de nieuwe brug is het passen en meten maar verder is er ruimte zat voor die extra sporen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:09:09 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127518889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.

En zo ingrijpend wordt het ook weer niet, vlakbij de nieuwe brug is het passen en meten maar verder is er ruimte zat voor die extra sporen.
Aan de overkant ligt alles al klaar, er is ook ruimte om de brug te bouwen en in te schuiven. Het stuk Utrecht C tot de brug is deels soort van viersporig, alleen het stukje tussen opstelterrein Cartesiusweg en de brug moet e.e.a. gebeuren. Met de bouw van de nieuwe verkeersbrug is ook al rekening gehouden met de viersporigheid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:38:53 #103
256146 b2py
Beton!
pi_127519870
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.

En zo ingrijpend wordt het ook weer niet, vlakbij de nieuwe brug is het passen en meten maar verder is er ruimte zat voor die extra sporen.
OTB heb ik gemist, heb je een linkje?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:43:21 #104
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127520003
DominiqueHeyde twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:43:49 NS mag voor okt met een alternatief voorstel konen reageer retweet
pi_127520067
NOS twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:44:22 RT @XandervdWulp: Mansveld: NS krijgt binnen concessie kans een alternatief te organiseren. reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 14:46:52 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127520143
jammer dat de NS nog een kans krijgt, maar had het wel wat verwacht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127520205
Waarom krijgen ze nog tot oktober de tijd voor iets waar ze al maanden over na hadden kunnen denken? Zucht..
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:49:27 #108
256146 b2py
Beton!
pi_127520244
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:48 schreef Ireyon het volgende:
Waarom krijgen ze nog tot oktober de tijd voor iets waar ze al maanden over na hadden kunnen denken? Zucht..
Omdat in de zomervakantie er geen mankracht is om wat te bedenken.
pi_127520250
Mansveld voldoet wel precies aan de verwachting. Mn hoop is op Driek gevestigd ;)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:49:38 #110
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127520256
Het probleem is vooral dat er geen oplossingen op korte termijn zijn om met fatsoenlijke HST's op A'dam - Brussel / - Breda te rijden. V160's naar België, misschien? En nieuwe HST's in de bestelling die over een aantal jaar op z'n vroegst in dienst komen.

Overigens snap ik wel de kritiek op Mansveld hier maar integratie met het HRN vind ik wel belangrijk, hoewel bij het ministerie ongetwijfeld financiële overwegingen ten grondslag van deze beslissing liggen.
pi_127520318
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Omdat in de zomervakantie er geen mankracht is om wat te bedenken.
Mja je zou toch denken dat er sinds januari al een "wat nou als .." team bezig is geweest. Maar ze hebben dus gewoon maandenlang een beetje nutteloos afgewacht :{
pi_127520386
Op kleine stations loketten lijkt me niet echt haalbaar nee. Maar ze moeten wel zorgen dat iedereen er een kaartje kan kopen. Ook de verdwaalde toerist die na een wandeling bij de Tienhovense Plassen in Hollandsche Rading opstapt en die nog nooit van OV Chipkaart of pinpas heeft gehoord. Want volgens mij slikken de automaten nog altijd geen creditcard, toch? Laat staan echt geld.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:53:34 #113
256146 b2py
Beton!
pi_127520414
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mja je zou toch denken dat er sinds januari al een "wat nou als .." team bezig is geweest. Maar ze hebben dus gewoon maandenlang een beetje nutteloos afgewacht :{
Is maar een gokje hoor, maar mankracht is minder dus minder productie.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:10:43 #114
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127521145
Eerste berichtgeving klopte niet helemaal kennelijk:

quote:
De NS heeft een eerste alternatief naar het kabinet gestuurd. Volgens Mansveld krijgt de NS nu de kans dat plan uit te werken. Het kabinet neemt daarover voor 1 oktober een besluit. De staatssecretaris herhaalde wat ze al eerder zei: ze hoopt dat er snel 16 treinen per uur naar Brussel gaan rijden.

Volgens de staatssecretaris wordt het alternatief op drie aspecten getoetst: de reiziger, financiën en de juridische kanten.
Bron

Het eerste alternatieve plan is er dus al; het kabinet neemt tot uiterlijk 1 oktober de tijd daarover te beslissen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:12:46 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127521240
Hoe ik het begrijp: NS heeft iets gezegd als "we zouden wel meer excuus-expressen kunnen laten rijden" en Mansveld zegt "prima, laat maar weten hoeveel en welke stations worden aangedaan"
pi_127521271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:10 schreef KnightSolaire het volgende:
Eerste berichtgeving klopte niet helemaal kennelijk:

[..]

Bron

Het eerste alternatieve plan is er dus al; het kabinet neemt tot uiterlijk 1 oktober de tijd daarover te beslissen.
Jammer dat de concessie bij de NS blijft...

En wat voor alternatief, een HS alternatief of een trage trein. Trek dan gewoon die eurostar door naar Amsterdam!
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:13:49 #117
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127521291
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:12 schreef James1988 het volgende:
Hoe ik het begrijp: NS heeft iets gezegd als "we zouden wel meer excuus-expressen kunnen laten rijden" en Mansveld zegt "prima, laat maar weten hoeveel en welke stations worden aangedaan"
Mansveld zet wel in op 16x per dag, terwijl NMBS/NS tot nu toe spreken over 12.

Maar goed, dat er zoiets in het plan zal zitten, dat zal wel. Ben meer benieuwd naar de nieuwe HST...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 15:14:37 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127521325
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:13 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Mansveld zet wel in op 16x per dag, terwijl NMBS/NS tot nu toe spreken over 12.
het ministerie moet gewoon NS en NMBS dwingen 16x per dag te rijden. De bedrijven zouden op dit moment niet meer zoveel te willen moeten hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:15:19 #119
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_127521356
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:38 schreef b2py het volgende:

[..]

OTB heb ik gemist, heb je een linkje?
Dit was een deeltraject van het OTB 'sporen in utrecht'uit 2008. Dit plan is daarna in twee stukken genkipt, o.a. omdat er niet genoeg budget was om alles in een keer uit te voeren.

Hier nog een kleurrijke samenvatting van wat er nog moet gebeuren.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:15:39 #120
256146 b2py
Beton!
pi_127521370
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:13 schreef the-it het volgende:

[..]

Jammer dat de concessie bij de NS blijft...

En wat voor alternatief, een HS alternatief of een trage trein. Trek dan gewoon die eurostar door naar Amsterdam!
Tip, lees de afgelopen 4-5 topics even door ;)
pi_127521471
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het ministerie moet gewoon NS en NMBS dwingen 16x per dag te rijden. De bedrijven zouden op dit moment niet meer zoveel te willen moeten hebben.
Ik snap ook niet waarom Mansveld "hoopt".. Ik dacht dat ze als staatssecretaris macht had. Kan ze niet een boete van 10k uitdelen voor elke week dat er niet 16 treinen per dag Amsterdam - Brussel rijden. 20k boete vanaf 1 september. Eens kijken hoe snel NS het dan voor elkaar weet te krijgen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 15:20:31 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127521570
het is nu juni, dus eisen dat op 1 augustus er 16x per dag gereden wordt, zo niet, dan eerste maand een boete die in september veel hoger wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127521577
Hoezo trouwens 16? In de concessie staat toch 17 treinen per richting per dag? Tenminste ik ga uit van wat ik op google vind. Dan zou bij 16 treinen toch ook al niet voldaan worden aan de concessie...
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:21:15 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127521600
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:20 schreef arkkey het volgende:
Hoezo trouwens 16? In de concessie staat toch 17 treinen per richting per dag? Tenminste ik ga uit van wat ik op google vind. Dan zou bij 16 treinen toch ook al niet voldaan worden aan de concessie...
In de concessie staat 16x Amsterdam - Brussel per dag in maximaal 102 minuten.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:21:46 #125
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127521622
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:49 schreef arkkey het volgende:
Mansveld voldoet wel precies aan de verwachting. Mn hoop is op Driek gevestigd ;)
MVBOV gaat vandaag en dit weekend aan de slag om de brief aan de Europese Commissie te schrijven.

Is er al een Kamerbrief van Mansveld over het besluit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')