abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:40:58 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127529276
Je wil de mensen niet aandoen om door dat ene smalle klapdeurtje te moeten met al die koffers. Ook teveel tijdrovend. Is ICR toch echt beter.
pi_127529344
Wil je nu wel een trein (ook al is die niet optimaal) of geen trein?
dag
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:44:06 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127529393
Pak je toch ene paar Hbbiilns ofzo, laadt ook veel sneller in- en uit. :')
pi_127529401
Dan bouwen ze ook gelijk de deuren om hè. De ÖBB rijtuigen waren toch ook gewoon gereviseerde ICKs?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:44:29 #230
256146 b2py
Beton!
pi_127529409
Vannacht herstelwerkzaamheden Utrecht-Den Bosch
Vrijdag 7 Juni 18:02

Oorzaak
Bij station Culemborg moet een onderdeel van een wissel worden vervangen. Hierdoor kunnen vannacht 2 nachttreinen tussen Utrecht en Den Bosch niet rijden.

Verwachting

Het gaat om nachttrein Utrecht-Den Bosch, vertrektijd 1.55 uit Utrecht, en om nachttrein Den Bosch-Utrecht, vertrektijd 1.32 uur. Er rijden vervangende bussen.

Reisadvies
Plan je reis in de reisplanner. Gebruik de bussen. De bus vanuit Utrecht rijdt na Den Bosch door naar Eindhoven. In Utrecht is de aansluiting bus-trein niet gewaarborgd.

Bron
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:45:29 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127529440
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:44 schreef b2py het volgende:
Reisadvies
Plan je reis in de reisplanner. Gebruik de bussen. De bus vanuit Utrecht rijdt na Den Bosch door naar Eindhoven. In Utrecht is de aansluiting bus-trein niet gewaarborgd.

Bron
Mis je hem op 1 minuut, mag je een uur wachten :r
pi_127529651
Materieel examen gehaald :)

Nog een vraagje trouwens.
Kwam er net achter dat er een scheurtje in mijn OV chipkaart zat.
Ik heb gewoon studenten OV, maar ik kon dus niet meer inchecken bij Connexxion. Uitchecken bij NS werkte ook niet meer.
Juist op het Kippenlijntje werd ik gecontroleerd (ik had mijn werkkleding aan, dus hoopte op symphatie), maar ik kreeg de keuze: Of 25 euro direct betalen, of 35 + de ritprijs binnen 14 dagen, over de post.

Ik heb voor het laatste gekozen zodat ik in bezwaar kan gaan.
Lijkt mij overigens een verloren zaak, maar ga het wel proberen.
Hoe hoog schatten jullie mijn kansen in ? :')
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:54:20 #233
256146 b2py
Beton!
pi_127529712
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:52 schreef Monopoly het volgende:

Ik heb gewoon studenten OV, maar ik kon dus niet meer inchecken bij Connexxion. Uitchecken bij NS werkte ook niet meer.
Juist op het Kippenlijntje werd ik gecontroleerd (ik had mijn werkkleding aan, dus hoopte op symphatie), maar ik kreeg de keuze: Of 25 euro direct betalen, of 35 + de ritprijs binnen 14 dagen, over de post.

Ik schat je kansen wel goed in eigenlijk.

Verder gefeliciteerd met het behalen van je materieel examen! Ruim gehaald of zesjescultuur? ;)
pi_127529783
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik schat je kansen wel goed in eigenlijk.

Verder gefeliciteerd met het behalen van je materieel examen! Ruim gehaald of zesjescultuur? ;)
Ah top :D
Thanks! Ik mocht van de 40 vragen (20 open, 20 multiple choise) er maar 4 fout hebben omdat ik 'nieuw' ben. Waren ook 2 andere meesters bij die materieel instructie kregen om ze naar de werkplaats te rijden in Haarlem.
Zondag gaan er wat Spurts over de Hanzelijn vanuit Groningen naar Haarlem. Tijden etc heb ik niet, maar goed, voor de liefhebbers dus ;)

Anyways, ik had 2 fout. één deurstoring had ik iets niet volledig gemeld, en een multiple choise vraag over het hoofdreservoir ofzo.

Ach, tevreden iig :P
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:58:08 #235
256146 b2py
Beton!
pi_127529837
*plop* dan maar! ^O^
pi_127529872
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:58 schreef b2py het volgende:
*plop* dan maar! ^O^
Uiteraard. Een koude pilsener met dit weer, en nog eens weekend. Dinsdag weer aan de rit. Heerlijk :)
  Redactie Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 19:05:39 #237
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127530060
quote:

Ik weet niet hoe het in de trein zit, maar volgens mij is het bij ons in de bus zo dat een kopie van beide kanten van je OV icm een uitdraai van ov-chipkaart.nl en een id-kaart ook geaccepteerd wordt (in elk geval voor verchipte ster-abonnementen)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_127530147
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het in de trein zit, maar volgens mij is het bij ons in de bus zo dat een kopie van beide kanten van je OV icm een uitdraai van ov-chipkaart.nl en een id-kaart ook geaccepteerd wordt (in elk geval voor verchipte ster-abonnementen)
Wellicht dat ik er mee weg kom dan, als ik bezwaar maak.
Laatst zag ik een conducteur van de NS het nummer van de OV kaart opschrijven en die zei tegen die student dat hij het liet na kijken, en als het niet klopte hij de boete alsnog over de post zou krijgen.
Dus schijnbaar kan dat ook. Had dat nog gevraagd aan die BOA, maar die zei dat hij niets anders kon dan schrijven.

Snap ik ook wel, die man doet ook zijn werk, en hij legde nog netjes uit hoe ik bezwaar moest maken en wenste me er succes bij. :)
pi_127530388
quote:

Gefeliciteerd! Mat. instructie en examens van Jan gehad of niet? Fijne gozer die erg veel van de Spurts weet!
  Redactie Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 19:16:35 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127530420
En weer een bommelding: dit keer is Hillegom aan de beurt (wat valt daar nou op te blazen, meer dan de voetgangersbrug is daar niet volgens mij _O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_127530448
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 19:15 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Mat. instructie en examens van Jan gehad of niet? Fijne gozer die erg veel van de Spurts weet!
Thanks!
Ja, prima gozer inderdaad. Wat een kennis _O_
Veel buiten bezig geweest, naar Voith in Leeuwarden geweest dinsdag, prima uitleg op een goede manier, want het was best veel (technische) stof, en ben zelf niet zo'n ster in techniek. Gaf ik ook gelijk aan, en hij hield daar rekening mee :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:17:42 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127530461
quote:

Connexxion-stewards zijn de grootste flikkers die je maar kan treffen qua controlerend personeel op de trein. Echt, ze schrijven om de meest flauwe dingen een boete uit.
Door een "storing" werkte laatst het WeekendVrij niet bij de Valleilijn. Niet ingecheckt, kreeg controle. Had klantenservice daarvoor nog aan de lijn gehad. Ook die 4 pipo's werkten niet mee. Ben toen in Lunteren de trein "uitgezet", omdat ik niks accepteerde. Was hun fout. Niet mijn fout.

Probleem bij CXX is, is dat als je niet incheckt hun geld mislopen. En daarom krijg je van die flauwe boetes.
pi_127530577
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 19:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Connexxion-stewards zijn de grootste flikkers die je maar kan treffen qua controlerend personeel op de trein. Echt, ze schrijven om de meest flauwe dingen een boete uit.
Door een "storing" werkte laatst het WeekendVrij niet bij de Valleilijn. Niet ingecheckt, kreeg controle. Had klantenservice daarvoor nog aan de lijn gehad. Ook die 4 pipo's werkten niet mee. Ben toen in Lunteren de trein "uitgezet", omdat ik niks accepteerde. Was hun fout. Niet mijn fout.

Probleem bij CXX is, is dat als je niet incheckt hun geld mislopen. En daarom krijg je van die flauwe boetes.
Zo, wist niet dat ze zo ernstig hun werk deden :')
Mja, hopelijk zijn ze wat coulanter met de klantenservice :')
pi_127530615
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 19:17 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Thanks!
Ja, prima gozer inderdaad. Wat een kennis _O_
Veel buiten bezig geweest, naar Voith in Leeuwarden geweest dinsdag, prima uitleg op een goede manier, want het was best veel (technische) stof, en ben zelf niet zo'n ster in techniek. Gaf ik ook gelijk aan, en hij hield daar rekening mee :)
Heel erg veel technisch inderdaad, maar je komt als machinist vaak niet verder dan het afsluiten van een deur of treeplank-storing verhelpen. Maar blijft desondanks erg belangrijk aangezien je wel weet waar iets moet zitten en waar je op moet letten bij je 24-en 48 uurs controles.

Bij Voith ben ik helaas nooit geweest tijdens mijn opleiding.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:22:07 #245
256146 b2py
Beton!
pi_127530632
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 19:16 schreef dennistd het volgende:
En weer een bommelding: dit keer is Hillegom aan de beurt (wat valt daar nou op te blazen, meer dan de voetgangersbrug is daar niet volgens mij _O-)
Jahoor :')
pi_127530709
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 19:21 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Heel erg veel technisch inderdaad, maar je komt als machinist vaak niet verder dan het afsluiten van een deur of treeplank-storing verhelpen. Maar blijft desondanks erg belangrijk aangezien je wel weet waar iets moet zitten en waar je op moet letten bij je 24-en 48 uurs controles.

Bij Voith ben ik helaas nooit geweest tijdens mijn opleiding.
Ja precies, die deuren en treeplanken komt wel goed :P
Een keertje dood gooien lukt ook wel. Maar ik zei al tegen hem: 'straks rij ik, en kom ik in maanden geen enkele storing tegen, en dan ineens een mega storing'.
Oh zegt ie, gewoon bellen joh. Als je het niet weet, mij bellen of een collega. Komt altijd wel goed ;)

Maar goed, ik ga dat spul allemaal nog uitwerken in mijn eigen woorden met plaatjes enzo, en dan plastificeer ik dat spul voor in een mooie map, met lege aanwijzing bladen enzo. Dan heb ik al dat spul mooi compact bij elkaar :)
  Redactie Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 19:24:43 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127530736
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 19:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Jahoor :')
Het is nu trouwens een verdacht pakketje in de trein geworden: http://nos.nl/artikel/515524-station-hillegom-ontruimd.html
PM mij!
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:28:00 #248
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127530825
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:59 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Uiteraard. Een koude pilsener met dit weer, en nog eens weekend. Dinsdag weer aan de rit. Heerlijk :)
Felitaart!

*O*

[ Bericht 5% gewijzigd door Darkwing_Duck op 07-06-2013 21:04:03 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 19:30:51 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127530930
quote:
gefeliciteerd *O*
Altijd onderweg naar het avontuur