In het Fyra-dossier moet echt de onderste steen boven, ook als AnsaldoBreda een toezichthouder zou hebben beinvloed. Het gaat niet om die meneer, maar om de praktijken van AB.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nogmaals:
[..]
En als zou je de onderste steen hiervan boven krijgen? Wie gaat er hier op het perron, op de trambaan, of bij de bushalte direct iets van merken? Ik denk het niet, het enige wat je misschien hier mee bereikt is dat je een gezin misschien (onnodig) nog meer naar de klote helpt
Iemdend die er veel sjoege van heeft, vertelde mij vandaag desgevraagd dat het een goedgelukte publiciteitsstunt was, zonder concrete haalbaarheid. MVBOV is overigens fel tegen zwartrijden.quote:Ik eigenlijk verwacht dat MVBOV zich zou storten op deze case, maar daar is geen letter van op de site (Ik heb gelikt) van terug te vinden, terwijl juist DAT Jan met de pet ergert want "Ik betaal me blauw, en de handige jongen reist gratis"
Waarom zeg je steeds u? Ik ben een jij, hoor.quote:Nogmaals ik ben niet degene die bepaalt wat u moet doen, verre van dat en dat wil ik niet doen, maar als ik een stichting had die Maatschapij voor beter OV heet, had ik me vooral gericht op het voorkomen van lijken in de kast in plaats van ze te propageren. Maar wie ben ik he
Ow ja, tegen jou wilde ik nog even zeggen dat ik blij ben dat je benadrukt dat de intenties van MVBOV goed zijn. Thanks.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:43 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk hè, Duvel, vind ik het een verdraaid goede TT.
* James1988 Fyra-moe is
Omdat ik van mezelf weet dat ik dingen onsubtiel of zonder tact kan verwoorden, wat vaak niet mn bedoeling is,dat is mijn handicap; en met mijn ge-U wil ik in ieder geval laten blijken dat ik een zeker vorm van respect heb voor mn discussie partnerquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Waarom zeg je steeds u? Ik ben een jij, hoor.
Topic #592 wil zijn garp terugquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:45 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.nu.nl/de-jager/
Geen probleem.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ow ja, tegen jou wilde ik nog even zeggen dat ik blij ben dat je benadrukt dat de intenties van MVBOV goed zijn. Thanks.
Dat respect is wederzijds, hoor.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Omdat ik van mezelf weet dat ik dingen onsubtiel of zonder tact kan verwoorden, wat vaak niet mn bedoeling is,dat is mijn handicap; en met mijn ge-U wil ik in ieder geval laten blijken dat ik een zeker vorm van respect heb voor mn discussie partner
Wat een helden. Jammer dat wij zo saai zijn in Nederland en dit nooit in grote getallen zullen waarderen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:47 schreef James1988 het volgende:
Feestje! De LGV Nord bestaat 20 jaar, dat moest gevierd worden.
Totaal aan mij voorbijgegaan!quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:47 schreef James1988 het volgende:
Feestje! De LGV Nord bestaat 20 jaar, dat moest gevierd worden.
SNCF doet dat soort acties wel vaker, op Valentijnsdag stonden ze geloof ik rozen e.d. uit te delen. De CEO van SNCF is niet te beroerd om op zulke dagen mee te doen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat een helden. Jammer dat wij zo saai zijn in Nederland en dit nooit in grote getallen zullen waarderen.
Puur respect voor zo'n organisatie. Ons aller Bertje zie ik dat niet doen. Ik zie dat Ingrid wat sneller doenquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
SNCF doet dat soort acties wel vaker, op Valentijnsdag stonden ze geloof ik rozen e.d. uit te delen. De CEO van SNCF is niet te beroerd om op zulke dagen mee te doen.
In 2009 heeft SNCF de Franse stemacteur die Homer Simpson inspreekt de omroepberichten laten doen, dit naar aanleiding van een petitie op Facebookquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Puur respect voor zo'n organisatie. Ons aller Bertje zie ik dat niet doen. Ik zie dat Ingrid wat sneller doen
leuk. Eigenlijk zouden ze hier zoiets met Bert en Ernie ofzo moeten doenquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
In 2009 heeft SNCF de Franse stemacteur die Homer Simpson inspreekt de omroepberichten laten doen, dit naar aanleiding van een petitie op Facebook
quote:
Zoals ik gisteren al zei: Iemand had mij ingeseind dat het slechts een goed gelukte publiciteitsstunt was. Vandaar dat we het dus niet hadden opgepakt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 06:25 schreef MTL het volgende:
Zie ook dit artikel bij de buren van Tweakers.net:
http://tweakers.net/redac(...)t-weer-gekraakt.html
Daarin worden de eerste artikelen die hierover verschenen, eh, enigszins genuanceerd.
Het zou volgens mij wel kunnen als de sticker ook het signaal van de oorspronkelijke kaart blokkeert. Dan moet de conducteur ook precies de juiste kant controleren. En daarnaast moet je uiteraard de juiste algoritme en beveiliging meesturen/namaken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:25 schreef DriekOplopers het volgende:
@D_D:
[..]
Zoals ik gisteren al zei: Iemand had mij ingeseind dat het slechts een goed gelukte publiciteitsstunt was. Vandaar dat we het dus niet hadden opgepakt.
Ja dus, en als je dat dan weet? waarom kan er dan geen direct berichtje op je site? Hebben mensen niet het recht om geïnformeerd te worden?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:25 schreef DriekOplopers het volgende:
@D_D:
[..]
Zoals ik gisteren al zei: Iemand had mij ingeseind dat het slechts een goed gelukte publiciteitsstunt was. Vandaar dat we het dus niet hadden opgepakt.
Bron: De Financiële Telegraafquote:'Omkoping bij Fyra-deal'
Harry van Gelder
AMSTERDAM -
Bij de aankoop van de Fyra is vermoedelijk omkoping in het spel geweest, melden onderzoekers van accountantsbureau Ernst & Young. De Italiaanse treinbouwer AnsaldoBreda zou vooraf geweten hebben dat het bedrijf de aanbesteding van de Nederlandse en Belgische hogesnelheidstreinen ging winnen.
Treinfabrikant Alstom, die ook meedong naar de opdracht, vond destijds al dat de zaak stonk. „Alstom wilde naar de rechter stappen omdat tijdens de aanbesteding fout op fout werd gestapeld”, aldus hoofdrolspelers uit die tijd.
Het Franse Alstom zag af van een rechtszaak om de relatie met opdrachtgever NS niet te verstoren. Een woordvoerder van Alstom zegt geen commentaar te kunnen leveren.
Het verhaal wordt steeds smerigerquote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:35 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik ga de TT even negeren, want ik heb nog een Fyra berichtje...
[..]
Bron: De Financiële Telegraaf
Over lijkt me het meest logische gezien de rijbeperking op het nieuwe deel...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:33 schreef b2py het volgende:
En wat is de reden dat ze niet gebruikt worden? Stuk of 'over'?
Hoe zit dat eigenlijk met de Spoorbreedte van die dingen, zelfde zoals in Nederland? En het Railprofiel?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:40 schreef James1988 het volgende:
AVE is een merknaam van Renfe waar verschillende materieelseries onder vallen: je hebt de S/100, een Spaanse uitvoering van de TGV. Dan heb je de S/102, een Talgo-product. De S/103 is dan weer een uitvoering van de Velaro van Siemens.
Daarnaast heeft Renfe ook nog eens merknamen als Alvia en Avant: dat zijn hogesnelheidstreinen op het 'media distancia'-netwerk. I.p.v. 300 km/h rijden deze 250 km/h, bijvoorbeeld met CAF/Alstom's S/120, of met Talgo/Bombardier's S/130 (en tegenwoordig ook met de hybride S/730).
Renfe's materieelpark is vrij complex, het artikel meldt verder niet wat voor materieel Renfe 'ongebruikt' heeft. Als dat alleen monocourant materieel is (zoals de Velaro's, die lusten alleen 25 kV) heb je er op korte termijn weinig aan.
Ah ok. Dat had ik niet begrepen. Ik las in het artikel wel iets over TGV duplex, maar de vertaling is bagger.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:40 schreef James1988 het volgende:
AVE is een merknaam van Renfe waar verschillende materieelseries onder vallen: je hebt de S/100, een Spaanse uitvoering van de TGV. Dan heb je de S/102, een Talgo-product. De S/103 is dan weer een uitvoering van de Velaro van Siemens.
Daarnaast heeft Renfe ook nog eens merknamen als Alvia en Avant: dat zijn hogesnelheidstreinen op het 'media distancia'-netwerk. I.p.v. 300 km/h rijden deze 250 km/h, bijvoorbeeld met CAF/Alstom's S/120, of met Talgo/Bombardier's S/130 (en tegenwoordig ook met de hybride S/730).
Renfe's materieelpark is vrij complex, het artikel meldt verder niet wat voor materieel Renfe 'ongebruikt' heeft. Als dat alleen monocourant materieel is (zoals de Velaro's, die lusten alleen 25 kV) heb je er op korte termijn weinig aan.
En bij Moordrecht Overloop naar het linkerspoor om vervolgens via 219A/B weer op spoor 3 te komen is onmogelijk?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:31 schreef b2py het volgende:
Wissel 207A/B te Gouda is niet in controle en rechtsleidend geklemd. Hierdoor tot einde dienst geen stoppende ic's vanuit Rotterdam op Gouda. Ic's stoppen extra te Goverwelle.
Jazeker, maar dan moet je treinseries gaan schrappen en dat hoeft nu niet. Aan jou de keuzequote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
En bij Moordrecht Overloop naar het linkerspoor om vervolgens via 219A/B weer op spoor 3 te komen is onmogelijk?
Maar we hebben het nu in principe over een Busstation he, weliswaar met 1 Buslijn van de SNCF....quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind sowieso dat elk station een loket moet hebben. Ik vind het absurd dat je in Nederland bijna nergens meer bij een loket terecht kunt. Het argument dat het te duur is gaat voor mij niet op, In het verleden was het immers ook geen probleem.
Vroeger was personeel ook goedkoper en kreeg NS meer subsidie.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind sowieso dat elk station een loket moet hebben. Ik vind het absurd dat je in Nederland bijna nergens meer bij een loket terecht kunt. Het argument dat het te duur is gaat voor mij niet op, In het verleden was het immers ook geen probleem.
Picsquote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:57 schreef b2py het volgende:
Je kan me opvegen. Afgelopen vier treinreizen allemaal gecontroleerd, vier keer een vrouwelijke HC en ze waren alle vier nog goed te doen ook. Kanonne.
ja zeg, dan moet je ze juist plaatsen. Dus pics or it didn't happenquote:
waar je je al niet druk over kunt makenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In de categorie "klein leed", bewoners van Boerendorp La Fleche zijn in opstand gekomen tegen de sluiting van het SNCF loket, let wel, als sinds 1969 rijd er geen trein meer op het station, maar de SNCF (TER) Onderhoud nog wel steeds wel een busdienst. Het loket dreigt gesloten te worden aan het eind van de maand en de bewoners komen in opstand. Het dorp telt pak m beet 15 Duizend inwoners....
Dichtstbijzijnde halte met trein is 27 km verderop... of er ergens daar tussen nog een loket zit is mij onbekend.
Edit: Wat ik in de video hoor is het woord "Rembourser", terugbetalen, waarschijnlijk werd het loket het meeste gebruikt om na een vertraagde reis de boel te claimen![]()
Mag niet hè.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja zeg, dan moet je ze juist plaatsen. Dus pics or it didn't happen
een kort treintje kan ook 167B/A nemenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
En bij Moordrecht Overloop naar het linkerspoor om vervolgens via 219A/B weer op spoor 3 te komen is onmogelijk?
Haha, ik heb niet eens foto's gemaakt. So awkward die HC even een camera in der gericht te duwen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt ze gewoon voor jezelf houden. Dat is het ...
Dat moet je ook stiekem met je praatijzer doenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Haha, ik heb niet eens foto's gemaakt. So awkward die HC even een camera in der gericht te duwen.
dan moet je of foto's maken of er niet over beginnenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Haha, ik heb niet eens foto's gemaakt. So awkward die HC even een camera in der gericht te duwen.
Hahaquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat moet je ook stiekem met je praatijzer doen
Of gewoon genieten van het idee dat ze er wel zijnquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moet je of foto's maken of er niet over beginnen
Bewijzen willen we.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Haha
[..]
Of gewoon genieten van het idee dat ze er wel zijn
dus wij moeten met jou meereizen in de hoop wat te kunnen zien?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:15 schreef b2py het volgende:
Of gewoon genieten van het idee dat ze er wel zijn
Dat is wel het idee ja denk ikquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dus wij moeten met jou meereizen in de hoop wat te kunnen zien?
nogal een zinloze bezigheid als je het mij vraagt. Zul je namelijk net zien dat ze er niet zijnquote:
Uiteraard, wet van Murphy hequote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nogal een zinloze bezigheid als je het mij vraagt. Zul je namelijk net zien dat ze er niet zijn
Bombardier doet daar de engineering en quality control, denk ik.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:41 schreef arkkey het volgende:
Rijden die door AB in elkaar gesleutelde Zefiro's WEL goed dan? Misschien dat assembleren alleen ze iets beter af gaat.
Als we dan eens een prijsverlaging zouden krijgen door het inkrimpen van de service zou het nog gerechtvaardigd zijn.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind sowieso dat elk station een loket moet hebben. Ik vind het absurd dat je in Nederland bijna nergens meer bij een loket terecht kunt. Het argument dat het te duur is gaat voor mij niet op, In het verleden was het immers ook geen probleem.
Precies. In elkaar zetten kunnen ze wel als de tekeningen kloppen, dat is voor hen wel te doen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bombardier doet daar de engineering en quality control, denk ik.
Tja, stijgende lonen he? Grootste kostenpost.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we dan eens een prijsverlaging zouden krijgen door het inkrimpen van de service zou het nog gerechtvaardigd zijn.
Betwijfel of NS (of een ander spoorbedrijf dat een nieuwe aanbesteding voor HST's start) deze constructie nu nog aan zou durvenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. In elkaar zetten kunnen ze wel als de tekeningen kloppen, dat is voor hen wel te doen.
Maar als de strakke leiding ontbreekt dan gaat het mis en krijgt ieder stel al in de fabriek een eigen verhaal.
Als ze dan alsnog een groot gedeelte van het personeel weg geautomatiseerd hebben door de kaartjes automaten zou je dat toch terug moeten zien lagere operationele kosten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Tja, stijgende lonen he? Grootste kostenpost.
Plus enkele essentiele onderdelen die niet door AS maar door Bombardier gebouwd wordenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bombardier doet daar de engineering en quality control, denk ik.
Ze konden het met de order van DSB ook, nadat ze alle te bouwen treinstellen op één voorbeeldtreinstel baseerden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:58 schreef superheist het volgende:
[..]
Plus enkele essentiele onderdelen die niet door AS maar door Bombardier gebouwd worden
Engineering, aanbesteding, bouwen. Heeft ingrijpende wijzigingen op het tracé Utrecht - Woerden ter hoogte van Cartesiusweg.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:23 schreef ReisT het volgende:
Het zou ook wel eens tijd worden zeg. Waarom moet dat eigenlijk nog 6 jaar duren?
Overigens gaan er op zeer korte termijn (over drie dagen..) al meer treinen langs dat nieuwe station rijden.
Doe die Zefiro maarquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:50 schreef b2py het volgende:
En op 2 februari heb ik al eens een lijstje gemaakt met mogelijke vervangers..
Ik denk dat een groot deel van de (kleine) stoptreinstations nieteens zou bestaan als daar verplicht een loket moest zijn. En over het algemeen valt er op datsoort stations ook verrot weinig te melden wat niet via het centrale omroepsysteem zou kunnen. De trein komt wel, de trein komt later of de trein komt niet. Meer opties heb je over het algemeen niet op zo'n stoptreinstation.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Tja, stijgende lonen he? Grootste kostenpost.
Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Engineering, aanbesteding, bouwen. Heeft ingrijpende wijzigingen op het tracé Utrecht - Woerden ter hoogte van Cartesiusweg.
Aan de overkant ligt alles al klaar, er is ook ruimte om de brug te bouwen en in te schuiven. Het stuk Utrecht C tot de brug is deels soort van viersporig, alleen het stukje tussen opstelterrein Cartesiusweg en de brug moet e.e.a. gebeuren. Met de bouw van de nieuwe verkeersbrug is ook al rekening gehouden met de viersporigheid.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.
En zo ingrijpend wordt het ook weer niet, vlakbij de nieuwe brug is het passen en meten maar verder is er ruimte zat voor die extra sporen.
OTB heb ik gemist, heb je een linkje?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er is al het nodige voorwerk gedaan, het Ontwerp-TracéBesluit ligt bijvoorbeeld al klaar.
En zo ingrijpend wordt het ook weer niet, vlakbij de nieuwe brug is het passen en meten maar verder is er ruimte zat voor die extra sporen.
twitter:DominiqueHeyde twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:42:52Stekker definitief uit #Fyra #Mansveld reageer retweet
twitter:DominiqueHeyde twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:43:49NS mag voor okt met een alternatief voorstel konen reageer retweet
twitter:NOS twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 14:44:22RT @XandervdWulp: Mansveld: NS krijgt binnen concessie kans een alternatief te organiseren. reageer retweet
Omdat in de zomervakantie er geen mankracht is om wat te bedenken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:48 schreef Ireyon het volgende:
Waarom krijgen ze nog tot oktober de tijd voor iets waar ze al maanden over na hadden kunnen denken? Zucht..
Mja je zou toch denken dat er sinds januari al een "wat nou als .." team bezig is geweest. Maar ze hebben dus gewoon maandenlang een beetje nutteloos afgewachtquote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat in de zomervakantie er geen mankracht is om wat te bedenken.
Is maar een gokje hoor, maar mankracht is minder dus minder productie.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mja je zou toch denken dat er sinds januari al een "wat nou als .." team bezig is geweest. Maar ze hebben dus gewoon maandenlang een beetje nutteloos afgewacht
Bronquote:De NS heeft een eerste alternatief naar het kabinet gestuurd. Volgens Mansveld krijgt de NS nu de kans dat plan uit te werken. Het kabinet neemt daarover voor 1 oktober een besluit. De staatssecretaris herhaalde wat ze al eerder zei: ze hoopt dat er snel 16 treinen per uur naar Brussel gaan rijden.
Volgens de staatssecretaris wordt het alternatief op drie aspecten getoetst: de reiziger, financiën en de juridische kanten.
Jammer dat de concessie bij de NS blijft...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:10 schreef KnightSolaire het volgende:
Eerste berichtgeving klopte niet helemaal kennelijk:
[..]
Bron
Het eerste alternatieve plan is er dus al; het kabinet neemt tot uiterlijk 1 oktober de tijd daarover te beslissen.
Mansveld zet wel in op 16x per dag, terwijl NMBS/NS tot nu toe spreken over 12.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:12 schreef James1988 het volgende:
Hoe ik het begrijp: NS heeft iets gezegd als "we zouden wel meer excuus-expressen kunnen laten rijden" en Mansveld zegt "prima, laat maar weten hoeveel en welke stations worden aangedaan"
het ministerie moet gewoon NS en NMBS dwingen 16x per dag te rijden. De bedrijven zouden op dit moment niet meer zoveel te willen moeten hebben.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:13 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mansveld zet wel in op 16x per dag, terwijl NMBS/NS tot nu toe spreken over 12.
Dit was een deeltraject van het OTB 'sporen in utrecht'uit 2008. Dit plan is daarna in twee stukken genkipt, o.a. omdat er niet genoeg budget was om alles in een keer uit te voeren.quote:
Tip, lees de afgelopen 4-5 topics even doorquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:13 schreef the-it het volgende:
[..]
Jammer dat de concessie bij de NS blijft...
En wat voor alternatief, een HS alternatief of een trage trein. Trek dan gewoon die eurostar door naar Amsterdam!
Ik snap ook niet waarom Mansveld "hoopt".. Ik dacht dat ze als staatssecretaris macht had. Kan ze niet een boete van 10k uitdelen voor elke week dat er niet 16 treinen per dag Amsterdam - Brussel rijden. 20k boete vanaf 1 september. Eens kijken hoe snel NS het dan voor elkaar weet te krijgen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het ministerie moet gewoon NS en NMBS dwingen 16x per dag te rijden. De bedrijven zouden op dit moment niet meer zoveel te willen moeten hebben.
In de concessie staat 16x Amsterdam - Brussel per dag in maximaal 102 minuten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:20 schreef arkkey het volgende:
Hoezo trouwens 16? In de concessie staat toch 17 treinen per richting per dag? Tenminste ik ga uit van wat ik op google vind. Dan zou bij 16 treinen toch ook al niet voldaan worden aan de concessie...
MVBOV gaat vandaag en dit weekend aan de slag om de brief aan de Europese Commissie te schrijven.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:49 schreef arkkey het volgende:
Mansveld voldoet wel precies aan de verwachting. Mn hoop is op Driek gevestigd
Dit zou de concessie moeten zijn: http://www.rijksoverheid.(...)ogesnelheidsnet.htmlquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:21 schreef arkkey het volgende:
Heb je een goede link naar wat de concessie inhoudt? Ik vind alleen documenten uit 2008 waar gesproken wordt over 17x namelijk.
Voorbeeld:
http://www.locov.nl/Image(...)id_tcm311-274062.pdf
Dat dus.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat kan de staatssecretaris echt wel in een dag bekeken hebben hoor, of het voldoet of niet.
Sporno! <3quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:48 schreef James1988 het volgende:
Hier is de kamerbrief, en nog meer leesvoer: http://www.rijksoverheid.(...)ingen-fyra-v250.html
Dat wordt dan de meest bereden lijn van de Benelux met 16 treinen per uur.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
- Permantente (!) terugkeer van benelux met direct na zomer 10 slagen per dag en daarna z.s.m. samen met NMBS naar 16 keer per uur
Houdt wel in je achterhoofd, 2025 aanbesting HRN+HSL hequote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef KnightSolaire het volgende:
Oké, dus in 2022 stroomt nieuw intercitymaterieel in waarmee inderdaad meer binnenlandse diensten op de HSL worden aangesloten met een snelheid van >160. Tot die tijd zal binnenlands worden gereden met locs + rijtuigen. Dat duurt wel erg lang, niet?
Ander interessant nieuws: NS is in gesprek om een aantal tweedehands HST's ergens vandaan te halen die dan voor de dienst Amsterdam - Brussel gebruikt zouden moeten worden. Als dat niet lukt wordt ingezet op locs + rijtuigen.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat wordt dan de meest bereden lijn van de Benelux met 16 treinen per uur.
Een permanente terugkeer betekent dus ook dat er geïnvesteerd zal moeten worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:02 schreef Sandrvich het volgende:
...Zou het dan toch nog allemaal goed gaan komen? Ik zie het wel weer gebeuren dat er allerlei exotische rijtuigstammen op de renaissance Benelux gaan komen, omdat ze nu toch niet genoeg materieel hebben voor 16x per dag.
2022? Pardon? Dus men wil 13 jaar rond blijven rijden met troep die nu al bijna van ellende uit elkaar valt?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef KnightSolaire het volgende:
Oké, dus in 2022 stroomt nieuw intercitymaterieel in waarmee inderdaad meer binnenlandse diensten op de HSL worden aangesloten met een snelheid van >160. Tot die tijd zal binnenlands worden gereden met locs + rijtuigen. Dat duurt wel erg lang, niet?
Ze gaan met de Spanjaarden babbelen?quote:Ander interessant nieuws: NS is in gesprek om een aantal tweedehands HST's ergens vandaan te halen die dan voor de dienst Amsterdam - Brussel gebruikt zouden moeten worden. Als dat niet lukt wordt ingezet op locs + rijtuigen.
Kennelijk verwachten ze niet genoeg tweedehandsjes te scoren om Amsterdam - Breda ook te kunnen doen. Amsterdam - Brussel heeft de prioriteit. En inderdaad: 2022...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:04 schreef James1988 het volgende:
2022? Pardon? Dus men wil 13 jaar rond blijven rijden met troep die nu al bijna van ellende uit elkaar valt?
Metroverbinding Brusselquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat wordt dan de meest bereden lijn van de Benelux met 16 treinen per uur.
In Hamm (DE) staan tientallen duitse rijtuigen geschikt voor 200 km/h in een tuin te rusten. Loc's kunnen geleased worden bij diverse aanbieders, bijvoorbeeld Alpha Trains.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Overigens wordt gesproken over locs + rijtuigen die relatief snel verkregen kunnen worden. Ik weet niet of daarmee altijd gewoon ICRm-materieel wordt bedoeld.
Dat we dit zelfs maar aan het bespreken zijn geeft eigenlijk al wel aan hoe bespottelijk de situatie is...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:09 schreef b2py het volgende:
[..]
In Hamm (DE) staan tientallen duitse rijtuigen geschikt voor 200 km/h in een tuin te rusten. Loc's kunnen geleased worden bij diverse aanbieders, bijvoorbeeld Alpha Trains.
Hoe bedoel je? Dat we bij de concurrent rijtuigen moeten gaan huren?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat we dit zelfs maar aan het bespreken zijn geeft eigenlijk al wel aan hoe bespottelijk de situatie is...
Wellicht komt een andere vervoerder met een alternatief plan, inclusief eerdere instroom van HST-materieel.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat we dit zelfs maar aan het bespreken zijn geeft eigenlijk al wel aan hoe bespottelijk de situatie is...
Ja. Vooral omdat het een lapmiddel is. Als de Beneluxtrein echt permanent terugkeert is het verstandig om te kijken naar nieuw materieel voor die lijn. Je kunt niet eeuwig blijven rondsjorren met geleaste Traxxen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat we bij de concurrent rijtuigen moeten gaan huren?
Ik reageerde op het relatief korte tijdsbestek waarin loc + rijtuigen verkregen kan worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja. Vooral omdat het een lapmiddel is. Als de Beneluxtrein echt permanent terugkeert is het verstandig om te kijken naar nieuw materieel voor die lijn. Je kunt niet eeuwig blijven rondsjorren met geleaste Traxxen.
Oh, in dat geval is daar nog wel in te komen. Er is meer materieel nodig dan er beschikbaar is, dus NS zal wel moeten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik reageerde op het relatief korte tijdsbestek waarin loc + rijtuigen verkregen kan worden.
Op termijn sowieso.quote:Dat er nieuw materieel moet komen lijkt mij wel duidelijk ja.
Nee, ICM ombouwen en daarmee volgas over die HSLZ. Beetje doorgassen, Breda overslaan en je komt mooi in de buurt van die 102 minuten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:16 schreef arkkey het volgende:
HSL afsluiten en je verlies nemen. Kan je een mooie knikker/schaats/speel/fietsbaan van maken
Wat een vertekende kutkaarten zeg. Rotterdam, Roosendaal en Antwerpen liggen op één perfect rechte lijn, het is de HSL die een achterlijke omweg maakt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
Samenvatting uit brief NS:
- Thalys uitbreiden van 9 naar 11 ritten per dag
- Permantente (!) terugkeer van benelux met direct na zomer 10 slagen per dag en daarna z.s.m. samen met NMBS naar 16 keer per dag.
Verder diverse toekomstvarianten, hieronder de afbeeldingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen reden genoemd? Heb eigenlijk nooit meegemaakt dat er in Eindhoven in die trein gesplitsts werd.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:07 schreef MPG het volgende:
NS logica. Midden in de spits in eindhoven ff 4 van de 7 bakken ICM aftrappen in de ic naar venlo![]()
Karig kaartje dat de Hanzelijn daarop ontbreektquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:47 schreef dennistd het volgende:
Arriva heeft zijn capaciteitsaanvraag voor een sneltrein Groningen-Leer teruggetrokken: http://www.prorail.nl/Ver(...)n_-_Nieuweschans.pdf
Ook vooral hoe ze nu al zoveel moeite hebben om vaker dan 8x Den Haag - Brussel te doen maar over een jaartje genoeg materieel hebben om 64x Amsterdam - Rotterdam ( - Breda) te rijdenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:49 schreef DriekOplopers het volgende:
Aanbod NS is armoedig en opportunistisch.
De politiek en de reiziger worden door ze in de maling genomen en aan het lijntje gehouden.
Misschien scheelt dat een omloop. En er wordt meteen voldaan aan een wens van de regio Noord-Frankrijk. Vanuit Lille kun je weer verder met TGV's naar bestemmingen anders dan Parijs.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:51 schreef Bitlord het volgende:
Die twee extra Thalyssen rijden trouwens niet tot Parijs, maar tot aan Lille. Ik vraag me af welke overweging daaraan ten grondslag ligt.
Onderhoudsrooster LGV nord? En vanuit Lille kan je inderdaad nog meer bestemmingen bereiken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien scheelt dat een omloop. En er wordt meteen voldaan aan een wens van de regio Noord-Frankrijk. Vanuit Lille kun je weer verder met TGV's naar bestemmingen anders dan Parijs.
Doet het niet..quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:53 schreef dennistd het volgende:
Nog iets duidelijker plaatjes van de verbindingen in deze pdf: http://content1d.omroep.n(...)nnederlandbelgie.pdf
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:55 schreef dennistd het volgende:
http://spoornieuws.nl/temp/hslverbindingen.pdf wel?
Waar willen ze al dat materieel ineens vandaan halen?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:55 schreef dennistd het volgende:
http://spoornieuws.nl/temp/hslverbindingen.pdf wel?
Yup!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:55 schreef dennistd het volgende:
http://spoornieuws.nl/temp/hslverbindingen.pdf wel?
Maakt niet uit, Wilma slikt nog wel een paar jaartjes slackquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar willen ze al dat materieel ineens vandaan halen?
Dat willen ze niet. Ze willen alleen Wilma even wat mooie plaatjes laten zien, dat ze verre van haalbaar zijn snapt Onwetende Wilma toch niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar willen ze al dat materieel ineens vandaan halen?
Ja maar dan rijdt er 9x per dag een hogesnelheidstrein Amsterdam - Brussel. Heus waar. Echt welquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:58 schreef James1988 het volgende:
Vanaf 2015 wil NS zo te zien de frequentie van de ExcuusBenelux weer terugbrengen naar 8-12x per dag, en wederom beperken tot Den Haag.
Kansloos gefaal weer.
Lijkt mij wel vrij logisch. Met een overstap op een 15' dienst 'Fyra' ben je sneller in Amsterdam dan omreizen via Den Haagquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:58 schreef James1988 het volgende:
Vanaf 2015 wil NS zo te zien de frequentie van de ExcuusBenelux weer terugbrengen naar 8-12x per dag, en wederom beperken tot Den Haag.
Kansloos gefaal weer.
Even goed lezen he.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
Heb je geen fuck aan als je in Dordrecht of Roosendaal moet wezen.
uhuh, dat bevreemdt me wel jaquote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:02 schreef James1988 het volgende:
Daar heb je gelijk in. Die frequentieverlaging is wat mij stoort. In 2014 willen ze 16x per dag Amsterdam - Brussel, vanaf 2015 nog maar 8x per dag (max 12x per dag) Den Haag - Brussel.
Die HST Amsterdam - Brussel is trouwens de Eurostar naar Londen. Ik vermoed dat ze met capaciteit op de stations niet uitkomen in Antwerpen en Rotterdam.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:02 schreef James1988 het volgende:
Daar heb je gelijk in. Die frequentieverlaging is wat mij stoort. In 2014 willen ze 16x per dag Amsterdam - Brussel, vanaf 2015 nog maar 8x per dag (max 12x per dag) Den Haag - Brussel.
Ja dat is wegens omlooptechnische redenen. Lees: Krijg lekker de tering, ijzer schuiven is belangrijker dan julliequote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:07 schreef MPG het volgende:
NS logica. Midden in de spits in eindhoven ff 4 van de 7 bakken ICM aftrappen in de ic naar venlo![]()
How about: "Eens kijken wat de wens vanuit ons EIGEN land is"?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:
En er wordt meteen voldaan aan een wens van de regio Noord-Frankrijk.
Wat ontbreekt er aan je geluk op dat gebied dan?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:09 schreef b2py het volgende:
Ik blijf me er overigens over verbazen dat de verbindingen met België e.v. zoveel meer aandacht krijgt terwijl Duitsland economisch gezien veel belangrijker is voor ons kikkerlandje.
Ik denk dat daar maar één reden voor is: Brussel. En wat zit daar? Europa. Dat is de oorzaak trouwens ook van al dat geneuzel. Zonder europa was die lijn nooit aanbesteedt en had NS gewoon stellen bij Bombardier of Alstom gekocht..quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:09 schreef b2py het volgende:
Ik blijf me er overigens over verbazen dat de verbindingen met België e.v. zoveel meer aandacht krijgt terwijl Duitsland economisch gezien veel belangrijker is voor ons kikkerlandje.
Een rappere verbinding met Berlijn en een frequentere lijn naar het Ruhrgebied.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat ontbreekt er aan je geluk op dat gebied dan?
Je bent niet wijs.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Een rappere verbinding met Berlijn en een frequentere lijn naar het Ruhrgebied.
Op Hannover - Berlijn ligt een stuk voor 250 km/h, haal je niet met de pimpel. Nu weet ik dat er ICx komt maar ik vind het toch een beetje karig zo, 1x per 2 uur een verbinding.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:17 schreef James1988 het volgende:
Als je een snellere verbinding met Berlijn wilt realiseren mag je eerst flink wat aan de infra gaan knutselen, denk ik.
Zeven (!) keer per dag kan je vanuit onze hoofdstad naar het industrie achterland van ons land reizen en naar het financiëel zakelijke centrum van Europa.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bent niet wijs.
Trouwens de RE5 Koblenz - Emmerich wordt over een paar jaar doorgetrokken naar Arnhem, dan heb je alles wat je hartje begeert.
Je kunt in Hannover nu al overstappen op een ICE. Ben je een kwartiertje eerder in Berlijn. Gesleep, gesjouw, extra puntje wat mis kan gaan in je reis, en het kost duurderder. Maar het kanquote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Op Hannover - Berlijn ligt een stuk voor 250 km/h, haal je niet met de pimpel. Nu weet ik dat er ICx komt maar ik vind het toch een beetje karig zo, 1x per 2 uur een verbinding.
Nee veel vaker natuurlijk, alleen niet hypersnel en direct. Nou wat weer een drama. Toen de IC Zandvoort - Limburg omgebogen werd naar Alkmaar was er ook zoeen hotemetoot die kwam snoeven van "Welke zwaarwegende redenen heeft u om een randstedelijke provinciehoofdstad los te knippen van HET vergadercentrum van Nederland??!!"quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeven (!) keer per dag kan je vanuit onze hoofdstad naar het industrie achterland van ons land reizen en naar het financiëel zakelijke centrum van Europa.
Lijkt mij wel handig, directe verbindingen en vooral erg snel. Waarom denk je dat een Eurostar wil gaan concurreren met een vliegtuig die 24 keer per dag gaat? Puur vanwege de zakelijke reizigers, die leveren het meeste op in de HST's.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee veel vaker natuurlijk, alleen niet hypersnel en direct. Nou wat weer een drama. Toen de IC Zandvoort - Limburg omgebogen werd naar Alkmaar was er ook zoeen hotemetoot die kwam snoeven van "Welke zwaarwegende redenen heeft u om een randstedelijke provinciehoofdstad los te knippen van HET vergadercentrum van Nederland??!!"
Dan denk ik: Mens hou je bek, ga lekker met de auto.
Dat laatste ben ik met je eens. Erg triest gezicht om die ICE elke keer met vertraging (en slakkengang) Arnhem in te zien hobbelen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt mij wel handig, directe verbindingen en vooral erg snel. Waarom denk je dat een Eurostar wil gaan concurreren met een vliegtuig die 24 keer per dag gaat? Puur vanwege de zakelijke reizigers, die leveren het meeste op in de HST's.
Ik denk echt dat de verbinding Amsterdam - Ruhrgebied - Frankfurt ernstig onderschat wordt.
Toch mooi voor de mensen die in Rijsel moeten zijnquote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:56 schreef Sandrvich het volgende:
...Eigenlijk slaat heel die Thalys naar Lille inderdaad nergens op. Je kunt nu al een paar keer per dag in 2h30 van Amsterdam naar Lille met overstap in Brussel (cross-over nota bene).
Zijn die oude krengen die in Nijmegen staan weg te roesten ook niet ooit gebouwd voor 200 km/h? Zouden ze die niet als kortetermijnoplossing kunnen inzetten?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:09 schreef b2py het volgende:
[..]
In Hamm (DE) staan tientallen duitse rijtuigen geschikt voor 200 km/h in een tuin te rusten. Loc's kunnen geleased worden bij diverse aanbieders, bijvoorbeeld Alpha Trains.
Klopt, die moeten dan nieuw remsysteem krijgen en draaistelonderhoud/revisie.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:06 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zijn die oude krengen die in Nijmegen staan weg te roesten ook niet ooit gebouwd voor 200 km/h? Zouden ze die niet als kortetermijnoplossing kunnen inzetten?
Die dingen (ICK) hebben eerst een hele grote beurt nodig, en volgens mij zijn ze ook verkocht las ik hier? Ze zijn wel gebouwd voor 200kmh inderdaad, en toen ze naar Nederland kwamen volgens mij omlaaggesteld naar 160kmh.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:06 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zijn die oude krengen die in Nijmegen staan weg te roesten ook niet ooit gebouwd voor 200 km/h? Zouden ze die niet als kortetermijnoplossing kunnen inzetten?
Het gedeelte wat verkocht is, is al weg. Wat er nu nog aan rijtuigen staat is nog steeds van NSFSC.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:09 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Die dingen (ICK) hebben eerst een hele grote beurt nodig, en volgens mij zijn ze ook verkocht las ik hier? Ze zijn wel gebouwd voor 200kmh inderdaad, en toen ze naar Nederland kwamen volgens mij omlaaggesteld naar 160kmh.
Er staat hier nog steeds een sleep van 21quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Het gedeelte wat verkocht is, is al weg. Wat er nu nog aan rijtuigen staat is nog steeds van NSFSC.
Zou dat niet de goedkoopste/snelste oplossing zijn? Ik heb eerlijk gezegd geen idee van de kosten daarvan. Hebben die stellen toelating in België?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Klopt, die moeten dan nieuw remsysteem krijgen en draaistelonderhoud/revisie.
Draaistelrevisie is niet gratis, en ik weet ook niet hoeveel draaistellen Nedtrain heeft liggen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zou dat niet de goedkoopste/snelste oplossing zijn? Ik heb eerlijk gezegd geen idee van de kosten daarvan. Hebben die stellen toelating in België?
Dat zou echt het domste excuus zijn want ICRm is ook zo krap als de pest. Zijn het niet de buitendeuren dan de coupédeuren wel.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:23 schreef greavy het volgende:
ICK oplappen is te kostbaar en tijdrovend. Want ook de binnenkant moet grondig gerenoveerd worden.
En de smalle in- en uitstapdeuren zijn ook niet wenselijk op de internationale verbindingen ...
Mis je hem op 1 minuut, mag je een uur wachtenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:44 schreef b2py het volgende:
Reisadvies
Plan je reis in de reisplanner. Gebruik de bussen. De bus vanuit Utrecht rijdt na Den Bosch door naar Eindhoven. In Utrecht is de aansluiting bus-trein niet gewaarborgd.
Bron
Ik schat je kansen wel goed in eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:52 schreef Monopoly het volgende:
Materieel examen gehaald
Nog een vraagje trouwens.
Kwam er net achter dat er een scheurtje in mijn OV chipkaart zat.
Ik heb gewoon studenten OV, maar ik kon dus niet meer inchecken bij Connexxion. Uitchecken bij NS werkte ook niet meer.
Juist op het Kippenlijntje werd ik gecontroleerd (ik had mijn werkkleding aan, dus hoopte op symphatie), maar ik kreeg de keuze: Of 25 euro direct betalen, of 35 + de ritprijs binnen 14 dagen, over de post.
Ik heb voor het laatste gekozen zodat ik in bezwaar kan gaan.
Lijkt mij overigens een verloren zaak, maar ga het wel proberen.
Hoe hoog schatten jullie mijn kansen in ?
Ah topquote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik schat je kansen wel goed in eigenlijk.
Verder gefeliciteerd met het behalen van je materieel examen! Ruim gehaald of zesjescultuur?
Uiteraard. Een koude pilsener met dit weer, en nog eens weekend. Dinsdag weer aan de rit. Heerlijkquote:
Ik weet niet hoe het in de trein zit, maar volgens mij is het bij ons in de bus zo dat een kopie van beide kanten van je OV icm een uitdraai van ov-chipkaart.nl en een id-kaart ook geaccepteerd wordt (in elk geval voor verchipte ster-abonnementen)quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:52 schreef Monopoly het volgende:
Materieel examen gehaald
Nog een vraagje trouwens.
Kwam er net achter dat er een scheurtje in mijn OV chipkaart zat.
Ik heb gewoon studenten OV, maar ik kon dus niet meer inchecken bij Connexxion. Uitchecken bij NS werkte ook niet meer.
Juist op het Kippenlijntje werd ik gecontroleerd (ik had mijn werkkleding aan, dus hoopte op symphatie), maar ik kreeg de keuze: Of 25 euro direct betalen, of 35 + de ritprijs binnen 14 dagen, over de post.
Ik heb voor het laatste gekozen zodat ik in bezwaar kan gaan.
Lijkt mij overigens een verloren zaak, maar ga het wel proberen.
Hoe hoog schatten jullie mijn kansen in ?
Wellicht dat ik er mee weg kom dan, als ik bezwaar maak.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in de trein zit, maar volgens mij is het bij ons in de bus zo dat een kopie van beide kanten van je OV icm een uitdraai van ov-chipkaart.nl en een id-kaart ook geaccepteerd wordt (in elk geval voor verchipte ster-abonnementen)
Gefeliciteerd! Mat. instructie en examens van Jan gehad of niet? Fijne gozer die erg veel van de Spurts weet!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:52 schreef Monopoly het volgende:
Materieel examen gehaald
Nog een vraagje trouwens.
Kwam er net achter dat er een scheurtje in mijn OV chipkaart zat.
Ik heb gewoon studenten OV, maar ik kon dus niet meer inchecken bij Connexxion. Uitchecken bij NS werkte ook niet meer.
Juist op het Kippenlijntje werd ik gecontroleerd (ik had mijn werkkleding aan, dus hoopte op symphatie), maar ik kreeg de keuze: Of 25 euro direct betalen, of 35 + de ritprijs binnen 14 dagen, over de post.
Ik heb voor het laatste gekozen zodat ik in bezwaar kan gaan.
Lijkt mij overigens een verloren zaak, maar ga het wel proberen.
Hoe hoog schatten jullie mijn kansen in ?
Thanks!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:15 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Mat. instructie en examens van Jan gehad of niet? Fijne gozer die erg veel van de Spurts weet!
Connexxion-stewards zijn de grootste flikkers die je maar kan treffen qua controlerend personeel op de trein. Echt, ze schrijven om de meest flauwe dingen een boete uit.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:52 schreef Monopoly het volgende:
Materieel examen gehaald
Nog een vraagje trouwens.
Kwam er net achter dat er een scheurtje in mijn OV chipkaart zat.
Ik heb gewoon studenten OV, maar ik kon dus niet meer inchecken bij Connexxion. Uitchecken bij NS werkte ook niet meer.
Juist op het Kippenlijntje werd ik gecontroleerd (ik had mijn werkkleding aan, dus hoopte op symphatie), maar ik kreeg de keuze: Of 25 euro direct betalen, of 35 + de ritprijs binnen 14 dagen, over de post.
Ik heb voor het laatste gekozen zodat ik in bezwaar kan gaan.
Lijkt mij overigens een verloren zaak, maar ga het wel proberen.
Hoe hoog schatten jullie mijn kansen in ?
Zo, wist niet dat ze zo ernstig hun werk dedenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Connexxion-stewards zijn de grootste flikkers die je maar kan treffen qua controlerend personeel op de trein. Echt, ze schrijven om de meest flauwe dingen een boete uit.
Door een "storing" werkte laatst het WeekendVrij niet bij de Valleilijn. Niet ingecheckt, kreeg controle. Had klantenservice daarvoor nog aan de lijn gehad. Ook die 4 pipo's werkten niet mee. Ben toen in Lunteren de trein "uitgezet", omdat ik niks accepteerde. Was hun fout. Niet mijn fout.
Probleem bij CXX is, is dat als je niet incheckt hun geld mislopen. En daarom krijg je van die flauwe boetes.
Heel erg veel technisch inderdaad, maar je komt als machinist vaak niet verder dan het afsluiten van een deur of treeplank-storing verhelpen. Maar blijft desondanks erg belangrijk aangezien je wel weet waar iets moet zitten en waar je op moet letten bij je 24-en 48 uurs controles.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:17 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Thanks!
Ja, prima gozer inderdaad. Wat een kennis
Veel buiten bezig geweest, naar Voith in Leeuwarden geweest dinsdag, prima uitleg op een goede manier, want het was best veel (technische) stof, en ben zelf niet zo'n ster in techniek. Gaf ik ook gelijk aan, en hij hield daar rekening mee
Jahoorquote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:16 schreef dennistd het volgende:
En weer een bommelding: dit keer is Hillegom aan de beurt (wat valt daar nou op te blazen, meer dan de voetgangersbrug is daar niet volgens mij)
Ja precies, die deuren en treeplanken komt wel goedquote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:21 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Heel erg veel technisch inderdaad, maar je komt als machinist vaak niet verder dan het afsluiten van een deur of treeplank-storing verhelpen. Maar blijft desondanks erg belangrijk aangezien je wel weet waar iets moet zitten en waar je op moet letten bij je 24-en 48 uurs controles.
Bij Voith ben ik helaas nooit geweest tijdens mijn opleiding.
Het is nu trouwens een verdacht pakketje in de trein geworden: http://nos.nl/artikel/515524-station-hillegom-ontruimd.htmlquote:
Felitaart!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Uiteraard. Een koude pilsener met dit weer, en nog eens weekend. Dinsdag weer aan de rit. Heerlijk
Daar is hij inderdaad makkelijk in! Ook weleens gedaan als ik iets had waar ik even niet uitkwam.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:23 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja precies, die deuren en treeplanken komt wel goed
Een keertje dood gooien lukt ook wel. Maar ik zei al tegen hem: 'straks rij ik, en kom ik in maanden geen enkele storing tegen, en dan ineens een mega storing'.
Oh zegt ie, gewoon bellen joh. Als je het niet weet, mij bellen of een collega. Komt altijd wel goed
Ja idd. Echt een voorbeeldquote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:38 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Daar is hij inderdaad makkelijk in! Ook weleens gedaan als ik iets had waar ik even niet uitkwam.
HELDquote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed. Het Verhaal. Het begon allemaal nog geen 72 uur geleden, naar aanleiding van deze post van James.
[ afbeelding ]
Ik had al wat biertjes op natuurlijk, maar hey, ik had al zo lang thuis gezeten, het leek me wel weer eens tijd om een aardig staaltje Power Play neer te zetten. Enfin, uurtje later had ik 2 vluchten en 2 hotelletjes bijeen geklikt, en diep in de nacht ben ik gaan slapen. Ik werd woensdag rond een uur of 11 wakker en dacht "What have I done?"Maar toen was het al te laat: Geen woorden maar daden. Kwart voor vier in Deventer de trein naar Den Bosch genomen, waar het lastig genoeg bleek om naar Eindhoven te komen.
[ afbeelding ]
Uiteindelijk werd met 20 minuten vertraging station Eindhoven bereikt, waarna een flinke taxirit me bij het hotel bracht. Aangekomen bij het hotel: Bier in het rotstuintje en een woest grote schnitzel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ondanks alle goede bedoelingen om vroeg te gaan slapen werd het nog een lange avond met 2 nogal aantrekkelijke serveerdames en wat stamgasten. Uiteindelijk lag ik om half één in bed. Niet veel later, om tien over 6, stond de taxi voor.
[ afbeelding ]
Op het vliegveld stond onze Transavia Boeing 737-700 al klaar.
[ afbeelding ]
Slashme enigszins verknetterd in het vliegtuig (hierna gelukkig nog 2 uur kunnen pitten).
[ afbeelding ]
Nog meer mooie blonde dames: "Mijn collega demonstreert u nu de werking van het zwemvest".
[ afbeelding ]
Uiteindelijk, na 2 uur slapen, wordt de daling ingezet boven Napoli. Hier zien we de schaduw van het vliegtuig in het Zuid-Italiaanse platteland.
[ afbeelding ]
Precies een half uurtje later reed ik ineens in een taxi door Napels, op weg naar mijn hotelletje.
[ afbeelding ]
Ik sliep in het magere 2-sterren-onderkomen "Albergo Vittorio Veneto". Met 2-sterren uitzicht dus ook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na het inchecken liep ik even de stad in. Hier zien we het Piazza Garibaldi, een groot plein vlak achter het Centraal Station. Helaas overal schermen omheen vanwege bouw-activiteiten.
[ afbeelding ]
Dus doorlopen maar naar het Centraal Station. In Italië is fotograferen op stations streng verboden, maar ik heb stiekem toch wat plaatjes kunnen maken. Die komen later nog.
[ afbeelding ]
Ondertussen was het bijna 2 uur geworden, tijd om naar het kantoor van AnsaldoBreda te verkassen. Uiteraard is ook de taxibranche voorzien van maffia-sausje, dus een ritje kost 25 euro (op de terugweg had ik een taxi met een meter, daar stond 12,65 op) Anyway: tegen een schraal muurtje hangen de bedrijfsnaamborden.
[ afbeelding ]
Eerst nog even gedoe omdat ik geen uitnodiging had en mijn naam niet op de lijst stond etc. Gelukkig kwam ik ook wat mensen van de NOS en BNR Nieuwsradio tegen, die hebben een goed woordje voor me gedaan en ik mocht erinAllereerst mochten we een kijkje nemen in een werkplaats. Hier staat de verzamelde pers wat beelden te maken van stellen voor de metro van Milaan.
[ afbeelding ]
Ook hoog op de bokken: Een stel voor de metro van het Braziliaanse Fortaleza.
[ afbeelding ]
Een goed kwartiertje later: tijd voor het hoofdgerecht. De persconferentie begon een ruim kwartier later dan gepland, er was blijkbaar nog iets met de webserverHier zit ik aandachtig te luisteren met een Nederlandse vertaalster op mijn hoofd. Haar stem dan.
[ afbeelding ]
Baas Manfellotto en zijn secondanten testen de microfoon.
[ afbeelding ]
Even lekker amateuristisch rondklikken in Adobe Reader op een XP bakkie![]()
[ afbeelding ]
Eén van de sheets uit de presentatie: De line-up van geweldige AnsaldoBreda Hogesnelheidstreinen.
[ afbeelding ]
Overzichtsplaatje van het geheel.
[ afbeelding ]
Na afloop ging ik met een iets betaalbaardere taxi terug naar het Piazza Garibaldi. Een van de zijstraatjes is de Via Milano waar mijn hotelletje aan ligt (rechts verstopt onder die bouwsteiger)
[ afbeelding ]
Daarna maar eens eten. Aan de overkant van de straat was een goed restaurant volgens de hotelbaas. Dus daar ben ik maar gaan zitten. Het was er buitengewoon gezellig zoals u ziet.
[ afbeelding ]
Ach, wat kon mij het ook schelen. Een mooie handgemaakte pizza met mozzarella, salsicchia (verse worst) en spinazie (of iets wat erop leek). En een koel glas Italiaans bier.
[ afbeelding ]
Hoe dan ook, voordat ik het bier op had lag de rekening al op tafel. Ik voelde me niet echt welkom, en ben dus maar weggegaan op zoek naar een ander barretje of kroegje of iets dergelijks. Dat bleek er niet te zijn. Ik maakte nog wel een aardige foto van de Vesuvius, gezien vanaf het Piazza Garibaldi.
[ afbeelding ]
Daarna ben ik nog een uurtje gaan internetten in het hotelletje. En een keertje op tijd naar bed kon ook geen kwaad, ik moest er vanochtend immers ook om half zeven weer uit. Nog even een laatste blik in mijn hotelkamer.
[ afbeelding ]
Na het uitchecken ben ik via het plein naar het Centraal Station gelopen voor een taxi naar het vliegveld. Hier nog een laatste blik op het plein en op de Vesuvius.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ruim op tijd stond ik op het vliegveld. Dus nog maar even gaan zitten. Het optreden van Legofles is een beetje in het water gevallen deze keer. Helaas.
[ afbeelding ]
Tijd om het vliegtuig in te gaan dus.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het vliegtuig was een Boeing 737-800, iets groter en moderner dan op de heenweg. Deze keer waren er in totaal 22 infoschermen beschikbaar, waarop behalve eoa gare film ook flight info te zien was. Altijd erg leuk natuurlijk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe het ook zij, ik had best goed geslapen, dus in het vliegtuig had ik mooi tijd voor een ontbijtje.
[ afbeelding ]
Keurig op tijd op Schiphol geland. Eerst even zitten met een bakkie koffie. Oh ja, de persmap die ik meekreeg.
[ afbeelding ]
Dan nog het rollend materieel, ook wel leuk om even te zien. Hier een Frecciarossa en een e-loc, een treinstel en een AGV of iets wat er op lijkt. Maar het mocht dus niet dus ik ben er snel mee gestopt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook leuk: In Napoli rijden trolleybussen (van AnsaldoBreda) en trams (van AnsaldoBreda) op dezelfde lijn. Ze hebben wel aparte bovenleidingssystemen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot slot nog dit apparaat. Een Cobus 3000 (details moet ik nog opzoeken) die op het vliegveld (trouwens op veel meer vliegvelden) gebruikt wordt om mensen van de gate naar het toestel te brengen. 6 stoelen breed, en deuren aan beide kanten.
[ afbeelding ]
Het was weer eens een wat andere manier om van woensdagmiddag naar vrijdagmiddag te komen, zullen we maar zeggen
quote:AnsaldoBreda on the pronouncement of the Dutch government: we stand firm on our position.
In relation to the pronouncement of the Dutch Council of Ministers on the high-speed train V250-Fyra event, AnsaldoBreda reiterates its firm position.
The trains are safe and the reasons for the cancellation of the order are not technical.
AnsaldoBreda will protect its rights and its image in all national and international occasions.
Oh ja jij krijgt nog een scannetje van me, momentquote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:51 schreef Bitlord het volgende:
Leuk verslag Fles! Af en toe leuk dit soort adhoc-uitspattingen. Jammer dat er van die persconferentie geen Nederlandse of engelse vertaling beschikbaar is op het web.
Maar indien er snel extra materieel nodig is zullen ze het toch ergens vandaan moeten halen? Desnoods laten ze ICK weer binnenlands rijden zodat er extra ICR naar internationale verbindingen kan. Wat lijkt jou dan een logische optie? Wederom ICL leasen van DB?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:23 schreef greavy het volgende:
ICK oplappen is te kostbaar en tijdrovend. Want ook de binnenkant moet grondig gerenoveerd worden.
En de smalle in- en uitstapdeuren zijn ook niet wenselijk op de internationale verbindingen ...
moet kunnen en het zou hier en daar iig veel gedoe schelenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
Stuurstand moet dan omgebouwd worden, want de huidige locs die in NL+BE mogen, kunnen daar niet mee overweg.
Jij weet dat je schuldig bent hequote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:21 schreef James1988 het volgende:
Jezus Fles, lulhannes die je d'r bent. Gaaf
quote:Op woensdag 5 juni 2013 00:47 schreef James1988 het volgende:
Wil je erbij zijn, dan moet je opschieten
Whehehehe xDquote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij weet dat je schuldig bent he
[..]
Dat ik voor een internetmedium werk en dat er niet voor iedereen perskaarten zijn en zoquote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Whehehehe xD
Wat zeiden die lui van NOS die je naar binnen hebben gepraat?
dat heeft iig gewerktquote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ik voor een internetmedium werk en dat er niet voor iedereen perskaarten zijn en zo
Fok natuurlijk. Begrepen ze niet zo goed.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat heeft iig gewerkt
Welk medium heb je genoemd?
kan ik me goed voorstellenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fok natuurlijk. Begrepen ze niet zo goed.
Terug naar de goede, oude tijd! Wat dat doorrijden betreft.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:24 schreef KomtTijd... het volgende:
* KomtTijd... rijdt zojuist zoals inmiddels 6x aangekondigd, gouda op het verkeerde spoor voorbij om zodadelijk bij Goverwelle te stoppen.
Dat is dat die mongool struikeltquote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb even een samenvatting gemonteerd van de Persco...![]()
Ja nouja, hij ging wel even stil staan, maar dus niet langs een perron.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Terug naar de goede, oude tijd! Wat dat doorrijden betreft.
Ik heb het eigenlijk nog niet meegemaakt in deze italianenenclave hiero, ja grietjes die net van de Fac afkomen...quote:
Ja, dat klopt, geen idee dat dat op band stondquote:
Ik heb 1 hotelbaas (van 2) en 1 taxichauf (van 4) gezien die Engels "spraken". Op een niveau waar elke Nederlander zich voor zou schamen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb het eigenlijk nog niet meegemaakt in deze italianenenclave hiero, ja grietjes die net van de Fac afkomen...
Ik ken er hier een die zich best verstaanbaar kan maken maar t weigert...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb 1 hotelbaas (van 2) en 1 taxichauf (van 4) gezien die Engels "spraken". Op een niveau waar elke Nederlander zich voor zou schamen.
Laat eens zien?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, geen idee dat dat op band stond, ik dacht dat het ervoor was
, en dat ie daarom te laat begon, ik heb m ook als animated gif, iemand?
Die moet ik eens uploaden, die is 12,8 mb , of wil je m looped?dan issie het dubbele en moet ik m nog even in elkaar zettenquote:
Magasin du Cafe!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:29 schreef arkkey het volgende:
Ach ja ze proberen het tenminste. Als ik in Nederland een fransman tegenkom die een koffieshop zoekt wil ie het daarvoor zelfs niet eens proberen.
Ik moet wel zeggen die ene taxichauf die half engels sprak dat was die met die meter terug vanaf AB, die vond het wel echt leuk dat ie eens Engels mocht sprekenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:29 schreef arkkey het volgende:
Ach ja ze proberen het tenminste. Als ik in Nederland een fransman tegenkom die een koffieshop zoekt wil ie het daarvoor zelfs niet eens proberen. Ik ga toch hier geen routebeschrijving in het Frans uitkramen, kom op zeg
Een gif? maar je hebt t filmpje al op youtube, is dat niet beter?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Animated gifs zijn altijd looped. Flikker lekker op Youtube dat ding man
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |