Holy shit hoezo misplaatste zelfverheerlijking. Je krijgt het voor elkaar om over 2 weken TWEE FUCKING TREINEN per dag te laten rijden waar het er eerst 16 waren. Petje af hoor.quote:Met man en macht is gewerkt aan het realiseren van een directe verbinding naast Thalys. Het bouwen van een dienstregeling duurt normaal gesproken twee jaar, nu werd binnen enkele weken een nieuwe verbinding gerealiseerd. Door intensief samenwerken met diverse partners is deze complexe puzzel gelegd.
Echt, hoe kunnen dit soort ongelukken nog altijd voorkomen? Een bewaakte ook nog.quote:Twee mensen zijn vrijdagavond omgekomen toen hun auto in Putten onder een passagierstrein terecht kwam. Het ongeval gebeurde even na 22.00 uur bij een bewaakte spoorwegovergang op de Nijkerkerstraat...
Jammer!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 03:39 schreef Bitlord het volgende:
Grappig, in de EN Allegro Tosca Wenen-Rome rijden al enkele jaren een viertal ex-NS slaaprijtuigen mee. Waren ze eerst nog vrijwel in de originele kleurstelling, tegenwoordig zien ze er behoorlijk onherkenbaar uit.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Twee doden bij botsing auto en trein in Putten
[..]
Echt, hoe kunnen dit soort ongelukken nog altijd voorkomen? Een bewaakte ook nog.
Vooral bij onbewaakte overgangen weet iedereen toch dat je drommels moet uitkijken voordat je oversteekt? Zelfs als de signalen niet afgaan kijk ik altijd nog een paar maal links en rechts voor het oversteken.
quote:Drama in Putten; Twee doden na botsing met trein
Gemaakt op zaterdag 02 februari 2013 09:17
PUTTEN - Bij een aanrijding tussen een trein en een personenauto zijn vrijdagavond in Putten de twee inzittenden van de auto om het leven gekomen. Het zijn een 18-jarige Puttenaar en een 16-jarige Ermeloër.
Volgens de politie gebeurde het ongeluk rond 22.10 uur op een bewaakte overgang bij de Arkemheenseweg. De automobilist is vermoedelijk tussen de spoorbomen doorgereden, zegt de politie. De precieze oorzaak wordt nog onderzocht.
De auto werd geschept door de intercity naar Amersfoort. De auto kwam onder de trein terecht, vloog door de klap in brand en werd enkele honderden meters meegesleurd, de brandweer van Putten heeft het voertuig geblust. De wagen kwam tot voorbij de Nijkerkerstraat tot stilstand.
Omdat de rook in de trein kwam van de auto, werd de trein direct ontruimd.
Niemand van de 150 à 200 mensen in de trein raakte volgens de politie gewond. Ze zijn met bussen verder vervoerd. De voorkant van de trein raakte fors beschadigd. Het treinverkeer tussen Amersfoort en Putten lag de rest van de avond stil. Het motorblok zo'n twee honderd meter van het wrak af.
Om bestuurlijk overleg te voeren werd door de brandweer Grip 1 afgegeven.
Tekst en meer foto's : http://www.wh-fotografie.(...)na-botsing-met-trein
Als dat waar is, kan ik om de doden niet rouwig zijn... Ik zeg dus: als.quote:De automobilist is vermoedelijk tussen de spoorbomen doorgereden
Dat de eventuele mongol een 16-jarige meesleurt blijft diep triest natuurlijkquote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als dat waar is, kan ik om de doden niet rouwig zijn... Ik zeg dus: als.
En het rijdend personeel. En de brandweer. Etc.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat de eventuele mongol een 16-jarige meesleurt blijft diep triest natuurlijk
De Belgen hebben geloof ik kort daarna een sleep met 70 rijtuigen in beweging gebracht.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:01 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zat gister nog een stuk te lezen over de record poging in 1989, De Langste Trein Ter Wereld, 60 rijtuigen, 1.6km lang. Dat ging allemaal best aardig.
Ach je weet toch hoe dat gaat. Twee jongelui, de een net 18 dus pas sindskort een rijbewijs zonder al te veel rijervaring. Mogelijk harde muziek op in de auto dus omgevingsgeluiden niet horend.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat de eventuele mongol een 16-jarige meesleurt blijft diep triest natuurlijk
Kan nog wel een eeuw of 6 duren dus. Ze waren laatst bij Dinslaken ook maaaaaaanden bezig om een stukkie spoor te vervangenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:41 schreef bork het volgende:
Was gisteren al geplaatst ik kop het even door.
'Snelle aanleg Duits deel Betuwelijn'
DÜSSELDORF - De Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen zegt alles in het werk te stellen om het Duitse deel van de Betuweroute zo snel mogelijk aan te leggen. nu.nl
Maar dan weet je toch wel dat je moet wachten als de bomen omlaag zijn?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ach je weet toch hoe dat gaat. Twee jongelui, de een net 18 dus pas sindskort een rijbewijs zonder al te veel rijervaring. Mogelijk harde muziek op in de auto dus omgevingsgeluiden niet horend.
Natuurlijk niet, men heeft altijd haast en heeft geen zin om te wachten.. Misschien reed de IC wel niet op volle snelheid omdat de stoptrein naar Amersfoort weer eens vertraagd was en nog bij Nijkerk aan het perron stond. Dus duurde het te lang en besloot men door te rijden.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar dan weet je toch wel dat je moet wachten als de bomen omlaag zijn?
Ja en je mag ook geen mensen vermoorden, gebeurt toch ook vrijwel dagelijks?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar dan weet je toch wel dat je moet wachten als de bomen omlaag zijn?
Dat gebeurt dus vaker. In Bunnik had een meisje de sprinter gezien en ging er langs, komt een ICE er van de andere kant aan, kansloos.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, men heeft altijd haast en heeft geen zin om te wachten.. Misschien reed de IC wel niet op volle snelheid omdat de stoptrein naar Amersfoort weer eens vertraagd was en nog bij Nijkerk aan het perron stond. Dus duurde het te lang en besloot men door te rijden.
WTFquote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:51 schreef b2py het volgende:
Net zoiets kansloos wat ik net tegenkom op 9gag..
[ afbeelding ]
De AHOB schermt maar de helft van de rijbaan af.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:53 schreef Pino112 het volgende:
http://goo.gl/maps/CZ6E3
Knap als je hier bij langs komt dan.
Klopt, in 1991. En aldus het wereldrecord verbeterd.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Belgen hebben geloof ik kort daarna een sleep met 70 rijtuigen in beweging gebracht.
Nee, het is deze: http://maps.google.com/ma(...)p=12,275.15,,0,10.07quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:53 schreef Pino112 het volgende:
http://goo.gl/maps/CZ6E3
Knap als je hier bij langs komt dan.
Daar zijn ze geeindigd ja.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee, het is deze: http://maps.google.com/ma(...)p=12,275.15,,0,10.07
Met vluchtheuvel zelfs, dus ze hebben nog rare capriolen moeten uithalen om er langs de verkeerde kant langs te gaan.
Ze hebben niet hoeven spookrijden, die Arkemheenseweg is een smalle weg.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:07 schreef lyolyrc het volgende:
Gewoon een stukje spookrijden, dan kun je zo tussen de bomen door. Tenzij er dus een IC aan komt razen, dan kom je maar halverwege.
Klopt, ze moest die sprinter namelijk halen. Er staat nu een monument bij het station.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:53 schreef bork het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus vaker. In Bunnik had een meisje de sprinter gezien en ging er langs, komt een ICE er van de andere kant aan, kansloos.
De trein is voorlopig ook uit de running vermoed ik zo, gezien de schade.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef b2py het volgende:
http://nos.nl/video/469541-trein-botst-op-auto-bij-putten.html
Filmpje over de aanrijding. Auto heeft geen schijn van kans gehad.
Dat bij Bunnik was helemaal droevig. Die moeder stond aan de overkant te roepen van "kom maar, steek maar over". Dan is je leven wel zo'n beetje voorbijquote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef remcoP het volgende:
[..]
Klopt, ze moest die sprinter namelijk halen. Er staat nu een monument bij het station.
Pff...inderdaad zeg...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat bij Bunnik was helemaal droevig. Die moeder stond aan de overkant te roepen van "kom maar, steek maar over". Dan is je leven wel zo'n beetje voorbij
Dat zie ik nu ook ja.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe ik die brief lees is dat NS vanaf 2015 een bedrag van ¤ 101 miljoen per jaar neerlegt voor de HSL en ¤ 80 miljoen per jaar voor het Hoofdrailnet.
Het aanpassen van de huidige concessieovereenkomst is namelijk niet zomaar mogelijk.
Kortom, de HSL is ongeveer 60 miljoen per jaar waard en dat wordt elders in de brief bevestigd. NS zal dus zo'n 90 miljoen euro minder winst gaan maken, en aangezien NS volledig in overheidshanden is, belanden deze kosten als een boomerang terug bij de belastingbetaler. Alleen zit er dan waarschijnlijk een andere minister die met het lijk in de kast wordt geconfronteerd.quote:3. Nieuwe aanbesteding vervoer HSL-Zuid
Na beëindiging van de vervoerconcessie van HSA voor de HSL-Zuid, al dan niet als gevolg van een faillissement, zou deze concessie opnieuw kunnen worden aanbesteed. Bij de aanbesteding in 2001 waren er ook andere gegadigden dan HSA. Gezien het verschil tussen de oorspronkelijke bieding van HSA (ca. ¤ 166,5 mln per jaar) en de hoogte van de concessievergoeding die volgt uit de business case 2010 van HSA van ca. ¤ 60 mln per jaar (die door BCG in haar review van deze business case wordt onderschreven), zou een heraanbesteding zeer waarschijnlijk een grote financiële tegenvaller voor mijn begroting betekenen (...)
Ik geloof dat van een "tijdelijke discontinuïteit" nu ook al sprake is, waarbij je bij het woord "tijdelijke" bovendien vraagtekens kunt plaatsen.quote:(...) met daarbij bovendien nog de onzekerheid die een aanbesteding met zich meebrengt. Het risico bestaat dat de reiziger te maken zou kunnen krijgen met een tijdelijke discontinuïteit van de treindiensten over de HSL-Zuid.
Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:54 schreef Igen het volgende:
Dus wat blijven er nog voor argumenten over, om níét de HSL opnieuw aan te besteden?
En gedurende die periode kan de Staat voor eigen rekenbing en risico de dienst (laten) exploiteren. gebeurt in Engeland ook na een paar mislukte aanbestedingen,quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
Ik weet dat je nog heel lang kunt wachten op Velaro's als je ze nu besteldquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
Ja. Het zal ongetwijfeld een zo rond een jaar of vijf duren als je nieuwe treinen gaat bestellen. Maar als het goed is heb je vanaf dat moment wel een deugdelijke treindienst.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Belgen hebben geloof ik kort daarna een sleep met 70 rijtuigen in beweging gebracht.
Of een gevalletje stoer doen. "Ik kan makkelijk nog voor die kuttrein langs. Daar ga ik toch niet op wachten. "quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, men heeft altijd haast en heeft geen zin om te wachten.. Misschien reed de IC wel niet op volle snelheid omdat de stoptrein naar Amersfoort weer eens vertraagd was en nog bij Nijkerk aan het perron stond. Dus duurde het te lang en besloot men door te rijden.
Qua capaciteit de TGV-Duplex (mits acceptabele prijs voor een kaartje) en qua snel leveren de ICxquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:11 schreef b2py het volgende:
Wat voor opties zijn er als AnsaldoBreda faalt en er een andere trein moet komen?
Bombardier
De Zefiro.
Gebouwd voor snelheden van 250km/h tot 380 km/h.
[ afbeelding ]
Wikipedia
Bombardier
Siemens
De ICx
Gebouwd voor snelheden tot 249 km/h
Zijn al treinstellen in ontwikkeling die toegang krijgen tot Nederland inclusief 1,5kV en ATB.
[ afbeelding ]
Wikipedia
Siemens
De Velaro D
Voor het betere scheurwerk boven 300 km/h, variant met 25kV en 3 kV of 25kV en 1,5kV. Combineren wellicht mogelijk.
[ afbeelding ]
Wikipedia
Siemens
De Venturio
Concept trein van Siemens geschikt tot 250 km/h
[ afbeelding ]
Wikipedia
Siemens
Alstom
De TGV Duplex
Hoge capaciteit HST beproefd in Frankrijk, ook geschikt voor 1,5 kV.
[ afbeelding ]
Wikpedia
Alstom
De AGV
Snelheden mogelijk tot wel 360 km/h, 1,5kV en 3kV spanning ingebouwd
[ afbeelding ]
Wikipedia
Alstom
triest ...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Twee doden bij botsing auto en trein in Putten
[..]
Echt, hoe kunnen dit soort ongelukken nog altijd voorkomen? Een bewaakte ook nog.
Vooral bij onbewaakte overgangen weet iedereen toch dat je drommels moet uitkijken voordat je oversteekt? Zelfs als de signalen niet afgaan kijk ik altijd nog een paar maal links en rechts voor het oversteken.
Alle tering wat een ravagequote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef b2py het volgende:
http://nos.nl/video/469541-trein-botst-op-auto-bij-putten.html
Filmpje over de aanrijding. Auto heeft geen schijn van kans gehad.
http://nos.nl/audio/46954(...)jding-met-trein.html
Audio met politiewoordvoerder.
Geschept bij Arkemeenseweg (oid)
Dat de reiziger, de burger en de maatschappij er niet bij gebaat zijn dat NS en ProRail als vrij bedrijf handelen, maar bij moedwillig speculeren en falen (proactief afschaffen Benelux) toch maar weer bij moedertje Staat komen schuilen. Meerstadt verdient ruimschoots de Balkenendenorm? Laat hem dan ook het ondernemersrisico dragen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
En zeker gezien het gedoe met de Velaro D zou ik de gok maar niet wagen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:25 schreef bork het volgende:
ICx is afwachten wanneer deze rijdt, lijkt me niet zo'n goed plan.
Soort zelfde constructie als met de Thalys?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
En zeker gezien het gedoe met de Velaro D zou ik de gok maar niet wagen.
Iets TGV-achtigs lijkt me wel handig: Brussel-Parijs wordt al elk uur gereden, je zou dan Amsterdam-Brussel vast kunnen knopen aan Brussel-Parijs en daarmee elk uur deze verbinding aanbieden, die dan ook meteen de Fyra Amsterdam-Brussel vervangt.
Idd, hier ook.Dat is waar ik nu mee bezig ben. Pilske erbij en Lekker in het zonneke de rails en Parijs voorbij laten glijden. Moest ik eens rap over moeten stappen, dan heb ik daar eigenlijk totaal geen goesting in.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een heerlijk weer voor een relaxed rondje
Tot een paar maanden terug keek ik er ook zo tegenaan. Ik had gehoopt dat de V250 eenmaal in dienst een mooie trein zou blijken en dat alle ellende vergeten zou worden. Maar tot nu toe blijkt werkelijk alles negatiever uit te pakken dan verwacht.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou ik denk dat de Fyra V250 wel degelijk gaat rijden, over een paar maanden. En uiteindelijk ook wel met een dienst van 10 a 12 treinparen per dag. En, zoals met alles, ebt de herinnering aan de ellende wel weer weg. Maar wat wil je ook, je hebt eigenlijk geen keus als je op het OV aangewezen bent.
Of de vervelende langere rit via stoptrein Roosendaal, of duurder reizen via de Fyra. 't is een vervelend spelletje dat NS / Overheid hier speelt, maar je doet er niets aan.
Maar hoe wil je dat dan doen bij een omleiding?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:19 schreef b2py het volgende:
Hoeveel zou het kosten om Amsterdam - Hoofddorp HSL aansluiting en Rotterdam HSL aansluiting - Kijfhoek Aansluiting HSL te voorzien van ERTMS? Hoef je ook geen ATB meer te vragen..
En hoe groot is de kans dat de kleine (en minder kleine) ergernissen nog veel langer doorgaan, waardoor de herinnering helemaal niet de kans krijgt om weg te ebben?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:51 schreef Igen het volgende:
Hoe groot is dan de kans dat we over een paar maanden een betrouwbare V250 hebben? Absoluut nihil, denk ik. En hoe groot is de kans dat we over 5 jaar 19 stuks betrouwbare V250-treinen hebben?
En natuurlijk ook naar De Meer ERTMS hequote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:22 schreef CrashO het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dat dan doen bij een omleiding?
Of zelfs maar het afrangeren van de treinstellen naar watergraafsmeer, zonder ATB
Of de bus. Da's wel het voordeel van de OV-chipkaart, je hebt altijd een geldig vervoersbewijs bij je om in willekeurig welk OV te stappen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:35 schreef b2py het volgende:
Omleidingen, tsja, pak je maar de gewone trein
Omdat er Europese standaarden zijn gekomen na de bouw van de treinen. Uitzondering is de SLT, die trein past wel langs de perrons, maar de andere treinen nog niet.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:48 schreef icloud het volgende:
Ik bedacht me net, waarom passen wij de treinen aan het perron aan en niet andersom?
Het grootste gedeelte van de ns treinen hebben een hogere instap dan het perron, dus dan is de oplossing duidelijk verhoog het perron totdat het gelijk ligt met de vloer van de treinen, en dan even iets over het trapje bouwen zodat er een gelijke vloer ontstaat en klaar.
Fuck die europese standaarden, gewoon de nederlandse standaard.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat er Europese standaarden zijn gekomen na de bouw van de treinen. Uitzondering is de SLT, die trein past wel langs de perrons, maar de andere treinen nog niet.
Wat dacht je dat het kost?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:48 schreef icloud het volgende:
Ik bedacht me net, waarom passen wij de treinen aan het perron aan en niet andersom?
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:53 schreef icloud het volgende:
[..]
Fuck die europese standaarden, gewoon de nederlandse standaard.
Dat is gewoon ingecalculeerd want een trein gaat 30 jaar mee. Dus NS weet welk budget voor nieuw materieel opzij gelegd moet worden. No extra costs here...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:58 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat denk je dat het kost om de hele vloot voor 2025 te vervangen dankzij brussel?
Geldt alleen voor sprintermaterieel. Heel toevallig gaat SGM eruit rond die tijd en stromen er in 2020 nieuwe sprinters in.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:58 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat denk je dat het kost om de hele vloot voor 2025 te vervangen dankzij brussel?
Wat denk je van de icm, plan z, plan v, en de virm`squote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Geldt alleen voor sprintermaterieel. Heel toevallig gaat SGM eruit rond die tijd en stromen er in 2020 nieuwe sprinters in.
ICM, VIRM en NID zijn intercity's, daarvoor geldt de gelijkvloerse instap regel niet.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:03 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat denk je van de icm, plan z, plan v, en de virm`s
2016 toch al?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Geldt alleen voor sprintermaterieel. Heel toevallig gaat SGM eruit rond die tijd en stromen er in 2020 nieuwe sprinters in.
Is er wel voldoende materieel (SGMm, SLT en eventueel wat IC-materieel dat dan tijdelijk in Sprinterdiensten moet rijden) om al het Plan V te vervangen? Er zijn immers nog behoorlijk wat stellen in dienst, tegenwoordig zelfs weer in de Randstad..quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:04 schreef b2py het volgende:
[..]
ICM, VIRM en NID zijn intercity's, daarvoor geldt de gelijkvloerse instap regel niet.
Plan-V gaat per snel naar de schroothoop.
nee is het antwoord. Er is ook niet genoeg om het DD-AR allemaal te vervangen, waardoor de V'tjes nog even moeten blijven rijden. Het NID zal het gat in de stoptreindiensten tijdelijk opvullen tot er nieuwe sprinters instromen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:28 schreef KnightSolaire het volgende:
Is er wel voldoende materieel (SGMm, SLT en eventueel wat IC-materieel dat dan tijdelijk in Sprinterdiensten moet rijden) om al het Plan V te vervangen? Er zijn immers nog behoorlijk wat stellen in dienst, tegenwoordig zelfs weer in de Randstad..
Was het niet die ICM die betrokken is geraakt bij de aanrijding in Putten? Zie was ook aardig verbrand aan de buitenkant.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm: laatste bak was behoorlijk verbrand van buiten!
Sluitsein bestond ook uit een rode lantaarn bovenin de cabine.
Helaas geen foto's, ik kwam net het perron op lopen en zag 'm richting Zutphen verder rijden.
Dat zou goed kunnen ja.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Was het niet die ICM die betrokken is geraakt bij de aanrijding in Putten? Zie was ook aardig verbrand aan de buitenkant.
Geen verschil met de V250 dus.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:25 schreef bork het volgende:
ICx is afwachten wanneer deze rijdt, lijkt me niet zo'n goed plan.
Dat laatste is wel een goed plan. Volle treinen leveren meer op dan kwart gevulde treinen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
En zeker gezien het gedoe met de Velaro D zou ik de gok maar niet wagen.
Iets TGV-achtigs lijkt me wel handig: Brussel-Parijs wordt al elk uur gereden, je zou dan Amsterdam-Brussel vast kunnen knopen aan Brussel-Parijs en daarmee elk uur deze verbinding aanbieden, die dan ook meteen de Fyra Amsterdam-Brussel vervangt.
Daarnaast zouden er nieuwe stellen met een max van 200 km/h moeten komen voor een toeslagvrije verbinding Amsterdam-Schiphol-HSL-Rotterdam-HSL-Breda-Noorderkempen-Antwerpen-Mechelen-Brussel
Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn. Of ze gaan nu naar de sloop of over een jaar of wat. Ik denk niet dat de NS zin heeft om heel veel aan onderhoud in die hokken te stoppen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Tot een paar maanden terug keek ik er ook zo tegenaan. Ik had gehoopt dat de V250 eenmaal in dienst een mooie trein zou blijken en dat alle ellende vergeten zou worden. Maar tot nu toe blijkt werkelijk alles negatiever uit te pakken dan verwacht.
Uiteindelijk zijn we nu al vijf, zes jaar voorbij het moment dat de V250 had moeten gaan rijden. En wat hebben we na al die tijd? Een trein die een maand lang met enorm veel storingen te maken heeft gehad en nu de baan niet meer op mag omdat 'ie uit elkaar valt.
Hoe groot is dan de kans dat we over een paar maanden een betrouwbare V250 hebben? Absoluut nihil, denk ik. En hoe groot is de kans dat we over 5 jaar 19 stuks betrouwbare V250-treinen hebben?
Dat zal die aanrijdingstrein van Putten wel zijn dan, ik zag die combi ook in m'n ooghoek langsrijden netquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm:
Waarom achter een virm? En niet gewoon een lok?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm: laatste bak was behoorlijk verbrand van buiten!
Sluitsein bestond ook uit een rode lantaarn bovenin de cabine.
Helaas geen foto's, ik kwam net het perron op lopen en zag 'm richting Zutphen verder rijden.
Zou deze ICMm naar Nedtrain in Zutphen vervoerd worden? Of is dat niet logisch?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm: laatste bak was behoorlijk verbrand van buiten!
Sluitsein bestond ook uit een rode lantaarn bovenin de cabine.
Helaas geen foto's, ik kwam net het perron op lopen en zag 'm richting Zutphen verder rijden.
Ik had die Pendolino en RailJet ook gezien, maar kantelbaktreinen lijken me niet echt handig, evenals de haat van NS tegen loc+rijtuigen treinen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:28 schreef James1988 het volgende:
Aan het lijstje met alternatieven kun je nog toevoegen: Pendolino, RailJet, Renfe S/120.
Het is alleen een beetje kansloos om wederom met een lijstje te komen met mogelijke alternatieven. Al die treinen zijn duur en levering kost jaren.
Zal hem even toevoegen ;-)quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:32 schreef James1988 het volgende:
Pendolino is ook leverbaar zonder kantelbakinstallatie. PKP heeft er een twintigtal besteld.
NedTrain heeft behalve een kantine niets in Zutphen volgens mij. Hij zal wel naar Haarlem gaan, maar via Zwolle-Deventer-Arnhem-Utrecht-Amsterdam, om zo de beschadigde kop (en waarschijnlijk ook beschadigde koppeling) aan de achterkant te houden.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:02 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Zou deze ICMm naar Nedtrain in Zutphen vervoerd worden? Of is dat niet logisch?
Wat is dit nou weer. Zo van "Land Rover ook leverbaar zonder vierwielaandrijving".quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:32 schreef James1988 het volgende:
Pendolino is ook leverbaar zonder kantelbakinstallatie. PKP heeft er een twintigtal besteld.
Een VIRM is toch ook gewoon een pendolino zonder kantelbakinstallatiequote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer. Zo van "Land Rover ook leverbaar zonder vierwielaandrijving".
Dan is het toch geen PENDOlino meer man
Ze kantelen bij mijn weten naar de binnenkant, het zwaartepunt moet richting binnenbocht verschuiven om hogere snelheden mogelijk te maken.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet dat nou nooit he, doe kantelbakken nou bovenin scharnieren en slaan ze uit naar de buitenbocht zoals bij een zweefmolen? Of zit het kantelpunt onderin, en kantelt het naar binnen om te compenseren?![]()
Is er nergens een filmpje kantelbaktechniek voor Dummies?![]()
Het doet me altijd een beetje denken aan dit attractype in storing (vanaf 49 sec)![]()
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet dat nou nooit he, doe kantelbakken nou bovenin scharnieren en slaan ze uit naar de buitenbocht zoals bij een zweefmolen? Of zit het kantelpunt onderin, en kantelt het naar binnen om te compenseren?![]()
Is er nergens een filmpje kantelbaktechniek voor Dummies?![]()
Het doet me altijd een beetje denken aan dit attractype in storing (vanaf 49 sec)![]()
Dat zal het wel zijn inderdaad. Makes sense.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
NedTrain heeft behalve een kantine niets in Zutphen volgens mij. Hij zal wel naar Haarlem gaan, maar via Zwolle-Deventer-Arnhem-Utrecht-Amsterdam, om zo de beschadigde kop (en waarschijnlijk ook beschadigde koppeling) aan de achterkant te houden.
er zijn werkzaamheden tussen Driebergen-Zeist en Utrecht Centraal, dus het spul gaat of over de en Kippenlijn of helemaal via Tilburg/Breda, Rotterdam, Gouda, Amsterdam naar Haarlemquote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
NedTrain heeft behalve een kantine niets in Zutphen volgens mij. Hij zal wel naar Haarlem gaan, maar via Zwolle-Deventer-Arnhem-Utrecht-Amsterdam, om zo de beschadigde kop (en waarschijnlijk ook beschadigde koppeling) aan de achterkant te houden.
Daarnaast bestaat er ook nog een systeem dat "Wankkompensation" wordt genoemd. Dit wordt ingezet in o.a. de nieuwe Twindexx-treinen voor SBB, die worden gebouwd door Bombardier. Het kantelen wordt gecompenseerd door juist in de tegenovergestelde richting te kantelen, waardoor een rijtuig binnen het omgrenzingsprofiel blijft. Leesvoerquote:De kantelbaktechnologie maakt het treinen mogelijk om in een bocht meer naar binnen te hellen dan de verkanting van de rails. Daardoor gaat de trein de centrifugale kracht op de reizigers tegen waardoor de trein aanmerkelijk sneller door bochten kan rijden. Door de kantelbaktechnologie wordt de maximale snelheid op bochtige trajecten hoger, en de reistijd verkort. Zo heeft de inzet van Baureihe 612 op het baanvak Chemnitz Hbf - Leipzig Hbf de reistijd met 25 minuten verkort (van 85 naar 59 minuten).
De kantelbaktechnologie kan onderverdeeld worden in actieve en passieve vorm. Bij de passieve kantelbaktechniek is de cabine zodanig opgehangen dat er een virtueel draaipunt in de lengterichting ontstaat dat boven het zwaartepunt van de cabine ligt, waardoor de trein vanzelf gaat hellen. Bij de actieve kantelbaktechniek meten sensoren de zijdelingse krachten waarmee hydraulische cilinders aangestuurd worden om de trein te kantelen.
Een kantelbaktrein heeft als nadeel dat de reizigers een verhoogd risico op zeeziekte (of wagenziekte) hebben. Een onderzoeksteam heeft onderzocht dat een deel van de reizigers zich misselijk voelt doordat vanuit het gezichtspunt van de reiziger de horizon beweegt.
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een VIRM is toch ook gewoon een pendolino zonder kantelbakinstallatie
Ding is ook in Breda gezien.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn werkzaamheden tussen Driebergen-Zeist en Utrecht Centraal, dus het spul gaat of over de en Kippenlijn of helemaal via Tilburg/Breda, Rotterdam, Gouda, Amsterdam naar Haarlem
of via de oude lijn, waarna het spul geduwd naar binnen moet
Wat moet je anders?quote:
Zou volgens mij nog wel kunnen. Maar dan ga je zo om dat je beter over de Brabant route kan gaan.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:57 schreef dennistd het volgende:
In hoeverre is het eigenlijk ook nog een optie om via Woerden-Breukelen-Amersfoort-Deventer-Arnhem-Zevenaar te gaan? Kun je omlopen op station Arnhem of ontbreekt het daarvoor aan sporen?
enkele dagen wachten of vannacht over de kippenlijn gaan. Dat waren ook twee opties geweestquote:
Als je alternatief de kippenlijn is: dan ja, liever Brabant inderdaad!quote:Op zondag 3 februari 2013 00:01 schreef James1988 het volgende:
En terecht dat je dan liever over de Brabantroute gaat.
Brabant
Hoezo? Tis een keer wat anders dan die blauwe mormels van CXXquote:Op zondag 3 februari 2013 00:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als je alternatief de kippenlijn is: dan ja, liever Brabant inderdaad!
quote:Op zondag 3 februari 2013 00:45 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Hoezo? Tis een keer wat anders dan die blauwe mormels van CXX
Tequote:Op zondag 3 februari 2013 00:01 schreef James1988 het volgende:
En terecht dat je dan liever over de Brabantroute gaat.
Brabant
quote:Op zondag 3 februari 2013 01:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Breda ben ik dus serieus nog nooit geweest. Dat wil zeggen, nog nooit uit de trein gestapt die 2x ofzo dat ik er ooit langs kwam.
Weet er ook niet zo veel vab. Paar keer moeten werken bij diverse cafes in de binnenstad en een dag lang conducteur geweest in een bus van de stichting veteraan autobussen tijdens een pendeldienst Breda-Udebhoutquote:Op zondag 3 februari 2013 01:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb er o.a. een jaar op school gezeten en een paar jaar in het Breda's Mannenkoor gezongen
Dus jij hebt flink belang bij een goed rijdende Fyra...quote:Op zondag 3 februari 2013 01:24 schreef JDude het volgende:
Ik woon er al bijna 12 jaar. Nou ja, de laatste paar in de suburbs, maar toch.
quote:UTRECHT - Het eerste deel van de nieuwe stationshal van Utrecht Centraal is zondagmorgen opengegaan. De bouw begon in 2011.
Als de hal in 2016 helemaal klaar is, kunnen per dag 360.000 mensen er gebruik van maken, is de verwachting. De verbinding is behalve belangrijk voor de treinreizigers ook een schakel tussen de oost- en westkant van Utrecht.
In het nu geopende deel is 975.000 kilo staal verwerkt en bijna 6000 kubieke meter beton gestort. Bovendien is 21 miljoen kilo zand verplaatst.
De komende maanden gaan in de nieuwe hal verschillende voorzieningen open: winkels, toiletruimten en informatiepunten voor treinreizigers.
Afbreken
Door de oplevering van het eerste deel van de hal kan nu begonnen worden met het afbreken van de oude jaarbeurstraverse en de bouw van het volgende deel van de hal.
Spoorbeheerder Prorail en de NS zijn in het hele land bezig stations te vernieuwen en vergroten om de stroom treinreizigers beter te kunnen verwerken.
ja die heb ik in 2011 eens gereden. Leuk lijntje wel. Dat is ook het lijntje waar dit gebeurt:quote:Op zondag 3 februari 2013 11:12 schreef greavy het volgende:
Kent iemand de treindienst tussen Hannover en Bad Harzburg?
Ja, de hele lijn is nog met armseinen uitgevoerd vanaf Hildesheim.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja die heb ik in 2011 eens gereden. Leuk lijntje wel. Dat is ook het lijntje waar dit gebeurt:
Inderdaad, daarvoor moet je nu toch vaak buiten de directe stationsomgeving zijn.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:12 schreef Monopoly het volgende:
Dat mis ik wel altijd. Op nieuwe stations is er vaak weinig plek voor de lokale ondernemer. Allemaal ketens als Smullers en de Burger King.
Ik wil gewoon een Friet van Piet hebben of een Mien's snackcorner .
Eindhoven zuidkant, richting Piazza: Van Leeuwen Frituurquote:Op zondag 3 februari 2013 11:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Inderdaad, daarvoor moet je nu toch vaak buiten de directe stationsomgeving zijn.
Nog tips voor de andere grote steden? Je moet ze vaak wel net weten te vinden namelijk.. En de friet van de Smullers vind ik echt niet te eten.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Eindhoven zuidkant, richting Piazza: Van Leeuwen Frituur. Beste friet van Eindhoven en omstreken.
Tja, als het aan Wilhelmina gelegen had, was dit niet meer dan logisch geweest.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:21 schreef Monopoly het volgende:
De Treindienstleiders op post Emmerich zijn ook vreemde vogels.
Gisteren moest ik mij vertrekgereed melden. Voor de 1e keer in het Duits.
Ik een heel lijstje opgeschreven wat ik moest zeggen.
Gesprek ging als volgt (onder voorbehoud van spelfouten uiteraard):
- Ik: Guten Mittag hier Johan lehrling-lokfuhrer von der vier-einz-sieben-nuhl-sechs. Wir sind abfarhtbereid am Gleiss vier.
- Trdl: Oké Johan bedankt voor het melden. *klik*
Vent hoorde overduidelijk mijn NL accent en praatte Nederlands terug
Wel de maximale score gehaald voor mijn BPV voor het stukje "Communiceren met gebiedsverantwoordelijken".
Interessant, daar had ik helemaal geen weet vanquote:Op zondag 3 februari 2013 11:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tja, als het aan Wilhelmina gelegen had, was dit niet meer dan logisch geweest.
http://nl.wikipedia.org/w(...)_Tweede_Wereldoorlog
Ik ook niet tot ik dat las een tijd geleden, en ik vind het te bizar voor woorden.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Interessant, daar had ik helemaal geen weet van
Dus jij zat gisteren fervent #wegmetdemonarchie te twitteren?quote:Op zondag 3 februari 2013 11:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ook niet tot ik dat las een tijd geleden, en ik vind het te bizar voor woorden.
Andere tijdenquote:Op zondag 3 februari 2013 11:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ook niet tot ik dat las een tijd geleden, en ik vind het te bizar voor woorden.
Nee, ik zat gisteren aan het bier.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:56 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dus jij zat gisteren fervent #wegmetdemonarchie te twitteren?
Levert wel geinige taaltjes op in de Elzas.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Andere tijden![]()
Net na WOI was dat wel gebeurd, en weten allemaal wat daar van is terecht gekomen.
Om het treingerelateerd te houden:quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Levert wel geinige taaltjes op in de Elzas.
Azubi? van AusZuBildende. Stageloper zeg maar.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:02 schreef bork het volgende:
lehrling-lokfuhrer, Zugchef had laatst een leuke Duitse afkorting voor een leerling die werkervaring op doet, ben hem helaas even kwijt, iemand?
Yep die zocht ik, Danke!quote:Op zondag 3 februari 2013 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Azubi? van AusZuBildende. Stageloper zeg maar.
nicequote:Op zondag 3 februari 2013 11:21 schreef Monopoly het volgende:
De Treindienstleiders op post Emmerich zijn ook vreemde vogels.
Gisteren moest ik mij vertrekgereed melden. Voor de 1e keer in het Duits.
Ik een heel lijstje opgeschreven wat ik moest zeggen.
Gesprek ging als volgt (onder voorbehoud van spelfouten uiteraard):
- Ik: Guten Mittag hier Johan lehrling-lokfuhrer von der vier-einz-sieben-nuhl-sechs. Wir sind abfarhtbereid am Gleiss vier.
- Trdl: Oké Johan bedankt voor het melden. *klik*
Vent hoorde overduidelijk mijn NL accent en praatte Nederlands terug
Wel de maximale score gehaald voor mijn BPV voor het stukje "Communiceren met gebiedsverantwoordelijken".
Wat had je dan willen horen? "Roger wilco, over en uit"?quote:Op zondag 3 februari 2013 12:19 schreef Monopoly het volgende:
Wel vreemd, je zet je beste Duits op en je verwacht antwoord in het Duits. Dat ze dan Nederlands terug praten is wel vreemd. Je zit dan echt even van: Huh ? Wat gebeurt er nou? Vooral dat hij ook gelijk ophing
Ook geen gespreksdicipline waar ze in NL toch wel redelijk mee bezig zijn.
Nou dat niet, maar ik ben een beetje gewend geraakt aan de Nederlandse gespreksdicipline dat een Trdl herhaald wat jij zegt.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat had je dan willen horen? "Roger wilco, over en uit"?
Eergisteren Trdl Nijmegen die het keurig deed.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:32 schreef Mirgeam het volgende:
nog geen trdl meegemaakt die zich volledig aan de regels houdt
Hoor ik ook veel.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:46 schreef dennistd het volgende:
Ik vind trein zeventien-eenenvijftig ook logischer klinken dan trein één-zeven-vijf-één. Een drie-vijf-zeven-twee-drie-negen klinkt al helemaal onduidelijk, dan kun je toch beter drie-zevenenvijftig-twee-negendertig hebben volgens mij...
quote:Op zondag 3 februari 2013 13:28 schreef dennistd het volgende:
'Ik sta met trein één-zes-twee-acht op spoor Echo Hotel tussen Echo November Sierra Charlie Hotel Echo Delta Echo Delta Romeo India Echo November Echo Romeo Lima Oscar en Hotel Echo November Golf Echo Lima Oscar voor sein twee-één-acht dat Romeo Oscar Oscar Delta toont. Waarom kan ik niet verder?'
In het vestingstadje Neuf-Brisach (in de Elzas) ligt de oude spoorlijn Colmar - Freiburg over de oude vestingwerken heen gelegd, dat is echt bizar om een keer te zien.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:04 schreef Duvel het volgende:
Ik weet alleen dat ze in die geannexeerde gebieden voor Franse begrippen aan de verkeerde kant rijden.
[ afbeelding ]
Je vergeet Over.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:28 schreef dennistd het volgende:
'Ik sta met trein één-zes-twee-acht op spoor Echo Hotel tussen Echo November Sierra Charlie Hotel Echo Delta Echo Delta Romeo India Echo November Echo Romeo Lima Oscar en Hotel Echo November Golf Echo Lima Oscar voor sein twee-één-acht dat Romeo Oscar Oscar Delta toont. Waarom kan ik niet verder?'
quote:
hmmm who to trust..quote:Op zondag 3 februari 2013 12:28 schreef Monopoly het volgende:
Oh, en over-en-uit wordt niet meer gebruikt.
Tegenwoordig is het "sluiten."
Tegen die tijd is je trein wel goeddeels uitgebrand jaquote:Op zondag 3 februari 2013 13:28 schreef dennistd het volgende:
'Ik sta met trein één-zes-twee-acht op spoor Echo Hotel tussen Echo November Sierra Charlie Hotel Echo Delta Echo Delta Romeo India Echo November Echo Romeo Lima Oscar en Hotel Echo November Golf Echo Lima Oscar voor sein twee-één-acht dat Romeo Oscar Oscar Delta toont. Waarom kan ik niet verder?'
Maar de centrale weet toch dat je voor een stoptonend sein staat, die hebben ze er zelf opgezet? Of gaat het daar wel eens mis?quote:Op zondag 3 februari 2013 13:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]Stationsnamen mogen voluit
Het spellen is meer voor als je op spoor A of B staat.
Ik sta op spoor acht-twee-twee bravo voor stoptonend sein vier-drie-acht
'Over en sluiten' is dubbelop, en als de helft per ongeluk niet overkomt weet je niet wat nou de bedoeling was: einde gesprek, of ik wacht op antwoord.quote:
We gebruiken geen over en uit meer, maar over en sluiten. En nooit tegelijk inderdaad.quote:
Automobilisten in opleiding kennen (en handhaven!) de regels in het algemeen beter dan de "ervaren" automobilisten... Hoe zit dat op het spoorquote:Op zondag 3 februari 2013 13:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En trouwens: wie vertrouw je eerder? Een leerling of iemand die al jaren alle benodigde certificaten heeft?![]()
Zal wel net zo zijn.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:01 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Automobilisten in opleiding kennen (en handhaven!) de regels in het algemeen beter dan de "ervaren" automobilisten... Hoe zit dat op het spoor?
Zo ervaren ben ik ook nog niet hoor.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:01 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Automobilisten in opleiding kennen (en handhaven!) de regels in het algemeen beter dan de "ervaren" automobilisten... Hoe zit dat op het spoor?
Vrije interpretatiequote:Op zondag 3 februari 2013 13:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
We gebruiken geen over en uit meer, maar over en sluiten. En nooit tegelijk inderdaad.
En trouwens: wie vertrouw je eerder? Een leerling of iemand die al jaren alle benodigde certificaten heeft?![]()
Ervaren mensen kunnen regels vaak wel beter op waarde schatten. Gevaarlijk wordt het alleen als er zo ontzettend veel regels zijn dat je niet meer doorhebt waar ze ook al weer voor bedoeld waren. Dan krijg je regelinflatie en wordt de drempel om ze te overtreden lager. Denk bijvoorbeeld aan de voetganger bij een rood licht terwijl er de eerste paar honderd meter geen weggebruiker te zien is. Die gaat niet wachten op groen.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:01 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Automobilisten in opleiding kennen (en handhaven!) de regels in het algemeen beter dan de "ervaren" automobilisten... Hoe zit dat op het spoor?
Ich kenne dieses Bild auch, aber von wo?quote:Op zondag 3 februari 2013 14:08 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Tunnelblick – wer weiß, an welchem deutschen Großstadtbahnhof dieses Bild entstanden ist?
DB FB
Nee, München niet. Leipzig of Frankfurt am Main. Ik ga voor Leipzig.quote:
De Duplex wordt net zo goed niet nieuw toegelaten in NL. Ze voldoen niet aan de TSI's. De enige hogesnelheidstreinen die daar tot nu toe aan voldoen met een toelating zijn de V250 en de AGV van Alstom.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kentekenplaat, hoe kom je erbij dat de ICx snel leverbaar is? De TGV duplex is een beproefd concept waar slechts een zeer korte toelatingsperiode voor nodig is, de ICx is compleet nieuw.
Echt wel. Uit de factsheet:quote:Op zondag 3 februari 2013 15:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De Duplex wordt net zo goed niet nieuw toegelaten in NL. Ze voldoen niet aan de TSI's.
quote:Euroduplex trainsets comply with the Technical Specifications for Interoperability (TSI) (Voltage 15 kV, LZB/PZB equipment, braking, current collection quality) and meet specific German rail standards (mechanical gauge, level of electromagnetic disturbance, current collection quality, facilities for disabled passengers, etc.).
Gij hier?quote:Op zondag 3 februari 2013 15:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kentekenplaat, hoe kom je erbij dat de ICx snel leverbaar is? De TGV duplex is een beproefd concept waar slechts een zeer korte toelatingsperiode voor nodig is, de ICx is compleet nieuw.
Schijtwinter. Weg ermeequote:Op zondag 3 februari 2013 13:37 schreef b2py het volgende:
Het gaat wéér koud worden met vorst en (natte) sneeuw volgende week..
http://www.weerplaza.nl/w(...)r+weer+op+komst/1468
Mja, dan heb je het wel over de Euroduplex. Da's best wel een verder ontwikkelde trein. Die rijdt ook pas sinds 2011.quote:
De oorspronkelijke TGV Duplex gaat denk ik wat probleempjes krijgen wanneer die bij Brussel de LGV verlaat.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Mja, dan heb je het wel over de Euroduplex. Da's best wel een verder ontwikkelde trein. Die rijdt ook pas sinds 2011.
hoezo?quote:Op zondag 3 februari 2013 16:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
De oorspronkelijke TGV Duplex gaat denk ik wat probleempjes krijgen wanneer die bij Brussel de LGV verlaat.
Niet direct, maar het zou leuk zijn voor de stad. Dat nieuwe station is anders ook een beetje overdreven voor 2 ICs en 2 sprintertjes.quote:Op zondag 3 februari 2013 08:33 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dus jij hebt flink belang bij een goed rijdende Fyra...
Omdat ik uit de tekst bij de foto begreep dat er al gewerkt wordt aan toelating etc.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kentekenplaat, hoe kom je erbij dat de ICx snel leverbaar is? De TGV duplex is een beproefd concept waar slechts een zeer korte toelatingsperiode voor nodig is, de ICx is compleet nieuw.
Waarschijnlijk omdat dat de snelste verbinding is. Dat soort grappen valt mij bij de NS ook wel eens op en 9292 is wat dat betreft helemaal een ramp. Die presteert het nog om mij via Groningen naar Assen te sturen terwijl er ook een rechtstreekse busverbinding is.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:36 schreef Helly het volgende:
Hoe komen ze hier nu weer bij, waarom niet gewoon blijven zitten tussen Leiden & Utrecht?
[ afbeelding ]
Misschien heeft dat iets te maken met de afwijkende frequentie (16,7 Hz) die bij 15 kV gebruikt wordt.quote:Op zondag 3 februari 2013 16:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het heel vreemd dat die EuroDuplex een derde aan vermogen verliest onder 15kV.
Wtf is dit danquote:Op zondag 3 februari 2013 16:57 schreef b2py het volgende:
Fakkels stoppen TGV in Marseille
zondag 3 februari 2013
In een buitenwijk van Marseille heeft een TGV haltgehouden door fakkels naast het spoor.
Zo'n twintig jongeren probeerden na het stoppen van de trein aan boord te komen. Het is onbekend wat hun doel was. De actie mislukte omdat de politie snel ter plaatse was. Ze kon tien raddraaiers inrekenen.
De trein kon na een oponthoud van twee uur weer verder rijden.
Herhaling
Het is niet het eerste incident op het spoor bij Marseille. In 2011 werd een goederentrein tot stoppen gebracht door karren op het spoor te zetten. Vervolgens werden er spullen uit de wagons van de trein gehaald.
Bron
Nee niet echt. Het is gewoon een vrij gare constructie. Ander multicourant materieel heeft er ook geen last van. Het is echt een probleem van TGV's.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien heeft dat iets te maken met de afwijkende frequentie (16,7 Hz) die bij 15 kV gebruikt wordt.
Zeker niet nieuw.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wtf is dit dannieuwe vorm van piraterij ofzo, treinen enteren
Dat is in Nederland zo maar niet altijd het geval in het buitenland. Je kan er niet van uitgaan in ieder geval. Van de IC Berlijn en de Benelux zijn de deuren bijvoorbeeld te openen bij een snelheid van respectievelijk <5 en 0 km/u.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Als de machinist de deuren niet vrijgeeft valt er toch weinig aan boord te gaan? Ze zijn dan toch niet van buiten af te openen?
Ja dat ken ik wel, dat deden ze in het wilde westen al. Ik begrijp alleen niet waarom je dan een TGV laat stoppen..quote:Op zondag 3 februari 2013 17:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zeker niet nieuw.
Sigarettentreinen zijn tegenwoordig uitgerust met beveiligers in sommige wagons en complete surveillance van een helikopter de gehele rit.
Is voor miljoenen gestolen uit (soms rijdende) treinen in het verleden.
Echt niet, want in München heb je dat enkele spoortje linksonderin niet onder de kap aan die kant. Alleen aan de andere kant. Daar doet ALEX vrijwel altijd keren.quote:
Ik ben niet zo bekend in Duitsland. Ben ooit eens in München geweest om over te stappen. Jaren geleden en in mijn beleving leek het er opquote:Op zondag 3 februari 2013 17:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Echt niet, want in München heb je dat enkele spoortje linksonderin niet onder de kap aan die kant. Alleen aan de andere kant. Daar doet ALEX vrijwel altijd keren.
Ik gok op Frankfurt.
Ik zeg op elke trein een mounted .50 en een doorgedraaide 'nam veteraan!quote:Op zondag 3 februari 2013 17:36 schreef Monopoly het volgende:
Intelligentie niveau van dat soort knapen is al niet al te best.
Tel daar verveling, werkloosheid en sociale onrust bij op...
dan is het middel erger dan de kwaalquote:Op zondag 3 februari 2013 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zeg op elke trein een mounted .50 en een doorgedraaide 'nam veteraan!
Ik ben er afgelopen zomer 6 dagen lang geweest. Vlak naast het Hbf mijn hostel, zag de treinen steeds voorbij komen vanuit mn kamerquote:Op zondag 3 februari 2013 17:39 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben niet zo bekend in Duitsland. Ben ooit eens in München geweest om over te stappen. Jaren geleden en in mijn beleving leek het er op![]()
Jullie zijn wat bekender daar zo te lezen
Heb je wel geslapen dan ? Of zat je constant met je camera voor het raam ?quote:Op zondag 3 februari 2013 17:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ben er afgelopen zomer 6 dagen lang geweest. Vlak naast het Hbf mijn hostel, zag de treinen steeds voorbij komen vanuit mn kamer
Ik kwam tegen half 12 uit het Hbf gelopen na de nodige nachtplaten, daarna tukken, en om 6:00 stond ik weer op het Hbf om op pad te gaanquote:Op zondag 3 februari 2013 17:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Heb je wel geslapen dan ? Of zat je constant met je camera voor het raam ?
Frankfurt am Main Hbfquote:Op zondag 3 februari 2013 14:08 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Tunnelblick – wer weiß, an welchem deutschen Großstadtbahnhof dieses Bild entstanden ist?
DB FB
Keulen Hbf is geen kopstationquote:Op zondag 3 februari 2013 17:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is dat station op die foto niet Cologne?
Aldus @jefvandenbergh, een Vlaams politicus.quote:Impact vervanger #fyra op L-trein Antwerpen-Roosendaal #lijn12: in Kapellen a kant om #Benelux door te laten, +6' vr oa #Kalmthout & #Essen
Hier heb ik ze al eens gepost, en nog niet alles staat online van Heimeranplatz. Ik zal ze binnenkort eens online gaan zetten.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:48 schreef Monopoly het volgende:
Tof. Heb je wat plaatjes om te tonen hier ? Altijd leuk om weer wat terug te zien
Gewoon via de noodingang:quote:Op zondag 3 februari 2013 17:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Als de machinist de deuren niet vrijgeeft valt er toch weinig aan boord te gaan? Ze zijn dan toch niet van buiten af te openen?
Amsterdam Cquote:Op zondag 3 februari 2013 17:57 schreef icloud het volgende:
[..]
het is in iedergeval een vette en mooie kap, jammer dat we zoiets niet in nl hebben.
dat is wel zo lelijk.quote:
quote:
Die maken kop. Ik was er in 2012 een week, tegenover Hbf en het is als OV-stad echt de moeite van het bezoeken waard. Als je van kroegentochten houdt zou ik het overslaan.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:08 schreef icloud het volgende:
[..]
dat is wel zo lelijk.
Ik zie dat er op leipzig doorgaande series komen, maken die echt kop midden in een treinserie?of moeten de mensen overstappen?
dat is in nederland ondenkbaar A'dam naar rdam via dh cs.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die maken kop. Ik was er in 2012 een week, tegenover Hbf en het is als OV-stad echt de moeite van het bezoeken waard. Als je van kroegentochten houdt zou ik het overslaan.
? Het gebeurt al jarenlang in de Noord-Oost hoor: Enschede - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal, met kopmaken in Utrecht.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:12 schreef icloud het volgende:
[..]
dat is in nederland ondenkbaar A'dam naar rdam via dh cs
ik dacht aken München Leipzig Frankfurt Berlijn, moet alleen de juiste volgorde uitvogelen.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan moet je München ook niet overslaan. Ik heb daar mijn ogen uitgekeken. Er zijn drie tramhaltes die tegenover een ingang liggen.
ok dat wist ik niet.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
? Het gebeurt al jarenlang in de Noord-Oost hoor: Enschede - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal, met kopmaken in Utrecht.
München is prachtig. De S-bahn rijdt daar ook snel en vaak. In de spits elke minuut een S-bahn op elk spoor in Hbf. Aan de ene kant instappen terwijl er op datzelfde moment uitgestapt wordt aan de andere kant. Die S-bahn staat gemiddeld 40 seconden aan het perron in de spits. De Mcn heeft zelf een teller die afloopt, want als hij later vertrekt is hij te laat weg voor de volgende.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan moet je München ook niet overslaan. Ik heb daar mijn ogen uitgekeken. Er zijn drie tramhaltes die tegenover een ingang liggen.
Wissel Aken in voor Keulen. Aken lijkt heel wat en wat wel leuk is dat er treinen uit Nederland, Duitsland en België komen maar het is er doodsaai. Keulen en Hamburg Hbf zijn de drukste stations van Duitsland. In Hamburg komen treinen uit half Europa (stoptrein uit Polen, stoptrein uit Denemarken via vasteland, IC uit Denemarken via boot, nachttreinen uit oostblok en Zuid-Europa en dagtreinen uit Zwitserland en Oostenrijk) en eigenlijk is daar veel te weinig perroncapaciteit en Keulen is een enorm knooppunt.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:15 schreef icloud het volgende:
[..]
ik dacht aken München Leipzig Frankfurt Berlijn, moet alleen de juiste volgorde uitvogelen.
nee ik wil ook niet blijven hangen in aken, het is mijn poort tot duitsland gezien ik in heerlen woon, keulen en hamburg is een goede.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wissel Aken in voor Keulen. Aken lijkt heel wat en wat wel leuk is dat er treinen uit Nederland, Duitsland en België komen maar het is er doodsaai. Keulen en Hamburg Hbf zijn de drukste stations van Duitsland. In Hamburg komen treinen uit half Europa (stoptrein uit Polen, stoptrein uit Denemarken via vasteland, IC uit Denemarken via boot, nachttreinen uit oostblok en Zuid-Europa en dagtreinen uit Zwitserland en Oostenrijk) en eigenlijk is daar veel te weinig perroncapaciteit en Keulen is een enorm knooppunt.
Ik heb het kopmaken in Utrecht zien gebeuren in 4 minuten.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kost slechts 8 minuten maar dan heb je ook niet echt iets
Ja het kán welquote:Op zondag 3 februari 2013 18:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb het kopmaken in Utrecht zien gebeuren in 4 minuten.
Wernigerode ligt veel verder weg. Dit is in Niedersachsen, en Wernigerode ligt in Sachsen-Anhalt. Er komt niet eens Plandampf in de buurt van Bad Harzburg oidquote:Op zondag 3 februari 2013 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat een vette foto's, greavy. Is dat de spoorlijn via Wernigerode? Daar ben ik 10 jaar geleden eens geweest.
Je kan met de ICE, maar dan mag je niet met een Nahverkehr-ticket maar kost veel meer.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:38 schreef icloud het volgende:
Ik ben al even opzoek naar goedkope tickets en ik zie nrw schonertag tickets, nrw schonerfart tickets en gewone, stel dat ik zaterdag naar keulen ga, wat moet ik dan hebben? Op die duitse. Website van de db kom ik er niet uit.
waarom zou ik niet via aken kunnen? Dat is toch veel gemakkelijker of vergis ik me?quote:Op zondag 3 februari 2013 18:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Je kan met de ICE, maar dan mag je niet met een Nahverkehr-ticket maar kost veel meer.
Als je met de RE/RB naar Keulen wilt, kan je via Enschede of Venlo de grens over. Dan heb je een NRW-länderticket nodig (¤27,50 singel en ¤39 t/m 5 personen)
Ohja, was even Heerlen-Aken vergetenquote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef icloud het volgende:
[..]
waarom zou ik niet via aken kunnen? Dat is toch veel gemakkelijker of vergis ik me?
Voordat ik in enschede ben is de halve dag al omquote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Ohja, was even Heerlen-Aken vergeten
Locnummers enz. fotografeer ik altijd bij de foto. Heb geen kladblokje oid daarvoor hoorquote:Op zondag 3 februari 2013 18:43 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat was een hele rit zo te zien. Mooi dat je al die treinnummers hebt weten te noteren.
Handig.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Locnummers enz. fotografeer ik altijd bij de foto. Heb geen kladblokje oid daarvoor hoor
Haha, herkenbaar. Ik maak altijd een nashot of detailfoto van het nummer, inclusief UIC-nummer. Voor het geval dat. Soms lukt dat ook niet, dan is het pech.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Handig.
Ik spot geregeld vliegtuigen, maar vergeet altijd de gegevens te noteren. Dusja, naderhand, welk vliegtuig was het ook al weer? Ja een UA toestel, maar de aanduiding blijkt op de foto toch niet goed te lezen.
mm, toch maar een keer heen dan.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:39 schreef J.B. het volgende:
[..]
In het vestingstadje Neuf-Brisach (in de Elzas) ligt de oude spoorlijn Colmar - Freiburg over de oude vestingwerken heen gelegd, dat is echt bizar om een keer te zien.
quote:Op zondag 3 februari 2013 17:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is dat station op die foto niet Cologne?
Binnenkort is het geen kopstation meer!quote:Op zondag 3 februari 2013 18:08 schreef icloud het volgende:
[..]
dat is wel zo lelijk.
Ik zie dat er op leipzig doorgaande series komen, maken die echt kop midden in een treinserie?of moeten de mensen overstappen?
Stuttgart?quote:Op zondag 3 februari 2013 19:13 schreef bork het volgende:
[..]
Binnenkort is het geen kopstation meer!
I know, een post later zei ik dat al, daar wacht ik op.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:13 schreef bork het volgende:
[..]
Binnenkort is het geen kopstation meer!
Nee Leipzig, City tunnel project eind 2013 klaar als het goed is.quote:
Klopt. Die lui zijn echt snel wegquote:Op zondag 3 februari 2013 19:26 schreef Monopoly het volgende:
Ik verbaas me er nog wel eens over hoe snel sommige machinisten uitstappen bij eindstation.
Regelmatig kom ik met de sprinter vanaf Den Haag Moerwijk naar Den Haag CS. Dan zit ik in de 2e bak, en als ik naar buiten loop is de machinist al lang pleite
Toen ik nog voor Syntus reed in de stage, en je kwam aan op je eindstation, was het een kwestie van stuurtafel deactiveren, tractiehendel in de afsluitstand, geremd weg zetten met magneetrem (en daarna de schakelaar weer op normaal zetten en de parkeer rem er op.
Dat kan ook wel redelijk rap, maar die lui bij de NS zijn echt heel snel
In Nederland rijdt loc 1767 met deze reclame rond:quote:
ze ruiken de koffie hequote:Op zondag 3 februari 2013 19:26 schreef Monopoly het volgende:
Ik verbaas me er nog wel eens over hoe snel sommige machinisten uitstappen bij eindstation.
Regelmatig kom ik met de sprinter vanaf Den Haag Moerwijk naar Den Haag CS. Dan zit ik in de 2e bak, en als ik naar buiten loop is de machinist al lang pleite
Toen ik nog voor Syntus reed in de stage, en je kwam aan op je eindstation, was het een kwestie van stuurtafel deactiveren, tractiehendel in de afsluitstand, geremd weg zetten met magneetrem (en daarna de schakelaar weer op normaal zetten en de parkeer rem er op.
Dat kan ook wel redelijk rap, maar die lui bij de NS zijn echt heel snel
soms gaat het ook wel eens fout en parkeert de mcn zijn treintje iets verder dan het stootblok toestaatquote:Op zondag 3 februari 2013 19:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Schijnt een machinist wel te lokken ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |