Zwolle wint hands down.quote:
dat is wel zo lelijk.quote:
quote:
Die maken kop. Ik was er in 2012 een week, tegenover Hbf en het is als OV-stad echt de moeite van het bezoeken waard. Als je van kroegentochten houdt zou ik het overslaan.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:08 schreef icloud het volgende:
[..]
dat is wel zo lelijk.
Ik zie dat er op leipzig doorgaande series komen, maken die echt kop midden in een treinserie?of moeten de mensen overstappen?
dat is in nederland ondenkbaar A'dam naar rdam via dh cs.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die maken kop. Ik was er in 2012 een week, tegenover Hbf en het is als OV-stad echt de moeite van het bezoeken waard. Als je van kroegentochten houdt zou ik het overslaan.
? Het gebeurt al jarenlang in de Noord-Oost hoor: Enschede - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal, met kopmaken in Utrecht.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:12 schreef icloud het volgende:
[..]
dat is in nederland ondenkbaar A'dam naar rdam via dh cs
ik dacht aken München Leipzig Frankfurt Berlijn, moet alleen de juiste volgorde uitvogelen.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan moet je München ook niet overslaan. Ik heb daar mijn ogen uitgekeken. Er zijn drie tramhaltes die tegenover een ingang liggen.
ok dat wist ik niet.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
? Het gebeurt al jarenlang in de Noord-Oost hoor: Enschede - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal, met kopmaken in Utrecht.
München is prachtig. De S-bahn rijdt daar ook snel en vaak. In de spits elke minuut een S-bahn op elk spoor in Hbf. Aan de ene kant instappen terwijl er op datzelfde moment uitgestapt wordt aan de andere kant. Die S-bahn staat gemiddeld 40 seconden aan het perron in de spits. De Mcn heeft zelf een teller die afloopt, want als hij later vertrekt is hij te laat weg voor de volgende.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan moet je München ook niet overslaan. Ik heb daar mijn ogen uitgekeken. Er zijn drie tramhaltes die tegenover een ingang liggen.
Wissel Aken in voor Keulen. Aken lijkt heel wat en wat wel leuk is dat er treinen uit Nederland, Duitsland en België komen maar het is er doodsaai. Keulen en Hamburg Hbf zijn de drukste stations van Duitsland. In Hamburg komen treinen uit half Europa (stoptrein uit Polen, stoptrein uit Denemarken via vasteland, IC uit Denemarken via boot, nachttreinen uit oostblok en Zuid-Europa en dagtreinen uit Zwitserland en Oostenrijk) en eigenlijk is daar veel te weinig perroncapaciteit en Keulen is een enorm knooppunt.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:15 schreef icloud het volgende:
[..]
ik dacht aken München Leipzig Frankfurt Berlijn, moet alleen de juiste volgorde uitvogelen.
nee ik wil ook niet blijven hangen in aken, het is mijn poort tot duitsland gezien ik in heerlen woon, keulen en hamburg is een goede.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wissel Aken in voor Keulen. Aken lijkt heel wat en wat wel leuk is dat er treinen uit Nederland, Duitsland en België komen maar het is er doodsaai. Keulen en Hamburg Hbf zijn de drukste stations van Duitsland. In Hamburg komen treinen uit half Europa (stoptrein uit Polen, stoptrein uit Denemarken via vasteland, IC uit Denemarken via boot, nachttreinen uit oostblok en Zuid-Europa en dagtreinen uit Zwitserland en Oostenrijk) en eigenlijk is daar veel te weinig perroncapaciteit en Keulen is een enorm knooppunt.
Ik heb het kopmaken in Utrecht zien gebeuren in 4 minuten.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kost slechts 8 minuten maar dan heb je ook niet echt iets
Ja het kán welquote:Op zondag 3 februari 2013 18:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb het kopmaken in Utrecht zien gebeuren in 4 minuten.
Wernigerode ligt veel verder weg. Dit is in Niedersachsen, en Wernigerode ligt in Sachsen-Anhalt. Er komt niet eens Plandampf in de buurt van Bad Harzburg oidquote:Op zondag 3 februari 2013 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat een vette foto's, greavy. Is dat de spoorlijn via Wernigerode? Daar ben ik 10 jaar geleden eens geweest.
Je kan met de ICE, maar dan mag je niet met een Nahverkehr-ticket maar kost veel meer.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:38 schreef icloud het volgende:
Ik ben al even opzoek naar goedkope tickets en ik zie nrw schonertag tickets, nrw schonerfart tickets en gewone, stel dat ik zaterdag naar keulen ga, wat moet ik dan hebben? Op die duitse. Website van de db kom ik er niet uit.
waarom zou ik niet via aken kunnen? Dat is toch veel gemakkelijker of vergis ik me?quote:Op zondag 3 februari 2013 18:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Je kan met de ICE, maar dan mag je niet met een Nahverkehr-ticket maar kost veel meer.
Als je met de RE/RB naar Keulen wilt, kan je via Enschede of Venlo de grens over. Dan heb je een NRW-länderticket nodig (¤27,50 singel en ¤39 t/m 5 personen)
Ohja, was even Heerlen-Aken vergetenquote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef icloud het volgende:
[..]
waarom zou ik niet via aken kunnen? Dat is toch veel gemakkelijker of vergis ik me?
Voordat ik in enschede ben is de halve dag al omquote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Ohja, was even Heerlen-Aken vergeten
Locnummers enz. fotografeer ik altijd bij de foto. Heb geen kladblokje oid daarvoor hoorquote:Op zondag 3 februari 2013 18:43 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat was een hele rit zo te zien. Mooi dat je al die treinnummers hebt weten te noteren.
Handig.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Locnummers enz. fotografeer ik altijd bij de foto. Heb geen kladblokje oid daarvoor hoor
Haha, herkenbaar. Ik maak altijd een nashot of detailfoto van het nummer, inclusief UIC-nummer. Voor het geval dat. Soms lukt dat ook niet, dan is het pech.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Handig.
Ik spot geregeld vliegtuigen, maar vergeet altijd de gegevens te noteren. Dusja, naderhand, welk vliegtuig was het ook al weer? Ja een UA toestel, maar de aanduiding blijkt op de foto toch niet goed te lezen.
mm, toch maar een keer heen dan.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:39 schreef J.B. het volgende:
[..]
In het vestingstadje Neuf-Brisach (in de Elzas) ligt de oude spoorlijn Colmar - Freiburg over de oude vestingwerken heen gelegd, dat is echt bizar om een keer te zien.
quote:Op zondag 3 februari 2013 17:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is dat station op die foto niet Cologne?
Binnenkort is het geen kopstation meer!quote:Op zondag 3 februari 2013 18:08 schreef icloud het volgende:
[..]
dat is wel zo lelijk.
Ik zie dat er op leipzig doorgaande series komen, maken die echt kop midden in een treinserie?of moeten de mensen overstappen?
Stuttgart?quote:Op zondag 3 februari 2013 19:13 schreef bork het volgende:
[..]
Binnenkort is het geen kopstation meer!
I know, een post later zei ik dat al, daar wacht ik op.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:13 schreef bork het volgende:
[..]
Binnenkort is het geen kopstation meer!
Nee Leipzig, City tunnel project eind 2013 klaar als het goed is.quote:
Klopt. Die lui zijn echt snel wegquote:Op zondag 3 februari 2013 19:26 schreef Monopoly het volgende:
Ik verbaas me er nog wel eens over hoe snel sommige machinisten uitstappen bij eindstation.
Regelmatig kom ik met de sprinter vanaf Den Haag Moerwijk naar Den Haag CS. Dan zit ik in de 2e bak, en als ik naar buiten loop is de machinist al lang pleite
Toen ik nog voor Syntus reed in de stage, en je kwam aan op je eindstation, was het een kwestie van stuurtafel deactiveren, tractiehendel in de afsluitstand, geremd weg zetten met magneetrem (en daarna de schakelaar weer op normaal zetten en de parkeer rem er op.
Dat kan ook wel redelijk rap, maar die lui bij de NS zijn echt heel snel
In Nederland rijdt loc 1767 met deze reclame rond:quote:
ze ruiken de koffie hequote:Op zondag 3 februari 2013 19:26 schreef Monopoly het volgende:
Ik verbaas me er nog wel eens over hoe snel sommige machinisten uitstappen bij eindstation.
Regelmatig kom ik met de sprinter vanaf Den Haag Moerwijk naar Den Haag CS. Dan zit ik in de 2e bak, en als ik naar buiten loop is de machinist al lang pleite
Toen ik nog voor Syntus reed in de stage, en je kwam aan op je eindstation, was het een kwestie van stuurtafel deactiveren, tractiehendel in de afsluitstand, geremd weg zetten met magneetrem (en daarna de schakelaar weer op normaal zetten en de parkeer rem er op.
Dat kan ook wel redelijk rap, maar die lui bij de NS zijn echt heel snel
soms gaat het ook wel eens fout en parkeert de mcn zijn treintje iets verder dan het stootblok toestaatquote:Op zondag 3 februari 2013 19:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Schijnt een machinist wel te lokken ja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |