quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een VIRM is toch ook gewoon een pendolino zonder kantelbakinstallatie
Ding is ook in Breda gezien.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn werkzaamheden tussen Driebergen-Zeist en Utrecht Centraal, dus het spul gaat of over de en Kippenlijn of helemaal via Tilburg/Breda, Rotterdam, Gouda, Amsterdam naar Haarlem
of via de oude lijn, waarna het spul geduwd naar binnen moet
Wat moet je anders?quote:
Zou volgens mij nog wel kunnen. Maar dan ga je zo om dat je beter over de Brabant route kan gaan.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:57 schreef dennistd het volgende:
In hoeverre is het eigenlijk ook nog een optie om via Woerden-Breukelen-Amersfoort-Deventer-Arnhem-Zevenaar te gaan? Kun je omlopen op station Arnhem of ontbreekt het daarvoor aan sporen?
enkele dagen wachten of vannacht over de kippenlijn gaan. Dat waren ook twee opties geweestquote:
Als je alternatief de kippenlijn is: dan ja, liever Brabant inderdaad!quote:Op zondag 3 februari 2013 00:01 schreef James1988 het volgende:
En terecht dat je dan liever over de Brabantroute gaat.
Brabant
Hoezo? Tis een keer wat anders dan die blauwe mormels van CXXquote:Op zondag 3 februari 2013 00:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als je alternatief de kippenlijn is: dan ja, liever Brabant inderdaad!
quote:Op zondag 3 februari 2013 00:45 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Hoezo? Tis een keer wat anders dan die blauwe mormels van CXX
Tequote:Op zondag 3 februari 2013 00:01 schreef James1988 het volgende:
En terecht dat je dan liever over de Brabantroute gaat.
Brabant
quote:Op zondag 3 februari 2013 01:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Breda ben ik dus serieus nog nooit geweest. Dat wil zeggen, nog nooit uit de trein gestapt die 2x ofzo dat ik er ooit langs kwam.
Weet er ook niet zo veel vab. Paar keer moeten werken bij diverse cafes in de binnenstad en een dag lang conducteur geweest in een bus van de stichting veteraan autobussen tijdens een pendeldienst Breda-Udebhoutquote:Op zondag 3 februari 2013 01:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb er o.a. een jaar op school gezeten en een paar jaar in het Breda's Mannenkoor gezongen
Dus jij hebt flink belang bij een goed rijdende Fyra...quote:Op zondag 3 februari 2013 01:24 schreef JDude het volgende:
Ik woon er al bijna 12 jaar. Nou ja, de laatste paar in de suburbs, maar toch.
quote:UTRECHT - Het eerste deel van de nieuwe stationshal van Utrecht Centraal is zondagmorgen opengegaan. De bouw begon in 2011.
Als de hal in 2016 helemaal klaar is, kunnen per dag 360.000 mensen er gebruik van maken, is de verwachting. De verbinding is behalve belangrijk voor de treinreizigers ook een schakel tussen de oost- en westkant van Utrecht.
In het nu geopende deel is 975.000 kilo staal verwerkt en bijna 6000 kubieke meter beton gestort. Bovendien is 21 miljoen kilo zand verplaatst.
De komende maanden gaan in de nieuwe hal verschillende voorzieningen open: winkels, toiletruimten en informatiepunten voor treinreizigers.
Afbreken
Door de oplevering van het eerste deel van de hal kan nu begonnen worden met het afbreken van de oude jaarbeurstraverse en de bouw van het volgende deel van de hal.
Spoorbeheerder Prorail en de NS zijn in het hele land bezig stations te vernieuwen en vergroten om de stroom treinreizigers beter te kunnen verwerken.
ja die heb ik in 2011 eens gereden. Leuk lijntje wel. Dat is ook het lijntje waar dit gebeurt:quote:Op zondag 3 februari 2013 11:12 schreef greavy het volgende:
Kent iemand de treindienst tussen Hannover en Bad Harzburg?
Ja, de hele lijn is nog met armseinen uitgevoerd vanaf Hildesheim.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja die heb ik in 2011 eens gereden. Leuk lijntje wel. Dat is ook het lijntje waar dit gebeurt:
Inderdaad, daarvoor moet je nu toch vaak buiten de directe stationsomgeving zijn.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:12 schreef Monopoly het volgende:
Dat mis ik wel altijd. Op nieuwe stations is er vaak weinig plek voor de lokale ondernemer. Allemaal ketens als Smullers en de Burger King.
Ik wil gewoon een Friet van Piet hebben of een Mien's snackcorner .
Eindhoven zuidkant, richting Piazza: Van Leeuwen Frituurquote:Op zondag 3 februari 2013 11:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Inderdaad, daarvoor moet je nu toch vaak buiten de directe stationsomgeving zijn.
Nog tips voor de andere grote steden? Je moet ze vaak wel net weten te vinden namelijk.. En de friet van de Smullers vind ik echt niet te eten.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Eindhoven zuidkant, richting Piazza: Van Leeuwen Frituur. Beste friet van Eindhoven en omstreken.
Tja, als het aan Wilhelmina gelegen had, was dit niet meer dan logisch geweest.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:21 schreef Monopoly het volgende:
De Treindienstleiders op post Emmerich zijn ook vreemde vogels.
Gisteren moest ik mij vertrekgereed melden. Voor de 1e keer in het Duits.
Ik een heel lijstje opgeschreven wat ik moest zeggen.
Gesprek ging als volgt (onder voorbehoud van spelfouten uiteraard):
- Ik: Guten Mittag hier Johan lehrling-lokfuhrer von der vier-einz-sieben-nuhl-sechs. Wir sind abfarhtbereid am Gleiss vier.
- Trdl: Oké Johan bedankt voor het melden. *klik*
Vent hoorde overduidelijk mijn NL accent en praatte Nederlands terug
Wel de maximale score gehaald voor mijn BPV voor het stukje "Communiceren met gebiedsverantwoordelijken".
Interessant, daar had ik helemaal geen weet vanquote:Op zondag 3 februari 2013 11:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tja, als het aan Wilhelmina gelegen had, was dit niet meer dan logisch geweest.
http://nl.wikipedia.org/w(...)_Tweede_Wereldoorlog
Ik ook niet tot ik dat las een tijd geleden, en ik vind het te bizar voor woorden.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Interessant, daar had ik helemaal geen weet van
Dus jij zat gisteren fervent #wegmetdemonarchie te twitteren?quote:Op zondag 3 februari 2013 11:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ook niet tot ik dat las een tijd geleden, en ik vind het te bizar voor woorden.
Andere tijdenquote:Op zondag 3 februari 2013 11:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ook niet tot ik dat las een tijd geleden, en ik vind het te bizar voor woorden.
Nee, ik zat gisteren aan het bier.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:56 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dus jij zat gisteren fervent #wegmetdemonarchie te twitteren?
Levert wel geinige taaltjes op in de Elzas.quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Andere tijden![]()
Net na WOI was dat wel gebeurd, en weten allemaal wat daar van is terecht gekomen.
Om het treingerelateerd te houden:quote:Op zondag 3 februari 2013 11:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Levert wel geinige taaltjes op in de Elzas.
Azubi? van AusZuBildende. Stageloper zeg maar.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:02 schreef bork het volgende:
lehrling-lokfuhrer, Zugchef had laatst een leuke Duitse afkorting voor een leerling die werkervaring op doet, ben hem helaas even kwijt, iemand?
Yep die zocht ik, Danke!quote:Op zondag 3 februari 2013 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Azubi? van AusZuBildende. Stageloper zeg maar.
nicequote:Op zondag 3 februari 2013 11:21 schreef Monopoly het volgende:
De Treindienstleiders op post Emmerich zijn ook vreemde vogels.
Gisteren moest ik mij vertrekgereed melden. Voor de 1e keer in het Duits.
Ik een heel lijstje opgeschreven wat ik moest zeggen.
Gesprek ging als volgt (onder voorbehoud van spelfouten uiteraard):
- Ik: Guten Mittag hier Johan lehrling-lokfuhrer von der vier-einz-sieben-nuhl-sechs. Wir sind abfarhtbereid am Gleiss vier.
- Trdl: Oké Johan bedankt voor het melden. *klik*
Vent hoorde overduidelijk mijn NL accent en praatte Nederlands terug
Wel de maximale score gehaald voor mijn BPV voor het stukje "Communiceren met gebiedsverantwoordelijken".
Wat had je dan willen horen? "Roger wilco, over en uit"?quote:Op zondag 3 februari 2013 12:19 schreef Monopoly het volgende:
Wel vreemd, je zet je beste Duits op en je verwacht antwoord in het Duits. Dat ze dan Nederlands terug praten is wel vreemd. Je zit dan echt even van: Huh ? Wat gebeurt er nou? Vooral dat hij ook gelijk ophing
Ook geen gespreksdicipline waar ze in NL toch wel redelijk mee bezig zijn.
Nou dat niet, maar ik ben een beetje gewend geraakt aan de Nederlandse gespreksdicipline dat een Trdl herhaald wat jij zegt.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat had je dan willen horen? "Roger wilco, over en uit"?
Eergisteren Trdl Nijmegen die het keurig deed.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:32 schreef Mirgeam het volgende:
nog geen trdl meegemaakt die zich volledig aan de regels houdt
Hoor ik ook veel.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:46 schreef dennistd het volgende:
Ik vind trein zeventien-eenenvijftig ook logischer klinken dan trein één-zeven-vijf-één. Een drie-vijf-zeven-twee-drie-negen klinkt al helemaal onduidelijk, dan kun je toch beter drie-zevenenvijftig-twee-negendertig hebben volgens mij...
quote:Op zondag 3 februari 2013 13:28 schreef dennistd het volgende:
'Ik sta met trein één-zes-twee-acht op spoor Echo Hotel tussen Echo November Sierra Charlie Hotel Echo Delta Echo Delta Romeo India Echo November Echo Romeo Lima Oscar en Hotel Echo November Golf Echo Lima Oscar voor sein twee-één-acht dat Romeo Oscar Oscar Delta toont. Waarom kan ik niet verder?'
In het vestingstadje Neuf-Brisach (in de Elzas) ligt de oude spoorlijn Colmar - Freiburg over de oude vestingwerken heen gelegd, dat is echt bizar om een keer te zien.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:04 schreef Duvel het volgende:
Ik weet alleen dat ze in die geannexeerde gebieden voor Franse begrippen aan de verkeerde kant rijden.
[ afbeelding ]
Je vergeet Over.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:28 schreef dennistd het volgende:
'Ik sta met trein één-zes-twee-acht op spoor Echo Hotel tussen Echo November Sierra Charlie Hotel Echo Delta Echo Delta Romeo India Echo November Echo Romeo Lima Oscar en Hotel Echo November Golf Echo Lima Oscar voor sein twee-één-acht dat Romeo Oscar Oscar Delta toont. Waarom kan ik niet verder?'
quote:
hmmm who to trust..quote:Op zondag 3 februari 2013 12:28 schreef Monopoly het volgende:
Oh, en over-en-uit wordt niet meer gebruikt.
Tegenwoordig is het "sluiten."
Tegen die tijd is je trein wel goeddeels uitgebrand jaquote:Op zondag 3 februari 2013 13:28 schreef dennistd het volgende:
'Ik sta met trein één-zes-twee-acht op spoor Echo Hotel tussen Echo November Sierra Charlie Hotel Echo Delta Echo Delta Romeo India Echo November Echo Romeo Lima Oscar en Hotel Echo November Golf Echo Lima Oscar voor sein twee-één-acht dat Romeo Oscar Oscar Delta toont. Waarom kan ik niet verder?'
Maar de centrale weet toch dat je voor een stoptonend sein staat, die hebben ze er zelf opgezet? Of gaat het daar wel eens mis?quote:Op zondag 3 februari 2013 13:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]Stationsnamen mogen voluit
Het spellen is meer voor als je op spoor A of B staat.
Ik sta op spoor acht-twee-twee bravo voor stoptonend sein vier-drie-acht
'Over en sluiten' is dubbelop, en als de helft per ongeluk niet overkomt weet je niet wat nou de bedoeling was: einde gesprek, of ik wacht op antwoord.quote:
We gebruiken geen over en uit meer, maar over en sluiten. En nooit tegelijk inderdaad.quote:
Automobilisten in opleiding kennen (en handhaven!) de regels in het algemeen beter dan de "ervaren" automobilisten... Hoe zit dat op het spoorquote:Op zondag 3 februari 2013 13:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En trouwens: wie vertrouw je eerder? Een leerling of iemand die al jaren alle benodigde certificaten heeft?![]()
Zal wel net zo zijn.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:01 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Automobilisten in opleiding kennen (en handhaven!) de regels in het algemeen beter dan de "ervaren" automobilisten... Hoe zit dat op het spoor?
Zo ervaren ben ik ook nog niet hoor.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:01 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Automobilisten in opleiding kennen (en handhaven!) de regels in het algemeen beter dan de "ervaren" automobilisten... Hoe zit dat op het spoor?
Vrije interpretatiequote:Op zondag 3 februari 2013 13:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
We gebruiken geen over en uit meer, maar over en sluiten. En nooit tegelijk inderdaad.
En trouwens: wie vertrouw je eerder? Een leerling of iemand die al jaren alle benodigde certificaten heeft?![]()
Ervaren mensen kunnen regels vaak wel beter op waarde schatten. Gevaarlijk wordt het alleen als er zo ontzettend veel regels zijn dat je niet meer doorhebt waar ze ook al weer voor bedoeld waren. Dan krijg je regelinflatie en wordt de drempel om ze te overtreden lager. Denk bijvoorbeeld aan de voetganger bij een rood licht terwijl er de eerste paar honderd meter geen weggebruiker te zien is. Die gaat niet wachten op groen.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:01 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Automobilisten in opleiding kennen (en handhaven!) de regels in het algemeen beter dan de "ervaren" automobilisten... Hoe zit dat op het spoor?
Ich kenne dieses Bild auch, aber von wo?quote:Op zondag 3 februari 2013 14:08 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Tunnelblick – wer weiß, an welchem deutschen Großstadtbahnhof dieses Bild entstanden ist?
DB FB
De Duplex wordt net zo goed niet nieuw toegelaten in NL. Ze voldoen niet aan de TSI's. De enige hogesnelheidstreinen die daar tot nu toe aan voldoen met een toelating zijn de V250 en de AGV van Alstom.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kentekenplaat, hoe kom je erbij dat de ICx snel leverbaar is? De TGV duplex is een beproefd concept waar slechts een zeer korte toelatingsperiode voor nodig is, de ICx is compleet nieuw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |