Dat de reiziger, de burger en de maatschappij er niet bij gebaat zijn dat NS en ProRail als vrij bedrijf handelen, maar bij moedwillig speculeren en falen (proactief afschaffen Benelux) toch maar weer bij moedertje Staat komen schuilen. Meerstadt verdient ruimschoots de Balkenendenorm? Laat hem dan ook het ondernemersrisico dragen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
En zeker gezien het gedoe met de Velaro D zou ik de gok maar niet wagen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:25 schreef bork het volgende:
ICx is afwachten wanneer deze rijdt, lijkt me niet zo'n goed plan.
Soort zelfde constructie als met de Thalys?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
En zeker gezien het gedoe met de Velaro D zou ik de gok maar niet wagen.
Iets TGV-achtigs lijkt me wel handig: Brussel-Parijs wordt al elk uur gereden, je zou dan Amsterdam-Brussel vast kunnen knopen aan Brussel-Parijs en daarmee elk uur deze verbinding aanbieden, die dan ook meteen de Fyra Amsterdam-Brussel vervangt.
Idd, hier ook.Dat is waar ik nu mee bezig ben. Pilske erbij en Lekker in het zonneke de rails en Parijs voorbij laten glijden. Moest ik eens rap over moeten stappen, dan heb ik daar eigenlijk totaal geen goesting in.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een heerlijk weer voor een relaxed rondje
Tot een paar maanden terug keek ik er ook zo tegenaan. Ik had gehoopt dat de V250 eenmaal in dienst een mooie trein zou blijken en dat alle ellende vergeten zou worden. Maar tot nu toe blijkt werkelijk alles negatiever uit te pakken dan verwacht.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou ik denk dat de Fyra V250 wel degelijk gaat rijden, over een paar maanden. En uiteindelijk ook wel met een dienst van 10 a 12 treinparen per dag. En, zoals met alles, ebt de herinnering aan de ellende wel weer weg. Maar wat wil je ook, je hebt eigenlijk geen keus als je op het OV aangewezen bent.
Of de vervelende langere rit via stoptrein Roosendaal, of duurder reizen via de Fyra. 't is een vervelend spelletje dat NS / Overheid hier speelt, maar je doet er niets aan.
Maar hoe wil je dat dan doen bij een omleiding?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:19 schreef b2py het volgende:
Hoeveel zou het kosten om Amsterdam - Hoofddorp HSL aansluiting en Rotterdam HSL aansluiting - Kijfhoek Aansluiting HSL te voorzien van ERTMS? Hoef je ook geen ATB meer te vragen..
En hoe groot is de kans dat de kleine (en minder kleine) ergernissen nog veel langer doorgaan, waardoor de herinnering helemaal niet de kans krijgt om weg te ebben?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:51 schreef Igen het volgende:
Hoe groot is dan de kans dat we over een paar maanden een betrouwbare V250 hebben? Absoluut nihil, denk ik. En hoe groot is de kans dat we over 5 jaar 19 stuks betrouwbare V250-treinen hebben?
En natuurlijk ook naar De Meer ERTMS hequote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:22 schreef CrashO het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dat dan doen bij een omleiding?
Of zelfs maar het afrangeren van de treinstellen naar watergraafsmeer, zonder ATB
Of de bus. Da's wel het voordeel van de OV-chipkaart, je hebt altijd een geldig vervoersbewijs bij je om in willekeurig welk OV te stappen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:35 schreef b2py het volgende:
Omleidingen, tsja, pak je maar de gewone trein
Omdat er Europese standaarden zijn gekomen na de bouw van de treinen. Uitzondering is de SLT, die trein past wel langs de perrons, maar de andere treinen nog niet.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:48 schreef icloud het volgende:
Ik bedacht me net, waarom passen wij de treinen aan het perron aan en niet andersom?
Het grootste gedeelte van de ns treinen hebben een hogere instap dan het perron, dus dan is de oplossing duidelijk verhoog het perron totdat het gelijk ligt met de vloer van de treinen, en dan even iets over het trapje bouwen zodat er een gelijke vloer ontstaat en klaar.
Fuck die europese standaarden, gewoon de nederlandse standaard.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat er Europese standaarden zijn gekomen na de bouw van de treinen. Uitzondering is de SLT, die trein past wel langs de perrons, maar de andere treinen nog niet.
Wat dacht je dat het kost?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:48 schreef icloud het volgende:
Ik bedacht me net, waarom passen wij de treinen aan het perron aan en niet andersom?
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:53 schreef icloud het volgende:
[..]
Fuck die europese standaarden, gewoon de nederlandse standaard.
Dat is gewoon ingecalculeerd want een trein gaat 30 jaar mee. Dus NS weet welk budget voor nieuw materieel opzij gelegd moet worden. No extra costs here...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:58 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat denk je dat het kost om de hele vloot voor 2025 te vervangen dankzij brussel?
Geldt alleen voor sprintermaterieel. Heel toevallig gaat SGM eruit rond die tijd en stromen er in 2020 nieuwe sprinters in.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:58 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat denk je dat het kost om de hele vloot voor 2025 te vervangen dankzij brussel?
Wat denk je van de icm, plan z, plan v, en de virm`squote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Geldt alleen voor sprintermaterieel. Heel toevallig gaat SGM eruit rond die tijd en stromen er in 2020 nieuwe sprinters in.
ICM, VIRM en NID zijn intercity's, daarvoor geldt de gelijkvloerse instap regel niet.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:03 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat denk je van de icm, plan z, plan v, en de virm`s
2016 toch al?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Geldt alleen voor sprintermaterieel. Heel toevallig gaat SGM eruit rond die tijd en stromen er in 2020 nieuwe sprinters in.
Is er wel voldoende materieel (SGMm, SLT en eventueel wat IC-materieel dat dan tijdelijk in Sprinterdiensten moet rijden) om al het Plan V te vervangen? Er zijn immers nog behoorlijk wat stellen in dienst, tegenwoordig zelfs weer in de Randstad..quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:04 schreef b2py het volgende:
[..]
ICM, VIRM en NID zijn intercity's, daarvoor geldt de gelijkvloerse instap regel niet.
Plan-V gaat per snel naar de schroothoop.
nee is het antwoord. Er is ook niet genoeg om het DD-AR allemaal te vervangen, waardoor de V'tjes nog even moeten blijven rijden. Het NID zal het gat in de stoptreindiensten tijdelijk opvullen tot er nieuwe sprinters instromen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:28 schreef KnightSolaire het volgende:
Is er wel voldoende materieel (SGMm, SLT en eventueel wat IC-materieel dat dan tijdelijk in Sprinterdiensten moet rijden) om al het Plan V te vervangen? Er zijn immers nog behoorlijk wat stellen in dienst, tegenwoordig zelfs weer in de Randstad..
Was het niet die ICM die betrokken is geraakt bij de aanrijding in Putten? Zie was ook aardig verbrand aan de buitenkant.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm: laatste bak was behoorlijk verbrand van buiten!
Sluitsein bestond ook uit een rode lantaarn bovenin de cabine.
Helaas geen foto's, ik kwam net het perron op lopen en zag 'm richting Zutphen verder rijden.
Dat zou goed kunnen ja.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Was het niet die ICM die betrokken is geraakt bij de aanrijding in Putten? Zie was ook aardig verbrand aan de buitenkant.
Geen verschil met de V250 dus.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:25 schreef bork het volgende:
ICx is afwachten wanneer deze rijdt, lijkt me niet zo'n goed plan.
Dat laatste is wel een goed plan. Volle treinen leveren meer op dan kwart gevulde treinen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
En zeker gezien het gedoe met de Velaro D zou ik de gok maar niet wagen.
Iets TGV-achtigs lijkt me wel handig: Brussel-Parijs wordt al elk uur gereden, je zou dan Amsterdam-Brussel vast kunnen knopen aan Brussel-Parijs en daarmee elk uur deze verbinding aanbieden, die dan ook meteen de Fyra Amsterdam-Brussel vervangt.
Daarnaast zouden er nieuwe stellen met een max van 200 km/h moeten komen voor een toeslagvrije verbinding Amsterdam-Schiphol-HSL-Rotterdam-HSL-Breda-Noorderkempen-Antwerpen-Mechelen-Brussel
Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn. Of ze gaan nu naar de sloop of over een jaar of wat. Ik denk niet dat de NS zin heeft om heel veel aan onderhoud in die hokken te stoppen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Tot een paar maanden terug keek ik er ook zo tegenaan. Ik had gehoopt dat de V250 eenmaal in dienst een mooie trein zou blijken en dat alle ellende vergeten zou worden. Maar tot nu toe blijkt werkelijk alles negatiever uit te pakken dan verwacht.
Uiteindelijk zijn we nu al vijf, zes jaar voorbij het moment dat de V250 had moeten gaan rijden. En wat hebben we na al die tijd? Een trein die een maand lang met enorm veel storingen te maken heeft gehad en nu de baan niet meer op mag omdat 'ie uit elkaar valt.
Hoe groot is dan de kans dat we over een paar maanden een betrouwbare V250 hebben? Absoluut nihil, denk ik. En hoe groot is de kans dat we over 5 jaar 19 stuks betrouwbare V250-treinen hebben?
Dat zal die aanrijdingstrein van Putten wel zijn dan, ik zag die combi ook in m'n ooghoek langsrijden netquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm:
Waarom achter een virm? En niet gewoon een lok?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm: laatste bak was behoorlijk verbrand van buiten!
Sluitsein bestond ook uit een rode lantaarn bovenin de cabine.
Helaas geen foto's, ik kwam net het perron op lopen en zag 'm richting Zutphen verder rijden.
Zou deze ICMm naar Nedtrain in Zutphen vervoerd worden? Of is dat niet logisch?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm: laatste bak was behoorlijk verbrand van buiten!
Sluitsein bestond ook uit een rode lantaarn bovenin de cabine.
Helaas geen foto's, ik kwam net het perron op lopen en zag 'm richting Zutphen verder rijden.
Ik had die Pendolino en RailJet ook gezien, maar kantelbaktreinen lijken me niet echt handig, evenals de haat van NS tegen loc+rijtuigen treinen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:28 schreef James1988 het volgende:
Aan het lijstje met alternatieven kun je nog toevoegen: Pendolino, RailJet, Renfe S/120.
Het is alleen een beetje kansloos om wederom met een lijstje te komen met mogelijke alternatieven. Al die treinen zijn duur en levering kost jaren.
Zal hem even toevoegen ;-)quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:32 schreef James1988 het volgende:
Pendolino is ook leverbaar zonder kantelbakinstallatie. PKP heeft er een twintigtal besteld.
NedTrain heeft behalve een kantine niets in Zutphen volgens mij. Hij zal wel naar Haarlem gaan, maar via Zwolle-Deventer-Arnhem-Utrecht-Amsterdam, om zo de beschadigde kop (en waarschijnlijk ook beschadigde koppeling) aan de achterkant te houden.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:02 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Zou deze ICMm naar Nedtrain in Zutphen vervoerd worden? Of is dat niet logisch?
Wat is dit nou weer. Zo van "Land Rover ook leverbaar zonder vierwielaandrijving".quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:32 schreef James1988 het volgende:
Pendolino is ook leverbaar zonder kantelbakinstallatie. PKP heeft er een twintigtal besteld.
Een VIRM is toch ook gewoon een pendolino zonder kantelbakinstallatiequote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer. Zo van "Land Rover ook leverbaar zonder vierwielaandrijving".
Dan is het toch geen PENDOlino meer man
Ze kantelen bij mijn weten naar de binnenkant, het zwaartepunt moet richting binnenbocht verschuiven om hogere snelheden mogelijk te maken.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet dat nou nooit he, doe kantelbakken nou bovenin scharnieren en slaan ze uit naar de buitenbocht zoals bij een zweefmolen? Of zit het kantelpunt onderin, en kantelt het naar binnen om te compenseren?![]()
Is er nergens een filmpje kantelbaktechniek voor Dummies?![]()
Het doet me altijd een beetje denken aan dit attractype in storing (vanaf 49 sec)![]()
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet dat nou nooit he, doe kantelbakken nou bovenin scharnieren en slaan ze uit naar de buitenbocht zoals bij een zweefmolen? Of zit het kantelpunt onderin, en kantelt het naar binnen om te compenseren?![]()
Is er nergens een filmpje kantelbaktechniek voor Dummies?![]()
Het doet me altijd een beetje denken aan dit attractype in storing (vanaf 49 sec)![]()
Dat zal het wel zijn inderdaad. Makes sense.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
NedTrain heeft behalve een kantine niets in Zutphen volgens mij. Hij zal wel naar Haarlem gaan, maar via Zwolle-Deventer-Arnhem-Utrecht-Amsterdam, om zo de beschadigde kop (en waarschijnlijk ook beschadigde koppeling) aan de achterkant te houden.
er zijn werkzaamheden tussen Driebergen-Zeist en Utrecht Centraal, dus het spul gaat of over de en Kippenlijn of helemaal via Tilburg/Breda, Rotterdam, Gouda, Amsterdam naar Haarlemquote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
NedTrain heeft behalve een kantine niets in Zutphen volgens mij. Hij zal wel naar Haarlem gaan, maar via Zwolle-Deventer-Arnhem-Utrecht-Amsterdam, om zo de beschadigde kop (en waarschijnlijk ook beschadigde koppeling) aan de achterkant te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |