abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:25:22 #51
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122375001
ICx is afwachten wanneer deze rijdt, lijkt me niet zo'n goed plan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_122375116
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
Dat de reiziger, de burger en de maatschappij er niet bij gebaat zijn dat NS en ProRail als vrij bedrijf handelen, maar bij moedwillig speculeren en falen (proactief afschaffen Benelux) toch maar weer bij moedertje Staat komen schuilen. Meerstadt verdient ruimschoots de Balkenendenorm? Laat hem dan ook het ondernemersrisico dragen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Sport zaterdag 2 februari 2013 @ 13:34:08 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122375284
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:25 schreef bork het volgende:
ICx is afwachten wanneer deze rijdt, lijkt me niet zo'n goed plan.
En zeker gezien het gedoe met de Velaro D zou ik de gok maar niet wagen.
Iets TGV-achtigs lijkt me wel handig: Brussel-Parijs wordt al elk uur gereden, je zou dan Amsterdam-Brussel vast kunnen knopen aan Brussel-Parijs en daarmee elk uur deze verbinding aanbieden, die dan ook meteen de Fyra Amsterdam-Brussel vervangt.

Daarnaast zouden er nieuwe stellen met een max van 200 km/h moeten komen voor een toeslagvrije verbinding Amsterdam-Schiphol-HSL-Rotterdam-HSL-Breda-Noorderkempen-Antwerpen-Mechelen-Brussel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_122375437
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

En zeker gezien het gedoe met de Velaro D zou ik de gok maar niet wagen.
Iets TGV-achtigs lijkt me wel handig: Brussel-Parijs wordt al elk uur gereden, je zou dan Amsterdam-Brussel vast kunnen knopen aan Brussel-Parijs en daarmee elk uur deze verbinding aanbieden, die dan ook meteen de Fyra Amsterdam-Brussel vervangt.

Soort zelfde constructie als met de Thalys?
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:48:20 #55
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122375755
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een heerlijk weer voor een relaxed rondje :)
Idd, hier ook.Dat is waar ik nu mee bezig ben. Pilske erbij en Lekker in het zonneke de rails en Parijs voorbij laten glijden. Moest ik eens rap over moeten stappen, dan heb ik daar eigenlijk totaal geen goesting in.
pi_122375905
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou ik denk dat de Fyra V250 wel degelijk gaat rijden, over een paar maanden. En uiteindelijk ook wel met een dienst van 10 a 12 treinparen per dag. En, zoals met alles, ebt de herinnering aan de ellende wel weer weg. Maar wat wil je ook, je hebt eigenlijk geen keus als je op het OV aangewezen bent.
Of de vervelende langere rit via stoptrein Roosendaal, of duurder reizen via de Fyra. 't is een vervelend spelletje dat NS / Overheid hier speelt, maar je doet er niets aan.
Tot een paar maanden terug keek ik er ook zo tegenaan. Ik had gehoopt dat de V250 eenmaal in dienst een mooie trein zou blijken en dat alle ellende vergeten zou worden. Maar tot nu toe blijkt werkelijk alles negatiever uit te pakken dan verwacht.

Uiteindelijk zijn we nu al vijf, zes jaar voorbij het moment dat de V250 had moeten gaan rijden. En wat hebben we na al die tijd? Een trein die een maand lang met enorm veel storingen te maken heeft gehad en nu de baan niet meer op mag omdat 'ie uit elkaar valt.

Hoe groot is dan de kans dat we over een paar maanden een betrouwbare V250 hebben? Absoluut nihil, denk ik. En hoe groot is de kans dat we over 5 jaar 19 stuks betrouwbare V250-treinen hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 13:52:53 ]
pi_122377030
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:19 schreef b2py het volgende:
Hoeveel zou het kosten om Amsterdam - Hoofddorp HSL aansluiting en Rotterdam HSL aansluiting - Kijfhoek Aansluiting HSL te voorzien van ERTMS? Hoef je ook geen ATB meer te vragen..
Maar hoe wil je dat dan doen bij een omleiding?
Of zelfs maar het afrangeren van de treinstellen naar watergraafsmeer, zonder ATB :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 14:22:51 ]
pi_122377049
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:51 schreef Igen het volgende:
Hoe groot is dan de kans dat we over een paar maanden een betrouwbare V250 hebben? Absoluut nihil, denk ik. En hoe groot is de kans dat we over 5 jaar 19 stuks betrouwbare V250-treinen hebben?
En hoe groot is de kans dat de kleine (en minder kleine) ergernissen nog veel langer doorgaan, waardoor de herinnering helemaal niet de kans krijgt om weg te ebben?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_122377538
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:22 schreef CrashO het volgende:

[..]

Maar hoe wil je dat dan doen bij een omleiding?
Of zelfs maar het afrangeren van de treinstellen naar watergraafsmeer, zonder ATB :P
En natuurlijk ook naar De Meer ERTMS he ;)
Omleidingen, tsja, pak je maar de gewone trein ;)
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:36:34 #60
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122377565
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:35 schreef b2py het volgende:
Omleidingen, tsja, pak je maar de gewone trein ;)
Of de bus. Da's wel het voordeel van de OV-chipkaart, je hebt altijd een geldig vervoersbewijs bij je om in willekeurig welk OV te stappen. :P
pi_122378032
Ik bedacht me net, waarom passen wij de treinen aan het perron aan en niet andersom?

Het grootste gedeelte van de ns treinen hebben een hogere instap dan het perron, dus dan is de oplossing duidelijk verhoog het perron totdat het gelijk ligt met de vloer van de treinen, en dan even iets over het trapje bouwen zodat er een gelijke vloer ontstaat en klaar.

Ook een handig middel tegen belgische rommel in nederland.
pi_122378088
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:48 schreef icloud het volgende:
Ik bedacht me net, waarom passen wij de treinen aan het perron aan en niet andersom?

Het grootste gedeelte van de ns treinen hebben een hogere instap dan het perron, dus dan is de oplossing duidelijk verhoog het perron totdat het gelijk ligt met de vloer van de treinen, en dan even iets over het trapje bouwen zodat er een gelijke vloer ontstaat en klaar.
Omdat er Europese standaarden zijn gekomen na de bouw van de treinen. Uitzondering is de SLT, die trein past wel langs de perrons, maar de andere treinen nog niet.
pi_122378201
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Omdat er Europese standaarden zijn gekomen na de bouw van de treinen. Uitzondering is de SLT, die trein past wel langs de perrons, maar de andere treinen nog niet.
Fuck die europese standaarden, gewoon de nederlandse standaard.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:57:12 #64
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122378350
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:48 schreef icloud het volgende:
Ik bedacht me net, waarom passen wij de treinen aan het perron aan en niet andersom?
Wat dacht je dat het kost?
pi_122378356
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:53 schreef icloud het volgende:

[..]

Fuck die europese standaarden, gewoon de nederlandse standaard.
:|W
pi_122378379
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:57 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Wat dacht je dat het kost?
Wat denk je dat het kost om de hele vloot voor 2025 te vervangen dankzij brussel?
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:59:16 #67
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122378430
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:58 schreef icloud het volgende:

[..]

Wat denk je dat het kost om de hele vloot voor 2025 te vervangen dankzij brussel?
Dat is gewoon ingecalculeerd want een trein gaat 30 jaar mee. Dus NS weet welk budget voor nieuw materieel opzij gelegd moet worden. No extra costs here...
Perrons verhogen niet.
pi_122378518
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:58 schreef icloud het volgende:

[..]

Wat denk je dat het kost om de hele vloot voor 2025 te vervangen dankzij brussel?
Geldt alleen voor sprintermaterieel. Heel toevallig gaat SGM eruit rond die tijd en stromen er in 2020 nieuwe sprinters in.
pi_122378581
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Geldt alleen voor sprintermaterieel. Heel toevallig gaat SGM eruit rond die tijd en stromen er in 2020 nieuwe sprinters in.
Wat denk je van de icm, plan z, plan v, en de virm`s
pi_122378618
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:03 schreef icloud het volgende:

[..]

Wat denk je van de icm, plan z, plan v, en de virm`s
ICM, VIRM en NID zijn intercity's, daarvoor geldt de gelijkvloerse instap regel niet.
Plan-V gaat per snel naar de schroothoop.
pi_122379344
En ICM = Plan Z.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 15:28:07 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122379431
Aan het lijstje met alternatieven kun je nog toevoegen: Pendolino, RailJet, Renfe S/120.

Het is alleen een beetje kansloos om wederom met een lijstje te komen met mogelijke alternatieven. Al die treinen zijn duur en levering kost jaren.
pi_122379434
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Geldt alleen voor sprintermaterieel. Heel toevallig gaat SGM eruit rond die tijd en stromen er in 2020 nieuwe sprinters in.
2016 toch al?
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:04 schreef b2py het volgende:

[..]

ICM, VIRM en NID zijn intercity's, daarvoor geldt de gelijkvloerse instap regel niet.
Plan-V gaat per snel naar de schroothoop.
Is er wel voldoende materieel (SGMm, SLT en eventueel wat IC-materieel dat dan tijdelijk in Sprinterdiensten moet rijden) om al het Plan V te vervangen? Er zijn immers nog behoorlijk wat stellen in dienst, tegenwoordig zelfs weer in de Randstad..
pi_122379893
Zo, ben ik weer *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 februari 2013 @ 15:45:13 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122380066
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:28 schreef KnightSolaire het volgende:
Is er wel voldoende materieel (SGMm, SLT en eventueel wat IC-materieel dat dan tijdelijk in Sprinterdiensten moet rijden) om al het Plan V te vervangen? Er zijn immers nog behoorlijk wat stellen in dienst, tegenwoordig zelfs weer in de Randstad..
nee is het antwoord. Er is ook niet genoeg om het DD-AR allemaal te vervangen, waardoor de V'tjes nog even moeten blijven rijden. Het NID zal het gat in de stoptreindiensten tijdelijk opvullen tot er nieuwe sprinters instromen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122382888
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm: laatste bak was behoorlijk verbrand van buiten! :o
Sluitsein bestond ook uit een rode lantaarn bovenin de cabine.

Helaas geen foto's, ik kwam net het perron op lopen en zag 'm richting Zutphen verder rijden.
pi_122382940
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm: laatste bak was behoorlijk verbrand van buiten! :o
Sluitsein bestond ook uit een rode lantaarn bovenin de cabine.

Helaas geen foto's, ik kwam net het perron op lopen en zag 'm richting Zutphen verder rijden.
Was het niet die ICM die betrokken is geraakt bij de aanrijding in Putten? Zie was ook aardig verbrand aan de buitenkant.
pi_122383074
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:11 schreef Viezze het volgende:

[..]

Was het niet die ICM die betrokken is geraakt bij de aanrijding in Putten? Zie was ook aardig verbrand aan de buitenkant.
Dat zou goed kunnen ja.

--edit-- Ik had de foto's daarvan nog niet gezien, maar inderdaad, dat moet 'm zijn!

[ Bericht 7% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 02-02-2013 17:24:16 ]
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:27:42 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122383494
Voor de liefhebbers: 2x Plan V in de sprinter Breda - Den Bosch - Utrecht.
pi_122383786
stuur eens richting alkmaar die 2x Plan V
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:37:02 #81
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_122383794
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:25 schreef bork het volgende:
ICx is afwachten wanneer deze rijdt, lijkt me niet zo'n goed plan.
Geen verschil met de V250 dus. :P
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:37:55 #82
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_122383832
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

En zeker gezien het gedoe met de Velaro D zou ik de gok maar niet wagen.
Iets TGV-achtigs lijkt me wel handig: Brussel-Parijs wordt al elk uur gereden, je zou dan Amsterdam-Brussel vast kunnen knopen aan Brussel-Parijs en daarmee elk uur deze verbinding aanbieden, die dan ook meteen de Fyra Amsterdam-Brussel vervangt.

Daarnaast zouden er nieuwe stellen met een max van 200 km/h moeten komen voor een toeslagvrije verbinding Amsterdam-Schiphol-HSL-Rotterdam-HSL-Breda-Noorderkempen-Antwerpen-Mechelen-Brussel
Dat laatste is wel een goed plan. Volle treinen leveren meer op dan kwart gevulde treinen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:39:14 #83
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_122383897
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Tot een paar maanden terug keek ik er ook zo tegenaan. Ik had gehoopt dat de V250 eenmaal in dienst een mooie trein zou blijken en dat alle ellende vergeten zou worden. Maar tot nu toe blijkt werkelijk alles negatiever uit te pakken dan verwacht.

Uiteindelijk zijn we nu al vijf, zes jaar voorbij het moment dat de V250 had moeten gaan rijden. En wat hebben we na al die tijd? Een trein die een maand lang met enorm veel storingen te maken heeft gehad en nu de baan niet meer op mag omdat 'ie uit elkaar valt.

Hoe groot is dan de kans dat we over een paar maanden een betrouwbare V250 hebben? Absoluut nihil, denk ik. En hoe groot is de kans dat we over 5 jaar 19 stuks betrouwbare V250-treinen hebben?
Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn. Of ze gaan nu naar de sloop of over een jaar of wat. Ik denk niet dat de NS zin heeft om heel veel aan onderhoud in die hokken te stoppen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_122384303
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm:
Dat zal die aanrijdingstrein van Putten wel zijn dan, ik zag die combi ook in m'n ooghoek langsrijden net :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:54:44 #85
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122384412
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm: laatste bak was behoorlijk verbrand van buiten! :o
Sluitsein bestond ook uit een rode lantaarn bovenin de cabine.

Helaas geen foto's, ik kwam net het perron op lopen en zag 'm richting Zutphen verder rijden.
Waarom achter een virm? En niet gewoon een lok?

Het enige wat ik kan bedenken is dat die virm toch die kant op gaat en:
"Zeg Joop, nu je toch met die Schommelboot die kant op gaat? Zou jij ook gelijk dat 2e handsje die kant op kunne jassen?"
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:55:23 #86
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122384429
Dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door Darkwing_Duck op 02-02-2013 17:55:52 (Foutje) ]
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:56:00 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122384450
1 rijpad is goedkoper dan 2 :s)
pi_122384676
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm: laatste bak was behoorlijk verbrand van buiten! :o
Sluitsein bestond ook uit een rode lantaarn bovenin de cabine.

Helaas geen foto's, ik kwam net het perron op lopen en zag 'm richting Zutphen verder rijden.
Zou deze ICMm naar Nedtrain in Zutphen vervoerd worden? Of is dat niet logisch?
pi_122385455
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:28 schreef James1988 het volgende:
Aan het lijstje met alternatieven kun je nog toevoegen: Pendolino, RailJet, Renfe S/120.

Het is alleen een beetje kansloos om wederom met een lijstje te komen met mogelijke alternatieven. Al die treinen zijn duur en levering kost jaren.
Ik had die Pendolino en RailJet ook gezien, maar kantelbaktreinen lijken me niet echt handig, evenals de haat van NS tegen loc+rijtuigen treinen.
Renfe S/120 is inderdaad een goede keus.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 18:32:00 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122385549
Pendolino is ook leverbaar zonder kantelbakinstallatie. PKP heeft er een twintigtal besteld. :)
pi_122387588
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 18:32 schreef James1988 het volgende:
Pendolino is ook leverbaar zonder kantelbakinstallatie. PKP heeft er een twintigtal besteld. :)
Zal hem even toevoegen ;-)
pi_122387649
Op schiphol en zag net gewoon rijdende treinen. Toch blij dat ik met de auto ben. :+
  Redactie Sport zaterdag 2 februari 2013 @ 19:39:16 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122388378
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 18:02 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Zou deze ICMm naar Nedtrain in Zutphen vervoerd worden? Of is dat niet logisch?
NedTrain heeft behalve een kantine niets in Zutphen volgens mij. Hij zal wel naar Haarlem gaan, maar via Zwolle-Deventer-Arnhem-Utrecht-Amsterdam, om zo de beschadigde kop (en waarschijnlijk ook beschadigde koppeling) aan de achterkant te houden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_122388396
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 18:32 schreef James1988 het volgende:
Pendolino is ook leverbaar zonder kantelbakinstallatie. PKP heeft er een twintigtal besteld. :)
Wat is dit nou weer. Zo van "Land Rover ook leverbaar zonder vierwielaandrijving".

Dan is het toch geen PENDOlino meer man :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122389299
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer. Zo van "Land Rover ook leverbaar zonder vierwielaandrijving".

Dan is het toch geen PENDOlino meer man :P
Een VIRM is toch ook gewoon een pendolino zonder kantelbakinstallatie :+
  zaterdag 2 februari 2013 @ 20:06:30 #96
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122389500
Ik weet dat nou nooit he, doe kantelbakken nou bovenin scharnieren en slaan ze uit naar de buitenbocht zoals bij een zweefmolen? Of zit het kantelpunt onderin, en kantelt het naar binnen om te compenseren? :?

Is er nergens een filmpje kantelbaktechniek voor Dummies? :@

Het doet me altijd een beetje denken aan dit attractype in storing (vanaf 49 sec) :P
pi_122389935
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet dat nou nooit he, doe kantelbakken nou bovenin scharnieren en slaan ze uit naar de buitenbocht zoals bij een zweefmolen? Of zit het kantelpunt onderin, en kantelt het naar binnen om te compenseren? :?

Is er nergens een filmpje kantelbaktechniek voor Dummies? :@

Het doet me altijd een beetje denken aan dit attractype in storing (vanaf 49 sec) :P
Ze kantelen bij mijn weten naar de binnenkant, het zwaartepunt moet richting binnenbocht verschuiven om hogere snelheden mogelijk te maken.
pi_122390237
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet dat nou nooit he, doe kantelbakken nou bovenin scharnieren en slaan ze uit naar de buitenbocht zoals bij een zweefmolen? Of zit het kantelpunt onderin, en kantelt het naar binnen om te compenseren? :?

Is er nergens een filmpje kantelbaktechniek voor Dummies? :@

Het doet me altijd een beetje denken aan dit attractype in storing (vanaf 49 sec) :P

Het draaipunt zit dankzij een hoop cylinders/zuigers mooi in het midden. Verschuiving van het zwaartepunt lijkt me eerder heel ongewenst, het is juist een goede zaak dat de krachten op de buitenste wielen komen te staan. Denk aan karten; als je dat goed wilt doen blijf je in de bochten ook gewoon rechtop zitten i.p.v. richting de binnenkant te hellen.
pi_122390277
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 19:39 schreef dennistd het volgende:

[..]

NedTrain heeft behalve een kantine niets in Zutphen volgens mij. Hij zal wel naar Haarlem gaan, maar via Zwolle-Deventer-Arnhem-Utrecht-Amsterdam, om zo de beschadigde kop (en waarschijnlijk ook beschadigde koppeling) aan de achterkant te houden.
Dat zal het wel zijn inderdaad. Makes sense.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 februari 2013 @ 20:30:29 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122390477
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 19:39 schreef dennistd het volgende:

[..]

NedTrain heeft behalve een kantine niets in Zutphen volgens mij. Hij zal wel naar Haarlem gaan, maar via Zwolle-Deventer-Arnhem-Utrecht-Amsterdam, om zo de beschadigde kop (en waarschijnlijk ook beschadigde koppeling) aan de achterkant te houden.
er zijn werkzaamheden tussen Driebergen-Zeist en Utrecht Centraal, dus het spul gaat of over de en Kippenlijn of helemaal via Tilburg/Breda, Rotterdam, Gouda, Amsterdam naar Haarlem ;)

of via de oude lijn, waarna het spul geduwd naar binnen moet
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')