Klopt, in 1991. En aldus het wereldrecord verbeterd.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Belgen hebben geloof ik kort daarna een sleep met 70 rijtuigen in beweging gebracht.
Nee, het is deze: http://maps.google.com/ma(...)p=12,275.15,,0,10.07quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:53 schreef Pino112 het volgende:
http://goo.gl/maps/CZ6E3
Knap als je hier bij langs komt dan.
Daar zijn ze geeindigd ja.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee, het is deze: http://maps.google.com/ma(...)p=12,275.15,,0,10.07
Met vluchtheuvel zelfs, dus ze hebben nog rare capriolen moeten uithalen om er langs de verkeerde kant langs te gaan.
Ze hebben niet hoeven spookrijden, die Arkemheenseweg is een smalle weg.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:07 schreef lyolyrc het volgende:
Gewoon een stukje spookrijden, dan kun je zo tussen de bomen door. Tenzij er dus een IC aan komt razen, dan kom je maar halverwege.
Klopt, ze moest die sprinter namelijk halen. Er staat nu een monument bij het station.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:53 schreef bork het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus vaker. In Bunnik had een meisje de sprinter gezien en ging er langs, komt een ICE er van de andere kant aan, kansloos.
De trein is voorlopig ook uit de running vermoed ik zo, gezien de schade.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef b2py het volgende:
http://nos.nl/video/469541-trein-botst-op-auto-bij-putten.html
Filmpje over de aanrijding. Auto heeft geen schijn van kans gehad.
Dat bij Bunnik was helemaal droevig. Die moeder stond aan de overkant te roepen van "kom maar, steek maar over". Dan is je leven wel zo'n beetje voorbijquote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef remcoP het volgende:
[..]
Klopt, ze moest die sprinter namelijk halen. Er staat nu een monument bij het station.
Pff...inderdaad zeg...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat bij Bunnik was helemaal droevig. Die moeder stond aan de overkant te roepen van "kom maar, steek maar over". Dan is je leven wel zo'n beetje voorbij
Dat zie ik nu ook ja.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe ik die brief lees is dat NS vanaf 2015 een bedrag van ¤ 101 miljoen per jaar neerlegt voor de HSL en ¤ 80 miljoen per jaar voor het Hoofdrailnet.
Het aanpassen van de huidige concessieovereenkomst is namelijk niet zomaar mogelijk.
Kortom, de HSL is ongeveer 60 miljoen per jaar waard en dat wordt elders in de brief bevestigd. NS zal dus zo'n 90 miljoen euro minder winst gaan maken, en aangezien NS volledig in overheidshanden is, belanden deze kosten als een boomerang terug bij de belastingbetaler. Alleen zit er dan waarschijnlijk een andere minister die met het lijk in de kast wordt geconfronteerd.quote:3. Nieuwe aanbesteding vervoer HSL-Zuid
Na beëindiging van de vervoerconcessie van HSA voor de HSL-Zuid, al dan niet als gevolg van een faillissement, zou deze concessie opnieuw kunnen worden aanbesteed. Bij de aanbesteding in 2001 waren er ook andere gegadigden dan HSA. Gezien het verschil tussen de oorspronkelijke bieding van HSA (ca. ¤ 166,5 mln per jaar) en de hoogte van de concessievergoeding die volgt uit de business case 2010 van HSA van ca. ¤ 60 mln per jaar (die door BCG in haar review van deze business case wordt onderschreven), zou een heraanbesteding zeer waarschijnlijk een grote financiële tegenvaller voor mijn begroting betekenen (...)
Ik geloof dat van een "tijdelijke discontinuīteit" nu ook al sprake is, waarbij je bij het woord "tijdelijke" bovendien vraagtekens kunt plaatsen.quote:(...) met daarbij bovendien nog de onzekerheid die een aanbesteding met zich meebrengt. Het risico bestaat dat de reiziger te maken zou kunnen krijgen met een tijdelijke discontinuīteit van de treindiensten over de HSL-Zuid.
Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:54 schreef Igen het volgende:
Dus wat blijven er nog voor argumenten over, om níét de HSL opnieuw aan te besteden?
En gedurende die periode kan de Staat voor eigen rekenbing en risico de dienst (laten) exploiteren. gebeurt in Engeland ook na een paar mislukte aanbestedingen,quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
Ik weet dat je nog heel lang kunt wachten op Velaro's als je ze nu besteldquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
Ja. Het zal ongetwijfeld een zo rond een jaar of vijf duren als je nieuwe treinen gaat bestellen. Maar als het goed is heb je vanaf dat moment wel een deugdelijke treindienst.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Belgen hebben geloof ik kort daarna een sleep met 70 rijtuigen in beweging gebracht.
Of een gevalletje stoer doen. "Ik kan makkelijk nog voor die kuttrein langs. Daar ga ik toch niet op wachten. "quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, men heeft altijd haast en heeft geen zin om te wachten.. Misschien reed de IC wel niet op volle snelheid omdat de stoptrein naar Amersfoort weer eens vertraagd was en nog bij Nijkerk aan het perron stond. Dus duurde het te lang en besloot men door te rijden.
Qua capaciteit de TGV-Duplex (mits acceptabele prijs voor een kaartje) en qua snel leveren de ICxquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:11 schreef b2py het volgende:
Wat voor opties zijn er als AnsaldoBreda faalt en er een andere trein moet komen?
Bombardier
De Zefiro.
Gebouwd voor snelheden van 250km/h tot 380 km/h.
[ afbeelding ]
Wikipedia
Bombardier
Siemens
De ICx
Gebouwd voor snelheden tot 249 km/h
Zijn al treinstellen in ontwikkeling die toegang krijgen tot Nederland inclusief 1,5kV en ATB.
[ afbeelding ]
Wikipedia
Siemens
De Velaro D
Voor het betere scheurwerk boven 300 km/h, variant met 25kV en 3 kV of 25kV en 1,5kV. Combineren wellicht mogelijk.
[ afbeelding ]
Wikipedia
Siemens
De Venturio
Concept trein van Siemens geschikt tot 250 km/h
[ afbeelding ]
Wikipedia
Siemens
Alstom
De TGV Duplex
Hoge capaciteit HST beproefd in Frankrijk, ook geschikt voor 1,5 kV.
[ afbeelding ]
Wikpedia
Alstom
De AGV
Snelheden mogelijk tot wel 360 km/h, 1,5kV en 3kV spanning ingebouwd
[ afbeelding ]
Wikipedia
Alstom
triest ...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Twee doden bij botsing auto en trein in Putten
[..]
Echt, hoe kunnen dit soort ongelukken nog altijd voorkomen? Een bewaakte ook nog.
Vooral bij onbewaakte overgangen weet iedereen toch dat je drommels moet uitkijken voordat je oversteekt? Zelfs als de signalen niet afgaan kijk ik altijd nog een paar maal links en rechts voor het oversteken.
Alle tering wat een ravagequote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef b2py het volgende:
http://nos.nl/video/469541-trein-botst-op-auto-bij-putten.html
Filmpje over de aanrijding. Auto heeft geen schijn van kans gehad.
http://nos.nl/audio/46954(...)jding-met-trein.html
Audio met politiewoordvoerder.
Geschept bij Arkemeenseweg (oid)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |