abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:58:53 #26
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122371019
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Belgen hebben geloof ik kort daarna een sleep met 70 rijtuigen in beweging gebracht.
Klopt, in 1991. En aldus het wereldrecord verbeterd.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 11:02:37 #27
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122371123
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:53 schreef Pino112 het volgende:
http://goo.gl/maps/CZ6E3
Knap als je hier bij langs komt dan.
Nee, het is deze: http://maps.google.com/ma(...)p=12,275.15,,0,10.07

Met een soort van vluchtheuvel zelfs, dus ze hebben nog rare capriolen moeten uithalen om er langs de verkeerde kant langs te gaan.
pi_122371132
Ik heb het idee dat de bestuurder zijn skills wilde tonen en daarbij de snelheid van de IC verkeerd heeft ingeschat. Terwijl er juist daar hard wordt gereden: volgens mij 140 km/h.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 2 februari 2013 @ 11:05:16 #29
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122371197
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:02 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nee, het is deze: http://maps.google.com/ma(...)p=12,275.15,,0,10.07

Met vluchtheuvel zelfs, dus ze hebben nog rare capriolen moeten uithalen om er langs de verkeerde kant langs te gaan.
Daar zijn ze geeindigd ja.
pi_122371254
Gewoon een stukje spookrijden, dan kun je zo tussen de bomen door. Tenzij er dus een IC aan komt razen, dan kom je maar halverwege. :{
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 2 februari 2013 @ 11:08:41 #31
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122371288
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:07 schreef lyolyrc het volgende:
Gewoon een stukje spookrijden, dan kun je zo tussen de bomen door. Tenzij er dus een IC aan komt razen, dan kom je maar halverwege. :{
Ze hebben niet hoeven spookrijden, die Arkemheenseweg is een smalle weg.
pi_122371451
http://nos.nl/video/469541-trein-botst-op-auto-bij-putten.html
Filmpje over de aanrijding. Auto heeft geen schijn van kans gehad.

http://nos.nl/audio/46954(...)jding-met-trein.html
Audio met politiewoordvoerder.
Geschept bij Arkemeenseweg (oid)
pi_122371456
Wat een heerlijk weer voor een relaxed rondje :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122371467
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:53 schreef bork het volgende:

[..]

Dat gebeurt dus vaker. In Bunnik had een meisje de sprinter gezien en ging er langs, komt een ICE er van de andere kant aan, kansloos.
Klopt, ze moest die sprinter namelijk halen. Er staat nu een monument bij het station.
pi_122371728
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef b2py het volgende:
http://nos.nl/video/469541-trein-botst-op-auto-bij-putten.html
Filmpje over de aanrijding. Auto heeft geen schijn van kans gehad.

De trein is voorlopig ook uit de running vermoed ik zo, gezien de schade.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_122372136
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef remcoP het volgende:

[..]

Klopt, ze moest die sprinter namelijk halen. Er staat nu een monument bij het station.
Dat bij Bunnik was helemaal droevig. Die moeder stond aan de overkant te roepen van "kom maar, steek maar over". Dan is je leven wel zo'n beetje voorbij -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122372241
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat bij Bunnik was helemaal droevig. Die moeder stond aan de overkant te roepen van "kom maar, steek maar over". Dan is je leven wel zo'n beetje voorbij -O-
Pff...inderdaad zeg... -O-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_122372375
Om nog even op iets uit het vorige topic terug te komen:
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hoe ik die brief lees is dat NS vanaf 2015 een bedrag van ¤ 101 miljoen per jaar neerlegt voor de HSL en ¤ 80 miljoen per jaar voor het Hoofdrailnet.

Het aanpassen van de huidige concessieovereenkomst is namelijk niet zomaar mogelijk. ;)
Dat zie ik nu ook ja.

Maar misschien is het toch een idee om eens te kijken naar de andere overwegingen die Schultz destijds maakte.

Het gekozen scenario komt dus erop neer dat de concessievergoeding 148 ā 151 miljoen blijft bedragen en dat NS dat bedrag moet ophoesten.

Een andere mogelijke keuze was:
quote:
3. Nieuwe aanbesteding vervoer HSL-Zuid

Na beëindiging van de vervoerconcessie van HSA voor de HSL-Zuid, al dan niet als gevolg van een faillissement, zou deze concessie opnieuw kunnen worden aanbesteed. Bij de aanbesteding in 2001 waren er ook andere gegadigden dan HSA. Gezien het verschil tussen de oorspronkelijke bieding van HSA (ca. ¤ 166,5 mln per jaar) en de hoogte van de concessievergoeding die volgt uit de business case 2010 van HSA van ca. ¤ 60 mln per jaar (die door BCG in haar review van deze business case wordt onderschreven), zou een heraanbesteding zeer waarschijnlijk een grote financiële tegenvaller voor mijn begroting betekenen (...)
Kortom, de HSL is ongeveer 60 miljoen per jaar waard en dat wordt elders in de brief bevestigd. NS zal dus zo'n 90 miljoen euro minder winst gaan maken, en aangezien NS volledig in overheidshanden is, belanden deze kosten als een boomerang terug bij de belastingbetaler. Alleen zit er dan waarschijnlijk een andere minister die met het lijk in de kast wordt geconfronteerd.

Er wordt ook tussen neus en lippen door genoemd dat de integratie in het hoofdrailnet een synergie-effect oplevert, maar ik kan nergens vinden wat dat zou moeten opleveren.

Ik heb eerder in dit topic ook al een keer gevraagd met welk materieel dan gereden zou moeten gaan worden. Als ik me niet vergis zouden dan de huidige Fyra-stammen van Amsterdam-Breda moeten worden ingezet op Den Haag - Eindhoven (o.i.d.) als de op Amsterdam-Breda de V250 gaat rijden. Maar hoe zeker is het dat dat gaat lukken?
quote:
(...) met daarbij bovendien nog de onzekerheid die een aanbesteding met zich meebrengt. Het risico bestaat dat de reiziger te maken zou kunnen krijgen met een tijdelijke discontinuīteit van de treindiensten over de HSL-Zuid.
Ik geloof dat van een "tijdelijke discontinuīteit" nu ook al sprake is, waarbij je bij het woord "tijdelijke" bovendien vraagtekens kunt plaatsen.

Dus wat blijven er nog voor argumenten over, om níét de HSL opnieuw aan te besteden?
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:38:01 #39
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122373641
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:54 schreef Igen het volgende:
Dus wat blijven er nog voor argumenten over, om níét de HSL opnieuw aan te besteden?
Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
pi_122373807
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
En gedurende die periode kan de Staat voor eigen rekenbing en risico de dienst (laten) exploiteren. gebeurt in Engeland ook na een paar mislukte aanbestedingen,
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:43:46 #41
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122373828
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
Ik weet dat je nog heel lang kunt wachten op Velaro's als je ze nu besteld :'( .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_122373850
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
Ja. Het zal ongetwijfeld een zo rond een jaar of vijf duren als je nieuwe treinen gaat bestellen. Maar als het goed is heb je vanaf dat moment wel een deugdelijke treindienst.

En hoe ziet het eruit in de huidige oplossingsrichting? Het is nog maar de vraag of de Fyra V250 gerepareerd kan worden, de imagoschade is enorm en het vertrouwen in de communicatie en ambitie van NS heeft intussen volgens mij ook een dieptepunt bereikt.

Dan vraag ik me af: hoe waarschijnlijk is het, dat NS over vijf jaar met 19 goed werkende V250-treinstellen een betrouwbare dienstregeling over de HSL uitvoert?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 12:44:50 ]
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:50:23 #43
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122374043
Nou ik denk dat de Fyra V250 wel degelijk gaat rijden, over een paar maanden. En uiteindelijk ook wel met een dienst van 10 a 12 treinparen per dag. En, zoals met alles, ebt de herinnering aan de ellende wel weer weg. Maar wat wil je ook, je hebt eigenlijk geen keus als je op het OV aangewezen bent.
Of de vervelende langere rit via stoptrein Roosendaal, of duurder reizen via de Fyra. 't is een vervelend spelletje dat NS / Overheid hier speelt, maar je doet er niets aan.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:10:57 #44
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_122374604
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Belgen hebben geloof ik kort daarna een sleep met 70 rijtuigen in beweging gebracht.
:Y Klopt, dat staat zelfs in dat verhaal.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_122374628
Wat voor opties zijn er als AnsaldoBreda faalt en er een andere trein moet komen?
Bombardier
De Zefiro.
Gebouwd voor snelheden van 250km/h tot 380 km/h.

Wikipedia
Bombardier

Siemens
De ICx
Gebouwd voor snelheden tot 249 km/h
Zijn al treinstellen in ontwikkeling die toegang krijgen tot Nederland inclusief 1,5kV en ATB.

Wikipedia
Siemens

De Velaro D
Voor het betere scheurwerk boven 300 km/h, variant met 25kV en 3 kV of 25kV en 1,5kV. Combineren wellicht mogelijk.

Wikipedia
Siemens

De Venturio
Concept trein van Siemens geschikt tot 250 km/h

Wikipedia
Siemens

Alstom
De Pendolino
Kantelbaktrein die ook als niet kantelbaktrein leverbaar is, tot 250 km/h

Wikipedia
Alstom

De S/120
Trein geschikt tot 250 km/h, gebouwd door CAF en Alstom

Wikipedia
Caf

De TGV Duplex
Hoge capaciteit HST beproefd in Frankrijk, ook geschikt voor 1,5 kV.

Wikpedia
Alstom

De AGV
Snelheden mogelijk tot wel 360 km/h, 1,5kV en 3kV spanning ingebouwd

Wikipedia
Alstom

[ Bericht 21% gewijzigd door b2py op 03-02-2013 12:28:56 ]
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:11:59 #46
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_122374629
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, men heeft altijd haast en heeft geen zin om te wachten.. Misschien reed de IC wel niet op volle snelheid omdat de stoptrein naar Amersfoort weer eens vertraagd was en nog bij Nijkerk aan het perron stond. Dus duurde het te lang en besloot men door te rijden.
Of een gevalletje stoer doen. "Ik kan makkelijk nog voor die kuttrein langs. Daar ga ik toch niet op wachten. "
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:15:48 #47
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_122374721
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:11 schreef b2py het volgende:
Wat voor opties zijn er als AnsaldoBreda faalt en er een andere trein moet komen?
Bombardier
De Zefiro.
Gebouwd voor snelheden van 250km/h tot 380 km/h.
[ afbeelding ]
Wikipedia
Bombardier

Siemens
De ICx
Gebouwd voor snelheden tot 249 km/h
Zijn al treinstellen in ontwikkeling die toegang krijgen tot Nederland inclusief 1,5kV en ATB.
[ afbeelding ]
Wikipedia
Siemens

De Velaro D
Voor het betere scheurwerk boven 300 km/h, variant met 25kV en 3 kV of 25kV en 1,5kV. Combineren wellicht mogelijk.
[ afbeelding ]
Wikipedia
Siemens

De Venturio
Concept trein van Siemens geschikt tot 250 km/h
[ afbeelding ]
Wikipedia
Siemens

Alstom
De TGV Duplex
Hoge capaciteit HST beproefd in Frankrijk, ook geschikt voor 1,5 kV.
[ afbeelding ]
Wikpedia
Alstom

De AGV
Snelheden mogelijk tot wel 360 km/h, 1,5kV en 3kV spanning ingebouwd
[ afbeelding ]
Wikipedia
Alstom
Qua capaciteit de TGV-Duplex (mits acceptabele prijs voor een kaartje) en qua snel leveren de ICx

Qua uiterlijk de Zefiro.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 februari 2013 @ 13:17:03 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122374754
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Twee doden bij botsing auto en trein in Putten

[..]

Echt, hoe kunnen dit soort ongelukken nog altijd voorkomen? Een bewaakte ook nog.
Vooral bij onbewaakte overgangen weet iedereen toch dat je drommels moet uitkijken voordat je oversteekt? Zelfs als de signalen niet afgaan kijk ik altijd nog een paar maal links en rechts voor het oversteken.
triest ...

je dompelt meerdere families in rouw, bezorgt een mcn de schrik van zijn leven en ook de hulpdiensten gaat dit niet in de koude kleren zitten ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:17:50 #49
67174 Dos37
Come on Twente
pi_122374772
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef b2py het volgende:
http://nos.nl/video/469541-trein-botst-op-auto-bij-putten.html
Filmpje over de aanrijding. Auto heeft geen schijn van kans gehad.

http://nos.nl/audio/46954(...)jding-met-trein.html
Audio met politiewoordvoerder.
Geschept bij Arkemeenseweg (oid)
Alle tering wat een ravage :o
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_122374822
Hoeveel zou het kosten om Amsterdam - Hoofddorp HSL aansluiting en Rotterdam HSL aansluiting - Kijfhoek Aansluiting HSL te voorzien van ERTMS? Hoef je ook geen ATB meer te vragen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')