Heb een keer gehad dat de machinist vroeg ontgrendelde.. deurtjes gingen open voor trein stil stond. Sta je dan... oepsquote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat met die deuren is altijd wel grappig. Mensen die al 10 seconden voor de trein tot stilstand komt steeds op die knop staan te rammen.... Alsof de deur daardoor sneller open gaat.
Toen de intercityrijtuigen nog niet van gele bankjes waren voorzien lukte dat altijdquote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:30 schreef the-it het volgende:
Heb een keer gehad dat de machinist vroeg ontgrendelde.. deurtjes gingen open voor trein stil stond. Sta je dan... oeps
Geloof je dat? Er zijn nog panische mensen die 100x blijven drukken hoor.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Daarom gewoon een verlicht knopje zoals in de spurts van Arriva. Gewoon 1x drukken en hij gaat open als he stilstaat. En omdat het lampje al brandt gaat niemand er nog op drukken, laat staan constant.
VIRM-4 heeft dat ook, net als SLT.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Daarom gewoon een verlicht knopje zoals in de spurts van Arriva. Gewoon 1x drukken en hij gaat open als he stilstaat. En omdat het lampje al brandt gaat niemand er nog op drukken, laat staan constant.
SLT heeft het ook, maar door dat domme steuntje dat uit klapt blijft iedereen 120x drukken. Ik heb serieus nog nooit op dat steuntje gestaanquote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Daarom gewoon een verlicht knopje zoals in de spurts van Arriva. Gewoon 1x drukken en hij gaat open als he stilstaat. En omdat het lampje al brandt gaat niemand er nog op drukken, laat staan constant.
In SLT gaat er geen lampje branden wanneer je op de "Deuren openen"-knop drukt voordat de deuren zijn vrijgegeven hoorquote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:36 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
VIRM-4 heeft dat ook, net als SLT.
twitter:NinaVerhaeghe twitterde op vrijdag 01-02-2013 om 15:36:26Officieel: vanaf 18 februari komt er ter vervanging vd #fyra 2x per dag e trein ts Bxl en Den Haag, vanf 11/3 worden dat er 8 per dag reageer retweet
Is dat anders in Spurts dan? In SLT (en VIRM-4) gaat het lampje branden zodra het nut heeft om erop te drukkenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
In SLT gaat er geen lampje branden wanneer je op de "Deuren openen"-knop drukt voordat de deuren zijn vrijgegeven hoor
Hoe het zit in Spurts weet ik even niet, in trams en metro's is het vaak zo dat, wanneer je op het knopje drukt voordat de deur opent, de deur onthoudt dat hij op een later moment open moet gaan.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Is dat anders in Spurts dan? In SLT (en VIRM-4) gaat het lampje branden zodra het nut heeft om erop te drukken.
Artikeltje: http://www.nu.nl/politiek(...)rnationale-fyra.htmlquote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:38 schreef James1988 het volgende:
twitter:NinaVerhaeghe twitterde op vrijdag 01-02-2013 om 15:36:26Officieel: vanaf 18 februari komt er ter vervanging vd #fyra 2x per dag e trein ts Bxl en Den Haag, vanf 11/3 worden dat er 8 per dag reageer retweet
2 keer per dagquote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:38 schreef James1988 het volgende:
twitter:NinaVerhaeghe twitterde op vrijdag 01-02-2013 om 15:36:26Officieel: vanaf 18 februari komt er ter vervanging vd #fyra 2x per dag e trein ts Bxl en Den Haag, vanf 11/3 worden dat er 8 per dag reageer retweet
Hmm, gelukkig komt er straks 8x/dag een verbinding. Zal vast iets met beschikbare paden en materieel te maken hebben....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:38 schreef James1988 het volgende:
twitter:NinaVerhaeghe twitterde op vrijdag 01-02-2013 om 15:36:26Officieel: vanaf 18 februari komt er ter vervanging vd #fyra 2x per dag e trein ts Bxl en Den Haag, vanf 11/3 worden dat er 8 per dag reageer retweet
En wellicht met het tempo waarin herinstructie kan worden gegeven.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm, gelukkig komt er straks 8x/dag een verbinding. Zal vast iets met beschikbare paden en materieel te maken hebben....
Die connexion-treinen zijn nog way irritanter. Hebben een loopplankje wat supertraag uitschuift. En als de trein aankomt en houdt je hand voor de sensor, dan gaat dat loopplankje uitschuiven en denk je "mooi, hij reageert".quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:37 schreef the-it het volgende:
[..]
SLT heeft het ook, maar door dat domme steuntje dat uit klapt blijft iedereen 120x drukken. Ik heb serieus nog nooit op dat steuntje gestaan
bij de GTW'tjes van Arriva is het zo dat het ook onthouden wordt wanneer je op de knop drukt. Veel mensen weten dat na al die jaren nog niet en gaan dan nog eens op de knop drukkenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe het zit in Spurts weet ik even niet, in trams en metro's is het vaak zo dat, wanneer je op het knopje drukt voordat de deur opent, de deur onthoudt dat hij op een later moment open moet gaan.
Ja, en gelukkig duurt het ook nog zo lang dat driekwart van de reizigers inmiddels voor de auto gekozen heeft. En die zien we niet meer terug.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm, gelukkig komt er straks 8x/dag een verbinding. Zal vast iets met beschikbare paden en materieel te maken hebben....
Kan natuurlijk ook met herinstructie/wegbekendheid van personeel te maken hebben.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm, gelukkig komt er straks 8x/dag een verbinding. Zal vast iets met beschikbare paden en materieel te maken hebben....
echt ...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:40 schreef MTL het volgende:
[..]
Artikeltje: http://www.nu.nl/politiek(...)rnationale-fyra.html
Genoeg plek voor ons dus.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en gelukkig duurt het ook nog zo lang dat driekwart van de reizigers inmiddels voor de auto gekozen heeft. En die zien we niet meer terug.
Tsja. Maar als het idd zo gaat, dan gaan ze die 8 per dag dus in geen 100 jaar meer opschroeven naar de afgesproken 16 treinen per dag. En dan zijn we weer zo'n beetje terug in 1990, toe internationale treinen eens in de paar uur reden. Dan blijft het gewoon een kreupele verbinding. Trouwens, hoe ga je met 8 treinen per dag ooit zo veel reizigers vervoeren dat je alleen al die exploitatievergoeding kunt betalen, laat staan al je andere kosten?quote:
Denk jij dat wel echt dan? Volgens mij bestaan de frequente internationale reizigers voornamelijk uit studenten en andere hoogopgeleiden (bv. ambtenaren). Die willen in het algemeen graag met de trein reizen om velerlei redenen. Ook als sommigen van hen nu met de auto gaan, zullen ze bij terugkeer van een goede verbinding daar echt wel weer van gebruik maken.quote:
Misschien. Of ze ontdekken wat een geweldige, elke minuut rijdende deur-to-deur oplossing de auto eigenlijk is en kijken nooit meer naar een trein om. Beetje welles-nietes verhaal gaat dit worden. We zullen gewoon moeten afwachten hoe het looptquote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:49 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Denk jij dat wel echt dan? Volgens mij bestaan de frequente internationale reizigers voornamelijk uit studenten en andere hoogopgeleiden (bv. ambtenaren). Die willen in het algemeen graag met de trein reizen om velerlei redenen. Ook als sommigen van hen nu met de auto gaan, zullen ze bij terugkeer van een goede verbinding daar echt wel weer van gebruik maken.
Wanneer komt er trouwens een directe non-stop Fyra van Den haag naar Hoogeveen?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:01 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer de eerste politici (met name uit de oppositie) boos gaan twitteren. Als dat al niet gebeurd is.
Landelijk nachtnet moet de eerste prioriteit zijn!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer komt er trouwens een directe non-stop Fyra van Den haag naar Hoogeveen?
Dan ken je Jan Mastwijk nog nietquote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:02 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Landelijk nachtnet moet de eerste prioriteit zijn!
Reactie van VBOV is er al:quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:01 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer de eerste politici (met name uit de oppositie) boos gaan twitteren. Als dat al niet gebeurd is.
twitter:mijvoorbeterov twitterde op vrijdag 01-02-2013 om 15:46:49Aanbod vervangende IC naar Belgie onvoldoende. http://t.co/5ICqnnSM reageer retweet
traxx-locomotieven + ICRm.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Welk materieel gaan rijden van Den Haag naar Brussel?
Wauw, eindelijk solide en betrouwbaar materieel.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
traxx-locomotieven + ICRm.
het materieel dat in de oude Benelux zat, met dat verschil dat er nu ook achterop de trein een loc meerijdt.
Ach, kan altijd ingebouwd worden. Maar momenteel heeft dat denk ik nog geen prioriteit..quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tsja, er moet toch ergens op bezuinigd worden
Op veel plekken zijn ze toch al opgedoekt zoals Utrecht Centraal en Amsterdam Amstel. Dus niet echt verrassend.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:24 schreef greavy het volgende:
[b]Free Record Shop verdwijnt uit stationshal
Dat klinkt als de 'semi-permanente noodgebouwen' waar de TU/e al meer dan 50 jaar gebruik van maaktquote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:27 schreef KnightSolaire het volgende:
Trouwens, goede quote van de staatssecretaris. Ze sprak over een "duurzame tijdelijke oplossing".
Fucking Paviljoenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:35 schreef MPG het volgende:
[..]
Dat klinkt als de 'semi-permanente noodgebouwen' waar de TU/e al meer dan 50 jaar gebruik van maakt...
Ja, dat.quote:
Merk je ineens weer hoe dat soort woorden al hun waarde hebben verloren door populistisch gebruik daarvan om controversiële en kansloze beslissingen mee te verdedigen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:27 schreef KnightSolaire het volgende:
Trouwens, goede quote van de staatssecretaris. Ze sprak over een "duurzame tijdelijke oplossing".
Ik snap niet hoe kennelijk iedereen tot 8 december 23:59 bij wijze van spreken, heeft kunnen denken "Morgen doet ie het".quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:02 schreef Xetran het volgende:
Schiet wel lekker op zo. Vroeger zaten 24 treinen per dag al stokvol, nu alles in twee treinenIk blijf wel uit belgië, maar ik snap niet hoe ze dit niet kunnen begrijpen.
Industrieel erfgoed!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:44 schreef MPG het volgende:
[..]
Ja, dat.
Die zooi had al 40 jaar plat moeten liggen.
De 1x/2u-pendel vanaf Roosendaal naar Antwerpen blijft voorlopig nog van krachtquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:02 schreef Xetran het volgende:
Schiet wel lekker op zo. Vroeger zaten 24 treinen per dag al stokvol, nu alles in twee treinenIk blijf wel uit belgië, maar ik snap niet hoe ze dit niet kunnen begrijpen.
Het grensoverschrijdend treinverkeer tussen Nederland en België blijft dus voorlopig definitief duurzaam tijdelijk bestaan uit de Thalys en een ratjetoe aan halve pogingen tot noodverbandjes. Hulde!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:10 schreef greavy het volgende:
[..]
De 1x/2u-pendel vanaf Roosendaal naar Antwerpen blijft voorlopig nog van kracht
Daar is maar één uitleg voor: stuitende incompetentie.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe kennelijk iedereen tot 8 december 23:59 bij wijze van spreken, heeft kunnen denken "Morgen doet ie het".
quote:schril contrast met de oorspronkelijk afgesproken 18 Fyra's per dag.
Hoeist nou?quote:Dat was al weinig: de concessie voorziet immers in 16 treinparen Fyra per dag
Mooi zo. Die tiefusherrie altijd in Amsterdam Amstel... Regelmatig lawaai vanuit die Free Tokkie Shop die door de hele hal schalde.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:24 schreef greavy het volgende:
Free Record Shop verdwijnt uit stationshal
Consumenten kunnen voor de aankoop van hun games, dvd's en cd's binnenkort niet meer terecht bij een Free Record Shop in een van de grotere treinstations. De platenzaak gaat al zijn 10 stationsvestigingen binnen 6 maanden sluiten. Dat heeft de keten vrijdag bekend gemaakt.
Free Record Shop zegt het besluit genomen te hebben naar aanleiding van een beleidswijziging van de NS. 'Daar wilden wij niet in meegaan. Ik kan er verder niet meer over zeggen', stelt een woordvoerster van de winkelketen.
Nee, het was zo dat je huur betaalde op basis van je omzet, maar dat gaat veranderen naar de (op zich logischere) huur per vierkante meter. Dat zal voor de FRS wel slechter uitpakken.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:41 schreef James1988 het volgende:
Beleidswijziging: "als je niet van Servex bent gaat je huur met 80% omhoog"?
/speculatie
Een dergelijk soort wurgcontract / "offer you kent refjoez" zou me niks verbazen van die "wij zijn de monopolist dus we doen toch lekker waar we zelf zin in hebben" monopolist.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:41 schreef James1988 het volgende:
Beleidswijziging: "als je niet van Servex bent gaat je huur met 80% omhoog"?
/speculatie
Aha, dan snap ik 'm. Vreemde situatie, huur op basis van je omzet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, het was zo dat je huur betaalde op basis van je omzet, maar dat gaat veranderen naar de (op zich logischere) huur per vierkante meter. Dat zal voor de FRS wel slechter uitpakken.
Klopt, maar wel in het voordeel van bijvoorbeeld stationskappers en bloemisten. Daar komt de regeling dan ook vandaan: het stimuleert een gevarieerd aanbod.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aha, dan snap ik 'm. Vreemde situatie, huur op basis van je omzet.
ze zullen twee dagen voor het verstrijken van de deadline wel met hun antwoord komenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:40 schreef James1988 het volgende:
NS: niets meer gehoord van AnsaldoBreda
Wat is dit voor tyfusmongol. Die trein zat juist tussen Rsd - Antwerpen stamp- en stampvol.quote:Dat er per saldo nu minder treinen de grens met België overgaan dan ten tijde van de Beneluxtrein, voorloper van de internationale Fyra, is volgens de NS geen probleem. "De Beneluxtrein die ieder uur reed, zat rond de grens nooit zo vol. De trein had vooral ook een binnenlandse functie en die is met de nieuwe dienstregeling al helemaal opgevangen", aldus Meerstadt.
Logisch dat men daar nu vanaf wil. Uitholling ftwquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt, maar wel in het voordeel van bijvoorbeeld stationskappers en bloemisten. Daar komt de regeling dan ook vandaan: het stimuleert een gevarieerd aanbod.
Zal ongetwijfeld meevallen, gezien er op steeds meer kleinere stations juist ook andere zaken verschijnen. Denk aan Spoor 7 op Mariënberg en Ommen, en station Emmen krijgt binnenkort een Domino's pizza. 't Is voor mij al een wonder dat wij als Kiosk nog aanwezig zijn op een station waar NS niet meer komt, daar zijn we naar mijn weten uniek in.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:41 schreef James1988 het volgende:
Beleidswijziging: "als je niet van Servex bent gaat je huur met 80% omhoog"?
/speculatie
Het zou me overigens niet verbazen als dat daadwerkelijk zo zou zijn.
Ja, maar Meerstadt's auto niet. Die had als hij de grens over ging alleen maar een chaffeur voorin en hemzelf achterin. En ging nooit vaker dan twee keer per dag de grens over.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat is dit voor tyfusmongol. Die trein zat juist tussen Rsd - Antwerpen stamp- en stampvol.
Oh dat is me volledig ontgaan eigenlijk. Sinds wanneer?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:02 schreef Zyron het volgende:
(Servex bestaat overigens niet meer, dat heet tegenwoordig NS Stations Retailbedrijf)
Vanaf 14 mei 2012 is het overgegaan naar NS Stations Retailbedrijfquote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:18 schreef Zyron het volgende:
Pfuu, goede. Vanaf mei 2012 staat dat in elk geval op mijn loonstrook.
Ik heb het met verbazing zitten lezen. Misschien moet hij zelf eens hele dagen met de trein gaan, want hij snapt er de ballen vanquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat is dit voor tyfusmongol. Die trein zat juist tussen Rsd - Antwerpen stamp- en stampvol.
Moest te veel geld bij en ging ten koste van de tijd die de Vingerverfacademie nodig had om, well. Te vingerverven.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat gelul met die Fyra, nachtnet inderdaadvan een paar jaar terug kon ik gewoon nog 's nachts hier de trein pakken, al reed 'ie volgens mij maar 1 of 2 keer per nacht, toch ideaal!
Eat your own dog foodquote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hallo, ze gaan expres niet met de trein omdat ze het niet vertrouwen.
Was laatst in het nieuws.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moest te veel geld bij en ging ten koste van de tijd die de Vingerverfacademie nodig had om, well. Te vingerverven.
Dat zou voor de kwaliteit wel het beste zijn, lijkt me toch heel erg als je over het OV gaat praten als je er geen praktijkervaring mee hebt.quote:
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:50 schreef Little_Dolls het volgende:
Gedaan met de Fyra volgens het nieuws?
?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
Op veel plekken zijn ze toch al opgedoekt zoals Utrecht Centraal
Oh, ok.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Er is een 'tijdelijk' alternatief voor zolang de Fyra nog niet klaar voor gebruik is.
Fyra met getrokken rijtuigen rijden nog naar Breda. V250 Fyra's (De echte officiële) zijn allemaal uit dienst.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Vraagje nog: Zijn echt alle Fyra's uit de dienstregeling? Of rijden er nog wel Fyra's over normaal spoor?
Want in de Telegraaf:
Daarnaast mogen reizigers vanuit Amsterdam naar België zonder toeslag in de Fyra naar Rotterdam om de snelste reis ook betaalbaar te houden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_flink_omhoog__.html
Straks hebben we dus:quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:53 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.ns.nl/calamiteiten/actualiteiten/rode-regel-fyra.html
Excuus Express gaat in het weekend zelfs maar tot Antwerpen. Falerds.
aha, nu snap ik het. Bedankt. Ik snapte de berichtgeving al niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Fyra met getrokken rijtuigen rijden nog naar Breda. V250 Fyra's (De echte officiële) zijn allemaal uit dienst.
Eigenlijk ook vrij onhandig dat beide producten dezelfde naam hebben. Als ik vertel dat ik met de Fyra ben geweest krijg ik eerst een strontlading onzin over me heen en kan ik vervolgens vertellen dat ik niet de defecte Fyra had gepakt..quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
aha, nu snap ik het. Bedankt. Ik snapte de berichtgeving al niet.
megadruk in Roosendaal. Vooral overvolle perrons door overstappende reizigers, die angstvallig de vertreksborden in de gaten houden of de trein uberhaupt wel vertrekt....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Straks hebben we dus:
Ieder uur een 8 baks varkensneustrein Roosendaal - Antwerpen die er een eeuw of 6 over doet
Iedere 2 uur een 2 baks InterCity Roosendaal - Antwerpen waar niemand in past
EN twee keer per dag een IC Den Haag HS - Brussel.
Ireyon kan zijn hart ophalen3 treinen tegelijk naar Antwerpen, Roosendaal is nog nooit zo luxe bediend geweest
Als ik de NS was had ik het initiatief nu bij AnsaldoBreda gelaten. De enige manier om van die gare kuttrein af te komen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:40 schreef James1988 het volgende:
NS: niets meer gehoord van AnsaldoBreda
De kans is alleen klein dat er in Roosendaal nog plek in die treinen is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ireyon kan zijn hart ophalen3 treinen tegelijk naar Antwerpen, Roosendaal is nog nooit zo luxe bediend geweest
Kleinigheidje hou je tochquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
De kans is alleen klein dat er in Roosendaal nog plek in die treinen is.
Ik weet wel dat ik heul veul foto's ga maken. Voor het nageslacht, want dit gelooft men over een paar jaar natuurlijk nooit.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ireyon kan zijn hart ophalen3 treinen tegelijk naar Antwerpen, Roosendaal is nog nooit zo luxe bediend geweest
Allemaal wanhopig op zoek naar het incheckpaaltje dat er niet staatquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
megadruk in Roosendaal. Vooral overvolle perrons door overstappende reizigers, die angstvallig de vertreksborden in de gaten houden of de trein uberhaupt wel vertrekt....
Lijkt me niet handig, er is haast bij en er is een hoop geld mee gemoeid.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ik de NS was had ik het initiatief nu bij AnsaldoBreda gelaten. De enige manier om van die gare kuttrein af te komen.
AB heeft haast, NS juist niet...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Lijkt me niet handig, er is haast bij en er is een hoop geld mee gemoeid.
Hoezo?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
AS heeft haast, NS juist niet...
NS wil er toch wel vanaf? Als na 3 maanden AB nog niet alle probs hebben kunnen fixen, dan gaan die treinen terug.quote:
En NS wilt die treinen helemaal niet weg hebben, want nieuwe HST's zijn duurder en hebben we over 2-3 jaar nog niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
NS wil er toch wel vanaf? Als na 3 maanden AB nog niet alle probs hebben kunnen fixen, dan gaan die treinen terug.
En AB is er wat aan gelegen die problemen wel binnen het garantietermijn op te lossen, anders kunnen ze die overige treinen niet slijten en kost het hun al met al misschien wel de kop (failliet).
AB heeft nog 2,5 maand om alle problemen met de V250 te fixen, anders is er een kans dat de contracten worden ontbonden. Naar mijn weten is NMBS sowieso van plan om te ontbinden als het AB niet lukt, NS is p, bij monde van Bert Meerstadt, wat terughoudender: als het in 3 maanden niet lukt maar wel in 4, dan zal NS niet ontbinden.quote:
Serieus joh? Wanneer loopt die termijn af?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
NS wil er toch wel vanaf? Als na 3 maanden AB nog niet alle probs hebben kunnen fixen, dan gaan die treinen terug.
En AB is er wat aan gelegen die problemen wel binnen het garantietermijn op te lossen, anders kunnen ze die overige treinen niet slijten en kost het hun al met al misschien wel de kop (failliet).
oooow... een KANS...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
AB heeft nog 2,5 maand om alle problemen met de V250 te fixen, anders is er een kans dat de contracten worden ontbonden.
Het zal afhangen van hoe de V250 eraan toe is aan het einde van die 3 maanden. Naar mijn gevoel is NS flexibeler in die 3 maanden dan NMBS.quote:
NS waait als een slappe zak met alle winden mee begrijp ikquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het zal afhangen van hoe de V250 eraan toe is aan het einde van die 3 maanden. Naar mijn gevoel is NS flexibeler in die 3 maanden dan NMBS.
niet best ...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:56 schreef b2py het volgende:
Stond vandaag nog een mooi artikel over de spoorwereld in de papieren Cobouw:
Imperfecte spoormarkt met imperfecte relaties
- knip -
Iets zegt me dat zelfs 2-3 jaar wachten nog steeds beter uit gaat pakken voor de reizigerquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:31 schreef b2py het volgende:
[..]
En NS wilt die treinen helemaal niet weg hebben, want nieuwe HST's zijn duurder en hebben we over 2-3 jaar nog niet.
Dan nog is het beter dat het een keertje aan de oppervlakte komt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou de kleine kinderen er uit moeten vegen en het zelf moeten gaan doen, want als dit waar is dan is dit nog maar het topje van de ijsberg
Wie heeft de meeste inspraak?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het zal afhangen van hoe de V250 eraan toe is aan het einde van die 3 maanden. Naar mijn gevoel is NS flexibeler in die 3 maanden dan NMBS.
Ik denk dat de NMBS straks de order schrapt, en dat NS wél doorgaat.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS waait als een slappe zak met alle winden mee begrijp ik
NS en NMBS hebben evenveel inspraak voor internationale Fyra's. NS heeft een grotere order geplaatst omdat er stellen nodig zijn voor Nederlandse binnenlandse dienst.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Wie heeft de meeste inspraak?
Als de Belgische overheid niet onder druk van de NMBS het rijverbod op Belgisch grondgebied handhaafd, want dan wordt het nooit meer wat met de Fyraquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat de NMBS straks de order schrapt, en dat NS wél doorgaat.
Dan is er wel een probleem: er zijn onvoldoende treinstellen om de beloofde diensten te kunnen leveren.
NS zal ze dan wel overnemen. Het zou niet de eerste keer zijn dat "Nederland" iets voor België betaalt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat de NMBS straks de order schrapt, en dat NS wél doorgaat.
Dan is er wel een probleem: er zijn onvoldoende treinstellen om de beloofde diensten te kunnen leveren.
klopt. het wordt dan ook tijd om overal eens flink de bezem doorheen te halenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan nog is het beter dat het een keertje aan de oppervlakte komt.
Mja als ze België dan niet inkomenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:43 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
NS zal ze dan wel overnemen. Het zou niet de eerste keer zijn dat "Nederland" iets voor België betaalt.
Dan wordt het een ander verhaal, ja.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Mja als ze België dan niet inkomen
eventueel wat leasen...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat de NMBS straks de order schrapt, en dat NS wél doorgaat.
Dan is er wel een probleem: er zijn onvoldoende treinstellen om de beloofde diensten te kunnen leveren.
[..]
NS en NMBS hebben evenveel inspraak voor internationale Fyra's. NS heeft een grotere order geplaatst omdat er stellen nodig zijn voor Nederlandse binnenlandse dienst.
De Italianen zijn nu als idioten aan het bouwen om de laatste stellen te bouwen. Dan hebben ze min of meer aan hun verplichtingen voldaan.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:40 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Artikel in International Rail Journal van Februari over de levering van trein van AnsaldoBreda aan de DSB. De DSB gaat ook eisen stellen en mogelijk treinstellen niet afnemen als het AnsaldoBreda niet lukt op tijd te leveren.
België kan op die manier heel makkelijk alsnog de Fyra 'weigeren' als de NS ze toch koopt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dan wordt het een ander verhaal, ja.
Nou ja, het wordt dan vooral tijd om er mensen neer te zetten die er wél voor het maatschappelijk nut zitten. Dus dat is deprivatiseren (kan niet echt onder Europese regelgeving) en nergens asfaltstunttruussen zoals Melanie in de buurt laten komen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. het wordt dan ook tijd om overal eens flink de bezem doorheen te halen
Tot aan het nieuw te bouwen station Essen-Noord-Stootjuk zeker dan?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat de NMBS straks de order schrapt, en dat NS wél doorgaat.
mja, ik denk dat de NS dan flink met de vuist op tafel gaat slaan en dat dan via politieke druk in België koppen gaan rollen als blijkt dat de trein tegengehouden wordt op het moment dat er geen goede reden meer voor is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Mja als ze België dan niet inkomen
Zoiets moet NS natuurlijk niet openlijk aangevenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
België kan op die manier heel makkelijk alsnog de Fyra 'weigeren' als de NS ze toch koopt.
Mag toch hopen van niet. In België is men dan zo slim om die rommel compleet te verbannen, de V250-order cancellen en de toegang van de NL'se V250'en in België ontzeggen. Dan moet t niet zo zijn dat er in België koppen rollen, maar juist in Nederland...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik denk dat de NS dan flink met de vuist op tafel gaat slaan en dat dan via politieke druk in België koppen gaan rollen als blijkt dat de trein tegengehouden wordt op het moment dat er geen goede reden meer voor is.
Kijk, dit verhaal snap ik beterquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mag toch hopen van niet. In België is men dan zo slim om die rommel compleet te verbannen. De V250-order cancellen en de toegang van de NL'se V250'en in België ontzeggen. Dan moet t niet zo zijn dat er in België koppen rollen, maar juist in Nederland...
Politiek is er denk ik nog genoeg druk vanuit Nederland. Zo ligt de slagader van België (De Schelde) nog steeds voor een groot gedeelte in Nederland.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mag toch hopen van niet. In België is men dan zo slim om die rommel compleet te verbannen. De V250-order cancellen en de toegang van de NL'se V250'en in België ontzeggen. Dan moet t niet zo zijn dat er in België koppen rollen, maar juist in Nederland...
niet als die trein na alle reparaties toch deugdelijk blijkt te zijn. Dan kan België m niet meer weigeren als aan alle voorwaarden voldaan is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mag toch hopen van niet. In België is men dan zo slim om die rommel compleet te verbannen, de V250-order cancellen en de toegang van de NL'se V250'en in België ontzeggen. Dan moet t niet zo zijn dat er in België koppen rollen, maar juist in Nederland...
En de volgende zet is integratie HSL in HRNquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:52 schreef James1988 het volgende:
Als de stellen aan de toelatingscriteria voldoen mogen ze niet geweigerd worden. Wat wél kan gebeuren is dat de NMBS de samenwerking opzegt...
...dat is dan ook reden voor beëindiging van de hele HSL-concessie, want samenwerking met NMBS is één van de voorwaarden in die concessie.
Maar gaat dat dan nog wel door en hebben we nog wel NS in 2015 op het HRN?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En de volgende zet is integratie HSL in HRN
I dream... in wishful thinking....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar gaat dat dan nog wel door en hebben we nog wel NS in 2015 op het HRN?
dat zou Nederland wel goed uitkomen ja en dan kunnen ze in principe de NMBS-stellen ook missen, omdat er deels met binnenlands materieel over de HSL gereden wordt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En de volgende zet is integratie HSL in HRN
Ik denk dat partijen als Veolia heel hard aan die concessie gaan trekken als de NMBS de samenwerking opzegt. Dat kan de integratie in het Hoofdrailnet zeker hinderen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar gaat dat dan nog wel door en hebben we nog wel NS in 2015 op het HRN?
Er wordt momenteel ook niet aan de concessievoorwaarden voldaan. Alles valt (onderhands) te heronderhandelen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:52 schreef James1988 het volgende:
Als de stellen aan de toelatingscriteria voldoen mogen ze niet geweigerd worden. Wat wél kan gebeuren is dat de NMBS de samenwerking opzegt...
...dat is dan ook reden voor beëindiging van de hele HSL-concessie, want samenwerking met NMBS is één van de voorwaarden in die concessie.
Dat zeker wel. Een eventuele aanbesteding voor het HRN schrijf je niet meer zo snel uit. Zal dan eerder verlenging worden tot 2016 of 2017.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar gaat dat dan nog wel door en hebben we nog wel NS in 2015 op het HRN?
Misschien is het maar beter dan om de HSL concessie los te trekken van NS. Dat je een soort Thalys krijgt maar dan van Veolia of Arriva. De prijzen zullen laag moeten zijn, product moet aantrekkelijk zijn. Ik denk dat het voor de HSL gebruiker wellicht beter is als de Fyra klapt en het HRN in 2015 naar NS gaat en de HSL naar een andere partij.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat partijen als Veolia heel hard aan die concessie gaan trekken als de NMBS de samenwerking opzegt. Dat kan de integratie in het Hoofdrailnet zeker hinderen.
Wie betaalt de V250's dan? En de concessieinkomsten zullen dan ook fors dalen, want Veolia/Arriva/wie dan ook gaat natuurlijk nooit meer zoveel betalen als NSH nu doet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Misschien is het maar beter dan om de HSL concessie los te trekken van NS. Dat je een soort Thalys krijgt maar dan van Veolia of Arriva. De prijzen zullen laag moeten zijn, product moet aantrekkelijk zijn. Ik denk dat het voor de HSL gebruiker wellicht beter is als de Fyra klapt en het HRN in 2015 naar NS gaat en de HSL naar een andere partij.
Waar ik nog wel voorstander van ben is het van NS mogen aanbieden van trips over de HSL, zoals een snelle intercity tussen Almere - Schiphol - Rotterdam en Den Haag - Rotterdam - Venlo etc.
Dat is wel geld wat van buiten naar binnen komt, en niet het verkapt in het rond pompen van Nederlands belastinggeld zoals in de huidige situatie het geval is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:58 schreef KnightSolaire het volgende:
En de concessieinkomsten zullen dan ook fors dalen, want Veolia/Arriva/wie dan ook gaat natuurlijk nooit meer zoveel betalen als NSH nu doet.
Achja, we betalen ook het falen van de SNS Directie, waarom dan ook niet het falen van onze eigen staat in het HSL-Debacle?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:58 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wie betaalt de V250's dan? En de concessieinkomsten zullen dan ook fors dalen, want Veolia/Arriva/wie dan ook gaat natuurlijk nooit meer zoveel betalen als NSH nu doet.
Dat zou nog wel eens mee kunnen vallen. De staat kan het HRN aan NS gunnen en hiervoor een vergoeding vragen, en de HSL openbaar aanbesteden. Het totaalbedrag kan dan alsnog uitkomen in de buurt van wat er met NS is afgesproken door Schultz.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:58 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En de concessieinkomsten zullen dan ook fors dalen, want Veolia/Arriva/wie dan ook gaat natuurlijk nooit meer zoveel betalen als NSH nu doet.
Dat gaat sowieso wel gebeuren. Of dacht je dat ze dit ooit rendabel opgezet kregen tegen het bod was HSA toen gedaan heeft?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Achja, we betalen ook het falen van de SNS Directie, waarom dan ook niet het falen van onze eigen staat in het HSL-Debacle?
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Misschien is het maar beter dan om de HSL concessie los te trekken van NS. Dat je een soort Thalys krijgt maar dan van Veolia of Arriva. De prijzen zullen laag moeten zijn, product moet aantrekkelijk zijn. Ik denk dat het voor de HSL gebruiker wellicht beter is als de Fyra klapt en het HRN in 2015 naar NS gaat en de HSL naar een andere partij.
Waar ik nog wel voorstander van ben is het van NS mogen aanbieden van trips over de HSL, zoals een snelle intercity tussen Almere - Schiphol - Rotterdam en Den Haag - Rotterdam - Venlo etc.
Als NS en NMBS de contracten ontbinden dan draait AnsaldoBreda daarvoor op. Als het bedrijf daardoor failliet gaat is dat jammer voor de medewerkers, maar eigen schuld.quote:
Levensduur? Ze zijn NU al stukquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Dat zijn wel goede punten die jullie inbrengen.
Het blijft natuurlijk zonde van de V250's, die dan veel korter dan hun levensduur ingezet zouden worden in zo'n scenario. Hoewel die geschatte levensduur nu al korter is dan bedoeld..
En we hebben allemaal gezien welk belang NSFSC in zo'n geval voorop steltquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
Mocht een andere exploitant de V250s slechts kortstondig leasen (bijvoorbeeld in afwachting van de levering van nieuw materieel) dan is dit een risico voor NSFSC.
Weet ik niet. Ik denk dat de staat sowieso van het idee moet afstappen dat ze het geïnvesteerde geld in de HSL-Zuid kunnen terugverdienen door middel van een hoge gebruikersvergoeding. Dit jaagt de vervoerder alleen maar de kosten op en maakt de tickets oninteressant duur. De Fyra naar Rotterdam en later Breda was eerste (half)jaar ook belachelijk duur, reizigersaantallen waren op twee handen te tellen. De tarieven zijn enorm gedaald en tegenwoordig moet je in de spits in de Fyra staan tussen Schiphol en Rotterdam. Dat er buiten de spits geen hond in zit is geen verassing, zit in de gewone NS trein ook niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat gaat sowieso wel gebeuren. Of dacht je dat ze dit ooit rendabel opgezet kregen tegen het bod was HSA toen gedaan heeft?
Is dat de oorspronkelijke 4806 of de omgenummerde 4881?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:12 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Fyra-ellende in januari 2011 te Gilze-Rijen. Stel 4806 werd door de 6512 van DB Schenker overgebracht van de Watergraafsmeer naar België.
Slechts tot op zekere hoogte. Op het moment dat die deal te erg afwijkt van het oorspronkelijke bestek, dan zal de NMa, mede naar aanleiding van meldingen onzerzijds, ingrijpen wegens kartelvoring van opdrachtgever en uitvoerder (waarbij de uitvoerder tevens eigendom is van de opdrachtgever)..quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:56 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er wordt momenteel ook niet aan de concessievoorwaarden voldaan. Alles valt (onderhands) te heronderhandelen.
NSFS wil echt niet stellen kortstondig laten leasen. Dat hebben we wel gezien aan Veolia die aanklopte voor DM'90. Kregen meteen een contract voor 10 jaar voorgeschoteld. Het is niet voor niets dat zij daarna bij de NS zelf aanklopten. Daar lukte het wel. Zie ook Syntus.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als NS en NMBS de contracten ontbinden dan draait AnsaldoBreda daarvoor op. Als het bedrijf daardoor failliet gaat is dat jammer voor de medewerkers, maar eigen schuld.
Als NS de V250's wél afneemt worden deze ondergebracht bij leasemaatschappij NSFSC, waardoor de huurder er per maand voor betaalt. Mocht een andere exploitant de V250s slechts kortstondig leasen (bijvoorbeeld in afwachting van de levering van nieuw materieel) dan is dit een risico voor NSFSC.
Ah ja, dat is natuurlijk waar. De andere vervoerders die zich voor de concessie hadden ingeschreven hebben daar toch al mee gedreigd? Vervolgens nooit meer van gehoord (kennelijk bleef het binnen de toelaatbare grenzen), maar toch...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Slechts tot op zekere hoogte. Op het moment dat die deal te erg afwijkt van het oorspronkelijke bestek, dan zal de NMa, mede naar aanleiding van meldingen onzerzijds, ingrijpen wegens kartelvoring van opdrachtgever en uitvoerder (waarbij de uitvoerder tevens eigendom is van de opdrachtgever)..
Kan de NMa dat zelf bepalen? Of moet daar eerst een verzoek van een mede-inschrijver op de concessie voor komen, die zich benadeeld voelt als er te zeer van de oorspronkelijke opdracht afgeweken wordt?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Slechts tot op zekere hoogte. Op het moment dat die deal te erg afwijkt van het oorspronkelijke bestek, dan zal de NMa, mede naar aanleiding van meldingen onzerzijds, ingrijpen wegens kartelvoring van opdrachtgever en uitvoerder (waarbij de uitvoerder tevens eigendom is van de opdrachtgever)..
Ik dacht dat bij die deal over de integratie van de HSL in het hoofdrailnet, tegelijk de concessievergoeding die HSA / NS moet betalen werd teruggebracht tot een redelijk / marktconform bedrag. De boel aan Veolia / Arriva / wie dan ook geven zou dus niet opnieuw een (grote) tegenvaller moeten opleveren.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:58 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wie betaalt de V250's dan? En de concessieinkomsten zullen dan ook fors dalen, want Veolia/Arriva/wie dan ook gaat natuurlijk nooit meer zoveel betalen als NSH nu doet.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou toch leuk zijn als je in zo'n hoofdpijndossier minstens dagelijks even de vinger aan de pols houdt natuurlijk. Bertje kan best zelf even de telefoon pakken natuurlijk
Gewoon zelf geen stap ondernemen en hopen dat de italianen na 3 maanden de boel nog niet hebben gefixt zodat ze daarna de treinen terug kunnen sturen en het geld besteden aan een fatsoenlijke trein.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik snap nu waarom de NS het zo speelt. Wat is hun strategie?
Dat is niet waar ze op aansturenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Gewoon zelf geen stap ondernemen en hopen dat de italianen na 3 maanden de boel nog niet hebben gefixt zodat ze daarna de treinen terug kunnen sturen en het geld besteden aan een fatsoenlijke trein.
Maar ze gaan er natuurlijk vanuit dat het AB niet lukt na 3-4 maandenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet waar ze op aansturenZe sturen aan op "Nou als het er na 3 maanden op lijkt dat het in 4 maanden gaat lukken, is het ook wel best"
Het bedrag voor de HSL is verlaagd, maar het bedrag voor het Hoofdrailnet is verhoogd zodat het totaalbedrag in de buurt komt van wat HSA betaalt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik dacht dat bij die deal over de integratie van de HSL in het hoofdrailnet, tegelijk de concessievergoeding die HSA / NS moet betalen werd teruggebracht tot een redelijk / marktconform bedrag. De boel aan Veolia / Arriva / wie dan ook geven zou dus niet opnieuw een (grote) tegenvaller moeten opleveren.
Dat zou knap stom zijnquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet waar ze op aansturenZe sturen aan op "Nou als het er na 3 maanden op lijkt dat het in 4 maanden gaat lukken, is het ook wel best"
Voor Beter OV wordt als belanghebbende beschouwd (verstoorde markt is ook nadelig voor reizigers), dus dat zit wel snor.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan de NMa dat zelf bepalen? Of moet daar eerst een verzoek van een mede-inschrijver op de concessie voor komen, die zich benadeeld voelt als er te zeer van de oorspronkelijke opdracht afgeweken wordt?
Al die mede-inschrijvers hebben zich namelijk teruggetrokken, dus dat zou een heilloos pad zijn.
Nee, toch wel fors minder hoor. Oorspronkelijk zou HSA 148 miljoen per jaar betalen, dat is omlaag gebracht tot ¤ 101 miljoen per jaar en vanaf 2015 is de extra vergoeding voor het hoofdrailnet ¤ 50 miljoen per jaar.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het bedrag voor de HSL is verlaagd, maar het bedrag voor het Hoofdrailnet is verhoogd zodat het totaalbedrag in de buurt komt van wat HSA betaalt.
mja, ik denk dat het wel kan lukken om binnen drie tot vier maanden het aantal storingen tot aanvaardbare proporties terug te brengen. Niet in alle stellen natuurlijk, maar wel in twee of drie stellen, waarna deze weer toelating kunnen krijgen. De rest zal later volgen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar ze gaan er natuurlijk vanuit dat het AB niet lukt na 3-4 maanden
Nou, 47 miljoen korting en 50 miljoen toeslag over 2 jaar heft elkaar aardig opquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, toch wel fors minder hoor. Oorspronkelijk zou HSA 148 miljoen per jaar betalen, dat is omlaag gebracht tot ¤ 101 miljoen per jaar en vanaf 2015 is de extra vergoeding voor het hoofdrailnet ¤ 50 miljoen per jaar.
Of is deze informatie niet meer actueel?
De HSL-concessie bestaat vanaf 2015 niet meer in het huidige plan. Dan vallen die 101 miljoen vergoeding daarvoor toch ook weg?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou, 47 miljoen korting en 50 miljoen toeslag over 2 jaar heft elkaar aardig op
Oh zo diep zit ik nou ook weer niet in de materiequote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:35 schreef Igen het volgende:
[..]
De HSL-concessie bestaat vanaf 2015 niet meer in het huidige plan. Dan vallen die 101 miljoen vergoeding daarvoor toch ook weg?
Zeer mee eens.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Misschien is het maar beter dan om de HSL concessie los te trekken van NS. Dat je een soort Thalys krijgt maar dan van Veolia of Arriva. De prijzen zullen laag moeten zijn, product moet aantrekkelijk zijn. Ik denk dat het voor de HSL gebruiker wellicht beter is als de Fyra klapt en het HRN in 2015 naar NS gaat en de HSL naar een andere partij.
Waar ik nog wel voorstander van ben is het van NS mogen aanbieden van trips over de HSL, zoals een snelle intercity tussen Almere - Schiphol - Rotterdam en Den Haag - Rotterdam - Venlo etc.
Hoe ik die brief lees is dat NS vanaf 2015 een bedrag van ¤ 101 miljoen per jaar neerlegt voor de HSL en ¤ 80 miljoen per jaar voor het Hoofdrailnet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, toch wel fors minder hoor. Oorspronkelijk zou HSA 148 miljoen per jaar betalen, dat is omlaag gebracht tot ¤ 101 miljoen per jaar en vanaf 2015 is de extra vergoeding voor het hoofdrailnet ¤ 50 miljoen per jaar.
Of is deze informatie niet meer actueel?
Hoe dan ook:quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh zo diep zit ik nou ook weer niet in de materie
Nou, dat laatste argument valt alvast weg.quote:3. Nieuwe aanbesteding vervoer HSL-Zuid
Na beëindiging van de vervoerconcessie van HSA voor de HSL-Zuid, al dan niet als gevolg van een faillissement, zou deze concessie opnieuw kunnen worden aanbesteed. Bij de aanbesteding in 2001 waren er ook andere gegadigden dan HSA. Gezien het verschil tussen de oorspronkelijke bieding van HSA (ca. ¤ 166,5 mln per jaar) en de hoogte van de concessievergoeding die volgt uit de business case 2010 van HSA van ca. ¤ 60 mln per jaar (die door BCG in haar review van deze business case wordt onderschreven), zou een heraanbesteding zeer waarschijnlijk een grote financiële tegenvaller voor mijn begroting betekenen met daarbij bovendien nog de onzekerheid die een aanbesteding met zich meebrengt. Het risico bestaat dat de reiziger te maken zou kunnen krijgen met een tijdelijke discontinuïteit van de treindiensten over de HSL-Zuid.
Ze zullen die termijn eerder inzetten als pressiemiddel voor een goed product dan om zo snel mogelijk de zooi te dumpen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet waar ze op aansturenZe sturen aan op "Nou als het er na 3 maanden op lijkt dat het in 4 maanden gaat lukken, is het ook wel best"
nog een goeie: Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Vlissingenquote:
De minister bewaakt dat uiteraard namens de reizigers. Vanwege het groot maatschappelijk nut, ziet u.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan de NMa dat zelf bepalen? Of moet daar eerst een verzoek van een mede-inschrijver op de concessie voor komen, die zich benadeeld voelt als er te zeer van de oorspronkelijke opdracht afgeweken wordt?
Dit is een totaal uit de lucht gegrepen insinuatie. We zullen moeten zien hoe het er na 3 maanden voorstaat en wat NS daar dan van gaat vinden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ze zullen die termijn eerder inzetten als pressiemiddel voor een goed product dan om zo snel mogelijk de zooi te dumpen.
Onder andere, maar dan zal Riekerpolder Aansluiting eerst een dubbele vork moeten wordenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nog een goeie: Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Vlissingen
per uur per richting ja.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Onder andere, maar dan zal Riekerpolder Aansluiting eerst een dubbele vork moeten worden
Hoeveel treinen kunnen er theoretisch door een dubbele vork bij Riekerpolder Aansluiting met een volgtijd van twee minuten? Trein of 40?
uhuh, maar Hoofddorp zal de bottleneck vormen om zoveel treinen te laten rijden, als er überhaupt al vraag naar zoveel ijzer is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Zat ruimte dus voor een stel knappe IC's en IC+ treinen
klopt, maar dat wil niet alles zeggen. Zeker als er kruisende bewegingen zijn neemt de capaciteit van de sporen fors af. Verder is Hoofddorp Opstel nou niet al te groot ...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:35 schreef b2py het volgende:
Op termijn zullen sporen 233 en 234 ook weer bereidbaar worden op Hoofddorp.
Nouja, je wilt naast je snelle IC over de HSL vanuit zowel Amsterdam Zuid als Centraal ook een gewone IC naar Leiden hebben. Hiervoor is natuurlijk wel extra capaciteit nodig die gerealiseerd wordt in een dubbele vork. Volgens mij is Hoofddorp nog niet echt een bottleneck. Het heeft meer doorgaande sporen dan Schiphol in ieder geval
Nog welquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Verder is Hoofddorp Opstel nou niet al te groot ...
mja, voor treinen die snel keren is het toereikend, maar voor sommige treinen die op Schiphol starten moet materieel van de Watergraafsmeer of de Binckhorst/Den Haag HS komen ...quote:
Groningen heeft best wel veel ruimte op het opstelterrein toch? Zie er altijd best veel staan (vooral veel GTW's op zondag) en ze zetten ook wel eens een stelletje neer op het spoor tussen Groningen CS en Europaparkquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, voor treinen die snel keren is het toereikend, maar voor sommige treinen die op Schiphol starten moet materieel van de Watergraafsmeer of de Binckhorst/Den Haag HS komen ...
Het probleem speelt op meer grotere stations. Materieel voor Dordrecht komt uit Roosendaal, materieel voor Roosendaal komt uit Vlissingen. Materieel voor Eindhoven komt uit Heerlen of Maastricht. Materieel voor Groningen komt deels uit Onnen, etc.
Die pakken lijn 85 wel. Arriva ftw!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
...en waarschijnlijk een langere overstap voor reizigers van Utrecht naar bijvoorbeeld Leerdam.
Zeer waarschijnlijk, maar net waar je de trein op laat aansluiten. Hij krijgt waarschijnlijk ook eigen perron dus dan heb je hoop vrijheid in je dienstregeling.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
...en waarschijnlijk een langere overstap voor reizigers van Utrecht naar bijvoorbeeld Leerdam.
voor elektrisch materieel is er niet veel opstelcapaciteit. Dat zijn maar een paar sporen, waarvan je altijd minimaal één doorgaand spoor open wilt houden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:54 schreef Viezze het volgende:
[..]
Groningen heeft best wel veel ruimte op het opstelterrein toch? Zie er altijd best veel staan (vooral veel GTW's op zondag) en ze zetten ook wel eens een stelletje neer op het spoor tussen Groningen CS en Europapark
Onnen is ideaal om je treinen te parkeren. Veel goedkoper dan een hoop emplacementssporen midden in de stad. Duurste stukje spoor van het land? Dijksgracht Amsterdam..quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, voor treinen die snel keren is het toereikend, maar voor sommige treinen die op Schiphol starten moet materieel van de Watergraafsmeer of de Binckhorst/Den Haag HS komen ...
Het probleem speelt op meer grotere stations. Materieel voor Dordrecht komt uit Roosendaal, materieel voor Roosendaal komt uit Vlissingen. Materieel voor Eindhoven komt uit Heerlen of Maastricht. Materieel voor Groningen komt deels uit Onnen, etc.
O ja, wat draad boven het spoor is wel handig voor NS treinenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor elektrisch materieel is er niet veel opstelcapaciteit. Dat zijn maar een paar sporen, waarvan je altijd minimaal één doorgaand spoor open wilt houden.
Tussen CS en Europapark staan geen stellen. Dat spoor wordt gebruikt voor rangeren van/naar het opstelterrein.
Volgens mij valt die vrijheid op de grotendeels enkelsporige MerwedeLingelijn wel mee...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk, maar net waar je de trein op laat aansluiten. Hij krijgt waarschijnlijk ook eigen perron dus dan heb je hoop vrijheid in je dienstregeling.
Stuk meer vrijheid dan je nu hebt in ieder geval.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij valt die vrijheid op de grotendeels enkelsporige MerwedeLingelijn wel mee...
In Hoorn is een aanbesteding gestart voor het saneren van spoor vijf. Dit omdat er volgens de ARBO-wet te weinig ruimte tussen de sporen is en het emplacement dus aangepast dient te worden. Hoorn heeft al te weinig opstelcapaciteit 's nachts en dit zal nu meer toenemen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor elektrisch materieel is er niet veel opstelcapaciteit. Dat zijn maar een paar sporen, waarvan je altijd minimaal één doorgaand spoor open wilt houden.
Tussen CS en Europapark staan geen stellen. Dat spoor wordt gebruikt voor rangeren van/naar het opstelterrein.
Heb je al je eigen 'Dolf' bedacht?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:16 schreef Monopoly het volgende:
Zo ik ben weer thuis
Uiteindelijk vertrokken van de Kijfhoek om 13.13 met een G-2000 over de Brabantroute naar Emmerich. Kop gemaakt en weer terug gegaan. Uiteraard met de nodige vertragingen en zijsporen om de reizigers weer voor te laten natuurlijk. Zo hoort dat gewoon.
Ik wou moonen, maar dat is zo lastig met de dodemaninrichtingquote:
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:20 schreef Monopoly het volgende:
Oh ja, één debiel vond het nodig om iets van het spoor op te rapen bij Elst, net toen ik langs kwam. Vond ik niet zo leuk.
Gore hufter was het. Ik kwam vanaf Arnhem over de brug richting Nijmegen, en kreeg een oproep van de Trdl en een snelheidsverlaging op seinbeeld. Dus ik ging al stevig in de ankers, en die dwaas sprong van het perron af om iets op te pakken.
Het was half donker en ik schrok me de tering, ik dacht dat hij zelfmoord wou plegen. Noodstop gemaakt, uitgestapt en een partij staan schelden op die aap. Wat een lul
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:22 schreef Monopoly het volgende:
Toch wel leuk om de gezichten van reizigers te zien als ik (boomlang 2meter) uitstap en half schuimbekkend naar dat kereltje liep.
Nee iddquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het nooit meer in z'n botte kop haalt om zoiets te doen
goed gedaanquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:20 schreef Monopoly het volgende:
Oh ja, één debiel vond het nodig om iets van het spoor op te rapen bij Elst, net toen ik langs kwam. Vond ik niet zo leuk.
Gore hufter was het. Ik kwam vanaf Arnhem over de brug richting Nijmegen, en kreeg een oproep van de Trdl en een snelheidsverlaging op seinbeeld. Dus ik ging al stevig in de ankers, en die dwaas sprong van het perron af om iets op te pakken.
Het was half donker en ik schrok me de tering, ik dacht dat hij zelfmoord wou plegen. Noodstop gemaakt, uitgestapt en een partij staan schelden op die aap. Wat een lul
Ik heb geen idee, ik heb hem niet uit laten praten. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij mij echt de schrik van mijn leven gaf en dat hij een debiel wasquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:27 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee idd. Wtf zocht ie dan?
En dan lijkt het me toch logisch dat je dat doet als er geen trein in de buurt is? Dropmongool
Rond 2u verholpen.twitter:NS_online twitterde op vrijdag 01-02-2013 om 22:25:33Amersfoort-Hardewijk: er rijden geen treinen door een aanrijding met een vertuig. http://t.co/z23egl7C#amfhd reageer retweet
zou bijna deze gast kunnen zijn: https://twitter.com/gabriel96_074quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik heb hem niet uit laten praten. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij mij echt de schrik van mijn leven gaf en dat hij een debiel wasEen paar kracht termen en tierend stapte ik weer op om verder te rijden
Je kunt ok gewoon eerlijk zeggen dat er morgen pas weer normaal gereden kan wordenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:31 schreef Pino112 het volgende:
En daar is de melding:Rond 2u verholpen.twitter:NS_online twitterde op vrijdag 01-02-2013 om 22:25:33Amersfoort-Hardewijk: er rijden geen treinen door een aanrijding met een vertuig. http://t.co/z23egl7C#amfhd reageer retweet
Die heeft zo te zien ook het IQ wat gelijk is aan mijn gewichtquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou bijna deze gast kunnen zijn: https://twitter.com/gabriel96_074
Ben je ZO drastisch afgevallen?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Die heeft zo te zien ook het IQ wat gelijk is aan mijn gewicht_!
True, ik neem alleen over wat de NS zegtquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kunt ok gewoon eerlijk zeggen dat er morgen pas weer normaal gereden kan worden
Hmm, met een 2m-lengte kan dat best nog wel wat zijn hoorquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Die heeft zo te zien ook het IQ wat gelijk is aan mijn gewicht_!
Ik denk het ook ja. Het IQ van een deurknop, krentenbol, schroevendraaier komt meer in de buurt ?quote:
Hij zou zomaar zelf een kruising tussen een krentenbol en een schroevendraaier kunnen zijnquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:38 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik denk het ook ja. Het IQ van een deurknop, krentenbol, schroevendraaier komt meer in de buurt ?
Zoietsquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:38 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik denk het ook ja. Het IQ van een deurknop, krentenbol, schroevendraaier komt meer in de buurt ?
twitter:videovalley twitterde op vrijdag 01-02-2013 om 22:40:05In putten is een auto aangereden door een intercity. Auto staat in brand, brandweer blust reageer retweet
gaat weer lekker op het spoor dit jaar ...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:43 schreef Pino112 het volgende:
twitter:videovalley twitterde op vrijdag 01-02-2013 om 22:40:05In putten is een auto aangereden door een intercity. Auto staat in brand, brandweer blust reageer retweet
Ik heb nog nooit zulk hardwerkend personeel gezien bij de spoorwegenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:43 schreef KnightSolaire het volgende:
Het is tijd voor de Vrijdag Quizvraag!
Deze oude NS-commercial kwam ik tegen.. Vertel me nu eens. Wat klopt er niet?
IQ wordt gecompenseerd voor je leeftijd hequote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:38 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik denk het ook ja. Het IQ van een deurknop, krentenbol, schroevendraaier komt meer in de buurt ?
Wat schattigquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Changhua "fan-shaped trains garage. It's like the hotel for trains to maintain"
[ afbeelding ]
Kromme zin in rapport Maarsbergen:quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft weer wat leesvoer op de site gezet.
Eerste rapport gaat over de dubbele aanrijding bij Maarsbergen met een vrachtwagen met bevroren vlees
http://ilent.nl/Images/RV(...)ef_tcm334-337120.pdf
Tweede gaat over een goederentrein met gevaarlijke stoffen bij Groningen Losplaats die een ingestelde rijweg verliet ...
http://ilent.nl/Images/We(...)en_tcm334-337216.pdf
Geen kromme zin, gewoon een ambtelijke zin.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Kromme zin in rapport Maarsbergen:
"Er zijn geen onregelmatigheden vastgesteld waaruit kan worden opgemaakt dat
de beveiligingsinstallatie van de overweg onjuist heeft gefunctioneerd tijdens
het voorval;"
het is een juridische bewoording voor de overweginstallatie werkte op het moment van de aanrijding correct.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:08 schreef b2py het volgende:
Is toch raar. Er zijn geen onregelmatigheden geconstateerd waaruit waaruit kan worden opgemaakt dat de AHOB onjuist heeft gewerkt.
Dat snap ik niet hoor..
precies. dat vind ik echt onacceptabelquote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:11 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat veel erger is dan die al dan niet kromme zin: de alarmoproep heeft niet gewerkt. Twee keer niet, zelfs. Bij beide treinen!
Het staat er in ieder geval erg vaag.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is een juridische bewoording voor de overweginstallatie werkte op het moment van de aanrijding correct.
neuh. het is een normale bewoording voor dat soort dingen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Het staat er in ieder geval erg vaag.
Twee dodenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gaat weer lekker op het spoor dit jaar ...
Zag vanmorgen dat ze het GSM-r netwerk flink aan het upgraden zijn.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:11 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat veel erger is dan die al dan niet kromme zin: de alarmoproep heeft niet gewerkt. Twee keer niet, zelfs. Bij beide treinen!
Hoe bedoel je wéér verkeerde tekeningen?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:12 schreef HetBrabandertje het volgende:
Heb net met meer verbazing nog dat andere rapport zitten lezen en wordt Prorail ook aangesproken op het slechte toezicht op het onderhoud. Ook daar waren weer verouderde tekeningen in het spel en stelt de inspectie vraagtekens op het aanbestedingsbeleid van Prorail. Lekker moment dat het rapport dus naar buiten komt na de discussie over het aanbesteden van oa Eemland.
het controleren van de in te stellen rijwegen is helaas niet uitgevoerd. Anders was het wel opgemerkt geweest ...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:12 schreef HetBrabandertje het volgende:
Heb net met meer verbazing nog dat andere rapport zitten lezen en wordt Prorail ook aangesproken op het slechte toezicht op het onderhoud. Ook daar waren weer verouderde tekeningen in het spel.
Ja hè! Vooral ook de beschrijvingquote:
al de zoveelste dit jaar. In januari zijn ook al gigantisch veel aanrijdingen geweest waarbij personen omkwamen ...quote:
Damn, gemiddeld dus meer dan 1 per dag..quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:19 schreef b2py het volgende:
Dit jaar al 32 aanrijdingen met personen en al vier aanrijdingen met voertuigen..
De cross-platform overstap zou voor de helft kunnen blijven bestaan indien men er een nieuw eilandperron van zou maken. De treinen Utrecht - Tiel/Den Bosch kunnen dan aan hetzelfde perron halteren als de Merwedelingelijn naar Dordrecht.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Stuk meer vrijheid dan je nu hebt in ieder geval.
Een soort Weesp idee?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:22 schreef Bitlord het volgende:
[..]
De cross-platform overstap zou voor de helft kunnen blijven bestaan indien men er een nieuw eilandperron van zou maken. De treinen Utrecht - Tiel/Den Bosch kunnen dan aan hetzelfde perron halteren als de Merwedelingelijn naar Dordrecht.
De ruimte is er voor. Enige nadelen zijn
1: spoor 3 wordt niet meer gebruikt
2: overstappers van Tiel naar Zaltbommel/Den Bosch verliezen cross-platform
3: Sprinter naar Tiel kan niet meer gelijktijdig vertrekken met langrijdende IC naar Den Bosch.
Ik neem verder aan dat hierdoor de overwegen in Tricht moeten verdwijnen?
Zou kunnen, weet ik niet precies.quote:
Interessant rapport, leuk om te lezen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:25 schreef Bitlord het volgende:
Ik beantwoord mezelf
https://www.google.nl/url(...)vm=bv.41867550,d.d2k
Voor die paar honderd meter die reizigers dan niet meer hoeven af te leggen naar Geldermalsen? Beetje geldverspilling lijkt mij.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:33 schreef Bitlord het volgende:
Ik vraag me ook nog af, zou vrijliggen misschien ook nog kansen bieden voor een treinstation in Tricht aan de Merwedelingelijn? Of zou de vrijligging gebruikt worden om de snelheid te verhogen en de rijtijd wat korter te maken?
Met een halteafstand van ongeveer 800 meter naar Geldermalsen lijkt het mij niet erg interessant. Maar goed, ik ben niet zo thuis in die regio. En volgens Google Maps is het vier minuten fietsen van Tricht naar Geldermalsen Station. Dat is minder dan de gemiddelde forens in de stadquote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:33 schreef Bitlord het volgende:
Ik vraag me ook nog af, zou vrijliggen misschien ook nog kansen bieden voor een treinstation in Tricht aan de Merwedelingelijn? Of zou de vrijligging gebruikt worden om de snelheid te verhogen en de rijtijd wat korter te maken?
Wat ik dus ook al bedoelde. Als ik naar het station hier fiets (Eindhoven), dan ben ik een minuut of twaalf onderweg als ik flink doorfiets.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Met een halteafstand van ongeveer 800 meter naar Geldermalsen lijkt het mij niet erg interessant. Maar goed, ik ben niet zo thuis in die regio. En volgens Google Maps is het vier minuten fietsen van Tricht naar Geldermalsen Station. Dat is minder dan de gemiddelde forens in de stad
Te hoge vrachtwagens tegen viaducten aan.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:21 schreef b2py het volgende:
Ik heb in 2012 de dubbele meldingen er niet uitgehaald:
252 aanrijdingen met personen en 14 aanrijdingen met voertuigen.
Verder waren er nog 41 'aanrijdingen'..
Ohja, of boten tegen bruggen bij Weert..quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Te hoge vrachtwagens tegen viaducten aan.
Nee, ik was bij de buurvrouw de schotelantenne aan het richten en afstellen enzo. En Nederland 1 was het programma waar steeds op getest werd. Louter toevalquote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
jij kijkt naar zo'n ouwelullenomroep?
Dat scheelde maar weinig vorige weekquote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Ohja, of boten tegen bruggen bij Weert..
Vanaf maandag 18 februari ja, vanaf 11 maart 8x per dag. In het weekend slechts tot Antwerpen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:27 schreef Yreal het volgende:
Promoot de ns nou heel enthousiast dat ze vanaf maandag wel 2x per dag den haag hs > brussel gaan rijden?
Al bekend waar ze mee gaan rijden? Weer van die ganz geile oostenrijkse stammen?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanaf maandag 18 februari ja, vanaf 11 maart 8x per dag. In het weekend slechts tot Antwerpen.
Er rijdt ieder uur een verdubbelde (tot 8 bakken) stoptrein. Dat is best een serieuze handreiking vanuit NMBS. Daarnaast rijden er nog 2 buitenechtelijke ongewenste excuusgedrochten in aanvulling op elkaar. Al te zaam geen schim van poging tot reëel alternatief voor de beloofde Fyra van 2007.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanaf maandag 18 februari ja, vanaf 11 maart 8x per dag. In het weekend slechts tot Antwerpen.
Wow, zou de Fyra in 2007 al rijden ja? Damn, daar is echt iets niet goed gegaanquote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er rijdt ieder uur een verdubbelde (tot 8 bakken) stoptrein. Dat is best een serieuze handreiking vanuit NMBS. Daarnaast rijden er nog 2 buitenechtelijke ongewenste excuusgedrochten in aanvulling op elkaar. Al te zaam geen schim van poging tot reëel alternatief voor de beloofde Fyra van 2007.
Ja, 16 keer per dag.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wow, zou de Fyra in 2007 al rijden ja? Damn, daar is echt iets niet goed gegaan
Het oude Beneluxmaterieel (ICRm-rijtuigen) met aan iedere kant een locomotief. Mogelijk in dubbeltractie.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Al bekend waar ze mee gaan rijden? Weer van die ganz geile oostenrijkse stammen?
De moeite die de NMBS vooralsnog gedaan heeft valt inderdaad niet tegen: verlenging van de stoptrein nadat reizigers massaal de Fyra vermeden en de extra IC Roosendaal - Antwerpen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er rijdt ieder uur een verdubbelde (tot 8 bakken) stoptrein. Dat is best een serieuze handreiking vanuit NMBS. Daarnaast rijden er nog 2 buitenechtelijke ongewenste excuusgedrochten in aanvulling op elkaar. Al te zaam geen schim van poging tot reëel alternatief voor de beloofde Fyra van 2007.
PKP rijtuig, is gistermiddag naar de Meer gebracht tussen 2 olympische bnl rijtuigen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 07:46 schreef Monopoly het volgende:
Klopt het dat ik een slaapwagen zag staan op een omrijdspoortje bij Nijmegen gisteren ?
Vandaag laatste stage dag. Zo de deur uit. Onze trein komt aan te Emmerich om 10.43 Wij rijden deze als de 41706. Vertrektijd nog onbekend.
Staat op de website van de feyenoordse meesters nog een mooie verslag vanuit de eerste hand. Ook zeer de moeite waard om te lezen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:01 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zat gister nog een stuk te lezen over de record poging in 1989, De Langste Trein Ter Wereld, 60 rijtuigen, 1.6km lang. Dat ging allemaal best aardig.
Ik denk dat je RER E bedoeldquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:31 schreef b2py het volgende:
De Parijse RER R lijn wordt uitgebreid richting het westen naar Mantes-la-Jolie.
Het project kost ongeveer ¤2 miljard euro en zal onder andere bestaan uit een tunnel van 8 km tussen Station Lazare en La Défense. Het levert in sommige gevallen een tijdswinst op van ongeveer 17 minuten en zal onder meer de RER A en RER B ontlasten.
[ afbeelding ]
Bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |