Ik denk het ook ja. Het IQ van een deurknop, krentenbol, schroevendraaier komt meer in de buurt ?quote:
Hij zou zomaar zelf een kruising tussen een krentenbol en een schroevendraaier kunnen zijnquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:38 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik denk het ook ja. Het IQ van een deurknop, krentenbol, schroevendraaier komt meer in de buurt ?
Zoietsquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:38 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik denk het ook ja. Het IQ van een deurknop, krentenbol, schroevendraaier komt meer in de buurt ?
twitter:videovalley twitterde op vrijdag 01-02-2013 om 22:40:05In putten is een auto aangereden door een intercity. Auto staat in brand, brandweer blust reageer retweet
gaat weer lekker op het spoor dit jaar ...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:43 schreef Pino112 het volgende:
twitter:videovalley twitterde op vrijdag 01-02-2013 om 22:40:05In putten is een auto aangereden door een intercity. Auto staat in brand, brandweer blust reageer retweet
Ik heb nog nooit zulk hardwerkend personeel gezien bij de spoorwegenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:43 schreef KnightSolaire het volgende:
Het is tijd voor de Vrijdag Quizvraag!
Deze oude NS-commercial kwam ik tegen.. Vertel me nu eens. Wat klopt er niet?
IQ wordt gecompenseerd voor je leeftijd hequote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:38 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Wat schattigquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Changhua "fan-shaped trains garage. It's like the hotel for trains to maintain"
[ afbeelding ]
Kromme zin in rapport Maarsbergen:quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft weer wat leesvoer op de site gezet.
Eerste rapport gaat over de dubbele aanrijding bij Maarsbergen met een vrachtwagen met bevroren vlees
http://ilent.nl/Images/RV(...)ef_tcm334-337120.pdf
Tweede gaat over een goederentrein met gevaarlijke stoffen bij Groningen Losplaats die een ingestelde rijweg verliet ...
http://ilent.nl/Images/We(...)en_tcm334-337216.pdf
Geen kromme zin, gewoon een ambtelijke zin.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Kromme zin in rapport Maarsbergen:
"Er zijn geen onregelmatigheden vastgesteld waaruit kan worden opgemaakt dat
de beveiligingsinstallatie van de overweg onjuist heeft gefunctioneerd tijdens
het voorval;"
het is een juridische bewoording voor de overweginstallatie werkte op het moment van de aanrijding correct.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:08 schreef b2py het volgende:
Is toch raar. Er zijn geen onregelmatigheden geconstateerd waaruit waaruit kan worden opgemaakt dat de AHOB onjuist heeft gewerkt.
Dat snap ik niet hoor..
precies. dat vind ik echt onacceptabelquote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:11 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat veel erger is dan die al dan niet kromme zin: de alarmoproep heeft niet gewerkt. Twee keer niet, zelfs. Bij beide treinen!
Het staat er in ieder geval erg vaag.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is een juridische bewoording voor de overweginstallatie werkte op het moment van de aanrijding correct.
neuh. het is een normale bewoording voor dat soort dingen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Het staat er in ieder geval erg vaag.
Twee dodenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gaat weer lekker op het spoor dit jaar ...
Zag vanmorgen dat ze het GSM-r netwerk flink aan het upgraden zijn.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:11 schreef DriekOplopers het volgende:
Wat veel erger is dan die al dan niet kromme zin: de alarmoproep heeft niet gewerkt. Twee keer niet, zelfs. Bij beide treinen!
Hoe bedoel je wéér verkeerde tekeningen?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:12 schreef HetBrabandertje het volgende:
Heb net met meer verbazing nog dat andere rapport zitten lezen en wordt Prorail ook aangesproken op het slechte toezicht op het onderhoud. Ook daar waren weer verouderde tekeningen in het spel en stelt de inspectie vraagtekens op het aanbestedingsbeleid van Prorail. Lekker moment dat het rapport dus naar buiten komt na de discussie over het aanbesteden van oa Eemland.
het controleren van de in te stellen rijwegen is helaas niet uitgevoerd. Anders was het wel opgemerkt geweest ...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:12 schreef HetBrabandertje het volgende:
Heb net met meer verbazing nog dat andere rapport zitten lezen en wordt Prorail ook aangesproken op het slechte toezicht op het onderhoud. Ook daar waren weer verouderde tekeningen in het spel.
Ja hè! Vooral ook de beschrijvingquote:
al de zoveelste dit jaar. In januari zijn ook al gigantisch veel aanrijdingen geweest waarbij personen omkwamen ...quote:
Damn, gemiddeld dus meer dan 1 per dag..quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:19 schreef b2py het volgende:
Dit jaar al 32 aanrijdingen met personen en al vier aanrijdingen met voertuigen..
De cross-platform overstap zou voor de helft kunnen blijven bestaan indien men er een nieuw eilandperron van zou maken. De treinen Utrecht - Tiel/Den Bosch kunnen dan aan hetzelfde perron halteren als de Merwedelingelijn naar Dordrecht.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Stuk meer vrijheid dan je nu hebt in ieder geval.
Een soort Weesp idee?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:22 schreef Bitlord het volgende:
[..]
De cross-platform overstap zou voor de helft kunnen blijven bestaan indien men er een nieuw eilandperron van zou maken. De treinen Utrecht - Tiel/Den Bosch kunnen dan aan hetzelfde perron halteren als de Merwedelingelijn naar Dordrecht.
De ruimte is er voor. Enige nadelen zijn
1: spoor 3 wordt niet meer gebruikt
2: overstappers van Tiel naar Zaltbommel/Den Bosch verliezen cross-platform
3: Sprinter naar Tiel kan niet meer gelijktijdig vertrekken met langrijdende IC naar Den Bosch.
Ik neem verder aan dat hierdoor de overwegen in Tricht moeten verdwijnen?
Zou kunnen, weet ik niet precies.quote:
Interessant rapport, leuk om te lezen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:25 schreef Bitlord het volgende:
Ik beantwoord mezelf
https://www.google.nl/url(...)vm=bv.41867550,d.d2k
Voor die paar honderd meter die reizigers dan niet meer hoeven af te leggen naar Geldermalsen? Beetje geldverspilling lijkt mij.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:33 schreef Bitlord het volgende:
Ik vraag me ook nog af, zou vrijliggen misschien ook nog kansen bieden voor een treinstation in Tricht aan de Merwedelingelijn? Of zou de vrijligging gebruikt worden om de snelheid te verhogen en de rijtijd wat korter te maken?
Met een halteafstand van ongeveer 800 meter naar Geldermalsen lijkt het mij niet erg interessant. Maar goed, ik ben niet zo thuis in die regio. En volgens Google Maps is het vier minuten fietsen van Tricht naar Geldermalsen Station. Dat is minder dan de gemiddelde forens in de stadquote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:33 schreef Bitlord het volgende:
Ik vraag me ook nog af, zou vrijliggen misschien ook nog kansen bieden voor een treinstation in Tricht aan de Merwedelingelijn? Of zou de vrijligging gebruikt worden om de snelheid te verhogen en de rijtijd wat korter te maken?
Wat ik dus ook al bedoelde. Als ik naar het station hier fiets (Eindhoven), dan ben ik een minuut of twaalf onderweg als ik flink doorfiets.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Met een halteafstand van ongeveer 800 meter naar Geldermalsen lijkt het mij niet erg interessant. Maar goed, ik ben niet zo thuis in die regio. En volgens Google Maps is het vier minuten fietsen van Tricht naar Geldermalsen Station. Dat is minder dan de gemiddelde forens in de stad
Te hoge vrachtwagens tegen viaducten aan.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:21 schreef b2py het volgende:
Ik heb in 2012 de dubbele meldingen er niet uitgehaald:
252 aanrijdingen met personen en 14 aanrijdingen met voertuigen.
Verder waren er nog 41 'aanrijdingen'..
Ohja, of boten tegen bruggen bij Weert..quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Te hoge vrachtwagens tegen viaducten aan.
Nee, ik was bij de buurvrouw de schotelantenne aan het richten en afstellen enzo. En Nederland 1 was het programma waar steeds op getest werd. Louter toevalquote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
jij kijkt naar zo'n ouwelullenomroep?
Dat scheelde maar weinig vorige weekquote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Ohja, of boten tegen bruggen bij Weert..
Vanaf maandag 18 februari ja, vanaf 11 maart 8x per dag. In het weekend slechts tot Antwerpen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:27 schreef Yreal het volgende:
Promoot de ns nou heel enthousiast dat ze vanaf maandag wel 2x per dag den haag hs > brussel gaan rijden?
Al bekend waar ze mee gaan rijden? Weer van die ganz geile oostenrijkse stammen?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanaf maandag 18 februari ja, vanaf 11 maart 8x per dag. In het weekend slechts tot Antwerpen.
Er rijdt ieder uur een verdubbelde (tot 8 bakken) stoptrein. Dat is best een serieuze handreiking vanuit NMBS. Daarnaast rijden er nog 2 buitenechtelijke ongewenste excuusgedrochten in aanvulling op elkaar. Al te zaam geen schim van poging tot reëel alternatief voor de beloofde Fyra van 2007.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanaf maandag 18 februari ja, vanaf 11 maart 8x per dag. In het weekend slechts tot Antwerpen.
Wow, zou de Fyra in 2007 al rijden ja? Damn, daar is echt iets niet goed gegaanquote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er rijdt ieder uur een verdubbelde (tot 8 bakken) stoptrein. Dat is best een serieuze handreiking vanuit NMBS. Daarnaast rijden er nog 2 buitenechtelijke ongewenste excuusgedrochten in aanvulling op elkaar. Al te zaam geen schim van poging tot reëel alternatief voor de beloofde Fyra van 2007.
Ja, 16 keer per dag.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wow, zou de Fyra in 2007 al rijden ja? Damn, daar is echt iets niet goed gegaan
Het oude Beneluxmaterieel (ICRm-rijtuigen) met aan iedere kant een locomotief. Mogelijk in dubbeltractie.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Al bekend waar ze mee gaan rijden? Weer van die ganz geile oostenrijkse stammen?
De moeite die de NMBS vooralsnog gedaan heeft valt inderdaad niet tegen: verlenging van de stoptrein nadat reizigers massaal de Fyra vermeden en de extra IC Roosendaal - Antwerpen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er rijdt ieder uur een verdubbelde (tot 8 bakken) stoptrein. Dat is best een serieuze handreiking vanuit NMBS. Daarnaast rijden er nog 2 buitenechtelijke ongewenste excuusgedrochten in aanvulling op elkaar. Al te zaam geen schim van poging tot reëel alternatief voor de beloofde Fyra van 2007.
PKP rijtuig, is gistermiddag naar de Meer gebracht tussen 2 olympische bnl rijtuigen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 07:46 schreef Monopoly het volgende:
Klopt het dat ik een slaapwagen zag staan op een omrijdspoortje bij Nijmegen gisteren ?
Vandaag laatste stage dag. Zo de deur uit. Onze trein komt aan te Emmerich om 10.43 Wij rijden deze als de 41706. Vertrektijd nog onbekend.
Staat op de website van de feyenoordse meesters nog een mooie verslag vanuit de eerste hand. Ook zeer de moeite waard om te lezen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:01 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zat gister nog een stuk te lezen over de record poging in 1989, De Langste Trein Ter Wereld, 60 rijtuigen, 1.6km lang. Dat ging allemaal best aardig.
Ik denk dat je RER E bedoeldquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:31 schreef b2py het volgende:
De Parijse RER R lijn wordt uitgebreid richting het westen naar Mantes-la-Jolie.
Het project kost ongeveer ¤2 miljard euro en zal onder andere bestaan uit een tunnel van 8 km tussen Station Lazare en La Défense. Het levert in sommige gevallen een tijdswinst op van ongeveer 17 minuten en zal onder meer de RER A en RER B ontlasten.
[ afbeelding ]
Bron
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |