Eigenlijk ook vrij onhandig dat beide producten dezelfde naam hebben. Als ik vertel dat ik met de Fyra ben geweest krijg ik eerst een strontlading onzin over me heen en kan ik vervolgens vertellen dat ik niet de defecte Fyra had gepakt..quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
aha, nu snap ik het. Bedankt. Ik snapte de berichtgeving al niet.
megadruk in Roosendaal. Vooral overvolle perrons door overstappende reizigers, die angstvallig de vertreksborden in de gaten houden of de trein uberhaupt wel vertrekt....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Straks hebben we dus:
Ieder uur een 8 baks varkensneustrein Roosendaal - Antwerpen die er een eeuw of 6 over doet
Iedere 2 uur een 2 baks InterCity Roosendaal - Antwerpen waar niemand in past
EN twee keer per dag een IC Den Haag HS - Brussel.
Ireyon kan zijn hart ophalen3 treinen tegelijk naar Antwerpen, Roosendaal is nog nooit zo luxe bediend geweest
Als ik de NS was had ik het initiatief nu bij AnsaldoBreda gelaten. De enige manier om van die gare kuttrein af te komen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:40 schreef James1988 het volgende:
NS: niets meer gehoord van AnsaldoBreda
De kans is alleen klein dat er in Roosendaal nog plek in die treinen is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ireyon kan zijn hart ophalen3 treinen tegelijk naar Antwerpen, Roosendaal is nog nooit zo luxe bediend geweest
Kleinigheidje hou je tochquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
De kans is alleen klein dat er in Roosendaal nog plek in die treinen is.
Ik weet wel dat ik heul veul foto's ga maken. Voor het nageslacht, want dit gelooft men over een paar jaar natuurlijk nooit.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allemaal wanhopig op zoek naar het incheckpaaltje dat er niet staatquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
megadruk in Roosendaal. Vooral overvolle perrons door overstappende reizigers, die angstvallig de vertreksborden in de gaten houden of de trein uberhaupt wel vertrekt....
Lijkt me niet handig, er is haast bij en er is een hoop geld mee gemoeid.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ik de NS was had ik het initiatief nu bij AnsaldoBreda gelaten. De enige manier om van die gare kuttrein af te komen.
AB heeft haast, NS juist niet...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Lijkt me niet handig, er is haast bij en er is een hoop geld mee gemoeid.
Hoezo?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
AS heeft haast, NS juist niet...
NS wil er toch wel vanaf? Als na 3 maanden AB nog niet alle probs hebben kunnen fixen, dan gaan die treinen terug.quote:
En NS wilt die treinen helemaal niet weg hebben, want nieuwe HST's zijn duurder en hebben we over 2-3 jaar nog niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
NS wil er toch wel vanaf? Als na 3 maanden AB nog niet alle probs hebben kunnen fixen, dan gaan die treinen terug.
En AB is er wat aan gelegen die problemen wel binnen het garantietermijn op te lossen, anders kunnen ze die overige treinen niet slijten en kost het hun al met al misschien wel de kop (failliet).
AB heeft nog 2,5 maand om alle problemen met de V250 te fixen, anders is er een kans dat de contracten worden ontbonden. Naar mijn weten is NMBS sowieso van plan om te ontbinden als het AB niet lukt, NS is p, bij monde van Bert Meerstadt, wat terughoudender: als het in 3 maanden niet lukt maar wel in 4, dan zal NS niet ontbinden.quote:
Serieus joh? Wanneer loopt die termijn af?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
NS wil er toch wel vanaf? Als na 3 maanden AB nog niet alle probs hebben kunnen fixen, dan gaan die treinen terug.
En AB is er wat aan gelegen die problemen wel binnen het garantietermijn op te lossen, anders kunnen ze die overige treinen niet slijten en kost het hun al met al misschien wel de kop (failliet).
oooow... een KANS...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
AB heeft nog 2,5 maand om alle problemen met de V250 te fixen, anders is er een kans dat de contracten worden ontbonden.
Het zal afhangen van hoe de V250 eraan toe is aan het einde van die 3 maanden. Naar mijn gevoel is NS flexibeler in die 3 maanden dan NMBS.quote:
NS waait als een slappe zak met alle winden mee begrijp ikquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het zal afhangen van hoe de V250 eraan toe is aan het einde van die 3 maanden. Naar mijn gevoel is NS flexibeler in die 3 maanden dan NMBS.
niet best ...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:56 schreef b2py het volgende:
Stond vandaag nog een mooi artikel over de spoorwereld in de papieren Cobouw:
Imperfecte spoormarkt met imperfecte relaties
- knip -
Iets zegt me dat zelfs 2-3 jaar wachten nog steeds beter uit gaat pakken voor de reizigerquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:31 schreef b2py het volgende:
[..]
En NS wilt die treinen helemaal niet weg hebben, want nieuwe HST's zijn duurder en hebben we over 2-3 jaar nog niet.
Dan nog is het beter dat het een keertje aan de oppervlakte komt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou de kleine kinderen er uit moeten vegen en het zelf moeten gaan doen, want als dit waar is dan is dit nog maar het topje van de ijsberg
Wie heeft de meeste inspraak?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het zal afhangen van hoe de V250 eraan toe is aan het einde van die 3 maanden. Naar mijn gevoel is NS flexibeler in die 3 maanden dan NMBS.
Ik denk dat de NMBS straks de order schrapt, en dat NS wél doorgaat.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS waait als een slappe zak met alle winden mee begrijp ik
NS en NMBS hebben evenveel inspraak voor internationale Fyra's. NS heeft een grotere order geplaatst omdat er stellen nodig zijn voor Nederlandse binnenlandse dienst.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Wie heeft de meeste inspraak?
Als de Belgische overheid niet onder druk van de NMBS het rijverbod op Belgisch grondgebied handhaafd, want dan wordt het nooit meer wat met de Fyraquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat de NMBS straks de order schrapt, en dat NS wél doorgaat.
Dan is er wel een probleem: er zijn onvoldoende treinstellen om de beloofde diensten te kunnen leveren.
NS zal ze dan wel overnemen. Het zou niet de eerste keer zijn dat "Nederland" iets voor België betaalt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan is er wel een probleem: er zijn onvoldoende treinstellen om de beloofde diensten te kunnen leveren.
klopt. het wordt dan ook tijd om overal eens flink de bezem doorheen te halenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan nog is het beter dat het een keertje aan de oppervlakte komt.
Mja als ze België dan niet inkomenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:43 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
NS zal ze dan wel overnemen. Het zou niet de eerste keer zijn dat "Nederland" iets voor België betaalt.
Dan wordt het een ander verhaal, ja.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Mja als ze België dan niet inkomen
eventueel wat leasen...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
NS en NMBS hebben evenveel inspraak voor internationale Fyra's. NS heeft een grotere order geplaatst omdat er stellen nodig zijn voor Nederlandse binnenlandse dienst.
De Italianen zijn nu als idioten aan het bouwen om de laatste stellen te bouwen. Dan hebben ze min of meer aan hun verplichtingen voldaan.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:40 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Artikel in International Rail Journal van Februari over de levering van trein van AnsaldoBreda aan de DSB. De DSB gaat ook eisen stellen en mogelijk treinstellen niet afnemen als het AnsaldoBreda niet lukt op tijd te leveren.
België kan op die manier heel makkelijk alsnog de Fyra 'weigeren' als de NS ze toch koopt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dan wordt het een ander verhaal, ja.
Nou ja, het wordt dan vooral tijd om er mensen neer te zetten die er wél voor het maatschappelijk nut zitten. Dus dat is deprivatiseren (kan niet echt onder Europese regelgeving) en nergens asfaltstunttruussen zoals Melanie in de buurt laten komen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. het wordt dan ook tijd om overal eens flink de bezem doorheen te halen
Tot aan het nieuw te bouwen station Essen-Noord-Stootjuk zeker dan?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
mja, ik denk dat de NS dan flink met de vuist op tafel gaat slaan en dat dan via politieke druk in België koppen gaan rollen als blijkt dat de trein tegengehouden wordt op het moment dat er geen goede reden meer voor is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Mja als ze België dan niet inkomen
Zoiets moet NS natuurlijk niet openlijk aangevenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
België kan op die manier heel makkelijk alsnog de Fyra 'weigeren' als de NS ze toch koopt.
Mag toch hopen van niet. In België is men dan zo slim om die rommel compleet te verbannen, de V250-order cancellen en de toegang van de NL'se V250'en in België ontzeggen. Dan moet t niet zo zijn dat er in België koppen rollen, maar juist in Nederland...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik denk dat de NS dan flink met de vuist op tafel gaat slaan en dat dan via politieke druk in België koppen gaan rollen als blijkt dat de trein tegengehouden wordt op het moment dat er geen goede reden meer voor is.
Kijk, dit verhaal snap ik beterquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mag toch hopen van niet. In België is men dan zo slim om die rommel compleet te verbannen. De V250-order cancellen en de toegang van de NL'se V250'en in België ontzeggen. Dan moet t niet zo zijn dat er in België koppen rollen, maar juist in Nederland...
Politiek is er denk ik nog genoeg druk vanuit Nederland. Zo ligt de slagader van België (De Schelde) nog steeds voor een groot gedeelte in Nederland.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mag toch hopen van niet. In België is men dan zo slim om die rommel compleet te verbannen. De V250-order cancellen en de toegang van de NL'se V250'en in België ontzeggen. Dan moet t niet zo zijn dat er in België koppen rollen, maar juist in Nederland...
niet als die trein na alle reparaties toch deugdelijk blijkt te zijn. Dan kan België m niet meer weigeren als aan alle voorwaarden voldaan is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mag toch hopen van niet. In België is men dan zo slim om die rommel compleet te verbannen, de V250-order cancellen en de toegang van de NL'se V250'en in België ontzeggen. Dan moet t niet zo zijn dat er in België koppen rollen, maar juist in Nederland...
En de volgende zet is integratie HSL in HRNquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:52 schreef James1988 het volgende:
Als de stellen aan de toelatingscriteria voldoen mogen ze niet geweigerd worden. Wat wél kan gebeuren is dat de NMBS de samenwerking opzegt...
...dat is dan ook reden voor beëindiging van de hele HSL-concessie, want samenwerking met NMBS is één van de voorwaarden in die concessie.
Maar gaat dat dan nog wel door en hebben we nog wel NS in 2015 op het HRN?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En de volgende zet is integratie HSL in HRN
I dream... in wishful thinking....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar gaat dat dan nog wel door en hebben we nog wel NS in 2015 op het HRN?
dat zou Nederland wel goed uitkomen ja en dan kunnen ze in principe de NMBS-stellen ook missen, omdat er deels met binnenlands materieel over de HSL gereden wordt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En de volgende zet is integratie HSL in HRN
Ik denk dat partijen als Veolia heel hard aan die concessie gaan trekken als de NMBS de samenwerking opzegt. Dat kan de integratie in het Hoofdrailnet zeker hinderen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Er wordt momenteel ook niet aan de concessievoorwaarden voldaan. Alles valt (onderhands) te heronderhandelen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:52 schreef James1988 het volgende:
Als de stellen aan de toelatingscriteria voldoen mogen ze niet geweigerd worden. Wat wél kan gebeuren is dat de NMBS de samenwerking opzegt...
...dat is dan ook reden voor beëindiging van de hele HSL-concessie, want samenwerking met NMBS is één van de voorwaarden in die concessie.
Dat zeker wel. Een eventuele aanbesteding voor het HRN schrijf je niet meer zo snel uit. Zal dan eerder verlenging worden tot 2016 of 2017.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Misschien is het maar beter dan om de HSL concessie los te trekken van NS. Dat je een soort Thalys krijgt maar dan van Veolia of Arriva. De prijzen zullen laag moeten zijn, product moet aantrekkelijk zijn. Ik denk dat het voor de HSL gebruiker wellicht beter is als de Fyra klapt en het HRN in 2015 naar NS gaat en de HSL naar een andere partij.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat partijen als Veolia heel hard aan die concessie gaan trekken als de NMBS de samenwerking opzegt. Dat kan de integratie in het Hoofdrailnet zeker hinderen.
Wie betaalt de V250's dan? En de concessieinkomsten zullen dan ook fors dalen, want Veolia/Arriva/wie dan ook gaat natuurlijk nooit meer zoveel betalen als NSH nu doet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Misschien is het maar beter dan om de HSL concessie los te trekken van NS. Dat je een soort Thalys krijgt maar dan van Veolia of Arriva. De prijzen zullen laag moeten zijn, product moet aantrekkelijk zijn. Ik denk dat het voor de HSL gebruiker wellicht beter is als de Fyra klapt en het HRN in 2015 naar NS gaat en de HSL naar een andere partij.
Waar ik nog wel voorstander van ben is het van NS mogen aanbieden van trips over de HSL, zoals een snelle intercity tussen Almere - Schiphol - Rotterdam en Den Haag - Rotterdam - Venlo etc.
Dat is wel geld wat van buiten naar binnen komt, en niet het verkapt in het rond pompen van Nederlands belastinggeld zoals in de huidige situatie het geval is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:58 schreef KnightSolaire het volgende:
En de concessieinkomsten zullen dan ook fors dalen, want Veolia/Arriva/wie dan ook gaat natuurlijk nooit meer zoveel betalen als NSH nu doet.
Achja, we betalen ook het falen van de SNS Directie, waarom dan ook niet het falen van onze eigen staat in het HSL-Debacle?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:58 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wie betaalt de V250's dan? En de concessieinkomsten zullen dan ook fors dalen, want Veolia/Arriva/wie dan ook gaat natuurlijk nooit meer zoveel betalen als NSH nu doet.
Dat zou nog wel eens mee kunnen vallen. De staat kan het HRN aan NS gunnen en hiervoor een vergoeding vragen, en de HSL openbaar aanbesteden. Het totaalbedrag kan dan alsnog uitkomen in de buurt van wat er met NS is afgesproken door Schultz.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:58 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En de concessieinkomsten zullen dan ook fors dalen, want Veolia/Arriva/wie dan ook gaat natuurlijk nooit meer zoveel betalen als NSH nu doet.
Dat gaat sowieso wel gebeuren. Of dacht je dat ze dit ooit rendabel opgezet kregen tegen het bod was HSA toen gedaan heeft?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Achja, we betalen ook het falen van de SNS Directie, waarom dan ook niet het falen van onze eigen staat in het HSL-Debacle?
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Misschien is het maar beter dan om de HSL concessie los te trekken van NS. Dat je een soort Thalys krijgt maar dan van Veolia of Arriva. De prijzen zullen laag moeten zijn, product moet aantrekkelijk zijn. Ik denk dat het voor de HSL gebruiker wellicht beter is als de Fyra klapt en het HRN in 2015 naar NS gaat en de HSL naar een andere partij.
Waar ik nog wel voorstander van ben is het van NS mogen aanbieden van trips over de HSL, zoals een snelle intercity tussen Almere - Schiphol - Rotterdam en Den Haag - Rotterdam - Venlo etc.
Als NS en NMBS de contracten ontbinden dan draait AnsaldoBreda daarvoor op. Als het bedrijf daardoor failliet gaat is dat jammer voor de medewerkers, maar eigen schuld.quote:
Levensduur? Ze zijn NU al stukquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Dat zijn wel goede punten die jullie inbrengen.
Het blijft natuurlijk zonde van de V250's, die dan veel korter dan hun levensduur ingezet zouden worden in zo'n scenario. Hoewel die geschatte levensduur nu al korter is dan bedoeld..
En we hebben allemaal gezien welk belang NSFSC in zo'n geval voorop steltquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
Mocht een andere exploitant de V250s slechts kortstondig leasen (bijvoorbeeld in afwachting van de levering van nieuw materieel) dan is dit een risico voor NSFSC.
Weet ik niet. Ik denk dat de staat sowieso van het idee moet afstappen dat ze het geïnvesteerde geld in de HSL-Zuid kunnen terugverdienen door middel van een hoge gebruikersvergoeding. Dit jaagt de vervoerder alleen maar de kosten op en maakt de tickets oninteressant duur. De Fyra naar Rotterdam en later Breda was eerste (half)jaar ook belachelijk duur, reizigersaantallen waren op twee handen te tellen. De tarieven zijn enorm gedaald en tegenwoordig moet je in de spits in de Fyra staan tussen Schiphol en Rotterdam. Dat er buiten de spits geen hond in zit is geen verassing, zit in de gewone NS trein ook niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat gaat sowieso wel gebeuren. Of dacht je dat ze dit ooit rendabel opgezet kregen tegen het bod was HSA toen gedaan heeft?
Is dat de oorspronkelijke 4806 of de omgenummerde 4881?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:12 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Fyra-ellende in januari 2011 te Gilze-Rijen. Stel 4806 werd door de 6512 van DB Schenker overgebracht van de Watergraafsmeer naar België.
Slechts tot op zekere hoogte. Op het moment dat die deal te erg afwijkt van het oorspronkelijke bestek, dan zal de NMa, mede naar aanleiding van meldingen onzerzijds, ingrijpen wegens kartelvoring van opdrachtgever en uitvoerder (waarbij de uitvoerder tevens eigendom is van de opdrachtgever)..quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:56 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er wordt momenteel ook niet aan de concessievoorwaarden voldaan. Alles valt (onderhands) te heronderhandelen.
NSFS wil echt niet stellen kortstondig laten leasen. Dat hebben we wel gezien aan Veolia die aanklopte voor DM'90. Kregen meteen een contract voor 10 jaar voorgeschoteld. Het is niet voor niets dat zij daarna bij de NS zelf aanklopten. Daar lukte het wel. Zie ook Syntus.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als NS en NMBS de contracten ontbinden dan draait AnsaldoBreda daarvoor op. Als het bedrijf daardoor failliet gaat is dat jammer voor de medewerkers, maar eigen schuld.
Als NS de V250's wél afneemt worden deze ondergebracht bij leasemaatschappij NSFSC, waardoor de huurder er per maand voor betaalt. Mocht een andere exploitant de V250s slechts kortstondig leasen (bijvoorbeeld in afwachting van de levering van nieuw materieel) dan is dit een risico voor NSFSC.
Ah ja, dat is natuurlijk waar. De andere vervoerders die zich voor de concessie hadden ingeschreven hebben daar toch al mee gedreigd? Vervolgens nooit meer van gehoord (kennelijk bleef het binnen de toelaatbare grenzen), maar toch...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Slechts tot op zekere hoogte. Op het moment dat die deal te erg afwijkt van het oorspronkelijke bestek, dan zal de NMa, mede naar aanleiding van meldingen onzerzijds, ingrijpen wegens kartelvoring van opdrachtgever en uitvoerder (waarbij de uitvoerder tevens eigendom is van de opdrachtgever)..
Kan de NMa dat zelf bepalen? Of moet daar eerst een verzoek van een mede-inschrijver op de concessie voor komen, die zich benadeeld voelt als er te zeer van de oorspronkelijke opdracht afgeweken wordt?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Slechts tot op zekere hoogte. Op het moment dat die deal te erg afwijkt van het oorspronkelijke bestek, dan zal de NMa, mede naar aanleiding van meldingen onzerzijds, ingrijpen wegens kartelvoring van opdrachtgever en uitvoerder (waarbij de uitvoerder tevens eigendom is van de opdrachtgever)..
Ik dacht dat bij die deal over de integratie van de HSL in het hoofdrailnet, tegelijk de concessievergoeding die HSA / NS moet betalen werd teruggebracht tot een redelijk / marktconform bedrag. De boel aan Veolia / Arriva / wie dan ook geven zou dus niet opnieuw een (grote) tegenvaller moeten opleveren.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:58 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wie betaalt de V250's dan? En de concessieinkomsten zullen dan ook fors dalen, want Veolia/Arriva/wie dan ook gaat natuurlijk nooit meer zoveel betalen als NSH nu doet.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou toch leuk zijn als je in zo'n hoofdpijndossier minstens dagelijks even de vinger aan de pols houdt natuurlijk. Bertje kan best zelf even de telefoon pakken natuurlijk
Gewoon zelf geen stap ondernemen en hopen dat de italianen na 3 maanden de boel nog niet hebben gefixt zodat ze daarna de treinen terug kunnen sturen en het geld besteden aan een fatsoenlijke trein.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik snap nu waarom de NS het zo speelt. Wat is hun strategie?
Dat is niet waar ze op aansturenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Gewoon zelf geen stap ondernemen en hopen dat de italianen na 3 maanden de boel nog niet hebben gefixt zodat ze daarna de treinen terug kunnen sturen en het geld besteden aan een fatsoenlijke trein.
Maar ze gaan er natuurlijk vanuit dat het AB niet lukt na 3-4 maandenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet waar ze op aansturenZe sturen aan op "Nou als het er na 3 maanden op lijkt dat het in 4 maanden gaat lukken, is het ook wel best"
Het bedrag voor de HSL is verlaagd, maar het bedrag voor het Hoofdrailnet is verhoogd zodat het totaalbedrag in de buurt komt van wat HSA betaalt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik dacht dat bij die deal over de integratie van de HSL in het hoofdrailnet, tegelijk de concessievergoeding die HSA / NS moet betalen werd teruggebracht tot een redelijk / marktconform bedrag. De boel aan Veolia / Arriva / wie dan ook geven zou dus niet opnieuw een (grote) tegenvaller moeten opleveren.
Dat zou knap stom zijnquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet waar ze op aansturenZe sturen aan op "Nou als het er na 3 maanden op lijkt dat het in 4 maanden gaat lukken, is het ook wel best"
Voor Beter OV wordt als belanghebbende beschouwd (verstoorde markt is ook nadelig voor reizigers), dus dat zit wel snor.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan de NMa dat zelf bepalen? Of moet daar eerst een verzoek van een mede-inschrijver op de concessie voor komen, die zich benadeeld voelt als er te zeer van de oorspronkelijke opdracht afgeweken wordt?
Al die mede-inschrijvers hebben zich namelijk teruggetrokken, dus dat zou een heilloos pad zijn.
Nee, toch wel fors minder hoor. Oorspronkelijk zou HSA 148 miljoen per jaar betalen, dat is omlaag gebracht tot ¤ 101 miljoen per jaar en vanaf 2015 is de extra vergoeding voor het hoofdrailnet ¤ 50 miljoen per jaar.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het bedrag voor de HSL is verlaagd, maar het bedrag voor het Hoofdrailnet is verhoogd zodat het totaalbedrag in de buurt komt van wat HSA betaalt.
mja, ik denk dat het wel kan lukken om binnen drie tot vier maanden het aantal storingen tot aanvaardbare proporties terug te brengen. Niet in alle stellen natuurlijk, maar wel in twee of drie stellen, waarna deze weer toelating kunnen krijgen. De rest zal later volgen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar ze gaan er natuurlijk vanuit dat het AB niet lukt na 3-4 maanden
Nou, 47 miljoen korting en 50 miljoen toeslag over 2 jaar heft elkaar aardig opquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, toch wel fors minder hoor. Oorspronkelijk zou HSA 148 miljoen per jaar betalen, dat is omlaag gebracht tot ¤ 101 miljoen per jaar en vanaf 2015 is de extra vergoeding voor het hoofdrailnet ¤ 50 miljoen per jaar.
Of is deze informatie niet meer actueel?
De HSL-concessie bestaat vanaf 2015 niet meer in het huidige plan. Dan vallen die 101 miljoen vergoeding daarvoor toch ook weg?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou, 47 miljoen korting en 50 miljoen toeslag over 2 jaar heft elkaar aardig op
Oh zo diep zit ik nou ook weer niet in de materiequote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:35 schreef Igen het volgende:
[..]
De HSL-concessie bestaat vanaf 2015 niet meer in het huidige plan. Dan vallen die 101 miljoen vergoeding daarvoor toch ook weg?
Zeer mee eens.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe ik die brief lees is dat NS vanaf 2015 een bedrag van ¤ 101 miljoen per jaar neerlegt voor de HSL en ¤ 80 miljoen per jaar voor het Hoofdrailnet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, toch wel fors minder hoor. Oorspronkelijk zou HSA 148 miljoen per jaar betalen, dat is omlaag gebracht tot ¤ 101 miljoen per jaar en vanaf 2015 is de extra vergoeding voor het hoofdrailnet ¤ 50 miljoen per jaar.
Of is deze informatie niet meer actueel?
Hoe dan ook:quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh zo diep zit ik nou ook weer niet in de materie
Nou, dat laatste argument valt alvast weg.quote:3. Nieuwe aanbesteding vervoer HSL-Zuid
Na beëindiging van de vervoerconcessie van HSA voor de HSL-Zuid, al dan niet als gevolg van een faillissement, zou deze concessie opnieuw kunnen worden aanbesteed. Bij de aanbesteding in 2001 waren er ook andere gegadigden dan HSA. Gezien het verschil tussen de oorspronkelijke bieding van HSA (ca. ¤ 166,5 mln per jaar) en de hoogte van de concessievergoeding die volgt uit de business case 2010 van HSA van ca. ¤ 60 mln per jaar (die door BCG in haar review van deze business case wordt onderschreven), zou een heraanbesteding zeer waarschijnlijk een grote financiële tegenvaller voor mijn begroting betekenen met daarbij bovendien nog de onzekerheid die een aanbesteding met zich meebrengt. Het risico bestaat dat de reiziger te maken zou kunnen krijgen met een tijdelijke discontinuïteit van de treindiensten over de HSL-Zuid.
Ze zullen die termijn eerder inzetten als pressiemiddel voor een goed product dan om zo snel mogelijk de zooi te dumpen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nog een goeie: Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Vlissingenquote:
De minister bewaakt dat uiteraard namens de reizigers. Vanwege het groot maatschappelijk nut, ziet u.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan de NMa dat zelf bepalen? Of moet daar eerst een verzoek van een mede-inschrijver op de concessie voor komen, die zich benadeeld voelt als er te zeer van de oorspronkelijke opdracht afgeweken wordt?
Dit is een totaal uit de lucht gegrepen insinuatie. We zullen moeten zien hoe het er na 3 maanden voorstaat en wat NS daar dan van gaat vinden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ze zullen die termijn eerder inzetten als pressiemiddel voor een goed product dan om zo snel mogelijk de zooi te dumpen.
Onder andere, maar dan zal Riekerpolder Aansluiting eerst een dubbele vork moeten wordenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nog een goeie: Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Vlissingen
per uur per richting ja.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Onder andere, maar dan zal Riekerpolder Aansluiting eerst een dubbele vork moeten worden
Hoeveel treinen kunnen er theoretisch door een dubbele vork bij Riekerpolder Aansluiting met een volgtijd van twee minuten? Trein of 40?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |