Eigenlijk ook vrij onhandig dat beide producten dezelfde naam hebben. Als ik vertel dat ik met de Fyra ben geweest krijg ik eerst een strontlading onzin over me heen en kan ik vervolgens vertellen dat ik niet de defecte Fyra had gepakt..quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
aha, nu snap ik het. Bedankt. Ik snapte de berichtgeving al niet.
megadruk in Roosendaal. Vooral overvolle perrons door overstappende reizigers, die angstvallig de vertreksborden in de gaten houden of de trein uberhaupt wel vertrekt....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Straks hebben we dus:
Ieder uur een 8 baks varkensneustrein Roosendaal - Antwerpen die er een eeuw of 6 over doet
Iedere 2 uur een 2 baks InterCity Roosendaal - Antwerpen waar niemand in past
EN twee keer per dag een IC Den Haag HS - Brussel.
Ireyon kan zijn hart ophalen3 treinen tegelijk naar Antwerpen, Roosendaal is nog nooit zo luxe bediend geweest
Als ik de NS was had ik het initiatief nu bij AnsaldoBreda gelaten. De enige manier om van die gare kuttrein af te komen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:40 schreef James1988 het volgende:
NS: niets meer gehoord van AnsaldoBreda
De kans is alleen klein dat er in Roosendaal nog plek in die treinen is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ireyon kan zijn hart ophalen3 treinen tegelijk naar Antwerpen, Roosendaal is nog nooit zo luxe bediend geweest
Kleinigheidje hou je tochquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
De kans is alleen klein dat er in Roosendaal nog plek in die treinen is.
Ik weet wel dat ik heul veul foto's ga maken. Voor het nageslacht, want dit gelooft men over een paar jaar natuurlijk nooit.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allemaal wanhopig op zoek naar het incheckpaaltje dat er niet staatquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
megadruk in Roosendaal. Vooral overvolle perrons door overstappende reizigers, die angstvallig de vertreksborden in de gaten houden of de trein uberhaupt wel vertrekt....
Lijkt me niet handig, er is haast bij en er is een hoop geld mee gemoeid.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ik de NS was had ik het initiatief nu bij AnsaldoBreda gelaten. De enige manier om van die gare kuttrein af te komen.
AB heeft haast, NS juist niet...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Lijkt me niet handig, er is haast bij en er is een hoop geld mee gemoeid.
Hoezo?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
AS heeft haast, NS juist niet...
NS wil er toch wel vanaf? Als na 3 maanden AB nog niet alle probs hebben kunnen fixen, dan gaan die treinen terug.quote:
En NS wilt die treinen helemaal niet weg hebben, want nieuwe HST's zijn duurder en hebben we over 2-3 jaar nog niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
NS wil er toch wel vanaf? Als na 3 maanden AB nog niet alle probs hebben kunnen fixen, dan gaan die treinen terug.
En AB is er wat aan gelegen die problemen wel binnen het garantietermijn op te lossen, anders kunnen ze die overige treinen niet slijten en kost het hun al met al misschien wel de kop (failliet).
AB heeft nog 2,5 maand om alle problemen met de V250 te fixen, anders is er een kans dat de contracten worden ontbonden. Naar mijn weten is NMBS sowieso van plan om te ontbinden als het AB niet lukt, NS is p, bij monde van Bert Meerstadt, wat terughoudender: als het in 3 maanden niet lukt maar wel in 4, dan zal NS niet ontbinden.quote:
Serieus joh? Wanneer loopt die termijn af?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
NS wil er toch wel vanaf? Als na 3 maanden AB nog niet alle probs hebben kunnen fixen, dan gaan die treinen terug.
En AB is er wat aan gelegen die problemen wel binnen het garantietermijn op te lossen, anders kunnen ze die overige treinen niet slijten en kost het hun al met al misschien wel de kop (failliet).
oooow... een KANS...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
AB heeft nog 2,5 maand om alle problemen met de V250 te fixen, anders is er een kans dat de contracten worden ontbonden.
Het zal afhangen van hoe de V250 eraan toe is aan het einde van die 3 maanden. Naar mijn gevoel is NS flexibeler in die 3 maanden dan NMBS.quote:
NS waait als een slappe zak met alle winden mee begrijp ikquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het zal afhangen van hoe de V250 eraan toe is aan het einde van die 3 maanden. Naar mijn gevoel is NS flexibeler in die 3 maanden dan NMBS.
niet best ...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:56 schreef b2py het volgende:
Stond vandaag nog een mooi artikel over de spoorwereld in de papieren Cobouw:
Imperfecte spoormarkt met imperfecte relaties
- knip -
Iets zegt me dat zelfs 2-3 jaar wachten nog steeds beter uit gaat pakken voor de reizigerquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:31 schreef b2py het volgende:
[..]
En NS wilt die treinen helemaal niet weg hebben, want nieuwe HST's zijn duurder en hebben we over 2-3 jaar nog niet.
Dan nog is het beter dat het een keertje aan de oppervlakte komt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou de kleine kinderen er uit moeten vegen en het zelf moeten gaan doen, want als dit waar is dan is dit nog maar het topje van de ijsberg
Wie heeft de meeste inspraak?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het zal afhangen van hoe de V250 eraan toe is aan het einde van die 3 maanden. Naar mijn gevoel is NS flexibeler in die 3 maanden dan NMBS.
Ik denk dat de NMBS straks de order schrapt, en dat NS wél doorgaat.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS waait als een slappe zak met alle winden mee begrijp ik
NS en NMBS hebben evenveel inspraak voor internationale Fyra's. NS heeft een grotere order geplaatst omdat er stellen nodig zijn voor Nederlandse binnenlandse dienst.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Wie heeft de meeste inspraak?
Als de Belgische overheid niet onder druk van de NMBS het rijverbod op Belgisch grondgebied handhaafd, want dan wordt het nooit meer wat met de Fyraquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat de NMBS straks de order schrapt, en dat NS wél doorgaat.
Dan is er wel een probleem: er zijn onvoldoende treinstellen om de beloofde diensten te kunnen leveren.
NS zal ze dan wel overnemen. Het zou niet de eerste keer zijn dat "Nederland" iets voor België betaalt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan is er wel een probleem: er zijn onvoldoende treinstellen om de beloofde diensten te kunnen leveren.
klopt. het wordt dan ook tijd om overal eens flink de bezem doorheen te halenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan nog is het beter dat het een keertje aan de oppervlakte komt.
Mja als ze België dan niet inkomenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:43 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
NS zal ze dan wel overnemen. Het zou niet de eerste keer zijn dat "Nederland" iets voor België betaalt.
Dan wordt het een ander verhaal, ja.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Mja als ze België dan niet inkomen
eventueel wat leasen...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
NS en NMBS hebben evenveel inspraak voor internationale Fyra's. NS heeft een grotere order geplaatst omdat er stellen nodig zijn voor Nederlandse binnenlandse dienst.
De Italianen zijn nu als idioten aan het bouwen om de laatste stellen te bouwen. Dan hebben ze min of meer aan hun verplichtingen voldaan.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:40 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Artikel in International Rail Journal van Februari over de levering van trein van AnsaldoBreda aan de DSB. De DSB gaat ook eisen stellen en mogelijk treinstellen niet afnemen als het AnsaldoBreda niet lukt op tijd te leveren.
België kan op die manier heel makkelijk alsnog de Fyra 'weigeren' als de NS ze toch koopt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dan wordt het een ander verhaal, ja.
Nou ja, het wordt dan vooral tijd om er mensen neer te zetten die er wél voor het maatschappelijk nut zitten. Dus dat is deprivatiseren (kan niet echt onder Europese regelgeving) en nergens asfaltstunttruussen zoals Melanie in de buurt laten komen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. het wordt dan ook tijd om overal eens flink de bezem doorheen te halen
Tot aan het nieuw te bouwen station Essen-Noord-Stootjuk zeker dan?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
mja, ik denk dat de NS dan flink met de vuist op tafel gaat slaan en dat dan via politieke druk in België koppen gaan rollen als blijkt dat de trein tegengehouden wordt op het moment dat er geen goede reden meer voor is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Mja als ze België dan niet inkomen
Zoiets moet NS natuurlijk niet openlijk aangevenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
België kan op die manier heel makkelijk alsnog de Fyra 'weigeren' als de NS ze toch koopt.
Mag toch hopen van niet. In België is men dan zo slim om die rommel compleet te verbannen, de V250-order cancellen en de toegang van de NL'se V250'en in België ontzeggen. Dan moet t niet zo zijn dat er in België koppen rollen, maar juist in Nederland...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik denk dat de NS dan flink met de vuist op tafel gaat slaan en dat dan via politieke druk in België koppen gaan rollen als blijkt dat de trein tegengehouden wordt op het moment dat er geen goede reden meer voor is.
Kijk, dit verhaal snap ik beterquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mag toch hopen van niet. In België is men dan zo slim om die rommel compleet te verbannen. De V250-order cancellen en de toegang van de NL'se V250'en in België ontzeggen. Dan moet t niet zo zijn dat er in België koppen rollen, maar juist in Nederland...
Politiek is er denk ik nog genoeg druk vanuit Nederland. Zo ligt de slagader van België (De Schelde) nog steeds voor een groot gedeelte in Nederland.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mag toch hopen van niet. In België is men dan zo slim om die rommel compleet te verbannen. De V250-order cancellen en de toegang van de NL'se V250'en in België ontzeggen. Dan moet t niet zo zijn dat er in België koppen rollen, maar juist in Nederland...
niet als die trein na alle reparaties toch deugdelijk blijkt te zijn. Dan kan België m niet meer weigeren als aan alle voorwaarden voldaan is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mag toch hopen van niet. In België is men dan zo slim om die rommel compleet te verbannen, de V250-order cancellen en de toegang van de NL'se V250'en in België ontzeggen. Dan moet t niet zo zijn dat er in België koppen rollen, maar juist in Nederland...
En de volgende zet is integratie HSL in HRNquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:52 schreef James1988 het volgende:
Als de stellen aan de toelatingscriteria voldoen mogen ze niet geweigerd worden. Wat wél kan gebeuren is dat de NMBS de samenwerking opzegt...
...dat is dan ook reden voor beëindiging van de hele HSL-concessie, want samenwerking met NMBS is één van de voorwaarden in die concessie.
Maar gaat dat dan nog wel door en hebben we nog wel NS in 2015 op het HRN?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En de volgende zet is integratie HSL in HRN
I dream... in wishful thinking....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar gaat dat dan nog wel door en hebben we nog wel NS in 2015 op het HRN?
dat zou Nederland wel goed uitkomen ja en dan kunnen ze in principe de NMBS-stellen ook missen, omdat er deels met binnenlands materieel over de HSL gereden wordt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En de volgende zet is integratie HSL in HRN
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |