Holy shit hoezo misplaatste zelfverheerlijking. Je krijgt het voor elkaar om over 2 weken TWEE FUCKING TREINEN per dag te laten rijden waar het er eerst 16 waren. Petje af hoor.quote:Met man en macht is gewerkt aan het realiseren van een directe verbinding naast Thalys. Het bouwen van een dienstregeling duurt normaal gesproken twee jaar, nu werd binnen enkele weken een nieuwe verbinding gerealiseerd. Door intensief samenwerken met diverse partners is deze complexe puzzel gelegd.
Echt, hoe kunnen dit soort ongelukken nog altijd voorkomen? Een bewaakte ook nog.quote:Twee mensen zijn vrijdagavond omgekomen toen hun auto in Putten onder een passagierstrein terecht kwam. Het ongeval gebeurde even na 22.00 uur bij een bewaakte spoorwegovergang op de Nijkerkerstraat...
Jammer!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 03:39 schreef Bitlord het volgende:
Grappig, in de EN Allegro Tosca Wenen-Rome rijden al enkele jaren een viertal ex-NS slaaprijtuigen mee. Waren ze eerst nog vrijwel in de originele kleurstelling, tegenwoordig zien ze er behoorlijk onherkenbaar uit.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Twee doden bij botsing auto en trein in Putten
[..]
Echt, hoe kunnen dit soort ongelukken nog altijd voorkomen? Een bewaakte ook nog.
Vooral bij onbewaakte overgangen weet iedereen toch dat je drommels moet uitkijken voordat je oversteekt? Zelfs als de signalen niet afgaan kijk ik altijd nog een paar maal links en rechts voor het oversteken.
quote:Drama in Putten; Twee doden na botsing met trein
Gemaakt op zaterdag 02 februari 2013 09:17
PUTTEN - Bij een aanrijding tussen een trein en een personenauto zijn vrijdagavond in Putten de twee inzittenden van de auto om het leven gekomen. Het zijn een 18-jarige Puttenaar en een 16-jarige Ermeloër.
Volgens de politie gebeurde het ongeluk rond 22.10 uur op een bewaakte overgang bij de Arkemheenseweg. De automobilist is vermoedelijk tussen de spoorbomen doorgereden, zegt de politie. De precieze oorzaak wordt nog onderzocht.
De auto werd geschept door de intercity naar Amersfoort. De auto kwam onder de trein terecht, vloog door de klap in brand en werd enkele honderden meters meegesleurd, de brandweer van Putten heeft het voertuig geblust. De wagen kwam tot voorbij de Nijkerkerstraat tot stilstand.
Omdat de rook in de trein kwam van de auto, werd de trein direct ontruimd.
Niemand van de 150 à 200 mensen in de trein raakte volgens de politie gewond. Ze zijn met bussen verder vervoerd. De voorkant van de trein raakte fors beschadigd. Het treinverkeer tussen Amersfoort en Putten lag de rest van de avond stil. Het motorblok zo'n twee honderd meter van het wrak af.
Om bestuurlijk overleg te voeren werd door de brandweer Grip 1 afgegeven.
Tekst en meer foto's : http://www.wh-fotografie.(...)na-botsing-met-trein
Als dat waar is, kan ik om de doden niet rouwig zijn... Ik zeg dus: als.quote:De automobilist is vermoedelijk tussen de spoorbomen doorgereden
Dat de eventuele mongol een 16-jarige meesleurt blijft diep triest natuurlijkquote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als dat waar is, kan ik om de doden niet rouwig zijn... Ik zeg dus: als.
En het rijdend personeel. En de brandweer. Etc.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat de eventuele mongol een 16-jarige meesleurt blijft diep triest natuurlijk
De Belgen hebben geloof ik kort daarna een sleep met 70 rijtuigen in beweging gebracht.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:01 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zat gister nog een stuk te lezen over de record poging in 1989, De Langste Trein Ter Wereld, 60 rijtuigen, 1.6km lang. Dat ging allemaal best aardig.
Ach je weet toch hoe dat gaat. Twee jongelui, de een net 18 dus pas sindskort een rijbewijs zonder al te veel rijervaring. Mogelijk harde muziek op in de auto dus omgevingsgeluiden niet horend.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat de eventuele mongol een 16-jarige meesleurt blijft diep triest natuurlijk
Kan nog wel een eeuw of 6 duren dus. Ze waren laatst bij Dinslaken ook maaaaaaanden bezig om een stukkie spoor te vervangenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:41 schreef bork het volgende:
Was gisteren al geplaatst ik kop het even door.
'Snelle aanleg Duits deel Betuwelijn'
DÜSSELDORF - De Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen zegt alles in het werk te stellen om het Duitse deel van de Betuweroute zo snel mogelijk aan te leggen. nu.nl
Maar dan weet je toch wel dat je moet wachten als de bomen omlaag zijn?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ach je weet toch hoe dat gaat. Twee jongelui, de een net 18 dus pas sindskort een rijbewijs zonder al te veel rijervaring. Mogelijk harde muziek op in de auto dus omgevingsgeluiden niet horend.
Natuurlijk niet, men heeft altijd haast en heeft geen zin om te wachten.. Misschien reed de IC wel niet op volle snelheid omdat de stoptrein naar Amersfoort weer eens vertraagd was en nog bij Nijkerk aan het perron stond. Dus duurde het te lang en besloot men door te rijden.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar dan weet je toch wel dat je moet wachten als de bomen omlaag zijn?
Ja en je mag ook geen mensen vermoorden, gebeurt toch ook vrijwel dagelijks?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar dan weet je toch wel dat je moet wachten als de bomen omlaag zijn?
Dat gebeurt dus vaker. In Bunnik had een meisje de sprinter gezien en ging er langs, komt een ICE er van de andere kant aan, kansloos.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, men heeft altijd haast en heeft geen zin om te wachten.. Misschien reed de IC wel niet op volle snelheid omdat de stoptrein naar Amersfoort weer eens vertraagd was en nog bij Nijkerk aan het perron stond. Dus duurde het te lang en besloot men door te rijden.
WTFquote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:51 schreef b2py het volgende:
Net zoiets kansloos wat ik net tegenkom op 9gag..
[ afbeelding ]
De AHOB schermt maar de helft van de rijbaan af.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:53 schreef Pino112 het volgende:
http://goo.gl/maps/CZ6E3
Knap als je hier bij langs komt dan.
Klopt, in 1991. En aldus het wereldrecord verbeterd.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Belgen hebben geloof ik kort daarna een sleep met 70 rijtuigen in beweging gebracht.
Nee, het is deze: http://maps.google.com/ma(...)p=12,275.15,,0,10.07quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:53 schreef Pino112 het volgende:
http://goo.gl/maps/CZ6E3
Knap als je hier bij langs komt dan.
Daar zijn ze geeindigd ja.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee, het is deze: http://maps.google.com/ma(...)p=12,275.15,,0,10.07
Met vluchtheuvel zelfs, dus ze hebben nog rare capriolen moeten uithalen om er langs de verkeerde kant langs te gaan.
Ze hebben niet hoeven spookrijden, die Arkemheenseweg is een smalle weg.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:07 schreef lyolyrc het volgende:
Gewoon een stukje spookrijden, dan kun je zo tussen de bomen door. Tenzij er dus een IC aan komt razen, dan kom je maar halverwege.
Klopt, ze moest die sprinter namelijk halen. Er staat nu een monument bij het station.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:53 schreef bork het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus vaker. In Bunnik had een meisje de sprinter gezien en ging er langs, komt een ICE er van de andere kant aan, kansloos.
De trein is voorlopig ook uit de running vermoed ik zo, gezien de schade.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef b2py het volgende:
http://nos.nl/video/469541-trein-botst-op-auto-bij-putten.html
Filmpje over de aanrijding. Auto heeft geen schijn van kans gehad.
Dat bij Bunnik was helemaal droevig. Die moeder stond aan de overkant te roepen van "kom maar, steek maar over". Dan is je leven wel zo'n beetje voorbijquote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef remcoP het volgende:
[..]
Klopt, ze moest die sprinter namelijk halen. Er staat nu een monument bij het station.
Pff...inderdaad zeg...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat bij Bunnik was helemaal droevig. Die moeder stond aan de overkant te roepen van "kom maar, steek maar over". Dan is je leven wel zo'n beetje voorbij
Dat zie ik nu ook ja.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe ik die brief lees is dat NS vanaf 2015 een bedrag van ¤ 101 miljoen per jaar neerlegt voor de HSL en ¤ 80 miljoen per jaar voor het Hoofdrailnet.
Het aanpassen van de huidige concessieovereenkomst is namelijk niet zomaar mogelijk.
Kortom, de HSL is ongeveer 60 miljoen per jaar waard en dat wordt elders in de brief bevestigd. NS zal dus zo'n 90 miljoen euro minder winst gaan maken, en aangezien NS volledig in overheidshanden is, belanden deze kosten als een boomerang terug bij de belastingbetaler. Alleen zit er dan waarschijnlijk een andere minister die met het lijk in de kast wordt geconfronteerd.quote:3. Nieuwe aanbesteding vervoer HSL-Zuid
Na beëindiging van de vervoerconcessie van HSA voor de HSL-Zuid, al dan niet als gevolg van een faillissement, zou deze concessie opnieuw kunnen worden aanbesteed. Bij de aanbesteding in 2001 waren er ook andere gegadigden dan HSA. Gezien het verschil tussen de oorspronkelijke bieding van HSA (ca. ¤ 166,5 mln per jaar) en de hoogte van de concessievergoeding die volgt uit de business case 2010 van HSA van ca. ¤ 60 mln per jaar (die door BCG in haar review van deze business case wordt onderschreven), zou een heraanbesteding zeer waarschijnlijk een grote financiële tegenvaller voor mijn begroting betekenen (...)
Ik geloof dat van een "tijdelijke discontinuïteit" nu ook al sprake is, waarbij je bij het woord "tijdelijke" bovendien vraagtekens kunt plaatsen.quote:(...) met daarbij bovendien nog de onzekerheid die een aanbesteding met zich meebrengt. Het risico bestaat dat de reiziger te maken zou kunnen krijgen met een tijdelijke discontinuïteit van de treindiensten over de HSL-Zuid.
Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:54 schreef Igen het volgende:
Dus wat blijven er nog voor argumenten over, om níét de HSL opnieuw aan te besteden?
En gedurende die periode kan de Staat voor eigen rekenbing en risico de dienst (laten) exploiteren. gebeurt in Engeland ook na een paar mislukte aanbestedingen,quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
Ik weet dat je nog heel lang kunt wachten op Velaro's als je ze nu besteldquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
Ja. Het zal ongetwijfeld een zo rond een jaar of vijf duren als je nieuwe treinen gaat bestellen. Maar als het goed is heb je vanaf dat moment wel een deugdelijke treindienst.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Belgen hebben geloof ik kort daarna een sleep met 70 rijtuigen in beweging gebracht.
Of een gevalletje stoer doen. "Ik kan makkelijk nog voor die kuttrein langs. Daar ga ik toch niet op wachten. "quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, men heeft altijd haast en heeft geen zin om te wachten.. Misschien reed de IC wel niet op volle snelheid omdat de stoptrein naar Amersfoort weer eens vertraagd was en nog bij Nijkerk aan het perron stond. Dus duurde het te lang en besloot men door te rijden.
Qua capaciteit de TGV-Duplex (mits acceptabele prijs voor een kaartje) en qua snel leveren de ICxquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:11 schreef b2py het volgende:
Wat voor opties zijn er als AnsaldoBreda faalt en er een andere trein moet komen?
Bombardier
De Zefiro.
Gebouwd voor snelheden van 250km/h tot 380 km/h.
[ afbeelding ]
Wikipedia
Bombardier
Siemens
De ICx
Gebouwd voor snelheden tot 249 km/h
Zijn al treinstellen in ontwikkeling die toegang krijgen tot Nederland inclusief 1,5kV en ATB.
[ afbeelding ]
Wikipedia
Siemens
De Velaro D
Voor het betere scheurwerk boven 300 km/h, variant met 25kV en 3 kV of 25kV en 1,5kV. Combineren wellicht mogelijk.
[ afbeelding ]
Wikipedia
Siemens
De Venturio
Concept trein van Siemens geschikt tot 250 km/h
[ afbeelding ]
Wikipedia
Siemens
Alstom
De TGV Duplex
Hoge capaciteit HST beproefd in Frankrijk, ook geschikt voor 1,5 kV.
[ afbeelding ]
Wikpedia
Alstom
De AGV
Snelheden mogelijk tot wel 360 km/h, 1,5kV en 3kV spanning ingebouwd
[ afbeelding ]
Wikipedia
Alstom
triest ...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Twee doden bij botsing auto en trein in Putten
[..]
Echt, hoe kunnen dit soort ongelukken nog altijd voorkomen? Een bewaakte ook nog.
Vooral bij onbewaakte overgangen weet iedereen toch dat je drommels moet uitkijken voordat je oversteekt? Zelfs als de signalen niet afgaan kijk ik altijd nog een paar maal links en rechts voor het oversteken.
Alle tering wat een ravagequote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef b2py het volgende:
http://nos.nl/video/469541-trein-botst-op-auto-bij-putten.html
Filmpje over de aanrijding. Auto heeft geen schijn van kans gehad.
http://nos.nl/audio/46954(...)jding-met-trein.html
Audio met politiewoordvoerder.
Geschept bij Arkemeenseweg (oid)
Dat de reiziger, de burger en de maatschappij er niet bij gebaat zijn dat NS en ProRail als vrij bedrijf handelen, maar bij moedwillig speculeren en falen (proactief afschaffen Benelux) toch maar weer bij moedertje Staat komen schuilen. Meerstadt verdient ruimschoots de Balkenendenorm? Laat hem dan ook het ondernemersrisico dragen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat er weer vele maanden maar mogelijk weer jaren overheen gaan voordat er weer iets concreets gebeurt?
En zeker gezien het gedoe met de Velaro D zou ik de gok maar niet wagen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:25 schreef bork het volgende:
ICx is afwachten wanneer deze rijdt, lijkt me niet zo'n goed plan.
Soort zelfde constructie als met de Thalys?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
En zeker gezien het gedoe met de Velaro D zou ik de gok maar niet wagen.
Iets TGV-achtigs lijkt me wel handig: Brussel-Parijs wordt al elk uur gereden, je zou dan Amsterdam-Brussel vast kunnen knopen aan Brussel-Parijs en daarmee elk uur deze verbinding aanbieden, die dan ook meteen de Fyra Amsterdam-Brussel vervangt.
Idd, hier ook.Dat is waar ik nu mee bezig ben. Pilske erbij en Lekker in het zonneke de rails en Parijs voorbij laten glijden. Moest ik eens rap over moeten stappen, dan heb ik daar eigenlijk totaal geen goesting in.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een heerlijk weer voor een relaxed rondje
Tot een paar maanden terug keek ik er ook zo tegenaan. Ik had gehoopt dat de V250 eenmaal in dienst een mooie trein zou blijken en dat alle ellende vergeten zou worden. Maar tot nu toe blijkt werkelijk alles negatiever uit te pakken dan verwacht.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou ik denk dat de Fyra V250 wel degelijk gaat rijden, over een paar maanden. En uiteindelijk ook wel met een dienst van 10 a 12 treinparen per dag. En, zoals met alles, ebt de herinnering aan de ellende wel weer weg. Maar wat wil je ook, je hebt eigenlijk geen keus als je op het OV aangewezen bent.
Of de vervelende langere rit via stoptrein Roosendaal, of duurder reizen via de Fyra. 't is een vervelend spelletje dat NS / Overheid hier speelt, maar je doet er niets aan.
Maar hoe wil je dat dan doen bij een omleiding?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:19 schreef b2py het volgende:
Hoeveel zou het kosten om Amsterdam - Hoofddorp HSL aansluiting en Rotterdam HSL aansluiting - Kijfhoek Aansluiting HSL te voorzien van ERTMS? Hoef je ook geen ATB meer te vragen..
En hoe groot is de kans dat de kleine (en minder kleine) ergernissen nog veel langer doorgaan, waardoor de herinnering helemaal niet de kans krijgt om weg te ebben?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:51 schreef Igen het volgende:
Hoe groot is dan de kans dat we over een paar maanden een betrouwbare V250 hebben? Absoluut nihil, denk ik. En hoe groot is de kans dat we over 5 jaar 19 stuks betrouwbare V250-treinen hebben?
En natuurlijk ook naar De Meer ERTMS hequote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:22 schreef CrashO het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dat dan doen bij een omleiding?
Of zelfs maar het afrangeren van de treinstellen naar watergraafsmeer, zonder ATB
Of de bus. Da's wel het voordeel van de OV-chipkaart, je hebt altijd een geldig vervoersbewijs bij je om in willekeurig welk OV te stappen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:35 schreef b2py het volgende:
Omleidingen, tsja, pak je maar de gewone trein
Omdat er Europese standaarden zijn gekomen na de bouw van de treinen. Uitzondering is de SLT, die trein past wel langs de perrons, maar de andere treinen nog niet.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:48 schreef icloud het volgende:
Ik bedacht me net, waarom passen wij de treinen aan het perron aan en niet andersom?
Het grootste gedeelte van de ns treinen hebben een hogere instap dan het perron, dus dan is de oplossing duidelijk verhoog het perron totdat het gelijk ligt met de vloer van de treinen, en dan even iets over het trapje bouwen zodat er een gelijke vloer ontstaat en klaar.
Fuck die europese standaarden, gewoon de nederlandse standaard.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat er Europese standaarden zijn gekomen na de bouw van de treinen. Uitzondering is de SLT, die trein past wel langs de perrons, maar de andere treinen nog niet.
Wat dacht je dat het kost?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:48 schreef icloud het volgende:
Ik bedacht me net, waarom passen wij de treinen aan het perron aan en niet andersom?
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:53 schreef icloud het volgende:
[..]
Fuck die europese standaarden, gewoon de nederlandse standaard.
Dat is gewoon ingecalculeerd want een trein gaat 30 jaar mee. Dus NS weet welk budget voor nieuw materieel opzij gelegd moet worden. No extra costs here...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:58 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat denk je dat het kost om de hele vloot voor 2025 te vervangen dankzij brussel?
Geldt alleen voor sprintermaterieel. Heel toevallig gaat SGM eruit rond die tijd en stromen er in 2020 nieuwe sprinters in.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 14:58 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat denk je dat het kost om de hele vloot voor 2025 te vervangen dankzij brussel?
Wat denk je van de icm, plan z, plan v, en de virm`squote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Geldt alleen voor sprintermaterieel. Heel toevallig gaat SGM eruit rond die tijd en stromen er in 2020 nieuwe sprinters in.
ICM, VIRM en NID zijn intercity's, daarvoor geldt de gelijkvloerse instap regel niet.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:03 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat denk je van de icm, plan z, plan v, en de virm`s
2016 toch al?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Geldt alleen voor sprintermaterieel. Heel toevallig gaat SGM eruit rond die tijd en stromen er in 2020 nieuwe sprinters in.
Is er wel voldoende materieel (SGMm, SLT en eventueel wat IC-materieel dat dan tijdelijk in Sprinterdiensten moet rijden) om al het Plan V te vervangen? Er zijn immers nog behoorlijk wat stellen in dienst, tegenwoordig zelfs weer in de Randstad..quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:04 schreef b2py het volgende:
[..]
ICM, VIRM en NID zijn intercity's, daarvoor geldt de gelijkvloerse instap regel niet.
Plan-V gaat per snel naar de schroothoop.
nee is het antwoord. Er is ook niet genoeg om het DD-AR allemaal te vervangen, waardoor de V'tjes nog even moeten blijven rijden. Het NID zal het gat in de stoptreindiensten tijdelijk opvullen tot er nieuwe sprinters instromen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:28 schreef KnightSolaire het volgende:
Is er wel voldoende materieel (SGMm, SLT en eventueel wat IC-materieel dat dan tijdelijk in Sprinterdiensten moet rijden) om al het Plan V te vervangen? Er zijn immers nog behoorlijk wat stellen in dienst, tegenwoordig zelfs weer in de Randstad..
Was het niet die ICM die betrokken is geraakt bij de aanrijding in Putten? Zie was ook aardig verbrand aan de buitenkant.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm: laatste bak was behoorlijk verbrand van buiten!
Sluitsein bestond ook uit een rode lantaarn bovenin de cabine.
Helaas geen foto's, ik kwam net het perron op lopen en zag 'm richting Zutphen verder rijden.
Dat zou goed kunnen ja.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Was het niet die ICM die betrokken is geraakt bij de aanrijding in Putten? Zie was ook aardig verbrand aan de buitenkant.
Geen verschil met de V250 dus.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:25 schreef bork het volgende:
ICx is afwachten wanneer deze rijdt, lijkt me niet zo'n goed plan.
Dat laatste is wel een goed plan. Volle treinen leveren meer op dan kwart gevulde treinen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
En zeker gezien het gedoe met de Velaro D zou ik de gok maar niet wagen.
Iets TGV-achtigs lijkt me wel handig: Brussel-Parijs wordt al elk uur gereden, je zou dan Amsterdam-Brussel vast kunnen knopen aan Brussel-Parijs en daarmee elk uur deze verbinding aanbieden, die dan ook meteen de Fyra Amsterdam-Brussel vervangt.
Daarnaast zouden er nieuwe stellen met een max van 200 km/h moeten komen voor een toeslagvrije verbinding Amsterdam-Schiphol-HSL-Rotterdam-HSL-Breda-Noorderkempen-Antwerpen-Mechelen-Brussel
Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn. Of ze gaan nu naar de sloop of over een jaar of wat. Ik denk niet dat de NS zin heeft om heel veel aan onderhoud in die hokken te stoppen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Tot een paar maanden terug keek ik er ook zo tegenaan. Ik had gehoopt dat de V250 eenmaal in dienst een mooie trein zou blijken en dat alle ellende vergeten zou worden. Maar tot nu toe blijkt werkelijk alles negatiever uit te pakken dan verwacht.
Uiteindelijk zijn we nu al vijf, zes jaar voorbij het moment dat de V250 had moeten gaan rijden. En wat hebben we na al die tijd? Een trein die een maand lang met enorm veel storingen te maken heeft gehad en nu de baan niet meer op mag omdat 'ie uit elkaar valt.
Hoe groot is dan de kans dat we over een paar maanden een betrouwbare V250 hebben? Absoluut nihil, denk ik. En hoe groot is de kans dat we over 5 jaar 19 stuks betrouwbare V250-treinen hebben?
Dat zal die aanrijdingstrein van Putten wel zijn dan, ik zag die combi ook in m'n ooghoek langsrijden netquote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm:
Waarom achter een virm? En niet gewoon een lok?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm: laatste bak was behoorlijk verbrand van buiten!
Sluitsein bestond ook uit een rode lantaarn bovenin de cabine.
Helaas geen foto's, ik kwam net het perron op lopen en zag 'm richting Zutphen verder rijden.
Zou deze ICMm naar Nedtrain in Zutphen vervoerd worden? Of is dat niet logisch?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Bijzonder: er reed net door Deventer een V-IRM met op sleeptouw een beschadigde ICMm: laatste bak was behoorlijk verbrand van buiten!
Sluitsein bestond ook uit een rode lantaarn bovenin de cabine.
Helaas geen foto's, ik kwam net het perron op lopen en zag 'm richting Zutphen verder rijden.
Ik had die Pendolino en RailJet ook gezien, maar kantelbaktreinen lijken me niet echt handig, evenals de haat van NS tegen loc+rijtuigen treinen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:28 schreef James1988 het volgende:
Aan het lijstje met alternatieven kun je nog toevoegen: Pendolino, RailJet, Renfe S/120.
Het is alleen een beetje kansloos om wederom met een lijstje te komen met mogelijke alternatieven. Al die treinen zijn duur en levering kost jaren.
Zal hem even toevoegen ;-)quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:32 schreef James1988 het volgende:
Pendolino is ook leverbaar zonder kantelbakinstallatie. PKP heeft er een twintigtal besteld.
NedTrain heeft behalve een kantine niets in Zutphen volgens mij. Hij zal wel naar Haarlem gaan, maar via Zwolle-Deventer-Arnhem-Utrecht-Amsterdam, om zo de beschadigde kop (en waarschijnlijk ook beschadigde koppeling) aan de achterkant te houden.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:02 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Zou deze ICMm naar Nedtrain in Zutphen vervoerd worden? Of is dat niet logisch?
Wat is dit nou weer. Zo van "Land Rover ook leverbaar zonder vierwielaandrijving".quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:32 schreef James1988 het volgende:
Pendolino is ook leverbaar zonder kantelbakinstallatie. PKP heeft er een twintigtal besteld.
Een VIRM is toch ook gewoon een pendolino zonder kantelbakinstallatiequote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer. Zo van "Land Rover ook leverbaar zonder vierwielaandrijving".
Dan is het toch geen PENDOlino meer man
Ze kantelen bij mijn weten naar de binnenkant, het zwaartepunt moet richting binnenbocht verschuiven om hogere snelheden mogelijk te maken.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet dat nou nooit he, doe kantelbakken nou bovenin scharnieren en slaan ze uit naar de buitenbocht zoals bij een zweefmolen? Of zit het kantelpunt onderin, en kantelt het naar binnen om te compenseren?![]()
Is er nergens een filmpje kantelbaktechniek voor Dummies?![]()
Het doet me altijd een beetje denken aan dit attractype in storing (vanaf 49 sec)![]()
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet dat nou nooit he, doe kantelbakken nou bovenin scharnieren en slaan ze uit naar de buitenbocht zoals bij een zweefmolen? Of zit het kantelpunt onderin, en kantelt het naar binnen om te compenseren?![]()
Is er nergens een filmpje kantelbaktechniek voor Dummies?![]()
Het doet me altijd een beetje denken aan dit attractype in storing (vanaf 49 sec)![]()
Dat zal het wel zijn inderdaad. Makes sense.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
NedTrain heeft behalve een kantine niets in Zutphen volgens mij. Hij zal wel naar Haarlem gaan, maar via Zwolle-Deventer-Arnhem-Utrecht-Amsterdam, om zo de beschadigde kop (en waarschijnlijk ook beschadigde koppeling) aan de achterkant te houden.
er zijn werkzaamheden tussen Driebergen-Zeist en Utrecht Centraal, dus het spul gaat of over de en Kippenlijn of helemaal via Tilburg/Breda, Rotterdam, Gouda, Amsterdam naar Haarlemquote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
NedTrain heeft behalve een kantine niets in Zutphen volgens mij. Hij zal wel naar Haarlem gaan, maar via Zwolle-Deventer-Arnhem-Utrecht-Amsterdam, om zo de beschadigde kop (en waarschijnlijk ook beschadigde koppeling) aan de achterkant te houden.
Daarnaast bestaat er ook nog een systeem dat "Wankkompensation" wordt genoemd. Dit wordt ingezet in o.a. de nieuwe Twindexx-treinen voor SBB, die worden gebouwd door Bombardier. Het kantelen wordt gecompenseerd door juist in de tegenovergestelde richting te kantelen, waardoor een rijtuig binnen het omgrenzingsprofiel blijft. Leesvoerquote:De kantelbaktechnologie maakt het treinen mogelijk om in een bocht meer naar binnen te hellen dan de verkanting van de rails. Daardoor gaat de trein de centrifugale kracht op de reizigers tegen waardoor de trein aanmerkelijk sneller door bochten kan rijden. Door de kantelbaktechnologie wordt de maximale snelheid op bochtige trajecten hoger, en de reistijd verkort. Zo heeft de inzet van Baureihe 612 op het baanvak Chemnitz Hbf - Leipzig Hbf de reistijd met 25 minuten verkort (van 85 naar 59 minuten).
De kantelbaktechnologie kan onderverdeeld worden in actieve en passieve vorm. Bij de passieve kantelbaktechniek is de cabine zodanig opgehangen dat er een virtueel draaipunt in de lengterichting ontstaat dat boven het zwaartepunt van de cabine ligt, waardoor de trein vanzelf gaat hellen. Bij de actieve kantelbaktechniek meten sensoren de zijdelingse krachten waarmee hydraulische cilinders aangestuurd worden om de trein te kantelen.
Een kantelbaktrein heeft als nadeel dat de reizigers een verhoogd risico op zeeziekte (of wagenziekte) hebben. Een onderzoeksteam heeft onderzocht dat een deel van de reizigers zich misselijk voelt doordat vanuit het gezichtspunt van de reiziger de horizon beweegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |