Yep die zocht ik, Danke!quote:Op zondag 3 februari 2013 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Azubi? van AusZuBildende. Stageloper zeg maar.
nicequote:Op zondag 3 februari 2013 11:21 schreef Monopoly het volgende:
De Treindienstleiders op post Emmerich zijn ook vreemde vogels.
Gisteren moest ik mij vertrekgereed melden. Voor de 1e keer in het Duits.
Ik een heel lijstje opgeschreven wat ik moest zeggen.
Gesprek ging als volgt (onder voorbehoud van spelfouten uiteraard):
- Ik: Guten Mittag hier Johan lehrling-lokfuhrer von der vier-einz-sieben-nuhl-sechs. Wir sind abfarhtbereid am Gleiss vier.
- Trdl: Oké Johan bedankt voor het melden. *klik*
Vent hoorde overduidelijk mijn NL accent en praatte Nederlands terug
Wel de maximale score gehaald voor mijn BPV voor het stukje "Communiceren met gebiedsverantwoordelijken".
Wat had je dan willen horen? "Roger wilco, over en uit"?quote:Op zondag 3 februari 2013 12:19 schreef Monopoly het volgende:
Wel vreemd, je zet je beste Duits op en je verwacht antwoord in het Duits. Dat ze dan Nederlands terug praten is wel vreemd. Je zit dan echt even van: Huh ? Wat gebeurt er nou? Vooral dat hij ook gelijk ophing
Ook geen gespreksdicipline waar ze in NL toch wel redelijk mee bezig zijn.
Nou dat niet, maar ik ben een beetje gewend geraakt aan de Nederlandse gespreksdicipline dat een Trdl herhaald wat jij zegt.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat had je dan willen horen? "Roger wilco, over en uit"?
Eergisteren Trdl Nijmegen die het keurig deed.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:32 schreef Mirgeam het volgende:
nog geen trdl meegemaakt die zich volledig aan de regels houdt
Hoor ik ook veel.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:46 schreef dennistd het volgende:
Ik vind trein zeventien-eenenvijftig ook logischer klinken dan trein één-zeven-vijf-één. Een drie-vijf-zeven-twee-drie-negen klinkt al helemaal onduidelijk, dan kun je toch beter drie-zevenenvijftig-twee-negendertig hebben volgens mij...
quote:Op zondag 3 februari 2013 13:28 schreef dennistd het volgende:
'Ik sta met trein één-zes-twee-acht op spoor Echo Hotel tussen Echo November Sierra Charlie Hotel Echo Delta Echo Delta Romeo India Echo November Echo Romeo Lima Oscar en Hotel Echo November Golf Echo Lima Oscar voor sein twee-één-acht dat Romeo Oscar Oscar Delta toont. Waarom kan ik niet verder?'
In het vestingstadje Neuf-Brisach (in de Elzas) ligt de oude spoorlijn Colmar - Freiburg over de oude vestingwerken heen gelegd, dat is echt bizar om een keer te zien.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:04 schreef Duvel het volgende:
Ik weet alleen dat ze in die geannexeerde gebieden voor Franse begrippen aan de verkeerde kant rijden.
[ afbeelding ]
Je vergeet Over.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:28 schreef dennistd het volgende:
'Ik sta met trein één-zes-twee-acht op spoor Echo Hotel tussen Echo November Sierra Charlie Hotel Echo Delta Echo Delta Romeo India Echo November Echo Romeo Lima Oscar en Hotel Echo November Golf Echo Lima Oscar voor sein twee-één-acht dat Romeo Oscar Oscar Delta toont. Waarom kan ik niet verder?'
quote:
hmmm who to trust..quote:Op zondag 3 februari 2013 12:28 schreef Monopoly het volgende:
Oh, en over-en-uit wordt niet meer gebruikt.
Tegenwoordig is het "sluiten."
Tegen die tijd is je trein wel goeddeels uitgebrand jaquote:Op zondag 3 februari 2013 13:28 schreef dennistd het volgende:
Maar de centrale weet toch dat je voor een stoptonend sein staat, die hebben ze er zelf opgezet? Of gaat het daar wel eens mis?quote:Op zondag 3 februari 2013 13:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]Stationsnamen mogen voluit
Het spellen is meer voor als je op spoor A of B staat.
Ik sta op spoor acht-twee-twee bravo voor stoptonend sein vier-drie-acht
'Over en sluiten' is dubbelop, en als de helft per ongeluk niet overkomt weet je niet wat nou de bedoeling was: einde gesprek, of ik wacht op antwoord.quote:
We gebruiken geen over en uit meer, maar over en sluiten. En nooit tegelijk inderdaad.quote:
Automobilisten in opleiding kennen (en handhaven!) de regels in het algemeen beter dan de "ervaren" automobilisten... Hoe zit dat op het spoorquote:Op zondag 3 februari 2013 13:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En trouwens: wie vertrouw je eerder? Een leerling of iemand die al jaren alle benodigde certificaten heeft?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |