Echt wel. Uit de factsheet:quote:Op zondag 3 februari 2013 15:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De Duplex wordt net zo goed niet nieuw toegelaten in NL. Ze voldoen niet aan de TSI's.
quote:Euroduplex trainsets comply with the Technical Specifications for Interoperability (TSI) (Voltage 15 kV, LZB/PZB equipment, braking, current collection quality) and meet specific German rail standards (mechanical gauge, level of electromagnetic disturbance, current collection quality, facilities for disabled passengers, etc.).
Gij hier?quote:Op zondag 3 februari 2013 15:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kentekenplaat, hoe kom je erbij dat de ICx snel leverbaar is? De TGV duplex is een beproefd concept waar slechts een zeer korte toelatingsperiode voor nodig is, de ICx is compleet nieuw.
Schijtwinter. Weg ermeequote:Op zondag 3 februari 2013 13:37 schreef b2py het volgende:
Het gaat wéér koud worden met vorst en (natte) sneeuw volgende week..
http://www.weerplaza.nl/w(...)r+weer+op+komst/1468
Mja, dan heb je het wel over de Euroduplex. Da's best wel een verder ontwikkelde trein. Die rijdt ook pas sinds 2011.quote:
De oorspronkelijke TGV Duplex gaat denk ik wat probleempjes krijgen wanneer die bij Brussel de LGV verlaat.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Mja, dan heb je het wel over de Euroduplex. Da's best wel een verder ontwikkelde trein. Die rijdt ook pas sinds 2011.
hoezo?quote:Op zondag 3 februari 2013 16:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
De oorspronkelijke TGV Duplex gaat denk ik wat probleempjes krijgen wanneer die bij Brussel de LGV verlaat.
Het is zondag en ik verveel mequote:
Niet direct, maar het zou leuk zijn voor de stad. Dat nieuwe station is anders ook een beetje overdreven voor 2 ICs en 2 sprintertjes.quote:Op zondag 3 februari 2013 08:33 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dus jij hebt flink belang bij een goed rijdende Fyra...
Omdat ik uit de tekst bij de foto begreep dat er al gewerkt wordt aan toelating etc.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kentekenplaat, hoe kom je erbij dat de ICx snel leverbaar is? De TGV duplex is een beproefd concept waar slechts een zeer korte toelatingsperiode voor nodig is, de ICx is compleet nieuw.
Waarschijnlijk omdat dat de snelste verbinding is. Dat soort grappen valt mij bij de NS ook wel eens op en 9292 is wat dat betreft helemaal een ramp. Die presteert het nog om mij via Groningen naar Assen te sturen terwijl er ook een rechtstreekse busverbinding is.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:36 schreef Helly het volgende:
Hoe komen ze hier nu weer bij, waarom niet gewoon blijven zitten tussen Leiden & Utrecht?
[ afbeelding ]
Misschien heeft dat iets te maken met de afwijkende frequentie (16,7 Hz) die bij 15 kV gebruikt wordt.quote:Op zondag 3 februari 2013 16:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het heel vreemd dat die EuroDuplex een derde aan vermogen verliest onder 15kV.
Wtf is dit danquote:Op zondag 3 februari 2013 16:57 schreef b2py het volgende:
Fakkels stoppen TGV in Marseille
zondag 3 februari 2013
In een buitenwijk van Marseille heeft een TGV haltgehouden door fakkels naast het spoor.
Zo'n twintig jongeren probeerden na het stoppen van de trein aan boord te komen. Het is onbekend wat hun doel was. De actie mislukte omdat de politie snel ter plaatse was. Ze kon tien raddraaiers inrekenen.
De trein kon na een oponthoud van twee uur weer verder rijden.
Herhaling
Het is niet het eerste incident op het spoor bij Marseille. In 2011 werd een goederentrein tot stoppen gebracht door karren op het spoor te zetten. Vervolgens werden er spullen uit de wagons van de trein gehaald.
Bron
Nee niet echt. Het is gewoon een vrij gare constructie. Ander multicourant materieel heeft er ook geen last van. Het is echt een probleem van TGV's.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien heeft dat iets te maken met de afwijkende frequentie (16,7 Hz) die bij 15 kV gebruikt wordt.
Zeker niet nieuw.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wtf is dit dannieuwe vorm van piraterij ofzo, treinen enteren
Dat is in Nederland zo maar niet altijd het geval in het buitenland. Je kan er niet van uitgaan in ieder geval. Van de IC Berlijn en de Benelux zijn de deuren bijvoorbeeld te openen bij een snelheid van respectievelijk <5 en 0 km/u.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Als de machinist de deuren niet vrijgeeft valt er toch weinig aan boord te gaan? Ze zijn dan toch niet van buiten af te openen?
Ja dat ken ik wel, dat deden ze in het wilde westen al. Ik begrijp alleen niet waarom je dan een TGV laat stoppen..quote:Op zondag 3 februari 2013 17:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zeker niet nieuw.
Sigarettentreinen zijn tegenwoordig uitgerust met beveiligers in sommige wagons en complete surveillance van een helikopter de gehele rit.
Is voor miljoenen gestolen uit (soms rijdende) treinen in het verleden.
Echt niet, want in München heb je dat enkele spoortje linksonderin niet onder de kap aan die kant. Alleen aan de andere kant. Daar doet ALEX vrijwel altijd keren.quote:
Ik ben niet zo bekend in Duitsland. Ben ooit eens in München geweest om over te stappen. Jaren geleden en in mijn beleving leek het er opquote:Op zondag 3 februari 2013 17:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Echt niet, want in München heb je dat enkele spoortje linksonderin niet onder de kap aan die kant. Alleen aan de andere kant. Daar doet ALEX vrijwel altijd keren.
Ik gok op Frankfurt.
Ik zeg op elke trein een mounted .50 en een doorgedraaide 'nam veteraan!quote:Op zondag 3 februari 2013 17:36 schreef Monopoly het volgende:
Intelligentie niveau van dat soort knapen is al niet al te best.
Tel daar verveling, werkloosheid en sociale onrust bij op...
dan is het middel erger dan de kwaalquote:Op zondag 3 februari 2013 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zeg op elke trein een mounted .50 en een doorgedraaide 'nam veteraan!
Ik ben er afgelopen zomer 6 dagen lang geweest. Vlak naast het Hbf mijn hostel, zag de treinen steeds voorbij komen vanuit mn kamerquote:Op zondag 3 februari 2013 17:39 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben niet zo bekend in Duitsland. Ben ooit eens in München geweest om over te stappen. Jaren geleden en in mijn beleving leek het er op![]()
Jullie zijn wat bekender daar zo te lezen
Heb je wel geslapen dan ? Of zat je constant met je camera voor het raam ?quote:Op zondag 3 februari 2013 17:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ben er afgelopen zomer 6 dagen lang geweest. Vlak naast het Hbf mijn hostel, zag de treinen steeds voorbij komen vanuit mn kamer
Ik kwam tegen half 12 uit het Hbf gelopen na de nodige nachtplaten, daarna tukken, en om 6:00 stond ik weer op het Hbf om op pad te gaanquote:Op zondag 3 februari 2013 17:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Heb je wel geslapen dan ? Of zat je constant met je camera voor het raam ?
Frankfurt am Main Hbfquote:Op zondag 3 februari 2013 14:08 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Tunnelblick – wer weiß, an welchem deutschen Großstadtbahnhof dieses Bild entstanden ist?
DB FB
Keulen Hbf is geen kopstationquote:Op zondag 3 februari 2013 17:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is dat station op die foto niet Cologne?
Aldus @jefvandenbergh, een Vlaams politicus.quote:Impact vervanger #fyra op L-trein Antwerpen-Roosendaal #lijn12: in Kapellen a kant om #Benelux door te laten, +6' vr oa #Kalmthout & #Essen
Hier heb ik ze al eens gepost, en nog niet alles staat online van Heimeranplatz. Ik zal ze binnenkort eens online gaan zetten.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:48 schreef Monopoly het volgende:
Tof. Heb je wat plaatjes om te tonen hier ? Altijd leuk om weer wat terug te zien
Gewoon via de noodingang:quote:Op zondag 3 februari 2013 17:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Als de machinist de deuren niet vrijgeeft valt er toch weinig aan boord te gaan? Ze zijn dan toch niet van buiten af te openen?
Amsterdam Cquote:Op zondag 3 februari 2013 17:57 schreef icloud het volgende:
[..]
het is in iedergeval een vette en mooie kap, jammer dat we zoiets niet in nl hebben.
Zwolle wint hands down.quote:
dat is wel zo lelijk.quote:
quote:
Die maken kop. Ik was er in 2012 een week, tegenover Hbf en het is als OV-stad echt de moeite van het bezoeken waard. Als je van kroegentochten houdt zou ik het overslaan.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:08 schreef icloud het volgende:
[..]
dat is wel zo lelijk.
Ik zie dat er op leipzig doorgaande series komen, maken die echt kop midden in een treinserie?of moeten de mensen overstappen?
dat is in nederland ondenkbaar A'dam naar rdam via dh cs.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die maken kop. Ik was er in 2012 een week, tegenover Hbf en het is als OV-stad echt de moeite van het bezoeken waard. Als je van kroegentochten houdt zou ik het overslaan.
? Het gebeurt al jarenlang in de Noord-Oost hoor: Enschede - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal, met kopmaken in Utrecht.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:12 schreef icloud het volgende:
[..]
dat is in nederland ondenkbaar A'dam naar rdam via dh cs
ik dacht aken München Leipzig Frankfurt Berlijn, moet alleen de juiste volgorde uitvogelen.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan moet je München ook niet overslaan. Ik heb daar mijn ogen uitgekeken. Er zijn drie tramhaltes die tegenover een ingang liggen.
ok dat wist ik niet.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
? Het gebeurt al jarenlang in de Noord-Oost hoor: Enschede - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal, met kopmaken in Utrecht.
München is prachtig. De S-bahn rijdt daar ook snel en vaak. In de spits elke minuut een S-bahn op elk spoor in Hbf. Aan de ene kant instappen terwijl er op datzelfde moment uitgestapt wordt aan de andere kant. Die S-bahn staat gemiddeld 40 seconden aan het perron in de spits. De Mcn heeft zelf een teller die afloopt, want als hij later vertrekt is hij te laat weg voor de volgende.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan moet je München ook niet overslaan. Ik heb daar mijn ogen uitgekeken. Er zijn drie tramhaltes die tegenover een ingang liggen.
Wissel Aken in voor Keulen. Aken lijkt heel wat en wat wel leuk is dat er treinen uit Nederland, Duitsland en België komen maar het is er doodsaai. Keulen en Hamburg Hbf zijn de drukste stations van Duitsland. In Hamburg komen treinen uit half Europa (stoptrein uit Polen, stoptrein uit Denemarken via vasteland, IC uit Denemarken via boot, nachttreinen uit oostblok en Zuid-Europa en dagtreinen uit Zwitserland en Oostenrijk) en eigenlijk is daar veel te weinig perroncapaciteit en Keulen is een enorm knooppunt.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:15 schreef icloud het volgende:
[..]
ik dacht aken München Leipzig Frankfurt Berlijn, moet alleen de juiste volgorde uitvogelen.
nee ik wil ook niet blijven hangen in aken, het is mijn poort tot duitsland gezien ik in heerlen woon, keulen en hamburg is een goede.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wissel Aken in voor Keulen. Aken lijkt heel wat en wat wel leuk is dat er treinen uit Nederland, Duitsland en België komen maar het is er doodsaai. Keulen en Hamburg Hbf zijn de drukste stations van Duitsland. In Hamburg komen treinen uit half Europa (stoptrein uit Polen, stoptrein uit Denemarken via vasteland, IC uit Denemarken via boot, nachttreinen uit oostblok en Zuid-Europa en dagtreinen uit Zwitserland en Oostenrijk) en eigenlijk is daar veel te weinig perroncapaciteit en Keulen is een enorm knooppunt.
Ik heb het kopmaken in Utrecht zien gebeuren in 4 minuten.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kost slechts 8 minuten maar dan heb je ook niet echt iets
Ja het kán welquote:Op zondag 3 februari 2013 18:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb het kopmaken in Utrecht zien gebeuren in 4 minuten.
Wernigerode ligt veel verder weg. Dit is in Niedersachsen, en Wernigerode ligt in Sachsen-Anhalt. Er komt niet eens Plandampf in de buurt van Bad Harzburg oidquote:Op zondag 3 februari 2013 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat een vette foto's, greavy. Is dat de spoorlijn via Wernigerode? Daar ben ik 10 jaar geleden eens geweest.
Je kan met de ICE, maar dan mag je niet met een Nahverkehr-ticket maar kost veel meer.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:38 schreef icloud het volgende:
Ik ben al even opzoek naar goedkope tickets en ik zie nrw schonertag tickets, nrw schonerfart tickets en gewone, stel dat ik zaterdag naar keulen ga, wat moet ik dan hebben? Op die duitse. Website van de db kom ik er niet uit.
waarom zou ik niet via aken kunnen? Dat is toch veel gemakkelijker of vergis ik me?quote:Op zondag 3 februari 2013 18:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Je kan met de ICE, maar dan mag je niet met een Nahverkehr-ticket maar kost veel meer.
Als je met de RE/RB naar Keulen wilt, kan je via Enschede of Venlo de grens over. Dan heb je een NRW-länderticket nodig (¤27,50 singel en ¤39 t/m 5 personen)
Ohja, was even Heerlen-Aken vergetenquote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef icloud het volgende:
[..]
waarom zou ik niet via aken kunnen? Dat is toch veel gemakkelijker of vergis ik me?
Voordat ik in enschede ben is de halve dag al omquote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Ohja, was even Heerlen-Aken vergeten
Locnummers enz. fotografeer ik altijd bij de foto. Heb geen kladblokje oid daarvoor hoorquote:Op zondag 3 februari 2013 18:43 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat was een hele rit zo te zien. Mooi dat je al die treinnummers hebt weten te noteren.
Handig.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Locnummers enz. fotografeer ik altijd bij de foto. Heb geen kladblokje oid daarvoor hoor
Haha, herkenbaar. Ik maak altijd een nashot of detailfoto van het nummer, inclusief UIC-nummer. Voor het geval dat. Soms lukt dat ook niet, dan is het pech.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Handig.
Ik spot geregeld vliegtuigen, maar vergeet altijd de gegevens te noteren. Dusja, naderhand, welk vliegtuig was het ook al weer? Ja een UA toestel, maar de aanduiding blijkt op de foto toch niet goed te lezen.
mm, toch maar een keer heen dan.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:39 schreef J.B. het volgende:
[..]
In het vestingstadje Neuf-Brisach (in de Elzas) ligt de oude spoorlijn Colmar - Freiburg over de oude vestingwerken heen gelegd, dat is echt bizar om een keer te zien.
quote:Op zondag 3 februari 2013 17:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is dat station op die foto niet Cologne?
Binnenkort is het geen kopstation meer!quote:Op zondag 3 februari 2013 18:08 schreef icloud het volgende:
[..]
dat is wel zo lelijk.
Ik zie dat er op leipzig doorgaande series komen, maken die echt kop midden in een treinserie?of moeten de mensen overstappen?
Stuttgart?quote:Op zondag 3 februari 2013 19:13 schreef bork het volgende:
[..]
Binnenkort is het geen kopstation meer!
I know, een post later zei ik dat al, daar wacht ik op.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:13 schreef bork het volgende:
[..]
Binnenkort is het geen kopstation meer!
Nee Leipzig, City tunnel project eind 2013 klaar als het goed is.quote:
Klopt. Die lui zijn echt snel wegquote:Op zondag 3 februari 2013 19:26 schreef Monopoly het volgende:
Ik verbaas me er nog wel eens over hoe snel sommige machinisten uitstappen bij eindstation.
Regelmatig kom ik met de sprinter vanaf Den Haag Moerwijk naar Den Haag CS. Dan zit ik in de 2e bak, en als ik naar buiten loop is de machinist al lang pleite
Toen ik nog voor Syntus reed in de stage, en je kwam aan op je eindstation, was het een kwestie van stuurtafel deactiveren, tractiehendel in de afsluitstand, geremd weg zetten met magneetrem (en daarna de schakelaar weer op normaal zetten en de parkeer rem er op.
Dat kan ook wel redelijk rap, maar die lui bij de NS zijn echt heel snel
In Nederland rijdt loc 1767 met deze reclame rond:quote:
ze ruiken de koffie hequote:Op zondag 3 februari 2013 19:26 schreef Monopoly het volgende:
Ik verbaas me er nog wel eens over hoe snel sommige machinisten uitstappen bij eindstation.
Regelmatig kom ik met de sprinter vanaf Den Haag Moerwijk naar Den Haag CS. Dan zit ik in de 2e bak, en als ik naar buiten loop is de machinist al lang pleite
Toen ik nog voor Syntus reed in de stage, en je kwam aan op je eindstation, was het een kwestie van stuurtafel deactiveren, tractiehendel in de afsluitstand, geremd weg zetten met magneetrem (en daarna de schakelaar weer op normaal zetten en de parkeer rem er op.
Dat kan ook wel redelijk rap, maar die lui bij de NS zijn echt heel snel
soms gaat het ook wel eens fout en parkeert de mcn zijn treintje iets verder dan het stootblok toestaatquote:Op zondag 3 februari 2013 19:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Schijnt een machinist wel te lokken ja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |