abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122420064
Hoe komen ze hier nu weer bij, waarom niet gewoon blijven zitten tussen Leiden & Utrecht? :')

  zondag 3 februari 2013 @ 15:46:23 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122420471
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De Duplex wordt net zo goed niet nieuw toegelaten in NL. Ze voldoen niet aan de TSI's.
Echt wel. Uit de factsheet:

quote:
Euroduplex trainsets comply with the Technical Specifications for Interoperability (TSI) (Voltage 15 kV, LZB/PZB equipment, braking, current collection quality) and meet specific German rail standards (mechanical gauge, level of electromagnetic disturbance, current collection quality, facilities for disabled passengers, etc.).
  zondag 3 februari 2013 @ 15:53:45 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_122420801
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kentekenplaat, hoe kom je erbij dat de ICx snel leverbaar is? De TGV duplex is een beproefd concept waar slechts een zeer korte toelatingsperiode voor nodig is, de ICx is compleet nieuw.
Gij hier? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122420866
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:37 schreef b2py het volgende:
Het gaat wéér koud worden met vorst en (natte) sneeuw volgende week..
http://www.weerplaza.nl/w(...)r+weer+op+komst/1468
Schijtwinter. Weg ermee :r
  zondag 3 februari 2013 @ 15:55:25 #207
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122420889
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Echt wel. Uit de factsheet:

[..]

Mja, dan heb je het wel over de Euroduplex. Da's best wel een verder ontwikkelde trein. Die rijdt ook pas sinds 2011.
  zondag 3 februari 2013 @ 16:00:11 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122421099
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Mja, dan heb je het wel over de Euroduplex. Da's best wel een verder ontwikkelde trein. Die rijdt ook pas sinds 2011.
De oorspronkelijke TGV Duplex gaat denk ik wat probleempjes krijgen wanneer die bij Brussel de LGV verlaat. :+
  zondag 3 februari 2013 @ 16:08:40 #209
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122421486
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

De oorspronkelijke TGV Duplex gaat denk ik wat probleempjes krijgen wanneer die bij Brussel de LGV verlaat. :+
hoezo?
Lack of common cents
  zondag 3 februari 2013 @ 16:10:39 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122421558
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:08 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

hoezo?
Die lust geen 3 kV, in tegenstelling tot Euroduplex.
pi_122422140
quote:
10s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gij hier? :D
Het is zondag en ik verveel me ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122422269
Ik vind het heel vreemd dat die EuroDuplex een derde aan vermogen verliest onder 15kV.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 3 februari 2013 @ 16:28:30 #213
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_122422284
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 08:33 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dus jij hebt flink belang bij een goed rijdende Fyra... :)
Niet direct, maar het zou leuk zijn voor de stad. Dat nieuwe station is anders ook een beetje overdreven voor 2 ICs en 2 sprintertjes.
  zondag 3 februari 2013 @ 16:57:20 #214
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_122423501
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kentekenplaat, hoe kom je erbij dat de ICx snel leverbaar is? De TGV duplex is een beproefd concept waar slechts een zeer korte toelatingsperiode voor nodig is, de ICx is compleet nieuw.
Omdat ik uit de tekst bij de foto begreep dat er al gewerkt wordt aan toelating etc. :)
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_122423536
Fakkels stoppen TGV in Marseille
zondag 3 februari 2013

In een buitenwijk van Marseille heeft een TGV haltgehouden door fakkels naast het spoor.

Zo'n twintig jongeren probeerden na het stoppen van de trein aan boord te komen. Het is onbekend wat hun doel was. De actie mislukte omdat de politie snel ter plaatse was. Ze kon tien raddraaiers inrekenen.

De trein kon na een oponthoud van twee uur weer verder rijden.

Herhaling
Het is niet het eerste incident op het spoor bij Marseille. In 2011 werd een goederentrein tot stoppen gebracht door karren op het spoor te zetten. Vervolgens werden er spullen uit de wagons van de trein gehaald.

Bron
  zondag 3 februari 2013 @ 16:59:40 #216
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_122423624
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:36 schreef Helly het volgende:
Hoe komen ze hier nu weer bij, waarom niet gewoon blijven zitten tussen Leiden & Utrecht? :')

[ afbeelding ]
Waarschijnlijk omdat dat de snelste verbinding is. Dat soort grappen valt mij bij de NS ook wel eens op en 9292 is wat dat betreft helemaal een ramp. Die presteert het nog om mij via Groningen naar Assen te sturen terwijl er ook een rechtstreekse busverbinding is. 8)7
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_122424427
Dan nog is het overstappen te Woerden nergens voor nodig.
Heb het ook geprobeerd, maar de mogelijkheid is verdwenen.
Die van de Fyra staat er nog wel, maar gaat ook nergens over.
Je komt eerder aan dan de volgende mogelijkheid, maar je vertrekt tegelijk met die ervoor.
  zondag 3 februari 2013 @ 17:15:46 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122424457
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het heel vreemd dat die EuroDuplex een derde aan vermogen verliest onder 15kV.
Misschien heeft dat iets te maken met de afwijkende frequentie (16,7 Hz) die bij 15 kV gebruikt wordt.
  Forum Admin zondag 3 februari 2013 @ 17:22:45 #219
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_122424775
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:57 schreef b2py het volgende:
Fakkels stoppen TGV in Marseille
zondag 3 februari 2013

In een buitenwijk van Marseille heeft een TGV haltgehouden door fakkels naast het spoor.

Zo'n twintig jongeren probeerden na het stoppen van de trein aan boord te komen. Het is onbekend wat hun doel was. De actie mislukte omdat de politie snel ter plaatse was. Ze kon tien raddraaiers inrekenen.

De trein kon na een oponthoud van twee uur weer verder rijden.

Herhaling
Het is niet het eerste incident op het spoor bij Marseille. In 2011 werd een goederentrein tot stoppen gebracht door karren op het spoor te zetten. Vervolgens werden er spullen uit de wagons van de trein gehaald.

Bron
Wtf is dit dan :? nieuwe vorm van piraterij ofzo, treinen enteren :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 3 februari 2013 @ 17:34:22 #220
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122425297
Als de machinist de deuren niet vrijgeeft valt er toch weinig aan boord te gaan? Ze zijn dan toch niet van buiten af te openen?
Lack of common cents
pi_122425302
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Misschien heeft dat iets te maken met de afwijkende frequentie (16,7 Hz) die bij 15 kV gebruikt wordt.
Nee niet echt. Het is gewoon een vrij gare constructie. Ander multicourant materieel heeft er ook geen last van. Het is echt een probleem van TGV's.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122425354
quote:
13s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wtf is dit dan :? nieuwe vorm van piraterij ofzo, treinen enteren :')
Zeker niet nieuw.
Sigarettentreinen zijn tegenwoordig uitgerust met beveiligers in sommige wagons en complete surveillance van een helikopter de gehele rit.
Is voor miljoenen gestolen uit (soms rijdende) treinen in het verleden.
pi_122425386
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Als de machinist de deuren niet vrijgeeft valt er toch weinig aan boord te gaan? Ze zijn dan toch niet van buiten af te openen?
Dat is in Nederland zo maar niet altijd het geval in het buitenland. Je kan er niet van uitgaan in ieder geval. Van de IC Berlijn en de Benelux zijn de deuren bijvoorbeeld te openen bij een snelheid van respectievelijk <5 en 0 km/u.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Forum Admin zondag 3 februari 2013 @ 17:35:50 #224
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_122425400
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:35 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zeker niet nieuw.
Sigarettentreinen zijn tegenwoordig uitgerust met beveiligers in sommige wagons en complete surveillance van een helikopter de gehele rit.
Is voor miljoenen gestolen uit (soms rijdende) treinen in het verleden.
Ja dat ken ik wel, dat deden ze in het wilde westen al. Ik begrijp alleen niet waarom je dan een TGV laat stoppen..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_122425463
Intelligentie niveau van dat soort knapen is al niet al te best.
Tel daar verveling, werkloosheid en sociale onrust bij op...
  zondag 3 februari 2013 @ 17:38:57 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122425573
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2013 14:13 schreef Monopoly het volgende:
München Hbf?
Echt niet, want in München heb je dat enkele spoortje linksonderin niet onder de kap aan die kant. Alleen aan de andere kant. Daar doet ALEX vrijwel altijd keren.
Ik gok op Frankfurt.
pi_122425621
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Echt niet, want in München heb je dat enkele spoortje linksonderin niet onder de kap aan die kant. Alleen aan de andere kant. Daar doet ALEX vrijwel altijd keren.
Ik gok op Frankfurt.
Ik ben niet zo bekend in Duitsland. Ben ooit eens in München geweest om over te stappen. Jaren geleden en in mijn beleving leek het er op :P
Jullie zijn wat bekender daar zo te lezen :D
  Forum Admin zondag 3 februari 2013 @ 17:40:02 #228
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_122425632
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:36 schreef Monopoly het volgende:
Intelligentie niveau van dat soort knapen is al niet al te best.
Tel daar verveling, werkloosheid en sociale onrust bij op...
Ik zeg op elke trein een mounted .50 en een doorgedraaide 'nam veteraan!

''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_122425649
Het is geen Leipzig. Die heeft niet van die grote kappen. Frankfurt denk ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 februari 2013 @ 17:41:02 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122425670
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik zeg op elke trein een mounted .50 en een doorgedraaide 'nam veteraan!

dan is het middel erger dan de kwaal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122425693


Volop beplaten die handel!
  zondag 3 februari 2013 @ 17:41:32 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122425695
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:39 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ben niet zo bekend in Duitsland. Ben ooit eens in München geweest om over te stappen. Jaren geleden en in mijn beleving leek het er op :P
Jullie zijn wat bekender daar zo te lezen :D
Ik ben er afgelopen zomer 6 dagen lang geweest. Vlak naast het Hbf mijn hostel, zag de treinen steeds voorbij komen vanuit mn kamer :)
pi_122425719
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:41 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik ben er afgelopen zomer 6 dagen lang geweest. Vlak naast het Hbf mijn hostel, zag de treinen steeds voorbij komen vanuit mn kamer :)
Heb je wel geslapen dan ? Of zat je constant met je camera voor het raam ? :D
  zondag 3 februari 2013 @ 17:44:58 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122425839
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:42 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Heb je wel geslapen dan ? Of zat je constant met je camera voor het raam ? :D
Ik kwam tegen half 12 uit het Hbf gelopen na de nodige nachtplaten, daarna tukken, en om 6:00 stond ik weer op het Hbf om op pad te gaan :')
Had een Interrail One Country Duitsland-pass.
Heb één dag gehad dat ik rond München bleef. OA naar Heimeranplatz voor de cargo-meuk en ff op Hbf wat EC's overdag platen enz.
pi_122425877
Wat voor cargo kwam je daar zoal tegen?
Veel containers, ketelwagens van chemische industrie etc etc ?
  zondag 3 februari 2013 @ 17:46:32 #236
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122425897
Is dat station op die foto niet Cologne?
  zondag 3 februari 2013 @ 17:47:28 #237
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122425940
@Mono ; München komt echt alles langs. Een aantal met een brute Taurus, maar ze komen ook langs met de BR294, of ritten tussen 2 emplacementen met BR363.
De één na laatste dag - gelijk de warmste ... - heb ik 5 uurtjes in Tussling gestaan. Veel Class66 met ketelwagens en armseinen O+
pi_122425989
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 14:08 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Tunnelblick – wer weiß, an welchem deutschen Großstadtbahnhof dieses Bild entstanden ist?

DB FB
Frankfurt am Main Hbf
pi_122425993
Tof. Heb je wat plaatjes om te tonen hier ? Altijd leuk om weer wat terug te zien :)
  zondag 3 februari 2013 @ 17:49:04 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122426011
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is dat station op die foto niet Cologne?
Keulen Hbf is geen kopstation
  zondag 3 februari 2013 @ 17:49:36 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122426034
quote:
Impact vervanger #fyra op L-trein Antwerpen-Roosendaal #lijn12: in Kapellen a kant om #Benelux door te laten, +6' vr oa #Kalmthout & #Essen
Aldus @jefvandenbergh, een Vlaams politicus.
  zondag 3 februari 2013 @ 17:51:27 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122426111
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:48 schreef Monopoly het volgende:
Tof. Heb je wat plaatjes om te tonen hier ? Altijd leuk om weer wat terug te zien :)
Hier heb ik ze al eens gepost, en nog niet alles staat online van Heimeranplatz. Ik zal ze binnenkort eens online gaan zetten.
Een aantal uit Tussling:

ECR 247 057 + Wackerwerk-keteltrein+ ECR 247 050


ECR 247 045-8 + Wackerwerk-keteltrein


ECR 247 055 + Wackerwerk-keteltrein


DBS 294 904-8 en ECR 247 057 ontmoeten elkaar


2 Treinen ontmoeten
pi_122426238
2013 is het laatste jaar dat daar klassieke beveiliging staat toch? Jammer maar begrijpelijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122426262
Toffe foto's.
Class'66 , hele fijne treinen om mee te rijden, ze maken alleen een pokkeherrie.
pi_122426336
Inderdaadd, zeer mooie foto's!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport zondag 3 februari 2013 @ 17:56:11 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122426342
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Als de machinist de deuren niet vrijgeeft valt er toch weinig aan boord te gaan? Ze zijn dan toch niet van buiten af te openen?
Gewoon via de noodingang:


Dit is een Belgische Desiro, maar het gaat om het idee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_122426403
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:48 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Frankfurt am Main Hbf
het is in iedergeval een vette en mooie kap, jammer dat we zoiets niet in nl hebben.
pi_122426437
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:57 schreef icloud het volgende:

[..]

het is in iedergeval een vette en mooie kap, jammer dat we zoiets niet in nl hebben.
Amsterdam C
Haarlem
Den Haag HS.
pi_122426527
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Amsterdam C
Haarlem
Den Haag HS.
ja ook wel mooi, maar eenvoudiger!!!!
pi_122426682
Ik speel de laatste tijd met de gedachte om na mijn studie te werken voor een tijdje, en daarna te gaan reizen. Tijdens het reizen zou ik wel graag een week mee willen draaien met een machinist in de VS of Australië ofzoiets. Lijkt me tof om eens te zien en te kijken of dat iets voor mij is voor later.
pi_122426738
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Amsterdam C
Haarlem
Den Haag HS.
Zwolle wint hands down.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:07:40 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122426838
Gister kwamen de voetbalsupporters van Braunschweig op hun terugreis via Hannover, alwaar overgestapt moest worden. Om problemen te voorkomen met deze supporters, lopen er zo'n 100 agenten (ook de speciale eenheid, soort van ME) rond op het station. Perron wordt vergrendeld waar de trein binnenkomt, en de supporters worden via een "sliert" naar het andere perron begeleid. Zodra je maar één ding wil uithalen word je gelijk met een gummiknuppel neergeknuppeld en in de boeien geslagen en afgevoerd. Die overstap duurde vandaag echter bijna 40 minuten door vertraging van de trein waar ze heen moesten, dus werd er door hele groepen eten gehaald. In de Burger King werd het knokken door dronkenschap. In één keer stuk of 40-50 agenten erop af en er werden een man of 10 afgevoerd na neergeknuppeld te zijn. Later op het perron liep het ook bijna uit de hand, daar was een kleine opstand. Gelijk een hele groep van de "ME" erom heen en wie niet luisterde kreeg een gummiknuppel-slag in zijn knieholte en werd afgevoerd.
Mag wat kosten, maar er wordt keihard opgetreden als ze lastig zijn :)
pi_122426861
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zwolle wint hands down.
dat is wel zo lelijk.


Ik zie dat er op leipzig doorgaande series komen, maken die echt kop midden in een treinserie?of moeten de mensen overstappen?
pi_122426873
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zwolle wint hands down.
^O^

Maar toch... Eigenlijk is Amsterdam Centraal toch wel enigszins indrukwekkender dan dat kapje in Zwolle.
pi_122426919
Amsterdam Centraal is met afstand het mooiste station ter wereld maar ik vind de overkappingen nou niet echt mooi. Eerder oud en smerig.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122426962
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:08 schreef icloud het volgende:

[..]

dat is wel zo lelijk.

Ik zie dat er op leipzig doorgaande series komen, maken die echt kop midden in een treinserie?of moeten de mensen overstappen?
Die maken kop. Ik was er in 2012 een week, tegenover Hbf en het is als OV-stad echt de moeite van het bezoeken waard. Als je van kroegentochten houdt zou ik het overslaan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122427066
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die maken kop. Ik was er in 2012 een week, tegenover Hbf en het is als OV-stad echt de moeite van het bezoeken waard. Als je van kroegentochten houdt zou ik het overslaan.
dat is in nederland ondenkbaar A'dam naar rdam via dh cs.


Ik wil zeker in de toekomst nog een rondje duitsland doen, zeer veel en mooie ov, ik wacht op de nieuw tunnel.
pi_122427115
Dan moet je München ook niet overslaan. Ik heb daar mijn ogen uitgekeken. Er zijn drie tramhaltes die tegenover een ingang liggen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122427194
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:12 schreef icloud het volgende:

[..]

dat is in nederland ondenkbaar A'dam naar rdam via dh cs
? Het gebeurt al jarenlang in de Noord-Oost hoor: Enschede - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal, met kopmaken in Utrecht.
pi_122427224
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan moet je München ook niet overslaan. Ik heb daar mijn ogen uitgekeken. Er zijn drie tramhaltes die tegenover een ingang liggen.
ik dacht aken München Leipzig Frankfurt Berlijn, moet alleen de juiste volgorde uitvogelen.
pi_122427271
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

? Het gebeurt al jarenlang in de Noord-Oost hoor: Enschede - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal, met kopmaken in Utrecht.
ok dat wist ik niet.
pi_122427277
Kost slechts 8 minuten maar dan heb je ook niet echt iets ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:18:38 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122427350
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan moet je München ook niet overslaan. Ik heb daar mijn ogen uitgekeken. Er zijn drie tramhaltes die tegenover een ingang liggen.
München is prachtig. De S-bahn rijdt daar ook snel en vaak. In de spits elke minuut een S-bahn op elk spoor in Hbf. Aan de ene kant instappen terwijl er op datzelfde moment uitgestapt wordt aan de andere kant. Die S-bahn staat gemiddeld 40 seconden aan het perron in de spits. De Mcn heeft zelf een teller die afloopt, want als hij later vertrekt is hij te laat weg voor de volgende.

3 Tramhaltes bij het Hbf, een groot station die zeker de moeite is enz.
pi_122427387
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:15 schreef icloud het volgende:

[..]

ik dacht aken München Leipzig Frankfurt Berlijn, moet alleen de juiste volgorde uitvogelen.
Wissel Aken in voor Keulen. Aken lijkt heel wat en wat wel leuk is dat er treinen uit Nederland, Duitsland en België komen maar het is er doodsaai. Keulen en Hamburg Hbf zijn de drukste stations van Duitsland. In Hamburg komen treinen uit half Europa (stoptrein uit Polen, stoptrein uit Denemarken via vasteland, IC uit Denemarken via boot, nachttreinen uit oostblok en Zuid-Europa en dagtreinen uit Zwitserland en Oostenrijk) en eigenlijk is daar veel te weinig perroncapaciteit en Keulen is een enorm knooppunt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122427573
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wissel Aken in voor Keulen. Aken lijkt heel wat en wat wel leuk is dat er treinen uit Nederland, Duitsland en België komen maar het is er doodsaai. Keulen en Hamburg Hbf zijn de drukste stations van Duitsland. In Hamburg komen treinen uit half Europa (stoptrein uit Polen, stoptrein uit Denemarken via vasteland, IC uit Denemarken via boot, nachttreinen uit oostblok en Zuid-Europa en dagtreinen uit Zwitserland en Oostenrijk) en eigenlijk is daar veel te weinig perroncapaciteit en Keulen is een enorm knooppunt.
nee ik wil ook niet blijven hangen in aken, het is mijn poort tot duitsland gezien ik in heerlen woon, keulen en hamburg is een goede.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:23:38 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122427581
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kost slechts 8 minuten maar dan heb je ook niet echt iets ;)
Ik heb het kopmaken in Utrecht zien gebeuren in 4 minuten. :)
pi_122427644
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb het kopmaken in Utrecht zien gebeuren in 4 minuten. :)
Ja het kán wel :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:30:16 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122427919
Zaterdag 2 februari 2012
Deze dag stond in het teken: KBS 320, oftewel de spoorlijn tussen Hildesheim en Bad Harzburg in Duitsland.
Om optimaal van de dag te genieten ging de wekker al om 4:30... :mrgreen: Om 5u vertrokken met de auto en onderweg 2 man opgepikt, om uiteindelijk in Leer te belanden rond 7:10. Onze trein ging om 7:42 naar Hannover. Na daar overgestapt te zijn, kwamen wij pas om 12:09 aan in Bad Harzburg met 2xBR612 :D

DB 218 451+N-wagens en DB 628 553 arriveren
De gehoopte Paralleleinfahrt van de trein uit Hannover en de trein uit Braunschweig liep op enkele seconden mis. Alsnog blijft de compositie en trein samen fraai, want hier passeert een brute machine het prachtige seingevershuis en de seinbrug van Bad Harzburg.


DB 628 553 arriveert
Ook in Bad Harzburg arriveert dieseltreinstel 628 553 vanuit Braunschweig, en zal na een lange rust weer terugkeren naar Braunschweig.


DB 612 159+612 161
Inmiddels trok de bewolking weg, en kwam de zon tevoorschijn. Op het moment dat er een trein moest arriveren, was er net een kleine fotowolk, die net op tijd weer weg was. Hier arriveert de 612 159 met de 612 161 uit Halle, en zal na enkele minuten weer verderrijden naar Hannover, en mag daardoor voor de tweede keer de seinbrug passeren in enkele minuten.
Deze trein heeft mij naar Goslar gebracht.


DB 648 249 arriveert
In Goslar was de gewenste fotostek niet mogelijk vanwege de zon. Daardoor een stek op het station opgezocht.
Hier zie je drie armseinen, waarbij de linker en de rechter verlaagd zijn vanwege de perronkap. Hoewel de linker armsein niet onder de kap staat, kan de machinist een verhoogd sein niet waarnemen door de kap. Ook opmerkelijk aan het rechter sein is de LED-lichtjes. LED is erin geplaatst omdat het vrij donker onder de kap is, en de machinist daardoor het groene of rode licht missen kan.

Hier is een Lint onderweg vanaf Bad Harzburg naar Holzminden.


DB 218 447+N-wagens+218 452
Zijn onderweg als RE vanaf Hannover naar Bad Harzburg en arriveren netjes op tijd in Goslar.
Dit was de tweede stam met een Sandwich-samenstelling. De derde omloop reed met een wel werkende stuurstand, waardoor er maar één loc meeloopt.


VPS 1703 + korte cargo
Tijdens het wachten in Salzgitter-Ringelheim kwam er ineens een CARGO aangestormd. Snel naar het andere perron... Gaat de loc omlopen en ri. Goslar vertrekken. Dan maar snel deze kant op, en er het beste van proberen te maken.

Hier zie je de VPS 1703 met een kort treintje. Vooraan een platte wagen met staalplaten, daarachter Eanos'n(?) en achteraan weer een platte wagen met staalplaten.


DB 648 747
Arriveert in Salzgitter-Ringelheim als RE naar Seesen. Hier moet de trein wachten op de enkeltrein, alvorens het enkelspoor betreden mag worden.


DB 120 132-6 + EN453 en DB 363 146
Vlak voor binnenkomst van EuroNight 453 komt de rangeerder naar het station. Dat gebeurt met de rangeerloc van Hannover, hier de 363 146. De loc wordt voor het seintje geparkeerd, en zodra de trein binnen is, rijddt de loc richting de trein. Hierna kan de rangeerder de loc loskoppelen.
In Hannover wordt er vervolgens aan de andere kant een andere loc geplaatst, in de regel één van de 3 BR186'en met DB-logo. Echter, vandaag kwam de 120 112, met Märklin-Werbe stickers, aan de trein te hangen.


DB 120 112(Märklin-werbe) + EN453
Nadat de loc aan de andere zijde is afgekoppeld rijdt de rangeerloc naar de nieuwe loc om deze aan te koppelen. Nadat de rangeerder klaar is, meldt de rangeermachinist zich bij de Fahrleiter, en mag weer terug naar het emplacement/opstel oid. Hier staat de 120 112 met de prachtige Märklin-werbestickers gereed als EN453 naar Berlin, Frankfurt Oder, en via Polen om uiteindelijk in Moskou te belanden. Het derde rijtuig is een Pools rijtuig, de overige rijtuigen zijn Russisch.


DB 218 447+N-wagens+218 452
Ook kwam de samenstelling met de Sandwich-218 en N-wagens weer voorbij in Hannover. Na ruim anderhalf uur gekeerd te hebben keert de set terug als RE naar Bad Harzburg. Hier heeft de machinist net de beide locomotieven opgestart, en zal na 2 minuten weer vertrekken.

Op spoor 2 staat ERIXX met een Lint te wachten op de vertrektijd.

Uiteindelijk pas om 0:14 in Leer, waardoor niet meer met Arriva teruggegaan kon worden. Blij dat ik m'n auto mee had genomen naar Leer. Scheelt toch weer 2 uur langer genieten daar :D

Dit jaar weer terug naar daar voordat de Formsignale/armseinen verdwijnen, net als de BR218'en+N-wagens!!
  zondag 3 februari 2013 @ 18:31:16 #269
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_122427967
Hoe verder met de Fyra en de Flatercity?

http://frontpage.fok.nl/c(...)anfluiting-fifa.html
pi_122428035
Wat een vette foto's, greavy. Is dat de spoorlijn via Wernigerode? Daar ben ik 10 jaar geleden eens geweest.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:33:58 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122428118
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat een vette foto's, greavy. Is dat de spoorlijn via Wernigerode? Daar ben ik 10 jaar geleden eens geweest.
Wernigerode ligt veel verder weg. Dit is in Niedersachsen, en Wernigerode ligt in Sachsen-Anhalt. Er komt niet eens Plandampf in de buurt van Bad Harzburg oid
pi_122428191
Inderdaad, ik zie het op Google Maps. Wth :D In mijn herinnering was het echt vlakbij en het stikte van de Hildesheim-kentekens in Wernigerode.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122428342
Ik ben al even opzoek naar goedkope tickets en ik zie nrw schonertag tickets, nrw schonerfart tickets en gewone, stel dat ik zaterdag naar keulen ga, wat moet ik dan hebben? Op die duitse. Website van de db kom ik er niet uit.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:40:36 #274
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122428460
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:38 schreef icloud het volgende:
Ik ben al even opzoek naar goedkope tickets en ik zie nrw schonertag tickets, nrw schonerfart tickets en gewone, stel dat ik zaterdag naar keulen ga, wat moet ik dan hebben? Op die duitse. Website van de db kom ik er niet uit.
Je kan met de ICE, maar dan mag je niet met een Nahverkehr-ticket maar kost veel meer.
Als je met de RE/RB naar Keulen wilt, kan je via Enschede of Venlo de grens over. Dan heb je een NRW-länderticket nodig (¤27,50 singel en ¤39 t/m 5 personen)
pi_122428525
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:40 schreef greavy het volgende:

[..]

Je kan met de ICE, maar dan mag je niet met een Nahverkehr-ticket maar kost veel meer.
Als je met de RE/RB naar Keulen wilt, kan je via Enschede of Venlo de grens over. Dan heb je een NRW-länderticket nodig (¤27,50 singel en ¤39 t/m 5 personen)
waarom zou ik niet via aken kunnen? Dat is toch veel gemakkelijker of vergis ik me?


Bedankt voor de info trouwens.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:42:38 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122428542
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef icloud het volgende:

[..]

waarom zou ik niet via aken kunnen? Dat is toch veel gemakkelijker of vergis ik me?
Ohja, was even Heerlen-Aken vergeten :')
  zondag 3 februari 2013 @ 18:43:17 #277
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122428568
Dat was een hele rit zo te zien. Mooi dat je al die treinnummers hebt weten te noteren.
Lack of common cents
pi_122428626
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef greavy het volgende:

[..]

Ohja, was even Heerlen-Aken vergeten :')
Voordat ik in enschede ben is de halve dag al om :') :P :P :P

Ik zal morgen eens in de automaat kijken in heerlen.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:45:30 #279
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122428648
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:43 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat was een hele rit zo te zien. Mooi dat je al die treinnummers hebt weten te noteren.
Locnummers enz. fotografeer ik altijd bij de foto. Heb geen kladblokje oid daarvoor hoor :P
  zondag 3 februari 2013 @ 18:52:54 #280
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122428969
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:45 schreef greavy het volgende:

[..]

Locnummers enz. fotografeer ik altijd bij de foto. Heb geen kladblokje oid daarvoor hoor :P
Handig.
Ik spot geregeld vliegtuigen, maar vergeet altijd de gegevens te noteren. Dusja, naderhand, welk vliegtuig was het ook al weer? Ja een UA toestel, maar de aanduiding blijkt op de foto toch niet goed te lezen. :7
Lack of common cents
pi_122429159
Ik zie dat je met zo landerkaartje ook in het ov mag, dat is wel handig.

Als jullie een dagje nrw zouden doen welke steden zouden jullie dan bezichten?(keulen natuurlijk) en dan vooral uit een ov oogpunt.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:57:31 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122429183
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:52 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Handig.
Ik spot geregeld vliegtuigen, maar vergeet altijd de gegevens te noteren. Dusja, naderhand, welk vliegtuig was het ook al weer? Ja een UA toestel, maar de aanduiding blijkt op de foto toch niet goed te lezen. :7
Haha, herkenbaar. Ik maak altijd een nashot of detailfoto van het nummer, inclusief UIC-nummer. Voor het geval dat. Soms lukt dat ook niet, dan is het pech.
  zondag 3 februari 2013 @ 19:10:58 #283
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122429780
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:39 schreef J.B. het volgende:

[..]

In het vestingstadje Neuf-Brisach (in de Elzas) ligt de oude spoorlijn Colmar - Freiburg over de oude vestingwerken heen gelegd, dat is echt bizar om een keer te zien.
mm, toch maar een keer heen dan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 3 februari 2013 @ 19:13:08 #284
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122429893
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is dat station op die foto niet Cologne?
:N Nee die is doorgaand.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 3 februari 2013 @ 19:13:58 #285
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122429938
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:08 schreef icloud het volgende:

[..]

dat is wel zo lelijk.

Ik zie dat er op leipzig doorgaande series komen, maken die echt kop midden in een treinserie?of moeten de mensen overstappen?
Binnenkort is het geen kopstation meer!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_122429989
De joke continues

Trein vertrekt opnieuw met open deur
zondag 03 februari 2013 om 16u07
(Belga) Een trein is vrijdagavond vertrokken uit het station van Lier met een open deur. Dat meldt Het Nieuws op vtm en wordt bevestigd door de NMBS.

Het incident gebeurde op de spoorlijn tussen Herentals en Antwerpen. In het station van Lier vertrok de trein met een open deur. De treinbegeleidster die via de deur had moeten instappen, bleef achter op het perron. Frieke Neyrinck, woordvoerster van de NMBS, zegt dat er een onderzoek loopt om na te gaan wat de oorzaak is van het incident. Gedacht wordt aan een technisch probleem, maar het onderzoek moet daar zekerheid over brengen. "We gaan met de betrokkenen spreken: de treinbestuurder, treinbegeleidster en dispatcher. Daarnaast wordt een technisch rapport opgesteld." De NMBS zegt dat het spoorwegpersoneel direct reageerde en de treinbestuurder op de hoogte bracht. "Een stop in Boechout was de snelste en veiligste oplossing. Anders dan wat een getuige verklaarde op Het Nieuws, was de treinbestuurder al op de hoogte toen reizigers hem aanspraken." Volgens vtm was het het vierde incident in enkele weken tijd. Zo toonde vtm een filmpje waarin een trein met open deur bleef voortrijden nadat een man aan de noodrem had getrokken. Neyrinck ontkent dat er een veiligheidsprobleem is. "Het incident van vrijdag had niets te maken met het gebruik van de noodrem en staat daar dus los van. De jongste weken is er een paar keer een trein met open deur vertrokken, maar dit blijft in het algemeen iets zeer uitzonderlijk." (KAV)

Bron
pi_122430070
Jemig.
Gisterochtend de trein vanuit Twente naar Leeuwarden. Goed, trein naar Deventer ging prima. Vervolgens in Deventer wachten op de trein naar Zwolle. En die kwam dus mooi niet. er kwam wel een trein, maar daar stond op dat ie naar Roosendaal ging en dus is niemand ingestapt. Bleek dus wel de trein naar Zwolle te zijn. Handig jongens! Vervolgens 's avonds om acht uur, wil ik terug via Zwolle en dan kom je ook langs Meppel. Hoorde ik op de omroep iets van 'geen treinen tussen Meppel en Zwolle'. Ah, zeer fijn. Gelukkig slaapplek gehad maar tjonge jonge, wat een gedoe weer.
  Forum Admin zondag 3 februari 2013 @ 19:18:46 #288
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_122430148
Hahaha _O- komt net een lege SGM voorbij knallen met op de borden "update februari gelukt"

Wel heel kort op de IC naar Zwolle trouwens, zat maar 5 minuten tussen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_122430204
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:13 schreef bork het volgende:

[..]

Binnenkort is het geen kopstation meer!
Stuttgart?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122430273
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:13 schreef bork het volgende:

[..]

Binnenkort is het geen kopstation meer!
I know, een post later zei ik dat al, daar wacht ik op.

Daar zijn ze wel al idioot lang mee bezig, dat tunneltje.

tnnx
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 februari 2013 @ 19:22:18 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122430302
mooie foto's greavy :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 3 februari 2013 @ 19:24:34 #292
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122430402
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Stuttgart?
Nee Leipzig, City tunnel project eind 2013 klaar als het goed is.
Hbf wordt verbonden met Bayrische Bahnhof.


Leipzig Hbf perrons


Leipzig Hbf hal (3 verdiepingen!)


Bayrische Bahnhof (frontportaal is nog alleen over)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_122430428
Afgelopen zomer op Hamburg HBF geweest. Echt een machtig station. :P
pi_122430466
Ik verbaas me er nog wel eens over hoe snel sommige machinisten uitstappen bij eindstation.
Regelmatig kom ik met de sprinter vanaf Den Haag Moerwijk naar Den Haag CS. Dan zit ik in de 2e bak, en als ik naar buiten loop is de machinist al lang pleite :D

Toen ik nog voor Syntus reed in de stage, en je kwam aan op je eindstation, was het een kwestie van stuurtafel deactiveren, tractiehendel in de afsluitstand, geremd weg zetten met magneetrem (en daarna de schakelaar weer op normaal zetten en de parkeer rem er op.
Dat kan ook wel redelijk rap, maar die lui bij de NS zijn echt heel snel :P
  Forum Admin zondag 3 februari 2013 @ 19:28:50 #295
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_122430587
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:26 schreef Monopoly het volgende:
Ik verbaas me er nog wel eens over hoe snel sommige machinisten uitstappen bij eindstation.
Regelmatig kom ik met de sprinter vanaf Den Haag Moerwijk naar Den Haag CS. Dan zit ik in de 2e bak, en als ik naar buiten loop is de machinist al lang pleite :D

Toen ik nog voor Syntus reed in de stage, en je kwam aan op je eindstation, was het een kwestie van stuurtafel deactiveren, tractiehendel in de afsluitstand, geremd weg zetten met magneetrem (en daarna de schakelaar weer op normaal zetten en de parkeer rem er op.
Dat kan ook wel redelijk rap, maar die lui bij de NS zijn echt heel snel :P
Klopt. Die lui zijn echt snel weg :D zit nu in een plan v richting nijmegen :') rommellijntje hier haha
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Sport zondag 3 februari 2013 @ 19:29:02 #296
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122430597
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:30 schreef greavy het volgende:
de 120 112, met Märklin-Werbe stickers
In Nederland rijdt loc 1767 met deze reclame rond:


Weliswaar een stuk kleiner, maar het staat er echt op :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 februari 2013 @ 19:29:43 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122430632
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:26 schreef Monopoly het volgende:
Ik verbaas me er nog wel eens over hoe snel sommige machinisten uitstappen bij eindstation.
Regelmatig kom ik met de sprinter vanaf Den Haag Moerwijk naar Den Haag CS. Dan zit ik in de 2e bak, en als ik naar buiten loop is de machinist al lang pleite :D

Toen ik nog voor Syntus reed in de stage, en je kwam aan op je eindstation, was het een kwestie van stuurtafel deactiveren, tractiehendel in de afsluitstand, geremd weg zetten met magneetrem (en daarna de schakelaar weer op normaal zetten en de parkeer rem er op.
Dat kan ook wel redelijk rap, maar die lui bij de NS zijn echt heel snel :P
ze ruiken de koffie he ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122430642
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ze ruiken de koffie he ;)
Schijnt een machinist wel te lokken ja :D
  Forum Admin zondag 3 februari 2013 @ 19:30:51 #299
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_122430690
Nu weet ik waarom hier zoveel vervangend materieel rijdt, heb het gevraagd aan een conducteur. Heleboel sgmmtjes hebben onderhoud.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 februari 2013 @ 19:31:39 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122430727
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:29 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Schijnt een machinist wel te lokken ja :D
soms gaat het ook wel eens fout en parkeert de mcn zijn treintje iets verder dan het stootblok toestaat ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 februari 2013 @ 19:31:49 #301
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122430733
vol
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')