abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122426738
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Amsterdam C
Haarlem
Den Haag HS.
Zwolle wint hands down.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:07:40 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122426838
Gister kwamen de voetbalsupporters van Braunschweig op hun terugreis via Hannover, alwaar overgestapt moest worden. Om problemen te voorkomen met deze supporters, lopen er zo'n 100 agenten (ook de speciale eenheid, soort van ME) rond op het station. Perron wordt vergrendeld waar de trein binnenkomt, en de supporters worden via een "sliert" naar het andere perron begeleid. Zodra je maar één ding wil uithalen word je gelijk met een gummiknuppel neergeknuppeld en in de boeien geslagen en afgevoerd. Die overstap duurde vandaag echter bijna 40 minuten door vertraging van de trein waar ze heen moesten, dus werd er door hele groepen eten gehaald. In de Burger King werd het knokken door dronkenschap. In één keer stuk of 40-50 agenten erop af en er werden een man of 10 afgevoerd na neergeknuppeld te zijn. Later op het perron liep het ook bijna uit de hand, daar was een kleine opstand. Gelijk een hele groep van de "ME" erom heen en wie niet luisterde kreeg een gummiknuppel-slag in zijn knieholte en werd afgevoerd.
Mag wat kosten, maar er wordt keihard opgetreden als ze lastig zijn :)
pi_122426861
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zwolle wint hands down.
dat is wel zo lelijk.


Ik zie dat er op leipzig doorgaande series komen, maken die echt kop midden in een treinserie?of moeten de mensen overstappen?
pi_122426873
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zwolle wint hands down.
^O^

Maar toch... Eigenlijk is Amsterdam Centraal toch wel enigszins indrukwekkender dan dat kapje in Zwolle.
pi_122426919
Amsterdam Centraal is met afstand het mooiste station ter wereld maar ik vind de overkappingen nou niet echt mooi. Eerder oud en smerig.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122426962
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:08 schreef icloud het volgende:

[..]

dat is wel zo lelijk.

Ik zie dat er op leipzig doorgaande series komen, maken die echt kop midden in een treinserie?of moeten de mensen overstappen?
Die maken kop. Ik was er in 2012 een week, tegenover Hbf en het is als OV-stad echt de moeite van het bezoeken waard. Als je van kroegentochten houdt zou ik het overslaan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122427066
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die maken kop. Ik was er in 2012 een week, tegenover Hbf en het is als OV-stad echt de moeite van het bezoeken waard. Als je van kroegentochten houdt zou ik het overslaan.
dat is in nederland ondenkbaar A'dam naar rdam via dh cs.


Ik wil zeker in de toekomst nog een rondje duitsland doen, zeer veel en mooie ov, ik wacht op de nieuw tunnel.
pi_122427115
Dan moet je München ook niet overslaan. Ik heb daar mijn ogen uitgekeken. Er zijn drie tramhaltes die tegenover een ingang liggen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122427194
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:12 schreef icloud het volgende:

[..]

dat is in nederland ondenkbaar A'dam naar rdam via dh cs
? Het gebeurt al jarenlang in de Noord-Oost hoor: Enschede - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal, met kopmaken in Utrecht.
pi_122427224
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan moet je München ook niet overslaan. Ik heb daar mijn ogen uitgekeken. Er zijn drie tramhaltes die tegenover een ingang liggen.
ik dacht aken München Leipzig Frankfurt Berlijn, moet alleen de juiste volgorde uitvogelen.
pi_122427271
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

? Het gebeurt al jarenlang in de Noord-Oost hoor: Enschede - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal, met kopmaken in Utrecht.
ok dat wist ik niet.
pi_122427277
Kost slechts 8 minuten maar dan heb je ook niet echt iets ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:18:38 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122427350
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan moet je München ook niet overslaan. Ik heb daar mijn ogen uitgekeken. Er zijn drie tramhaltes die tegenover een ingang liggen.
München is prachtig. De S-bahn rijdt daar ook snel en vaak. In de spits elke minuut een S-bahn op elk spoor in Hbf. Aan de ene kant instappen terwijl er op datzelfde moment uitgestapt wordt aan de andere kant. Die S-bahn staat gemiddeld 40 seconden aan het perron in de spits. De Mcn heeft zelf een teller die afloopt, want als hij later vertrekt is hij te laat weg voor de volgende.

3 Tramhaltes bij het Hbf, een groot station die zeker de moeite is enz.
pi_122427387
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:15 schreef icloud het volgende:

[..]

ik dacht aken München Leipzig Frankfurt Berlijn, moet alleen de juiste volgorde uitvogelen.
Wissel Aken in voor Keulen. Aken lijkt heel wat en wat wel leuk is dat er treinen uit Nederland, Duitsland en België komen maar het is er doodsaai. Keulen en Hamburg Hbf zijn de drukste stations van Duitsland. In Hamburg komen treinen uit half Europa (stoptrein uit Polen, stoptrein uit Denemarken via vasteland, IC uit Denemarken via boot, nachttreinen uit oostblok en Zuid-Europa en dagtreinen uit Zwitserland en Oostenrijk) en eigenlijk is daar veel te weinig perroncapaciteit en Keulen is een enorm knooppunt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122427573
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wissel Aken in voor Keulen. Aken lijkt heel wat en wat wel leuk is dat er treinen uit Nederland, Duitsland en België komen maar het is er doodsaai. Keulen en Hamburg Hbf zijn de drukste stations van Duitsland. In Hamburg komen treinen uit half Europa (stoptrein uit Polen, stoptrein uit Denemarken via vasteland, IC uit Denemarken via boot, nachttreinen uit oostblok en Zuid-Europa en dagtreinen uit Zwitserland en Oostenrijk) en eigenlijk is daar veel te weinig perroncapaciteit en Keulen is een enorm knooppunt.
nee ik wil ook niet blijven hangen in aken, het is mijn poort tot duitsland gezien ik in heerlen woon, keulen en hamburg is een goede.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:23:38 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122427581
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kost slechts 8 minuten maar dan heb je ook niet echt iets ;)
Ik heb het kopmaken in Utrecht zien gebeuren in 4 minuten. :)
pi_122427644
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb het kopmaken in Utrecht zien gebeuren in 4 minuten. :)
Ja het kán wel :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:30:16 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122427919
Zaterdag 2 februari 2012
Deze dag stond in het teken: KBS 320, oftewel de spoorlijn tussen Hildesheim en Bad Harzburg in Duitsland.
Om optimaal van de dag te genieten ging de wekker al om 4:30... :mrgreen: Om 5u vertrokken met de auto en onderweg 2 man opgepikt, om uiteindelijk in Leer te belanden rond 7:10. Onze trein ging om 7:42 naar Hannover. Na daar overgestapt te zijn, kwamen wij pas om 12:09 aan in Bad Harzburg met 2xBR612 :D

DB 218 451+N-wagens en DB 628 553 arriveren
De gehoopte Paralleleinfahrt van de trein uit Hannover en de trein uit Braunschweig liep op enkele seconden mis. Alsnog blijft de compositie en trein samen fraai, want hier passeert een brute machine het prachtige seingevershuis en de seinbrug van Bad Harzburg.


DB 628 553 arriveert
Ook in Bad Harzburg arriveert dieseltreinstel 628 553 vanuit Braunschweig, en zal na een lange rust weer terugkeren naar Braunschweig.


DB 612 159+612 161
Inmiddels trok de bewolking weg, en kwam de zon tevoorschijn. Op het moment dat er een trein moest arriveren, was er net een kleine fotowolk, die net op tijd weer weg was. Hier arriveert de 612 159 met de 612 161 uit Halle, en zal na enkele minuten weer verderrijden naar Hannover, en mag daardoor voor de tweede keer de seinbrug passeren in enkele minuten.
Deze trein heeft mij naar Goslar gebracht.


DB 648 249 arriveert
In Goslar was de gewenste fotostek niet mogelijk vanwege de zon. Daardoor een stek op het station opgezocht.
Hier zie je drie armseinen, waarbij de linker en de rechter verlaagd zijn vanwege de perronkap. Hoewel de linker armsein niet onder de kap staat, kan de machinist een verhoogd sein niet waarnemen door de kap. Ook opmerkelijk aan het rechter sein is de LED-lichtjes. LED is erin geplaatst omdat het vrij donker onder de kap is, en de machinist daardoor het groene of rode licht missen kan.

Hier is een Lint onderweg vanaf Bad Harzburg naar Holzminden.


DB 218 447+N-wagens+218 452
Zijn onderweg als RE vanaf Hannover naar Bad Harzburg en arriveren netjes op tijd in Goslar.
Dit was de tweede stam met een Sandwich-samenstelling. De derde omloop reed met een wel werkende stuurstand, waardoor er maar één loc meeloopt.


VPS 1703 + korte cargo
Tijdens het wachten in Salzgitter-Ringelheim kwam er ineens een CARGO aangestormd. Snel naar het andere perron... Gaat de loc omlopen en ri. Goslar vertrekken. Dan maar snel deze kant op, en er het beste van proberen te maken.

Hier zie je de VPS 1703 met een kort treintje. Vooraan een platte wagen met staalplaten, daarachter Eanos'n(?) en achteraan weer een platte wagen met staalplaten.


DB 648 747
Arriveert in Salzgitter-Ringelheim als RE naar Seesen. Hier moet de trein wachten op de enkeltrein, alvorens het enkelspoor betreden mag worden.


DB 120 132-6 + EN453 en DB 363 146
Vlak voor binnenkomst van EuroNight 453 komt de rangeerder naar het station. Dat gebeurt met de rangeerloc van Hannover, hier de 363 146. De loc wordt voor het seintje geparkeerd, en zodra de trein binnen is, rijddt de loc richting de trein. Hierna kan de rangeerder de loc loskoppelen.
In Hannover wordt er vervolgens aan de andere kant een andere loc geplaatst, in de regel één van de 3 BR186'en met DB-logo. Echter, vandaag kwam de 120 112, met Märklin-Werbe stickers, aan de trein te hangen.


DB 120 112(Märklin-werbe) + EN453
Nadat de loc aan de andere zijde is afgekoppeld rijdt de rangeerloc naar de nieuwe loc om deze aan te koppelen. Nadat de rangeerder klaar is, meldt de rangeermachinist zich bij de Fahrleiter, en mag weer terug naar het emplacement/opstel oid. Hier staat de 120 112 met de prachtige Märklin-werbestickers gereed als EN453 naar Berlin, Frankfurt Oder, en via Polen om uiteindelijk in Moskou te belanden. Het derde rijtuig is een Pools rijtuig, de overige rijtuigen zijn Russisch.


DB 218 447+N-wagens+218 452
Ook kwam de samenstelling met de Sandwich-218 en N-wagens weer voorbij in Hannover. Na ruim anderhalf uur gekeerd te hebben keert de set terug als RE naar Bad Harzburg. Hier heeft de machinist net de beide locomotieven opgestart, en zal na 2 minuten weer vertrekken.

Op spoor 2 staat ERIXX met een Lint te wachten op de vertrektijd.

Uiteindelijk pas om 0:14 in Leer, waardoor niet meer met Arriva teruggegaan kon worden. Blij dat ik m'n auto mee had genomen naar Leer. Scheelt toch weer 2 uur langer genieten daar :D

Dit jaar weer terug naar daar voordat de Formsignale/armseinen verdwijnen, net als de BR218'en+N-wagens!!
  zondag 3 februari 2013 @ 18:31:16 #269
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_122427967
Hoe verder met de Fyra en de Flatercity?

http://frontpage.fok.nl/c(...)anfluiting-fifa.html
pi_122428035
Wat een vette foto's, greavy. Is dat de spoorlijn via Wernigerode? Daar ben ik 10 jaar geleden eens geweest.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:33:58 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122428118
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat een vette foto's, greavy. Is dat de spoorlijn via Wernigerode? Daar ben ik 10 jaar geleden eens geweest.
Wernigerode ligt veel verder weg. Dit is in Niedersachsen, en Wernigerode ligt in Sachsen-Anhalt. Er komt niet eens Plandampf in de buurt van Bad Harzburg oid
pi_122428191
Inderdaad, ik zie het op Google Maps. Wth :D In mijn herinnering was het echt vlakbij en het stikte van de Hildesheim-kentekens in Wernigerode.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122428342
Ik ben al even opzoek naar goedkope tickets en ik zie nrw schonertag tickets, nrw schonerfart tickets en gewone, stel dat ik zaterdag naar keulen ga, wat moet ik dan hebben? Op die duitse. Website van de db kom ik er niet uit.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:40:36 #274
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122428460
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:38 schreef icloud het volgende:
Ik ben al even opzoek naar goedkope tickets en ik zie nrw schonertag tickets, nrw schonerfart tickets en gewone, stel dat ik zaterdag naar keulen ga, wat moet ik dan hebben? Op die duitse. Website van de db kom ik er niet uit.
Je kan met de ICE, maar dan mag je niet met een Nahverkehr-ticket maar kost veel meer.
Als je met de RE/RB naar Keulen wilt, kan je via Enschede of Venlo de grens over. Dan heb je een NRW-länderticket nodig (¤27,50 singel en ¤39 t/m 5 personen)
pi_122428525
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:40 schreef greavy het volgende:

[..]

Je kan met de ICE, maar dan mag je niet met een Nahverkehr-ticket maar kost veel meer.
Als je met de RE/RB naar Keulen wilt, kan je via Enschede of Venlo de grens over. Dan heb je een NRW-länderticket nodig (¤27,50 singel en ¤39 t/m 5 personen)
waarom zou ik niet via aken kunnen? Dat is toch veel gemakkelijker of vergis ik me?


Bedankt voor de info trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')