In het Fyra-dossier moet echt de onderste steen boven, ook als AnsaldoBreda een toezichthouder zou hebben beinvloed. Het gaat niet om die meneer, maar om de praktijken van AB.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nogmaals:
[..]
En als zou je de onderste steen hiervan boven krijgen? Wie gaat er hier op het perron, op de trambaan, of bij de bushalte direct iets van merken? Ik denk het niet, het enige wat je misschien hier mee bereikt is dat je een gezin misschien (onnodig) nog meer naar de klote helpt
Iemdend die er veel sjoege van heeft, vertelde mij vandaag desgevraagd dat het een goedgelukte publiciteitsstunt was, zonder concrete haalbaarheid. MVBOV is overigens fel tegen zwartrijden.quote:Ik eigenlijk verwacht dat MVBOV zich zou storten op deze case, maar daar is geen letter van op de site (Ik heb gelikt) van terug te vinden, terwijl juist DAT Jan met de pet ergert want "Ik betaal me blauw, en de handige jongen reist gratis"
Waarom zeg je steeds u? Ik ben een jij, hoor.quote:Nogmaals ik ben niet degene die bepaalt wat u moet doen, verre van dat en dat wil ik niet doen, maar als ik een stichting had die Maatschapij voor beter OV heet, had ik me vooral gericht op het voorkomen van lijken in de kast in plaats van ze te propageren. Maar wie ben ik he
Ow ja, tegen jou wilde ik nog even zeggen dat ik blij ben dat je benadrukt dat de intenties van MVBOV goed zijn. Thanks.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:43 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk hè, Duvel, vind ik het een verdraaid goede TT.
* James1988 Fyra-moe is
Omdat ik van mezelf weet dat ik dingen onsubtiel of zonder tact kan verwoorden, wat vaak niet mn bedoeling is,dat is mijn handicap; en met mijn ge-U wil ik in ieder geval laten blijken dat ik een zeker vorm van respect heb voor mn discussie partnerquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Waarom zeg je steeds u? Ik ben een jij, hoor.
Topic #592 wil zijn garp terugquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:45 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.nu.nl/de-jager/
Geen probleem.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ow ja, tegen jou wilde ik nog even zeggen dat ik blij ben dat je benadrukt dat de intenties van MVBOV goed zijn. Thanks.
Dat respect is wederzijds, hoor.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Omdat ik van mezelf weet dat ik dingen onsubtiel of zonder tact kan verwoorden, wat vaak niet mn bedoeling is,dat is mijn handicap; en met mijn ge-U wil ik in ieder geval laten blijken dat ik een zeker vorm van respect heb voor mn discussie partner
Wat een helden. Jammer dat wij zo saai zijn in Nederland en dit nooit in grote getallen zullen waarderen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:47 schreef James1988 het volgende:
Feestje! De LGV Nord bestaat 20 jaar, dat moest gevierd worden.
Totaal aan mij voorbijgegaan!quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:47 schreef James1988 het volgende:
Feestje! De LGV Nord bestaat 20 jaar, dat moest gevierd worden.
SNCF doet dat soort acties wel vaker, op Valentijnsdag stonden ze geloof ik rozen e.d. uit te delen. De CEO van SNCF is niet te beroerd om op zulke dagen mee te doen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat een helden. Jammer dat wij zo saai zijn in Nederland en dit nooit in grote getallen zullen waarderen.
Puur respect voor zo'n organisatie. Ons aller Bertje zie ik dat niet doen. Ik zie dat Ingrid wat sneller doenquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
SNCF doet dat soort acties wel vaker, op Valentijnsdag stonden ze geloof ik rozen e.d. uit te delen. De CEO van SNCF is niet te beroerd om op zulke dagen mee te doen.
In 2009 heeft SNCF de Franse stemacteur die Homer Simpson inspreekt de omroepberichten laten doen, dit naar aanleiding van een petitie op Facebookquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Puur respect voor zo'n organisatie. Ons aller Bertje zie ik dat niet doen. Ik zie dat Ingrid wat sneller doen
leuk. Eigenlijk zouden ze hier zoiets met Bert en Ernie ofzo moeten doenquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
In 2009 heeft SNCF de Franse stemacteur die Homer Simpson inspreekt de omroepberichten laten doen, dit naar aanleiding van een petitie op Facebook
quote:
Zoals ik gisteren al zei: Iemand had mij ingeseind dat het slechts een goed gelukte publiciteitsstunt was. Vandaar dat we het dus niet hadden opgepakt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 06:25 schreef MTL het volgende:
Zie ook dit artikel bij de buren van Tweakers.net:
http://tweakers.net/redac(...)t-weer-gekraakt.html
Daarin worden de eerste artikelen die hierover verschenen, eh, enigszins genuanceerd.
Het zou volgens mij wel kunnen als de sticker ook het signaal van de oorspronkelijke kaart blokkeert. Dan moet de conducteur ook precies de juiste kant controleren. En daarnaast moet je uiteraard de juiste algoritme en beveiliging meesturen/namaken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:25 schreef DriekOplopers het volgende:
@D_D:
[..]
Zoals ik gisteren al zei: Iemand had mij ingeseind dat het slechts een goed gelukte publiciteitsstunt was. Vandaar dat we het dus niet hadden opgepakt.
Ja dus, en als je dat dan weet? waarom kan er dan geen direct berichtje op je site? Hebben mensen niet het recht om geïnformeerd te worden?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:25 schreef DriekOplopers het volgende:
@D_D:
[..]
Zoals ik gisteren al zei: Iemand had mij ingeseind dat het slechts een goed gelukte publiciteitsstunt was. Vandaar dat we het dus niet hadden opgepakt.
Bron: De Financiële Telegraafquote:'Omkoping bij Fyra-deal'
Harry van Gelder
AMSTERDAM -
Bij de aankoop van de Fyra is vermoedelijk omkoping in het spel geweest, melden onderzoekers van accountantsbureau Ernst & Young. De Italiaanse treinbouwer AnsaldoBreda zou vooraf geweten hebben dat het bedrijf de aanbesteding van de Nederlandse en Belgische hogesnelheidstreinen ging winnen.
Treinfabrikant Alstom, die ook meedong naar de opdracht, vond destijds al dat de zaak stonk. „Alstom wilde naar de rechter stappen omdat tijdens de aanbesteding fout op fout werd gestapeld”, aldus hoofdrolspelers uit die tijd.
Het Franse Alstom zag af van een rechtszaak om de relatie met opdrachtgever NS niet te verstoren. Een woordvoerder van Alstom zegt geen commentaar te kunnen leveren.
Het verhaal wordt steeds smerigerquote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:35 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik ga de TT even negeren, want ik heb nog een Fyra berichtje...
[..]
Bron: De Financiële Telegraaf
Over lijkt me het meest logische gezien de rijbeperking op het nieuwe deel...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:33 schreef b2py het volgende:
En wat is de reden dat ze niet gebruikt worden? Stuk of 'over'?
Hoe zit dat eigenlijk met de Spoorbreedte van die dingen, zelfde zoals in Nederland? En het Railprofiel?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:40 schreef James1988 het volgende:
AVE is een merknaam van Renfe waar verschillende materieelseries onder vallen: je hebt de S/100, een Spaanse uitvoering van de TGV. Dan heb je de S/102, een Talgo-product. De S/103 is dan weer een uitvoering van de Velaro van Siemens.
Daarnaast heeft Renfe ook nog eens merknamen als Alvia en Avant: dat zijn hogesnelheidstreinen op het 'media distancia'-netwerk. I.p.v. 300 km/h rijden deze 250 km/h, bijvoorbeeld met CAF/Alstom's S/120, of met Talgo/Bombardier's S/130 (en tegenwoordig ook met de hybride S/730).
Renfe's materieelpark is vrij complex, het artikel meldt verder niet wat voor materieel Renfe 'ongebruikt' heeft. Als dat alleen monocourant materieel is (zoals de Velaro's, die lusten alleen 25 kV) heb je er op korte termijn weinig aan.
Ah ok. Dat had ik niet begrepen. Ik las in het artikel wel iets over TGV duplex, maar de vertaling is bagger.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:40 schreef James1988 het volgende:
AVE is een merknaam van Renfe waar verschillende materieelseries onder vallen: je hebt de S/100, een Spaanse uitvoering van de TGV. Dan heb je de S/102, een Talgo-product. De S/103 is dan weer een uitvoering van de Velaro van Siemens.
Daarnaast heeft Renfe ook nog eens merknamen als Alvia en Avant: dat zijn hogesnelheidstreinen op het 'media distancia'-netwerk. I.p.v. 300 km/h rijden deze 250 km/h, bijvoorbeeld met CAF/Alstom's S/120, of met Talgo/Bombardier's S/130 (en tegenwoordig ook met de hybride S/730).
Renfe's materieelpark is vrij complex, het artikel meldt verder niet wat voor materieel Renfe 'ongebruikt' heeft. Als dat alleen monocourant materieel is (zoals de Velaro's, die lusten alleen 25 kV) heb je er op korte termijn weinig aan.
En bij Moordrecht Overloop naar het linkerspoor om vervolgens via 219A/B weer op spoor 3 te komen is onmogelijk?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:31 schreef b2py het volgende:
Wissel 207A/B te Gouda is niet in controle en rechtsleidend geklemd. Hierdoor tot einde dienst geen stoppende ic's vanuit Rotterdam op Gouda. Ic's stoppen extra te Goverwelle.
Jazeker, maar dan moet je treinseries gaan schrappen en dat hoeft nu niet. Aan jou de keuzequote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
En bij Moordrecht Overloop naar het linkerspoor om vervolgens via 219A/B weer op spoor 3 te komen is onmogelijk?
Maar we hebben het nu in principe over een Busstation he, weliswaar met 1 Buslijn van de SNCF....quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind sowieso dat elk station een loket moet hebben. Ik vind het absurd dat je in Nederland bijna nergens meer bij een loket terecht kunt. Het argument dat het te duur is gaat voor mij niet op, In het verleden was het immers ook geen probleem.
Vroeger was personeel ook goedkoper en kreeg NS meer subsidie.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind sowieso dat elk station een loket moet hebben. Ik vind het absurd dat je in Nederland bijna nergens meer bij een loket terecht kunt. Het argument dat het te duur is gaat voor mij niet op, In het verleden was het immers ook geen probleem.
Picsquote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:57 schreef b2py het volgende:
Je kan me opvegen. Afgelopen vier treinreizen allemaal gecontroleerd, vier keer een vrouwelijke HC en ze waren alle vier nog goed te doen ook. Kanonne.
ja zeg, dan moet je ze juist plaatsen. Dus pics or it didn't happenquote:
waar je je al niet druk over kunt makenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In de categorie "klein leed", bewoners van Boerendorp La Fleche zijn in opstand gekomen tegen de sluiting van het SNCF loket, let wel, als sinds 1969 rijd er geen trein meer op het station, maar de SNCF (TER) Onderhoud nog wel steeds wel een busdienst. Het loket dreigt gesloten te worden aan het eind van de maand en de bewoners komen in opstand. Het dorp telt pak m beet 15 Duizend inwoners....
Dichtstbijzijnde halte met trein is 27 km verderop... of er ergens daar tussen nog een loket zit is mij onbekend.
Edit: Wat ik in de video hoor is het woord "Rembourser", terugbetalen, waarschijnlijk werd het loket het meeste gebruikt om na een vertraagde reis de boel te claimen![]()
Mag niet hè.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja zeg, dan moet je ze juist plaatsen. Dus pics or it didn't happen
een kort treintje kan ook 167B/A nemenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
En bij Moordrecht Overloop naar het linkerspoor om vervolgens via 219A/B weer op spoor 3 te komen is onmogelijk?
Haha, ik heb niet eens foto's gemaakt. So awkward die HC even een camera in der gericht te duwen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt ze gewoon voor jezelf houden. Dat is het ...
Dat moet je ook stiekem met je praatijzer doenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Haha, ik heb niet eens foto's gemaakt. So awkward die HC even een camera in der gericht te duwen.
dan moet je of foto's maken of er niet over beginnenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Haha, ik heb niet eens foto's gemaakt. So awkward die HC even een camera in der gericht te duwen.
Hahaquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat moet je ook stiekem met je praatijzer doen
Of gewoon genieten van het idee dat ze er wel zijnquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moet je of foto's maken of er niet over beginnen
Bewijzen willen we.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Haha
[..]
Of gewoon genieten van het idee dat ze er wel zijn
dus wij moeten met jou meereizen in de hoop wat te kunnen zien?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:15 schreef b2py het volgende:
Of gewoon genieten van het idee dat ze er wel zijn
Dat is wel het idee ja denk ikquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dus wij moeten met jou meereizen in de hoop wat te kunnen zien?
nogal een zinloze bezigheid als je het mij vraagt. Zul je namelijk net zien dat ze er niet zijnquote:
Uiteraard, wet van Murphy hequote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nogal een zinloze bezigheid als je het mij vraagt. Zul je namelijk net zien dat ze er niet zijn
Bombardier doet daar de engineering en quality control, denk ik.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:41 schreef arkkey het volgende:
Rijden die door AB in elkaar gesleutelde Zefiro's WEL goed dan? Misschien dat assembleren alleen ze iets beter af gaat.
Als we dan eens een prijsverlaging zouden krijgen door het inkrimpen van de service zou het nog gerechtvaardigd zijn.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind sowieso dat elk station een loket moet hebben. Ik vind het absurd dat je in Nederland bijna nergens meer bij een loket terecht kunt. Het argument dat het te duur is gaat voor mij niet op, In het verleden was het immers ook geen probleem.
Precies. In elkaar zetten kunnen ze wel als de tekeningen kloppen, dat is voor hen wel te doen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bombardier doet daar de engineering en quality control, denk ik.
Tja, stijgende lonen he? Grootste kostenpost.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we dan eens een prijsverlaging zouden krijgen door het inkrimpen van de service zou het nog gerechtvaardigd zijn.
Betwijfel of NS (of een ander spoorbedrijf dat een nieuwe aanbesteding voor HST's start) deze constructie nu nog aan zou durvenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. In elkaar zetten kunnen ze wel als de tekeningen kloppen, dat is voor hen wel te doen.
Maar als de strakke leiding ontbreekt dan gaat het mis en krijgt ieder stel al in de fabriek een eigen verhaal.
Als ze dan alsnog een groot gedeelte van het personeel weg geautomatiseerd hebben door de kaartjes automaten zou je dat toch terug moeten zien lagere operationele kosten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Tja, stijgende lonen he? Grootste kostenpost.
Plus enkele essentiele onderdelen die niet door AS maar door Bombardier gebouwd wordenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bombardier doet daar de engineering en quality control, denk ik.
Ze konden het met de order van DSB ook, nadat ze alle te bouwen treinstellen op één voorbeeldtreinstel baseerden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:58 schreef superheist het volgende:
[..]
Plus enkele essentiele onderdelen die niet door AS maar door Bombardier gebouwd worden
Engineering, aanbesteding, bouwen. Heeft ingrijpende wijzigingen op het tracé Utrecht - Woerden ter hoogte van Cartesiusweg.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:23 schreef ReisT het volgende:
Het zou ook wel eens tijd worden zeg. Waarom moet dat eigenlijk nog 6 jaar duren?
Overigens gaan er op zeer korte termijn (over drie dagen..) al meer treinen langs dat nieuwe station rijden.
Doe die Zefiro maarquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:50 schreef b2py het volgende:
En op 2 februari heb ik al eens een lijstje gemaakt met mogelijke vervangers..
Ik denk dat een groot deel van de (kleine) stoptreinstations nieteens zou bestaan als daar verplicht een loket moest zijn. En over het algemeen valt er op datsoort stations ook verrot weinig te melden wat niet via het centrale omroepsysteem zou kunnen. De trein komt wel, de trein komt later of de trein komt niet. Meer opties heb je over het algemeen niet op zo'n stoptreinstation.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Tja, stijgende lonen he? Grootste kostenpost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |