abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:22:49 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127511715
Morgen open dag bij AnsaldoBreda in... Napels. Was nou maar wat langer gebleven, Fles :D
pi_127511749
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dus wij moeten met jou meereizen in de hoop wat te kunnen zien?
Dat is wel het idee ja denk ik :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 10:28:04 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127511855
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is wel het idee ja denk ik :P
nogal een zinloze bezigheid als je het mij vraagt. Zul je namelijk net zien dat ze er niet zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127511930
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nogal een zinloze bezigheid als je het mij vraagt. Zul je namelijk net zien dat ze er niet zijn
Uiteraard, wet van Murphy he ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 10:35:24 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127512034
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Uiteraard, wet van Murphy he ;)
die luidt toch wel iets anders :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127512267
quote:
Wel met humor geschreven, dat kan ik wel waarderen. Het stukje over de Bombardier :)
pi_127512456
En op 2 februari heb ik al eens een lijstje gemaakt met mogelijke vervangers..
pi_127514198
Rijden die door AB in elkaar gesleutelde Zefiro's WEL goed dan? Misschien dat assembleren alleen ze iets beter af gaat.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:42:51 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127514244
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:41 schreef arkkey het volgende:
Rijden die door AB in elkaar gesleutelde Zefiro's WEL goed dan? Misschien dat assembleren alleen ze iets beter af gaat.
Bombardier doet daar de engineering en quality control, denk ik. ;)
pi_127514271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind sowieso dat elk station een loket moet hebben. Ik vind het absurd dat je in Nederland bijna nergens meer bij een loket terecht kunt. Het argument dat het te duur is gaat voor mij niet op, In het verleden was het immers ook geen probleem.
Als we dan eens een prijsverlaging zouden krijgen door het inkrimpen van de service zou het nog gerechtvaardigd zijn. :D
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 12:12:55 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127515098
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bombardier doet daar de engineering en quality control, denk ik. ;)
Precies. In elkaar zetten kunnen ze wel als de tekeningen kloppen, dat is voor hen wel te doen.

Maar als de strakke leiding ontbreekt dan gaat het mis en krijgt ieder stel al in de fabriek een eigen verhaal.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:13:47 #88
141482 Q.
JurassiQ
pi_127515124
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als we dan eens een prijsverlaging zouden krijgen door het inkrimpen van de service zou het nog gerechtvaardigd zijn. :D
Tja, stijgende lonen he? Grootste kostenpost.
For great justice!
pi_127515366
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar goed. Glaasje ranja iemand? :)
Ranja is zo pre 1940. Tegenwoordig doen we het anders, ook al is het midden op de dag.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:22:41 #90
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127515390
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies. In elkaar zetten kunnen ze wel als de tekeningen kloppen, dat is voor hen wel te doen.

Maar als de strakke leiding ontbreekt dan gaat het mis en krijgt ieder stel al in de fabriek een eigen verhaal.
Betwijfel of NS (of een ander spoorbedrijf dat een nieuwe aanbesteding voor HST's start) deze constructie nu nog aan zou durven ;)

Ben trouwens benieuwd of en zo ja wat het kabinet vanmiddag besluit.
pi_127515566
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:13 schreef Q. het volgende:

[..]

Tja, stijgende lonen he? Grootste kostenpost.
Als ze dan alsnog een groot gedeelte van het personeel weg geautomatiseerd hebben door de kaartjes automaten zou je dat toch terug moeten zien lagere operationele kosten. ;)
pi_127516496
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bombardier doet daar de engineering en quality control, denk ik. ;)
Plus enkele essentiele onderdelen die niet door AS maar door Bombardier gebouwd worden :)
pi_127516607
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:58 schreef superheist het volgende:

[..]

Plus enkele essentiele onderdelen die niet door AS maar door Bombardier gebouwd worden :)
Ze konden het met de order van DSB ook, nadat ze alle te bouwen treinstellen op één voorbeeldtreinstel baseerden.
pi_127516713
Nieuwe spoorbrug over Amsterdam-Rijnkanaal

UTRECHT - Er komt bij Utrecht een nieuwe spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal. Wethouder Lintmeijer maakte donderdag bekend dat het ministerie voor Infrastructuur geld beschikbaar stelt voor een nieuwe brug tussen Utrecht en Leidsche Rijn.

Dat betekent dat er op termijn meer treinen kunnen gaan rijden langs station Leidsche Rijn. Vanaf het station, dat zaterdag officieel wordt geopend, rijden straks twee treinen per uur. Dat zouden er aanvankelijk meer zijn.

De nieuwe spoorbrug moet rond 2019 klaar zijn.

Bron
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:23:58 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_127517332
Het zou ook wel eens tijd worden zeg. Waarom moet dat eigenlijk nog 6 jaar duren?

Overigens gaan er op zeer korte termijn (over drie dagen..) al meer treinen langs dat nieuwe station rijden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2013 @ 13:27:25 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127517461
er langs rijden betekent nog niet dat ze er ook echt stoppen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127517465
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:23 schreef ReisT het volgende:
Het zou ook wel eens tijd worden zeg. Waarom moet dat eigenlijk nog 6 jaar duren?

Overigens gaan er op zeer korte termijn (over drie dagen..) al meer treinen langs dat nieuwe station rijden.
Engineering, aanbesteding, bouwen. Heeft ingrijpende wijzigingen op het tracé Utrecht - Woerden ter hoogte van Cartesiusweg.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:27:44 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127517475
Terug op Schiphol. Bitlord ik stuur je vanmiddag even je bewijs :) @ 250 km/h
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127517492
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:50 schreef b2py het volgende:
En op 2 februari heb ik al eens een lijstje gemaakt met mogelijke vervangers..
Doe die Zefiro maar :o O+
pi_127517713
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:13 schreef Q. het volgende:

[..]

Tja, stijgende lonen he? Grootste kostenpost.
Ik denk dat een groot deel van de (kleine) stoptreinstations nieteens zou bestaan als daar verplicht een loket moest zijn. En over het algemeen valt er op datsoort stations ook verrot weinig te melden wat niet via het centrale omroepsysteem zou kunnen. De trein komt wel, de trein komt later of de trein komt niet. Meer opties heb je over het algemeen niet op zo'n stoptreinstation.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')