abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123588945
Ja, geld eah. Net als de noordoostkant van Amersfoort, als die fly-over dubbelsporig was uitgevoerd was er geen probleem geweest (of veel minder) aan de westkant nu. Ik vraag me af of die dive under dan gebouwd had moeten worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_123589051
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, geld eah. Net als de noordoostkant van Amersfoort, als die fly-over dubbelsporig was uitgevoerd was er geen probleem geweest (of veel minder) aan de westkant nu. Ik vraag me af of die dive under dan gebouwd had moeten worden.
Uhm, er is aan de oostkant al jaren een fly-over, en aan de westkant zijn ze bezig met een dive-under te bouwen in Amersfoort. Welke kant bedoel je nu?
pi_123589119
Dat staat er toch? Als aan de noordoostkant de flyover dubbel uitgevoerd was was de dive under aan de westkant die nu gebouwd wordt niet nodig. Dat is toch geen Spaans?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_123589179
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat staat er toch? Als aan de noordoostkant de flyover dubbel uitgevoerd was was de dive under aan de westkant die nu gebouwd wordt niet nodig. Dat is toch geen Spaans?
Ah check, als ik het nog eens lees kan ik het ook zo lezen ja. :@ Je gebruikte fly-over en westkant in 1 zin, het was me niet duidelijk dat je die twee los van elkaar bedoelde.
pi_123589316
Foutje bedankt ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 3 maart 2013 @ 20:56:34 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123589744
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 20:25 schreef daanski82 het volgende:
ik zie dat ze op spoor 1 in Amersfoort een "lus" hebben gemaakt met in het midden van het spoor een soort witte "U" profiel met een draad hier in. wie kan hier iets over uitleggen ?
Ik denk dat je bedoelt dat er tussen het spoor een witte kabelgoot is geplaatst met erin een draadje? Voor zover ik weet is dat voor het ATB-Vv-plankje (geel plankje dat schuin tegen de spoorstaaf ligt)
pi_123590299
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 20:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Bovenleiding? Spoor?
mijn excuus, spoor. ziet er redelijk nieuwe uit en zit in het midden tussen de rails.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_123590366
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 20:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat je bedoelt dat er tussen het spoor een witte kabelgoot is geplaatst met erin een draadje? Voor zover ik weet is dat voor het ATB-Vv-plankje (geel plankje dat schuin tegen de spoorstaaf ligt)
die gele plankjes zie ik overal verschijnen.
eens inlezen wat ze doen.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zondag 3 maart 2013 @ 21:20:17 #184
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_123591270
quote:
14s.gif Op zondag 3 maart 2013 14:20 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Skopje was Beilen toch ?
Ik ben 2 jaar terug in Rhoden terecht gekomen. De Pruim (Praam?) meen ik. Katslazerus, leuke tent.
Die dag er na dus vanaf Groningen CS met de 315 naar Lelystad gegaan. Drama, drama
Yep. En het is Roden. }:| Al had je een nog grotere Pruim in Zevenhuizen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 3 maart 2013 @ 21:20:46 #185
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_123591299
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 14:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Vriezerbrug jwtz. Beide bestaan trouwens niet meer.
Nee, klopt. ;(
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 3 maart 2013 @ 21:21:26 #186
256146 b2py
Beton!
pi_123591351
Op Utrecht Opstelterrein Zuid is een Diesel Traxx geplaatst. Ding gaat komende week proefritten rijden op Utrecht - Arnhem.
  zondag 3 maart 2013 @ 21:23:32 #187
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_123591482
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 20:02 schreef J.B. het volgende:
Ik vond vooral plan T verschrikkelijke treinen wat comfort betreft, in de coach opstelling zat je krapper dan bij Ryanair :') Overigens vind ik het grote voordeel van SLT en SGMm dat ze zo open zijn, vooral daarom vind ik Plan V niks, het is allemaal zo 'gesloten'.
Zoals een echte trein betaamt. Bij SLT, GTW en dergelijke lightrailrommel heb ik het gevoel dat ik in een opgevoerde tram zit.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 3 maart 2013 @ 21:27:57 #188
256146 b2py
Beton!
pi_123591797
Tweede Kamer debatteert over plannen infrastructuur Vught

VUGHT - Tijdens de vierde editie van het Politiek Café in café de 's Limmerick kregen de Vughtse infra-problematiek, de N65 en het steeds intensievere gebruik van het spoor de meeste aandacht.

Het door de Vughtse SP georganiseerde discussieprogramma had Tweede Kamerlid Farshad Basir uitgenodigd, die als SP woordvoerder verkeer in de Tweede Kamer direct wist te melden dat hij blij was met het feit dat mensen 'hier eens vóór een verkeersproject zijn in plaats van tegen.' En ook 'dat het hier betreft de N65 over een relatief klein bedrag gaat van honderd miljoen euro, dit afgezet tegen andere projecten elders in het land.'

Volgens Basir zijn in Den Haag alle partijen, behalve Groen Links, vóór de plannen rondom de N65. Volgens Marianne van Erp, woordvoerster van Samen voor Vught kan het realiseren van de verdieping van de gehele N65 echter niet los gezien worden van de aanpassingen aan het spoor. "Het is én de N65 én het spoor die tegelijk aangepakt moeten worden. Tegelijk dus, en daarvoor moet 600 miljoen beschikbaar komen."

Op 8 april zal in de Tweede Kamer gedebatteerd worden over de Vughtse infrastructuur.

Bij alle sprekers was er de vraag of de aangekondigde bezuinigingen ook van invloed gaan zijn op de thans liggende voorstellen en toezeggingen. Gezien de strategische ligging van Vught op het traject Amsterdam - Eindhoven zag iedereen verder wel in dat Vught daar nu 'de zwakste schakel' was.

Bron

en
NS_online twitterde op zondag 03-03-2013 om 21:28:17 Delft-Schiedam: er rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. http://t.co/axyyfHsfHm #Dt-Sdm reageer retweet
  zondag 3 maart 2013 @ 21:41:29 #189
256146 b2py
Beton!
pi_123592761
En nog een leuk plaatje om de week mee af te sluiten!
pi_123592889
Kapot plaatje ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 3 maart 2013 @ 21:48:10 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123593133
Hier interesse in een fotoreportage over de situatie van vandaag rond Nijverdal (-West) van circa 50 foto's?
pi_123593325
Ja ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 3 maart 2013 @ 21:55:51 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123593669
Nja, ik post het gewoon. let op, volgende bericht kan als schokkend ervaren worden indien u een mobiele internetverbinding gebruikt.
  zondag 3 maart 2013 @ 21:56:24 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123593702
Zondag 3 maart 2013, De laatste dag van geopend Nijverdal West en het oude station Nijverdal

Omdat het vandaag de laatste dag zou zijn dat Nijverdal West en het oude station Nijverdal geopend is voor reizigersverkeer, ben ik maar even hierheen afgetogen met de camera.
Foto's van de tunnel zijn lastig vanwege de hoge hekken langs het hele traject ... Hierbij een verslag.

Met DM'90 3426 werd iets te laat in Nijverdal West gearriveerd, wat te wijten is aan de krappe rijtijd op dit traject, volgens de machinist. Na een snelle loop werd deze fotostek ingenomen.

De laatste dag van de oude stations Nijverdal en Nijverdal West


DM90 3426 op de laatste dag bij Nijverdal West

Hierna werd gespoed naar de vervangende busdienst naar station Nijverdal. Deze busdienst wordt door NSR uitbesteed aan Syntus, die hier met lijnbus 58 en 96 elk halfuur een verbinding verzorgen. De bussen gaan echter nog door naar verdere bestemmingen ...
Omdat beide genoemde buslijnen op zondag en de latere avonduren niet meer rijden, huurt Syntus hiervoor Connexxion Taxi in, die met een taxibusje heen- en weer pendelt. Vandaag had ik dus zo'n taxibusje. Door de weeks rijdt er een gewone lijnbus.

Na aankomst in Nijverdal werd begonnen met foto's klikken.


Spoor 1 is enige tijd geleden al gesaneerd. Dit was makkelijker als spoor 2 te saneren, vanwege de omlegging van de sporen. Spoor 2 wordt via een heuse overweg overgestoken. Geen slagbomen, bordjes en dergelijke (meer) aanwezig. Wel is het spoor in deze overweg (nog) niet gesaneerd, en steekt aan beide kant ongeveer 10 centimeter uit.


Aangekomen op spoor 2 zijn er nog diverse elementen van het oude station te herkennen. Zelfs nog een nooit ingebruik genomen OV-Chipkaart-paal ... Er staat één paal bij de "ingang" van het station.


Ook een TB-7 is aanwezig, die maximaal 2 treintjes weergeeft van het komende uur. Daaronder is het bord geplaatst over de buitendienst name van het spoor.

Op de website http://www.ns.nl/treinverkeerzwollealmelo is duidelijk te lezen wat de gevolgen de komende periode zijn voor de ombouw.

Het stationsnaambordje mag niet ontbreken, uiteraard:



Op deze foto zien we de ingang van de tunnel, inclusief 2 seinen voor treinen uit de tunnel.



Op deze foto zien we de nieuw aan te sluiten sporen, met een aftakking naar het "oude" station. Die aftakking wordt dus definitief opgebroken. Rechts id de nieuwbouw van de N35 al te zien. Hiervoor moet het huidige station Nijverdal met de grond kortgemaakt worden.



Een blik vanaf de andere kant van spoor 2 richting de ingang


En spoor 1


Enkele meters spoor zijn nog niet neergelegd. Dit komt pas wanneer de sporen worden aangesloten. (Detailfoto)


Even later kwam op spoor 2 de trein uit Enschede aan. Na een kering zal deze trein weer vertrekken. Deze maakt ook één van zijn laatste ritten over dit stuk spoor en zal dan ook frequenter naar Zwolle sporen.

NSR 3413 op de laatste dag bij het oude Nijverdal




Het oude stationsgebouw staat leeg, en zal ook gesloopt worden. Het moet plaats maken voor de N35.


Verder kon niet meer. Op de achtergrond is de nieuwe doorgang al te zien.


Een bouwput nog steeds. Het weggedeelte gaat nog lang niet open.


Links de weg, rechts het spoor.

Hierna ben ik het station uitgewandeld, en kwam ik deze borden tegen ...

Het gele bord heeft het juist. De oude bushalte is niet meer in gebruik. Echter, het gele bord is ook wel amateurisch, gezien de tekst. Het blauwe bord hadden ze met zwarte tape het gedeelte voor de bussen moeten afplakken, in mijn optiek.


Ook deze borden zijn aanwezig. De huidige fietsenstallingen worden vanaf morgen gedemonteerd.


De tunnel


Het nieuwe station


De bovendoorgang van het nieuwe station is nog steeds niet af, en zelfs niet op de openbare voetpaden/wegen aangesloten.


Het perron is langer dan dat er ooit treinen zullen komen, gok ik zo. Ook aan de andere zijde, bij een andere bovendoorgang, zijn trappen geplaatst. Die zitten echter nog in plastic.


En ook niet toegankelijk


Hier wordt de tunnel uitgedoken, naar het station Nijverdal West. Na vandaag wordt ook dit station afgebroken.


Kijkje naar de tunnel


Ook hier zijn de sporen niet aangesloten.





Het kopspoor van het tijdelijke station Nijverdal West


Ook is er een fout bord geplaatst bij Nijverdal West. De bagagetransportband zoals hier aangegeven moet een hellingbaan zijn...



Deze klopt wel :)


Zogenaamde "Bushalte-abri's" geplaatst om het wachten te veraangenamen bij regen en/of wind enz.


Zicht vanaf de loopbrug naar het perron


Loopbrug


En de tweede serie van deze trappen, weer zo hoog ...


De oude spoorkaart-versie, vertrektijden en informatie over de aankomende werkzaamheden.


De busdienst rond Nijverdal is een beetje een "zootje" geworden. Op zaterdag & zondag rijdt er overdag een beperkte lijn 58 tussen station Nijverdal, Nijverdal West en Holten. Daarnaast rijdt lijn 96 op maandag t/m zaterdag tussen Rijssen, Nijverdal West en Nijverdal. Omdat er teveel vertragingen op lijn 96 kwamen, en reizigers op deze busdienst overstappen naar andere lijnen misten, is lijn 96 tegenwoordig geknipt in Nijverdal West. Er rijdt een pendelbusje door Connexxion Taxi in opdracht van Syntus tussen Nijverdal West en Nijverdal maandag t/m zondag, tot de laatste trein, en een lijndienst tussen Nijverdal en Rijssen maandag t/m zaterdag. Wanneer de trein vertraging heeft, moet de pendelbus wachten. Vertraging komt hier vrij veel voor in enkele minuten, daar de rijtijd en keertijden erg krap zijn rond Heino-Nijverdal.
De overstap trein -> bus is bij beide stations circa 10 minuten. Overstap bus -> trein is op station Nijverdal zelfs 20 minuten. Op Nijverdal is dit ook korter.


De trap naar beneden


DM'90 3426 komt weer in Nijverdal West binnen vanuit Zwolle

Nu nog een DM90 aan het perron.

Ik hoop dat u genoten heeft van deze uitgebreide reportage.
pi_123593721
quote:
10s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:55 schreef greavy het volgende:
Nja, ik post het gewoon. let op, volgende bericht kan als schokkend ervaren worden indien u een mobiele internetverbinding gebruikt.
Neeee!!! Alsjeblieft!!! Doe het niet! :P :+


Crap :( te laat
  Redactie Sport zondag 3 maart 2013 @ 22:06:37 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123594442
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:56 schreef greavy het volgende:
Met DM'90 3426 werd iets te laat in Nijverdal West gearriveerd, wat te wijten is aan de krappe rijtijd op dit traject, volgens de machinist. Na een snelle loop werd deze fotostek ingenomen.
Wat een zwetsverhaal: Ook voor alle werkzaamheden werd er in Heino gekruist, en toen moest er zelfs nog 1,5 kilometer verder doorgereden worden naar Nijverdal (waar ook weer gekruist werd, dus het seinbeeld was niets beter dan bij aankomst op Nijverdal West).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123594559
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wat een zwetsverhaal: Ook voor alle werkzaamheden werd er in Heino gekruist, en toen moest er zelfs nog 1,5 kilometer verder doorgereden worden naar Nijverdal (waar ook weer gekruist werd, dus het seinbeeld was niets beter dan bij aankomst op Nijverdal West).
Je vergeet alleen dat kruisen minder tijd kost dan keren en met dezelfde trein terug rijden.
  zondag 3 maart 2013 @ 22:09:34 #198
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123594673
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wat een zwetsverhaal: Ook voor alle werkzaamheden werd er in Heino gekruist, en toen moest er zelfs nog 1,5 kilometer verder doorgereden worden naar Nijverdal (waar ook weer gekruist werd, dus het seinbeeld was niets beter dan bij aankomst op Nijverdal West).
Volgens een paar machinisten op dit baanvak is de kering in Nijverdal te kort, maar kom je wel op tijd aan in Zwolle. Vanuit Zwolle heb je gemiddeld +2 bij aankomst in Nijverdal West. Dit vanwege langdurige TSB's naar 40kmh die pas bij de aanstaande werkzaamheden aangepakt gaan worden.
  zondag 3 maart 2013 @ 22:10:09 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123594712
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat kruisen minder tijd kost dan keren en met dezelfde trein terug rijden.
DRGL-technisch heb je 4 minuten om te keren, dat is te doen. Maar de treinen komen allemaal met +2 gemiddeld binnen, soms +1 of +3.
pi_123594986
quote:
10s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:55 schreef greavy het volgende:
Nja, ik post het gewoon. let op, volgende bericht kan als schokkend ervaren worden indien u een mobiele internetverbinding gebruikt.
De andere post quoten duurt wat lang, dus dan maar deze. De check-in paal aan het begin van Spoor 2 op Nijverdal heeft het gewoon gedaan, zelfs nog met een tweede. Die zijn alleen onlangs afgesloten en er zijn bij het bord bij de bussen twee nieuwe geplaatst. :)

Oh, en fotograferen door het hek? Prima te doen!

Nijverdal West by CarinaScheiberlich, on Flickr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')