Thalys betaalt voor rijden over de HSL aan HSA. Het bedrag dat in de netverklaring staat is indicatiefquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, dat is wat HSA betaalt misschien, maar dit is de netverklaring van ProRail dus dit is wat Thalys bijvoorbeeld betaalt.
En waar kan ik dat vinden?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Thalys betaalt voor rijden over de HSL aan HSA. Het bedrag dat in de netverklaring staat is indicatief
het bedrag dat jij noemt is de heffing die ProRail vraagt voor het rijden over de HSL, alleen het bedrag moet aan HSA afgetikt worden en dan praat je over heel andere bedragen:quote:
het is tijd voor herbezinning, alleen dat kan niet, omdat het ministerie van I&M bij Financiën in de tang zit en het geld veel te hard nodig heeft. Hierdoor is de HSL niet echt aantrekkelijk en blijft het de komende jaren aanmodderen met de lijn die het vlaggenschip had moeten worden.quote:
Wel godshoerend bizar dat je voor die betonbak ineens 20-25 keer zo veel betaalt als voor normaal spoor. Voor dat je er TWEE keer zo hard kunt rijdenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Correctie: HSA stelt geen prijzen vast. Je betaalt dit:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.prorail.nl/sit(...)gde_net_9aug2013.pdf
Netverklaring ProFail dus.
Inderdaad. Als het nou nog een keer of vier keer zoveel was, tjah, okay, kost wat maar goed.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel godshoerend bizar dat je voor die betonbak ineens 20-25 keer zo veel betaalt als voor normaal spoor. Voor dat je er TWEE keer zo hard kunt rijden
Dat zijn verwaarloosbare mensen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:49 schreef b2py het volgende:
Zo'n roodjas wist mij te vertellen dat mijn 2-1 overgang alleen op zaterdag/zondag geldig was, toch nog ergens goed voor dan.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Ik lees net op OVNL dat het grote blauwe bord in Utrecht in september gedemonteerd wordt en niet meer terug zal keren voorlopig. Staat in ieder geval niet in de tekeningen van de architect.
Nee ook het internationaal vervoer op de HSL-zuid is exclusief voor HSA. De nieuwe Europese regels zijn hier nog niet allemaal van toepassing omdat het vervoer openbaar is aanbesteed vķķr de regels werden aangepast.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Euh, dat geldt toch alleen voor binnenlands vervoer?
En we weten allemaal hoe heilig tekeningen van de architect zijn. In Berlin Hbf waren ze ook vergeten toiletten in te plannen. Nou nou nou wat een toestanden dat niet gekost heeft om dat nog recht te zettenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Ik lees net op OVNL dat het grote blauwe bord in Utrecht in september gedemonteerd wordt en niet meer terug zal keren voorlopig. Staat in ieder geval niet in de tekeningen van de architect.
Het kan altijd erger: in Spanje hebben ze een wolkenkrabber van 47 verdiepingen waarbij de lift maar tot de 20e gaat. De reden hiervan is dat ze er wat verdiepingen bij bedacht hebben en vergeten zijn de lift ook mee aan te passen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En we weten allemaal hoe heilig tekeningen van de architect zijn. In Berlin Hbf waren ze ook vergeten toiletten in te plannen. Nou nou nou wat een toestanden dat niet gekost heeft om dat nog recht te zettenHet Hemels-Heilige Intellectueel Eigendom van de Architect werd immers Geschonden
Wat een wereld leven we in zeg.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:26 schreef b2py het volgende:
Ja ik bedoel dat digitale ding ja
Nog even verder dromen in toekomst muziek: http://www.blogit.nl/google-glass-voor-ns-conducteurs
Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.quote:Voor de conducteurs betekent dit bijvoorbeeld, dat, als zij in de trein controleren, ze direct de geactiveerde OV-chip kaarten ‘zien’ en dat ze zich kunnen concentreren op de reizigers zonder OV-chip kaart.
Ook kan in deze ‘NS Layer’ alle relevante informatie rondom wijzigingen, calamiteiten en dergelijke doorgegeven worden aan de conducteurs en machinisten. Het werkt natuurlijk ook de andere kant: Google Glass kan helpen incidenten te signaleren die niet direct gezien worden door de conducteur of de machinist en bijvoorbeeld ook reizigers met een bepaald profiel ‘zoeken’ indien daar behoefte aan is, denk aan de dreiging van een terroristische aanslag.
Ik zat van de week in de trein vanuit Nijmegen naar Zutphen, deed het hele traject.. de dienstdoende conducteur had volgens mij een slechte dag want die kwam eens in de zoveel tijd uit de achterste cabine gekropen om snel ff te sleutelen om vervolgens snel naar binnen te rennen en het deurtje te sluiten. Ik heb hem de gehele rit geen enkele reiziger zien controleren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.
Ach, ik ben een paar weken terug ook op het traject Venlo - Eindhoven gedurende 40 min. maar liefst 3! keer gecontroleerd door de dienstdoende dienstkloppers. "Ja meneer, wij moeten officieel de reiziger elk halfuur zien"quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.
Moraalriddertje. Kom met wat beters.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh dus jij hebt een controleerbewijs en geen vervoersbewijs?
Wauw. Daar zijn dus echt regels voor? En wat voor sanctie staat er op schending? Want als daar echt een regel voor is en die luidt zo als jij zegt, dan kan 90% morgen wel gaan stempelen, als het geen 95 % is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:11 schreef MPG het volgende:
"Ja meneer, wij moeten officieel de reiziger elk halfuur zien"...
Afgelopen weekend was je het er nog roerend mee eens. Waar komt dit opeens vandaan?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moraalriddertje. Kom met wat beters.
ja hehe nogal wiedes. Toen stond ik op blote voeten op een stoep in München te schreeuwen over Fickschnitzels. Jij noemt mijn uitspraken ook maar steekhoudend wanneer het jou uitkomt hequote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Afgelopen weekend was je het er nog roerend mee eens. Waar komt dit opeens vandaan?
Waarom?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje trefkans zou de geloofwaardigheid goed doen?
Nee, daarvoor.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja hehe nogal wiedes. Toen stond ik op blote voeten op een stoep in München te schreeuwen over Fickschnitzels. Jij noemt mijn uitspraken ook maar steekhoudend wanneer het jou uitkomt he![]()
Mij om het even of hij me nou controleert of niet, ik had gewoon een kaartje.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh dus jij hebt een controleerbewijs en geen vervoersbewijs?
Ik kan me van de conducteurs die de hele dag in de eerste klas zitten wel beter voorstellen dat het rondje om de kerk zo onbespreekbaar is. Je wil toch een beetje variatie in je werk en als dat niet van een wisselend publiek komt, moet het maar van het uitzicht komen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.
Vooral dit stukjequote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:28 schreef dennistd het volgende:
Vandaag 9 jaar geleden: Stations aan de HSL-lijn te laat klaar
De ironiequote:HSA, de exploitant van de HSL (een samenwerking tussen KLM, Schiphol en NS), is niet blij met de vertragingen. Ze denken dat de bouwputten op de stations veel reizigers gaan kosten. Volgens directeur N. Döbken is een 'passende ambiance' belangrijk voor het succes van een luxe treinverbinding als de HSL. "Het is dus jammer dat het niet lukt de stations op tijd klaar te krijgen. (…) Mensen zullen wel kunnen in- en uitstappen, maar het is niet zoals we hadden gewild," aldus Döbken.
geweldigquote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:28 schreef dennistd het volgende:
Vandaag 9 jaar geleden: Stations aan de HSL-lijn te laat klaar
De verbouwing van Rotterdam CS is nu vrijwel afgerond, als eerste van de grote stationsquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:03 schreef KnightSolaire het volgende:
Hoewel de toon in dat nieuwsbericht vrij negatief is, ziet het daar geschetste toekomstbeeld er kleurig uit met de kennis van nu
Zou beter zijn als ze gewoon een rondleiding zouden aanbieden. Nu is het iets wat je moet willen winnen. Alsof het iets verschrikkelijk bijzonders is.quote:
Dan ga ik wel als jij hem wint!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou beter zijn als ze gewoon een rondleiding zouden aanbieden. Nu is het iets wat je moet willen winnen. Alsof het iets verschrikkelijk bijzonders is.
Ze zijn bij NS in ieder geval erg blij met jequote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Beneluxtrein zonder fatsoenlijke toiletten is geen uitzondering. Nu trein zonder plees alsnog de baan op gestuurd.
Opheldering gevraagd:
http://www.voorbeterov.nl/130606.php
twitter:NS_online twitterde op woensdag 14-08-2013 om 12:31:44@mijvoorbeterov Bedankt voor je reactie. We laten het direct uitzoeken! ^TZ reageer retweet
Wil je kak niet zo beledigen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
die lui die achter NS_online zitten zijn ook zo dom als kak trouwens
Gaat misschien (tijdelijk) naar Rotterdam CS.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Ik lees net op OVNL dat het grote blauwe bord in Utrecht in september gedemonteerd wordt en niet meer terug zal keren voorlopig. Staat in ieder geval niet in de tekeningen van de architect.
Ik kan nu al het antwoord raden dat het alternatief het opheffen van de trein is. Dat gebeurde met de oude dienstregeling in ieder geval regelmatig bij slechts een defecte toilet of 2.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Beneluxtrein zonder fatsoenlijke toiletten is geen uitzondering. Nu trein zonder plees alsnog de baan op gestuurd.
Opheldering gevraagd:
http://www.voorbeterov.nl/130606.php
Ja. Het is iets structureels. En het lijkt wel alsof juist dat een reden is om er maar niks aan te doen. Wat ben je dan?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
het is helaas iets structureels met de Benelux dat er defecte toiletten of airco's zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |