Heb je zelf in de hand he, stel maar wat voorquote:Op maandag 12 augustus 2013 20:10 schreef greavy het volgende:
Ben benieuwd wat het Nieuwjaarsrondje 2013 -> 2014 dit jaar gaat brengen
mja, of je kiest een andere manier ...quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:46 schreef dennistd het volgende:
Vanmorgen ook al twee op Breda-Tilburg... Lijkt me best lullig eigenlijk: wil je voor de trein springen, rijden ze niet omdat iemand je voor was
Ja dat sentiment hoor je heel veel vanuit treinreizigers en ook treinpersoneel natuurlijk. Maar zulke mensen zijn totaal niet voor rede vatbaar.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, of je kiest een andere manier ...
klopt. Ze zien het als enige uitweg en tegenhouden kun je ze gewoon niet, hoe graag je dat ook zou willen ...quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat sentiment hoor je heel veel vanuit treinreizigers en ook treinpersoneel natuurlijk. Maar zulke mensen zijn totaal niet voor rede vatbaar.
Dat is niet correct. Suïcidale personen verkeren vaak in een soort 'trance' die te doorbreken is. Het plaatsen van hekken rondom het spoor en op de uiteindes van de perrons kan dat bijvoorbeeld al bewerkstelligen. Zo'n betrekkelijk eenvoudig obstakel kan mensen uit de 'trance' helpen wat zelfmoordpogingen kan voorkomen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Ze zien het als enige uitweg en tegenhouden kun je ze gewoon niet, hoe graag je dat ook zou willen ...
1962 belde.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:05 schreef b2py het volgende:
In 30 min van LA naar San Francisco: Hyperloop
Ook gezien ja. "Je wilt een speld? Okee hier is je speld. In deze hooiberg. Of in 1 van de andere vijf. Veel plezier."quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:38 schreef James1988 het volgende:
Ik heb 3 van de 5 documenten bekeken, de meeste informatie is vrij nutteloos: dagplannen voor testen (met de meeste informatie weggetippexed), dienstkaartjes voor testritten, en heel veel terugkerende teksten zoals e-mails over de dagplannen, of instructies over testen op HSL 4.
Hallo, het is augustus, wacht nou maar eerst even alle overstromingen af voordat het alreeds geplande rondje ( hou je vast) in het water valtquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je zelf in de hand he, stel maar wat voor
quote:Na een start of mission op het ERTMS baanvak kan de EVC (J88: de boordcomputer) de richting niet direct bepalen bij het passeren van een single balise groep. Als deze balise groep het richtingsbitje anders rapporteert als de gekozen rijrichting kan de EVC ten onrechte een verkeerde richting aan het RBC (J88: de computer aan de walzijde) afgeven. Bij eerstvolgende balisegroup passage zal de RBC deze fout ontdekken en de verbinding met de trein verbreken. Deze situatie kan zich voordoen na opstarten van de trein en na kopmaken.
Ook staat er nog een hele lijst aan ETCS-change requests die nog niet waren doorgevoerd in de software. Leuk voer voor techneuten, maar uiteindelijk heeft de reiziger er natuurlijk niks aan. Die komt er nog steeds bekaaid vanaf.quote:Uit de rapportage (...) zijn een aantal gevallen te onderscheiden die mogelijk tot operationele hinder leiden bij een grenspassage tussen de HSL-Zuid en de Belgische Lijn 4:
• Verschillende operationele modus aan beide zijden van de grens (voorbeeld OnSight en Full Supervision) (hier is ook open punt 5 op van toepassing)
• Verschillende operationele baan levels aan beide zijden van de grens ( L1 I L2)
• Grenspassages die uitgevoerd worden met maar één actief (single modem handover) modem in het voertuig.
Deze operationele hinder is het gevolg van een veilig falen van de apparatuur in de hierboven genoemde uitzonderingssituaties.
Hoe kan dit bestaan? Als je EEN baken hebt liggen dat gepasseerd wordt, ja, dan snap ik dat je niet kunt bepalen in welke richting. Maar als je speciaal een bakenGROEP hebt neergelegd, hoe kun je dan NIET de richting weten?quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:
Ik vond het document van ProRail over de Trein-Baan-Integratietesten (eerste reeks documenten, vanaf pagina 77) op zich nog wel interessant om door te lezen, omdat daar wordt ingegaan op een aantal tekortkomingen die waren vastgesteld, die mogelijk voor hinder in de treindienst zouden kunnen zorgen.
[Na een start of mission op het ERTMS baanvak kan de EVC (J88: de boordcomputer) de richting niet direct bepalen bij het passeren van een single balise groep. Als deze balise groep het richtingsbitje anders rapporteert als de gekozen rijrichting kan de EVC ten onrechte een verkeerde richting aan het RBC (J88: de computer aan de walzijde) afgeven. Bij eerstvolgende balisegroup passage zal de RBC deze fout ontdekken en de verbinding met de trein verbreken. Deze situatie kan zich voordoen na opstarten van de trein en na kopmaken.]
Dat stel je dan gewoon WEL goed in.quote:Uit de rapportage (...) zijn een aantal gevallen te onderscheiden die mogelijk tot operationele hinder leiden bij een grenspassage tussen de HSL-Zuid en de Belgische Lijn 4:
• Verschillende operationele modus aan beide zijden van de grens (voorbeeld OnSight en Full Supervision) (hier is ook open punt 5 op van toepassing)
Waarom is dat zo en waarom moet ik denken dat dat een uitzonderingssituatie is?quote:• Verschillende operationele baan levels aan beide zijden van de grens ( L1 I L2)
Dat zou geen probleem moeten hoeven zijn natuurlijk.quote:• Grenspassages die uitgevoerd worden met maar één actief (single modem handover) modem in het voertuig.
Ah, maar we falen tenminste veiligquote:Deze operationele hinder is het gevolg van een veilig falen van de apparatuur in de hierboven genoemde uitzonderingssituaties.
En waarom staat dat in die documenten dan?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:41 schreef James1988 het volgende:
Zo heeft AnsaldoBreda op eigen houtje wijzigingen uitgevoerd aan een V250, zonder NS of IL&T hiervan op de hoogte te stellen.
Daar kwamen NS en Lloyd's tijdens de rit achterquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En waarom staat dat in die documenten dan?![]()
Dat is natuurlijk een principe dat op alle spoortechniek wordt toegepast.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah, maar we falen tenminste veilig![]()
Ja. Het staat alleen zo lullig. Maar goed, geWOBte documenten zijn natuurlijk oorspronkelijk ook niet geschreven met "het grote publiek" in gedachten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een principe dat op alle spoortechniek wordt toegepast.
Dat is mooi op tijdquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar kwamen NS en Lloyd's tijdens de rit achter
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
"Hee wat is dit hier?"
"Oh een losse 25 kV kabel. Hoezo?"
"Oh nou. Staat niks van in het boekje?"
Prachtig toch. Van ieder ander persoon zou je dit idee wegwuiven als fantasie, maar Elon Musk is me toch een opperbaasquote:Op maandag 12 augustus 2013 23:05 schreef b2py het volgende:
In 30 min van LA naar San Francisco: Hyperloop
Er wordt geclaimd dat het in 10 jaar operationeel zou zijn.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Prachtig toch. Van ieder ander persoon zou je dit idee wegwuiven als fantasie, maar Elon Musk is me toch een opperbaas. Ik zie dit nog wel gebeuren binnen nu en 50 jaar.
Tja dat dacht men in 2003 ook. Binnen 10 jaar een praktische, mooie, bruikbare, volledig elektrische auto, túúrlijk..quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:32 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er wordt geclaimd dat het in 10 jaar operationeel zou zijn.
Ik voorspel een AnsaldoBredaatje wat dat betreft...
Euh, dat geldt toch alleen voor binnenlands vervoer?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:13 schreef ReisT het volgende:
HSA heeft nu nog het alleenrecht op de HSL-zuid en vraagt hoge prijzen als andere vervoerders er willen rijden.
Ook met losse handen! Sturend effect van de spoorstaaf en alles.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij maakt het echt helemaal niks uit of er in de trein nu handsfree of handheld gebeld wordt: een trein kun je volgens mij prima met één hand besturen..
Correctie: HSA stelt geen prijzen vast. Je betaalt dit:quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:13 schreef ReisT het volgende:
HSA heeft nu nog het alleenrecht op de HSL-zuid en vraagt hoge prijzen als andere vervoerders er willen rijden.
nee, HSA betaalt een vast bedrag per jaar voor het rijden over de HSL en hoe meer treinen er rijden hoe goedkoper het per kilometer wordt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Correctie: HSA stelt geen prijzen vast. Je betaalt dit:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.prorail.nl/sit(...)gde_net_9aug2013.pdf
Netverklaring ProFail dus.
Ja, dat is wat HSA betaalt misschien, maar dit is de netverklaring van ProRail dus dit is wat Thalys bijvoorbeeld betaalt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, HSA betaalt een vast bedrag per jaar voor het rijden over de HSL en hoe meer treinen er rijden hoe goedkoper het per kilometer wordt.
Thalys betaalt voor rijden over de HSL aan HSA. Het bedrag dat in de netverklaring staat is indicatiefquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, dat is wat HSA betaalt misschien, maar dit is de netverklaring van ProRail dus dit is wat Thalys bijvoorbeeld betaalt.
En waar kan ik dat vinden?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Thalys betaalt voor rijden over de HSL aan HSA. Het bedrag dat in de netverklaring staat is indicatief
het bedrag dat jij noemt is de heffing die ProRail vraagt voor het rijden over de HSL, alleen het bedrag moet aan HSA afgetikt worden en dan praat je over heel andere bedragen:quote:
het is tijd voor herbezinning, alleen dat kan niet, omdat het ministerie van I&M bij Financiën in de tang zit en het geld veel te hard nodig heeft. Hierdoor is de HSL niet echt aantrekkelijk en blijft het de komende jaren aanmodderen met de lijn die het vlaggenschip had moeten worden.quote:
Wel godshoerend bizar dat je voor die betonbak ineens 20-25 keer zo veel betaalt als voor normaal spoor. Voor dat je er TWEE keer zo hard kunt rijdenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Correctie: HSA stelt geen prijzen vast. Je betaalt dit:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.prorail.nl/sit(...)gde_net_9aug2013.pdf
Netverklaring ProFail dus.
Inderdaad. Als het nou nog een keer of vier keer zoveel was, tjah, okay, kost wat maar goed.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel godshoerend bizar dat je voor die betonbak ineens 20-25 keer zo veel betaalt als voor normaal spoor. Voor dat je er TWEE keer zo hard kunt rijden
Dat zijn verwaarloosbare mensen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:49 schreef b2py het volgende:
Zo'n roodjas wist mij te vertellen dat mijn 2-1 overgang alleen op zaterdag/zondag geldig was, toch nog ergens goed voor dan.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Ik lees net op OVNL dat het grote blauwe bord in Utrecht in september gedemonteerd wordt en niet meer terug zal keren voorlopig. Staat in ieder geval niet in de tekeningen van de architect.
Nee ook het internationaal vervoer op de HSL-zuid is exclusief voor HSA. De nieuwe Europese regels zijn hier nog niet allemaal van toepassing omdat het vervoer openbaar is aanbesteed vóór de regels werden aangepast.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Euh, dat geldt toch alleen voor binnenlands vervoer?
En we weten allemaal hoe heilig tekeningen van de architect zijn. In Berlin Hbf waren ze ook vergeten toiletten in te plannen. Nou nou nou wat een toestanden dat niet gekost heeft om dat nog recht te zettenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Ik lees net op OVNL dat het grote blauwe bord in Utrecht in september gedemonteerd wordt en niet meer terug zal keren voorlopig. Staat in ieder geval niet in de tekeningen van de architect.
Het kan altijd erger: in Spanje hebben ze een wolkenkrabber van 47 verdiepingen waarbij de lift maar tot de 20e gaat. De reden hiervan is dat ze er wat verdiepingen bij bedacht hebben en vergeten zijn de lift ook mee aan te passen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En we weten allemaal hoe heilig tekeningen van de architect zijn. In Berlin Hbf waren ze ook vergeten toiletten in te plannen. Nou nou nou wat een toestanden dat niet gekost heeft om dat nog recht te zettenHet Hemels-Heilige Intellectueel Eigendom van de Architect werd immers Geschonden
Wat een wereld leven we in zeg.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:26 schreef b2py het volgende:
Ja ik bedoel dat digitale ding ja
Nog even verder dromen in toekomst muziek: http://www.blogit.nl/google-glass-voor-ns-conducteurs
Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.quote:Voor de conducteurs betekent dit bijvoorbeeld, dat, als zij in de trein controleren, ze direct de geactiveerde OV-chip kaarten ‘zien’ en dat ze zich kunnen concentreren op de reizigers zonder OV-chip kaart.
Ook kan in deze ‘NS Layer’ alle relevante informatie rondom wijzigingen, calamiteiten en dergelijke doorgegeven worden aan de conducteurs en machinisten. Het werkt natuurlijk ook de andere kant: Google Glass kan helpen incidenten te signaleren die niet direct gezien worden door de conducteur of de machinist en bijvoorbeeld ook reizigers met een bepaald profiel ‘zoeken’ indien daar behoefte aan is, denk aan de dreiging van een terroristische aanslag.
Ik zat van de week in de trein vanuit Nijmegen naar Zutphen, deed het hele traject.. de dienstdoende conducteur had volgens mij een slechte dag want die kwam eens in de zoveel tijd uit de achterste cabine gekropen om snel ff te sleutelen om vervolgens snel naar binnen te rennen en het deurtje te sluiten. Ik heb hem de gehele rit geen enkele reiziger zien controleren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.
Ach, ik ben een paar weken terug ook op het traject Venlo - Eindhoven gedurende 40 min. maar liefst 3! keer gecontroleerd door de dienstdoende dienstkloppers. "Ja meneer, wij moeten officieel de reiziger elk halfuur zien"quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.
Moraalriddertje. Kom met wat beters.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh dus jij hebt een controleerbewijs en geen vervoersbewijs?
Wauw. Daar zijn dus echt regels voor? En wat voor sanctie staat er op schending? Want als daar echt een regel voor is en die luidt zo als jij zegt, dan kan 90% morgen wel gaan stempelen, als het geen 95 % is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:11 schreef MPG het volgende:
"Ja meneer, wij moeten officieel de reiziger elk halfuur zien"...
Afgelopen weekend was je het er nog roerend mee eens. Waar komt dit opeens vandaan?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moraalriddertje. Kom met wat beters.
ja hehe nogal wiedes. Toen stond ik op blote voeten op een stoep in München te schreeuwen over Fickschnitzels. Jij noemt mijn uitspraken ook maar steekhoudend wanneer het jou uitkomt hequote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Afgelopen weekend was je het er nog roerend mee eens. Waar komt dit opeens vandaan?
Waarom?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje trefkans zou de geloofwaardigheid goed doen?
Nee, daarvoor.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja hehe nogal wiedes. Toen stond ik op blote voeten op een stoep in München te schreeuwen over Fickschnitzels. Jij noemt mijn uitspraken ook maar steekhoudend wanneer het jou uitkomt he![]()
Mij om het even of hij me nou controleert of niet, ik had gewoon een kaartje.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh dus jij hebt een controleerbewijs en geen vervoersbewijs?
Ik kan me van de conducteurs die de hele dag in de eerste klas zitten wel beter voorstellen dat het rondje om de kerk zo onbespreekbaar is. Je wil toch een beetje variatie in je werk en als dat niet van een wisselend publiek komt, moet het maar van het uitzicht komen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.
Vooral dit stukjequote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:28 schreef dennistd het volgende:
Vandaag 9 jaar geleden: Stations aan de HSL-lijn te laat klaar
De ironiequote:HSA, de exploitant van de HSL (een samenwerking tussen KLM, Schiphol en NS), is niet blij met de vertragingen. Ze denken dat de bouwputten op de stations veel reizigers gaan kosten. Volgens directeur N. Döbken is een 'passende ambiance' belangrijk voor het succes van een luxe treinverbinding als de HSL. "Het is dus jammer dat het niet lukt de stations op tijd klaar te krijgen. (…) Mensen zullen wel kunnen in- en uitstappen, maar het is niet zoals we hadden gewild," aldus Döbken.
geweldigquote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:28 schreef dennistd het volgende:
Vandaag 9 jaar geleden: Stations aan de HSL-lijn te laat klaar
De verbouwing van Rotterdam CS is nu vrijwel afgerond, als eerste van de grote stationsquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:03 schreef KnightSolaire het volgende:
Hoewel de toon in dat nieuwsbericht vrij negatief is, ziet het daar geschetste toekomstbeeld er kleurig uit met de kennis van nu
Zou beter zijn als ze gewoon een rondleiding zouden aanbieden. Nu is het iets wat je moet willen winnen. Alsof het iets verschrikkelijk bijzonders is.quote:
Dan ga ik wel als jij hem wint!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou beter zijn als ze gewoon een rondleiding zouden aanbieden. Nu is het iets wat je moet willen winnen. Alsof het iets verschrikkelijk bijzonders is.
Ze zijn bij NS in ieder geval erg blij met jequote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Beneluxtrein zonder fatsoenlijke toiletten is geen uitzondering. Nu trein zonder plees alsnog de baan op gestuurd.
Opheldering gevraagd:
http://www.voorbeterov.nl/130606.php
twitter:NS_online twitterde op woensdag 14-08-2013 om 12:31:44@mijvoorbeterov Bedankt voor je reactie. We laten het direct uitzoeken! ^TZ reageer retweet
Wil je kak niet zo beledigen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
die lui die achter NS_online zitten zijn ook zo dom als kak trouwens
Gaat misschien (tijdelijk) naar Rotterdam CS.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Ik lees net op OVNL dat het grote blauwe bord in Utrecht in september gedemonteerd wordt en niet meer terug zal keren voorlopig. Staat in ieder geval niet in de tekeningen van de architect.
Ik kan nu al het antwoord raden dat het alternatief het opheffen van de trein is. Dat gebeurde met de oude dienstregeling in ieder geval regelmatig bij slechts een defecte toilet of 2.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Beneluxtrein zonder fatsoenlijke toiletten is geen uitzondering. Nu trein zonder plees alsnog de baan op gestuurd.
Opheldering gevraagd:
http://www.voorbeterov.nl/130606.php
Ja. Het is iets structureels. En het lijkt wel alsof juist dat een reden is om er maar niks aan te doen. Wat ben je dan?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
het is helaas iets structureels met de Benelux dat er defecte toiletten of airco's zijn
op lange termijn gooi je hiermee je eigen glazen inquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Het is iets structureels. En het lijkt wel alsof juist dat een reden is om er maar niks aan te doen. Wat ben je dan?
Nee, je verschaft jezelf een excuus om ermee te stoppen. Want eigenlijk is dat wat je het liefste wiltquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op lange termijn gooi je hiermee je eigen glazen in
ze geven hiermee wel ruimte aan Arriva om de treindienst uit te voeren, terwijl ze zelf nog jaren aan blijven modderenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, je verschaft jezelf een excuus om ermee te stoppen. Want eigenlijk is dat wat je het liefste wilt
Precies, niets meer, niets minderquote:
quote:Daarover gesproken:
België gaat geen ruimte vrij maken op het spoor voor De Lage Landen Lijn.
De Haagse wethouder Peter Smit wil deze trein laten rijden tussen Den Haag en Brussel als concurrent van de NS. Maar De Telegraaf heeft van bronnen vernomen dat alle zestien treinpaden voor de verbinding naar Brussel naar de NS gaan en dat de aanvraag voor De Lage Landen Lijn wordt afgewezen.
Dat zou betekenen dat er geen treinen van de Lage Landen Lijn kunnen rijden. De NS wil niet reageren op het bericht.
Bron
Mja hoe lang is dat ondertussen al uitgesteld..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
Brussel - Antwerpen is bijzonder weinig capaciteit hoor...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
![]()
Zou niet zo mooi zijn. En maar 16 treinpaden? Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zittenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Brussel - Antwerpen is bijzonder weinig capaciteit hoor...
Waar zou die ruimte vandaan kunnen komen? Er gaat niet minder treinen rijden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
toch denk ik dat er wel een redelijk pad uit moet kunnen rollen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waar zou die ruimte vandaan kunnen komen? Er gaat niet minder treinen rijden.
De ruimte die er nog is op de route via Zaventem heeft de NMBS straks (deels) zelf nodig, bijvoorbeeld voor de nieuwe IC van Antwerpen naar Brussel-Schuman die er zou komen.
en dit is zeker een punt waar rekening mee gehouden moet wordenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:07 schreef Peter het volgende:
In hoeverre mogen Infrabel en ProRail hun oude zusterbedrijven voortrekken boven nieuwe vervoerders?
Hoe bevalt het tot nu toe?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:18 schreef Dven het volgende:
Nu de trein van Kopenhagen naar Hamburg, aansluitend de nachtrein naar Wenen
Als de EC concurrentie en open-acces wil promoten, moeten ze er streng naar blijven kijken..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch denk ik dat er wel een redelijk pad uit moet kunnen rollen.
[..]
en dit is zeker een punt waar rekening mee gehouden moet worden
En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
Eindpunt Brussel-Noord is wel reëel?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef greavy het volgende:
[..]
En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
Dat is nog lastig, want de treinen staan op Brussel Noord en Brussel Zuid juist te wachten op ruimte in de NZV of verder op ruimte. Daar heb je wel "iets" meer ruimte, maar ik denk dat Infrabel dat ook weigert.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Eindpunt Brussel-Noord is wel reëel?
Schaarbeek zou nog een optie kunnen zijn dan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is nog lastig, want de treinen staan op Brussel Noord en Brussel Zuid juist te wachten op ruimte in de NZV of verder op ruimte. Daar heb je wel "iets" meer ruimte, maar ik denk dat Infrabel dat ook weigert.
door een slimmere inzet in België is er wel wat mogelijk. NMBS moet bezuinigen namelijkquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef greavy het volgende:
[..]
En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
Nee, er zijn meer voorbeelden. Bijvoorbeeld het gedoe met Arnhem-Elst, waar Arriva straks niet meer mag rijden omdat NS zo nodig vaker moet rijden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje voorbarig na een nieuwsbericht van vijf regels niet?
Wat heeft dat voor nut? Te ver lopen van het centrum, geen metro enz.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Schaarbeek zou nog een optie kunnen zijn dan.
Ik snap niet hoe je ProRail in dit bericht kan betrekken als er puur gesproken wordt over dat er geruchten zijn dat de Belgische collega's Arriva geen capaciteit gegeven hebben.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, er zijn meer voorbeelden. Bijvoorbeeld het gedoe met Arnhem-Elst, waar Arriva straks niet meer mag rijden omdat NS zo nodig vaker moet rijden.
Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat heeft dat voor nut? Te ver lopen van het centrum, geen metro enz.
Of je moet via Brussel-West naar Zuid gaan rijden.
Omdat ProRail ook nog geen beslissing heeft genomen over de aanvraag voor het Nederlandse deel van de Lage Landen Lijn.. Die wil eerst met de partijen in gesprek..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je ProRail in dit bericht kan betrekken als er puur gesproken wordt over dat er geruchten zijn dat de Belgische collega's Arriva geen capaciteit gegeven hebben.
Maar Schaarbeek wil je gewoon niet zijn. Kan je net zo goed in Antwerpen keren en daar overstap op IC of IR bieden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.
Alsof je naar Schiphol moet en de trein rijdt niet verder dan Sassenheim. Dan ben je er nog niet maar 't is verder dan Leidenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.
op dit moment nog een storm in een glas water dusquote:De Belgische spoorbeheerder Infrabel heeft nog geen beslissing genomen over het toelaten van de Lage Landen Lijn op het spoor in dat land.
Volgens een woordvoerder van de instantie is de procedure waarbij wordt bekeken of de aanvragers voldoen aan de veiligheidseisen pas op 19 augustus klaar. Daarna moet nog besloten worden welke spoorwegmaatschappijen gebruik mogen maken van de beschikbare treinpaden. Infrabel noemt alle conclusies die nu al getrokken worden dan ook “voorbarig”.
Alleen jammer dat ze alleen maar geldig zijn in de daluren.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zie net dat de dagkaarten bij de blokker een ingebouwde OV-chip hebben zodat ze ook voor een dag bij RET/HTM gebruikt kunnen worden.
Fijn om te weten dat dit soort kaartjes dus ook in de toekomst (wanneer de NS papierloos verder wil) dit soort acties gewoon kunnen blijven bestaan.
Lossen ze dat nu op met vrachtwagen vervoer?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:28 schreef greavy het volgende:
Doordat begin vorige week of aan het eind die week ervoor een wissel is opengereden bij Apeldoorn VAM mag Locon momenteel niet van- en naar de Apeldoornse VAM rijden met de vuiltreinen van/naar Wijster. ProRail weet nog niet wanneer dit wissel is vervangen of gerepareerd.
De beslissing is er al.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:43 schreef Peter het volgende:
[..]
Omdat ProRail ook nog geen beslissing heeft genomen over de aanvraag voor het Nederlandse deel van de Lage Landen Lijn.. Die wil eerst met de partijen in gesprek..
Ik denk het haast ja, want er is al bijna 2 weken geen trein meer geweest om huisvuil op te halen om naar Wijster te brengen. Sowieso vreemd dat ProFail dat wissel maar niet repareert ...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:50 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Lossen ze dat nu op met vrachtwagen vervoer?
Klopt, overigens vindt deze actie met de 'wegwerp'-OV-chipkaarten van Blokker al twee jaar plaatsquote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zie net dat de dagkaarten bij de blokker een ingebouwde OV-chip hebben zodat ze ook voor een dag bij RET/HTM gebruikt kunnen worden.
Fijn om te weten dat dit soort kaartjes dus ook in de toekomst (wanneer de NS papierloos verder wil) dit soort acties gewoon kunnen blijven bestaan.
ideaal vervoer voor een LZV dus, alleen zit je ermee dat in Wijster spoor ligt en een LZV daar niet overheen mag, want potentieel gevaarlijkquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik denk het haast ja, want er is al bijna 2 weken geen trein meer geweest om huisvuil op te halen om naar Wijster te brengen. Sowieso vreemd dat ProFail dat wissel maar niet repareert ...
Er is al een beslissing maar die is nog niet wereldkundig gemaakt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:10 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Die moet je ff uitleggen Rikus.
Dat dus inderdaad. De stakeholders, waaronder MVBOV, zijn inmiddels vertrouwelijk ingelicht.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is al een beslissing maar die is nog niet wereldkundig gemaakt.
Jullie zijn specifiek stakeholder in dat zaakje ja?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:50 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad. De stakeholders, waaronder MVBOV, zijn inmiddels vertrouwelijk ingelicht.
het begrip stakeholder moet je ruim zien. Gewoon een belanghebbende partij, meer niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Jullie zijn specifiek stakeholder in dat zaakje ja?
Klopt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het begrip stakeholder moet je ruim zien. Gewoon een belanghebbende partij, meer niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |