abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129991402
Ik ben eigenlijk wel bijzonder tevreden met de OVC, ten eerste omdat ik geen strippenkaart meer nodig heb die ik slechts incidenteel gebruikte en ten tweede vanwege de mogelijkheid tot het automatisch opwaarderen van het saldo. Vooral dat laatste vind ik gezien mijn reisgedrag bijzonder prettig.

Iets anders: vanmorgen reden er tussen Sittard en Maastricht geen treinen vanwege koperdiefstal. Mijn vader moest naar Maastricht maar bij aankomst op het station in Sittard stond bij zijn trein (IC) de melding: "rijdt niet". Hij snel naar huis om met de auto te gaan, komt hij op het werk blijkt een collega van hem dezelfde trein (maar dan vanuit Roermond) genomen te hebben. Bleek dat ding tóch gewoon doorgereden te zijn naar Maastricht, wat een fantastische informatievoorziening weer :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 20:27:28 ]
pi_129994056
Kan in dat geval wel zo zijn dat de verstoring net werd opgelost rond dat tijdstip en toen plotseling toch kon worden doorgereden. Dan kun je er weinig aan doen op gebied van informatievoorziening.
pi_129997470
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik slaap bij Flessie! :D
Wacht wat? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 augustus 2013 @ 22:23:57 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129997561
wakker worden van rammelende brievenbussen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129997975
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wacht wat? :D
Dat je het weet! ;)
pi_129998156
2 aanrijdingen vanavond al op het traject Zwolle - Groningen :{
  Redactie Sport maandag 12 augustus 2013 @ 22:46:00 #158
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129998545
Vanmorgen ook al twee op Breda-Tilburg... Lijkt me best lullig eigenlijk: wil je voor de trein springen, rijden ze niet omdat iemand je voor was :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_129998613
quote:
6s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:10 schreef greavy het volgende:
Ben benieuwd wat het Nieuwjaarsrondje 2013 -> 2014 dit jaar gaat brengen :)
Heb je zelf in de hand he, stel maar wat voor :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 augustus 2013 @ 22:47:30 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129998619
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:46 schreef dennistd het volgende:
Vanmorgen ook al twee op Breda-Tilburg... Lijkt me best lullig eigenlijk: wil je voor de trein springen, rijden ze niet omdat iemand je voor was :')
mja, of je kiest een andere manier ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129998692
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, of je kiest een andere manier ...
Ja dat sentiment hoor je heel veel vanuit treinreizigers en ook treinpersoneel natuurlijk. Maar zulke mensen zijn totaal niet voor rede vatbaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 augustus 2013 @ 22:54:10 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129998913
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat sentiment hoor je heel veel vanuit treinreizigers en ook treinpersoneel natuurlijk. Maar zulke mensen zijn totaal niet voor rede vatbaar.
klopt. Ze zien het als enige uitweg en tegenhouden kun je ze gewoon niet, hoe graag je dat ook zou willen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130000032
quote:
15s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. Ze zien het als enige uitweg en tegenhouden kun je ze gewoon niet, hoe graag je dat ook zou willen ...
Dat is niet correct. Suïcidale personen verkeren vaak in een soort 'trance' die te doorbreken is. Het plaatsen van hekken rondom het spoor en op de uiteindes van de perrons kan dat bijvoorbeeld al bewerkstelligen. Zo'n betrekkelijk eenvoudig obstakel kan mensen uit de 'trance' helpen wat zelfmoordpogingen kan voorkomen.
pi_130000276
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:30:46 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130000918
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1962 belde.

[ afbeelding ]
_O-
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:38:03 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130001283
Voor iemand die echt veel te veel tijd over heeft (of voor de liefhebber), de overheid heeft heel veel geWOBte documenten over testritten met de V250.

Ik heb 3 van de 5 documenten bekeken, de meeste informatie is vrij nutteloos: dagplannen voor testen (met de meeste informatie weggetippexed), dienstkaartjes voor testritten, en heel veel terugkerende teksten zoals e-mails over de dagplannen, of instructies over testen op HSL 4.
pi_130001331
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:38 schreef James1988 het volgende:
Ik heb 3 van de 5 documenten bekeken, de meeste informatie is vrij nutteloos: dagplannen voor testen (met de meeste informatie weggetippexed), dienstkaartjes voor testritten, en heel veel terugkerende teksten zoals e-mails over de dagplannen, of instructies over testen op HSL 4.
Ook gezien ja. "Je wilt een speld? Okee hier is je speld. In deze hooiberg. Of in 1 van de andere vijf. Veel plezier."
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:42:30 #169
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130001484
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb je zelf in de hand he, stel maar wat voor :s)
Hallo, het is augustus, wacht nou maar eerst even alle overstromingen af voordat het alreeds geplande rondje ( hou je vast) in het water valt :')
pi_130001677
Hele dag alleen maar etappes vervangend busvervoer aan elkaar legoën. En leven op gratis koffie, thee en erwtensoep. Leuk man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:49:58 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130001774
Ik vond het document van ProRail over de Trein-Baan-Integratietesten (eerste reeks documenten, vanaf pagina 77) op zich nog wel interessant om door te lezen, omdat daar wordt ingegaan op een aantal tekortkomingen die waren vastgesteld, die mogelijk voor hinder in de treindienst zouden kunnen zorgen.

quote:
Na een start of mission op het ERTMS baanvak kan de EVC (J88: de boordcomputer) de richting niet direct bepalen bij het passeren van een single balise groep. Als deze balise groep het richtingsbitje anders rapporteert als de gekozen rijrichting kan de EVC ten onrechte een verkeerde richting aan het RBC (J88: de computer aan de walzijde) afgeven. Bij eerstvolgende balisegroup passage zal de RBC deze fout ontdekken en de verbinding met de trein verbreken. Deze situatie kan zich voordoen na opstarten van de trein en na kopmaken.
quote:
Uit de rapportage (...) zijn een aantal gevallen te onderscheiden die mogelijk tot operationele hinder leiden bij een grenspassage tussen de HSL-Zuid en de Belgische Lijn 4:
• Verschillende operationele modus aan beide zijden van de grens (voorbeeld OnSight en Full Supervision) (hier is ook open punt 5 op van toepassing)
• Verschillende operationele baan levels aan beide zijden van de grens ( L1 I L2)
• Grenspassages die uitgevoerd worden met maar één actief (single modem handover) modem in het voertuig.
Deze operationele hinder is het gevolg van een veilig falen van de apparatuur in de hierboven genoemde uitzonderingssituaties.
Ook staat er nog een hele lijst aan ETCS-change requests die nog niet waren doorgevoerd in de software. Leuk voer voor techneuten, maar uiteindelijk heeft de reiziger er natuurlijk niks aan. Die komt er nog steeds bekaaid vanaf.
pi_130008186
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:
Ik vond het document van ProRail over de Trein-Baan-Integratietesten (eerste reeks documenten, vanaf pagina 77) op zich nog wel interessant om door te lezen, omdat daar wordt ingegaan op een aantal tekortkomingen die waren vastgesteld, die mogelijk voor hinder in de treindienst zouden kunnen zorgen.

[Na een start of mission op het ERTMS baanvak kan de EVC (J88: de boordcomputer) de richting niet direct bepalen bij het passeren van een single balise groep. Als deze balise groep het richtingsbitje anders rapporteert als de gekozen rijrichting kan de EVC ten onrechte een verkeerde richting aan het RBC (J88: de computer aan de walzijde) afgeven. Bij eerstvolgende balisegroup passage zal de RBC deze fout ontdekken en de verbinding met de trein verbreken. Deze situatie kan zich voordoen na opstarten van de trein en na kopmaken.]
Hoe kan dit bestaan? Als je EEN baken hebt liggen dat gepasseerd wordt, ja, dan snap ik dat je niet kunt bepalen in welke richting. Maar als je speciaal een bakenGROEP hebt neergelegd, hoe kun je dan NIET de richting weten? 8)7

quote:
Uit de rapportage (...) zijn een aantal gevallen te onderscheiden die mogelijk tot operationele hinder leiden bij een grenspassage tussen de HSL-Zuid en de Belgische Lijn 4:
• Verschillende operationele modus aan beide zijden van de grens (voorbeeld OnSight en Full Supervision) (hier is ook open punt 5 op van toepassing)
Dat stel je dan gewoon WEL goed in.
quote:
• Verschillende operationele baan levels aan beide zijden van de grens ( L1 I L2)
Waarom is dat zo en waarom moet ik denken dat dat een uitzonderingssituatie is?

quote:
• Grenspassages die uitgevoerd worden met maar één actief (single modem handover) modem in het voertuig.
Dat zou geen probleem moeten hoeven zijn natuurlijk.

quote:
Deze operationele hinder is het gevolg van een veilig falen van de apparatuur in de hierboven genoemde uitzonderingssituaties.
Ah, maar we falen tenminste veilig *O* :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:41:25 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130008464
Ik ben waarschijnlijk niet helemaal goed in mijn bovenkamer ( :+ ), maar ik heb alle documenten doorgenomen. Het meeste is oersaai, herhaling van wat al eens is langsgekomen (bijvoorbeeld omdat een reactie op een e-mail wordt geprint), of weggegumd, maar toch zijn er wel een paar interessante dingen. Zo heeft AnsaldoBreda op eigen houtje wijzigingen uitgevoerd aan een V250, zonder NS of IL&T hiervan op de hoogte te stellen. :{
pi_130008562
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:41 schreef James1988 het volgende:
Zo heeft AnsaldoBreda op eigen houtje wijzigingen uitgevoerd aan een V250, zonder NS of IL&T hiervan op de hoogte te stellen. :{
En waarom staat dat in die documenten dan? O-)

Magoe, zoiets blijkt vanzelf wel bij een rechtszaak. Of anders bij dat onafhankelijke onderzoek wat ze zelf zo graag willen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:50:23 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130008614
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En waarom staat dat in die documenten dan? O-)
Daar kwamen NS en Lloyd's tijdens de rit achter :')
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:53:14 #176
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130008657
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ah, maar we falen tenminste veilig *O* :')
Dat is natuurlijk een principe dat op alle spoortechniek wordt toegepast.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_130008695
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een principe dat op alle spoortechniek wordt toegepast.
Ja. Het staat alleen zo lullig. Maar goed, geWOBte documenten zijn natuurlijk oorspronkelijk ook niet geschreven met "het grote publiek" in gedachten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130011514
Omgomgomgomg ik ga zo voor het eerst in 7 weken weer met de trein.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:19:35 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130017343
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar kwamen NS en Lloyd's tijdens de rit achter :')
Dat is mooi op tijd _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130017415
"Hee wat is dit hier? :? "
"Oh een losse 25 kV kabel. Hoezo?"
"Oh nou. Staat niks van in het boekje? :? "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:31:33 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130017804
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
"Hee wat is dit hier? :? "
"Oh een losse 25 kV kabel. Hoezo?"
"Oh nou. Staat niks van in het boekje? :? "
_O-

of:
"Hé, een deurstoring."
"Ik ga even kijken wat er aan de hand is."
"Huh, er mist een deur ..."
"Zo'n sauna was het toch niet?"
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130017901
"Wat knippert daar nou heel de tijd? :? "
"Dat lijkt wel een...? Hè..? :? "
"Bodemplaat? 8)7 "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:50:47 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130018554
maar goed, het verbaast me niets en het is natuurlijk ook een van de redenen van de vertrouwensbreuk
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:19:53 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130019731
het grote scherm dat op Utrecht Centraal hangt gaat in de nacht van 14 op 15 augustus weggehaald worden. Is nodig vanwege de verbouwing van het station

http://somda.nl/forum/11525/p462824/Het+%27Blauwe+bord%27+topic/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130020141
quote:
Prachtig toch. Van ieder ander persoon zou je dit idee wegwuiven als fantasie, maar Elon Musk is me toch een opperbaas _O_ . Ik zie dit nog wel gebeuren binnen nu en 50 jaar.
pi_130020267
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Prachtig toch. Van ieder ander persoon zou je dit idee wegwuiven als fantasie, maar Elon Musk is me toch een opperbaas _O_ . Ik zie dit nog wel gebeuren binnen nu en 50 jaar.
Er wordt geclaimd dat het in 10 jaar operationeel zou zijn.

Ik voorspel een AnsaldoBredaatje wat dat betreft...
pi_130020480
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:32 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Er wordt geclaimd dat het in 10 jaar operationeel zou zijn.

Ik voorspel een AnsaldoBredaatje wat dat betreft...
Tja dat dacht men in 2003 ook. Binnen 10 jaar een praktische, mooie, bruikbare, volledig elektrische auto, túúrlijk..


Bam.
pi_130021873
Ja, maarrr: elektrische auto's waren er 100 jaar geleden ook al, 20 jaar geleden maakten ze ook een kortstondige opleving door, alleen heeft de olie-industrie die ontwikkelingen de keel omgedraaid. Zie ook 'Who Killed The Electric Car?''en 'Revenge of the Electric Car'.

E: Iets anders trouwens, ik zie dat NS Hispeed op Facebook een omslagfoto van Eurostar heeft ingesteld. Is het inmiddels zeker dat die door gaan rijden naar Amsterdam in de toekomst dan? Ik dacht dat dat nog onzeker was.

[ Bericht 30% gewijzigd door KnightSolaire op 13-08-2013 16:37:44 ]
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:54:07 #189
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130023702
Je moet er niet te veel achter zoeken. NS Hispeed verkoopt toevallig ook kaartjes naar Londen, dat willen ze zeker weer even onder de aandacht brengen.

Er komt voorlopig waarschijnlijk geen Eurostar naar Amsterdam omdat de tarieven die HSA vraagt te hoog zijn,
pi_130023716
HSA? Bedoel je niet ProRail?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:13:36 #191
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130026423
HSA heeft nu nog het alleenrecht op de HSL-zuid en vraagt hoge prijzen als andere vervoerders er willen rijden.
pi_130026554
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:13 schreef ReisT het volgende:
HSA heeft nu nog het alleenrecht op de HSL-zuid en vraagt hoge prijzen als andere vervoerders er willen rijden.
Euh, dat geldt toch alleen voor binnenlands vervoer?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:02:32 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130028128
Spaanse treinmachinisten bellen voortaan handsfree

Spaanse treinmachinisten dienen binnenkort handsfree te bellen met de verkeersleiding. Dit is een van de maatregelen die de Spaanse overheid heeft voorgesteld naar aanleiding van de treinramp vorige maand in Santiago de Compostela. De machinist was vlak voor of tijdens de ontsporing van de trein aan het bellen met een collega. In Nederland is het ook toegestaan dat een machinist handheld belt met de verkeersleiding.

Spanje is een onderzoek gestart naar de snelheidslimieten en de werking van beveiligingssystemen op het spoor. Het spoor waar de trein over reed is voor het grootste deel beveiligd door het Europese beveiligingssysteem ERTMS. Vlak voor de plek van het ongeluk neemt het Spaanse beveiligingssysteem ASFA het over.

Keuring
De Spaanse overheid wil verder dat de bewegwijzering wordt verbeterd en dat leerling-machinisten voortaan een keuring doorgaan op hun psychische en lichamelijke gesteldheid, zo meldt NRC Handelsblad.

Volgens de Spaanse rechtbank blijkt uit de eerste bevindingen van het onderzoek dat de hogesnelheidstrein veel te hard reed. De trein die in een gevaarlijke, scherpe bocht ontspoorde vlak voor het station van Santiago de Compostela reed 195 kilometer per uur waar een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur geldt.

Treinramp
De machinist wordt verdacht van dood door schuld. Bij het treinongeluk vielen 79 doden en raakten tientallen mensen gewond.

http://www.spoorpro.nl/pe(...)n-voortaan-handsfree
  Redactie Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:05:20 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130028220
Volgens mij maakt het echt helemaal niks uit of er in de trein nu handsfree of handheld gebeld wordt: een trein kun je volgens mij prima met één hand besturen..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130029335
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij maakt het echt helemaal niks uit of er in de trein nu handsfree of handheld gebeld wordt: een trein kun je volgens mij prima met één hand besturen..
Ook met losse handen! Sturend effect van de spoorstaaf en alles.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:37:51 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130029470
Ik heb bij Arriva in het Noorden al een aantal keer een machinist gehad die rustig een krantje ging lezen tussen de stations door :D
pi_130029579
Dat is reden voor ontslag op staande voet :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_130029634
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:13 schreef ReisT het volgende:
HSA heeft nu nog het alleenrecht op de HSL-zuid en vraagt hoge prijzen als andere vervoerders er willen rijden.
Correctie: HSA stelt geen prijzen vast. Je betaalt dit:

Bron: http://www.prorail.nl/sit(...)gde_net_9aug2013.pdf

Netverklaring ProFail dus.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:45:47 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130029726
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Correctie: HSA stelt geen prijzen vast. Je betaalt dit:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.prorail.nl/sit(...)gde_net_9aug2013.pdf

Netverklaring ProFail dus.
nee, HSA betaalt een vast bedrag per jaar voor het rijden over de HSL en hoe meer treinen er rijden hoe goedkoper het per kilometer wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130029837
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, HSA betaalt een vast bedrag per jaar voor het rijden over de HSL en hoe meer treinen er rijden hoe goedkoper het per kilometer wordt.
Ja, dat is wat HSA betaalt misschien, maar dit is de netverklaring van ProRail dus dit is wat Thalys bijvoorbeeld betaalt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:51:14 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130029933
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, dat is wat HSA betaalt misschien, maar dit is de netverklaring van ProRail dus dit is wat Thalys bijvoorbeeld betaalt.
Thalys betaalt voor rijden over de HSL aan HSA. Het bedrag dat in de netverklaring staat is indicatief
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130029963
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Thalys betaalt voor rijden over de HSL aan HSA. Het bedrag dat in de netverklaring staat is indicatief
En waar kan ik dat vinden?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:00:02 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130030339
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En waar kan ik dat vinden?
het bedrag dat jij noemt is de heffing die ProRail vraagt voor het rijden over de HSL, alleen het bedrag moet aan HSA afgetikt worden en dan praat je over heel andere bedragen:
http://www.treinreiziger.(...)r_voor_thalys-143136
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130030498
Vierendelen die lui.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:05:53 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130030578
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vierendelen die lui.
het is tijd voor herbezinning, alleen dat kan niet, omdat het ministerie van I&M bij Financiën in de tang zit en het geld veel te hard nodig heeft. Hierdoor is de HSL niet echt aantrekkelijk en blijft het de komende jaren aanmodderen met de lijn die het vlaggenschip had moeten worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:06:12 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130030591
Je kunt het terugvinden in het Besluit HSL-heffing, de prijs voor een treinkilometer over de HSL wordt op basis van de formule in dat besluit bepaald.
pi_130030599
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Correctie: HSA stelt geen prijzen vast. Je betaalt dit:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.prorail.nl/sit(...)gde_net_9aug2013.pdf

Netverklaring ProFail dus.
Wel godshoerend bizar dat je voor die betonbak ineens 20-25 keer zo veel betaalt als voor normaal spoor. Voor dat je er TWEE keer zo hard kunt rijden 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130031144
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel godshoerend bizar dat je voor die betonbak ineens 20-25 keer zo veel betaalt als voor normaal spoor. Voor dat je er TWEE keer zo hard kunt rijden 8)7
Inderdaad. Als het nou nog een keer of vier keer zoveel was, tjah, okay, kost wat maar goed.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_130035461
Zo'n roodjas wist mij te vertellen dat mijn 2-1 overgang alleen op zaterdag/zondag geldig was, toch nog ergens goed voor dan.
pi_130035512
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:49 schreef b2py het volgende:
Zo'n roodjas wist mij te vertellen dat mijn 2-1 overgang alleen op zaterdag/zondag geldig was, toch nog ergens goed voor dan.
Dat zijn verwaarloosbare mensen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130036516
Ik lees net op OVNL dat het grote blauwe bord in Utrecht in september gedemonteerd wordt en niet meer terug zal keren voorlopig. Staat in ieder geval niet in de tekeningen van de architect.
pi_130036671
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Ik lees net op OVNL dat het grote blauwe bord in Utrecht in september gedemonteerd wordt en niet meer terug zal keren voorlopig. Staat in ieder geval niet in de tekeningen van de architect.
:? Het grote blauwe bord hangt toch al lang en breed in het spoorwegmuseum?
Of bedoel je het grote witte digitale bord wat er nu hangt?
pi_130037570
Ja ik bedoel dat digitale ding ja :P

Nog even verder dromen in toekomst muziek: http://www.blogit.nl/google-glass-voor-ns-conducteurs
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:48:30 #214
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130038423
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Euh, dat geldt toch alleen voor binnenlands vervoer?
Nee ook het internationaal vervoer op de HSL-zuid is exclusief voor HSA. De nieuwe Europese regels zijn hier nog niet allemaal van toepassing omdat het vervoer openbaar is aanbesteed vóór de regels werden aangepast.
pi_130038453
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Ik lees net op OVNL dat het grote blauwe bord in Utrecht in september gedemonteerd wordt en niet meer terug zal keren voorlopig. Staat in ieder geval niet in de tekeningen van de architect.
En we weten allemaal hoe heilig tekeningen van de architect zijn. In Berlin Hbf waren ze ook vergeten toiletten in te plannen. Nou nou nou wat een toestanden dat niet gekost heeft om dat nog recht te zetten :X Het Hemels-Heilige Intellectueel Eigendom van de Architect werd immers Geschonden :') Wat een wereld leven we in zeg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:50:40 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130038548
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En we weten allemaal hoe heilig tekeningen van de architect zijn. In Berlin Hbf waren ze ook vergeten toiletten in te plannen. Nou nou nou wat een toestanden dat niet gekost heeft om dat nog recht te zetten :X Het Hemels-Heilige Intellectueel Eigendom van de Architect werd immers Geschonden :') Wat een wereld leven we in zeg.
Het kan altijd erger: in Spanje hebben ze een wolkenkrabber van 47 verdiepingen waarbij de lift maar tot de 20e gaat. De reden hiervan is dat ze er wat verdiepingen bij bedacht hebben en vergeten zijn de lift ook mee aan te passen.

Ga je op de 47e verdieping wonen dan loop je maar 27 trappen. Probleem opgelost :7
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130038604
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 22:26 schreef b2py het volgende:
Ja ik bedoel dat digitale ding ja :P

Nog even verder dromen in toekomst muziek: http://www.blogit.nl/google-glass-voor-ns-conducteurs
quote:
Voor de conducteurs betekent dit bijvoorbeeld, dat, als zij in de trein controleren, ze direct de geactiveerde OV-chip kaarten ‘zien’ en dat ze zich kunnen concentreren op de reizigers zonder OV-chip kaart.
Ook kan in deze ‘NS Layer’ alle relevante informatie rondom wijzigingen, calamiteiten en dergelijke doorgegeven worden aan de conducteurs en machinisten. Het werkt natuurlijk ook de andere kant: Google Glass kan helpen incidenten te signaleren die niet direct gezien worden door de conducteur of de machinist en bijvoorbeeld ook reizigers met een bepaald profiel ‘zoeken’ indien daar behoefte aan is, denk aan de dreiging van een terroristische aanslag.
Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Forum Admin dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:06:05 #218
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_130039448
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.
Ik zat van de week in de trein vanuit Nijmegen naar Zutphen, deed het hele traject.. de dienstdoende conducteur had volgens mij een slechte dag want die kwam eens in de zoveel tijd uit de achterste cabine gekropen om snel ff te sleutelen om vervolgens snel naar binnen te rennen en het deurtje te sluiten. Ik heb hem de gehele rit geen enkele reiziger zien controleren. _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_130042813
Oh dus jij hebt een controleerbewijs en geen vervoersbewijs?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 00:11:54 #220
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_130043087
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.
Ach, ik ben een paar weken terug ook op het traject Venlo - Eindhoven gedurende 40 min. maar liefst 3! keer gecontroleerd door de dienstdoende dienstkloppers. "Ja meneer, wij moeten officieel de reiziger elk halfuur zien" :X ...
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_130044609
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 00:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh dus jij hebt een controleerbewijs en geen vervoersbewijs?
Moraalriddertje. Kom met wat beters.

quote:
11s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 00:11 schreef MPG het volgende:
"Ja meneer, wij moeten officieel de reiziger elk halfuur zien" :X ...
Wauw. Daar zijn dus echt regels voor? En wat voor sanctie staat er op schending? Want als daar echt een regel voor is en die luidt zo als jij zegt, dan kan 90% morgen wel gaan stempelen, als het geen 95 % is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130045451
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 01:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moraalriddertje. Kom met wat beters.
Afgelopen weekend was je het er nog roerend mee eens. Waar komt dit opeens vandaan?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_130045457
En het heeft niets met moraalridderij te maken. Wat mij betreft worden conducteurs grotendeels afgeschaft. Kost klappen met geld en levert weinig op.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_130045629
Beetje trefkans zou de geloofwaardigheid goed doen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130045657
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 01:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Afgelopen weekend was je het er nog roerend mee eens. Waar komt dit opeens vandaan?
ja hehe nogal wiedes. Toen stond ik op blote voeten op een stoep in München te schreeuwen over Fickschnitzels. Jij noemt mijn uitspraken ook maar steekhoudend wanneer het jou uitkomt he :D _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130045746
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 01:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje trefkans zou de geloofwaardigheid goed doen?
Waarom?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_130045752
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 01:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja hehe nogal wiedes. Toen stond ik op blote voeten op een stoep in München te schreeuwen over Fickschnitzels. Jij noemt mijn uitspraken ook maar steekhoudend wanneer het jou uitkomt he :D _O-
Nee, daarvoor.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_130046518
Waar doel je precies op?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Forum Admin woensdag 14 augustus 2013 @ 02:49:59 #229
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_130046529
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 00:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh dus jij hebt een controleerbewijs en geen vervoersbewijs?
Mij om het even of hij me nou controleert of niet, ik had gewoon een kaartje.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_130047019
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.
Ik kan me van de conducteurs die de hele dag in de eerste klas zitten wel beter voorstellen dat het rondje om de kerk zo onbespreekbaar is. Je wil toch een beetje variatie in je werk en als dat niet van een wisselend publiek komt, moet het maar van het uitzicht komen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_130047263
Loop je Station Enschede Drienerlo op zie je dat een buffeltje richting Zwolle wat sap verliest. En dat nog wel bij het moterblok. Toch maar even een conducteur aan zijn jas getrokken die iemand in Henglo belde om dit tegaan bekijken. Zal wel niets meer horen wat het geweest was.

Toen hij vertrok leek hij te gaan stromen (mogelijk een diesel lek).
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_130048079
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 09:28:32 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130048575
Vandaag 9 jaar geleden: Stations aan de HSL-lijn te laat klaar _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130048633
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 09:28 schreef dennistd het volgende:
Vandaag 9 jaar geleden: Stations aan de HSL-lijn te laat klaar _O-
Vooral dit stukje

quote:
HSA, de exploitant van de HSL (een samenwerking tussen KLM, Schiphol en NS), is niet blij met de vertragingen. Ze denken dat de bouwputten op de stations veel reizigers gaan kosten. Volgens directeur N. Döbken is een 'passende ambiance' belangrijk voor het succes van een luxe treinverbinding als de HSL. "Het is dus jammer dat het niet lukt de stations op tijd klaar te krijgen. (…) Mensen zullen wel kunnen in- en uitstappen, maar het is niet zoals we hadden gewild," aldus Döbken.
De ironie _O-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 10:48:29 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130050153
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 09:28 schreef dennistd het volgende:
Vandaag 9 jaar geleden: Stations aan de HSL-lijn te laat klaar _O-
geweldig :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130050581
Hoewel de toon in dat nieuwsbericht vrij negatief is, ziet het daar geschetste toekomstbeeld er kleurig uit met de kennis van nu :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 11:06:26 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130050658
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:03 schreef KnightSolaire het volgende:
Hoewel de toon in dat nieuwsbericht vrij negatief is, ziet het daar geschetste toekomstbeeld er kleurig uit met de kennis van nu :')
De verbouwing van Rotterdam CS is nu vrijwel afgerond, als eerste van de grote stations
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130051571
quote:
Zou beter zijn als ze gewoon een rondleiding zouden aanbieden. Nu is het iets wat je moet willen winnen. Alsof het iets verschrikkelijk bijzonders is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130051700
quote:
5s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou beter zijn als ze gewoon een rondleiding zouden aanbieden. Nu is het iets wat je moet willen winnen. Alsof het iets verschrikkelijk bijzonders is.
Dan ga ik wel als jij hem wint! :D
pi_130052034
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan ga ik wel als jij hem wint! :D
Ik ga niet meedoen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130052929
Beneluxtrein zonder fatsoenlijke toiletten is geen uitzondering. Nu trein zonder plees alsnog de baan op gestuurd.

Opheldering gevraagd:

http://www.voorbeterov.nl/130606.php
pi_130053169
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Beneluxtrein zonder fatsoenlijke toiletten is geen uitzondering. Nu trein zonder plees alsnog de baan op gestuurd.

Opheldering gevraagd:

http://www.voorbeterov.nl/130606.php
Ze zijn bij NS in ieder geval erg blij met je
NS_online twitterde op woensdag 14-08-2013 om 12:31:44 @mijvoorbeterov Bedankt voor je reactie. We laten het direct uitzoeken! ^TZ reageer retweet
pi_130053459
die lui die achter NS_online zitten zijn ook zo dom als kak trouwens :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130053602
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
die lui die achter NS_online zitten zijn ook zo dom als kak trouwens :D
Wil je kak niet zo beledigen?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 14 augustus 2013 @ 13:06:43 #246
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_130054057
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Ik lees net op OVNL dat het grote blauwe bord in Utrecht in september gedemonteerd wordt en niet meer terug zal keren voorlopig. Staat in ieder geval niet in de tekeningen van de architect.
Gaat misschien (tijdelijk) naar Rotterdam CS.
pi_130054068
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Beneluxtrein zonder fatsoenlijke toiletten is geen uitzondering. Nu trein zonder plees alsnog de baan op gestuurd.

Opheldering gevraagd:

http://www.voorbeterov.nl/130606.php
Ik kan nu al het antwoord raden dat het alternatief het opheffen van de trein is. Dat gebeurde met de oude dienstregeling in ieder geval regelmatig bij slechts een defecte toilet of 2.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 13:07:15 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130054078
het is helaas iets structureels met de Benelux dat er defecte toiletten of airco's zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130054209
Kunnen die Beneluxstammen niet eens grondig onder handen worden genomen? Ze moeten immers toch nog jaren mee (ook in de nieuwe plannen van de NS).

En besticker ze van de buitenkant trouwens ook eens uniform i.p.v. half in de Hispeed en half in de NSR-kleurstelling :P.
pi_130054214
quote:
15s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
het is helaas iets structureels met de Benelux dat er defecte toiletten of airco's zijn
Ja. Het is iets structureels. En het lijkt wel alsof juist dat een reden is om er maar niks aan te doen. Wat ben je dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 13:12:24 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130054250
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. Het is iets structureels. En het lijkt wel alsof juist dat een reden is om er maar niks aan te doen. Wat ben je dan?
op lange termijn gooi je hiermee je eigen glazen in
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130054313
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op lange termijn gooi je hiermee je eigen glazen in
Nee, je verschaft jezelf een excuus om ermee te stoppen. Want eigenlijk is dat wat je het liefste wilt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 13:19:36 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130054482
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, je verschaft jezelf een excuus om ermee te stoppen. Want eigenlijk is dat wat je het liefste wilt :)
ze geven hiermee wel ruimte aan Arriva om de treindienst uit te voeren, terwijl ze zelf nog jaren aan blijven modderen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130055910
Krijgen we nou alweer dat geblaat over dat een ander het moet overnemen :')
pi_130056056
Nee, PSM bedoelt de Lage Landen Lijn
Daarover gesproken:

België gaat geen ruimte vrij maken op het spoor voor De Lage Landen Lijn.

De Haagse wethouder Peter Smit wil deze trein laten rijden tussen Den Haag en Brussel als concurrent van de NS. Maar De Telegraaf heeft van bronnen vernomen dat alle zestien treinpaden voor de verbinding naar Brussel naar de NS gaan en dat de aanvraag voor De Lage Landen Lijn wordt afgewezen.

Dat zou betekenen dat er geen treinen van de Lage Landen Lijn kunnen rijden. De NS wil niet reageren op het bericht.

Bron
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 14:29:22 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130056771
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:09 schreef b2py het volgende:
Nee, PSM bedoelt de Lage Landen Lijn
Precies, niets meer, niets minder
quote:
Daarover gesproken:

België gaat geen ruimte vrij maken op het spoor voor De Lage Landen Lijn.

De Haagse wethouder Peter Smit wil deze trein laten rijden tussen Den Haag en Brussel als concurrent van de NS. Maar De Telegraaf heeft van bronnen vernomen dat alle zestien treinpaden voor de verbinding naar Brussel naar de NS gaan en dat de aanvraag voor De Lage Landen Lijn wordt afgewezen.

Dat zou betekenen dat er geen treinen van de Lage Landen Lijn kunnen rijden. De NS wil niet reageren op het bericht.

Bron
:{

Zou niet zo mooi zijn. En maar 16 treinpaden? Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:31:22 #257
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130056858
Er staat helaas niet bij over welk jaar het gaat. Lage Landen Lijn gaat zou pas in dienstregelingsjaar 2016 gaan rijden.

Dat omgooien van de NMBS dienstregeling is minder ingrijpend dan je misschien zou denken. Zeker voor Antwerpen-Brussel lijkt er niet zo veel te gaan veranderen.
pi_130057026
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:

Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
Mja hoe lang is dat ondertussen al uitgesteld..
pi_130057194
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:

:{

Zou niet zo mooi zijn. En maar 16 treinpaden? Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
Brussel - Antwerpen is bijzonder weinig capaciteit hoor...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 14:47:46 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130057455
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Brussel - Antwerpen is bijzonder weinig capaciteit hoor...
klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130057524
Wel raar dat NS sowieso 16 treinpaden kan opeisen terwijl er vooralsnog niet 16x p/d gereden gaat worden. Beetje zonde van capaciteit, niet?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 14:52:48 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130057642
mja, niet zo heel gek omdat ze in België nog heel veel met uurs of zelfs twee uurlijkse patronen werken. Dan kun je de benodigde capaciteit maar beter opeisen.

In Nederland zijn we hierin al stappen verder en wordt er met patronen gewerkt die op een aantal trajecten een kwartiersdienst mogelijk maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:02:21 #263
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130057968
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
Waar zou die ruimte vandaan kunnen komen? Er gaat niet minder treinen rijden.

De ruimte die er nog is op de route via Zaventem heeft de NMBS straks (deels) zelf nodig, bijvoorbeeld voor de nieuwe IC van Antwerpen naar Brussel-Schuman die er zou komen.
pi_130058113
In hoeverre mogen Infrabel en ProRail hun oude zusterbedrijven voortrekken boven nieuwe vervoerders?
dag
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:11:28 #265
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130058243
Dat mag niet maar ze doen het toch.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 15:11:44 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130058253
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:02 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waar zou die ruimte vandaan kunnen komen? Er gaat niet minder treinen rijden.

De ruimte die er nog is op de route via Zaventem heeft de NMBS straks (deels) zelf nodig, bijvoorbeeld voor de nieuwe IC van Antwerpen naar Brussel-Schuman die er zou komen.
toch denk ik dat er wel een redelijk pad uit moet kunnen rollen.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:07 schreef Peter het volgende:
In hoeverre mogen Infrabel en ProRail hun oude zusterbedrijven voortrekken boven nieuwe vervoerders?
en dit is zeker een punt waar rekening mee gehouden moet worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:18:42 #267
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_130058485
Nu de trein van Kopenhagen naar Hamburg, aansluitend de nachtrein naar Wenen :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_130058509
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:18 schreef Dven het volgende:
Nu de trein van Kopenhagen naar Hamburg, aansluitend de nachtrein naar Wenen :)
Hoe bevalt het tot nu toe?
dag
pi_130058536
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

toch denk ik dat er wel een redelijk pad uit moet kunnen rollen.

[..]

en dit is zeker een punt waar rekening mee gehouden moet worden
Als de EC concurrentie en open-acces wil promoten, moeten ze er streng naar blijven kijken..
dag
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:22:01 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130058600
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
pi_130058648
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef greavy het volgende:

[..]

En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
Eindpunt Brussel-Noord is wel reëel?
dag
pi_130058688
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:11 schreef ReisT het volgende:
Dat mag niet maar ze doen het toch.
Beetje voorbarig na een nieuwsbericht van vijf regels niet?
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:27:04 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130058750
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:23 schreef Peter het volgende:

[..]

Eindpunt Brussel-Noord is wel reëel?
Dat is nog lastig, want de treinen staan op Brussel Noord en Brussel Zuid juist te wachten op ruimte in de NZV of verder op ruimte. Daar heb je wel "iets" meer ruimte, maar ik denk dat Infrabel dat ook weigert.
pi_130058755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is nog lastig, want de treinen staan op Brussel Noord en Brussel Zuid juist te wachten op ruimte in de NZV of verder op ruimte. Daar heb je wel "iets" meer ruimte, maar ik denk dat Infrabel dat ook weigert.
Schaarbeek zou nog een optie kunnen zijn dan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 15:28:18 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130058783
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef greavy het volgende:

[..]

En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
door een slimmere inzet in België is er wel wat mogelijk. NMBS moet bezuinigen namelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:28:30 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130058790
Doordat begin vorige week of aan het eind die week ervoor een wissel is opengereden bij Apeldoorn VAM mag Locon momenteel niet van- en naar de Apeldoornse VAM rijden met de vuiltreinen van/naar Wijster. ProRail weet nog niet wanneer dit wissel is vervangen of gerepareerd.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:33:51 #277
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130058959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje voorbarig na een nieuwsbericht van vijf regels niet?
Nee, er zijn meer voorbeelden. Bijvoorbeeld het gedoe met Arnhem-Elst, waar Arriva straks niet meer mag rijden omdat NS zo nodig vaker moet rijden.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:37:04 #278
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130059059
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Schaarbeek zou nog een optie kunnen zijn dan.
Wat heeft dat voor nut? Te ver lopen van het centrum, geen metro enz.
Of je moet via Brussel-West naar Zuid gaan rijden.
pi_130059183
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:33 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nee, er zijn meer voorbeelden. Bijvoorbeeld het gedoe met Arnhem-Elst, waar Arriva straks niet meer mag rijden omdat NS zo nodig vaker moet rijden.
Ik snap niet hoe je ProRail in dit bericht kan betrekken als er puur gesproken wordt over dat er geruchten zijn dat de Belgische collega's Arriva geen capaciteit gegeven hebben.
pi_130059188
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:37 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wat heeft dat voor nut? Te ver lopen van het centrum, geen metro enz.
Of je moet via Brussel-West naar Zuid gaan rijden.
Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.
pi_130059256
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je ProRail in dit bericht kan betrekken als er puur gesproken wordt over dat er geruchten zijn dat de Belgische collega's Arriva geen capaciteit gegeven hebben.
Omdat ProRail ook nog geen beslissing heeft genomen over de aanvraag voor het Nederlandse deel van de Lage Landen Lijn.. Die wil eerst met de partijen in gesprek..
dag
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:46:49 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130059397
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.
Maar Schaarbeek wil je gewoon niet zijn. Kan je net zo goed in Antwerpen keren en daar overstap op IC of IR bieden.
pi_130060060
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.
Alsof je naar Schiphol moet en de trein rijdt niet verder dan Sassenheim. Dan ben je er nog niet maar 't is verder dan Leiden :?

Gewoon tot Brussel-Noord is prima. Verder hoef je Brussel toch niet in :+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 16:43:40 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130061502
Infrabel heeft inmiddels gereageerd op het nieuws over de LLL
quote:
De Belgische spoorbeheerder Infrabel heeft nog geen beslissing genomen over het toelaten van de Lage Landen Lijn op het spoor in dat land.

Volgens een woordvoerder van de instantie is de procedure waarbij wordt bekeken of de aanvragers voldoen aan de veiligheidseisen pas op 19 augustus klaar. Daarna moet nog besloten worden welke spoorwegmaatschappijen gebruik mogen maken van de beschikbare treinpaden. Infrabel noemt alle conclusies die nu al getrokken worden dan ook “voorbarig”.
op dit moment nog een storm in een glas water dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130062410
Ik zie net dat de dagkaarten bij de blokker een ingebouwde OV-chip hebben zodat ze ook voor een dag bij RET/HTM gebruikt kunnen worden.

Fijn om te weten dat dit soort kaartjes dus ook in de toekomst (wanneer de NS papierloos verder wil) dit soort acties gewoon kunnen blijven bestaan.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:42:34 #286
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130063369
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zie net dat de dagkaarten bij de blokker een ingebouwde OV-chip hebben zodat ze ook voor een dag bij RET/HTM gebruikt kunnen worden.

Fijn om te weten dat dit soort kaartjes dus ook in de toekomst (wanneer de NS papierloos verder wil) dit soort acties gewoon kunnen blijven bestaan.
Alleen jammer dat ze alleen maar geldig zijn in de daluren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_130063592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:28 schreef greavy het volgende:
Doordat begin vorige week of aan het eind die week ervoor een wissel is opengereden bij Apeldoorn VAM mag Locon momenteel niet van- en naar de Apeldoornse VAM rijden met de vuiltreinen van/naar Wijster. ProRail weet nog niet wanneer dit wissel is vervangen of gerepareerd.
Lossen ze dat nu op met vrachtwagen vervoer?
pi_130063799
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:43 schreef Peter het volgende:

[..]

Omdat ProRail ook nog geen beslissing heeft genomen over de aanvraag voor het Nederlandse deel van de Lage Landen Lijn.. Die wil eerst met de partijen in gesprek..
De beslissing is er al.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:05:48 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130064096
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:50 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Lossen ze dat nu op met vrachtwagen vervoer?
Ik denk het haast ja, want er is al bijna 2 weken geen trein meer geweest om huisvuil op te halen om naar Wijster te brengen. Sowieso vreemd dat ProFail dat wissel maar niet repareert ...
pi_130064947
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zie net dat de dagkaarten bij de blokker een ingebouwde OV-chip hebben zodat ze ook voor een dag bij RET/HTM gebruikt kunnen worden.

Fijn om te weten dat dit soort kaartjes dus ook in de toekomst (wanneer de NS papierloos verder wil) dit soort acties gewoon kunnen blijven bestaan.
Klopt, overigens vindt deze actie met de 'wegwerp'-OV-chipkaarten van Blokker al twee jaar plaats :).

In de toekomst zullen er ook papieren wegwerpchipkaarten via de automaat te krijgen zijn i.p.v. papieren kaartjes.
pi_130065343
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:56 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

De beslissing is er al.
En al bekendgemaakt?
dag
pi_130065406
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:55 schreef Peter het volgende:

[..]

En al bekendgemaakt?
Bekendmaking komt op korte termijn.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:12:01 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130065722
Als er geen capaciteit beschikbaar is, is de infrastructuurbeheerder verplicht om een overbelastverklaring op te stellen en te werken aan een oplossing voor alle betrokken partijen.

Dit kan betekenen dat één van de partijen de capaciteitsaanvraag aanpast of intrekt, maar het kan ook betekenen dat de IB de infra gaat aanpassen om zodoende meer capaciteit te realiseren (bijvoorbeeld door seinverdichting, een inhaalspoor, enz.).

Internationale treinen verdienen extra aandacht vanwege de complexiteit die erbij komt kijken als er in meerdere landen een goed pad moet worden gevonden. In zo'n situatie zal de aanvraag voor een pad voor een nationale trein eerder het onderspit delven dan de aanvraag voor een pad voor een internationale trein.

Hoewel er ongetwijfeld innig contact zal zijn tussen NMBS&Infrabel en tussen NS&ProRail zijn de infrastructuurbeheerders niet in positie om de van oudsher nationale vervoerder voor te trekken. Dat is afgedicht met regels en mogelijkheden voor de mededingingsautoriteiten om in te grijpen.
pi_130066144
Ik kan me voorstellen dat voor 2014 de treinpaden aan NS worden toegewezen, simpelweg omdat Arriva nog geen materiaal heeft en per 2015 wil starten.. Hoe dat dan de volgende jaren zit is een tweede..
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 19:37:10 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130066385
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:05 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik denk het haast ja, want er is al bijna 2 weken geen trein meer geweest om huisvuil op te halen om naar Wijster te brengen. Sowieso vreemd dat ProFail dat wissel maar niet repareert ...
ideaal vervoer voor een LZV dus, alleen zit je ermee dat in Wijster spoor ligt en een LZV daar niet overheen mag, want potentieel gevaarlijk :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:10:04 #296
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_130067637
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:56 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

De beslissing is er al.
Die moet je ff uitleggen Rikus.
pi_130069373
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:10 schreef Aardappelscheermes het volgende:

[..]

Die moet je ff uitleggen Rikus.
Er is al een beslissing maar die is nog niet wereldkundig gemaakt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_130069533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er is al een beslissing maar die is nog niet wereldkundig gemaakt.
Dat dus inderdaad. De stakeholders, waaronder MVBOV, zijn inmiddels vertrouwelijk ingelicht.
pi_130070000
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:50 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad. De stakeholders, waaronder MVBOV, zijn inmiddels vertrouwelijk ingelicht.
Jullie zijn specifiek stakeholder in dat zaakje ja?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 21:03:14 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130070199
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Jullie zijn specifiek stakeholder in dat zaakje ja?
het begrip stakeholder moet je ruim zien. Gewoon een belanghebbende partij, meer niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130070737
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het begrip stakeholder moet je ruim zien. Gewoon een belanghebbende partij, meer niet.
Klopt. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')