abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 13:12:24 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130054250
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. Het is iets structureels. En het lijkt wel alsof juist dat een reden is om er maar niks aan te doen. Wat ben je dan?
op lange termijn gooi je hiermee je eigen glazen in
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130054313
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op lange termijn gooi je hiermee je eigen glazen in
Nee, je verschaft jezelf een excuus om ermee te stoppen. Want eigenlijk is dat wat je het liefste wilt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 13:19:36 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130054482
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, je verschaft jezelf een excuus om ermee te stoppen. Want eigenlijk is dat wat je het liefste wilt :)
ze geven hiermee wel ruimte aan Arriva om de treindienst uit te voeren, terwijl ze zelf nog jaren aan blijven modderen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130055910
Krijgen we nou alweer dat geblaat over dat een ander het moet overnemen :')
pi_130056056
Nee, PSM bedoelt de Lage Landen Lijn
Daarover gesproken:

België gaat geen ruimte vrij maken op het spoor voor De Lage Landen Lijn.

De Haagse wethouder Peter Smit wil deze trein laten rijden tussen Den Haag en Brussel als concurrent van de NS. Maar De Telegraaf heeft van bronnen vernomen dat alle zestien treinpaden voor de verbinding naar Brussel naar de NS gaan en dat de aanvraag voor De Lage Landen Lijn wordt afgewezen.

Dat zou betekenen dat er geen treinen van de Lage Landen Lijn kunnen rijden. De NS wil niet reageren op het bericht.

Bron
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 14:29:22 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130056771
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:09 schreef b2py het volgende:
Nee, PSM bedoelt de Lage Landen Lijn
Precies, niets meer, niets minder
quote:
Daarover gesproken:

België gaat geen ruimte vrij maken op het spoor voor De Lage Landen Lijn.

De Haagse wethouder Peter Smit wil deze trein laten rijden tussen Den Haag en Brussel als concurrent van de NS. Maar De Telegraaf heeft van bronnen vernomen dat alle zestien treinpaden voor de verbinding naar Brussel naar de NS gaan en dat de aanvraag voor De Lage Landen Lijn wordt afgewezen.

Dat zou betekenen dat er geen treinen van de Lage Landen Lijn kunnen rijden. De NS wil niet reageren op het bericht.

Bron
:{

Zou niet zo mooi zijn. En maar 16 treinpaden? Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:31:22 #257
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130056858
Er staat helaas niet bij over welk jaar het gaat. Lage Landen Lijn gaat zou pas in dienstregelingsjaar 2016 gaan rijden.

Dat omgooien van de NMBS dienstregeling is minder ingrijpend dan je misschien zou denken. Zeker voor Antwerpen-Brussel lijkt er niet zo veel te gaan veranderen.
pi_130057026
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:

Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
Mja hoe lang is dat ondertussen al uitgesteld..
pi_130057194
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:

:{

Zou niet zo mooi zijn. En maar 16 treinpaden? Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
Brussel - Antwerpen is bijzonder weinig capaciteit hoor...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 14:47:46 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130057455
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Brussel - Antwerpen is bijzonder weinig capaciteit hoor...
klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130057524
Wel raar dat NS sowieso 16 treinpaden kan opeisen terwijl er vooralsnog niet 16x p/d gereden gaat worden. Beetje zonde van capaciteit, niet?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 14:52:48 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130057642
mja, niet zo heel gek omdat ze in België nog heel veel met uurs of zelfs twee uurlijkse patronen werken. Dan kun je de benodigde capaciteit maar beter opeisen.

In Nederland zijn we hierin al stappen verder en wordt er met patronen gewerkt die op een aantal trajecten een kwartiersdienst mogelijk maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:02:21 #263
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130057968
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
Waar zou die ruimte vandaan kunnen komen? Er gaat niet minder treinen rijden.

De ruimte die er nog is op de route via Zaventem heeft de NMBS straks (deels) zelf nodig, bijvoorbeeld voor de nieuwe IC van Antwerpen naar Brussel-Schuman die er zou komen.
pi_130058113
In hoeverre mogen Infrabel en ProRail hun oude zusterbedrijven voortrekken boven nieuwe vervoerders?
dag
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:11:28 #265
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130058243
Dat mag niet maar ze doen het toch.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 15:11:44 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130058253
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:02 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waar zou die ruimte vandaan kunnen komen? Er gaat niet minder treinen rijden.

De ruimte die er nog is op de route via Zaventem heeft de NMBS straks (deels) zelf nodig, bijvoorbeeld voor de nieuwe IC van Antwerpen naar Brussel-Schuman die er zou komen.
toch denk ik dat er wel een redelijk pad uit moet kunnen rollen.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:07 schreef Peter het volgende:
In hoeverre mogen Infrabel en ProRail hun oude zusterbedrijven voortrekken boven nieuwe vervoerders?
en dit is zeker een punt waar rekening mee gehouden moet worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:18:42 #267
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_130058485
Nu de trein van Kopenhagen naar Hamburg, aansluitend de nachtrein naar Wenen :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_130058509
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:18 schreef Dven het volgende:
Nu de trein van Kopenhagen naar Hamburg, aansluitend de nachtrein naar Wenen :)
Hoe bevalt het tot nu toe?
dag
pi_130058536
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

toch denk ik dat er wel een redelijk pad uit moet kunnen rollen.

[..]

en dit is zeker een punt waar rekening mee gehouden moet worden
Als de EC concurrentie en open-acces wil promoten, moeten ze er streng naar blijven kijken..
dag
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:22:01 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130058600
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
pi_130058648
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef greavy het volgende:

[..]

En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
Eindpunt Brussel-Noord is wel reëel?
dag
pi_130058688
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:11 schreef ReisT het volgende:
Dat mag niet maar ze doen het toch.
Beetje voorbarig na een nieuwsbericht van vijf regels niet?
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:27:04 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130058750
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:23 schreef Peter het volgende:

[..]

Eindpunt Brussel-Noord is wel reëel?
Dat is nog lastig, want de treinen staan op Brussel Noord en Brussel Zuid juist te wachten op ruimte in de NZV of verder op ruimte. Daar heb je wel "iets" meer ruimte, maar ik denk dat Infrabel dat ook weigert.
pi_130058755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is nog lastig, want de treinen staan op Brussel Noord en Brussel Zuid juist te wachten op ruimte in de NZV of verder op ruimte. Daar heb je wel "iets" meer ruimte, maar ik denk dat Infrabel dat ook weigert.
Schaarbeek zou nog een optie kunnen zijn dan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 15:28:18 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130058783
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef greavy het volgende:

[..]

En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
door een slimmere inzet in België is er wel wat mogelijk. NMBS moet bezuinigen namelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')