op lange termijn gooi je hiermee je eigen glazen inquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Het is iets structureels. En het lijkt wel alsof juist dat een reden is om er maar niks aan te doen. Wat ben je dan?
Nee, je verschaft jezelf een excuus om ermee te stoppen. Want eigenlijk is dat wat je het liefste wiltquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op lange termijn gooi je hiermee je eigen glazen in
ze geven hiermee wel ruimte aan Arriva om de treindienst uit te voeren, terwijl ze zelf nog jaren aan blijven modderenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, je verschaft jezelf een excuus om ermee te stoppen. Want eigenlijk is dat wat je het liefste wilt
Precies, niets meer, niets minderquote:
quote:Daarover gesproken:
België gaat geen ruimte vrij maken op het spoor voor De Lage Landen Lijn.
De Haagse wethouder Peter Smit wil deze trein laten rijden tussen Den Haag en Brussel als concurrent van de NS. Maar De Telegraaf heeft van bronnen vernomen dat alle zestien treinpaden voor de verbinding naar Brussel naar de NS gaan en dat de aanvraag voor De Lage Landen Lijn wordt afgewezen.
Dat zou betekenen dat er geen treinen van de Lage Landen Lijn kunnen rijden. De NS wil niet reageren op het bericht.
Bron
Mja hoe lang is dat ondertussen al uitgesteld..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
Brussel - Antwerpen is bijzonder weinig capaciteit hoor...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
![]()
Zou niet zo mooi zijn. En maar 16 treinpaden? Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zittenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Brussel - Antwerpen is bijzonder weinig capaciteit hoor...
Waar zou die ruimte vandaan kunnen komen? Er gaat niet minder treinen rijden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
toch denk ik dat er wel een redelijk pad uit moet kunnen rollen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waar zou die ruimte vandaan kunnen komen? Er gaat niet minder treinen rijden.
De ruimte die er nog is op de route via Zaventem heeft de NMBS straks (deels) zelf nodig, bijvoorbeeld voor de nieuwe IC van Antwerpen naar Brussel-Schuman die er zou komen.
en dit is zeker een punt waar rekening mee gehouden moet wordenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:07 schreef Peter het volgende:
In hoeverre mogen Infrabel en ProRail hun oude zusterbedrijven voortrekken boven nieuwe vervoerders?
Hoe bevalt het tot nu toe?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:18 schreef Dven het volgende:
Nu de trein van Kopenhagen naar Hamburg, aansluitend de nachtrein naar Wenen
Als de EC concurrentie en open-acces wil promoten, moeten ze er streng naar blijven kijken..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch denk ik dat er wel een redelijk pad uit moet kunnen rollen.
[..]
en dit is zeker een punt waar rekening mee gehouden moet worden
En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
Eindpunt Brussel-Noord is wel reëel?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef greavy het volgende:
[..]
En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
Dat is nog lastig, want de treinen staan op Brussel Noord en Brussel Zuid juist te wachten op ruimte in de NZV of verder op ruimte. Daar heb je wel "iets" meer ruimte, maar ik denk dat Infrabel dat ook weigert.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Eindpunt Brussel-Noord is wel reëel?
Schaarbeek zou nog een optie kunnen zijn dan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is nog lastig, want de treinen staan op Brussel Noord en Brussel Zuid juist te wachten op ruimte in de NZV of verder op ruimte. Daar heb je wel "iets" meer ruimte, maar ik denk dat Infrabel dat ook weigert.
door een slimmere inzet in België is er wel wat mogelijk. NMBS moet bezuinigen namelijkquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef greavy het volgende:
[..]
En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |