abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 13:12:24 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130054250
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. Het is iets structureels. En het lijkt wel alsof juist dat een reden is om er maar niks aan te doen. Wat ben je dan?
op lange termijn gooi je hiermee je eigen glazen in
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130054313
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op lange termijn gooi je hiermee je eigen glazen in
Nee, je verschaft jezelf een excuus om ermee te stoppen. Want eigenlijk is dat wat je het liefste wilt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 13:19:36 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130054482
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, je verschaft jezelf een excuus om ermee te stoppen. Want eigenlijk is dat wat je het liefste wilt :)
ze geven hiermee wel ruimte aan Arriva om de treindienst uit te voeren, terwijl ze zelf nog jaren aan blijven modderen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130055910
Krijgen we nou alweer dat geblaat over dat een ander het moet overnemen :')
pi_130056056
Nee, PSM bedoelt de Lage Landen Lijn
Daarover gesproken:

België gaat geen ruimte vrij maken op het spoor voor De Lage Landen Lijn.

De Haagse wethouder Peter Smit wil deze trein laten rijden tussen Den Haag en Brussel als concurrent van de NS. Maar De Telegraaf heeft van bronnen vernomen dat alle zestien treinpaden voor de verbinding naar Brussel naar de NS gaan en dat de aanvraag voor De Lage Landen Lijn wordt afgewezen.

Dat zou betekenen dat er geen treinen van de Lage Landen Lijn kunnen rijden. De NS wil niet reageren op het bericht.

Bron
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 14:29:22 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130056771
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:09 schreef b2py het volgende:
Nee, PSM bedoelt de Lage Landen Lijn
Precies, niets meer, niets minder
quote:
Daarover gesproken:

België gaat geen ruimte vrij maken op het spoor voor De Lage Landen Lijn.

De Haagse wethouder Peter Smit wil deze trein laten rijden tussen Den Haag en Brussel als concurrent van de NS. Maar De Telegraaf heeft van bronnen vernomen dat alle zestien treinpaden voor de verbinding naar Brussel naar de NS gaan en dat de aanvraag voor De Lage Landen Lijn wordt afgewezen.

Dat zou betekenen dat er geen treinen van de Lage Landen Lijn kunnen rijden. De NS wil niet reageren op het bericht.

Bron
:{

Zou niet zo mooi zijn. En maar 16 treinpaden? Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:31:22 #257
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130056858
Er staat helaas niet bij over welk jaar het gaat. Lage Landen Lijn gaat zou pas in dienstregelingsjaar 2016 gaan rijden.

Dat omgooien van de NMBS dienstregeling is minder ingrijpend dan je misschien zou denken. Zeker voor Antwerpen-Brussel lijkt er niet zo veel te gaan veranderen.
pi_130057026
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:

Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
Mja hoe lang is dat ondertussen al uitgesteld..
pi_130057194
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:

:{

Zou niet zo mooi zijn. En maar 16 treinpaden? Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
Brussel - Antwerpen is bijzonder weinig capaciteit hoor...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 14:47:46 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130057455
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Brussel - Antwerpen is bijzonder weinig capaciteit hoor...
klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130057524
Wel raar dat NS sowieso 16 treinpaden kan opeisen terwijl er vooralsnog niet 16x p/d gereden gaat worden. Beetje zonde van capaciteit, niet?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 14:52:48 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130057642
mja, niet zo heel gek omdat ze in België nog heel veel met uurs of zelfs twee uurlijkse patronen werken. Dan kun je de benodigde capaciteit maar beter opeisen.

In Nederland zijn we hierin al stappen verder en wordt er met patronen gewerkt die op een aantal trajecten een kwartiersdienst mogelijk maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:02:21 #263
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130057968
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
Waar zou die ruimte vandaan kunnen komen? Er gaat niet minder treinen rijden.

De ruimte die er nog is op de route via Zaventem heeft de NMBS straks (deels) zelf nodig, bijvoorbeeld voor de nieuwe IC van Antwerpen naar Brussel-Schuman die er zou komen.
pi_130058113
In hoeverre mogen Infrabel en ProRail hun oude zusterbedrijven voortrekken boven nieuwe vervoerders?
dag
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:11:28 #265
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130058243
Dat mag niet maar ze doen het toch.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 15:11:44 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130058253
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:02 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waar zou die ruimte vandaan kunnen komen? Er gaat niet minder treinen rijden.

De ruimte die er nog is op de route via Zaventem heeft de NMBS straks (deels) zelf nodig, bijvoorbeeld voor de nieuwe IC van Antwerpen naar Brussel-Schuman die er zou komen.
toch denk ik dat er wel een redelijk pad uit moet kunnen rollen.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:07 schreef Peter het volgende:
In hoeverre mogen Infrabel en ProRail hun oude zusterbedrijven voortrekken boven nieuwe vervoerders?
en dit is zeker een punt waar rekening mee gehouden moet worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:18:42 #267
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_130058485
Nu de trein van Kopenhagen naar Hamburg, aansluitend de nachtrein naar Wenen :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_130058509
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:18 schreef Dven het volgende:
Nu de trein van Kopenhagen naar Hamburg, aansluitend de nachtrein naar Wenen :)
Hoe bevalt het tot nu toe?
dag
pi_130058536
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

toch denk ik dat er wel een redelijk pad uit moet kunnen rollen.

[..]

en dit is zeker een punt waar rekening mee gehouden moet worden
Als de EC concurrentie en open-acces wil promoten, moeten ze er streng naar blijven kijken..
dag
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:22:01 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130058600
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
pi_130058648
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef greavy het volgende:

[..]

En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
Eindpunt Brussel-Noord is wel reëel?
dag
pi_130058688
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:11 schreef ReisT het volgende:
Dat mag niet maar ze doen het toch.
Beetje voorbarig na een nieuwsbericht van vijf regels niet?
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:27:04 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130058750
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:23 schreef Peter het volgende:

[..]

Eindpunt Brussel-Noord is wel reëel?
Dat is nog lastig, want de treinen staan op Brussel Noord en Brussel Zuid juist te wachten op ruimte in de NZV of verder op ruimte. Daar heb je wel "iets" meer ruimte, maar ik denk dat Infrabel dat ook weigert.
pi_130058755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is nog lastig, want de treinen staan op Brussel Noord en Brussel Zuid juist te wachten op ruimte in de NZV of verder op ruimte. Daar heb je wel "iets" meer ruimte, maar ik denk dat Infrabel dat ook weigert.
Schaarbeek zou nog een optie kunnen zijn dan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 15:28:18 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130058783
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef greavy het volgende:

[..]

En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
door een slimmere inzet in België is er wel wat mogelijk. NMBS moet bezuinigen namelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:28:30 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130058790
Doordat begin vorige week of aan het eind die week ervoor een wissel is opengereden bij Apeldoorn VAM mag Locon momenteel niet van- en naar de Apeldoornse VAM rijden met de vuiltreinen van/naar Wijster. ProRail weet nog niet wanneer dit wissel is vervangen of gerepareerd.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:33:51 #277
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130058959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje voorbarig na een nieuwsbericht van vijf regels niet?
Nee, er zijn meer voorbeelden. Bijvoorbeeld het gedoe met Arnhem-Elst, waar Arriva straks niet meer mag rijden omdat NS zo nodig vaker moet rijden.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:37:04 #278
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130059059
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Schaarbeek zou nog een optie kunnen zijn dan.
Wat heeft dat voor nut? Te ver lopen van het centrum, geen metro enz.
Of je moet via Brussel-West naar Zuid gaan rijden.
pi_130059183
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:33 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nee, er zijn meer voorbeelden. Bijvoorbeeld het gedoe met Arnhem-Elst, waar Arriva straks niet meer mag rijden omdat NS zo nodig vaker moet rijden.
Ik snap niet hoe je ProRail in dit bericht kan betrekken als er puur gesproken wordt over dat er geruchten zijn dat de Belgische collega's Arriva geen capaciteit gegeven hebben.
pi_130059188
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:37 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wat heeft dat voor nut? Te ver lopen van het centrum, geen metro enz.
Of je moet via Brussel-West naar Zuid gaan rijden.
Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.
pi_130059256
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je ProRail in dit bericht kan betrekken als er puur gesproken wordt over dat er geruchten zijn dat de Belgische collega's Arriva geen capaciteit gegeven hebben.
Omdat ProRail ook nog geen beslissing heeft genomen over de aanvraag voor het Nederlandse deel van de Lage Landen Lijn.. Die wil eerst met de partijen in gesprek..
dag
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:46:49 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130059397
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.
Maar Schaarbeek wil je gewoon niet zijn. Kan je net zo goed in Antwerpen keren en daar overstap op IC of IR bieden.
pi_130060060
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.
Alsof je naar Schiphol moet en de trein rijdt niet verder dan Sassenheim. Dan ben je er nog niet maar 't is verder dan Leiden :?

Gewoon tot Brussel-Noord is prima. Verder hoef je Brussel toch niet in :+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 16:43:40 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130061502
Infrabel heeft inmiddels gereageerd op het nieuws over de LLL
quote:
De Belgische spoorbeheerder Infrabel heeft nog geen beslissing genomen over het toelaten van de Lage Landen Lijn op het spoor in dat land.

Volgens een woordvoerder van de instantie is de procedure waarbij wordt bekeken of de aanvragers voldoen aan de veiligheidseisen pas op 19 augustus klaar. Daarna moet nog besloten worden welke spoorwegmaatschappijen gebruik mogen maken van de beschikbare treinpaden. Infrabel noemt alle conclusies die nu al getrokken worden dan ook “voorbarig”.
op dit moment nog een storm in een glas water dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130062410
Ik zie net dat de dagkaarten bij de blokker een ingebouwde OV-chip hebben zodat ze ook voor een dag bij RET/HTM gebruikt kunnen worden.

Fijn om te weten dat dit soort kaartjes dus ook in de toekomst (wanneer de NS papierloos verder wil) dit soort acties gewoon kunnen blijven bestaan.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:42:34 #286
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130063369
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zie net dat de dagkaarten bij de blokker een ingebouwde OV-chip hebben zodat ze ook voor een dag bij RET/HTM gebruikt kunnen worden.

Fijn om te weten dat dit soort kaartjes dus ook in de toekomst (wanneer de NS papierloos verder wil) dit soort acties gewoon kunnen blijven bestaan.
Alleen jammer dat ze alleen maar geldig zijn in de daluren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_130063592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:28 schreef greavy het volgende:
Doordat begin vorige week of aan het eind die week ervoor een wissel is opengereden bij Apeldoorn VAM mag Locon momenteel niet van- en naar de Apeldoornse VAM rijden met de vuiltreinen van/naar Wijster. ProRail weet nog niet wanneer dit wissel is vervangen of gerepareerd.
Lossen ze dat nu op met vrachtwagen vervoer?
pi_130063799
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:43 schreef Peter het volgende:

[..]

Omdat ProRail ook nog geen beslissing heeft genomen over de aanvraag voor het Nederlandse deel van de Lage Landen Lijn.. Die wil eerst met de partijen in gesprek..
De beslissing is er al.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:05:48 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130064096
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:50 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Lossen ze dat nu op met vrachtwagen vervoer?
Ik denk het haast ja, want er is al bijna 2 weken geen trein meer geweest om huisvuil op te halen om naar Wijster te brengen. Sowieso vreemd dat ProFail dat wissel maar niet repareert ...
pi_130064947
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zie net dat de dagkaarten bij de blokker een ingebouwde OV-chip hebben zodat ze ook voor een dag bij RET/HTM gebruikt kunnen worden.

Fijn om te weten dat dit soort kaartjes dus ook in de toekomst (wanneer de NS papierloos verder wil) dit soort acties gewoon kunnen blijven bestaan.
Klopt, overigens vindt deze actie met de 'wegwerp'-OV-chipkaarten van Blokker al twee jaar plaats :).

In de toekomst zullen er ook papieren wegwerpchipkaarten via de automaat te krijgen zijn i.p.v. papieren kaartjes.
pi_130065343
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:56 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

De beslissing is er al.
En al bekendgemaakt?
dag
pi_130065406
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:55 schreef Peter het volgende:

[..]

En al bekendgemaakt?
Bekendmaking komt op korte termijn.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:12:01 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130065722
Als er geen capaciteit beschikbaar is, is de infrastructuurbeheerder verplicht om een overbelastverklaring op te stellen en te werken aan een oplossing voor alle betrokken partijen.

Dit kan betekenen dat één van de partijen de capaciteitsaanvraag aanpast of intrekt, maar het kan ook betekenen dat de IB de infra gaat aanpassen om zodoende meer capaciteit te realiseren (bijvoorbeeld door seinverdichting, een inhaalspoor, enz.).

Internationale treinen verdienen extra aandacht vanwege de complexiteit die erbij komt kijken als er in meerdere landen een goed pad moet worden gevonden. In zo'n situatie zal de aanvraag voor een pad voor een nationale trein eerder het onderspit delven dan de aanvraag voor een pad voor een internationale trein.

Hoewel er ongetwijfeld innig contact zal zijn tussen NMBS&Infrabel en tussen NS&ProRail zijn de infrastructuurbeheerders niet in positie om de van oudsher nationale vervoerder voor te trekken. Dat is afgedicht met regels en mogelijkheden voor de mededingingsautoriteiten om in te grijpen.
pi_130066144
Ik kan me voorstellen dat voor 2014 de treinpaden aan NS worden toegewezen, simpelweg omdat Arriva nog geen materiaal heeft en per 2015 wil starten.. Hoe dat dan de volgende jaren zit is een tweede..
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 19:37:10 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130066385
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:05 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik denk het haast ja, want er is al bijna 2 weken geen trein meer geweest om huisvuil op te halen om naar Wijster te brengen. Sowieso vreemd dat ProFail dat wissel maar niet repareert ...
ideaal vervoer voor een LZV dus, alleen zit je ermee dat in Wijster spoor ligt en een LZV daar niet overheen mag, want potentieel gevaarlijk :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:10:04 #296
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_130067637
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:56 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

De beslissing is er al.
Die moet je ff uitleggen Rikus.
pi_130069373
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:10 schreef Aardappelscheermes het volgende:

[..]

Die moet je ff uitleggen Rikus.
Er is al een beslissing maar die is nog niet wereldkundig gemaakt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_130069533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er is al een beslissing maar die is nog niet wereldkundig gemaakt.
Dat dus inderdaad. De stakeholders, waaronder MVBOV, zijn inmiddels vertrouwelijk ingelicht.
pi_130070000
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:50 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad. De stakeholders, waaronder MVBOV, zijn inmiddels vertrouwelijk ingelicht.
Jullie zijn specifiek stakeholder in dat zaakje ja?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 21:03:14 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130070199
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Jullie zijn specifiek stakeholder in dat zaakje ja?
het begrip stakeholder moet je ruim zien. Gewoon een belanghebbende partij, meer niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')