op lange termijn gooi je hiermee je eigen glazen inquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Het is iets structureels. En het lijkt wel alsof juist dat een reden is om er maar niks aan te doen. Wat ben je dan?
Nee, je verschaft jezelf een excuus om ermee te stoppen. Want eigenlijk is dat wat je het liefste wiltquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op lange termijn gooi je hiermee je eigen glazen in
ze geven hiermee wel ruimte aan Arriva om de treindienst uit te voeren, terwijl ze zelf nog jaren aan blijven modderenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, je verschaft jezelf een excuus om ermee te stoppen. Want eigenlijk is dat wat je het liefste wilt
Precies, niets meer, niets minderquote:
quote:Daarover gesproken:
België gaat geen ruimte vrij maken op het spoor voor De Lage Landen Lijn.
De Haagse wethouder Peter Smit wil deze trein laten rijden tussen Den Haag en Brussel als concurrent van de NS. Maar De Telegraaf heeft van bronnen vernomen dat alle zestien treinpaden voor de verbinding naar Brussel naar de NS gaan en dat de aanvraag voor De Lage Landen Lijn wordt afgewezen.
Dat zou betekenen dat er geen treinen van de Lage Landen Lijn kunnen rijden. De NS wil niet reageren op het bericht.
Bron
Mja hoe lang is dat ondertussen al uitgesteld..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
Brussel - Antwerpen is bijzonder weinig capaciteit hoor...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
![]()
Zou niet zo mooi zijn. En maar 16 treinpaden? Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zittenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Brussel - Antwerpen is bijzonder weinig capaciteit hoor...
Waar zou die ruimte vandaan kunnen komen? Er gaat niet minder treinen rijden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
toch denk ik dat er wel een redelijk pad uit moet kunnen rollen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waar zou die ruimte vandaan kunnen komen? Er gaat niet minder treinen rijden.
De ruimte die er nog is op de route via Zaventem heeft de NMBS straks (deels) zelf nodig, bijvoorbeeld voor de nieuwe IC van Antwerpen naar Brussel-Schuman die er zou komen.
en dit is zeker een punt waar rekening mee gehouden moet wordenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:07 schreef Peter het volgende:
In hoeverre mogen Infrabel en ProRail hun oude zusterbedrijven voortrekken boven nieuwe vervoerders?
Hoe bevalt het tot nu toe?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:18 schreef Dven het volgende:
Nu de trein van Kopenhagen naar Hamburg, aansluitend de nachtrein naar Wenen
Als de EC concurrentie en open-acces wil promoten, moeten ze er streng naar blijven kijken..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch denk ik dat er wel een redelijk pad uit moet kunnen rollen.
[..]
en dit is zeker een punt waar rekening mee gehouden moet worden
En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
Eindpunt Brussel-Noord is wel reëel?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef greavy het volgende:
[..]
En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
Dat is nog lastig, want de treinen staan op Brussel Noord en Brussel Zuid juist te wachten op ruimte in de NZV of verder op ruimte. Daar heb je wel "iets" meer ruimte, maar ik denk dat Infrabel dat ook weigert.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Eindpunt Brussel-Noord is wel reëel?
Schaarbeek zou nog een optie kunnen zijn dan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is nog lastig, want de treinen staan op Brussel Noord en Brussel Zuid juist te wachten op ruimte in de NZV of verder op ruimte. Daar heb je wel "iets" meer ruimte, maar ik denk dat Infrabel dat ook weigert.
door een slimmere inzet in België is er wel wat mogelijk. NMBS moet bezuinigen namelijkquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef greavy het volgende:
[..]
En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
Nee, er zijn meer voorbeelden. Bijvoorbeeld het gedoe met Arnhem-Elst, waar Arriva straks niet meer mag rijden omdat NS zo nodig vaker moet rijden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje voorbarig na een nieuwsbericht van vijf regels niet?
Wat heeft dat voor nut? Te ver lopen van het centrum, geen metro enz.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Schaarbeek zou nog een optie kunnen zijn dan.
Ik snap niet hoe je ProRail in dit bericht kan betrekken als er puur gesproken wordt over dat er geruchten zijn dat de Belgische collega's Arriva geen capaciteit gegeven hebben.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, er zijn meer voorbeelden. Bijvoorbeeld het gedoe met Arnhem-Elst, waar Arriva straks niet meer mag rijden omdat NS zo nodig vaker moet rijden.
Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat heeft dat voor nut? Te ver lopen van het centrum, geen metro enz.
Of je moet via Brussel-West naar Zuid gaan rijden.
Omdat ProRail ook nog geen beslissing heeft genomen over de aanvraag voor het Nederlandse deel van de Lage Landen Lijn.. Die wil eerst met de partijen in gesprek..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je ProRail in dit bericht kan betrekken als er puur gesproken wordt over dat er geruchten zijn dat de Belgische collega's Arriva geen capaciteit gegeven hebben.
Maar Schaarbeek wil je gewoon niet zijn. Kan je net zo goed in Antwerpen keren en daar overstap op IC of IR bieden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.
Alsof je naar Schiphol moet en de trein rijdt niet verder dan Sassenheim. Dan ben je er nog niet maar 't is verder dan Leidenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.
op dit moment nog een storm in een glas water dusquote:De Belgische spoorbeheerder Infrabel heeft nog geen beslissing genomen over het toelaten van de Lage Landen Lijn op het spoor in dat land.
Volgens een woordvoerder van de instantie is de procedure waarbij wordt bekeken of de aanvragers voldoen aan de veiligheidseisen pas op 19 augustus klaar. Daarna moet nog besloten worden welke spoorwegmaatschappijen gebruik mogen maken van de beschikbare treinpaden. Infrabel noemt alle conclusies die nu al getrokken worden dan ook “voorbarig”.
Alleen jammer dat ze alleen maar geldig zijn in de daluren.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zie net dat de dagkaarten bij de blokker een ingebouwde OV-chip hebben zodat ze ook voor een dag bij RET/HTM gebruikt kunnen worden.
Fijn om te weten dat dit soort kaartjes dus ook in de toekomst (wanneer de NS papierloos verder wil) dit soort acties gewoon kunnen blijven bestaan.
Lossen ze dat nu op met vrachtwagen vervoer?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:28 schreef greavy het volgende:
Doordat begin vorige week of aan het eind die week ervoor een wissel is opengereden bij Apeldoorn VAM mag Locon momenteel niet van- en naar de Apeldoornse VAM rijden met de vuiltreinen van/naar Wijster. ProRail weet nog niet wanneer dit wissel is vervangen of gerepareerd.
De beslissing is er al.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:43 schreef Peter het volgende:
[..]
Omdat ProRail ook nog geen beslissing heeft genomen over de aanvraag voor het Nederlandse deel van de Lage Landen Lijn.. Die wil eerst met de partijen in gesprek..
Ik denk het haast ja, want er is al bijna 2 weken geen trein meer geweest om huisvuil op te halen om naar Wijster te brengen. Sowieso vreemd dat ProFail dat wissel maar niet repareert ...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:50 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Lossen ze dat nu op met vrachtwagen vervoer?
Klopt, overigens vindt deze actie met de 'wegwerp'-OV-chipkaarten van Blokker al twee jaar plaatsquote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zie net dat de dagkaarten bij de blokker een ingebouwde OV-chip hebben zodat ze ook voor een dag bij RET/HTM gebruikt kunnen worden.
Fijn om te weten dat dit soort kaartjes dus ook in de toekomst (wanneer de NS papierloos verder wil) dit soort acties gewoon kunnen blijven bestaan.
ideaal vervoer voor een LZV dus, alleen zit je ermee dat in Wijster spoor ligt en een LZV daar niet overheen mag, want potentieel gevaarlijkquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik denk het haast ja, want er is al bijna 2 weken geen trein meer geweest om huisvuil op te halen om naar Wijster te brengen. Sowieso vreemd dat ProFail dat wissel maar niet repareert ...
Er is al een beslissing maar die is nog niet wereldkundig gemaakt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:10 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Die moet je ff uitleggen Rikus.
Dat dus inderdaad. De stakeholders, waaronder MVBOV, zijn inmiddels vertrouwelijk ingelicht.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is al een beslissing maar die is nog niet wereldkundig gemaakt.
Jullie zijn specifiek stakeholder in dat zaakje ja?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:50 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad. De stakeholders, waaronder MVBOV, zijn inmiddels vertrouwelijk ingelicht.
het begrip stakeholder moet je ruim zien. Gewoon een belanghebbende partij, meer niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Jullie zijn specifiek stakeholder in dat zaakje ja?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |