abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:28:30 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130058790
Doordat begin vorige week of aan het eind die week ervoor een wissel is opengereden bij Apeldoorn VAM mag Locon momenteel niet van- en naar de Apeldoornse VAM rijden met de vuiltreinen van/naar Wijster. ProRail weet nog niet wanneer dit wissel is vervangen of gerepareerd.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:33:51 #277
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130058959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje voorbarig na een nieuwsbericht van vijf regels niet?
Nee, er zijn meer voorbeelden. Bijvoorbeeld het gedoe met Arnhem-Elst, waar Arriva straks niet meer mag rijden omdat NS zo nodig vaker moet rijden.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:37:04 #278
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130059059
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Schaarbeek zou nog een optie kunnen zijn dan.
Wat heeft dat voor nut? Te ver lopen van het centrum, geen metro enz.
Of je moet via Brussel-West naar Zuid gaan rijden.
pi_130059183
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:33 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nee, er zijn meer voorbeelden. Bijvoorbeeld het gedoe met Arnhem-Elst, waar Arriva straks niet meer mag rijden omdat NS zo nodig vaker moet rijden.
Ik snap niet hoe je ProRail in dit bericht kan betrekken als er puur gesproken wordt over dat er geruchten zijn dat de Belgische collega's Arriva geen capaciteit gegeven hebben.
pi_130059188
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:37 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wat heeft dat voor nut? Te ver lopen van het centrum, geen metro enz.
Of je moet via Brussel-West naar Zuid gaan rijden.
Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.
pi_130059256
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je ProRail in dit bericht kan betrekken als er puur gesproken wordt over dat er geruchten zijn dat de Belgische collega's Arriva geen capaciteit gegeven hebben.
Omdat ProRail ook nog geen beslissing heeft genomen over de aanvraag voor het Nederlandse deel van de Lage Landen Lijn.. Die wil eerst met de partijen in gesprek..
dag
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:46:49 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130059397
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.
Maar Schaarbeek wil je gewoon niet zijn. Kan je net zo goed in Antwerpen keren en daar overstap op IC of IR bieden.
pi_130060060
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.
Alsof je naar Schiphol moet en de trein rijdt niet verder dan Sassenheim. Dan ben je er nog niet maar 't is verder dan Leiden :?

Gewoon tot Brussel-Noord is prima. Verder hoef je Brussel toch niet in :+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 16:43:40 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130061502
Infrabel heeft inmiddels gereageerd op het nieuws over de LLL
quote:
De Belgische spoorbeheerder Infrabel heeft nog geen beslissing genomen over het toelaten van de Lage Landen Lijn op het spoor in dat land.

Volgens een woordvoerder van de instantie is de procedure waarbij wordt bekeken of de aanvragers voldoen aan de veiligheidseisen pas op 19 augustus klaar. Daarna moet nog besloten worden welke spoorwegmaatschappijen gebruik mogen maken van de beschikbare treinpaden. Infrabel noemt alle conclusies die nu al getrokken worden dan ook “voorbarig”.
op dit moment nog een storm in een glas water dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130062410
Ik zie net dat de dagkaarten bij de blokker een ingebouwde OV-chip hebben zodat ze ook voor een dag bij RET/HTM gebruikt kunnen worden.

Fijn om te weten dat dit soort kaartjes dus ook in de toekomst (wanneer de NS papierloos verder wil) dit soort acties gewoon kunnen blijven bestaan.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:42:34 #286
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130063369
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zie net dat de dagkaarten bij de blokker een ingebouwde OV-chip hebben zodat ze ook voor een dag bij RET/HTM gebruikt kunnen worden.

Fijn om te weten dat dit soort kaartjes dus ook in de toekomst (wanneer de NS papierloos verder wil) dit soort acties gewoon kunnen blijven bestaan.
Alleen jammer dat ze alleen maar geldig zijn in de daluren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_130063592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:28 schreef greavy het volgende:
Doordat begin vorige week of aan het eind die week ervoor een wissel is opengereden bij Apeldoorn VAM mag Locon momenteel niet van- en naar de Apeldoornse VAM rijden met de vuiltreinen van/naar Wijster. ProRail weet nog niet wanneer dit wissel is vervangen of gerepareerd.
Lossen ze dat nu op met vrachtwagen vervoer?
pi_130063799
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:43 schreef Peter het volgende:

[..]

Omdat ProRail ook nog geen beslissing heeft genomen over de aanvraag voor het Nederlandse deel van de Lage Landen Lijn.. Die wil eerst met de partijen in gesprek..
De beslissing is er al.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:05:48 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130064096
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:50 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Lossen ze dat nu op met vrachtwagen vervoer?
Ik denk het haast ja, want er is al bijna 2 weken geen trein meer geweest om huisvuil op te halen om naar Wijster te brengen. Sowieso vreemd dat ProFail dat wissel maar niet repareert ...
pi_130064947
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zie net dat de dagkaarten bij de blokker een ingebouwde OV-chip hebben zodat ze ook voor een dag bij RET/HTM gebruikt kunnen worden.

Fijn om te weten dat dit soort kaartjes dus ook in de toekomst (wanneer de NS papierloos verder wil) dit soort acties gewoon kunnen blijven bestaan.
Klopt, overigens vindt deze actie met de 'wegwerp'-OV-chipkaarten van Blokker al twee jaar plaats :).

In de toekomst zullen er ook papieren wegwerpchipkaarten via de automaat te krijgen zijn i.p.v. papieren kaartjes.
pi_130065343
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:56 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

De beslissing is er al.
En al bekendgemaakt?
dag
pi_130065406
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:55 schreef Peter het volgende:

[..]

En al bekendgemaakt?
Bekendmaking komt op korte termijn.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:12:01 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130065722
Als er geen capaciteit beschikbaar is, is de infrastructuurbeheerder verplicht om een overbelastverklaring op te stellen en te werken aan een oplossing voor alle betrokken partijen.

Dit kan betekenen dat één van de partijen de capaciteitsaanvraag aanpast of intrekt, maar het kan ook betekenen dat de IB de infra gaat aanpassen om zodoende meer capaciteit te realiseren (bijvoorbeeld door seinverdichting, een inhaalspoor, enz.).

Internationale treinen verdienen extra aandacht vanwege de complexiteit die erbij komt kijken als er in meerdere landen een goed pad moet worden gevonden. In zo'n situatie zal de aanvraag voor een pad voor een nationale trein eerder het onderspit delven dan de aanvraag voor een pad voor een internationale trein.

Hoewel er ongetwijfeld innig contact zal zijn tussen NMBS&Infrabel en tussen NS&ProRail zijn de infrastructuurbeheerders niet in positie om de van oudsher nationale vervoerder voor te trekken. Dat is afgedicht met regels en mogelijkheden voor de mededingingsautoriteiten om in te grijpen.
pi_130066144
Ik kan me voorstellen dat voor 2014 de treinpaden aan NS worden toegewezen, simpelweg omdat Arriva nog geen materiaal heeft en per 2015 wil starten.. Hoe dat dan de volgende jaren zit is een tweede..
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 19:37:10 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130066385
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:05 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik denk het haast ja, want er is al bijna 2 weken geen trein meer geweest om huisvuil op te halen om naar Wijster te brengen. Sowieso vreemd dat ProFail dat wissel maar niet repareert ...
ideaal vervoer voor een LZV dus, alleen zit je ermee dat in Wijster spoor ligt en een LZV daar niet overheen mag, want potentieel gevaarlijk :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:10:04 #296
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_130067637
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:56 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

De beslissing is er al.
Die moet je ff uitleggen Rikus.
pi_130069373
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:10 schreef Aardappelscheermes het volgende:

[..]

Die moet je ff uitleggen Rikus.
Er is al een beslissing maar die is nog niet wereldkundig gemaakt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_130069533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er is al een beslissing maar die is nog niet wereldkundig gemaakt.
Dat dus inderdaad. De stakeholders, waaronder MVBOV, zijn inmiddels vertrouwelijk ingelicht.
pi_130070000
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:50 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad. De stakeholders, waaronder MVBOV, zijn inmiddels vertrouwelijk ingelicht.
Jullie zijn specifiek stakeholder in dat zaakje ja?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 augustus 2013 @ 21:03:14 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130070199
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Jullie zijn specifiek stakeholder in dat zaakje ja?
het begrip stakeholder moet je ruim zien. Gewoon een belanghebbende partij, meer niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')