Ik heb een tijd terug een reis Nijmegen - Breda via Schiphol gemaakt met vertrek uit Nijmegen iets voor 16:00, ik heb in Schiphol niet uitgecheckt. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad, terwijl ik toch controle heb gehad tussen Schiphol en Breda (Fyra).quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar wordt het ook gedoogd als je buiten de spits met Dal Vrij incheckt en dan in de spits een via-reis maakt waarbij je eigenlijk (tijdens de spits) had moeten uitchecken en weer inchecken, maar dat niet gedaan hebt?
Hoe het zit met Weekend Vrij weet ik niet, ik heb een Dal Vrij-abonnement. In Mijn NS zie ik de volgende mogelijkheden bij mijn nog lopende contract:quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:01 schreef Igen het volgende:
En dan nog een serieuze vraag: heb ik het goed dat je bijv. een Weekend Vrij abonnement het eerste jaar niet kan upgraden naar een duurder abo zoals Dal Vrij?
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee hoor, het incheckmoment is bepalend voor je hele reis. Met Dal Vrij mag je tijdens de spits reizen, zolang je maar ingecheckt hebt.
Hmm, met een vrij reizen-abonnement dat de gehele dag geldig is laat ik het uit- en inchecken bij via-reizen ook wel zitten, maar bij zo'n dalurenabbo vind ik het tricky... Dat één conducteur het oké vindt betekent nog niet dat alle conducteurs dat vindenquote:Op zondag 11 augustus 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb een tijd terug een reis Nijmegen - Breda via Schiphol gemaakt met vertrek uit Nijmegen iets voor 16:00, ik heb in Schiphol niet uitgecheckt. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad, terwijl ik toch controle heb gehad tussen Schiphol en Breda (Fyra).
Komt er nou een directe verbinding met Duitsland?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:31 schreef greavy het volgende:
Het nieuwe sporenplan van Enschede:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:10 schreef Woods het volgende:
[..]
Komt er nou een directe verbinding met Duitsland?
Ik gok op een automatische lampcontrole. Geel kon niet getoond worden, want gedoofd, dus viel het sein terug op rood?quote:Op zondag 11 augustus 2013 06:11 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Met 80 km/h door rood knallen of foutje bedankt?
Dit was gister met de Heimwee Express / Museumpendel op middenspoor Den Dolder rg Amersfoort ... Onze machinist verkoos toch maar even te stoppen.
Dit zijn nou typisch van die dingen waar je als buitenstaander geen weet van hebt. Gelukkig is het systeem dus op de veiligste manier uitgevoerd.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Soms heb je nulvallers bij ATB, of de ATB valt voor een seconde weg. Dat gebeurt wel eens.
Baanstoring heb je dan, en dan wordt je (gelukkig) gelijk stil gezet
Overigens heeft Den Dolder geen sein 1012. Het zal Blauwkapel Aansluiting Oost zijn geweest.quote:Op zondag 11 augustus 2013 06:11 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Met 80 km/h door rood knallen of foutje bedankt?
Dit was gister met de Heimwee Express / Museumpendel op middenspoor Den Dolder rg Amersfoort ... Onze machinist verkoos toch maar even te stoppen.
Euh, ja, Blauwkapel Aansluiting Oost idd ...quote:Op zondag 11 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Overigens heeft Den Dolder geen sein 1012. Het zal Blauwkapel Aansluiting Oost zijn geweest.
Die brug hadden ze gewoon gelijk viersporig moeten maken, is mijn mening.quote:Op zondag 11 augustus 2013 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
eigenlijk zou je het stuk tussen Zwolle en Hattemerbroek aansluiting driesporig willen maken of anders dat het makkelijker is om ook linkerspoor te kunnen rijden, waardoor vertragingen op dat punt nog wat meer beperkt worden.
Verder Weesp achtsporig maken, zodat het knooppunt daar wat robuuster kan worden
Driesporig was al genoeg geweest met hier en daar wat extra overloopwissels aan de westzijde van de brugquote:Op zondag 11 augustus 2013 19:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Die brug hadden ze gewoon gelijk viersporig moeten maken, is mijn mening.
k zal jou deleten!quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:49 schreef Ireyon het volgende:
Gauw die post deleten voordat Fles het ziet
Dat zou heel mooi zijn! Ik ga begin oktober een weekend naar Berlijn met de trein namelijk!quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:
De schade op de HSL Hannover - Berlijn lijkt minder erg te zijn dan gedacht, naar verwachting kunnen de treinen over enkele weken weer over dat traject gaan rijden. De eerdere prognoses gingen uit van eind dit jaar of zelfs lente 2014.
denken dat "de staat" iets financiert zonder er bij na te denken dat je als belastingbetaler at best een sigaar uit eigen doos krijgtquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:59 schreef Boterbartje het volgende:
Ik wil wel gratis met de trein. Openbaar vervoer volledig gefinancierd door de staat, dat is een droom
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |