Soms heb je nulvallers bij ATB, of de ATB valt voor een seconde weg. Dat gebeurt wel eens.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 13:19 schreef lyolyrc het volgende:
Hoe kan het remsysteem van een trein een verkeerde remming toepassen? Of ATB grijpt in, of de machinist doet het zelf verkeerd. Of zie ik nou iets over het hoofd?
Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, ook al checkte ik om 15:30 in Nijmegen in, reisde ik vanaf daar naar Amsterdam en dan zonder uitchecken door naar Breda.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:01 schreef KnightSolaire het volgende:
Het is tegenwoordig gelukkig wel zo dat je bij de ene paal kan uitchecken en bij een ander direct inchecken. Vroeger moest je altijd drie minuten wachten.
Maar ik geloof dat conducteurs er, zo lang je een vrij reizen abonnement hebt dat de gehele dag geldig is, niet echt moeilijk over doen als je bij een via-reis niet uit- en incheckt tussendoor. Theoretisch riskeer je dan een boete maar veel meer dan een reprimande krijg je in de praktijk niet.
Ik denk dat je in de praktijk hoogstens een reprimande krijgt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, ook al checkte ik om 15:30 in Nijmegen in, reisde ik vanaf daar naar Amsterdam en dan zonder uitchecken door naar Breda.
Nee hoor, het incheckmoment is bepalend voor je hele reis. Met Dal Vrij mag je tijdens de spits reizen, zolang je maar ingecheckt hebt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk anders als je op saldo reist/met een abonnement reist wat niet geldig is in de spitsuren o.i.d. Dan wordt het een boete.
Maar wordt het ook gedoogd als je buiten de spits met Dal Vrij incheckt en dan in de spits een via-reis maakt waarbij je eigenlijk (tijdens de spits) had moeten uitchecken en weer inchecken, maar dat niet gedaan hebt?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee hoor, het incheckmoment is bepalend voor je hele reis. Met Dal Vrij mag je tijdens de spits reizen, zolang je maar ingecheckt hebt.
Ik heb een tijd terug een reis Nijmegen - Breda via Schiphol gemaakt met vertrek uit Nijmegen iets voor 16:00, ik heb in Schiphol niet uitgecheckt. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad, terwijl ik toch controle heb gehad tussen Schiphol en Breda (Fyra).quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar wordt het ook gedoogd als je buiten de spits met Dal Vrij incheckt en dan in de spits een via-reis maakt waarbij je eigenlijk (tijdens de spits) had moeten uitchecken en weer inchecken, maar dat niet gedaan hebt?
Hoe het zit met Weekend Vrij weet ik niet, ik heb een Dal Vrij-abonnement. In Mijn NS zie ik de volgende mogelijkheden bij mijn nog lopende contract:quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:01 schreef Igen het volgende:
En dan nog een serieuze vraag: heb ik het goed dat je bijv. een Weekend Vrij abonnement het eerste jaar niet kan upgraden naar een duurder abo zoals Dal Vrij?
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee hoor, het incheckmoment is bepalend voor je hele reis. Met Dal Vrij mag je tijdens de spits reizen, zolang je maar ingecheckt hebt.
Hmm, met een vrij reizen-abonnement dat de gehele dag geldig is laat ik het uit- en inchecken bij via-reizen ook wel zitten, maar bij zo'n dalurenabbo vind ik het tricky... Dat één conducteur het oké vindt betekent nog niet dat alle conducteurs dat vindenquote:Op zondag 11 augustus 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb een tijd terug een reis Nijmegen - Breda via Schiphol gemaakt met vertrek uit Nijmegen iets voor 16:00, ik heb in Schiphol niet uitgecheckt. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad, terwijl ik toch controle heb gehad tussen Schiphol en Breda (Fyra).
Komt er nou een directe verbinding met Duitsland?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:31 schreef greavy het volgende:
Het nieuwe sporenplan van Enschede:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:10 schreef Woods het volgende:
[..]
Komt er nou een directe verbinding met Duitsland?
Ik gok op een automatische lampcontrole. Geel kon niet getoond worden, want gedoofd, dus viel het sein terug op rood?quote:Op zondag 11 augustus 2013 06:11 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Met 80 km/h door rood knallen of foutje bedankt?
Dit was gister met de Heimwee Express / Museumpendel op middenspoor Den Dolder rg Amersfoort ... Onze machinist verkoos toch maar even te stoppen.
Dit zijn nou typisch van die dingen waar je als buitenstaander geen weet van hebt. Gelukkig is het systeem dus op de veiligste manier uitgevoerd.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Soms heb je nulvallers bij ATB, of de ATB valt voor een seconde weg. Dat gebeurt wel eens.
Baanstoring heb je dan, en dan wordt je (gelukkig) gelijk stil gezet
Overigens heeft Den Dolder geen sein 1012. Het zal Blauwkapel Aansluiting Oost zijn geweest.quote:Op zondag 11 augustus 2013 06:11 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Met 80 km/h door rood knallen of foutje bedankt?
Dit was gister met de Heimwee Express / Museumpendel op middenspoor Den Dolder rg Amersfoort ... Onze machinist verkoos toch maar even te stoppen.
Euh, ja, Blauwkapel Aansluiting Oost idd ...quote:Op zondag 11 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Overigens heeft Den Dolder geen sein 1012. Het zal Blauwkapel Aansluiting Oost zijn geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |