Een reis met NS duurt nooit langer dan 4,5 uur van de ene naar de andere kant van het land. Met wat wachttijd en vertraging zal men op die 6,5 uitgekomen zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik er geen bron van kan vidnen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:00 schreef de__vakantieman het volgende:
En wat als dat wel zo is? Lost de ns het probleem dan op of moet het "slachtsoffer" dan weer in de bureaucratische machine?
De rechtstreekse treinen tussen Vlissingen en Groningen/Leeuwarden doen er langer overquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:03 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Een reis met NS duurt nooit langer dan 4,5 uur van de ene naar de andere kant van het land.
Nederland vult de Europese eisen veel te streng in. Daarnaast is er een verstoorde markt (ik zal de door MVBOV ingediende zienswijze nog even opsnorren). Ook doemt er een probleem op met de ontvankelijkheid van de Nederlandse Staat, die niet alleen reguleert, maar ook rechtstreeks belanghebbend eis als eigenaar van de NS.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Op basis van wat? Volgens mijn bronnen (specialisten Europees recht) is het namelijk niet in strijd met de richtlijn.
Vroegah in Enschede zag ik water slangen op de grond liggen (langs spoor 4) om de trein te vullen. maar sinds de nieuwe Koplopers heb ik ze bijna bijna niet meer aan een trein gezien.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
overmacht wil ik het niet noemen. Komt best vaak voor dat een plee stuk is of dat het water niet bijgevuld is, zeker als op de eindpunten de keertijden kort zijn gebeurt dat nog wel eens.
Fout. Je checkin verloopt niet. Ja, deze verloopt ergens in de nacht, hoewel ik dat zelfs betwijfel ivm de nachttreinen. Een papieren kaartje is namelijk wel geldig als je voor 0:00 aan je reis begonnen bent tot einde van je reis, ook na 4:00.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:58 schreef Bitlord het volgende:
Kan kloppen. Ik meen dat een reis bij NS niet langer dan 6 of 6,5 uur mag duren.
Ik ben ooit om 10:30 vergeten uit te checken op Schiphol, toen ik 's avonds om 19:05 mijn chipper voor een paaltje hield in Amersfoort checkte ik gewoon uit. Was tijdens de luchtmachtdagen dus wel al een tijdje geleden en het ging om een SOV.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:03 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Een reis met NS duurt nooit langer dan 4,5 uur van de ene naar de andere kant van het land. Met wat wachttijd en vertraging zal men op die 6,5 uitgekomen zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik er geen bron van kan vidnen.
Ha was 't maar zo'n feest. De ongeldigheid is gewoon elk jaar van 16 juli tot 16 augustus ongeacht welke dag het is, dus volgende week vrijdag pas.quote:
Maf, in Parijs is dat precies de tijd dat iedereen met wat voor abbonement dan ook overal voor noppes heen mag...:')quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ha was 't maar zo'n feest. De ongeldigheid is gewoon elk jaar van 16 juli tot 16 augustus ongeacht welke dag het is, dus volgende week vrijdag pas.
en dus kan ik nog lekker 4 dagen lang ¤16,20 aftikken![]()
Dat was alleeen voor de nieuwe abonnementen zo bedacht.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:56 schreef greavy het volgende:
Dat 6 uurs-geneuzel is lulkoek van de NS, en is nergens verwerkt in de OV-chipsystemen. Ze dachten dat het ging werken om fraudeurs tegen te houden, maar dat werkt zo niet, kwamen ze zelf ook achter.
Toch hoorde ik weleens van Fles dat het maken van een rondje niet meer zo relaxed is als vroeger. Omdat je nu moet gaan calculeren wanneer je kan uit en inchecken zonder een overstap te missen (en of geen tijd meer hebt om bier te halen)quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat was alleeen voor de nieuwe abonnementen zo bedacht.
Beter een remming teveel dan te weinig!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:14 schreef Basekid_NZ het volgende:
Trein ging opeens vol in de remmen. Meteen nadat we stilstonden:
"Het remsysteem heeft zonet een foute remming toegepast, onze excuses voor het ongemak"
Toch wel aardig van de machinist om dat even te melden.
Klopt als een bus treinquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Beter een remming teveel dan te weinig!
Lees: "Hoofdconducteur! U hoeft niet op zoek naar noodrem-trekkers! Het was gewoon mijn eigen schuld als machinist!"quote:
Soms heb je nulvallers bij ATB, of de ATB valt voor een seconde weg. Dat gebeurt wel eens.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 13:19 schreef lyolyrc het volgende:
Hoe kan het remsysteem van een trein een verkeerde remming toepassen? Of ATB grijpt in, of de machinist doet het zelf verkeerd. Of zie ik nou iets over het hoofd?
Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, ook al checkte ik om 15:30 in Nijmegen in, reisde ik vanaf daar naar Amsterdam en dan zonder uitchecken door naar Breda.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:01 schreef KnightSolaire het volgende:
Het is tegenwoordig gelukkig wel zo dat je bij de ene paal kan uitchecken en bij een ander direct inchecken. Vroeger moest je altijd drie minuten wachten.
Maar ik geloof dat conducteurs er, zo lang je een vrij reizen abonnement hebt dat de gehele dag geldig is, niet echt moeilijk over doen als je bij een via-reis niet uit- en incheckt tussendoor. Theoretisch riskeer je dan een boete maar veel meer dan een reprimande krijg je in de praktijk niet.
Ik denk dat je in de praktijk hoogstens een reprimande krijgt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, ook al checkte ik om 15:30 in Nijmegen in, reisde ik vanaf daar naar Amsterdam en dan zonder uitchecken door naar Breda.
Nee hoor, het incheckmoment is bepalend voor je hele reis. Met Dal Vrij mag je tijdens de spits reizen, zolang je maar ingecheckt hebt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk anders als je op saldo reist/met een abonnement reist wat niet geldig is in de spitsuren o.i.d. Dan wordt het een boete.
Maar wordt het ook gedoogd als je buiten de spits met Dal Vrij incheckt en dan in de spits een via-reis maakt waarbij je eigenlijk (tijdens de spits) had moeten uitchecken en weer inchecken, maar dat niet gedaan hebt?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee hoor, het incheckmoment is bepalend voor je hele reis. Met Dal Vrij mag je tijdens de spits reizen, zolang je maar ingecheckt hebt.
Ik heb een tijd terug een reis Nijmegen - Breda via Schiphol gemaakt met vertrek uit Nijmegen iets voor 16:00, ik heb in Schiphol niet uitgecheckt. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad, terwijl ik toch controle heb gehad tussen Schiphol en Breda (Fyra).quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar wordt het ook gedoogd als je buiten de spits met Dal Vrij incheckt en dan in de spits een via-reis maakt waarbij je eigenlijk (tijdens de spits) had moeten uitchecken en weer inchecken, maar dat niet gedaan hebt?
Hoe het zit met Weekend Vrij weet ik niet, ik heb een Dal Vrij-abonnement. In Mijn NS zie ik de volgende mogelijkheden bij mijn nog lopende contract:quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:01 schreef Igen het volgende:
En dan nog een serieuze vraag: heb ik het goed dat je bijv. een Weekend Vrij abonnement het eerste jaar niet kan upgraden naar een duurder abo zoals Dal Vrij?
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee hoor, het incheckmoment is bepalend voor je hele reis. Met Dal Vrij mag je tijdens de spits reizen, zolang je maar ingecheckt hebt.
Hmm, met een vrij reizen-abonnement dat de gehele dag geldig is laat ik het uit- en inchecken bij via-reizen ook wel zitten, maar bij zo'n dalurenabbo vind ik het tricky... Dat één conducteur het oké vindt betekent nog niet dat alle conducteurs dat vindenquote:Op zondag 11 augustus 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb een tijd terug een reis Nijmegen - Breda via Schiphol gemaakt met vertrek uit Nijmegen iets voor 16:00, ik heb in Schiphol niet uitgecheckt. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad, terwijl ik toch controle heb gehad tussen Schiphol en Breda (Fyra).
Komt er nou een directe verbinding met Duitsland?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:31 schreef greavy het volgende:
Het nieuwe sporenplan van Enschede:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:10 schreef Woods het volgende:
[..]
Komt er nou een directe verbinding met Duitsland?
Ik gok op een automatische lampcontrole. Geel kon niet getoond worden, want gedoofd, dus viel het sein terug op rood?quote:Op zondag 11 augustus 2013 06:11 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Met 80 km/h door rood knallen of foutje bedankt?
Dit was gister met de Heimwee Express / Museumpendel op middenspoor Den Dolder rg Amersfoort ... Onze machinist verkoos toch maar even te stoppen.
Dit zijn nou typisch van die dingen waar je als buitenstaander geen weet van hebt. Gelukkig is het systeem dus op de veiligste manier uitgevoerd.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Soms heb je nulvallers bij ATB, of de ATB valt voor een seconde weg. Dat gebeurt wel eens.
Baanstoring heb je dan, en dan wordt je (gelukkig) gelijk stil gezet
Overigens heeft Den Dolder geen sein 1012. Het zal Blauwkapel Aansluiting Oost zijn geweest.quote:Op zondag 11 augustus 2013 06:11 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Met 80 km/h door rood knallen of foutje bedankt?
Dit was gister met de Heimwee Express / Museumpendel op middenspoor Den Dolder rg Amersfoort ... Onze machinist verkoos toch maar even te stoppen.
Euh, ja, Blauwkapel Aansluiting Oost idd ...quote:Op zondag 11 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Overigens heeft Den Dolder geen sein 1012. Het zal Blauwkapel Aansluiting Oost zijn geweest.
Die brug hadden ze gewoon gelijk viersporig moeten maken, is mijn mening.quote:Op zondag 11 augustus 2013 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
eigenlijk zou je het stuk tussen Zwolle en Hattemerbroek aansluiting driesporig willen maken of anders dat het makkelijker is om ook linkerspoor te kunnen rijden, waardoor vertragingen op dat punt nog wat meer beperkt worden.
Verder Weesp achtsporig maken, zodat het knooppunt daar wat robuuster kan worden
Driesporig was al genoeg geweest met hier en daar wat extra overloopwissels aan de westzijde van de brugquote:Op zondag 11 augustus 2013 19:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Die brug hadden ze gewoon gelijk viersporig moeten maken, is mijn mening.
k zal jou deleten!quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:49 schreef Ireyon het volgende:
Gauw die post deleten voordat Fles het ziet
Dat zou heel mooi zijn! Ik ga begin oktober een weekend naar Berlijn met de trein namelijk!quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:
De schade op de HSL Hannover - Berlijn lijkt minder erg te zijn dan gedacht, naar verwachting kunnen de treinen over enkele weken weer over dat traject gaan rijden. De eerdere prognoses gingen uit van eind dit jaar of zelfs lente 2014.
denken dat "de staat" iets financiert zonder er bij na te denken dat je als belastingbetaler at best een sigaar uit eigen doos krijgtquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:59 schreef Boterbartje het volgende:
Ik wil wel gratis met de trein. Openbaar vervoer volledig gefinancierd door de staat, dat is een droom
Een droom die vrij snel uitmondt in een rijdende daklozenopvang.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:59 schreef Boterbartje het volgende:
Ik wil wel gratis met de trein. Openbaar vervoer volledig gefinancierd door de staat, dat is een droom
in Monaco kan het ook!quote:Op maandag 12 augustus 2013 06:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een droom die vrij snel uitmondt in een rijdende daklozenopvang.
Dat is alles van de overheid, dus wat jij zegt slaat natuurlijk weer nergens opquote:Op maandag 12 augustus 2013 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
denken dat "de staat" iets financiert zonder er bij na te denken dat je als belastingbetaler at best een sigaar uit eigen doos krijgt
Zegt er eentje watquote:Op maandag 12 augustus 2013 07:46 schreef Boterbartje het volgende:
wat jij zegt slaat natuurlijk weer nergens op
dat is wel erg dramatisch ...quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:45 schreef Maegrim het volgende:
2e aanrijding met persoon in 3 uur bij gilze-rijen
Tuurlijk, dat is hun idee van "Fail safe"quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:38 schreef Peterselieman het volgende:
'Vergeten uitchecken levert dertig miljoen op'
Allemaal weer in het nadeel van de reiziger ...
Reactie MVBOV, die een gotspe doorprikt. Wat nou, "duur systeem"?quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is hun idee van "Fail safe"
Ja, verbazingwekkend. :|quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:45 schreef Maegrim het volgende:
2e aanrijding met persoon in 3 uur bij gilze-rijen
als ze één keer die volledige dertig miljoen investeren om alle problemen op te lossen heb je al een veel beter systeem dat waarschijnlijk ook nog eens goedkoper werkt. Dat voordeel mag de reiziger wel terugzien in goedkopere tarieven, goedkopere chipkaarten, betere service, etc.quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Reactie MVBOV, die een gotspe doorprikt. Wat nou, "duur systeem"?
http://www.voorbeterov.nl/130802.php
Ja lekker slim plan inderdaadquote:Op maandag 12 augustus 2013 10:37 schreef Salatrel het volgende:
het zou een hoop mislukte checkouts schelen als reizigers die kaart uit de portemonnee haalden
Klopt. EN niet 5 minuten, maar 5 jaar natuurlijk.quote:maar nee het is allemaal de schuld van de ovchipkaart en de vervoerders moeten dit 5 minuten geleden opgelost hebben![]()
want het pasje los langs het paaltje halen duurt langer dan je portemonnee erlangs halen? of kan jij geen 2 dingen tegelijk en ga je je portemonnee pas uit je tas opgraven op het moment dat je voor dat paaltje staat?quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja lekker slim plan inderdaaddat kost ongeveer 10 keer zo veel tijd en dan staat in een kwartier tijd de hele stationstunnel vol met mensen die allemaal staan te wachten om uit te checken.
[..]
Klopt. EN niet 5 minuten, maar 5 jaar natuurlijk.
Het is onnodig, het is teveel werk, en ja, 90 % gaat pas graven als ze voor dat paaltje staan.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:45 schreef Salatrel het volgende:
[..]
want het pasje los langs het paaltje halen duurt langer dan je portemonnee erlangs halen? of kan jij geen 2 dingen tegelijk en ga je je portemonnee pas uit je tas opgraven op het moment dat je voor dat paaltje staat?
het is natuurlijk onmogelijk om dat pasje tijdens het lopen uit je portemonnee te halen
het is blijkbaar wel nodig en teveel werk? volgens mij kun je beter een uitkering aanvragen en thuis schultenbrautjes kantelen in je tanktop.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is onnodig, het is teveel werk, en ja, 90 % gaat pas graven als ze voor dat paaltje staan.
Was iets als "klantvriendelijkheid" "makkelijker voor de reiziger" en zo, niet ooit deel van het plan dan?
Tot zo verquote:Op maandag 12 augustus 2013 11:00 schreef Salatrel het volgende:
[..]
het is blijkbaar wel nodig en teveel werk? volgens mij kun je beter een uitkering aanvragen en thuis schultenbrautjes kantelen in je tanktop.
en mensen die niet zijn ingecheckt in het vervolg maar gratis laten reizen onder het mom van klantvriendelijkheid?
Lijkt me lastig, heb je net besloten dat je je vandaag onder de trein gaat gooien en dan moet je wachten totdat de boel weer gaat rijden omdat iemand je net voor was.quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:45 schreef Maegrim het volgende:
2e aanrijding met persoon in 3 uur bij gilze-rijen
Als de wegenbelasting afgeschaft zou worden en de BPM ook dan heb je gelijk aangezien rijden dan ook 'gratis' zou zijn. Voordat iemand accijnzen noemt; dat vloeit naar algemene middelen en niet naar RWS.quote:Op maandag 12 augustus 2013 07:46 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat is alles van de overheid, dus wat jij zegt slaat natuurlijk weer nergens opIk heb liever dat belastinggeld wordt gestoken in gratis openbaarvervoer, zodat files afnemen en beter voor milieu dan dat belastinggeld naar uitkeringen gaat want dan moet je verdomme maar gewoon gaan werken.
Ja, dat zijn de kastjes van de NS.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:04 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Piep betekend iets anders dan Piep Piep... en Beee-du-beee is nooit goed.
En in de bus zeggen ze gewoon 'piep'quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat zijn de kastjes van de NS.
Die van Syntus maken uberhaubt geen geluid (tenzij je je oor er tegenaan houdt ongeveer) en die van Arriva doen weer een andere piepjes-code...
De OV-chipkaart is niet duur en levert geld op. Je kan je beter druk maken om het roepen van de vervoersmaatschappijen dat het duur zou zijn. Net als de NS die jaren geclaimd heeft dat ERTMS veel te duur is (terwijl het zo'n beetje goedkoper is dan ATB) of ProRail die jarenlang geclaimd heeft dat ATB-NG ATB stoort terwijl iedereen met MAVO natuurkunde weet dat dat onmogelijk is (Wie verklaarde Arco Sierts destijds ook alweer voor gek eigenlijk?).quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Reactie MVBOV, die een gotspe doorprikt. Wat nou, "duur systeem"?
http://www.voorbeterov.nl/130802.php
de vakantie hier is afgelopen, ik denk dat ze geen zin hadden om te gaan werken vandaagquote:Op maandag 12 augustus 2013 11:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Lijkt me lastig, heb je net besloten dat je je vandaag onder de trein gaat gooien en dan moet je wachten totdat de boel weer gaat rijden omdat iemand je net voor was.
of waren het ongelukken?
Dat is natuurlijk een beetje krom, want ze zeggen dat er 30 miljoen aan borg binnenkomt, maar stel dat jij niet uitcheckt op een reis van 20 euro, dan is dat helemaal niet te nadele van de reizigerquote:Op maandag 12 augustus 2013 09:38 schreef Peterselieman het volgende:
'Vergeten uitchecken levert dertig miljoen op'
Allemaal weer in het nadeel van de reiziger ...
Nja, ik heb er zelf eigenlijk nooit problemen mee. Maar het is wel vervelend dat je steeds weer tussen vervoerders moet ombliepen, dat sommige palen veel gevoeliger zijn dan andere palen etc. Daar is echt nog een hoop te winnen. Met bestaande technologie.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:20 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik ben het er mee eens dat het vergeten uit te checken na deze lange tijd wel vooral de schuld van de reiziger zelf is.
Ik vind dan weer wel dat ze dat geld in het OV netwerk moeten investeren.
Verhangen ze zich lekker thuis. Scheelt iedereen een hoop ellendequote:Op maandag 12 augustus 2013 11:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Lijkt me lastig, heb je net besloten dat je je vandaag onder de trein gaat gooien en dan moet je wachten totdat de boel weer gaat rijden omdat iemand je net voor was.
of waren het ongelukken?
Dat is al verdisconteerd in dat rekenwerk van die 30 miljoen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een beetje krom, want ze zeggen dat er 30 miljoen aan borg binnenkomt, maar stel dat jij niet uitcheckt op een reis van 20 euro, dan is dat helemaal niet te nadele van de reiziger
Ik heb een vrijreizenkaart waarmee inchecken/uitchecken niet de bedoeling is. Moet ik dan maar over de poortjes springen?quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:08 schreef moddermonster het volgende:
Ik denk ook dat de vervoersbedrijven er weinig aan kunnen doen.....behalve misschien dichte poortje neerzetten waar je alleen doorheen komt door uit te checken.
Ja, want dat is "handig voor de reiziger"quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:32 schreef ReisT het volgende:
Die kaart had al jaren geleden vervangen moeten zijn door een kaart waarmee inchecken/uitchecken wél de bedoeling is.
Dat is de NS ook aan het doen hoor, de mijne verloopt 31-8 en ik moet nu over naar altijd-vrij met incheck plichtquote:Op maandag 12 augustus 2013 13:32 schreef ReisT het volgende:
Die kaart had al jaren geleden vervangen moeten zijn door een kaart waarmee inchecken/uitchecken wél de bedoeling is.
met een OVjaarkaart (saldo=0) kan je bij Connexxionen & GVB wel in/uit checken, maar bij syntus krijg je dan een negatief saldo.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:32 schreef ReisT het volgende:
Die kaart had al jaren geleden vervangen moeten zijn door een kaart waarmee inchecken/uitchecken wél de bedoeling is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |