abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129970283
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja lekker slim plan inderdaad 8)7 dat kost ongeveer 10 keer zo veel tijd en dan staat in een kwartier tijd de hele stationstunnel vol met mensen die allemaal staan te wachten om uit te checken.

[..]

Klopt. EN niet 5 minuten, maar 5 jaar natuurlijk.
want het pasje los langs het paaltje halen duurt langer dan je portemonnee erlangs halen? of kan jij geen 2 dingen tegelijk en ga je je portemonnee pas uit je tas opgraven op het moment dat je voor dat paaltje staat?

het is natuurlijk onmogelijk om dat pasje tijdens het lopen uit je portemonnee te halen :')
pi_129970543
quote:
16s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:45 schreef Salatrel het volgende:

[..]

want het pasje los langs het paaltje halen duurt langer dan je portemonnee erlangs halen? of kan jij geen 2 dingen tegelijk en ga je je portemonnee pas uit je tas opgraven op het moment dat je voor dat paaltje staat?

het is natuurlijk onmogelijk om dat pasje tijdens het lopen uit je portemonnee te halen :')
Het is onnodig, het is teveel werk, en ja, 90 % gaat pas graven als ze voor dat paaltje staan.

Was iets als "klantvriendelijkheid" "makkelijker voor de reiziger" en zo, niet ooit deel van het plan dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129970758
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is onnodig, het is teveel werk, en ja, 90 % gaat pas graven als ze voor dat paaltje staan.

Was iets als "klantvriendelijkheid" "makkelijker voor de reiziger" en zo, niet ooit deel van het plan dan?
het is blijkbaar wel nodig en teveel werk? volgens mij kun je beter een uitkering aanvragen en thuis schultenbrautjes kantelen in je tanktop.

en mensen die niet zijn ingecheckt in het vervolg maar gratis laten reizen onder het mom van klantvriendelijkheid?
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:04:24 #79
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_129970876
Ja, de smartphones op de stations...

Iemand die even de tijd neemt om op te letten bij het in/uitchecken betaalt NOOIT dat soort rare extra kosten.

Piep betekend iets anders dan Piep Piep... en Beee-du-beee is nooit goed.
pi_129970937
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:00 schreef Salatrel het volgende:

[..]

het is blijkbaar wel nodig en teveel werk? volgens mij kun je beter een uitkering aanvragen en thuis schultenbrautjes kantelen in je tanktop.

en mensen die niet zijn ingecheckt in het vervolg maar gratis laten reizen onder het mom van klantvriendelijkheid?
Tot zo ver :')
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:08:27 #81
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_129971026
Ik denk ook dat de vervoersbedrijven er weinig aan kunnen doen.....behalve misschien dichte poortje neerzetten waar je alleen doorheen komt door uit te checken. Hoewel me dat in de bus en tram niet echt praktisch lijkt.
Ik vraag me trouwens af hoe ze aan dat bedrag van 30 miljoen komen. Er zullen daar vast ook genoeg mensen tussenzitten die doorhebben dat ze minder hoeven te betalen als ze niet uitchecken ;)
En bovendien snap ik niet helemaal hoe het systeem goedkoper en makkelijker kan worden door zones in Chipkaart te gaan programmeren ipv gewoon per km te betalen :?
pi_129971284
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:45 schreef Maegrim het volgende:
2e aanrijding met persoon in 3 uur bij gilze-rijen :N
Lijkt me lastig, heb je net besloten dat je je vandaag onder de trein gaat gooien en dan moet je wachten totdat de boel weer gaat rijden omdat iemand je net voor was.

of waren het ongelukken?
pi_129971340
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 07:46 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat is alles van de overheid, dus wat jij zegt slaat natuurlijk weer nergens op ;) Ik heb liever dat belastinggeld wordt gestoken in gratis openbaarvervoer, zodat files afnemen en beter voor milieu dan dat belastinggeld naar uitkeringen gaat want dan moet je verdomme maar gewoon gaan werken. :)
Als de wegenbelasting afgeschaft zou worden en de BPM ook dan heb je gelijk aangezien rijden dan ook 'gratis' zou zijn. Voordat iemand accijnzen noemt; dat vloeit naar algemene middelen en niet naar RWS.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_129971374
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:04 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Piep betekend iets anders dan Piep Piep... en Beee-du-beee is nooit goed.
Ja, dat zijn de kastjes van de NS.
Die van Syntus maken uberhaubt geen geluid (tenzij je je oor er tegenaan houdt ongeveer) en die van Arriva doen weer een andere piepjes-code... 8)7
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:19:21 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129971388
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, dat zijn de kastjes van de NS.
Die van Syntus maken uberhaubt geen geluid (tenzij je je oor er tegenaan houdt ongeveer) en die van Arriva doen weer een andere piepjes-code... 8)7
En in de bus zeggen ze gewoon 'piep' :')
pi_129971406
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:54 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Reactie MVBOV, die een gotspe doorprikt. Wat nou, "duur systeem"?

http://www.voorbeterov.nl/130802.php
De OV-chipkaart is niet duur en levert geld op. Je kan je beter druk maken om het roepen van de vervoersmaatschappijen dat het duur zou zijn. Net als de NS die jaren geclaimd heeft dat ERTMS veel te duur is (terwijl het zo'n beetje goedkoper is dan ATB) of ProRail die jarenlang geclaimd heeft dat ATB-NG ATB stoort terwijl iedereen met MAVO natuurkunde weet dat dat onmogelijk is (Wie verklaarde Arco Sierts destijds ook alweer voor gek eigenlijk?).
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_129971438
Ik ben het er mee eens dat het vergeten uit te checken na deze lange tijd wel vooral de schuld van de reiziger zelf is.

Ik vind dan weer wel dat ze dat geld in het OV netwerk moeten investeren.
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:26:00 #88
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_129971622
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Lijkt me lastig, heb je net besloten dat je je vandaag onder de trein gaat gooien en dan moet je wachten totdat de boel weer gaat rijden omdat iemand je net voor was.

of waren het ongelukken?
de vakantie hier is afgelopen, ik denk dat ze geen zin hadden om te gaan werken vandaag :P
pi_129972707
quote:
15s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:38 schreef Peterselieman het volgende:
'Vergeten uitchecken levert dertig miljoen op'

Allemaal weer in het nadeel van de reiziger ...
Dat is natuurlijk een beetje krom, want ze zeggen dat er 30 miljoen aan borg binnenkomt, maar stel dat jij niet uitcheckt op een reis van 20 euro, dan is dat helemaal niet te nadele van de reiziger ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_129973025
Overigens wordt in al die nieuwsartikelen beweerd dat er altijd een instaptarief wordt ingehouden. Dat klopt niet.
pi_129973230
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:20 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik ben het er mee eens dat het vergeten uit te checken na deze lange tijd wel vooral de schuld van de reiziger zelf is.

Ik vind dan weer wel dat ze dat geld in het OV netwerk moeten investeren.
Nja, ik heb er zelf eigenlijk nooit problemen mee. Maar het is wel vervelend dat je steeds weer tussen vervoerders moet ombliepen, dat sommige palen veel gevoeliger zijn dan andere palen etc. Daar is echt nog een hoop te winnen. Met bestaande technologie.
pi_129974009
Het zou sowieso al veel schelen wanneer alle paaltjes van dezelfde soort zouden zijn(die van de NS) en dan met de vervoerders er duidelijk op. Want al die andere paaltjes zijn me toch een partij slecht.
pi_129974516
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

of waren het ongelukken?
Verhangen ze zich lekker thuis. Scheelt iedereen een hoop ellende :W
pi_129974886
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:58 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een beetje krom, want ze zeggen dat er 30 miljoen aan borg binnenkomt, maar stel dat jij niet uitcheckt op een reis van 20 euro, dan is dat helemaal niet te nadele van de reiziger ;)
Dat is al verdisconteerd in dat rekenwerk van die 30 miljoen.

Mensen die een pdf'je van de uitvoerige berichtgeving in De Telegraaf van vandaag willen: PM maar even.
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:11:31 #95
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129974930
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:08 schreef moddermonster het volgende:
Ik denk ook dat de vervoersbedrijven er weinig aan kunnen doen.....behalve misschien dichte poortje neerzetten waar je alleen doorheen komt door uit te checken.
Ik heb een vrijreizenkaart waarmee inchecken/uitchecken niet de bedoeling is. Moet ik dan maar over de poortjes springen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:32:51 #96
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129975722
Die kaart had al jaren geleden vervangen moeten zijn door een kaart waarmee inchecken/uitchecken wél de bedoeling is.
pi_129975846
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:32 schreef ReisT het volgende:
Die kaart had al jaren geleden vervangen moeten zijn door een kaart waarmee inchecken/uitchecken wél de bedoeling is.
Ja, want dat is "handig voor de reiziger" :+ Oh nee toch niet.
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:39:24 #98
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129975982
Dat ik nu twee abonnementen heb, op twee verschillende kaarten, en met de ene vooral NIET moet inchecken en met die andere juist WEL. Dat is wel handig?
pi_129975988
quote:
Dat is de NS ook aan het doen hoor, de mijne verloopt 31-8 en ik moet nu over naar altijd-vrij met incheck plicht :(( (moet ik een minuut eerder opstaan)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_129975993
quote:
met een OVjaarkaart (saldo=0) kan je bij Connexxionen & GVB wel in/uit checken, maar bij syntus krijg je dan een negatief saldo.
Officieel is het een 'toon' kaart, maar buschauffeurs snappen dat weer niet en worden boos als je niet incheckt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')