ah goed om te weten. Bedanktquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:07 schreef greavy het volgende:
Je kan ook in Antwerpen naar het loket om een kaartje te kopen, en dan aangeven dat je korting in Nederland hebt.
Maar als je via de website van NS Hispeed besteld en niet kiest voor Thalys, kan je in elke trein stappen die je wilt.
En tevens: Op zaterdag+zondag rijdt er nog een IC van Antwerpen(beginpunt) naar Den Haag Holland Spoor (eindpunt), die rijdt 1x/2u, op 12:47 - 14:47 - 16:47 enz. Als je die van 14:50 neemt, heb je een stoptrein, en moet je onderweg overstappen, inderdaad.
wel een mooi plekjequote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee, psst.... metrostationnetje kopen?
Ik zou proberen de directe IC te nemen want het boemeltje is me toch een vage paupertrein.. Mocht je uiteindelijk van plan zijn om toch aan het loket in Antwerpen een kaartje te kopen, reken dan ook een uur extra wachttijd mee.quote:
En dit zijn natuurlijk maar twee van de zeven schermen die ik op mijn werkplek heb.quote:
Wordt er op sec. 34/35 een trein het technisch centrum in gereden? Moeilijk te zien omdat het vrij snel gaatquote:
Spoor 13, daar zitten ook de tanksporen, de wasinstallatie en de opstelsporen van Arriva achter.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:35 schreef PteV het volgende:
[..]
Wordt er op sec. 34/35 een trein het technisch centrum in gereden? Moeilijk te zien omdat het vrij snel gaat
Contractuele verplichtingen hequote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:46 schreef Peterselieman het volgende:
Rijdt de V250 nog? Nu niet, maar binnenkort waarschijnlijk wel weer vanwege conditieritten
http://somda.nl/forum/3884/p462285/Ontwikkelingen+HSL/
zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Contractuele verplichtingen he
Ik weet niet of het een zelfstandige rit betreft, of dat het gesleept wordt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?
Dat zal ik morgen even bij ze navragen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?
Ik zit zelf nog wel eens bij de werkplek van een trdl minimaal bevoegd, maar dat is toch eigenlijk weer een heel andere tak van sport...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En dit zijn natuurlijk maar twee van de zeven schermen die ik op mijn werkplek heb.
Driek, gisteren was het weer zo ver. In een 3tje koploper was de plee stuk. En de NS had het lef om daar mee te gaan rijden van Den Haag naar Enschede Drienerloo. Ik kon het niet laten om een sneer naar de Webcare van de NS te maken. De plee is gisteren ochtend stuk gegaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat zal ik morgen even bij ze navragen.
Overmacht? maar ze hadden best ergens een ander 3tje kunnen swappenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:34 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Driek, gisteren was het weer zo ver. In een 3tje koploper was de plee stuk. En de NS had het lef om daar mee te gaan rijden van Den Haag naar Enschede Drienerloo. Ik kon het niet laten om een sneer naar de Webcare van de NS te maken. De plee is gisteren ochtend stuk gegaan.
Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:15 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik zit zelf nog wel eens bij de werkplek van een trdl minimaal bevoegd, maar dat is toch eigenlijk weer een heel andere tak van sport...
overmacht wil ik het niet noemen. Komt best vaak voor dat een plee stuk is of dat het water niet bijgevuld is, zeker als op de eindpunten de keertijden kort zijn gebeurt dat nog wel eens.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:00 schreef de__vakantieman het volgende:
[..]
Overmacht? maar ze hadden best ergens een ander 3tje kunnen swappen
Ja klopt. Tis voornamelijk een beetje bijhouden welke trein op welk rangeerspoor moet staan en in welke volgorde, omdat de trein die als laatste binnenkomt ook weer als eerste aan zn omloop begint etc. Verder geven ze leiding aan de rangeerders, de monteurs en de schoonmaakploegen en ze zijn verantwoordelijk voor het 'toestemming en opdracht - verhaal'.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)
In het weekend rijdt er elk uur een directe trein van Antwerpen naar Roosendaal (al is de NMBS-trein die daar als IC rijdt wat aan de korte kant).quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik zou proberen de directe IC te nemen want het boemeltje is me toch een vage paupertrein.. Mocht je uiteindelijk van plan zijn om toch aan het loket in Antwerpen een kaartje te kopen, reken dan ook een uur extra wachttijd mee.
http://www.omroepwest.nl/(...)-een-stap-dichterbijquote:08-08-2013 | 17:39
DEN HAAG - De eigen treinverbinding van Den Haag met Brussel is weer een stap dichterbij.
De Europese Unie heeft een streep gezet door regels die de Nederlandse regering had gesteld aan het opzetten van een nieuwe internationale treinverbinding, schrijft de Haagse wethouder Peter Smit (VVD, vervoer) aan de gemeenteraad.
De Europese Unie heeft het internationaal passagiersvervoer per trein al een tijd geleden geliberaliseerd. Dit betekent dat iedere vervoerder een internationale treindienst mag exploiteren zonder een concessie daarvoor. Maar daaraan zijn wel voorwaarden verbonden. Het hoofddoel van zo’n treindienst moet ‘grensoverschrijdend personenvervoer’ zijn en de lijn mag het ‘economisch evenwicht van bestaande concessies niet in het gedrang’ brengen.
Nederland maakte eigen regels
Nederland had aan deze Europese richtlijn eigen voorwaarden verbonden. Een daarvan was dat een nieuwe spoorlijn niet meer dan 25 procent binnenlandse passagiers mag vervoeren. En een tweede, dat het aantal reizigers op het hoofrailnet als gevolg van de nieuwe verbinding niet meer dan 0,4 procent mag dalen.
De Haagse VVD-Europarlementariër Hans Baalen kaartte deze eigen Nederlandse voorwaarden aan bij de Europese Commissie. Hij stelde er vragen over. En uit de antwoorden blijkt nu dat de commissie die strijdig vindt met de Europese regels. Op 18 juli heeft de Europese Commissie zelfs besloten dat de twee voorwaarden buiten werking worden gesteld.
Wethouder verheugd door besluit
De Autoriteit Consument en Markt (de voormalige NMa) moet nog bepalen of de nieuwe lijn is toegestaan. Maar het gevolg van het besluit van de Europese Commissie is dat de ACM de komst van de LageLandenLijn ook niet meer mag toetsen aan die Nederlandse regels. Smit is daar heel blij mee. ‘Ik ben verheugd over deze ontwikkelingen,’ stelt hij.
De Nederlandse Staat kan overigens nog wel in beroep gaan tegen het besluit van de Europese Commissie.
Ik verwacht dat zowel de overheid als NS dit zullen gaan aanvechtenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:35 schreef Aardappelscheermes het volgende:
weet niet of dit al voorbij was gekomen, maar NS Fairytailrail gaat nu wel een probleem krijgen met meerdere concurrenten...
http://www.omroepwest.nl/(...)-een-stap-dichterbij
Ik geef ze weinig kans. Ook de hoogste baas van de ACM betoogde al dat de Nederlandse regels strijdig zijn met de regels in Europa.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik verwacht dat zowel de overheid als NS dit zullen gaan aanvechten
Op basis van wat? Volgens mijn bronnen (specialisten Europees recht) is het namelijk niet in strijd met de richtlijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik geef ze weinig kans. Ook de hoogste baas van de ACM betoogde al dat de Nederlandse regels strijdig zijn met de regels in Europa.
Dus als je van Groningen naar Vlissingen wil maar je krijgt ergens een springer dan hang je?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Ns moet je binnen 6 uur na inchecken op je bestemming zijn
maar dan krijg je wel je geld terugquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:58 schreef Zyron het volgende:
[..]
Dus als je van Groningen naar Vlissingen wil maar je krijgt ergens een springer dan hang je?
Was die bepaling niet vervallen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Ns moet je binnen 6 uur na inchecken op je bestemming zijn
Arriva twitteren?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Na hoeveel tijd verloopt je checkin bij Arriva als je vergeet uit te checken? Vier uur?
mij niks van bekendquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Was die bepaling niet vervallen?
De eerste zin wekt de indruk dat het niet zou mogen, maar de tweede zin concludeert ineens iets anders wat bij ons niet van toepassing is.quote:U mag per reis één NS-vervoerbewijs combineren met 1 gratis treinkaartje uit het boekje. De gratis Overgang 2-1 dagkaart en NS-Meereiskaart uit dit boekje mogen dus niet gecombineerd worden.
Ook hier wekt de eerste zin de indruk dat het niet mag, maar de tweede zin gaat over met meerdere personen meereizen met één Meereiskaartje, terwijl wij er dan twee hebben.quote:Met een geldig NS-vervoerbewijs kunt u één persoon meenemen op de gratis NS-Meereiskaart. De Meereiskaart is dus niet geldig voor meerdere personen.
volgens mij moet dat laatste wel weer kunnen toch?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Je mag één persoon gratis mee laten reizen met een (afgestempeld) meereiskaartje als je zelf met een geldig vervoerbewijs reist (het studentenproduct waarmee je bent ingecheckt dus). Een tweede persoon zou met 40% korting mee kunnen reizen, maar niet met een meereiskaart want jij mag maar één iemand meenemen.
Ik zeg precies hetzelfde als jijquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij moet dat laatste wel weer kunnen toch?
In de voorwaarden voor de nieuwe abbonnementen (geldt dus niet voor reizen met andere producten) staat dit:quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:29 schreef KnightSolaire het volgende:
Eerder in dit topic heb ik gelezen dat NS die bepaling altijd handhaaft, maar dat je in de praktijk gewoon kan uitchecken tot einde dienstregelingsdag (dus tot 04:00 van de volgende dag).
Incheck vervalt dus pas aan het einde van de dag.quote:Als u niet uitcheckt binnen 6 uur na het moment waarop u heeft ingecheckt, zal bij het opnieuw aanbieden van uw OV-chipkaart het Instaptarief worden ingehouden. Als u niet op dezelfde Dag uitcheckt, vervalt uw check-in en zal bij het opnieuw aanbieden van uw OV-chipkaart opnieuw het Instaptarief worden ingehouden.
ik las het niet goedquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik zeg precies hetzelfde als jijDerde persoon mag dus met 40% korting meereizen omdat hij een NS-abonnement heeft (het studentenproduct), maar niet met zo'n gratis meereiskaartje als reiziger #2 die al gebruikt.
Mijn zwager was zaterdagmiddag vergeten uit te checken op A'dam Centraal, bij het inchecken 7 uurtjes later werd hij niet uitgecheckt, maar ingecheckt..quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:29 schreef KnightSolaire het volgende:
Eerder in dit topic heb ik gelezen dat NS die bepaling altijd handhaaft, maar dat je in de praktijk gewoon kan uitchecken tot einde dienstregelingsdag (dus tot 04:00 van de volgende dag).
Ik heb het zelf nog nooit in de praktijk getest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |