abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129811700
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
handig dat je zo'n mogelijkheid hebt :)
Zeg het maar niet te hard tegen ProRail
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 augustus 2013 @ 22:40:49 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129811847
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:38 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Zeg het maar niet te hard tegen ProRail
een paar jaar geleden is deze mogelijkheid juist gecreëerd. Vroeger was dit een opstelspoor ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129811997
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:44 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Let vooral op tussen Barneveld en Lunteren. Erg veel gladde stukken en je moet op tijd remmen ;)
Prima dingen verder, ik hoop voor je dat het niet koud is buiten. Klimaatcontrole in die dingen is vaak kapot ;)
Hopelijk mag je op de Stadler ipv de Protoss, Veel fijner :P
Er zijn nog geen data helaas, dus kan ook zijn dat ik hier pas over een driekwart jaar mee te maken krijg. Toch bedankt voor de tip :) Barneveld (noord) - Lunteren is ook allemaal enkelspoor toch?

Klinkt trouwens knap waardeloos als die dingen zovaak stuk zijn...
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:41:28 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129815071
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:43 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Klinkt trouwens knap waardeloos als die dingen zovaak stuk zijn...
Kleine serie, prototype, fabrikant over de kop, enz enz enz. Eigenlijk net als bij V250, maar dan hopelijk zonder loslatende bodemplaten.
pi_129815835
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
en in de praktijk vallen al die staande mensen om van de slaap, letterlijk :s)
Zeker nooit 30+ uur in een Chinese trein gezeten/gestaan? :P
pi_129816839
Nee sorry :D Begrijp ik dat dat normaal gevonden moet worden in Europa? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 00:50:03 #207
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129817799
In nachttreinen slaapt men toch? Dan lijkt staan, zeker op langere afstanden me niet een juiste oplossing als je je imago niet volledig om zeep wenst te helpen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 01:26:16 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129818696
OMFG... ik ben een Japanse train simulator tegengekomen met echte beelden. Ik vind het erg leuk om te doen, maar tegelijkertijd bijzonder uitdagend. Waarom? De buffertijd (als die er al is) is niet meer dan een paar secondes, en je moet de trein op precies de juiste plek tot stilstand brengen.

Sotetsu simulator
pi_129818800
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 01:26 schreef James1988 het volgende:
OMFG... ik ben een Japanse train simulator tegengekomen met echte beelden. Ik vind het erg leuk om te doen, maar tegelijkertijd bijzonder uitdagend. Waarom? De buffertijd (als die er al is) is niet meer dan een paar secondes, en je moet de trein op precies de juiste plek tot stilstand brengen.

Sotetsu simulator
Vindt een echte trein een stuk makkelijker :P
  donderdag 8 augustus 2013 @ 08:59:59 #210
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129821435
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Beetje zitten spelen met een timelapse-appje.

Betere kwaliteit gerenderd:

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129822696
quote:
FNV: zakcomputer NS is rotzooi

De zakcomputer van de NS is niet te vertrouwen en is bovendien te groot, log en zwaar. Het apparaat moet zo snel mogelijk worden vervangen door een moderne variant, zegt vakbond FNV Spoor.

De vakbond verzamelde meldingen van NS-personeel over de zakcomputer, Railpocket geheten. Er kwamen honderden meldingen binnen van onder meer conducteurs, machinisten en servicemedewerkers.

Klanten weten meer

"Ongeveer 20 keer per dienst moet ik een reset geven omdat hij vastloopt", schrijft een medewerker. "Ook bij klanten. We maken wel grapjes maar het is echt niet leuk. Soms wil je hem het liefst in de hoek gooien."

"Als er calamiteiten zijn weten de reizigers het dikwijls eerder dan wij", meldt iemand anders. Een aantal medewerkers gebruikt in plaats van de zakcomputer de eigen smartphone, om via apps "snellere en volledigere" reisinformatie binnen te krijgen.

'Voor verbetering vatbaar'

FNV Spoor wil dat de NS investeert in "een in deze tijd passend apparaat". Dat leidt volgens de vakbond tot minder onveilige situaties, betere dienstverlening en grotere tevredenheid bij het personeel.

De NS weet dat er problemen zijn met de computer, zegt een woordvoerder. "We weten dat het functioneren van de Railpocket voor verbetering vatbaar is."

Het spoorbedrijf werkt aan een oplossing. Of dat betekent dat de huidige computer wordt aangepast of dat er een geheel nieuw systeem komt wil de NS niet zeggen. "Daar stellen wij eerst FNV Spoor van op de hoogte."
Bron

Herkenbaar, dit. Ben ook wel eens geholpen door een conducteur die er met de railpocket niet uit kwam en vervolgens op de smartphone het binnen een minuut kon vinden :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:15:06 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129822787
Die Railpockets zijn pasgeleden (vorig jaar) vervangen, toch?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:17:47 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129822857
Ze lopen volgens mij ook nog genoeg met de oude rond.
pi_129823051
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:11 schreef KnightSolaire het volgende:
FNV Spoor wil dat de NS investeert in "een in deze tijd passend apparaat". Dat leidt volgens de vakbond tot minder onveilige situaties, betere dienstverlening en grotere tevredenheid bij het personeel.
Oh ja, begin gelijk over veiligheid, dan luisteren mensen wel :') Jankclubje dat FNV.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129823145
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, begin gelijk over veiligheid, dan luisteren mensen wel :') Jankclubje dat FNV.
Tja, je moet toch wat argumenten gebruiken waarvan het halve land meteen in de paniek-modus schiet he? :7
For great justice!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:28:48 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129823156
De 100 meest vertraagde treinen gister in Duitsland kwam niet onder de 140 minuten uit :') De grootste vertraging was 371 minuten.
Een punctualiteit van 62,5 % gister :o
pi_129823684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:28 schreef greavy het volgende:
De 100 meest vertraagde treinen gister in Duitsland kwam niet onder de 140 minuten uit :') De grootste vertraging was 371 minuten.
Een punctualiteit van 62,5 % gister :o
Wat was er aan de hand? En waar staat die data? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:59:36 #218
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129823912
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat was er aan de hand? En waar staat die data? :?
Noodweer, 2400 treinen waren erdoor getroffen (niet letterlijk).

http://www.deutschebahn.c(...)rt=0&itemsPerPage=20
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_129823968
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:15 schreef James1988 het volgende:
Die Railpockets zijn pasgeleden (vorig jaar) vervangen, toch?
het apparaat zelf is het probleem niet alleen draait dezelfde ouderwetse software erop windows mobile 6.1
pi_129824009
Toch wel raar hoor. Noodweer over een groot deel van het land en binnen 24 uur is alles weer min of meer normaal, maar dat hoogwater van 2 maanden geleden (!!) dat BLIJFT een probleem? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:14:55 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129824353
quote:
5s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
dat hoogwater van 2 maanden geleden (!!) dat BLIJFT een probleem? :?
De HSL Hannover - Berlijn moet helemaal worden nagekeken. Dijklichaam, spoorligging, wissels, seinen, beveiliging, enz.
pi_129824520
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

De HSL Hannover - Berlijn moet helemaal worden nagekeken. Dijklichaam, spoorligging, wissels, seinen, beveiliging, enz.
Ja vast wel. Van 3 km voor Stendal tot 3 km erna. Niet vanaf Amsterdam tot Warszawa 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129824619
Weet je wat voor immense kracht zo'n hoogwater uitoefent bij bijvoorbeeld bruggen? In Dresden hebben ze tijdens de ramp een aantal diesellocomotieven op de brug gezet zodat hij niet weg zou spoelen, nu na afloop zijn rond de peilers overal dikke gaten waar de bestrating en grond van de uiterwaarden is weggespoeld. Een beetje regen en een omgevallen boom vallen in vergelijking daarmee echt in het niet hoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 11:23:20 ]
pi_129824772
Ja dat weet ik wel, maar kom op zeg, 2 maanden. Ze hebben toch een leger en zo? Of is het allemaal niet urgent zolang er een omreisadvies mogelijk is? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129824928
Van wikipedia, vertaald:
quote:
Het traject [bij de Elbebrug Hämerten] heeft volgens Minister van Verkeer Peter Ramsauer ernstige schade opgelopen. Het stond begin juli nog onder water. Als het water is weggelopen en de bodem opgedroogd is, zal het baanlichaam vanaf halverwege augustus onderzocht worden. Pas daarna kan worden ingeschat, hoe lang de reparatiewerkzaamheden zullen duren.
pi_129824994
Ja, dat kost tijd. Okee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:34:24 #227
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129825019
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat weet ik wel, maar kom op zeg, 2 maanden. Ze hebben toch een leger en zo? Of is het allemaal niet urgent zolang er een omreisadvies mogelijk is? :?
Aan een leger heb je niet zoveel als je moet onderzoeken of een spoordijk nog genoeg steun biedt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129825077
Hier nog een uitgebreider artikel:

http://www.welt.de/wirtsc(...)zember-gesperrt.html
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:37:30 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129825167
Ik ging er vanuit dat het water inmiddels weg was. Wist niet dat het zo lang onder water gestaan had / heeft dat heel die spoordijk verzadigd is. Maar dan kan het wel Kerstmis worden idd -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129825314
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ging er vanuit dat het water inmiddels weg was. Wist niet dat het zo lang onder water gestaan had / heeft dat heel die spoordijk verzadigd is. Maar dan kan het wel Kerstmis worden idd -O-
Met een beetje ongunstige weersomstandigheden kunnen belangrijke reparaties pas in de lente van volgend jaar uitgevoerd worden. Vandaar ook mijn hoge schatting van de kosten waar jij het eerder niet mee eens was.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:09:53 #232
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129829868
Nou.. Die verzadigde spoordijk wil je niet in de winter hebben.. Want dan ben je pas echt jarig.
pi_129830351
Ik ben inderdaad in de lente jarig.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:52:49 #234
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129831492
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben inderdaad in de lente jarig.
:7
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:05:18 #235
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129831963
Als het zo urgent is zou er wellicht een dijkje om de echte dijk heen gelegd kunnen worden om zo sneller te kunnen werken. Waar een wil is is een weg maar die lijn heeft schijnbaar niet zoveel prioriteit... (slechte aanname natuurlijk!)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:06:01 #236
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129831984
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:05 schreef de__vakantieman het volgende:
Als het zo urgent is zou er wellicht een dijkje om de echte dijk heen gelegd kunnen worden om zo sneller te kunnen werken. Waar een wil is is een weg maar die lijn heeft schijnbaar niet zoveel prioriteit... (slechte aanname natuurlijk!)
Als het aankomt op grond en water is het woord snel niet aan de orde. Tenzij je graag met beton aan de slag wilt. Onderwaterbeton wel te verstaan..
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:10:54 #237
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129832161
Om mezelf maar meteen in te dekken, ik heb natuurlijk ook geen verstand van water en grond enzo. Met zandkastelen kom ik een heel eind maar daarna stopt het :)
Kan je niet met zo'n metalen afwalling iets beginnen? Net zoals op bouwplaatsen?
pi_129832420
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:10 schreef de__vakantieman het volgende:
Om mezelf maar meteen in te dekken, ik heb natuurlijk ook geen verstand van water en grond enzo. Met zandkastelen kom ik een heel eind maar daarna stopt het :)
Kan je niet met zo'n metalen afwalling iets beginnen? Net zoals op bouwplaatsen?
Bij de aanleg ja. Nu niet meer :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129834013
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Gebaseerd op de City Elephant? :?

Dat is een dubbeldeks treinstel met eigen tractie trouwens, geen need voor een loco.
De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189

Zijn er hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met de spoorwegen in Georgië en Armenië?
pi_129834255
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:03 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189

Zijn er hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met de spoorwegen in Georgië en Armenië?
Op ovinnederland.nl heeft er net iemand een reisverslag over geschreven, mocht er hier niemand zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_129835194
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:03 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189

Zijn er hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met de spoorwegen in Georgië en Armenië?
Ik ben ooit in Georgië geweest en wat ik me nog herinner is dat het station van Tbilisi een intens lelijk gebouw is en dat ik er wat Sovjettreinen heb zien rondkachelen, verder weet ik er helemaal niets vanaf.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 16:40:24 ]
pi_129836286
Is er ergens een interactieve spoorkaart waarop je de trajecten die je al kent automatisch kan inkleuren? Ik ben te lui om lijntjes over te trekken in Paint. :') Gaat in eerste instantie gewoon om de Nederlandse spoorkaart.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:05:06 #243
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129839406
Mooie manier om je leven lang gratis te reizen met ov :)

Baby kommt zwischen Leipzig und Halle zur Welt

Wie eine DB-Sprecherin mitteilte, bekommt das kleine Mädchen eine lebenslange Freifahrkarte für die Regionalzüge der Deutschen Bahn in Sachsen, Sachsen-Anhalt und Thüringen _O- _O_ _O_ *O* *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:22:15 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129839979
Voor de liefhebbers gooi ik er weer eens een plaatje in :s)


Een stam M4-rijtuigen van de NMBS passeert de fotograaf in de nabijheid van het Belgische plaatsje Oudenburg. De samenstelling is enkele minuten eerder vertrokken vanaf station Oostende. grotere foto
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:03:52 #245
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129841328
Uurtje Groningen.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:28:43 #246
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_129844386
Hopelijk kan iemand me hier helpen. Ik moet zondag van Antwerpen naar Den Haag laan van NOI met de trein. Ik zit nu te kijken voor mn treinkaartje enzo en ik moet dus in Roosendaal overstappen. Nu kan ik via de ns highspeed site gewoon een kaartje kopen, maar dan moet ik ook al een tijd opgeven van welke trein ik neem. Dit weet ik nog niet zeker, maar stel ik bestel nu een kaartje voor de trein van 14:50 en ik neem bijvoorbeeld die van 15:50, gaat die conducteur dan moeilijk doen? Of kan ik in Antwerpen ook een kaartje kopen met korting op het nederlandse stuk? Want dan doe ik dat wel gewoon.
Jawel, je keek.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:07:06 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129846236
Je kan ook in Antwerpen naar het loket om een kaartje te kopen, en dan aangeven dat je korting in Nederland hebt.
Maar als je via de website van NS Hispeed besteld en niet kiest voor Thalys, kan je in elke trein stappen die je wilt.

En tevens: Op zaterdag+zondag rijdt er nog een IC van Antwerpen(beginpunt) naar Den Haag Holland Spoor (eindpunt), die rijdt 1x/2u, op 12:47 - 14:47 - 16:47 enz. Als je die van 14:50 neemt, heb je een stoptrein, en moet je onderweg overstappen, inderdaad.
pi_129846300
quote:
Nice! ^O^
pi_129848032
quote:
Leuk om een keer te zien ziggy ^O^
pi_129848624
Hee, psst.... metrostationnetje kopen? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')