http://www.tubantia.nl/re(...)3946859?ref=carouselquote:Elektrificatie spoor Wierden-Zwolle in gang gezet
ZWOLLE - ProRail en de provincie Overijssel hebben afgelopen maandag de opdracht voor de onderzoeksfase van de elektrificatie van het spoortraject Wierden- Zwolle op de aanbestedingskalender geplaatst.
In oktober moet het te selecteren bureau aan de slag gaan. In maart 2014 zal duidelijk moeten zijn wat de elektrificatie van het traject tussen Wierden en Zwolle gaat kosten. Vervolgens neemt de provincie Overijssel, die 2,5 miljoen euro beschikbaar stelt voor het onderzoek, als opdrachtgever een definitief investeringsbesluit.
In een eerder stadium werd rekening gehouden met een globaal kostenplaatje van tussen de 34 en 64 miljoen euro.
Let vooral op tussen Barneveld en Lunteren. Erg veel gladde stukken en je moet op tijd remmenquote:Op maandag 5 augustus 2013 00:34 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Protos
Aankomend schooljaar kom ik als het goed is ook een dag te rijden op die dingen als kennismaking met de 'eenmansbediening' (machinist is tegelijkertijd ook chef trein en verantwoordelijk voor de vertrekprocedure). Ben heel benieuwd
Lief dagboekquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef greavy het volgende:
Een kennis van mij was gister in Fulda (is met een InterRail-pas op pad) en werd omgeroepen om 23:19:
"Damen und Herren, die ICE 1090 nach Berlin Ostbahnhof von 19:07 fahrt in 35 Minuten an am Gleis 7. Dieser Zug endet in Stendal wegen ein geschlossen bahnstrecke wegen Bauarbeiten. Von Stendal nach Berlin Ostbahnhof ist ein Ersatzzug erfordlich via Magdeburg. Ihr ankunftverspätung bei Berlin Ostbahnhof ist circa 6 Stunden. "
Ook werd er omgeroepen:
"Damen und Herren, die EuroNight 453 nach Moskva Belorusskaja hat ein Verspätung von circa 1100 Minuten. Informieren Sie bei bahnhofspersonal für ein neu Fahrplan oder ein Hotelaufenthalt."
Wat de fak is hier misgegaanquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:12 schreef greavy het volgende:
Ja, helemaal die vertraging van 1100 minuten (ruim 18 uur)
Die trein heeft al +1350 (22,5u) in Strasbourg (trein afkomstig uit Paris Est). Vertrekvertraging bij Paris Est niet staat niet in HAFAS, maar die zal ook wel groot zijn. De trein is nu nog niet eens voorbij Strasbourg
De volgende trein zit er al anderhalf uur achter, en die is wél op tijd.
Laatste maand (juni) was spoor 1 al weg (van spoor 1a (=perronspoor) tot 1d (spoortje achter de wasmachine), waardoor de binnenkomende IC in Hengelo 4 minuten werd vastgehouden om 4 minuten (=praktijk 2! minuten) later aan te komen. Hierdoor was het mogelijk om de beide IC's op spoor 4 te zetten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De dienstregeling is volgens mij al ingericht op de nieuwe indeling. De laatste maanden was het in mijn ervaring namelijk regelmatig zo dat een binnenkomende IC vlak voor Enschede echt nog 5 minuten staat te wachten tot de stoptrein vertrokken is en hij er achterlangs kan kruisen. Die kruising is straks niet meer nodig in die situatie.
De Britse overheid heeft de ITSO standaard ontwikkeld. Dat is een open standaard voor contactless ticketing. Als die Europa-breed wordt uitgerold heb je al een goede basis. Dat vereist echter wel samenwerking en dat is een heikel punt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:19 schreef James1988 het volgende:
Zo moeilijk hoeft het niet eens te zijn....
Als ik in Brussel mijn Oyster Card voor een lezer in de bus houd, dan kan de software in die lezer informatie van die kaart uitlezen (zelfs zonder encryptiesleutels). Op dat moment kan bepaald worden dat de kaart is uitgegeven door Transport for London, en dat de MIVB dus bij TfL moet aankloppen voor die ¤ 1,60. Nou heeft dat voor ¤ 1,60 geen zin, maar als de MIVB al die transacties opspaart en 1x per maand een factuur richting TfL stuurt, dan zou dat toch aardig op moeten lopen.
Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat de fak is hier misgegaan
Precies. Maar de verschillen zijn vaak net zo klein als met pinpassen dus er is echt wel iets van interoperabiliteit te bereiken zonder grote aanpassingen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
en zo zijn het dus eigenlijk allemaal GEEN "standaarden". Iedere boeren heikneuter heeft zijn eigen uitzonderingetje.
Slechts bijna een dag vertraging...pfewquote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee.
Dan komt het dus neer op onwilquote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Precies. Maar de verschillen zijn vaak net zo klein als met pinpassen dus er is echt wel iets van interoperabiliteit te bereiken zonder grote aanpassingen.
Veel te snel getrokken conclusie. Om zoiets Europees in te voeren heb je te maken met allerlei eisen van lokale vervoerders. Reizen op saldo is vast wel in te voeren trouwens, maar zelfs daar heb je gigantische en peperdure computernetwerken voor nodig. En complexe afspraken bij grensoverschrijdende reizen. Je moet binnen Nederland al overchecken, hoe doe je dat als je in Deventer incheckt en in Osnabrück eindigt? Plus overal per land verschillende wetgeving over bepaalde aspecten van zo'n digitale kaart.quote:
quote:
Dat zeg ik, Gammaquote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
allerlei eisen van lokale vervoerders.
Maar dan kom je toch omlooptechnisch in de problemen, of hoe gaat nou opgelost worden omloop/materieeltechnisch?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee.
Boeiend.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dan kom je toch omlooptechnisch in de problemen, of hoe gaat nou opgelost worden omloop/materieeltechnisch?
Gewoon de Thalysmethode:staan in het gangpad.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boeiend.
Pasten al die mensen wel in die ene trein?
we hebben het hier over een slaaptreinquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gewoon de Thalysmethode:staan in het gangpad.
Snelbinders aan het plafond in het gangpad en gaaan!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
we hebben het hier over een slaaptrein
Dat zijn nog eens vertragingen. Kan de NS nog wat van lerenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef greavy het volgende:
Een kennis van mij was gister in Fulda (is met een InterRail-pas op pad) en werd omgeroepen om 23:19:
"Damen und Herren, die ICE 1090 nach Berlin Ostbahnhof von 19:07 fahrt in 35 Minuten an am Gleis 7. Dieser Zug endet in Stendal wegen ein geschlossen bahnstrecke wegen Bauarbeiten. Von Stendal nach Berlin Ostbahnhof ist ein Ersatzzug erfordlich via Magdeburg. Ihr ankunftverspätung bei Berlin Ostbahnhof ist circa 6 Stunden. "
Ook werd er omgeroepen:
"Damen und Herren, die EuroNight 453 nach Moskva Belorusskaja hat ein Verspätung von circa 1100 Minuten. Informieren Sie bei bahnhofspersonal für ein neu Fahrplan oder ein Hotelaufenthalt."
ja, dat weet ik, en ik zeg: nou en?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
we hebben het hier over een slaaptrein
De praktische uitvoerbaarheid moet nog door de reality slap heen. Enig idee wat er dan gebeurt?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ja, dat weet ik, en ik zeg: nou en?je hebt eeb vervoersbewijs, geen plaatsbewijs..
ja, in theorie is het zo dat als mensen staan in het gangpad van een nachttrein, dat het lastig is voor diegene die wel horizontaal liggen om het toilet te bereiken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De praktische uitvoerbaarheid moet nog door de reality slap heen. Enig idee wat er dan gebeurt?
Als de Geld Terug bij Vertraging na een uur tóch niet méér gaat uitkeren, zou dat maar zo kunnenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zijn nog eens vertragingen. Kan de NS nog wat van leren
Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als de Geld Terug bij Vertraging na een uur tóch niet méér gaat uitkeren, zou dat maar zo kunnen.
Je hebt volgens EU-richtlijnen vast wel recht op vergoeding van extra gemaakte kosten als hotelovernachtingen en aansluitende taxi's en innerlijke verzorging..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo?
Gegeven dat mijn tijd niet zo gratis is als de OV bedrijven lijken te denken (NS valt nog wel mee, Connexxion is een stuk erger), waarom niet?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo?
als student kun je dat wel hebbenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als je vaak genoeg vertraging oploopt met enig ander vrij reizen-abonnement ookquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als student kun je dat wel hebben
Ik geloof dat NS brandstofkosten van vervangend vervoer heeft vergoed op de dagen dat de horrorwinter toesloeg de afgelopen jarenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Je hebt volgens EU-richtlijnen vast wel recht op vergoeding van extra gemaakte kosten als hotelovernachtingen en aansluitende taxi's en innerlijke verzorging..
op sommige trajecten is het bijna iedere dag wel raakquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:38 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als je vaak genoeg vertraging oploopt met enig ander vrij reizen-abonnement ook
Zou daar vroeger veel misbruik van zijn gemaakt? Beetje de hele dag vertragingen bijhouden op NS.nl en zorgen dat het een logische route is. Tegenwoordig kan dat niet meer omdat je moet inchecken..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op sommige trajecten is het bijna iedere dag wel raak
ik weet wel zeker dat het misbruik er is/wasquote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
Zou daar vroeger veel misbruik van zijn gemaakt? Beetje de hele dag vertragingen bijhouden op NS.nl en zorgen dat het een logische route is. Tegenwoordig kan dat niet meer omdat je moet inchecken..
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vraagje: Kun je ergens op een website de voortgang van een bepaalde trein volgen tijdens het traject?
Thanks!!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Ze worden weergegeven aan de hand van de informatie uit de NS Reisplanner. Helemaal precies is het dus niet, maar het geeft wel een indicatie.
Er is ook een vergelijkbare website voor de Arriva-treinen in het noordoosten des lands, die werkt met GPS en is dus een stuk preciezer. Die link heb ik niet bij de hand, maar iemand anders hier vast wel
Niet nodig, ik zocht een NS-trein!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Ze worden weergegeven aan de hand van de informatie uit de NS Reisplanner. Helemaal precies is het dus niet, maar het geeft wel een indicatie.
Er is ook een vergelijkbare website voor de Arriva-treinen in het noordoosten des lands, die werkt met GPS en is dus een stuk preciezer. Die link heb ik niet bij de hand, maar iemand anders hier vast wel
Er zijn wat websites waar dat kan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vraagje: Kun je ergens op een website de voortgang van een bepaalde trein volgen tijdens het traject?
Bedankt!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zijn wat websites waar dat kan.
Real-time Arriva-treinen volgen: http://treinviewer.nl/
NS-treinen volgens dienstregeling/actuele vertrektijden: http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Een aantal goederenlocomotieven in real-time volgen kan hier: http://poloha.vozu.cz/
ik ook welquote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet wel zeker dat het misbruik er is/was
nice ziggy. Gebruiken jullie spoortje 19 in Leeuwarden nog wel regelmatig voor de Harlingen Haven-pendel?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Beetje zitten spelen met een timelapse-appje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |