abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129782111
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 00:34 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Protos O+
Aankomend schooljaar kom ik als het goed is ook een dag te rijden op die dingen als kennismaking met de 'eenmansbediening' (machinist is tegelijkertijd ook chef trein en verantwoordelijk voor de vertrekprocedure). Ben heel benieuwd :)
Let vooral op tussen Barneveld en Lunteren. Erg veel gladde stukken en je moet op tijd remmen ;)
Prima dingen verder, ik hoop voor je dat het niet koud is buiten. Klimaatcontrole in die dingen is vaak kapot ;)
Hopelijk mag je op de Stadler ipv de Protoss, Veel fijner :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:08:02 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129782694
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef greavy het volgende:
Een kennis van mij was gister in Fulda (is met een InterRail-pas op pad) en werd omgeroepen om 23:19:
"Damen und Herren, die ICE 1090 nach Berlin Ostbahnhof von 19:07 fahrt in 35 Minuten an am Gleis 7. Dieser Zug endet in Stendal wegen ein geschlossen bahnstrecke wegen Bauarbeiten. Von Stendal nach Berlin Ostbahnhof ist ein Ersatzzug erfordlich via Magdeburg. Ihr ankunftverspätung bei Berlin Ostbahnhof ist circa 6 Stunden. "

Ook werd er omgeroepen:
"Damen und Herren, die EuroNight 453 nach Moskva Belorusskaja hat ein Verspätung von circa 1100 Minuten. Informieren Sie bei bahnhofspersonal für ein neu Fahrplan oder ein Hotelaufenthalt."
Lief dagboek O+

't zijn wel flinke vertragingen _O-
pi_129782768
1100 minuten.. Uh... *uitrekenen hoeveel uur dat is* Ruim 18 uur?! Zo hé, ben benieuwd of dat ook ingeprogrammeerd is in de automatische omroep :7
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:12:11 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129782807
Ja, helemaal die vertraging van 1100 minuten (ruim 18 uur) :')
Die trein heeft al +1350 (22,5u) in Strasbourg (trein afkomstig uit Paris Est). Vertrekvertraging bij Paris Est niet staat niet in HAFAS, maar die zal ook wel groot zijn. De trein is nu nog niet eens voorbij Strasbourg :')

De volgende trein zit er al anderhalf uur achter, en die is wél op tijd.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:32:28 #156
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129783397
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:12 schreef greavy het volgende:
Ja, helemaal die vertraging van 1100 minuten (ruim 18 uur) :')
Die trein heeft al +1350 (22,5u) in Strasbourg (trein afkomstig uit Paris Est). Vertrekvertraging bij Paris Est niet staat niet in HAFAS, maar die zal ook wel groot zijn. De trein is nu nog niet eens voorbij Strasbourg :')

De volgende trein zit er al anderhalf uur achter, en die is wél op tijd.
Wat de fak is hier misgegaan :{
pi_129784043
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 07:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

De dienstregeling is volgens mij al ingericht op de nieuwe indeling. De laatste maanden was het in mijn ervaring namelijk regelmatig zo dat een binnenkomende IC vlak voor Enschede echt nog 5 minuten staat te wachten tot de stoptrein vertrokken is en hij er achterlangs kan kruisen. Die kruising is straks niet meer nodig in die situatie.
Laatste maand (juni) was spoor 1 al weg (van spoor 1a (=perronspoor) tot 1d (spoortje achter de wasmachine), waardoor de binnenkomende IC in Hengelo 4 minuten werd vastgehouden om 4 minuten (=praktijk 2! minuten) later aan te komen. Hierdoor was het mogelijk om de beide IC's op spoor 4 te zetten.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_129784943
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 01:19 schreef James1988 het volgende:
Zo moeilijk hoeft het niet eens te zijn....

Als ik in Brussel mijn Oyster Card voor een lezer in de bus houd, dan kan de software in die lezer informatie van die kaart uitlezen (zelfs zonder encryptiesleutels). Op dat moment kan bepaald worden dat de kaart is uitgegeven door Transport for London, en dat de MIVB dus bij TfL moet aankloppen voor die ¤ 1,60. Nou heeft dat voor ¤ 1,60 geen zin, maar als de MIVB al die transacties opspaart en 1x per maand een factuur richting TfL stuurt, dan zou dat toch aardig op moeten lopen.
De Britse overheid heeft de ITSO standaard ontwikkeld. Dat is een open standaard voor contactless ticketing. Als die Europa-breed wordt uitgerold heb je al een goede basis. Dat vereist echter wel samenwerking en dat is een heikel punt.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:33:58 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129785018
Zo zijn er wel meer van zulke standaarden. De Fransen hebben Calypso bedacht (wordt gebruikt door Navigo en Mobib) en de Duitsers leunen weer op VDV-KA. Ook de OV-chipkaart is in principe een open architectuur: je kunt de specificaties verkrijgen bij TLS.

Het probleem is dat er geen interoperabiliteit is tussen al die standaarden. ;(
pi_129785085
en zo zijn het dus eigenlijk allemaal GEEN "standaarden". Iedere boeren heikneuter heeft zijn eigen uitzonderingetje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:46:30 #161
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129787229
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Wat de fak is hier misgegaan :{
Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee.
pi_129787336
quote:
13s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
en zo zijn het dus eigenlijk allemaal GEEN "standaarden". Iedere boeren heikneuter heeft zijn eigen uitzonderingetje.
Precies. Maar de verschillen zijn vaak net zo klein als met pinpassen dus er is echt wel iets van interoperabiliteit te bereiken zonder grote aanpassingen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_129787594
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:46 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee.
Slechts bijna een dag vertraging...pfew
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_129787641
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Precies. Maar de verschillen zijn vaak net zo klein als met pinpassen dus er is echt wel iets van interoperabiliteit te bereiken zonder grote aanpassingen.
Dan komt het dus neer op onwil :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129787916
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan komt het dus neer op onwil :)
Veel te snel getrokken conclusie. Om zoiets Europees in te voeren heb je te maken met allerlei eisen van lokale vervoerders. Reizen op saldo is vast wel in te voeren trouwens, maar zelfs daar heb je gigantische en peperdure computernetwerken voor nodig. En complexe afspraken bij grensoverschrijdende reizen. Je moet binnen Nederland al overchecken, hoe doe je dat als je in Deventer incheckt en in Osnabrück eindigt? Plus overal per land verschillende wetgeving over bepaalde aspecten van zo'n digitale kaart.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_129787993
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan komt het dus neer op onwil :)
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
allerlei eisen van lokale vervoerders.
Dat zeg ik, Gamma :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:53:14 #167
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129789405
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:46 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee.
Maar dan kom je toch omlooptechnisch in de problemen, of hoe gaat nou opgelost worden omloop/materieeltechnisch?
pi_129789751
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Maar dan kom je toch omlooptechnisch in de problemen, of hoe gaat nou opgelost worden omloop/materieeltechnisch?
Boeiend.

Pasten al die mensen wel in die ene trein?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:47:50 #169
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129791421
quote:
4s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Boeiend.

Pasten al die mensen wel in die ene trein?
Gewoon de Thalysmethode:staan in het gangpad. :P
pi_129791567
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Gewoon de Thalysmethode:staan in het gangpad. :P
we hebben het hier over een slaaptrein :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:07:58 #171
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_129792207
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

we hebben het hier over een slaaptrein :')
Snelbinders aan het plafond in het gangpad en gaaan!
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:35:59 #172
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129793248
Ellipsos 475 zou deze ochtend om 8.30 aan moeten komen in parijs. Is er nog steeds niet :')
pi_129793408
Eclipsos? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:43:44 #174
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129793561
quote:
12s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Eclipsos? O-)
kan dan gelijk door naar moskva als vervangende nachtjoekel vanwege die missende omloop nu :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 augustus 2013 @ 15:45:46 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129793653
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef greavy het volgende:
Een kennis van mij was gister in Fulda (is met een InterRail-pas op pad) en werd omgeroepen om 23:19:
"Damen und Herren, die ICE 1090 nach Berlin Ostbahnhof von 19:07 fahrt in 35 Minuten an am Gleis 7. Dieser Zug endet in Stendal wegen ein geschlossen bahnstrecke wegen Bauarbeiten. Von Stendal nach Berlin Ostbahnhof ist ein Ersatzzug erfordlich via Magdeburg. Ihr ankunftverspätung bei Berlin Ostbahnhof ist circa 6 Stunden. "

Ook werd er omgeroepen:
"Damen und Herren, die EuroNight 453 nach Moskva Belorusskaja hat ein Verspätung von circa 1100 Minuten. Informieren Sie bei bahnhofspersonal für ein neu Fahrplan oder ein Hotelaufenthalt."
Dat zijn nog eens vertragingen. Kan de NS nog wat van leren _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:46:35 #176
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129793685
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

we hebben het hier over een slaaptrein :')
ja, dat weet ik, en ik zeg: nou en? :') je hebt eeb vervoersbewijs, geen plaatsbewijs.. :P
pi_129793797
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

ja, dat weet ik, en ik zeg: nou en? :') je hebt eeb vervoersbewijs, geen plaatsbewijs.. :P
De praktische uitvoerbaarheid moet nog door de reality slap heen. Enig idee wat er dan gebeurt? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 augustus 2013 @ 16:16:30 #178
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129794922
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De praktische uitvoerbaarheid moet nog door de reality slap heen. Enig idee wat er dan gebeurt? O-)
ja, in theorie is het zo dat als mensen staan in het gangpad van een nachttrein, dat het lastig is voor diegene die wel horizontaal liggen om het toilet te bereiken. :Y
pi_129795036
en in de praktijk vallen al die staande mensen om van de slaap, letterlijk :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129798885
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zijn nog eens vertragingen. Kan de NS nog wat van leren _O-
Als de Geld Terug bij Vertraging na een uur tóch niet méér gaat uitkeren, zou dat maar zo kunnen :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_129800404
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als de Geld Terug bij Vertraging na een uur tóch niet méér gaat uitkeren, zou dat maar zo kunnen :+.
Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo? :')
pi_129800602
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:57 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo? :')
Je hebt volgens EU-richtlijnen vast wel recht op vergoeding van extra gemaakte kosten als hotelovernachtingen en aansluitende taxi's en innerlijke verzorging..
dag
pi_129801628
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:57 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo? :')
Gegeven dat mijn tijd niet zo gratis is als de OV bedrijven lijken te denken (NS valt nog wel mee, Connexxion is een stuk erger), waarom niet?

Maar het sloeg meer op "hier is toch niets meer aan te verdienen, laat andere treinen maar voorgaan om de totaalschade te beperken" :P.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 augustus 2013 @ 19:33:52 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129801854
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:57 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo? :')
als student kun je dat wel hebben :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129802091
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als student kun je dat wel hebben :P
Als je vaak genoeg vertraging oploopt met enig ander vrij reizen-abonnement ook :P

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:02 schreef Peter het volgende:

[..]

Je hebt volgens EU-richtlijnen vast wel recht op vergoeding van extra gemaakte kosten als hotelovernachtingen en aansluitende taxi's en innerlijke verzorging..
Ik geloof dat NS brandstofkosten van vervangend vervoer heeft vergoed op de dagen dat de horrorwinter toesloeg de afgelopen jaren ;). Of dat volgens de EU-richtlijnen verplicht is, weet ik niet.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 augustus 2013 @ 19:52:08 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129802652
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:38 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Als je vaak genoeg vertraging oploopt met enig ander vrij reizen-abonnement ook :P
op sommige trajecten is het bijna iedere dag wel raak :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129805196
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op sommige trajecten is het bijna iedere dag wel raak :P
Zou daar vroeger veel misbruik van zijn gemaakt? Beetje de hele dag vertragingen bijhouden op NS.nl en zorgen dat het een logische route is. Tegenwoordig kan dat niet meer omdat je moet inchecken..
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:57:02 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129805717
Voor de liefhebbers: een cabridevideo van flughafen Schönefeld naar de nieuwe luchthaven Berlin-Brandenburg Airport, "Willy Brandt".

  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 augustus 2013 @ 20:57:55 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129805753
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:46 schreef Viezze het volgende:

[..]

Zou daar vroeger veel misbruik van zijn gemaakt? Beetje de hele dag vertragingen bijhouden op NS.nl en zorgen dat het een logische route is. Tegenwoordig kan dat niet meer omdat je moet inchecken..
ik weet wel zeker dat het misbruik er is/was
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:07:29 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129806260
Vraagje: Kun je ergens op een website de voortgang van een bepaalde trein volgen tijdens het traject?

Edit: behalve via http://www.ns.nl/cgi-bin/spoorkaart/spoorkaart
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_129806306
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vraagje: Kun je ergens op een website de voortgang van een bepaalde trein volgen tijdens het traject?
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/

Ze worden weergegeven aan de hand van de informatie uit de NS Reisplanner. Helemaal precies is het dus niet, maar het geeft wel een indicatie.

Er is ook een vergelijkbare website voor de Arriva-treinen in het noordoosten des lands, die werkt met GPS en is dus een stuk preciezer. Die link heb ik niet bij de hand, maar iemand anders hier vast wel ;)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:09:21 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129806365
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:08 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/

Ze worden weergegeven aan de hand van de informatie uit de NS Reisplanner. Helemaal precies is het dus niet, maar het geeft wel een indicatie.

Er is ook een vergelijkbare website voor de Arriva-treinen in het noordoosten des lands, die werkt met GPS en is dus een stuk preciezer. Die link heb ik niet bij de hand, maar iemand anders hier vast wel ;)
Thanks!! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:09:52 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129806406
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:08 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/

Ze worden weergegeven aan de hand van de informatie uit de NS Reisplanner. Helemaal precies is het dus niet, maar het geeft wel een indicatie.

Er is ook een vergelijkbare website voor de Arriva-treinen in het noordoosten des lands, die werkt met GPS en is dus een stuk preciezer. Die link heb ik niet bij de hand, maar iemand anders hier vast wel ;)
Niet nodig, ik zocht een NS-trein!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:10:06 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129806425
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vraagje: Kun je ergens op een website de voortgang van een bepaalde trein volgen tijdens het traject?
Er zijn wat websites waar dat kan.

Real-time Arriva-treinen volgen: http://treinviewer.nl/
NS-treinen volgens dienstregeling/actuele vertrektijden: http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Een aantal goederenlocomotieven in real-time volgen kan hier: http://poloha.vozu.cz/
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:20:22 #195
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129806961
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er zijn wat websites waar dat kan.

Real-time Arriva-treinen volgen: http://treinviewer.nl/
NS-treinen volgens dienstregeling/actuele vertrektijden: http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Een aantal goederenlocomotieven in real-time volgen kan hier: http://poloha.vozu.cz/
Bedankt! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_129807157
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik weet wel zeker dat het misbruik er is/was
ik ook wel })
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:08:09 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129809937
Beetje zitten spelen met een timelapse-appje.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 augustus 2013 @ 22:15:02 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129810375
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Beetje zitten spelen met een timelapse-appje.

nice ziggy. Gebruiken jullie spoortje 19 in Leeuwarden nog wel regelmatig voor de Harlingen Haven-pendel?

jaja, spoortje 19 is op sporenplan eindelijk doorgaand geworden. het heeft even mogen duren :')
http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/hlgh-lw.gif
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:17:10 #199
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129810506
Alleen als uitwijk, als ik op 23/24 ruimte te kort kom.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 augustus 2013 @ 22:21:55 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129810775
handig dat je zo'n mogelijkheid hebt :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129811700
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
handig dat je zo'n mogelijkheid hebt :)
Zeg het maar niet te hard tegen ProRail
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 augustus 2013 @ 22:40:49 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129811847
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:38 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Zeg het maar niet te hard tegen ProRail
een paar jaar geleden is deze mogelijkheid juist gecreëerd. Vroeger was dit een opstelspoor ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129811997
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:44 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Let vooral op tussen Barneveld en Lunteren. Erg veel gladde stukken en je moet op tijd remmen ;)
Prima dingen verder, ik hoop voor je dat het niet koud is buiten. Klimaatcontrole in die dingen is vaak kapot ;)
Hopelijk mag je op de Stadler ipv de Protoss, Veel fijner :P
Er zijn nog geen data helaas, dus kan ook zijn dat ik hier pas over een driekwart jaar mee te maken krijg. Toch bedankt voor de tip :) Barneveld (noord) - Lunteren is ook allemaal enkelspoor toch?

Klinkt trouwens knap waardeloos als die dingen zovaak stuk zijn...
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:41:28 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129815071
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:43 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Klinkt trouwens knap waardeloos als die dingen zovaak stuk zijn...
Kleine serie, prototype, fabrikant over de kop, enz enz enz. Eigenlijk net als bij V250, maar dan hopelijk zonder loslatende bodemplaten.
pi_129815835
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
en in de praktijk vallen al die staande mensen om van de slaap, letterlijk :s)
Zeker nooit 30+ uur in een Chinese trein gezeten/gestaan? :P
pi_129816839
Nee sorry :D Begrijp ik dat dat normaal gevonden moet worden in Europa? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 00:50:03 #207
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129817799
In nachttreinen slaapt men toch? Dan lijkt staan, zeker op langere afstanden me niet een juiste oplossing als je je imago niet volledig om zeep wenst te helpen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 01:26:16 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129818696
OMFG... ik ben een Japanse train simulator tegengekomen met echte beelden. Ik vind het erg leuk om te doen, maar tegelijkertijd bijzonder uitdagend. Waarom? De buffertijd (als die er al is) is niet meer dan een paar secondes, en je moet de trein op precies de juiste plek tot stilstand brengen.

Sotetsu simulator
pi_129818800
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 01:26 schreef James1988 het volgende:
OMFG... ik ben een Japanse train simulator tegengekomen met echte beelden. Ik vind het erg leuk om te doen, maar tegelijkertijd bijzonder uitdagend. Waarom? De buffertijd (als die er al is) is niet meer dan een paar secondes, en je moet de trein op precies de juiste plek tot stilstand brengen.

Sotetsu simulator
Vindt een echte trein een stuk makkelijker :P
  donderdag 8 augustus 2013 @ 08:59:59 #210
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129821435
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Beetje zitten spelen met een timelapse-appje.

Betere kwaliteit gerenderd:

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129822696
quote:
FNV: zakcomputer NS is rotzooi

De zakcomputer van de NS is niet te vertrouwen en is bovendien te groot, log en zwaar. Het apparaat moet zo snel mogelijk worden vervangen door een moderne variant, zegt vakbond FNV Spoor.

De vakbond verzamelde meldingen van NS-personeel over de zakcomputer, Railpocket geheten. Er kwamen honderden meldingen binnen van onder meer conducteurs, machinisten en servicemedewerkers.

Klanten weten meer

"Ongeveer 20 keer per dienst moet ik een reset geven omdat hij vastloopt", schrijft een medewerker. "Ook bij klanten. We maken wel grapjes maar het is echt niet leuk. Soms wil je hem het liefst in de hoek gooien."

"Als er calamiteiten zijn weten de reizigers het dikwijls eerder dan wij", meldt iemand anders. Een aantal medewerkers gebruikt in plaats van de zakcomputer de eigen smartphone, om via apps "snellere en volledigere" reisinformatie binnen te krijgen.

'Voor verbetering vatbaar'

FNV Spoor wil dat de NS investeert in "een in deze tijd passend apparaat". Dat leidt volgens de vakbond tot minder onveilige situaties, betere dienstverlening en grotere tevredenheid bij het personeel.

De NS weet dat er problemen zijn met de computer, zegt een woordvoerder. "We weten dat het functioneren van de Railpocket voor verbetering vatbaar is."

Het spoorbedrijf werkt aan een oplossing. Of dat betekent dat de huidige computer wordt aangepast of dat er een geheel nieuw systeem komt wil de NS niet zeggen. "Daar stellen wij eerst FNV Spoor van op de hoogte."
Bron

Herkenbaar, dit. Ben ook wel eens geholpen door een conducteur die er met de railpocket niet uit kwam en vervolgens op de smartphone het binnen een minuut kon vinden :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:15:06 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129822787
Die Railpockets zijn pasgeleden (vorig jaar) vervangen, toch?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:17:47 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129822857
Ze lopen volgens mij ook nog genoeg met de oude rond.
pi_129823051
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:11 schreef KnightSolaire het volgende:
FNV Spoor wil dat de NS investeert in "een in deze tijd passend apparaat". Dat leidt volgens de vakbond tot minder onveilige situaties, betere dienstverlening en grotere tevredenheid bij het personeel.
Oh ja, begin gelijk over veiligheid, dan luisteren mensen wel :') Jankclubje dat FNV.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129823145
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, begin gelijk over veiligheid, dan luisteren mensen wel :') Jankclubje dat FNV.
Tja, je moet toch wat argumenten gebruiken waarvan het halve land meteen in de paniek-modus schiet he? :7
For great justice!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:28:48 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129823156
De 100 meest vertraagde treinen gister in Duitsland kwam niet onder de 140 minuten uit :') De grootste vertraging was 371 minuten.
Een punctualiteit van 62,5 % gister :o
pi_129823684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:28 schreef greavy het volgende:
De 100 meest vertraagde treinen gister in Duitsland kwam niet onder de 140 minuten uit :') De grootste vertraging was 371 minuten.
Een punctualiteit van 62,5 % gister :o
Wat was er aan de hand? En waar staat die data? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:59:36 #218
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129823912
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat was er aan de hand? En waar staat die data? :?
Noodweer, 2400 treinen waren erdoor getroffen (niet letterlijk).

http://www.deutschebahn.c(...)rt=0&itemsPerPage=20
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_129823968
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:15 schreef James1988 het volgende:
Die Railpockets zijn pasgeleden (vorig jaar) vervangen, toch?
het apparaat zelf is het probleem niet alleen draait dezelfde ouderwetse software erop windows mobile 6.1
pi_129824009
Toch wel raar hoor. Noodweer over een groot deel van het land en binnen 24 uur is alles weer min of meer normaal, maar dat hoogwater van 2 maanden geleden (!!) dat BLIJFT een probleem? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:14:55 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129824353
quote:
5s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
dat hoogwater van 2 maanden geleden (!!) dat BLIJFT een probleem? :?
De HSL Hannover - Berlijn moet helemaal worden nagekeken. Dijklichaam, spoorligging, wissels, seinen, beveiliging, enz.
pi_129824520
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

De HSL Hannover - Berlijn moet helemaal worden nagekeken. Dijklichaam, spoorligging, wissels, seinen, beveiliging, enz.
Ja vast wel. Van 3 km voor Stendal tot 3 km erna. Niet vanaf Amsterdam tot Warszawa 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129824619
Weet je wat voor immense kracht zo'n hoogwater uitoefent bij bijvoorbeeld bruggen? In Dresden hebben ze tijdens de ramp een aantal diesellocomotieven op de brug gezet zodat hij niet weg zou spoelen, nu na afloop zijn rond de peilers overal dikke gaten waar de bestrating en grond van de uiterwaarden is weggespoeld. Een beetje regen en een omgevallen boom vallen in vergelijking daarmee echt in het niet hoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 11:23:20 ]
pi_129824772
Ja dat weet ik wel, maar kom op zeg, 2 maanden. Ze hebben toch een leger en zo? Of is het allemaal niet urgent zolang er een omreisadvies mogelijk is? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129824928
Van wikipedia, vertaald:
quote:
Het traject [bij de Elbebrug Hämerten] heeft volgens Minister van Verkeer Peter Ramsauer ernstige schade opgelopen. Het stond begin juli nog onder water. Als het water is weggelopen en de bodem opgedroogd is, zal het baanlichaam vanaf halverwege augustus onderzocht worden. Pas daarna kan worden ingeschat, hoe lang de reparatiewerkzaamheden zullen duren.
pi_129824994
Ja, dat kost tijd. Okee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:34:24 #227
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129825019
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat weet ik wel, maar kom op zeg, 2 maanden. Ze hebben toch een leger en zo? Of is het allemaal niet urgent zolang er een omreisadvies mogelijk is? :?
Aan een leger heb je niet zoveel als je moet onderzoeken of een spoordijk nog genoeg steun biedt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129825077
Hier nog een uitgebreider artikel:

http://www.welt.de/wirtsc(...)zember-gesperrt.html
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:37:30 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129825167
Ik ging er vanuit dat het water inmiddels weg was. Wist niet dat het zo lang onder water gestaan had / heeft dat heel die spoordijk verzadigd is. Maar dan kan het wel Kerstmis worden idd -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129825314
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ging er vanuit dat het water inmiddels weg was. Wist niet dat het zo lang onder water gestaan had / heeft dat heel die spoordijk verzadigd is. Maar dan kan het wel Kerstmis worden idd -O-
Met een beetje ongunstige weersomstandigheden kunnen belangrijke reparaties pas in de lente van volgend jaar uitgevoerd worden. Vandaar ook mijn hoge schatting van de kosten waar jij het eerder niet mee eens was.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:09:53 #232
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129829868
Nou.. Die verzadigde spoordijk wil je niet in de winter hebben.. Want dan ben je pas echt jarig.
pi_129830351
Ik ben inderdaad in de lente jarig.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:52:49 #234
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129831492
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben inderdaad in de lente jarig.
:7
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:05:18 #235
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129831963
Als het zo urgent is zou er wellicht een dijkje om de echte dijk heen gelegd kunnen worden om zo sneller te kunnen werken. Waar een wil is is een weg maar die lijn heeft schijnbaar niet zoveel prioriteit... (slechte aanname natuurlijk!)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:06:01 #236
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129831984
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:05 schreef de__vakantieman het volgende:
Als het zo urgent is zou er wellicht een dijkje om de echte dijk heen gelegd kunnen worden om zo sneller te kunnen werken. Waar een wil is is een weg maar die lijn heeft schijnbaar niet zoveel prioriteit... (slechte aanname natuurlijk!)
Als het aankomt op grond en water is het woord snel niet aan de orde. Tenzij je graag met beton aan de slag wilt. Onderwaterbeton wel te verstaan..
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:10:54 #237
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129832161
Om mezelf maar meteen in te dekken, ik heb natuurlijk ook geen verstand van water en grond enzo. Met zandkastelen kom ik een heel eind maar daarna stopt het :)
Kan je niet met zo'n metalen afwalling iets beginnen? Net zoals op bouwplaatsen?
pi_129832420
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:10 schreef de__vakantieman het volgende:
Om mezelf maar meteen in te dekken, ik heb natuurlijk ook geen verstand van water en grond enzo. Met zandkastelen kom ik een heel eind maar daarna stopt het :)
Kan je niet met zo'n metalen afwalling iets beginnen? Net zoals op bouwplaatsen?
Bij de aanleg ja. Nu niet meer :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129834013
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Gebaseerd op de City Elephant? :?

Dat is een dubbeldeks treinstel met eigen tractie trouwens, geen need voor een loco.
De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189

Zijn er hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met de spoorwegen in Georgië en Armenië?
pi_129834255
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:03 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189

Zijn er hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met de spoorwegen in Georgië en Armenië?
Op ovinnederland.nl heeft er net iemand een reisverslag over geschreven, mocht er hier niemand zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_129835194
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:03 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189

Zijn er hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met de spoorwegen in Georgië en Armenië?
Ik ben ooit in Georgië geweest en wat ik me nog herinner is dat het station van Tbilisi een intens lelijk gebouw is en dat ik er wat Sovjettreinen heb zien rondkachelen, verder weet ik er helemaal niets vanaf.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 16:40:24 ]
pi_129836286
Is er ergens een interactieve spoorkaart waarop je de trajecten die je al kent automatisch kan inkleuren? Ik ben te lui om lijntjes over te trekken in Paint. :') Gaat in eerste instantie gewoon om de Nederlandse spoorkaart.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:05:06 #243
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129839406
Mooie manier om je leven lang gratis te reizen met ov :)

Baby kommt zwischen Leipzig und Halle zur Welt

Wie eine DB-Sprecherin mitteilte, bekommt das kleine Mädchen eine lebenslange Freifahrkarte für die Regionalzüge der Deutschen Bahn in Sachsen, Sachsen-Anhalt und Thüringen _O- _O_ _O_ *O* *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:22:15 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129839979
Voor de liefhebbers gooi ik er weer eens een plaatje in :s)


Een stam M4-rijtuigen van de NMBS passeert de fotograaf in de nabijheid van het Belgische plaatsje Oudenburg. De samenstelling is enkele minuten eerder vertrokken vanaf station Oostende. grotere foto
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:03:52 #245
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129841328
Uurtje Groningen.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:28:43 #246
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_129844386
Hopelijk kan iemand me hier helpen. Ik moet zondag van Antwerpen naar Den Haag laan van NOI met de trein. Ik zit nu te kijken voor mn treinkaartje enzo en ik moet dus in Roosendaal overstappen. Nu kan ik via de ns highspeed site gewoon een kaartje kopen, maar dan moet ik ook al een tijd opgeven van welke trein ik neem. Dit weet ik nog niet zeker, maar stel ik bestel nu een kaartje voor de trein van 14:50 en ik neem bijvoorbeeld die van 15:50, gaat die conducteur dan moeilijk doen? Of kan ik in Antwerpen ook een kaartje kopen met korting op het nederlandse stuk? Want dan doe ik dat wel gewoon.
Jawel, je keek.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:07:06 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129846236
Je kan ook in Antwerpen naar het loket om een kaartje te kopen, en dan aangeven dat je korting in Nederland hebt.
Maar als je via de website van NS Hispeed besteld en niet kiest voor Thalys, kan je in elke trein stappen die je wilt.

En tevens: Op zaterdag+zondag rijdt er nog een IC van Antwerpen(beginpunt) naar Den Haag Holland Spoor (eindpunt), die rijdt 1x/2u, op 12:47 - 14:47 - 16:47 enz. Als je die van 14:50 neemt, heb je een stoptrein, en moet je onderweg overstappen, inderdaad.
pi_129846300
quote:
Nice! ^O^
pi_129848032
quote:
Leuk om een keer te zien ziggy ^O^
pi_129848624
Hee, psst.... metrostationnetje kopen? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:01:23 #251
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_129848701
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:07 schreef greavy het volgende:
Je kan ook in Antwerpen naar het loket om een kaartje te kopen, en dan aangeven dat je korting in Nederland hebt.
Maar als je via de website van NS Hispeed besteld en niet kiest voor Thalys, kan je in elke trein stappen die je wilt.

En tevens: Op zaterdag+zondag rijdt er nog een IC van Antwerpen(beginpunt) naar Den Haag Holland Spoor (eindpunt), die rijdt 1x/2u, op 12:47 - 14:47 - 16:47 enz. Als je die van 14:50 neemt, heb je een stoptrein, en moet je onderweg overstappen, inderdaad.
ah goed om te weten. Bedankt ^O^
Jawel, je keek.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 augustus 2013 @ 23:09:22 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129849020
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee, psst.... metrostationnetje kopen? :P
wel een mooi plekje
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:13:36 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129849208
Bahnpanne in Wiesbaden: Sorry, der Lokführer ist nach Hause gegangen
Let op: Duitstalig

En dit klopt ook wel in grote lijnen. Ookal is het de Spiegel.
pi_129849233
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:01 schreef jna het volgende:

[..]

ah goed om te weten. Bedankt ^O^
Ik zou proberen de directe IC te nemen want het boemeltje is me toch een vage paupertrein.. Mocht je uiteindelijk van plan zijn om toch aan het loket in Antwerpen een kaartje te kopen, reken dan ook een uur extra wachttijd mee.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:26:18 #255
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129849822
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:45 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Leuk om een keer te zien ziggy ^O^
En dit zijn natuurlijk maar twee van de zeven schermen die ik op mijn werkplek heb. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129850173
quote:
Wordt er op sec. 34/35 een trein het technisch centrum in gereden? Moeilijk te zien omdat het vrij snel gaat ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 augustus 2013 @ 23:46:09 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129850590
Rijdt de V250 nog? Nu niet, maar binnenkort waarschijnlijk wel weer vanwege conditieritten :')

http://somda.nl/forum/3884/p462285/Ontwikkelingen+HSL/
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:46:38 #258
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129850610
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:35 schreef PteV het volgende:

[..]

Wordt er op sec. 34/35 een trein het technisch centrum in gereden? Moeilijk te zien omdat het vrij snel gaat ;)
Spoor 13, daar zitten ook de tanksporen, de wasinstallatie en de opstelsporen van Arriva achter.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:52:12 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129850834
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:46 schreef Peterselieman het volgende:
Rijdt de V250 nog? Nu niet, maar binnenkort waarschijnlijk wel weer vanwege conditieritten :')

http://somda.nl/forum/3884/p462285/Ontwikkelingen+HSL/
Contractuele verplichtingen he :s)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 augustus 2013 @ 23:55:22 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129850966
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Contractuele verplichtingen he :s)
zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:58:58 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129851117
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?
Ik weet niet of het een zelfstandige rit betreft, of dat het gesleept wordt.

Bij een zelfstandige rit zou het misschien onder een ontheffing kunnen, want 's nachts rijden er niet zo veel treinen. Ik vermoed dat die conditieritten op een viersporig baanvak gereden gaan zodat de wel rijdende treinen niet gehinderd worden, mocht die V250 alsnog/alweer naar de tering gaan.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:01:10 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129851212
dat laatste is een zekerheidje ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:19:19 #263
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129851815
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?
Dat zal ik morgen even bij ze navragen.
pi_129852908
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En dit zijn natuurlijk maar twee van de zeven schermen die ik op mijn werkplek heb. ;)
Ik zit zelf nog wel eens bij de werkplek van een trdl minimaal bevoegd, maar dat is toch eigenlijk weer een heel andere tak van sport...
pi_129854508
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 00:19 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat zal ik morgen even bij ze navragen.
Driek, gisteren was het weer zo ver. In een 3tje koploper was de plee stuk. En de NS had het lef om daar mee te gaan rijden van Den Haag naar Enschede Drienerloo. Ik kon het niet laten om een sneer naar de Webcare van de NS te maken. De plee is gisteren ochtend stuk gegaan.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:00:30 #266
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129856379
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 07:34 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Driek, gisteren was het weer zo ver. In een 3tje koploper was de plee stuk. En de NS had het lef om daar mee te gaan rijden van Den Haag naar Enschede Drienerloo. Ik kon het niet laten om een sneer naar de Webcare van de NS te maken. De plee is gisteren ochtend stuk gegaan.
Overmacht? maar ze hadden best ergens een ander 3tje kunnen swappen
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:02:12 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129856416
2 Februari 2013

DB 218 455+N-wagens+218 450 en DB 612 511+612 ???
In Bad Harzburg staat een fraaie Sandwich-samenstelling van de 218 455+N-wagens+218 450 te wachten op de volgende inzet, terwijl de 612 511+onbekende 612 vertrekken in de richting van Halle.


DB 218 455+N-wagens+218 450 vertrekgereed
Vandaag was het een erg wisselend weertje. Onderweg een pak sneeuw gezien, maar er was in Bad Harzburg op het station nauwelijks sneeuw te bekennen. Wel was het zwaar mistig, waardoor de bergen in het niks verdwijnen. Later trok de mist erg snel op, en ging de zon ook schijnen.

Terwijl de 218 455-4 bruut werd opgestart, staat de 628 618 nog in diepe rust te wachten om binnen enkele minuten opgestart te worden, om na een lange pauze weer naar Braunschweig te vertrekken.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:15:12 #268
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129856685
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 01:15 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ik zit zelf nog wel eens bij de werkplek van een trdl minimaal bevoegd, maar dat is toch eigenlijk weer een heel andere tak van sport...
Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:24:29 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129856894
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:00 schreef de__vakantieman het volgende:

[..]

Overmacht? maar ze hadden best ergens een ander 3tje kunnen swappen
overmacht wil ik het niet noemen. Komt best vaak voor dat een plee stuk is of dat het water niet bijgevuld is, zeker als op de eindpunten de keertijden kort zijn gebeurt dat nog wel eens.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129857353
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)
Ja klopt. Tis voornamelijk een beetje bijhouden welke trein op welk rangeerspoor moet staan en in welke volgorde, omdat de trein die als laatste binnenkomt ook weer als eerste aan zn omloop begint etc. Verder geven ze leiding aan de rangeerders, de monteurs en de schoonmaakploegen en ze zijn verantwoordelijk voor het 'toestemming en opdracht - verhaal'.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:01:03 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129857763
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)
:D dat klinkt een beetje als het Wetteloze Wilde Westen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:34:36 #272
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129858681
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik zou proberen de directe IC te nemen want het boemeltje is me toch een vage paupertrein.. Mocht je uiteindelijk van plan zijn om toch aan het loket in Antwerpen een kaartje te kopen, reken dan ook een uur extra wachttijd mee.
In het weekend rijdt er elk uur een directe trein van Antwerpen naar Roosendaal (al is de NMBS-trein die daar als IC rijdt wat aan de korte kant).

En lange rijen? Ik heb daar laats nog een keer binnen 5 minuten een kaartje gehaald bij het loket.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:37:02 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129858738
Bij het Nationale loket ben je vrij snel aan de beurt. Het Internationale loket is soms wat trager. De laatste keer stond ik daar 17 minuten in de wachtrij (2 loketten open), maar een keer daarvoor maar één wachtende voor mij met 3 loketten open.
Het wisselt nogal daar. Drukte komt in vlagen heb ik het idee.

[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 09-08-2013 11:44:34 ]
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:40:21 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129858823
Ik heb daar wel eens ene kwartier staan wachten, omdat er een of andere pipo stond die met de Thalys wilde. Met 5 medereizigers. In de eerste klas. Met flexibiliteit. Ohnee, doe toch maar een trein later.

Die gast kwam iedere keer met andere wensen aan, terwijl er geen loket bij kwam. Ik miste daardoor zowel de Benelux als de stoptrein. :')
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:44:27 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129858934
Ik had overstap Benelux -> IC rg Brussel (23 minuten ofzo), en had uiteindelijk nog 3 minuten over om mijn trein te halen :')
Ik was aan de beurt, en toen ging derde loket open.
pi_129860206
Er zitten ook nog wat loketten verstopt bij de achteringang (Kievitstraat), daar ben je meestal direct aan de beurt (ALS dat loket open is, overigens...).
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:35:08 #277
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_129860724
weet niet of dit al voorbij was gekomen, maar NS Fairytailrail gaat nu wel een probleem krijgen met meerdere concurrenten...

quote:
08-08-2013 | 17:39

DEN HAAG - De eigen treinverbinding van Den Haag met Brussel is weer een stap dichterbij.

De Europese Unie heeft een streep gezet door regels die de Nederlandse regering had gesteld aan het opzetten van een nieuwe internationale treinverbinding, schrijft de Haagse wethouder Peter Smit (VVD, vervoer) aan de gemeenteraad.

De Europese Unie heeft het internationaal passagiersvervoer per trein al een tijd geleden geliberaliseerd. Dit betekent dat iedere vervoerder een internationale treindienst mag exploiteren zonder een concessie daarvoor. Maar daaraan zijn wel voorwaarden verbonden. Het hoofddoel van zo’n treindienst moet ‘grensoverschrijdend personenvervoer’ zijn en de lijn mag het ‘economisch evenwicht van bestaande concessies niet in het gedrang’ brengen.

Nederland maakte eigen regels

Nederland had aan deze Europese richtlijn eigen voorwaarden verbonden. Een daarvan was dat een nieuwe spoorlijn niet meer dan 25 procent binnenlandse passagiers mag vervoeren. En een tweede, dat het aantal reizigers op het hoofrailnet als gevolg van de nieuwe verbinding niet meer dan 0,4 procent mag dalen.

De Haagse VVD-Europarlementariër Hans Baalen kaartte deze eigen Nederlandse voorwaarden aan bij de Europese Commissie. Hij stelde er vragen over. En uit de antwoorden blijkt nu dat de commissie die strijdig vindt met de Europese regels. Op 18 juli heeft de Europese Commissie zelfs besloten dat de twee voorwaarden buiten werking worden gesteld.

Wethouder verheugd door besluit

De Autoriteit Consument en Markt (de voormalige NMa) moet nog bepalen of de nieuwe lijn is toegestaan. Maar het gevolg van het besluit van de Europese Commissie is dat de ACM de komst van de LageLandenLijn ook niet meer mag toetsen aan die Nederlandse regels. Smit is daar heel blij mee. ‘Ik ben verheugd over deze ontwikkelingen,’ stelt hij.

De Nederlandse Staat kan overigens nog wel in beroep gaan tegen het besluit van de Europese Commissie.
http://www.omroepwest.nl/(...)-een-stap-dichterbij
pi_129863178
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:35 schreef Aardappelscheermes het volgende:
weet niet of dit al voorbij was gekomen, maar NS Fairytailrail gaat nu wel een probleem krijgen met meerdere concurrenten...

http://www.omroepwest.nl/(...)-een-stap-dichterbij
Ik verwacht dat zowel de overheid als NS dit zullen gaan aanvechten
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:51:08 #279
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129863392
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik verwacht dat zowel de overheid als NS dit zullen gaan aanvechten
Ik geef ze weinig kans. Ook de hoogste baas van de ACM betoogde al dat de Nederlandse regels strijdig zijn met de regels in Europa. :W
pi_129863457
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:51 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik geef ze weinig kans. Ook de hoogste baas van de ACM betoogde al dat de Nederlandse regels strijdig zijn met de regels in Europa. :W
Op basis van wat? Volgens mijn bronnen (specialisten Europees recht) is het namelijk niet in strijd met de richtlijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:59:32 #281
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129863670
Na hoeveel tijd verloopt je checkin bij Arriva als je vergeet uit te checken? Vier uur?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:24:33 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129864548
heb geen idee eigenlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:44:27 #283
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129865290
Waarom zou een check-in na een x-aantal uren verlopen? normaal is gewoon aan het einde van de dienstregelingsdag.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:51:08 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129865565
Bij Ns moet je binnen 6 uur na inchecken op je bestemming zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129865871
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Ns moet je binnen 6 uur na inchecken op je bestemming zijn
Dus als je van Groningen naar Vlissingen wil maar je krijgt ergens een springer dan hang je?
Hooray for beer.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:58:58 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129865917
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:58 schreef Zyron het volgende:

[..]

Dus als je van Groningen naar Vlissingen wil maar je krijgt ergens een springer dan hang je?
maar dan krijg je wel je geld terug :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129866145
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Ns moet je binnen 6 uur na inchecken op je bestemming zijn
Was die bepaling niet vervallen?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:14:26 #288
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129866641
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Na hoeveel tijd verloopt je checkin bij Arriva als je vergeet uit te checken? Vier uur?
Arriva twitteren?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:22:45 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129866954
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Was die bepaling niet vervallen?
mij niks van bekend :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129867202
Eerder in dit topic heb ik gelezen dat NS die bepaling altijd handhaaft, maar dat je in de praktijk gewoon kan uitchecken tot einde dienstregelingsdag (dus tot 04:00 van de volgende dag).

Ik heb het zelf nog nooit in de praktijk getest :P.
pi_129867225
Vraagje: begin juli ontving ik van die NS-Meereiskaarten voor de maand juli en augustus in het kader van de NS Spoordeelweken. Hierop staat dat één persoon met zo'n kaartje één dag gratis mee mag reizen met iemand die een geldig vervoersbewijs heeft en 12 jaar of ouder is.

Stel, twee vrienden van mij hebben beide zo'n kaartje voor de maand augustus, mogen die dan gratis met mij meereizen? Datum is, zeg, maandag 19 augustus 2013, dus ik zou op die dag zelf al gratis mogen reizen met mijn studenten week-OV (gratis reizen periode gaat de 16e weer in).

Na de actievoorwaarden op het kaartje zelf gelezen te hebben (Fyra+ICE enkel met toeslag/niet geldig bij andere vervoerders/geldig ná 9:00 uur en stempel/niet geldig icm andere acties), kan ik niets vinden dat mijn beschreven situatie niet zou mogen. Van die site op het kaartje waar naar verwezen wordt (ns.nl/spoordeelweken) word ik ook niet veel wijzer.

quote:
U mag per reis één NS-vervoerbewijs combineren met 1 gratis treinkaartje uit het boekje. De gratis Overgang 2-1 dagkaart en NS-Meereiskaart uit dit boekje mogen dus niet gecombineerd worden.
De eerste zin wekt de indruk dat het niet zou mogen, maar de tweede zin concludeert ineens iets anders wat bij ons niet van toepassing is.

quote:
Met een geldig NS-vervoerbewijs kunt u één persoon meenemen op de gratis NS-Meereiskaart. De Meereiskaart is dus niet geldig voor meerdere personen.
Ook hier wekt de eerste zin de indruk dat het niet mag, maar de tweede zin gaat over met meerdere personen meereizen met één Meereiskaartje, terwijl wij er dan twee hebben.

Zou iemand kunnen bevestigen of dit toegestaan is of niet? :).
Get stoned
pi_129867306
Je mag één persoon gratis mee laten reizen met een (afgestempeld) meereiskaartje als je zelf met een geldig vervoerbewijs reist (het studentenproduct waarmee je bent ingecheckt dus). Een derde persoon zou met 40% korting mee kunnen reizen, maar niet met een meereiskaart want jij mag maar één iemand meenemen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:33:23 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129867344
je mag één persoon gratis mee laten reizen. De derde persoon zal een treinkaartje moeten kopen, in dit geval eentje met 40% korting, omdat jij met een studentenreisproduct reist en meereizers van kunnen profiteren na 9 uur 's ochtends
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129867374
Duidelijk, dank voor het bevestigen beide ^O^.
Get stoned
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:34:44 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129867386
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Je mag één persoon gratis mee laten reizen met een (afgestempeld) meereiskaartje als je zelf met een geldig vervoerbewijs reist (het studentenproduct waarmee je bent ingecheckt dus). Een tweede persoon zou met 40% korting mee kunnen reizen, maar niet met een meereiskaart want jij mag maar één iemand meenemen.
volgens mij moet dat laatste wel weer kunnen toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129867439
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

volgens mij moet dat laatste wel weer kunnen toch?
Ik zeg precies hetzelfde als jij ;) Derde persoon mag dus met 40% korting meereizen omdat hij een NS-abonnement heeft (het studentenproduct), maar niet met zo'n gratis meereiskaartje als reiziger #2 die al gebruikt.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:37:24 #297
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129867490
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:29 schreef KnightSolaire het volgende:
Eerder in dit topic heb ik gelezen dat NS die bepaling altijd handhaaft, maar dat je in de praktijk gewoon kan uitchecken tot einde dienstregelingsdag (dus tot 04:00 van de volgende dag).
In de voorwaarden voor de nieuwe abbonnementen (geldt dus niet voor reizen met andere producten) staat dit:
quote:
Als u niet uitcheckt binnen 6 uur na het moment waarop u heeft ingecheckt, zal bij het opnieuw aanbieden van uw OV-chipkaart het Instaptarief worden ingehouden. Als u niet op dezelfde Dag uitcheckt, vervalt uw check-in en zal bij het opnieuw aanbieden van uw OV-chipkaart opnieuw het Instaptarief worden ingehouden.
Incheck vervalt dus pas aan het einde van de dag.

Er staan wel meer bepalingen in die voorwaarden die puur theoretisch zijn en in de praktijk niet (kunnen) worden nageleefd.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:40:31 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129867623
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:35 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik zeg precies hetzelfde als jij ;) Derde persoon mag dus met 40% korting meereizen omdat hij een NS-abonnement heeft (het studentenproduct), maar niet met zo'n gratis meereiskaartje als reiziger #2 die al gebruikt.
ik las het niet goed :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129869989
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:29 schreef KnightSolaire het volgende:
Eerder in dit topic heb ik gelezen dat NS die bepaling altijd handhaaft, maar dat je in de praktijk gewoon kan uitchecken tot einde dienstregelingsdag (dus tot 04:00 van de volgende dag).

Ik heb het zelf nog nooit in de praktijk getest :P.
Mijn zwager was zaterdagmiddag vergeten uit te checken op A'dam Centraal, bij het inchecken 7 uurtjes later werd hij niet uitgecheckt, maar ingecheckt..
dag
pi_129870290
Kan kloppen. Ik meen dat een reis bij NS niet langer dan 6 of 6,5 uur mag duren.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:00:40 #301
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129870333
En wat als dat wel zo is? Lost de ns het probleem dan op of moet het "slachtsoffer" dan weer in de bureaucratische machine?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')