Zou daar vroeger veel misbruik van zijn gemaakt? Beetje de hele dag vertragingen bijhouden op NS.nl en zorgen dat het een logische route is. Tegenwoordig kan dat niet meer omdat je moet inchecken..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op sommige trajecten is het bijna iedere dag wel raak
ik weet wel zeker dat het misbruik er is/wasquote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
Zou daar vroeger veel misbruik van zijn gemaakt? Beetje de hele dag vertragingen bijhouden op NS.nl en zorgen dat het een logische route is. Tegenwoordig kan dat niet meer omdat je moet inchecken..
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vraagje: Kun je ergens op een website de voortgang van een bepaalde trein volgen tijdens het traject?
Thanks!!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Ze worden weergegeven aan de hand van de informatie uit de NS Reisplanner. Helemaal precies is het dus niet, maar het geeft wel een indicatie.
Er is ook een vergelijkbare website voor de Arriva-treinen in het noordoosten des lands, die werkt met GPS en is dus een stuk preciezer. Die link heb ik niet bij de hand, maar iemand anders hier vast wel
Niet nodig, ik zocht een NS-trein!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Ze worden weergegeven aan de hand van de informatie uit de NS Reisplanner. Helemaal precies is het dus niet, maar het geeft wel een indicatie.
Er is ook een vergelijkbare website voor de Arriva-treinen in het noordoosten des lands, die werkt met GPS en is dus een stuk preciezer. Die link heb ik niet bij de hand, maar iemand anders hier vast wel
Er zijn wat websites waar dat kan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vraagje: Kun je ergens op een website de voortgang van een bepaalde trein volgen tijdens het traject?
Bedankt!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zijn wat websites waar dat kan.
Real-time Arriva-treinen volgen: http://treinviewer.nl/
NS-treinen volgens dienstregeling/actuele vertrektijden: http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Een aantal goederenlocomotieven in real-time volgen kan hier: http://poloha.vozu.cz/
ik ook welquote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet wel zeker dat het misbruik er is/was
nice ziggy. Gebruiken jullie spoortje 19 in Leeuwarden nog wel regelmatig voor de Harlingen Haven-pendel?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Beetje zitten spelen met een timelapse-appje.
Zeg het maar niet te hard tegen ProRailquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
handig dat je zo'n mogelijkheid hebt
een paar jaar geleden is deze mogelijkheid juist gecreëerd. Vroeger was dit een opstelspoorquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:38 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zeg het maar niet te hard tegen ProRail
Er zijn nog geen data helaas, dus kan ook zijn dat ik hier pas over een driekwart jaar mee te maken krijg. Toch bedankt voor de tipquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:44 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Let vooral op tussen Barneveld en Lunteren. Erg veel gladde stukken en je moet op tijd remmen
Prima dingen verder, ik hoop voor je dat het niet koud is buiten. Klimaatcontrole in die dingen is vaak kapot
Hopelijk mag je op de Stadler ipv de Protoss, Veel fijner
Kleine serie, prototype, fabrikant over de kop, enz enz enz. Eigenlijk net als bij V250, maar dan hopelijk zonder loslatende bodemplaten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:43 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Klinkt trouwens knap waardeloos als die dingen zovaak stuk zijn...
Zeker nooit 30+ uur in een Chinese trein gezeten/gestaan?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
en in de praktijk vallen al die staande mensen om van de slaap, letterlijk
Vindt een echte trein een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 8 augustus 2013 01:26 schreef James1988 het volgende:
OMFG... ik ben een Japanse train simulator tegengekomen met echte beelden. Ik vind het erg leuk om te doen, maar tegelijkertijd bijzonder uitdagend. Waarom? De buffertijd (als die er al is) is niet meer dan een paar secondes, en je moet de trein op precies de juiste plek tot stilstand brengen.
Sotetsu simulator
Betere kwaliteit gerenderd:quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Beetje zitten spelen met een timelapse-appje.
Bronquote:FNV: zakcomputer NS is rotzooi
De zakcomputer van de NS is niet te vertrouwen en is bovendien te groot, log en zwaar. Het apparaat moet zo snel mogelijk worden vervangen door een moderne variant, zegt vakbond FNV Spoor.
De vakbond verzamelde meldingen van NS-personeel over de zakcomputer, Railpocket geheten. Er kwamen honderden meldingen binnen van onder meer conducteurs, machinisten en servicemedewerkers.
Klanten weten meer
"Ongeveer 20 keer per dienst moet ik een reset geven omdat hij vastloopt", schrijft een medewerker. "Ook bij klanten. We maken wel grapjes maar het is echt niet leuk. Soms wil je hem het liefst in de hoek gooien."
"Als er calamiteiten zijn weten de reizigers het dikwijls eerder dan wij", meldt iemand anders. Een aantal medewerkers gebruikt in plaats van de zakcomputer de eigen smartphone, om via apps "snellere en volledigere" reisinformatie binnen te krijgen.
'Voor verbetering vatbaar'
FNV Spoor wil dat de NS investeert in "een in deze tijd passend apparaat". Dat leidt volgens de vakbond tot minder onveilige situaties, betere dienstverlening en grotere tevredenheid bij het personeel.
De NS weet dat er problemen zijn met de computer, zegt een woordvoerder. "We weten dat het functioneren van de Railpocket voor verbetering vatbaar is."
Het spoorbedrijf werkt aan een oplossing. Of dat betekent dat de huidige computer wordt aangepast of dat er een geheel nieuw systeem komt wil de NS niet zeggen. "Daar stellen wij eerst FNV Spoor van op de hoogte."
Oh ja, begin gelijk over veiligheid, dan luisteren mensen welquote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:11 schreef KnightSolaire het volgende:
FNV Spoor wil dat de NS investeert in "een in deze tijd passend apparaat". Dat leidt volgens de vakbond tot minder onveilige situaties, betere dienstverlening en grotere tevredenheid bij het personeel.
Tja, je moet toch wat argumenten gebruiken waarvan het halve land meteen in de paniek-modus schiet he?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, begin gelijk over veiligheid, dan luisteren mensen welJankclubje dat FNV.
Wat was er aan de hand? En waar staat die data?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:28 schreef greavy het volgende:
De 100 meest vertraagde treinen gister in Duitsland kwam niet onder de 140 minuten uitDe grootste vertraging was 371 minuten.
Een punctualiteit van 62,5 % gister![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |