abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:39:31 #151
141482 Q.
JurassiQ
pi_129781995
quote:
Elektrificatie spoor Wierden-Zwolle in gang gezet

ZWOLLE - ProRail en de provincie Overijssel hebben afgelopen maandag de opdracht voor de onderzoeksfase van de elektrificatie van het spoortraject Wierden- Zwolle op de aanbestedingskalender geplaatst.

In oktober moet het te selecteren bureau aan de slag gaan. In maart 2014 zal duidelijk moeten zijn wat de elektrificatie van het traject tussen Wierden en Zwolle gaat kosten. Vervolgens neemt de provincie Overijssel, die 2,5 miljoen euro beschikbaar stelt voor het onderzoek, als opdrachtgever een definitief investeringsbesluit.

In een eerder stadium werd rekening gehouden met een globaal kostenplaatje van tussen de 34 en 64 miljoen euro.
http://www.tubantia.nl/re(...)3946859?ref=carousel

Nu nog verdubbeling en het wordt eindelijk een fatsoenlijke spoorlijn. *O*
For great justice!
pi_129782111
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 00:34 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Protos O+
Aankomend schooljaar kom ik als het goed is ook een dag te rijden op die dingen als kennismaking met de 'eenmansbediening' (machinist is tegelijkertijd ook chef trein en verantwoordelijk voor de vertrekprocedure). Ben heel benieuwd :)
Let vooral op tussen Barneveld en Lunteren. Erg veel gladde stukken en je moet op tijd remmen ;)
Prima dingen verder, ik hoop voor je dat het niet koud is buiten. Klimaatcontrole in die dingen is vaak kapot ;)
Hopelijk mag je op de Stadler ipv de Protoss, Veel fijner :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:08:02 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129782694
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef greavy het volgende:
Een kennis van mij was gister in Fulda (is met een InterRail-pas op pad) en werd omgeroepen om 23:19:
"Damen und Herren, die ICE 1090 nach Berlin Ostbahnhof von 19:07 fahrt in 35 Minuten an am Gleis 7. Dieser Zug endet in Stendal wegen ein geschlossen bahnstrecke wegen Bauarbeiten. Von Stendal nach Berlin Ostbahnhof ist ein Ersatzzug erfordlich via Magdeburg. Ihr ankunftverspätung bei Berlin Ostbahnhof ist circa 6 Stunden. "

Ook werd er omgeroepen:
"Damen und Herren, die EuroNight 453 nach Moskva Belorusskaja hat ein Verspätung von circa 1100 Minuten. Informieren Sie bei bahnhofspersonal für ein neu Fahrplan oder ein Hotelaufenthalt."
Lief dagboek O+

't zijn wel flinke vertragingen _O-
pi_129782768
1100 minuten.. Uh... *uitrekenen hoeveel uur dat is* Ruim 18 uur?! Zo hé, ben benieuwd of dat ook ingeprogrammeerd is in de automatische omroep :7
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:12:11 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129782807
Ja, helemaal die vertraging van 1100 minuten (ruim 18 uur) :')
Die trein heeft al +1350 (22,5u) in Strasbourg (trein afkomstig uit Paris Est). Vertrekvertraging bij Paris Est niet staat niet in HAFAS, maar die zal ook wel groot zijn. De trein is nu nog niet eens voorbij Strasbourg :')

De volgende trein zit er al anderhalf uur achter, en die is wél op tijd.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:32:28 #156
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129783397
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:12 schreef greavy het volgende:
Ja, helemaal die vertraging van 1100 minuten (ruim 18 uur) :')
Die trein heeft al +1350 (22,5u) in Strasbourg (trein afkomstig uit Paris Est). Vertrekvertraging bij Paris Est niet staat niet in HAFAS, maar die zal ook wel groot zijn. De trein is nu nog niet eens voorbij Strasbourg :')

De volgende trein zit er al anderhalf uur achter, en die is wél op tijd.
Wat de fak is hier misgegaan :{
pi_129784043
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 07:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

De dienstregeling is volgens mij al ingericht op de nieuwe indeling. De laatste maanden was het in mijn ervaring namelijk regelmatig zo dat een binnenkomende IC vlak voor Enschede echt nog 5 minuten staat te wachten tot de stoptrein vertrokken is en hij er achterlangs kan kruisen. Die kruising is straks niet meer nodig in die situatie.
Laatste maand (juni) was spoor 1 al weg (van spoor 1a (=perronspoor) tot 1d (spoortje achter de wasmachine), waardoor de binnenkomende IC in Hengelo 4 minuten werd vastgehouden om 4 minuten (=praktijk 2! minuten) later aan te komen. Hierdoor was het mogelijk om de beide IC's op spoor 4 te zetten.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_129784943
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 01:19 schreef James1988 het volgende:
Zo moeilijk hoeft het niet eens te zijn....

Als ik in Brussel mijn Oyster Card voor een lezer in de bus houd, dan kan de software in die lezer informatie van die kaart uitlezen (zelfs zonder encryptiesleutels). Op dat moment kan bepaald worden dat de kaart is uitgegeven door Transport for London, en dat de MIVB dus bij TfL moet aankloppen voor die ¤ 1,60. Nou heeft dat voor ¤ 1,60 geen zin, maar als de MIVB al die transacties opspaart en 1x per maand een factuur richting TfL stuurt, dan zou dat toch aardig op moeten lopen.
De Britse overheid heeft de ITSO standaard ontwikkeld. Dat is een open standaard voor contactless ticketing. Als die Europa-breed wordt uitgerold heb je al een goede basis. Dat vereist echter wel samenwerking en dat is een heikel punt.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:33:58 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129785018
Zo zijn er wel meer van zulke standaarden. De Fransen hebben Calypso bedacht (wordt gebruikt door Navigo en Mobib) en de Duitsers leunen weer op VDV-KA. Ook de OV-chipkaart is in principe een open architectuur: je kunt de specificaties verkrijgen bij TLS.

Het probleem is dat er geen interoperabiliteit is tussen al die standaarden. ;(
pi_129785085
en zo zijn het dus eigenlijk allemaal GEEN "standaarden". Iedere boeren heikneuter heeft zijn eigen uitzonderingetje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:46:30 #161
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129787229
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Wat de fak is hier misgegaan :{
Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee.
pi_129787336
quote:
13s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
en zo zijn het dus eigenlijk allemaal GEEN "standaarden". Iedere boeren heikneuter heeft zijn eigen uitzonderingetje.
Precies. Maar de verschillen zijn vaak net zo klein als met pinpassen dus er is echt wel iets van interoperabiliteit te bereiken zonder grote aanpassingen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_129787594
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:46 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee.
Slechts bijna een dag vertraging...pfew
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_129787641
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Precies. Maar de verschillen zijn vaak net zo klein als met pinpassen dus er is echt wel iets van interoperabiliteit te bereiken zonder grote aanpassingen.
Dan komt het dus neer op onwil :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129787916
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan komt het dus neer op onwil :)
Veel te snel getrokken conclusie. Om zoiets Europees in te voeren heb je te maken met allerlei eisen van lokale vervoerders. Reizen op saldo is vast wel in te voeren trouwens, maar zelfs daar heb je gigantische en peperdure computernetwerken voor nodig. En complexe afspraken bij grensoverschrijdende reizen. Je moet binnen Nederland al overchecken, hoe doe je dat als je in Deventer incheckt en in Osnabrück eindigt? Plus overal per land verschillende wetgeving over bepaalde aspecten van zo'n digitale kaart.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_129787993
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan komt het dus neer op onwil :)
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
allerlei eisen van lokale vervoerders.
Dat zeg ik, Gamma :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:53:14 #167
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129789405
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:46 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee.
Maar dan kom je toch omlooptechnisch in de problemen, of hoe gaat nou opgelost worden omloop/materieeltechnisch?
pi_129789751
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Maar dan kom je toch omlooptechnisch in de problemen, of hoe gaat nou opgelost worden omloop/materieeltechnisch?
Boeiend.

Pasten al die mensen wel in die ene trein?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:47:50 #169
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129791421
quote:
4s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Boeiend.

Pasten al die mensen wel in die ene trein?
Gewoon de Thalysmethode:staan in het gangpad. :P
pi_129791567
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Gewoon de Thalysmethode:staan in het gangpad. :P
we hebben het hier over een slaaptrein :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:07:58 #171
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_129792207
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

we hebben het hier over een slaaptrein :')
Snelbinders aan het plafond in het gangpad en gaaan!
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:35:59 #172
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129793248
Ellipsos 475 zou deze ochtend om 8.30 aan moeten komen in parijs. Is er nog steeds niet :')
pi_129793408
Eclipsos? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:43:44 #174
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129793561
quote:
12s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Eclipsos? O-)
kan dan gelijk door naar moskva als vervangende nachtjoekel vanwege die missende omloop nu :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 augustus 2013 @ 15:45:46 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129793653
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef greavy het volgende:
Een kennis van mij was gister in Fulda (is met een InterRail-pas op pad) en werd omgeroepen om 23:19:
"Damen und Herren, die ICE 1090 nach Berlin Ostbahnhof von 19:07 fahrt in 35 Minuten an am Gleis 7. Dieser Zug endet in Stendal wegen ein geschlossen bahnstrecke wegen Bauarbeiten. Von Stendal nach Berlin Ostbahnhof ist ein Ersatzzug erfordlich via Magdeburg. Ihr ankunftverspätung bei Berlin Ostbahnhof ist circa 6 Stunden. "

Ook werd er omgeroepen:
"Damen und Herren, die EuroNight 453 nach Moskva Belorusskaja hat ein Verspätung von circa 1100 Minuten. Informieren Sie bei bahnhofspersonal für ein neu Fahrplan oder ein Hotelaufenthalt."
Dat zijn nog eens vertragingen. Kan de NS nog wat van leren _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')