Dit restaurantquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:18 schreef bork het volgende:
[..]
Al bij Bayerische Bahnhof geweest voor hun geweldige Gose?
he he een kennerquote:
Daar had Greavy het weken geleden al over, ik kon toen niks vinden, stond vandaag ook bij DB, wilde het morgen posten:quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:55 schreef James1988 het volgende:
Skoda heeft een nieuwe klant: Deutsche Bahn.
Er gaan 6 trek-duw-stammen geleverd worden voor inzet op het Regionalverkehr op Nürnberg - Ingolstadt - München, inclusief inzet op de hogesnelheidslijn. De uitrusting kan opvallend worden genoemd voor het Regionalverkehr: de trein wordt voorzien van stopcontacten en wifi. Inzet wordt verwacht vanaf december 2016.
Bron: Persbericht Skoda
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Het zijn goedkope locs die multisysteem zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel raar, er gaat al jaaaaaaaaaaren het geluid rond dat DB eigenlijk af wil van Lokbespannte Züge (getrokken / geduwd mat). En dan gaan ze, nota bene voor Regionalverkehr, dit bestellen?Does not compute
ik snap jou punt. Het is ook een spagaat waar in je zit. Zo als ik het begrijp is dus de politie de bottel neck in dit verhaal. Het lijkt me misschien handig om die bijl eens scherp te maken, de statistieken er bij te pakken en daar eens publiekelijk korte mette mee te maken. Want ik twijfel aan het nut van een sporen onderzoek midden in het weiland.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat ligt heel erg lastig. Juist omdat er dan wel een dode te betreuren valt, is het moeilijk/onwenselijk om daar met de botte bijl van alles over te vinden. Ik sta bekend om mijn grote bek, maar in dit onderwerp wil ik ook (mede namens mijn club) enige terughoudendheid betrachten.
Het is een spagaat. Enerzijds zou je snel de afgerukte ledematen bijeen moeten vegen en doorrijden met de treinen, anderzijds is het wel van belang om goed sporenonderzoek te doen.
Punt is wel dat autosnelwegen iets minder vaak en iets minder lang gestremd blijven. Wat de treinreiziger maar moet slikken, zou de automobilist nooit pikken.
Even googlen levert me in ieder geval een buslijn (53) op:quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:19 schreef de__vakantieman het volgende:
Hallo allen,
Opnieuw een vraagje over de treintijden. Ik zit in Frankrijk en de websites werken niet mee.
Ik zal in ruil voor een antwoord wat mooie foto's posten:)
Ik moet rond een uur of 2 van st. Raphael naar nice airport. Vorige keer was het een verrekt eindlopen van nice st augustin. Kan ik beter naar nice centraal gaan en de bus pakken? Iemand die me kan helpen met de aansluitingen?
St-Raphael-Valescurequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:19 schreef de__vakantieman het volgende:
Hallo allen,
Opnieuw een vraagje over de treintijden. Ik zit in Frankrijk en de websites werken niet mee.
Ik zal in ruil voor een antwoord wat mooie foto's posten:)
Ik moet rond een uur of 2 van st. Raphael naar nice airport. Vorige keer was het een verrekt eindlopen van nice st augustin. Kan ik beter naar nice centraal gaan en de bus pakken? Iemand die me kan helpen met de aansluitingen?
Google ov werkt ook niet aan de Cote d'Azur dat is toch het handigst om mee te beginnen als je nog niks weet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:53 schreef de__vakantieman het volgende:
Volgens mij is er nog prima markt voor een Europese app met al het ov erin want ik heb gemerkt dat zowel Italië als Frankrijk lang niet zo overzichtelijk zijn als ik in nl kan vinden
Daar heb ik twee jaar geleden een avond doorgebracht, hemels <3quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:18 schreef bork het volgende:
[..]
Al bij Bayerische Bahnhof geweest voor hun geweldige Gose?
De machinist is zo ongeveer de enige die er ZEKER niets aan kon doenquote:Een woordvoerder van de spoorwegmaatschappij legde aan TF1 uit dat het niet noodzakelijk een blunder van de machinist was.
Hij had zijn stuurwiel naar links moeten draaien ipv naar rechtsquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De machinist is zo ongeveer de enige die er ZEKER niets aan kon doen
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:17 schreef bleiblei het volgende:
Zou je die dingen niet voor een schijntje kunnen kopen om er een strandboemeltje mee op te starten a la lovers?
Hippel er voor en achter en je kan ze zo heen en weer slepen naar IJmuiden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:17 schreef bleiblei het volgende:
Zou je die dingen niet voor een schijntje kunnen kopen om er een strandboemeltje mee op te starten a la lovers?
Hoezo heen EN WEER?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Hippel er voor en achter en je kan ze zo heen en weer slepen naar IJmuiden.
Graag gedaanquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef de__vakantieman het volgende:
Darkwing,
THanks voor je advies! Gelukt.
Ik vond dat eigenlijk wel meevallen,quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:19 schreef de__vakantieman het volgende:
Ik moet rond een uur of 2 van st. Raphael naar nice airport. Vorige keer was het een verrekt eindlopen van nice st augustin. Kan ik beter naar nice centraal gaan en de bus pakken? Iemand die me kan helpen met de aansluitingen?
In HAFAS (zoals de DB Navigator) kan je ook erg veel vinden, ook op bus/tram/metro-gebiedquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:56 schreef bork het volgende:
[..]
Google ov werkt ook niet aan de Cote d'Azur dat is toch het handigst om mee te beginnen als je nog niks weet.
Ik maak gebruik van lokale apps, werkt prima!
Dat traject ligt er wel erg vaak uit momenteel inderdaadquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:23 schreef Basekid_NZ het volgende:
Verdorie, ze zijn dit weekend weeeeeeeeer bezig met onderhoud op het traject Maastricht --> Sittard. Dat wordt een stukje met de bus helaas.
alleen Duitsland toch?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:25 schreef greavy het volgende:
[..]
In HAFAS (zoals de DB Navigator) kan je ook erg veel vinden, ook op bus/tram/metro-gebied
Luxemburg staat er ook in voor een groot deel.quote:
Nou nog 1 tariefsysteemquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Luxemburg staat er ook in voor een groot deel.
En idd, je hebt gelijk, staat minder in dan ik dacht
Zou handig zijn als die vervoerders die met bussen rijden, het ook in HAFAS gaan zetten. Één reisplanner voor "al" het OV.
En chipkaarten die je overal kunt gebruiken. 't is heel leuk dat ik een Oyster Card in mijn bezit heb, maar met die £ 10 die daar op staat kan ik op dit moment niks. Dat geldt ook voor saldo op mijn OV-chipkaart wanneer ik in Frankrijk rondhobbel, en met een Passe Navigo kan ik ook niks bij de MIVB.quote:
Dat gaan wij niet meer meemaken hoorquote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
En chipkaarten die je overal kunt gebruiken. 't is heel leuk dat ik een Oyster Card in mijn bezit heb, maar met die £ 10 die daar op staat kan ik op dit moment niks. Dat geldt ook voor saldo op mijn OV-chipkaart wanneer ik in Frankrijk rondhobbel, en met een Passe Navigo kan ik ook niks bij de MIVB.
Met de pinpas is het ook gelukt... dan zou het met een OV-chipkaart toch ook moeten kunnen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaan wij niet meer meemaken hoorHet lukt voor heel Nederland al niet eens, en ook niet bijna of zo.
Dit is oneindig veel complexerquote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met de pinpas is het ook gelukt... dan zou het met een OV-chipkaart toch ook moeten kunnen?
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:19 schreef James1988 het volgende:
Zo moeilijk hoeft het niet eens te zijn....
Doei hequote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer partijen die belangen hebben
Uilskuikens aan het roer
Met de pinpas die bij bijvoorbeeld alle Bancontactterminals in België nog altijd niet werkt?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met de pinpas is het ook gelukt... dan zou het met een OV-chipkaart toch ook moeten kunnen?
Deze kwam ik wel tegenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:14 schreef daanski82 het volgende:
Station Enschede word compleet verbouwd inc. de sporen. Zo zie ik nu dat de boemel die naar Gronau gaat naar perron 4 is gegaan en dat 5 denk ik word opgeheven. Vandaar dat ik dus elke dag naar Drienerlo moet om op de trein te stappen. Wie weet waar info te vinden is wat er allemaal verbouwd word op station Enschede?
De dienstregeling is volgens mij al ingericht op de nieuwe indeling. De laatste maanden was het in mijn ervaring namelijk regelmatig zo dat een binnenkomende IC vlak voor Enschede echt nog 5 minuten staat te wachten tot de stoptrein vertrokken is en hij er achterlangs kan kruisen. Die kruising is straks niet meer nodig in die situatie.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:49 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Deze kwam ik wel tegen
[ afbeelding ]
Zo als ik lees verkassen de koplopers van spoor 3 en 4 naar spoor 1 en 2 en gaan de buffels naar spoor 3 en 4 spoor 4 word ingekort ten gunste van het glanerbrug volk en Duitsers. Volgens mij kunnen wij dan sneller met de IC Enschede binnenrijden. Maar wat heeft het voor effect op de dienstregeling?
Kommm naarrrr benedennnn en slaaaa je slagggg.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:04 schreef Monopoly het volgende:
Post Driek hier nog wel eens?
Ik wil hem wat vragen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |