he he een kennerquote:
Daar had Greavy het weken geleden al over, ik kon toen niks vinden, stond vandaag ook bij DB, wilde het morgen posten:quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:55 schreef James1988 het volgende:
Skoda heeft een nieuwe klant: Deutsche Bahn.
Er gaan 6 trek-duw-stammen geleverd worden voor inzet op het Regionalverkehr op Nürnberg - Ingolstadt - München, inclusief inzet op de hogesnelheidslijn. De uitrusting kan opvallend worden genoemd voor het Regionalverkehr: de trein wordt voorzien van stopcontacten en wifi. Inzet wordt verwacht vanaf december 2016.
Bron: Persbericht Skoda
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Het zijn goedkope locs die multisysteem zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel raar, er gaat al jaaaaaaaaaaren het geluid rond dat DB eigenlijk af wil van Lokbespannte Züge (getrokken / geduwd mat). En dan gaan ze, nota bene voor Regionalverkehr, dit bestellen?Does not compute
ik snap jou punt. Het is ook een spagaat waar in je zit. Zo als ik het begrijp is dus de politie de bottel neck in dit verhaal. Het lijkt me misschien handig om die bijl eens scherp te maken, de statistieken er bij te pakken en daar eens publiekelijk korte mette mee te maken. Want ik twijfel aan het nut van een sporen onderzoek midden in het weiland.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat ligt heel erg lastig. Juist omdat er dan wel een dode te betreuren valt, is het moeilijk/onwenselijk om daar met de botte bijl van alles over te vinden. Ik sta bekend om mijn grote bek, maar in dit onderwerp wil ik ook (mede namens mijn club) enige terughoudendheid betrachten.
Het is een spagaat. Enerzijds zou je snel de afgerukte ledematen bijeen moeten vegen en doorrijden met de treinen, anderzijds is het wel van belang om goed sporenonderzoek te doen.
Punt is wel dat autosnelwegen iets minder vaak en iets minder lang gestremd blijven. Wat de treinreiziger maar moet slikken, zou de automobilist nooit pikken.
Even googlen levert me in ieder geval een buslijn (53) op:quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:19 schreef de__vakantieman het volgende:
Hallo allen,
Opnieuw een vraagje over de treintijden. Ik zit in Frankrijk en de websites werken niet mee.
Ik zal in ruil voor een antwoord wat mooie foto's posten:)
Ik moet rond een uur of 2 van st. Raphael naar nice airport. Vorige keer was het een verrekt eindlopen van nice st augustin. Kan ik beter naar nice centraal gaan en de bus pakken? Iemand die me kan helpen met de aansluitingen?
St-Raphael-Valescurequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:19 schreef de__vakantieman het volgende:
Hallo allen,
Opnieuw een vraagje over de treintijden. Ik zit in Frankrijk en de websites werken niet mee.
Ik zal in ruil voor een antwoord wat mooie foto's posten:)
Ik moet rond een uur of 2 van st. Raphael naar nice airport. Vorige keer was het een verrekt eindlopen van nice st augustin. Kan ik beter naar nice centraal gaan en de bus pakken? Iemand die me kan helpen met de aansluitingen?
Google ov werkt ook niet aan de Cote d'Azur dat is toch het handigst om mee te beginnen als je nog niks weet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:53 schreef de__vakantieman het volgende:
Volgens mij is er nog prima markt voor een Europese app met al het ov erin want ik heb gemerkt dat zowel Italië als Frankrijk lang niet zo overzichtelijk zijn als ik in nl kan vinden
Daar heb ik twee jaar geleden een avond doorgebracht, hemels <3quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:18 schreef bork het volgende:
[..]
Al bij Bayerische Bahnhof geweest voor hun geweldige Gose?
De machinist is zo ongeveer de enige die er ZEKER niets aan kon doenquote:Een woordvoerder van de spoorwegmaatschappij legde aan TF1 uit dat het niet noodzakelijk een blunder van de machinist was.
Hij had zijn stuurwiel naar links moeten draaien ipv naar rechtsquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De machinist is zo ongeveer de enige die er ZEKER niets aan kon doen
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:17 schreef bleiblei het volgende:
Zou je die dingen niet voor een schijntje kunnen kopen om er een strandboemeltje mee op te starten a la lovers?
Hippel er voor en achter en je kan ze zo heen en weer slepen naar IJmuiden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:17 schreef bleiblei het volgende:
Zou je die dingen niet voor een schijntje kunnen kopen om er een strandboemeltje mee op te starten a la lovers?
Hoezo heen EN WEER?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Hippel er voor en achter en je kan ze zo heen en weer slepen naar IJmuiden.
Graag gedaanquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef de__vakantieman het volgende:
Darkwing,
THanks voor je advies! Gelukt.
Ik vond dat eigenlijk wel meevallen,quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:19 schreef de__vakantieman het volgende:
Ik moet rond een uur of 2 van st. Raphael naar nice airport. Vorige keer was het een verrekt eindlopen van nice st augustin. Kan ik beter naar nice centraal gaan en de bus pakken? Iemand die me kan helpen met de aansluitingen?
In HAFAS (zoals de DB Navigator) kan je ook erg veel vinden, ook op bus/tram/metro-gebiedquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:56 schreef bork het volgende:
[..]
Google ov werkt ook niet aan de Cote d'Azur dat is toch het handigst om mee te beginnen als je nog niks weet.
Ik maak gebruik van lokale apps, werkt prima!
Dat traject ligt er wel erg vaak uit momenteel inderdaadquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:23 schreef Basekid_NZ het volgende:
Verdorie, ze zijn dit weekend weeeeeeeeer bezig met onderhoud op het traject Maastricht --> Sittard. Dat wordt een stukje met de bus helaas.
alleen Duitsland toch?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:25 schreef greavy het volgende:
[..]
In HAFAS (zoals de DB Navigator) kan je ook erg veel vinden, ook op bus/tram/metro-gebied
Luxemburg staat er ook in voor een groot deel.quote:
Nou nog 1 tariefsysteemquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Luxemburg staat er ook in voor een groot deel.
En idd, je hebt gelijk, staat minder in dan ik dacht
Zou handig zijn als die vervoerders die met bussen rijden, het ook in HAFAS gaan zetten. Één reisplanner voor "al" het OV.
En chipkaarten die je overal kunt gebruiken. 't is heel leuk dat ik een Oyster Card in mijn bezit heb, maar met die £ 10 die daar op staat kan ik op dit moment niks. Dat geldt ook voor saldo op mijn OV-chipkaart wanneer ik in Frankrijk rondhobbel, en met een Passe Navigo kan ik ook niks bij de MIVB.quote:
Dat gaan wij niet meer meemaken hoorquote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
En chipkaarten die je overal kunt gebruiken. 't is heel leuk dat ik een Oyster Card in mijn bezit heb, maar met die £ 10 die daar op staat kan ik op dit moment niks. Dat geldt ook voor saldo op mijn OV-chipkaart wanneer ik in Frankrijk rondhobbel, en met een Passe Navigo kan ik ook niks bij de MIVB.
Met de pinpas is het ook gelukt... dan zou het met een OV-chipkaart toch ook moeten kunnen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaan wij niet meer meemaken hoorHet lukt voor heel Nederland al niet eens, en ook niet bijna of zo.
Dit is oneindig veel complexerquote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met de pinpas is het ook gelukt... dan zou het met een OV-chipkaart toch ook moeten kunnen?
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:19 schreef James1988 het volgende:
Zo moeilijk hoeft het niet eens te zijn....
Doei hequote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer partijen die belangen hebben
Uilskuikens aan het roer
Met de pinpas die bij bijvoorbeeld alle Bancontactterminals in België nog altijd niet werkt?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met de pinpas is het ook gelukt... dan zou het met een OV-chipkaart toch ook moeten kunnen?
Deze kwam ik wel tegenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:14 schreef daanski82 het volgende:
Station Enschede word compleet verbouwd inc. de sporen. Zo zie ik nu dat de boemel die naar Gronau gaat naar perron 4 is gegaan en dat 5 denk ik word opgeheven. Vandaar dat ik dus elke dag naar Drienerlo moet om op de trein te stappen. Wie weet waar info te vinden is wat er allemaal verbouwd word op station Enschede?
De dienstregeling is volgens mij al ingericht op de nieuwe indeling. De laatste maanden was het in mijn ervaring namelijk regelmatig zo dat een binnenkomende IC vlak voor Enschede echt nog 5 minuten staat te wachten tot de stoptrein vertrokken is en hij er achterlangs kan kruisen. Die kruising is straks niet meer nodig in die situatie.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:49 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Deze kwam ik wel tegen
[ afbeelding ]
Zo als ik lees verkassen de koplopers van spoor 3 en 4 naar spoor 1 en 2 en gaan de buffels naar spoor 3 en 4 spoor 4 word ingekort ten gunste van het glanerbrug volk en Duitsers. Volgens mij kunnen wij dan sneller met de IC Enschede binnenrijden. Maar wat heeft het voor effect op de dienstregeling?
Kommm naarrrr benedennnn en slaaaa je slagggg.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:04 schreef Monopoly het volgende:
Post Driek hier nog wel eens?
Ik wil hem wat vragen
http://www.tubantia.nl/re(...)3946859?ref=carouselquote:Elektrificatie spoor Wierden-Zwolle in gang gezet
ZWOLLE - ProRail en de provincie Overijssel hebben afgelopen maandag de opdracht voor de onderzoeksfase van de elektrificatie van het spoortraject Wierden- Zwolle op de aanbestedingskalender geplaatst.
In oktober moet het te selecteren bureau aan de slag gaan. In maart 2014 zal duidelijk moeten zijn wat de elektrificatie van het traject tussen Wierden en Zwolle gaat kosten. Vervolgens neemt de provincie Overijssel, die 2,5 miljoen euro beschikbaar stelt voor het onderzoek, als opdrachtgever een definitief investeringsbesluit.
In een eerder stadium werd rekening gehouden met een globaal kostenplaatje van tussen de 34 en 64 miljoen euro.
Let vooral op tussen Barneveld en Lunteren. Erg veel gladde stukken en je moet op tijd remmenquote:Op maandag 5 augustus 2013 00:34 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Protos
Aankomend schooljaar kom ik als het goed is ook een dag te rijden op die dingen als kennismaking met de 'eenmansbediening' (machinist is tegelijkertijd ook chef trein en verantwoordelijk voor de vertrekprocedure). Ben heel benieuwd
Lief dagboekquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef greavy het volgende:
Een kennis van mij was gister in Fulda (is met een InterRail-pas op pad) en werd omgeroepen om 23:19:
"Damen und Herren, die ICE 1090 nach Berlin Ostbahnhof von 19:07 fahrt in 35 Minuten an am Gleis 7. Dieser Zug endet in Stendal wegen ein geschlossen bahnstrecke wegen Bauarbeiten. Von Stendal nach Berlin Ostbahnhof ist ein Ersatzzug erfordlich via Magdeburg. Ihr ankunftverspätung bei Berlin Ostbahnhof ist circa 6 Stunden. "
Ook werd er omgeroepen:
"Damen und Herren, die EuroNight 453 nach Moskva Belorusskaja hat ein Verspätung von circa 1100 Minuten. Informieren Sie bei bahnhofspersonal für ein neu Fahrplan oder ein Hotelaufenthalt."
Wat de fak is hier misgegaanquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:12 schreef greavy het volgende:
Ja, helemaal die vertraging van 1100 minuten (ruim 18 uur)
Die trein heeft al +1350 (22,5u) in Strasbourg (trein afkomstig uit Paris Est). Vertrekvertraging bij Paris Est niet staat niet in HAFAS, maar die zal ook wel groot zijn. De trein is nu nog niet eens voorbij Strasbourg
De volgende trein zit er al anderhalf uur achter, en die is wél op tijd.
Laatste maand (juni) was spoor 1 al weg (van spoor 1a (=perronspoor) tot 1d (spoortje achter de wasmachine), waardoor de binnenkomende IC in Hengelo 4 minuten werd vastgehouden om 4 minuten (=praktijk 2! minuten) later aan te komen. Hierdoor was het mogelijk om de beide IC's op spoor 4 te zetten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De dienstregeling is volgens mij al ingericht op de nieuwe indeling. De laatste maanden was het in mijn ervaring namelijk regelmatig zo dat een binnenkomende IC vlak voor Enschede echt nog 5 minuten staat te wachten tot de stoptrein vertrokken is en hij er achterlangs kan kruisen. Die kruising is straks niet meer nodig in die situatie.
De Britse overheid heeft de ITSO standaard ontwikkeld. Dat is een open standaard voor contactless ticketing. Als die Europa-breed wordt uitgerold heb je al een goede basis. Dat vereist echter wel samenwerking en dat is een heikel punt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:19 schreef James1988 het volgende:
Zo moeilijk hoeft het niet eens te zijn....
Als ik in Brussel mijn Oyster Card voor een lezer in de bus houd, dan kan de software in die lezer informatie van die kaart uitlezen (zelfs zonder encryptiesleutels). Op dat moment kan bepaald worden dat de kaart is uitgegeven door Transport for London, en dat de MIVB dus bij TfL moet aankloppen voor die ¤ 1,60. Nou heeft dat voor ¤ 1,60 geen zin, maar als de MIVB al die transacties opspaart en 1x per maand een factuur richting TfL stuurt, dan zou dat toch aardig op moeten lopen.
Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat de fak is hier misgegaan
Precies. Maar de verschillen zijn vaak net zo klein als met pinpassen dus er is echt wel iets van interoperabiliteit te bereiken zonder grote aanpassingen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
en zo zijn het dus eigenlijk allemaal GEEN "standaarden". Iedere boeren heikneuter heeft zijn eigen uitzonderingetje.
Slechts bijna een dag vertraging...pfewquote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee.
Dan komt het dus neer op onwilquote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Precies. Maar de verschillen zijn vaak net zo klein als met pinpassen dus er is echt wel iets van interoperabiliteit te bereiken zonder grote aanpassingen.
Veel te snel getrokken conclusie. Om zoiets Europees in te voeren heb je te maken met allerlei eisen van lokale vervoerders. Reizen op saldo is vast wel in te voeren trouwens, maar zelfs daar heb je gigantische en peperdure computernetwerken voor nodig. En complexe afspraken bij grensoverschrijdende reizen. Je moet binnen Nederland al overchecken, hoe doe je dat als je in Deventer incheckt en in Osnabrück eindigt? Plus overal per land verschillende wetgeving over bepaalde aspecten van zo'n digitale kaart.quote:
quote:
Dat zeg ik, Gammaquote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
allerlei eisen van lokale vervoerders.
Maar dan kom je toch omlooptechnisch in de problemen, of hoe gaat nou opgelost worden omloop/materieeltechnisch?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee.
Boeiend.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dan kom je toch omlooptechnisch in de problemen, of hoe gaat nou opgelost worden omloop/materieeltechnisch?
Gewoon de Thalysmethode:staan in het gangpad.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boeiend.
Pasten al die mensen wel in die ene trein?
we hebben het hier over een slaaptreinquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gewoon de Thalysmethode:staan in het gangpad.
Snelbinders aan het plafond in het gangpad en gaaan!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
we hebben het hier over een slaaptrein
Dat zijn nog eens vertragingen. Kan de NS nog wat van lerenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef greavy het volgende:
Een kennis van mij was gister in Fulda (is met een InterRail-pas op pad) en werd omgeroepen om 23:19:
"Damen und Herren, die ICE 1090 nach Berlin Ostbahnhof von 19:07 fahrt in 35 Minuten an am Gleis 7. Dieser Zug endet in Stendal wegen ein geschlossen bahnstrecke wegen Bauarbeiten. Von Stendal nach Berlin Ostbahnhof ist ein Ersatzzug erfordlich via Magdeburg. Ihr ankunftverspätung bei Berlin Ostbahnhof ist circa 6 Stunden. "
Ook werd er omgeroepen:
"Damen und Herren, die EuroNight 453 nach Moskva Belorusskaja hat ein Verspätung von circa 1100 Minuten. Informieren Sie bei bahnhofspersonal für ein neu Fahrplan oder ein Hotelaufenthalt."
ja, dat weet ik, en ik zeg: nou en?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
we hebben het hier over een slaaptrein
De praktische uitvoerbaarheid moet nog door de reality slap heen. Enig idee wat er dan gebeurt?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ja, dat weet ik, en ik zeg: nou en?je hebt eeb vervoersbewijs, geen plaatsbewijs..
ja, in theorie is het zo dat als mensen staan in het gangpad van een nachttrein, dat het lastig is voor diegene die wel horizontaal liggen om het toilet te bereiken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De praktische uitvoerbaarheid moet nog door de reality slap heen. Enig idee wat er dan gebeurt?
Als de Geld Terug bij Vertraging na een uur tóch niet méér gaat uitkeren, zou dat maar zo kunnenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zijn nog eens vertragingen. Kan de NS nog wat van leren
Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als de Geld Terug bij Vertraging na een uur tóch niet méér gaat uitkeren, zou dat maar zo kunnen.
Je hebt volgens EU-richtlijnen vast wel recht op vergoeding van extra gemaakte kosten als hotelovernachtingen en aansluitende taxi's en innerlijke verzorging..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo?
Gegeven dat mijn tijd niet zo gratis is als de OV bedrijven lijken te denken (NS valt nog wel mee, Connexxion is een stuk erger), waarom niet?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo?
als student kun je dat wel hebbenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo?
Als je vaak genoeg vertraging oploopt met enig ander vrij reizen-abonnement ookquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als student kun je dat wel hebben
Ik geloof dat NS brandstofkosten van vervangend vervoer heeft vergoed op de dagen dat de horrorwinter toesloeg de afgelopen jarenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Je hebt volgens EU-richtlijnen vast wel recht op vergoeding van extra gemaakte kosten als hotelovernachtingen en aansluitende taxi's en innerlijke verzorging..
op sommige trajecten is het bijna iedere dag wel raakquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:38 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als je vaak genoeg vertraging oploopt met enig ander vrij reizen-abonnement ook
Zou daar vroeger veel misbruik van zijn gemaakt? Beetje de hele dag vertragingen bijhouden op NS.nl en zorgen dat het een logische route is. Tegenwoordig kan dat niet meer omdat je moet inchecken..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op sommige trajecten is het bijna iedere dag wel raak
ik weet wel zeker dat het misbruik er is/wasquote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
Zou daar vroeger veel misbruik van zijn gemaakt? Beetje de hele dag vertragingen bijhouden op NS.nl en zorgen dat het een logische route is. Tegenwoordig kan dat niet meer omdat je moet inchecken..
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vraagje: Kun je ergens op een website de voortgang van een bepaalde trein volgen tijdens het traject?
Thanks!!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Ze worden weergegeven aan de hand van de informatie uit de NS Reisplanner. Helemaal precies is het dus niet, maar het geeft wel een indicatie.
Er is ook een vergelijkbare website voor de Arriva-treinen in het noordoosten des lands, die werkt met GPS en is dus een stuk preciezer. Die link heb ik niet bij de hand, maar iemand anders hier vast wel
Niet nodig, ik zocht een NS-trein!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Ze worden weergegeven aan de hand van de informatie uit de NS Reisplanner. Helemaal precies is het dus niet, maar het geeft wel een indicatie.
Er is ook een vergelijkbare website voor de Arriva-treinen in het noordoosten des lands, die werkt met GPS en is dus een stuk preciezer. Die link heb ik niet bij de hand, maar iemand anders hier vast wel
Er zijn wat websites waar dat kan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vraagje: Kun je ergens op een website de voortgang van een bepaalde trein volgen tijdens het traject?
Bedankt!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zijn wat websites waar dat kan.
Real-time Arriva-treinen volgen: http://treinviewer.nl/
NS-treinen volgens dienstregeling/actuele vertrektijden: http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Een aantal goederenlocomotieven in real-time volgen kan hier: http://poloha.vozu.cz/
ik ook welquote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet wel zeker dat het misbruik er is/was
nice ziggy. Gebruiken jullie spoortje 19 in Leeuwarden nog wel regelmatig voor de Harlingen Haven-pendel?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Beetje zitten spelen met een timelapse-appje.
Zeg het maar niet te hard tegen ProRailquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
handig dat je zo'n mogelijkheid hebt
een paar jaar geleden is deze mogelijkheid juist gecreëerd. Vroeger was dit een opstelspoorquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:38 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zeg het maar niet te hard tegen ProRail
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |