Er zijn nog geen data helaas, dus kan ook zijn dat ik hier pas over een driekwart jaar mee te maken krijg. Toch bedankt voor de tipquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:44 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Let vooral op tussen Barneveld en Lunteren. Erg veel gladde stukken en je moet op tijd remmen
Prima dingen verder, ik hoop voor je dat het niet koud is buiten. Klimaatcontrole in die dingen is vaak kapot
Hopelijk mag je op de Stadler ipv de Protoss, Veel fijner
Kleine serie, prototype, fabrikant over de kop, enz enz enz. Eigenlijk net als bij V250, maar dan hopelijk zonder loslatende bodemplaten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:43 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Klinkt trouwens knap waardeloos als die dingen zovaak stuk zijn...
Zeker nooit 30+ uur in een Chinese trein gezeten/gestaan?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
en in de praktijk vallen al die staande mensen om van de slaap, letterlijk
Vindt een echte trein een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 8 augustus 2013 01:26 schreef James1988 het volgende:
OMFG... ik ben een Japanse train simulator tegengekomen met echte beelden. Ik vind het erg leuk om te doen, maar tegelijkertijd bijzonder uitdagend. Waarom? De buffertijd (als die er al is) is niet meer dan een paar secondes, en je moet de trein op precies de juiste plek tot stilstand brengen.
Sotetsu simulator
Betere kwaliteit gerenderd:quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Beetje zitten spelen met een timelapse-appje.
Bronquote:FNV: zakcomputer NS is rotzooi
De zakcomputer van de NS is niet te vertrouwen en is bovendien te groot, log en zwaar. Het apparaat moet zo snel mogelijk worden vervangen door een moderne variant, zegt vakbond FNV Spoor.
De vakbond verzamelde meldingen van NS-personeel over de zakcomputer, Railpocket geheten. Er kwamen honderden meldingen binnen van onder meer conducteurs, machinisten en servicemedewerkers.
Klanten weten meer
"Ongeveer 20 keer per dienst moet ik een reset geven omdat hij vastloopt", schrijft een medewerker. "Ook bij klanten. We maken wel grapjes maar het is echt niet leuk. Soms wil je hem het liefst in de hoek gooien."
"Als er calamiteiten zijn weten de reizigers het dikwijls eerder dan wij", meldt iemand anders. Een aantal medewerkers gebruikt in plaats van de zakcomputer de eigen smartphone, om via apps "snellere en volledigere" reisinformatie binnen te krijgen.
'Voor verbetering vatbaar'
FNV Spoor wil dat de NS investeert in "een in deze tijd passend apparaat". Dat leidt volgens de vakbond tot minder onveilige situaties, betere dienstverlening en grotere tevredenheid bij het personeel.
De NS weet dat er problemen zijn met de computer, zegt een woordvoerder. "We weten dat het functioneren van de Railpocket voor verbetering vatbaar is."
Het spoorbedrijf werkt aan een oplossing. Of dat betekent dat de huidige computer wordt aangepast of dat er een geheel nieuw systeem komt wil de NS niet zeggen. "Daar stellen wij eerst FNV Spoor van op de hoogte."
Oh ja, begin gelijk over veiligheid, dan luisteren mensen welquote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:11 schreef KnightSolaire het volgende:
FNV Spoor wil dat de NS investeert in "een in deze tijd passend apparaat". Dat leidt volgens de vakbond tot minder onveilige situaties, betere dienstverlening en grotere tevredenheid bij het personeel.
Tja, je moet toch wat argumenten gebruiken waarvan het halve land meteen in de paniek-modus schiet he?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, begin gelijk over veiligheid, dan luisteren mensen welJankclubje dat FNV.
Wat was er aan de hand? En waar staat die data?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:28 schreef greavy het volgende:
De 100 meest vertraagde treinen gister in Duitsland kwam niet onder de 140 minuten uitDe grootste vertraging was 371 minuten.
Een punctualiteit van 62,5 % gister![]()
Noodweer, 2400 treinen waren erdoor getroffen (niet letterlijk).quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was er aan de hand? En waar staat die data?
het apparaat zelf is het probleem niet alleen draait dezelfde ouderwetse software erop windows mobile 6.1quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:15 schreef James1988 het volgende:
Die Railpockets zijn pasgeleden (vorig jaar) vervangen, toch?
De HSL Hannover - Berlijn moet helemaal worden nagekeken. Dijklichaam, spoorligging, wissels, seinen, beveiliging, enz.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
dat hoogwater van 2 maanden geleden (!!) dat BLIJFT een probleem?
Ja vast wel. Van 3 km voor Stendal tot 3 km erna. Niet vanaf Amsterdam tot Warszawaquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
De HSL Hannover - Berlijn moet helemaal worden nagekeken. Dijklichaam, spoorligging, wissels, seinen, beveiliging, enz.
quote:Het traject [bij de Elbebrug Hämerten] heeft volgens Minister van Verkeer Peter Ramsauer ernstige schade opgelopen. Het stond begin juli nog onder water. Als het water is weggelopen en de bodem opgedroogd is, zal het baanlichaam vanaf halverwege augustus onderzocht worden. Pas daarna kan worden ingeschat, hoe lang de reparatiewerkzaamheden zullen duren.
Aan een leger heb je niet zoveel als je moet onderzoeken of een spoordijk nog genoeg steun biedt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat weet ik wel, maar kom op zeg, 2 maanden. Ze hebben toch een leger en zo? Of is het allemaal niet urgent zolang er een omreisadvies mogelijk is?
Met een beetje ongunstige weersomstandigheden kunnen belangrijke reparaties pas in de lente van volgend jaar uitgevoerd worden. Vandaar ook mijn hoge schatting van de kosten waar jij het eerder niet mee eens was.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ging er vanuit dat het water inmiddels weg was. Wist niet dat het zo lang onder water gestaan had / heeft dat heel die spoordijk verzadigd is. Maar dan kan het wel Kerstmis worden idd
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben inderdaad in de lente jarig.
Als het aankomt op grond en water is het woord snel niet aan de orde. Tenzij je graag met beton aan de slag wilt. Onderwaterbeton wel te verstaan..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:05 schreef de__vakantieman het volgende:
Als het zo urgent is zou er wellicht een dijkje om de echte dijk heen gelegd kunnen worden om zo sneller te kunnen werken. Waar een wil is is een weg maar die lijn heeft schijnbaar niet zoveel prioriteit... (slechte aanname natuurlijk!)
Bij de aanleg ja. Nu niet meerquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:10 schreef de__vakantieman het volgende:
Om mezelf maar meteen in te dekken, ik heb natuurlijk ook geen verstand van water en grond enzo. Met zandkastelen kom ik een heel eind maar daarna stopt het
Kan je niet met zo'n metalen afwalling iets beginnen? Net zoals op bouwplaatsen?
De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Gebaseerd op de City Elephant?
Dat is een dubbeldeks treinstel met eigen tractie trouwens, geen need voor een loco.
Op ovinnederland.nl heeft er net iemand een reisverslag over geschreven, mocht er hier niemand zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:03 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189
Zijn er hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met de spoorwegen in Georgië en Armenië?
Ik ben ooit in Georgië geweest en wat ik me nog herinner is dat het station van Tbilisi een intens lelijk gebouw is en dat ik er wat Sovjettreinen heb zien rondkachelen, verder weet ik er helemaal niets vanaf.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:03 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189
Zijn er hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met de spoorwegen in Georgië en Armenië?
Nice!quote:
Leuk om een keer te zien ziggyquote:
ah goed om te weten. Bedanktquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:07 schreef greavy het volgende:
Je kan ook in Antwerpen naar het loket om een kaartje te kopen, en dan aangeven dat je korting in Nederland hebt.
Maar als je via de website van NS Hispeed besteld en niet kiest voor Thalys, kan je in elke trein stappen die je wilt.
En tevens: Op zaterdag+zondag rijdt er nog een IC van Antwerpen(beginpunt) naar Den Haag Holland Spoor (eindpunt), die rijdt 1x/2u, op 12:47 - 14:47 - 16:47 enz. Als je die van 14:50 neemt, heb je een stoptrein, en moet je onderweg overstappen, inderdaad.
wel een mooi plekjequote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee, psst.... metrostationnetje kopen?
Ik zou proberen de directe IC te nemen want het boemeltje is me toch een vage paupertrein.. Mocht je uiteindelijk van plan zijn om toch aan het loket in Antwerpen een kaartje te kopen, reken dan ook een uur extra wachttijd mee.quote:
En dit zijn natuurlijk maar twee van de zeven schermen die ik op mijn werkplek heb.quote:
Wordt er op sec. 34/35 een trein het technisch centrum in gereden? Moeilijk te zien omdat het vrij snel gaatquote:
Spoor 13, daar zitten ook de tanksporen, de wasinstallatie en de opstelsporen van Arriva achter.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:35 schreef PteV het volgende:
[..]
Wordt er op sec. 34/35 een trein het technisch centrum in gereden? Moeilijk te zien omdat het vrij snel gaat
Contractuele verplichtingen hequote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:46 schreef Peterselieman het volgende:
Rijdt de V250 nog? Nu niet, maar binnenkort waarschijnlijk wel weer vanwege conditieritten
http://somda.nl/forum/3884/p462285/Ontwikkelingen+HSL/
zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Contractuele verplichtingen he
Ik weet niet of het een zelfstandige rit betreft, of dat het gesleept wordt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?
Dat zal ik morgen even bij ze navragen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?
Ik zit zelf nog wel eens bij de werkplek van een trdl minimaal bevoegd, maar dat is toch eigenlijk weer een heel andere tak van sport...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En dit zijn natuurlijk maar twee van de zeven schermen die ik op mijn werkplek heb.
Driek, gisteren was het weer zo ver. In een 3tje koploper was de plee stuk. En de NS had het lef om daar mee te gaan rijden van Den Haag naar Enschede Drienerloo. Ik kon het niet laten om een sneer naar de Webcare van de NS te maken. De plee is gisteren ochtend stuk gegaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat zal ik morgen even bij ze navragen.
Overmacht? maar ze hadden best ergens een ander 3tje kunnen swappenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:34 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Driek, gisteren was het weer zo ver. In een 3tje koploper was de plee stuk. En de NS had het lef om daar mee te gaan rijden van Den Haag naar Enschede Drienerloo. Ik kon het niet laten om een sneer naar de Webcare van de NS te maken. De plee is gisteren ochtend stuk gegaan.
Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:15 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik zit zelf nog wel eens bij de werkplek van een trdl minimaal bevoegd, maar dat is toch eigenlijk weer een heel andere tak van sport...
overmacht wil ik het niet noemen. Komt best vaak voor dat een plee stuk is of dat het water niet bijgevuld is, zeker als op de eindpunten de keertijden kort zijn gebeurt dat nog wel eens.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:00 schreef de__vakantieman het volgende:
[..]
Overmacht? maar ze hadden best ergens een ander 3tje kunnen swappen
Ja klopt. Tis voornamelijk een beetje bijhouden welke trein op welk rangeerspoor moet staan en in welke volgorde, omdat de trein die als laatste binnenkomt ook weer als eerste aan zn omloop begint etc. Verder geven ze leiding aan de rangeerders, de monteurs en de schoonmaakploegen en ze zijn verantwoordelijk voor het 'toestemming en opdracht - verhaal'.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)
In het weekend rijdt er elk uur een directe trein van Antwerpen naar Roosendaal (al is de NMBS-trein die daar als IC rijdt wat aan de korte kant).quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik zou proberen de directe IC te nemen want het boemeltje is me toch een vage paupertrein.. Mocht je uiteindelijk van plan zijn om toch aan het loket in Antwerpen een kaartje te kopen, reken dan ook een uur extra wachttijd mee.
http://www.omroepwest.nl/(...)-een-stap-dichterbijquote:08-08-2013 | 17:39
DEN HAAG - De eigen treinverbinding van Den Haag met Brussel is weer een stap dichterbij.
De Europese Unie heeft een streep gezet door regels die de Nederlandse regering had gesteld aan het opzetten van een nieuwe internationale treinverbinding, schrijft de Haagse wethouder Peter Smit (VVD, vervoer) aan de gemeenteraad.
De Europese Unie heeft het internationaal passagiersvervoer per trein al een tijd geleden geliberaliseerd. Dit betekent dat iedere vervoerder een internationale treindienst mag exploiteren zonder een concessie daarvoor. Maar daaraan zijn wel voorwaarden verbonden. Het hoofddoel van zo’n treindienst moet ‘grensoverschrijdend personenvervoer’ zijn en de lijn mag het ‘economisch evenwicht van bestaande concessies niet in het gedrang’ brengen.
Nederland maakte eigen regels
Nederland had aan deze Europese richtlijn eigen voorwaarden verbonden. Een daarvan was dat een nieuwe spoorlijn niet meer dan 25 procent binnenlandse passagiers mag vervoeren. En een tweede, dat het aantal reizigers op het hoofrailnet als gevolg van de nieuwe verbinding niet meer dan 0,4 procent mag dalen.
De Haagse VVD-Europarlementariër Hans Baalen kaartte deze eigen Nederlandse voorwaarden aan bij de Europese Commissie. Hij stelde er vragen over. En uit de antwoorden blijkt nu dat de commissie die strijdig vindt met de Europese regels. Op 18 juli heeft de Europese Commissie zelfs besloten dat de twee voorwaarden buiten werking worden gesteld.
Wethouder verheugd door besluit
De Autoriteit Consument en Markt (de voormalige NMa) moet nog bepalen of de nieuwe lijn is toegestaan. Maar het gevolg van het besluit van de Europese Commissie is dat de ACM de komst van de LageLandenLijn ook niet meer mag toetsen aan die Nederlandse regels. Smit is daar heel blij mee. ‘Ik ben verheugd over deze ontwikkelingen,’ stelt hij.
De Nederlandse Staat kan overigens nog wel in beroep gaan tegen het besluit van de Europese Commissie.
Ik verwacht dat zowel de overheid als NS dit zullen gaan aanvechtenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:35 schreef Aardappelscheermes het volgende:
weet niet of dit al voorbij was gekomen, maar NS Fairytailrail gaat nu wel een probleem krijgen met meerdere concurrenten...
http://www.omroepwest.nl/(...)-een-stap-dichterbij
Ik geef ze weinig kans. Ook de hoogste baas van de ACM betoogde al dat de Nederlandse regels strijdig zijn met de regels in Europa.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik verwacht dat zowel de overheid als NS dit zullen gaan aanvechten
Op basis van wat? Volgens mijn bronnen (specialisten Europees recht) is het namelijk niet in strijd met de richtlijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik geef ze weinig kans. Ook de hoogste baas van de ACM betoogde al dat de Nederlandse regels strijdig zijn met de regels in Europa.
Dus als je van Groningen naar Vlissingen wil maar je krijgt ergens een springer dan hang je?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Ns moet je binnen 6 uur na inchecken op je bestemming zijn
maar dan krijg je wel je geld terugquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:58 schreef Zyron het volgende:
[..]
Dus als je van Groningen naar Vlissingen wil maar je krijgt ergens een springer dan hang je?
Was die bepaling niet vervallen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Ns moet je binnen 6 uur na inchecken op je bestemming zijn
Arriva twitteren?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Na hoeveel tijd verloopt je checkin bij Arriva als je vergeet uit te checken? Vier uur?
mij niks van bekendquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Was die bepaling niet vervallen?
De eerste zin wekt de indruk dat het niet zou mogen, maar de tweede zin concludeert ineens iets anders wat bij ons niet van toepassing is.quote:U mag per reis één NS-vervoerbewijs combineren met 1 gratis treinkaartje uit het boekje. De gratis Overgang 2-1 dagkaart en NS-Meereiskaart uit dit boekje mogen dus niet gecombineerd worden.
Ook hier wekt de eerste zin de indruk dat het niet mag, maar de tweede zin gaat over met meerdere personen meereizen met één Meereiskaartje, terwijl wij er dan twee hebben.quote:Met een geldig NS-vervoerbewijs kunt u één persoon meenemen op de gratis NS-Meereiskaart. De Meereiskaart is dus niet geldig voor meerdere personen.
volgens mij moet dat laatste wel weer kunnen toch?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Je mag één persoon gratis mee laten reizen met een (afgestempeld) meereiskaartje als je zelf met een geldig vervoerbewijs reist (het studentenproduct waarmee je bent ingecheckt dus). Een tweede persoon zou met 40% korting mee kunnen reizen, maar niet met een meereiskaart want jij mag maar één iemand meenemen.
Ik zeg precies hetzelfde als jijquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij moet dat laatste wel weer kunnen toch?
In de voorwaarden voor de nieuwe abbonnementen (geldt dus niet voor reizen met andere producten) staat dit:quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:29 schreef KnightSolaire het volgende:
Eerder in dit topic heb ik gelezen dat NS die bepaling altijd handhaaft, maar dat je in de praktijk gewoon kan uitchecken tot einde dienstregelingsdag (dus tot 04:00 van de volgende dag).
Incheck vervalt dus pas aan het einde van de dag.quote:Als u niet uitcheckt binnen 6 uur na het moment waarop u heeft ingecheckt, zal bij het opnieuw aanbieden van uw OV-chipkaart het Instaptarief worden ingehouden. Als u niet op dezelfde Dag uitcheckt, vervalt uw check-in en zal bij het opnieuw aanbieden van uw OV-chipkaart opnieuw het Instaptarief worden ingehouden.
ik las het niet goedquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik zeg precies hetzelfde als jijDerde persoon mag dus met 40% korting meereizen omdat hij een NS-abonnement heeft (het studentenproduct), maar niet met zo'n gratis meereiskaartje als reiziger #2 die al gebruikt.
Mijn zwager was zaterdagmiddag vergeten uit te checken op A'dam Centraal, bij het inchecken 7 uurtjes later werd hij niet uitgecheckt, maar ingecheckt..quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:29 schreef KnightSolaire het volgende:
Eerder in dit topic heb ik gelezen dat NS die bepaling altijd handhaaft, maar dat je in de praktijk gewoon kan uitchecken tot einde dienstregelingsdag (dus tot 04:00 van de volgende dag).
Ik heb het zelf nog nooit in de praktijk getest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |