Noodweer, 2400 treinen waren erdoor getroffen (niet letterlijk).quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was er aan de hand? En waar staat die data?
het apparaat zelf is het probleem niet alleen draait dezelfde ouderwetse software erop windows mobile 6.1quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:15 schreef James1988 het volgende:
Die Railpockets zijn pasgeleden (vorig jaar) vervangen, toch?
De HSL Hannover - Berlijn moet helemaal worden nagekeken. Dijklichaam, spoorligging, wissels, seinen, beveiliging, enz.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
dat hoogwater van 2 maanden geleden (!!) dat BLIJFT een probleem?
Ja vast wel. Van 3 km voor Stendal tot 3 km erna. Niet vanaf Amsterdam tot Warszawaquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
De HSL Hannover - Berlijn moet helemaal worden nagekeken. Dijklichaam, spoorligging, wissels, seinen, beveiliging, enz.
quote:Het traject [bij de Elbebrug Hämerten] heeft volgens Minister van Verkeer Peter Ramsauer ernstige schade opgelopen. Het stond begin juli nog onder water. Als het water is weggelopen en de bodem opgedroogd is, zal het baanlichaam vanaf halverwege augustus onderzocht worden. Pas daarna kan worden ingeschat, hoe lang de reparatiewerkzaamheden zullen duren.
Aan een leger heb je niet zoveel als je moet onderzoeken of een spoordijk nog genoeg steun biedt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat weet ik wel, maar kom op zeg, 2 maanden. Ze hebben toch een leger en zo? Of is het allemaal niet urgent zolang er een omreisadvies mogelijk is?
Met een beetje ongunstige weersomstandigheden kunnen belangrijke reparaties pas in de lente van volgend jaar uitgevoerd worden. Vandaar ook mijn hoge schatting van de kosten waar jij het eerder niet mee eens was.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ging er vanuit dat het water inmiddels weg was. Wist niet dat het zo lang onder water gestaan had / heeft dat heel die spoordijk verzadigd is. Maar dan kan het wel Kerstmis worden idd
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben inderdaad in de lente jarig.
Als het aankomt op grond en water is het woord snel niet aan de orde. Tenzij je graag met beton aan de slag wilt. Onderwaterbeton wel te verstaan..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:05 schreef de__vakantieman het volgende:
Als het zo urgent is zou er wellicht een dijkje om de echte dijk heen gelegd kunnen worden om zo sneller te kunnen werken. Waar een wil is is een weg maar die lijn heeft schijnbaar niet zoveel prioriteit... (slechte aanname natuurlijk!)
Bij de aanleg ja. Nu niet meerquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:10 schreef de__vakantieman het volgende:
Om mezelf maar meteen in te dekken, ik heb natuurlijk ook geen verstand van water en grond enzo. Met zandkastelen kom ik een heel eind maar daarna stopt het
Kan je niet met zo'n metalen afwalling iets beginnen? Net zoals op bouwplaatsen?
De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Gebaseerd op de City Elephant?
Dat is een dubbeldeks treinstel met eigen tractie trouwens, geen need voor een loco.
Op ovinnederland.nl heeft er net iemand een reisverslag over geschreven, mocht er hier niemand zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:03 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189
Zijn er hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met de spoorwegen in Georgië en Armenië?
Ik ben ooit in Georgië geweest en wat ik me nog herinner is dat het station van Tbilisi een intens lelijk gebouw is en dat ik er wat Sovjettreinen heb zien rondkachelen, verder weet ik er helemaal niets vanaf.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:03 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189
Zijn er hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met de spoorwegen in Georgië en Armenië?
Nice!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |