Leuk om een keer te zien ziggyquote:
ah goed om te weten. Bedanktquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:07 schreef greavy het volgende:
Je kan ook in Antwerpen naar het loket om een kaartje te kopen, en dan aangeven dat je korting in Nederland hebt.
Maar als je via de website van NS Hispeed besteld en niet kiest voor Thalys, kan je in elke trein stappen die je wilt.
En tevens: Op zaterdag+zondag rijdt er nog een IC van Antwerpen(beginpunt) naar Den Haag Holland Spoor (eindpunt), die rijdt 1x/2u, op 12:47 - 14:47 - 16:47 enz. Als je die van 14:50 neemt, heb je een stoptrein, en moet je onderweg overstappen, inderdaad.
wel een mooi plekjequote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee, psst.... metrostationnetje kopen?
Ik zou proberen de directe IC te nemen want het boemeltje is me toch een vage paupertrein.. Mocht je uiteindelijk van plan zijn om toch aan het loket in Antwerpen een kaartje te kopen, reken dan ook een uur extra wachttijd mee.quote:
En dit zijn natuurlijk maar twee van de zeven schermen die ik op mijn werkplek heb.quote:
Wordt er op sec. 34/35 een trein het technisch centrum in gereden? Moeilijk te zien omdat het vrij snel gaatquote:
Spoor 13, daar zitten ook de tanksporen, de wasinstallatie en de opstelsporen van Arriva achter.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:35 schreef PteV het volgende:
[..]
Wordt er op sec. 34/35 een trein het technisch centrum in gereden? Moeilijk te zien omdat het vrij snel gaat
Contractuele verplichtingen hequote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:46 schreef Peterselieman het volgende:
Rijdt de V250 nog? Nu niet, maar binnenkort waarschijnlijk wel weer vanwege conditieritten
http://somda.nl/forum/3884/p462285/Ontwikkelingen+HSL/
zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Contractuele verplichtingen he
Ik weet niet of het een zelfstandige rit betreft, of dat het gesleept wordt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?
Dat zal ik morgen even bij ze navragen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?
Ik zit zelf nog wel eens bij de werkplek van een trdl minimaal bevoegd, maar dat is toch eigenlijk weer een heel andere tak van sport...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En dit zijn natuurlijk maar twee van de zeven schermen die ik op mijn werkplek heb.
Driek, gisteren was het weer zo ver. In een 3tje koploper was de plee stuk. En de NS had het lef om daar mee te gaan rijden van Den Haag naar Enschede Drienerloo. Ik kon het niet laten om een sneer naar de Webcare van de NS te maken. De plee is gisteren ochtend stuk gegaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat zal ik morgen even bij ze navragen.
Overmacht? maar ze hadden best ergens een ander 3tje kunnen swappenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:34 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Driek, gisteren was het weer zo ver. In een 3tje koploper was de plee stuk. En de NS had het lef om daar mee te gaan rijden van Den Haag naar Enschede Drienerloo. Ik kon het niet laten om een sneer naar de Webcare van de NS te maken. De plee is gisteren ochtend stuk gegaan.
Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:15 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik zit zelf nog wel eens bij de werkplek van een trdl minimaal bevoegd, maar dat is toch eigenlijk weer een heel andere tak van sport...
overmacht wil ik het niet noemen. Komt best vaak voor dat een plee stuk is of dat het water niet bijgevuld is, zeker als op de eindpunten de keertijden kort zijn gebeurt dat nog wel eens.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:00 schreef de__vakantieman het volgende:
[..]
Overmacht? maar ze hadden best ergens een ander 3tje kunnen swappen
Ja klopt. Tis voornamelijk een beetje bijhouden welke trein op welk rangeerspoor moet staan en in welke volgorde, omdat de trein die als laatste binnenkomt ook weer als eerste aan zn omloop begint etc. Verder geven ze leiding aan de rangeerders, de monteurs en de schoonmaakploegen en ze zijn verantwoordelijk voor het 'toestemming en opdracht - verhaal'.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)
In het weekend rijdt er elk uur een directe trein van Antwerpen naar Roosendaal (al is de NMBS-trein die daar als IC rijdt wat aan de korte kant).quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik zou proberen de directe IC te nemen want het boemeltje is me toch een vage paupertrein.. Mocht je uiteindelijk van plan zijn om toch aan het loket in Antwerpen een kaartje te kopen, reken dan ook een uur extra wachttijd mee.
http://www.omroepwest.nl/(...)-een-stap-dichterbijquote:08-08-2013 | 17:39
DEN HAAG - De eigen treinverbinding van Den Haag met Brussel is weer een stap dichterbij.
De Europese Unie heeft een streep gezet door regels die de Nederlandse regering had gesteld aan het opzetten van een nieuwe internationale treinverbinding, schrijft de Haagse wethouder Peter Smit (VVD, vervoer) aan de gemeenteraad.
De Europese Unie heeft het internationaal passagiersvervoer per trein al een tijd geleden geliberaliseerd. Dit betekent dat iedere vervoerder een internationale treindienst mag exploiteren zonder een concessie daarvoor. Maar daaraan zijn wel voorwaarden verbonden. Het hoofddoel van zo’n treindienst moet ‘grensoverschrijdend personenvervoer’ zijn en de lijn mag het ‘economisch evenwicht van bestaande concessies niet in het gedrang’ brengen.
Nederland maakte eigen regels
Nederland had aan deze Europese richtlijn eigen voorwaarden verbonden. Een daarvan was dat een nieuwe spoorlijn niet meer dan 25 procent binnenlandse passagiers mag vervoeren. En een tweede, dat het aantal reizigers op het hoofrailnet als gevolg van de nieuwe verbinding niet meer dan 0,4 procent mag dalen.
De Haagse VVD-Europarlementariër Hans Baalen kaartte deze eigen Nederlandse voorwaarden aan bij de Europese Commissie. Hij stelde er vragen over. En uit de antwoorden blijkt nu dat de commissie die strijdig vindt met de Europese regels. Op 18 juli heeft de Europese Commissie zelfs besloten dat de twee voorwaarden buiten werking worden gesteld.
Wethouder verheugd door besluit
De Autoriteit Consument en Markt (de voormalige NMa) moet nog bepalen of de nieuwe lijn is toegestaan. Maar het gevolg van het besluit van de Europese Commissie is dat de ACM de komst van de LageLandenLijn ook niet meer mag toetsen aan die Nederlandse regels. Smit is daar heel blij mee. ‘Ik ben verheugd over deze ontwikkelingen,’ stelt hij.
De Nederlandse Staat kan overigens nog wel in beroep gaan tegen het besluit van de Europese Commissie.
Ik verwacht dat zowel de overheid als NS dit zullen gaan aanvechtenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:35 schreef Aardappelscheermes het volgende:
weet niet of dit al voorbij was gekomen, maar NS Fairytailrail gaat nu wel een probleem krijgen met meerdere concurrenten...
http://www.omroepwest.nl/(...)-een-stap-dichterbij
Ik geef ze weinig kans. Ook de hoogste baas van de ACM betoogde al dat de Nederlandse regels strijdig zijn met de regels in Europa.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik verwacht dat zowel de overheid als NS dit zullen gaan aanvechten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |