abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129848032
quote:
Leuk om een keer te zien ziggy ^O^
pi_129848624
Hee, psst.... metrostationnetje kopen? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:01:23 #251
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_129848701
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:07 schreef greavy het volgende:
Je kan ook in Antwerpen naar het loket om een kaartje te kopen, en dan aangeven dat je korting in Nederland hebt.
Maar als je via de website van NS Hispeed besteld en niet kiest voor Thalys, kan je in elke trein stappen die je wilt.

En tevens: Op zaterdag+zondag rijdt er nog een IC van Antwerpen(beginpunt) naar Den Haag Holland Spoor (eindpunt), die rijdt 1x/2u, op 12:47 - 14:47 - 16:47 enz. Als je die van 14:50 neemt, heb je een stoptrein, en moet je onderweg overstappen, inderdaad.
ah goed om te weten. Bedankt ^O^
Jawel, je keek.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 augustus 2013 @ 23:09:22 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129849020
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee, psst.... metrostationnetje kopen? :P
wel een mooi plekje
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:13:36 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129849208
Bahnpanne in Wiesbaden: Sorry, der Lokführer ist nach Hause gegangen
Let op: Duitstalig

En dit klopt ook wel in grote lijnen. Ookal is het de Spiegel.
pi_129849233
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:01 schreef jna het volgende:

[..]

ah goed om te weten. Bedankt ^O^
Ik zou proberen de directe IC te nemen want het boemeltje is me toch een vage paupertrein.. Mocht je uiteindelijk van plan zijn om toch aan het loket in Antwerpen een kaartje te kopen, reken dan ook een uur extra wachttijd mee.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:26:18 #255
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129849822
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:45 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Leuk om een keer te zien ziggy ^O^
En dit zijn natuurlijk maar twee van de zeven schermen die ik op mijn werkplek heb. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129850173
quote:
Wordt er op sec. 34/35 een trein het technisch centrum in gereden? Moeilijk te zien omdat het vrij snel gaat ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 augustus 2013 @ 23:46:09 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129850590
Rijdt de V250 nog? Nu niet, maar binnenkort waarschijnlijk wel weer vanwege conditieritten :')

http://somda.nl/forum/3884/p462285/Ontwikkelingen+HSL/
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:46:38 #258
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129850610
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:35 schreef PteV het volgende:

[..]

Wordt er op sec. 34/35 een trein het technisch centrum in gereden? Moeilijk te zien omdat het vrij snel gaat ;)
Spoor 13, daar zitten ook de tanksporen, de wasinstallatie en de opstelsporen van Arriva achter.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:52:12 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129850834
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:46 schreef Peterselieman het volgende:
Rijdt de V250 nog? Nu niet, maar binnenkort waarschijnlijk wel weer vanwege conditieritten :')

http://somda.nl/forum/3884/p462285/Ontwikkelingen+HSL/
Contractuele verplichtingen he :s)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 augustus 2013 @ 23:55:22 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129850966
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Contractuele verplichtingen he :s)
zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:58:58 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129851117
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?
Ik weet niet of het een zelfstandige rit betreft, of dat het gesleept wordt.

Bij een zelfstandige rit zou het misschien onder een ontheffing kunnen, want 's nachts rijden er niet zo veel treinen. Ik vermoed dat die conditieritten op een viersporig baanvak gereden gaan zodat de wel rijdende treinen niet gehinderd worden, mocht die V250 alsnog/alweer naar de tering gaan.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:01:10 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129851212
dat laatste is een zekerheidje ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:19:19 #263
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129851815
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden?
Dat zal ik morgen even bij ze navragen.
pi_129852908
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En dit zijn natuurlijk maar twee van de zeven schermen die ik op mijn werkplek heb. ;)
Ik zit zelf nog wel eens bij de werkplek van een trdl minimaal bevoegd, maar dat is toch eigenlijk weer een heel andere tak van sport...
pi_129854508
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 00:19 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat zal ik morgen even bij ze navragen.
Driek, gisteren was het weer zo ver. In een 3tje koploper was de plee stuk. En de NS had het lef om daar mee te gaan rijden van Den Haag naar Enschede Drienerloo. Ik kon het niet laten om een sneer naar de Webcare van de NS te maken. De plee is gisteren ochtend stuk gegaan.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:00:30 #266
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129856379
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 07:34 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Driek, gisteren was het weer zo ver. In een 3tje koploper was de plee stuk. En de NS had het lef om daar mee te gaan rijden van Den Haag naar Enschede Drienerloo. Ik kon het niet laten om een sneer naar de Webcare van de NS te maken. De plee is gisteren ochtend stuk gegaan.
Overmacht? maar ze hadden best ergens een ander 3tje kunnen swappen
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:02:12 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129856416
2 Februari 2013

DB 218 455+N-wagens+218 450 en DB 612 511+612 ???
In Bad Harzburg staat een fraaie Sandwich-samenstelling van de 218 455+N-wagens+218 450 te wachten op de volgende inzet, terwijl de 612 511+onbekende 612 vertrekken in de richting van Halle.


DB 218 455+N-wagens+218 450 vertrekgereed
Vandaag was het een erg wisselend weertje. Onderweg een pak sneeuw gezien, maar er was in Bad Harzburg op het station nauwelijks sneeuw te bekennen. Wel was het zwaar mistig, waardoor de bergen in het niks verdwijnen. Later trok de mist erg snel op, en ging de zon ook schijnen.

Terwijl de 218 455-4 bruut werd opgestart, staat de 628 618 nog in diepe rust te wachten om binnen enkele minuten opgestart te worden, om na een lange pauze weer naar Braunschweig te vertrekken.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:15:12 #268
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129856685
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 01:15 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ik zit zelf nog wel eens bij de werkplek van een trdl minimaal bevoegd, maar dat is toch eigenlijk weer een heel andere tak van sport...
Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:24:29 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129856894
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:00 schreef de__vakantieman het volgende:

[..]

Overmacht? maar ze hadden best ergens een ander 3tje kunnen swappen
overmacht wil ik het niet noemen. Komt best vaak voor dat een plee stuk is of dat het water niet bijgevuld is, zeker als op de eindpunten de keertijden kort zijn gebeurt dat nog wel eens.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129857353
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)
Ja klopt. Tis voornamelijk een beetje bijhouden welke trein op welk rangeerspoor moet staan en in welke volgorde, omdat de trein die als laatste binnenkomt ook weer als eerste aan zn omloop begint etc. Verder geven ze leiding aan de rangeerders, de monteurs en de schoonmaakploegen en ze zijn verantwoordelijk voor het 'toestemming en opdracht - verhaal'.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:01:03 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129857763
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor)
:D dat klinkt een beetje als het Wetteloze Wilde Westen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:34:36 #272
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129858681
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik zou proberen de directe IC te nemen want het boemeltje is me toch een vage paupertrein.. Mocht je uiteindelijk van plan zijn om toch aan het loket in Antwerpen een kaartje te kopen, reken dan ook een uur extra wachttijd mee.
In het weekend rijdt er elk uur een directe trein van Antwerpen naar Roosendaal (al is de NMBS-trein die daar als IC rijdt wat aan de korte kant).

En lange rijen? Ik heb daar laats nog een keer binnen 5 minuten een kaartje gehaald bij het loket.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:37:02 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129858738
Bij het Nationale loket ben je vrij snel aan de beurt. Het Internationale loket is soms wat trager. De laatste keer stond ik daar 17 minuten in de wachtrij (2 loketten open), maar een keer daarvoor maar één wachtende voor mij met 3 loketten open.
Het wisselt nogal daar. Drukte komt in vlagen heb ik het idee.

[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 09-08-2013 11:44:34 ]
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:40:21 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129858823
Ik heb daar wel eens ene kwartier staan wachten, omdat er een of andere pipo stond die met de Thalys wilde. Met 5 medereizigers. In de eerste klas. Met flexibiliteit. Ohnee, doe toch maar een trein later.

Die gast kwam iedere keer met andere wensen aan, terwijl er geen loket bij kwam. Ik miste daardoor zowel de Benelux als de stoptrein. :')
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:44:27 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129858934
Ik had overstap Benelux -> IC rg Brussel (23 minuten ofzo), en had uiteindelijk nog 3 minuten over om mijn trein te halen :')
Ik was aan de beurt, en toen ging derde loket open.
pi_129860206
Er zitten ook nog wat loketten verstopt bij de achteringang (Kievitstraat), daar ben je meestal direct aan de beurt (ALS dat loket open is, overigens...).
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:35:08 #277
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_129860724
weet niet of dit al voorbij was gekomen, maar NS Fairytailrail gaat nu wel een probleem krijgen met meerdere concurrenten...

quote:
08-08-2013 | 17:39

DEN HAAG - De eigen treinverbinding van Den Haag met Brussel is weer een stap dichterbij.

De Europese Unie heeft een streep gezet door regels die de Nederlandse regering had gesteld aan het opzetten van een nieuwe internationale treinverbinding, schrijft de Haagse wethouder Peter Smit (VVD, vervoer) aan de gemeenteraad.

De Europese Unie heeft het internationaal passagiersvervoer per trein al een tijd geleden geliberaliseerd. Dit betekent dat iedere vervoerder een internationale treindienst mag exploiteren zonder een concessie daarvoor. Maar daaraan zijn wel voorwaarden verbonden. Het hoofddoel van zo’n treindienst moet ‘grensoverschrijdend personenvervoer’ zijn en de lijn mag het ‘economisch evenwicht van bestaande concessies niet in het gedrang’ brengen.

Nederland maakte eigen regels

Nederland had aan deze Europese richtlijn eigen voorwaarden verbonden. Een daarvan was dat een nieuwe spoorlijn niet meer dan 25 procent binnenlandse passagiers mag vervoeren. En een tweede, dat het aantal reizigers op het hoofrailnet als gevolg van de nieuwe verbinding niet meer dan 0,4 procent mag dalen.

De Haagse VVD-Europarlementariër Hans Baalen kaartte deze eigen Nederlandse voorwaarden aan bij de Europese Commissie. Hij stelde er vragen over. En uit de antwoorden blijkt nu dat de commissie die strijdig vindt met de Europese regels. Op 18 juli heeft de Europese Commissie zelfs besloten dat de twee voorwaarden buiten werking worden gesteld.

Wethouder verheugd door besluit

De Autoriteit Consument en Markt (de voormalige NMa) moet nog bepalen of de nieuwe lijn is toegestaan. Maar het gevolg van het besluit van de Europese Commissie is dat de ACM de komst van de LageLandenLijn ook niet meer mag toetsen aan die Nederlandse regels. Smit is daar heel blij mee. ‘Ik ben verheugd over deze ontwikkelingen,’ stelt hij.

De Nederlandse Staat kan overigens nog wel in beroep gaan tegen het besluit van de Europese Commissie.
http://www.omroepwest.nl/(...)-een-stap-dichterbij
pi_129863178
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:35 schreef Aardappelscheermes het volgende:
weet niet of dit al voorbij was gekomen, maar NS Fairytailrail gaat nu wel een probleem krijgen met meerdere concurrenten...

http://www.omroepwest.nl/(...)-een-stap-dichterbij
Ik verwacht dat zowel de overheid als NS dit zullen gaan aanvechten
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:51:08 #279
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129863392
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik verwacht dat zowel de overheid als NS dit zullen gaan aanvechten
Ik geef ze weinig kans. Ook de hoogste baas van de ACM betoogde al dat de Nederlandse regels strijdig zijn met de regels in Europa. :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')